Audilta historiansa suurin korjauskutsu

24 kommenttia

Suomessa korjattavaksi joutuu 5 222 Audia A4-mallia. Kaikkiaan kutsu koskee 850 000 autoa ympäri maailmaa. Listalla ovat niin Sedan-, Avant- kuin Allroad-versiot.



http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audilta+historiansa+suurin+korjauskutsu/201410704821

  
  • Mites BMW, korjataanko viat salassa ?

      
  • On ihmeellistä että tällä foorumilla ei saa asiallisesti keskustella Audin laatuongelmista. Tuulilasin foorumilla se onnistuu yllättävän hyvin. Moni jopa kertoo avoimesesti oman Audin ongelmista. http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/audin-laatuongelmat?page=1

      
  • Weša:

    On ihmeellistä että tällä foorumilla ei saa asiallisesti keskustella Audin laatuongelmista. Tuulilasin foorumilla se onnistuu yllättävän hyvin. Moni jopa kertoo avoimesesti oman Audin ongelmista. http://www.tuulilasi.fi/keskustelut/autojen-tyyppiviat/audin-laatuongelmat?page=1




    No eipä Tuularin jutun avauksen mukaiset korjaukset varmaan paljon kustantaneet. Autoista on aina kuluja, mutta jos kaasuläpän kotelon uusiminen maksaa 625 euroa (eräs toinen merkki, ns. tavis) niin se alkaa kyllä vituttaa ja kunnolla. Sitäpaitsi eikö Audeissa ole tuota huolenpitosopimusta niin että välttyy kaikenmaailman merkkivaraosa-kusetukselta.



    Ja voihan tuon turvatyyny-korjauksen nähdä sellaisena eleenä että Audi huolehtii asiakkaiden turvallisuudesta, tarviiko näitä korjauskutsuja aina nähdä niin negatiivisina.



    PS: Kyllä autoliikkeet osaa kusettaa Suomessa.

      
  • Tätä juuri tarkoitin kun yrittää keskustella Audin ongelmista. Mistä avauskin on niin heti yritetään viedä keskustelu muihin merkkeihin. Yritetään nyt pysyä aiheessa ja ratkoa Audin ongelmia joista tämä viimeisin joka on vieläpä historiallisen suuri korjauskutsu on vain yksi monista Audin laatuongelmista.

      
  • Weša:

    On ihmeellistä että tällä foorumilla ei saa asiallisesti keskustella Audin laatuongelmista.


    Olen samaa mieltä siitä asiallisuudesta, jostain syystä Audi on sellainen merkki että se ottaa pahasti joillain aivoon, niin pahasti että siitä pitää kaivaa kaikki mahdollinen ja keksitty paska esille keinolla millä hyvänsä ja jos ei muu auta niin vaikka kymmenellä eri nimimerkillä saman kirjoittajan toimesta.

      
  • Jawa63:

    Onko ritsalla paljonkin kokemusta Audeista?


    Sen verran että muutamalla olen ajellut. Viimeisin vuoden 2009 RS6. Miten se liittyy asialliseen keskusteluun merkistä kuin merkistä? Vag konsernilla on tällä hetkellä ilmiselvä asenneongelma mutta se ei valitettavasti ole ainoa. Sen ei silti pitäisi vaikuttaa millään tavalla keskustelun sävyyn, trollaaminen ei ainakaan edistä asiaa.

      
  • Hyvä, että Audikin alkaa herätä todellisuuteen ja vähitellen korjata autojaan omaan piikkiinsä. Vielä kun konsernin muutkin merkit osallistuisivat maksutalkoisiin. Eivät nimittäin tilastojen ja asiakastyytyväisyys mittausten mukaan ole kärkipään autoja, joten parannettavaa löytyy varmasti.



    Joku laittoikin aiemmin jonkun viestin, että VW on alkanut korjata autojaan Kiinassa ja Jenkeissä - mutta jostain syystä ei Euroopassa. Lieneekö kannattavuusasia? - täällä on totuttu autoja korjaamaan vs. jenkit vaativia ja Kiinassa kasvava markkina, jossa pakko toimia.

      
  • A Tapio:

    Hyvä, että Audikin alkaa herätä todellisuuteen ja vähitellen korjata autojaan omaan piikkiinsä. Vielä kun konsernin muutkin merkit osallistuisivat maksutalkoisiin. Eivät nimittäin tilastojen ja asiakastyytyväisyys mittausten mukaan ole kärkipään autoja, joten parannettavaa löytyy varmasti.

    Joku laittoikin aiemmin jonkun viestin, että VW on alkanut korjata autojaan Kiinassa ja Jenkeissä - mutta jostain syystä ei Euroopassa. Lieneekö kannattavuusasia? - täällä on totuttu autoja korjaamaan vs. jenkit vaativia ja Kiinassa kasvava markkina, jossa pakko toimia.




    Onneksi Audi kohtelee asiakkaitaan paremmin kuin Toyota. Toyotahan ei korjannut hengenvaarallista vikaa, jonka olemassaolosta se tiesi, koska oli samaa vikaa korjannut jo Euroopan malleissa. Tämän seurauksena USA:ssa oli kuolonkolareita. Vasta oikeustaistelun jälkeen Toyota myönsi virheensä ja korjasi n. 10 miljoonaa autoa, sekä maksoi noin miljardi euroa korvauksia.



    Eikö A Tapio ole hyvä, että Audi sentään toimii vastuullisesti ja välittää asiakkaidensa hengestä, toisin kuin Toyota. Jostain syystä A Tapio, joka itse ajaa japseilla, keskittyy aina vain VW-konsernin ongelmiin. Voisit välillä valaista meitä myös näistä Toyotan härskeistä toimista, joilla se vaarantaa lukuisia ihmishenkiä.

      
  • A Tapio:

    Hyvä, että Audikin alkaa herätä todellisuuteen ja vähitellen korjata autojaan omaan piikkiinsä. Vielä kun konsernin muutkin merkit osallistuisivat maksutalkoisiin. Eivät nimittäin tilastojen ja asiakastyytyväisyys mittausten mukaan ole kärkipään autoja, joten parannettavaa löytyy varmasti.

    Joku laittoikin aiemmin jonkun viestin, että VW on alkanut korjata autojaan Kiinassa ja Jenkeissä - mutta jostain syystä ei Euroopassa. Lieneekö kannattavuusasia? - täällä on totuttu autoja korjaamaan vs. jenkit vaativia ja Kiinassa kasvava markkina, jossa pakko toimia.




    Audi on kyllä autojen tyytyväisyysmittauksissa ihan kärkikastia usein, VW on keskikastia tai jopa vähän alle keskitason.



      
  • Niin minä olen entinen Audi-asiakas. Eipä ollut häävi (eikä halpa) kokemus.

    Omien autojen osalle ei ole yhtään takaisinkutsua sattunut minkään merkin osalta, mutta hyvä vaan jos mahdolliset ongelmat korjataan.

    Eikös jenkeissä aikanaan käynyt hassusti niiden itsestään kiihdyttelevien Audien osalta - ainakin maine meni pysyvästi kun maahantuojan mukaan asiakkaat eivät osanneet ajaa autoilla. Toyotalla tehtiin myös virheitä kun ei suoraan kiinnitetty niitä lattiamattoja heti onnettomuuksien jälkeen - niistähän lopulta oli kyse. Harmi, että huonosti enneätti käydä jollekin - sittemmin en ole nähnyt yhtään uutta Toyotaa jossa lattiamatto ei olisi kiinnitettynä lattiaan. Jotakin tuosta opittiin. Nyt GM on hankalassa tilanteessa virtalukkojensa kanssa. Ongelma on ollut pitkään tiedossa ja myönnettynä. Luultavasti samoja osia löytyy myös Opeleistakin. Jos joku vielä uskaltaisi rapakon takana vielä Volkkareita ja ranskalaisia ostaa, niin kait niistäkin olisi isoja oikeusjuttuja menossa. Myynti on kuitenkin kovin vähäistä ko. merkeillä.



    Jenkkilän hyvä puoli on, että siellä oikeasti vaaditaan autolta laatua ja mukavaa ajettavuutta - tästä syystä monet meillä suositut mallit eivät voisi koskaan menestyä noilla markkinoilla.

      
  • Vanhan kansan viisauksia "mitä sitä paskalla jos ei ole peltoakaan" ja pätee näköjään aina vaan. :sunglasses:

      
  • tracktest:

    Vanhan kansan viisauksia "mitä sitä paskalla jos ei ole peltoakaan" ja pätee näköjään aina vaan. :sunglasses:




    Tämäkö on sitä asiallista keskustelua, jota jatkuvasti peräänkuulutat muilta, samalla syytellen lähes jokaista trolliksi?

      
  • Ajattelija2013:

    tracktest:
    Vanhan kansan viisauksia "mitä sitä paskalla jos ei ole peltoakaan" ja pätee näköjään aina vaan. :sunglasses:


    Tämäkö on sitä asiallista keskustelua, jota jatkuvasti peräänkuulutat muilta, samalla syytellen lähes jokaista trolliksi?




    Huumoriksi tarkoitettu meni sitten sinulle kuin ainoalle tosikolle. Onhan tuossa holicin laittamana monta BMW:n takaisinkutsua myös. Mielestäni on hienoa että tulee näitä takaisinkutsuja ja autot korjataan tehtaan (BMW:n) piikkiin eikä selviä vikoja maksateta asiakkailla kuten edellä kerrotaan muutamien merkkien kohdalla olevan. Vai väitätkö että valehtelevat?

      
  • tracktest:

    Ajattelija2013:
    tracktest:
    Vanhan kansan viisauksia "mitä sitä paskalla jos ei ole peltoakaan" ja pätee näköjään aina vaan. :sunglasses:


    Tämäkö on sitä asiallista keskustelua, jota jatkuvasti peräänkuulutat muilta, samalla syytellen lähes jokaista trolliksi?


    Huumoriksi tarkoitettu meni sitten sinulle kuin ainoalle tosikolle. Onhan tuossa holicin laittamana monta BMW:n takaisinkutsua myös. Mielestäni on hienoa että tulee näitä takaisinkutsuja ja autot korjataan tehtaan (BMW:n) piikkiin eikä selviä vikoja maksateta asiakkailla kuten edellä kerrotaan muutamien merkkien kohdalla olevan. Vai väitätkö että valehtelevat?




    Jotenkin arvasinkin, että huumorilla tämän taas kuittaat. Ei minua tuollainen heitto sinänsä häiritse ja ymmärtäisin kyllä huumorisi, jos suhtautuisit samalla kepeydellä Bemariin kohdistuvaan arvosteluun/huumoriin. Mutta kun joku sanoo yhdenkin negatiivisen sanan Bemarista, niin menetät malttisi täysin ja kirjoittaja on totaalinen trolli mielestäsi. Kuitenkin itse viljelet näitä huumorijuttujasi jatkuvasti muista merkeistä, vaikka Bemarin osalta et kestä paljon kevyempääkään arvostelua lainkaan.

      
  • Ja sitten ihan asiaan. Onko A5 unohtunut uutisesta, vai miksi A5 Audia ei ole näissä uutisissa lainkaan mainittu? Kaiken järjen mukaan sama kutsu koskee A5 Audia.

      
  • Ajattelija2013:

    tracktest:
    Ajattelija2013:
    tracktest:
    Vanhan kansan viisauksia "mitä sitä paskalla jos ei ole peltoakaan" ja pätee näköjään aina vaan. :sunglasses:


    Tämäkö on sitä asiallista keskustelua, jota jatkuvasti peräänkuulutat muilta, samalla syytellen lähes jokaista trolliksi?


    Huumoriksi tarkoitettu meni sitten sinulle kuin ainoalle tosikolle. Onhan tuossa holicin laittamana monta BMW:n takaisinkutsua myös. Mielestäni on hienoa että tulee näitä takaisinkutsuja ja autot korjataan tehtaan (BMW:n) piikkiin eikä selviä vikoja maksateta asiakkailla kuten edellä kerrotaan muutamien merkkien kohdalla olevan. Vai väitätkö että valehtelevat?


    Jotenkin arvasinkin, että huumorilla tämän taas kuittaat. Ei minua tuollainen heitto sinänsä häiritse ja ymmärtäisin kyllä huumorisi, jos suhtautuisit samalla kepeydellä Bemariin kohdistuvaan arvosteluun/huumoriin. Mutta kun joku sanoo yhdenkin negatiivisen sanan Bemarista, niin menetät malttisi täysin ja kirjoittaja on totaalinen trolli mielestäsi. Kuitenkin itse viljelet näitä huumorijuttujasi jatkuvasti muista merkeistä, vaikka Bemarin osalta et kestä paljon kevyempääkään arvostelua lainkaan.




    Teet nyt taas kerran yleistyksen että viljelisin huumoria jokaisessa keskustelussa. Tähän se nyt tuntui mielestäni sopivan koska keskustelu meni taas kerran liiankin kiihkeäksi. On erittäin hienoa Audin omistajien kannalta se että autoja kutsutaan korjaukseen kuten myös BMW:llä tehdään. Näyttävillä takaisinkutsuilla viestitetään ulospäin sitä että molempien konsernien (Audi/BMW) autoilla ajavia kohdellaan hyvin eikä maksateta laskua aina asiakkaalla.

      
  • Toisinaan ajattelija:

    Onko A5 unohtunut uutisesta, vai miksi A5 Audia ei ole näissä uutisissa lainkaan mainittu? Kaiken järjen mukaan sama kutsu koskee A5 Audia.


    Kannattanee kysyä suoraan merkkihuollosta.

      
  • Mielestäni nämä takaisin kutsu kampanjat ovat hyvä asia, eikä niiden osalta kannata nostaa negatiivisesti framille mitään merkkiä. Huonoa laatua suoltaa kaikki,toiset enemmän ja toiset vähemmän, mutta se miten virheet korjataan, kertoo toiminnan laadusta. Autojen osalta olen välttynyt (hyvää tuuria ?) viime vuosien aikana näiltä asioilta aika hyvin (tosin merkkihuolloissa korjataan salaa paljon autojen lastentauteja). Mutta viimeisin kokemus on kaksipyöräisten parista. 6- vuotiaassa moottoripyörässä tuli kutsu tarkastukseen ja homma korjattiin saman tien kalliimmalla mahdollisella tavalla. Korjaus maksoi noin 10 % pyörän nykyarvosta ! No merkkihuoltohistoria oli täydellinen, lieneekö vaikuttanut asiaan. Merkintä korjauksesta huoltokirjaan ja hyvää matkaa! En ole autoissa moiseen törmännyt. Kiitos BMW-Motorrad!

      
  • Volvolla kun olisi takaisinkutsu vaikka turvatyynyihin liittyen niin kaikki pienimunaiset mulkerot huutaisivat tällä palstalla kurkku suorana hetkellisestä ilosta.

      
  • Munat ja tietty aihepiiri vilisee Derrickin kirjoituksissa aika tiheään. Liekö sitten puhetta siitä mistä puute...



    Volvolla on ollut kyllä takaisinkutsuja, aivan kuten kaikilla merkeillä. Eipä noista kukaan täyspäinen jaksa numeroa tehdä. Kokeile googlessa hakusanoja Volvo recall airbag, niin pääset paremmin jyvälle tilanteesta.

      
  • NHB:

    Munat ja tietty aihepiiri vilisee Derrickin kirjoituksissa aika tiheään. Liekö sitten puhetta siitä mistä puute...

    Volvolla on ollut kyllä takaisinkutsuja, aivan kuten kaikilla merkeillä. Eipä noista kukaan täyspäinen jaksa numeroa tehdä. Kokeile googlessa hakusanoja Volvo recall airbag, niin pääset paremmin jyvälle tilanteesta.




    Tarkoitinkin nimenomaan sitä että takaisinkutsu ei välttämättä ole mikään huono asia, varsinkin kun täydellistä ja viatonta autoa ei voida valmistaa, raflaava uutisointi takaisinkutsuista on kuitenkin tosiasia lehdistössä ja jos esimerkiksi Volvo kutsuu takaisin autoja korjaukseen, niin kyllä joku suomalainen taloustoimittaja repii tästäkin otsikon.



    En tiedä automerkkiä, joka olisi kaatumassa takaisinkutsujen johdosta, kuulemma General Motorsilla on jotakin pulmaa liiallisten takaisinkutsujen takia.



    Näitä takaisinkutsuja tulisikin tutkia yksittäistapaus kerrallaan.

      
  • Ja vaikka niitä takaisinkutsuja Volvollakin on, niin eipä niistä kovin paljon tällä palstalla kirjoiteta, vaikka tuossa munista haaveilun lomassa toisenlaista kuvaa maalailitkin.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit