Tuleeko milloin rajat vastaan?

10 kommenttia

Nokitus saksalaisilla "premium" merkkien sportti versioiden välillä tuntuu olevan erittäin kovaa kuka pystyy esittämään kovimmat arvot?

Esim ensin tuli M5(4,3s ) jonka vastikään esitelty RS6(3,9s ) nokitti ja torstaina tulee uudet tiedot E 63 AMG (3,5s ) mallista ulos.

Hiukan jo rupee epäilyttämään pystytäänkö nuo kiihtyvyysarvot saavuttamaan ilman kikkailua?



http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/tv+mersun+e63+amg+nokittaa+heti+audi+rs6+avantin/201212318445



Hienojahan nuo kaikki on teknisesti, mutta taitaa suurin syy tehdä niitä olla pr-puoli?

  
  • Kauppalehden jutussa lienee vain virheitä. Audi ei tule kiihtymään 0-100 km/s 3,6 sekunnissa, enkä kyllä usko Mersun alittavan tuota. Toki voin olla väärässäkin. Pianhan tuo nähdään.



    Selväähän on, että noiden autojen suurin merkitys on bändin rakennuksessa. Itse en koskaan ole erityisemmin ymmärtänyt taksiauton koriin rakennettuja parin tonnin painoisia tehomalleja, jotka kyllä kulkevat suoraan ajettaessa kovaa, mutteivat tarjoa kovin paljon ajamisen iloa.

      
  • NHB:

    Kauppalehden jutussa lienee vain virheitä. Audi ei tule kiihtymään 0-100 km/s 3,6 sekunnissa, enkä kyllä usko Mersun alittavan tuota. Toki voin olla väärässäkin. Pianhan tuo nähdään.

    Selväähän on, että noiden autojen suurin merkitys on bändin rakennuksessa. Itse en koskaan ole erityisemmin ymmärtänyt taksiauton koriin rakennettuja parin tonnin painoisia tehomalleja, jotka kyllä kulkevat suoraan ajettaessa kovaa, mutteivat tarjoa kovin paljon ajamisen iloa.




    Olin aikaisemmin myös tuolla kannalla, että ajamisen ilo tarkoittaa kevyttä kaksiovista kilpuria, mutta iän karttuessa aloin arvostamaan alustan mukavuutta, hiljaisuutta ja tiloja. Tietenkin saman tehoinen ja puolet kevyempi urheilukoppi menee karteen nopeammin, mutta en menisi väittämään ettei noilla laitteilla saa ajamisen iloa.



    Eikös tuo mersu ole myöskin takapotku, hyvän ajan lupaavat 0-100. Mitään merkitystähän tuolla ei ole, kiihtyvyys on riittävä ja erot tulee sitten ajettavuudessa. Voisin kuvitella että suurin osa näiden autojen ostajista perustaa valintansa ihan muuhun arvoon kuin kiihtyvyys tai kierrosaika.

      
  • Sportauto F10 M5 620hp 760nm 0-100 4.3s

    E63 610hp 900nm 4.4s



    Alle neljän sekunnin ei taida päästä takavetoisella kuin slicseillä tehosta riippumatta. Sportauton dyno tulokset oli kyllä sikäli mielenkiintoisia, vain Porschessa oli luvatun verran tehoa 557hp (ilm.550hp) M5 ja E63 60hv luvattua enemmän.



    Vastaankin, että rajat on tullut vastaan.

      
  • Tekisivät nelivetoisen version, niin voisi päästäkin lähelle 3 sekuntia.

      
  • ElmanCCOO:

    Sportauto F10 M5 620hp 760nm 0-100 4.3s
    E63 610hp 900nm 4.4s

    Alle neljän sekunnin ei taida päästä takavetoisella kuin slicseillä tehosta riippumatta. Sportauton dyno tulokset oli kyllä sikäli mielenkiintoisia, vain Porschessa oli luvatun verran tehoa 557hp (ilm.550hp) M5 ja E63 60hv luvattua enemmän.

    Vastaankin, että rajat on tullut vastaan.




    Yksittäisiin lehden tekemiin dynotuloksiin kannattaa aina suhtautua varauksella, saadut lukemat kun tahtovat riippua aika paljolti kyseisestä penkistä.



    Takavetoisella mennään ja on menty alle neljän sekunnin ilman sliksejäkin. Ei ehkä tuollaisella taksikontilla, mutta esimerkiksi AMS:n testissä Ferrarin 458 alitti tuon ajan ja etumoottorisista samaten AMS:N testaamana 599 GTB ja takuuvarmasti uusi F12.



    0-100 km/h ei mielestäni ole kovinkaan merkityksellinen suortuskyvyn mitta.



      
  • simppa:



    Takavetoisella mennään ja on menty alle neljän sekunnin ilman sliksejäkin. Ei ehkä tuollaisella taksikontilla, mutta esimerkiksi AMS:n testissä Ferrarin 458 alitti tuon ajan ja etumoottorisista samaten AMS:N testaamana 599 GTB ja takuuvarmasti uusi F12.

    0-100 km/h ei mielestäni ole kovinkaan merkityksellinen suortuskyvyn mitta.




    Minunkin takavetoisella kulkupelillä mennään alle 4 sekunnin (noin 3,8 sek) ja ei ole mitään sliksejä alla. Tosin siinä on vain kaksi pyörää. :smile:



    Mutta eihän kenelläkään tavallisella palkansaajalla ole varaa RS6, M5, E63 malleihin tms. Jos kiihtyvyyttä haluaa, niin kaksipyöräisistä sitä saa paljon halvemmalla ja vähemmillä hevosvoimilla kuin pari tonnia painavalla taksikorisella autolla, johon laitetaan yli 500 hv:n moottori.

      
  • finnman:



    Nokitus saksalaisilla "premium" merkkien sportti versioiden välillä tuntuu olevan erittäin kovaa kuka pystyy esittämään kovimmat arvot?
    Esim ensin tuli M5(4,3s ) jonka vastikään esitelty RS6(3,9s ) nokitti ja torstaina tulee uudet tiedot E 63 AMG (3,5s ) mallista ulos.
    Hiukan jo rupee epäilyttämään pystytäänkö nuo kiihtyvyysarvot saavuttamaan ilman kikkailua?




    Äläs muuta viserrä. Tänä päivänä valmistajilla tuntuu olevan yhä kovempi kilpa suorituskykyisten autojen kaa myös isommissa autoissa. Mikäs siinä sitten. Ei tämä kilpailu tule koskaan loppumaan, aina toinen valmistaja rakentaa paremman, nopeamman ja tehokkaamman pelin.



    Uudessa Audi RS6:ssakin taitaa olla enemmän tehoa mitä valmistaja lupaa. Sama nähtiin uudessa Audi S8:ssa.



    https://www.youtube.com/watch?v=oT0r6xQJU_4



    Ohan se nähty monissa uusissa Audeissa, että suorituskykykin on aina ollut nopeampaa mitä valmistaja on luvannut. Tämä pätee myös kaikkiin muihinki valmistajiin.



      
  • quattroholic:


    Ohan se nähty monissa uusissa Audeissa, että suorituskykykin on aina ollut nopeampaa mitä valmistaja on luvannut. Tämä pätee myös kaikkiin muihinki valmistajiin.




    Ai missä tuo on nähty? Ihan mielenkiinnosta kaivoin kaapista neljä ensimmäisenä käteen osunutta AMS:ää ja katsoin niissä testattujen Audien 0-100 km/h rykäisyn ajat. Kolme Audia pääsi ilmoitettuun ja kaksi jäi karvan verran. Tämä ei oikein tue väitettäsi:



    21/2012 A3 1.8 tfsi jäi ilmoitetusta 0,1 s

    6/2012 A6 avant 2.0 tfsi sama kuin ilmoitettu

    14/2012 A6 Hybrid jäi ilmoitetusta 0,1 s

    14/2012 Audi TT RS sama kuin ilmoitettu

    19/2012 Der Audi RS 4 Avant sama kuin ilmoitettu

      
  • NHB:



    Ai missä tuo on nähty? Ihan mielenkiinnosta kaivoin kaapista neljä ensimmäisenä käteen osunutta AMS:ää ja katsoin niissä testattujen Audien 0-100 km/h rykäisyn ajat. Kolme Audia pääsi ilmoitettuun ja kaksi jäi karvan verran. Tämä ei oikein tue väitettäsi:

    21/2012 A3 1.8 tfsi jäi ilmoitetusta 0,1 s
    6/2012 A6 avant 2.0 tfsi sama kuin ilmoitettu
    14/2012 A6 Hybrid jäi ilmoitetusta 0,1 s
    14/2012 Audi TT RS sama kuin ilmoitettu
    19/2012 Der Audi RS 4 Avant sama kuin ilmoitettu




    Kyllä niitä aika paljon esim Audilta. Annan muutamia esimerkkei, jotka ovat kellotettuja aikoi. Mutta eri lehdet saavat eri aikoi kellotettuu. Parhaimmat ajat saavat Autozeitung, Autobild ja Sportauto testeissä.



    Audi S8:si: 4.0 s testattu. Valmistajan mukaan 4.2 s. 0-60 mph 3.5 s testattu. Valmistajan mukaan 3.9 s.



    Audi TT-RS: 3.9 s testattu. Valmistajan mukaan 4.6 s.



    http://www.autobild.de/artikel/gross-gegen-klein-drei-markenduelle-1316415.html



    Audi RS5:nen: 4.2 s testattu. Valmistajan mukaan 4.5 s.



    http://i1244.photobucket.com/albums/gg566/DeDeGCF/AutoBild%20Sportscars%20-%20Scans%202012/ABSC052012%20-%20Audi%20RS5%20vs%20BMW%20650i%20x-Drive/autobild_sportscars_-audi_rs5_vs_bmw_650i_x-drive3.jpg



    Audi RS4 Avant: 4.4 s testattu. Valmistajan mukaan 4.7 s.



    http://i1244.photobucket.com/albums/gg566/DeDeGCF/Auto%20-%20Scans%202012/Auto122012%20-%20Audi%20RS4%20Avant/auto-_audi_rs4_avant13.jpg



    Audi S7: 4.1 s testattu. Valmistajan mukaan 4.9 s.



    http://www.autozeitung.de/auto-einzeltest/audi-s7-sportback-2012-im-test







      
  • Ainakin useilla virityspajoilla on ollut esimerkiksi jopa 800-900 hevosvoimaisia malleja näistä sportti-Audeista ja Bemareista. Eihän rajat ole vielä teknisessä mielessä lähelläkään, mutta valmistajien täytyy kiinnittää huomiota moneen muuhunkin asiaan (päästöt, kestävyys, kulutus).



    Aina myös löytyy "testejä", joissa auto saadaan kulkemaan reilusti luvattua nopeammin tai hitaammin, riippuen tarkoitusperistä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit