Uusi VOLVO XC90- susi vai ei ??

625 kommenttia
1246721
  • Experience:

    Lopeta nyt Ajattelija2013 tuo loputon jankutus foorumissa. Aina päädytään samaan tilanteeseen kanssasi. Kyllä tuo uskontosi yhteen merkkin on kiistatta selväksi tullut.

    Oikeasti rauhoitu vähän ja mieti lähdetkö kaikesta aina kiistelemään..

    Hyvä esimerkki on mieletön vaahtoamisesi Pekigin 5m sähköautosta. Sitten Jorma L varmasti hyvällä paikallistietämyksellä torppaa vaahtoamisesi, kuinkas ollakkaan, sitten puhut enään suunnasta ja 2020 unohtuu. Älä nyt kuitenkaan kehittele omasta päästäsi kaikenlaista tänne.




    Itsehän sinä mulkero tämän ketjun aloitit, miksi valitat nyt siitä että joku esittää eriäviä mielipiteitä väittämiisi.

      
  • Experience:

    Lopeta nyt Ajattelija2013 tuo loputon jankutus foorumissa. Aina päädytään samaan tilanteeseen kanssasi. Kyllä tuo uskontosi yhteen merkkin on kiistatta selväksi tullut.

    Oikeasti rauhoitu vähän ja mieti lähdetkö kaikesta aina kiistelemään..

    Hyvä esimerkki on mieletön vaahtoamisesi Pekigin 5m sähköautosta. Sitten Jorma L varmasti hyvällä paikallistietämyksellä torppaa vaahtoamisesi, kuinkas ollakkaan, sitten puhut enään suunnasta ja 2020 unohtuu. Älä nyt kuitenkaan kehittele omasta päästäsi kaikenlaista tänne.




    Olen ollut täysin rauhallinen kokoajan. Eikö täällä saa olla eri mielipidettä asioista? Ja kommenttini Pekingistä oli suora lainaus eräästä lehdestä, joten älä siis minulle siitä valita. Eikä kyseisessä lainauksessakaan väitetty, että Pekingissä olisi varmasti 5 milj. sähköautoa. Mutta siihen pyritään ja kyllä se tukee väitettäni siitä, että V8 rohmut ovat kovan paineen alla, kun taas hybridejä/sähköautoja suositaan tulevaisuudessa.



    Mielenkiintoista, miten moni väittää, että minulla on usko yhteen merkkiin. Merkki vain vaihtelee vastapuolesta riippuen. Välillä Audi, sitten VW, nyt Volvo ja joskus saksalaiset premiumit ihan yleisesti.

      
  • Kirjoitat tyypilliseen tapaasi pelkkää skeidaa taas. Mua ei yhtään haittaa se, että haluat ylistää Volvoa. Mitta on vain täynnä sitä ainaista valitusta vääristä mielipiteistä. Olet aina vihjailemassa kainkenlaista turhaa jos kirjotan Volvosta yhtään mitään muuta kuin ylistystä. Katso vaikka miten tämäkin keskustelu on kehittynyt.




    Katson toki. Ja en voi kuin ihmetellä tyyliäsi "keskustella".



    Eli kanssasi ei saa olla eriävää mieltä? Olen kyllä joskus aikaisemminkin ihmetellyt, miksi aina valitat Volvosta ja olen myös tuolloin esittänyt selkeät perustelut ihmettelylleni. Mutta tässä ketjussa olen kyllä pyrkiny enimmäkseent puhumaan ihan asiasta, toisin kuin sinä. Sinä sitä skeidaa olet kirjoittanut jo usean viestin ajan. Me muut yritämme keskustella asiasta, kun sinä itket, miksi joku on kanssasi eri mieltä.



    Jos kokeilen Volvoa ja en pidä jostain sen ajettavuudessa, niin hetihän se on mielestä todella outoa ja asenteellista.




    Enpä usko noin kirjoittaneeni. En itsekään pidä useimpien Volvojen ajettavuudesta. Maantiella kulkevat hienosti, mutta hitaammassa ajossa ovat surkeita. Jos joku ajaa paljon maantiellä, niin silloin Volvo on Suomessa ihan hyvä valinta. Itse en Volvoa ostaisi tällä hetkellä.



    Jos kritisoin Volvon surkeata menestystä markkinoilla, niin sitä ei saa tehdä, vaikka numerot tukevat sanomaani.




    Saa tehdä. En minäkään sitä ole kiistänyt, joten tuonkin keksit aivan itse. Niin kauan kuin Volvo myy pääosin noita ikivanhoja lahnoja, ovat myyntimäärät huonoja. Olen vain esittänyt perusteluja sille, miksi kiinalaisomistus on hyvä asia Volvolle ja miksi itse uskon, että myynti lähtee nousuun, kunhan mallisto uudistuu. Siitä me olemme aikaisemmin keskustelleet, emme Volvon sen hetkisestä myynnistä.



    Ja nyt, kun sanoin ääneen sen, että, uuden XC90:n myyntiä rajoittaa luokassaan hyvin suositun moottorivaihtoehdon puute, niin eiköhän sieltä taas tule samaa vuodatusta ja vihjailua.




    Sinä se tässä olet itkenyt, vuodattanut ja syyttänyt minua, että syytän sinua valehtelusta, vaikka niin en ole tehnyt. Itse olen kyllä keskittynyt perustelemaan kantaani siitä, miksi V8:n puute ei ole mielestäni mikään ongelma. Pääasia on, että myydään vastaavalla suorituskyvyllä ja ominaisuuksilla varustettua moottoria. Olen myös ihmetellyt, miksi kantasi on tuollainen, kuun muuten olet puolustellut erittäin kiivaasti downsizingiä jo vuosia. Ja oikeassa olet ollut, downsizing on toiminut hyvin ja esimerkiksi Bemarin rivikutoset on lähes poikkeuksetta korvattu nelosilla, joka oli monen mielestä aluksi pyhäinhäväistys. Minusta on varsin normaalia, että ihmettelen yhtäkkistä kannan muutostasi, kun Volvo tekee pienimoottorisen maasturin.



    Ai niin ja luonnollisesti sekin, jos satun sekoittamaan henkilöautoja ja rekkoja valmistavat Volvot, niin totta kai siinä kuuluu alkaa nillittämään samaa vanhaa laulua.




    En ole kyllä tässä ketjussa sanonut mitään tuosta asiasta. Mutta kun asian puheeksi otit, niin se olikin sinulta tuolloin varsin nolo moka ja hyvä esimerkki volvovastaisuudestasi, jota silloin ihmettelin muutaman muun esimerkin kera. Et edes itse lukenut uutista, vaan otsikon perusteella tulit tänne innoissasi levittämään negatiivista sanomaa Volvosta, vaikka uutinen liittyi Volvon kuorma-autoihin. Kun toin asian silloin esille, niin sen jälkeen oletkin suhtautunut todella negatiivisesti kaikkeen kirjoittamaani, vaikka olemme monista asioista samaa mieltä. Ilmeisesti siitä kenkäsi edelleen puristaakin. Yritä nyt jo päästä sen yli niin kuin aikuinen mies.



    Jospa nyt voisimme palata aiheeseen ja keskustella perustellusti Volvo XC90 mallista.



      
  • Ihmetyttää suuresti joidenkin kirjoittajien inho katumaastureita kohtaan. Mitä ihmeen väliä sillä on, tarvitseeko joku oikeasti sellaista vai ei. Ei kukaan varmaan tarvitse avo- tai urheiluautoakaan. Myös yli 200 hv moottorit ovat samalla logiikalla turhia ja sedan-mallikin on aivan turha, kun farkku ajaa saman asian ja siihen mahtuu enemmän kamaa. Kaikille vain Skoda Octavia farkku alle, niin sekös vasta olisi fiksua ja hienoa.



    Mielestäni jokaisella on täysi oikeus valita juuri sellainen menopeli, mikä sattuu kiinnostamaan ja mihin on varaa. Itse en kyykkyautoa enää aio hankkia, vaan valinta kohdistuu jatkossakin katumaastureihin ja siihen päätökseen eivät muiden säälittävät jupinat vaikuta.

      
  • Ajattelija2013:

    Bemarin rivikutoset on lähes poikkeuksetta korvattu nelosilla, joka oli monen mielestä aluksi pyhäinhäväistys.




    Miksi valehtelet BMW:n moottorivalikoimasta? Laitoin uuden BMW X5:n osalta esimerkkinä tuon mitä moottoreita on uudessa X5:ssa tarjolla. Tuo jatkuva vääristely eri merkkien osalta alkaa mennä raikkaasti överiksi kohdallasi. On ihan aiheellista kuten NHB:kin totesi vakavasti harkita keskustelua sinun kanssasi kun puhut jatkuvasti monikossa "me" ketkä me? Minkä ryhmän nimissä keskustelet voisitkö hieman selventää. Se että haukut muita jatkuvasti nostaa monen kynnystä osallistua keskusteluun. Mielipiteen voi jokainen esittää ja kritiikki luo yleensä hyvää keskustelua edellyttäen että kaikki keskustelijat kunnioittavat aidosti toinen toistensa mielipiteitä. Toivon asiallisesti että voisit hieman alkaa miettiä miten keskustelet. Ja sitten vielä tämä kun laitat muiden nimimerkit vastauksesi ylälaitaan mutta jostain syystä sinua ja sinun haukkujasi vastaanottaviin kuten NHB ja allekirjoittanut tracktest et sitä jostain syystä laita. Se on ilmeisesti mielenosoituksellinen ele näin sinun kirjoituksiisi kriittisesti suhtautuvia kohtaan, että selvennä nyt vielä tämä tapasi toimia muutamaa keskustelijaa kohtaan.



    Ja vielä tämä henkilöön menevä solvaus nostaa taas päätään, vaikka mielipiteen esittäminen on kaikkien oikeus ja kritiikin myös. Millä oikeudella joku lyttää toisen ja hänen mielipiteensä vain siksi ettei se miellytä omaansa. On minun mielestäni lapsellisuuden osoitus jos asiallisen kritiikin tuloksena on henkilökohtainen solvaus.



    Miettikääpä hieman ennen kuin pilaatte arvostamani keskustelupalstan, olisiko aika muuttaa keskustelua hieman sivistyneempään suuntaan ennen kuin moderaattori sulkee keskustelun muistutuksena siitä mitä se oikeasti sivistynyt keskustelu taas pitikään sisällään.



    Tuon Ajattelija2013 voisi kertauksena ja ajatuksella vielä lukea jos vaikka asian ydin aukeaisi tällä kertaa hieman paremmin.



    BMW X5:n (F15) on kolmannen sukupolven BMW X5 Sports Activity Vehicle (SAV) -malli, jonka julkistaminen tapahtui toukokuun 30. päivänä vuonna 2013. Myyntiin mallit tulivat saman vuoden marraskuussa.



    Uusi malli oli alkuun tarjolla kolmella eri moottorivaihtoehdolla: 450-hevosvoimaisella bensiini-V8:lla (xDrive50i) ja kahdella kuusisylinterisellä rivi-dieselmoottorilla, yhdellä turboahtimella varustetulla 258-hevosvoimaisella (xDrive30d) sekä kolmella turboahtimella varustetulla 381-hevosvoimaisella (M50d M Performance). Joulukuussa 2013 esiteltiin lisää moottorivaihtoehtoja: xDrive40d, xDrive35i ja, ensimmäistä kertaa X5-mallistossa, kaksi nelisylinteristä versiota: xDrive25d ja takavetoinen sDrive25d. :sunglasses:

      
  • Ajattelija2013:



    Jos kokeilen Volvoa ja en pidä jostain sen ajettavuudessa, niin hetihän se on mielestä todella outoa ja asenteellista.


    Enpä usko noin kirjoittaneeni.


    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6760,25#m127770
    https://www.youtube.com/watch?v=zwqFTkPisZg
    Jospa nyt voisimme palata aiheeseen ja keskustella perustellusti Volvo XC90 mallista.


    Parempi kun ei palata tässä tai missään muussakaan aiheessa.
      
  • Miksi valehtelet BMW:n moottorivalikoimasta?




    En valehdellut, enkä kirjoittanut X5 mallista vaan yleisesti BMW:n moottoreista.



    Aikaisemmin kutoskoneita oli (mallimerkintä hieman vaihdellut) 20i, 25i, 30i ja 35i, noista jäljellä on enää 35i. Muut on korvattu nelosturboilla.


    Se että haukut muita jatkuvasti nostaa monen kynnystä osallistua keskusteluun.




    Kyllä tässä ketjussa NHB on se joka on haukkunut muita, kun muut ovat yrittäneet puhua Volvosta.

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:


    Jos kokeilen Volvoa ja en pidä jostain sen ajettavuudessa, niin hetihän se on mielestä todella outoa ja asenteellista.


    Enpä usko noin kirjoittaneeni.


    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6760,25#m127770
    https://www.youtube.com/watch?v=zwqFTkPisZg
    Jospa nyt voisimme palata aiheeseen ja keskustella perustellusti Volvo XC90 mallista.


    Parempi kun ei palata tässä tai missään muussakaan aiheessa.




    No sieltäpä löyty parin vuoden takaa aivan päätä huimaavaa kritiikkiä sinun tekstistäsi. Anteeksi aivan kauheasti, jos tuolla olen mieltäsi pahoittanut. Ei ihme, että olet vihainen, kun kirjoitin, että "hieman kyseenalaistan" mielipidettäsi, joka oli lukemieni testien vastainen.



    Jos tuollainen kitiseminen alkaa siitä, että joku on kanssasi hieman eri mieltä, niin ehkä kannattaa keskustella vain omien ajatustensa kanssa. Omituista logiikkaa, että ihmiset kirjoittavat tänne, mutta kukaan ei saisi olla perustellusti eriävää mieltä, tai muuten tulee itkupotkuraivarit ja mykkäkoulu.

      
  • Ajattelija2013:



    No sieltäpä löyty parin vuoden takaa aivan päätä huimaavaa kritiikkiä sinun tekstistäsi. Anteeksi aivan kauheasti, jos tuolla olen mieltäsi pahoittanut. Ei ihme, että olet vihainen, kun kirjoitin, että "hieman kyseenalaistan" mielipidettäsi, joka oli lukemieni testien vastainen.

    Jos tuollainen kitiseminen alkaa siitä, että joku on kanssasi hieman eri mieltä, niin ehkä kannattaa keskustella vain omien ajatustensa kanssa. Omituista logiikkaa, että ihmiset kirjoittavat tänne, mutta kukaan ei saisi olla perustellusti eriävää mieltä, tai muuten tulee itkupotkuraivarit ja mykkäkoulu.


    Ja sitten kun jäit kiinni faktojen muuntelusta tai unohtelusta, niin sen sijaan että käyttäytyisit kuin mies, vajoat tasollesi. Voit poulestani nimittää reaktiotani mykkäkouluksi, itse nimitän sitä rajallisten resurssien käytön optimoinniksi.



    Sovitaan vaan, että Volvo on täydellisyyttä ja muiden väitteiden muokkaaminen on perusteltua asiallista argumentointia.





      
  • Ajattelija2013:

    Moottorivalikoima käsittää edelleen 6 ja 8-sylinterisiä moottoreita ja valikoimaan on lisätty kuten asiaan kuuluu nyt myös nelisylinterisiä moottoreita. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää? Onko se se että puhut aika ajoin mitä sattuu ja kiemurtelet sen mukaan?



    http://www.automerkit.fi/uutiset/automerkit/artikkelit/bmwn-moottorit-saavat-lisaetehoa.html



    Olisi toki fiksua käyttää vastatessaan keskusteluun nimimerkkiä kenelle vastaus kulloinkin on osoitettu. NHB:lle nyt näkyy tulleen vastaus niin kuin kuuluu jos saisi seuraavan itselleen samoin. Mitä tulee sisältöön niin ei oikein vielä tapa keskustella vakuuta alkuunkaan vaan haluat jatkaa hyökkäystä et kai muuta osaa tai paremminkin halua. Vastaukseen tuo nimimerkki kenelle se on osoitettu olisi vähintä mitä asialliseen keskusteluun lähtökohtaisesti lähdettäessä voisi olettaa kuuluvan. Eihän tämä ole liikaa pyydetty vai miten on?

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:


    No sieltäpä löyty parin vuoden takaa aivan päätä huimaavaa kritiikkiä sinun tekstistäsi. Anteeksi aivan kauheasti, jos tuolla olen mieltäsi pahoittanut. Ei ihme, että olet vihainen, kun kirjoitin, että "hieman kyseenalaistan" mielipidettäsi, joka oli lukemieni testien vastainen.

    Jos tuollainen kitiseminen alkaa siitä, että joku on kanssasi hieman eri mieltä, niin ehkä kannattaa keskustella vain omien ajatustensa kanssa. Omituista logiikkaa, että ihmiset kirjoittavat tänne, mutta kukaan ei saisi olla perustellusti eriävää mieltä, tai muuten tulee itkupotkuraivarit ja mykkäkoulu.

    Ja sitten kun jäit kiinni faktojen muuntelusta tai unohtelusta, niin sen sijaan että käyttäytyisit kuin mies, vajoat tasollesi. Voit poulestani nimittää reaktiotani mykkäkouluksi, itse nimitän sitä rajallisten resurssien käytön optimoinniksi.

    Sovitaan vaan, että Volvo on täydellisyyttä ja muiden väitteiden muokkaaminen on perusteltua asiallista argumentointia.





    Et vissiin ole huomannut kahta asiaa. Ensinnäkin, Ajattelija2013 pyrkii ottamaan kirjoituksissaan esille kaikkien automerkkien hyvät puolet. Toiseksi nimimerkkiä Ajattelija2013 ärsyttää sellaiset henkilöt jotka ovat trolleja vainotessaan vain tiettyjä automerkkejä. Riippumatta automerkistä. Onko tätä asiaa vaikea ymmärtää vaiko ei ? Kovin paljon selvemmin asiaa tuskin voi ilmaista.



    Perusteettomat hyökkäykset Ajattelija2013 kohtaan johtuvat vain siitä että omat trollaukset eivät kanna hedelmää. Tämä ainoastaan näin yleisellä tasolla todettuna.

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:


    No sieltäpä löyty parin vuoden takaa aivan päätä huimaavaa kritiikkiä sinun tekstistäsi. Anteeksi aivan kauheasti, jos tuolla olen mieltäsi pahoittanut. Ei ihme, että olet vihainen, kun kirjoitin, että "hieman kyseenalaistan" mielipidettäsi, joka oli lukemieni testien vastainen.

    Jos tuollainen kitiseminen alkaa siitä, että joku on kanssasi hieman eri mieltä, niin ehkä kannattaa keskustella vain omien ajatustensa kanssa. Omituista logiikkaa, että ihmiset kirjoittavat tänne, mutta kukaan ei saisi olla perustellusti eriävää mieltä, tai muuten tulee itkupotkuraivarit ja mykkäkoulu.

    Ja sitten kun jäit kiinni faktojen muuntelusta tai unohtelusta, niin sen sijaan että käyttäytyisit kuin mies, vajoat tasollesi. Voit poulestani nimittää reaktiotani mykkäkouluksi, itse nimitän sitä rajallisten resurssien käytön optimoinniksi


    Faktojen muunteluako on, että olen pari vuotta sitten pitänyt kirjoittamaasi tekstiä "hieman kyseenalaisena", kun se oli jokseenkin ristiriidassa lukemieni tekstien kanssa? Totesin vielä, että itse en esimerkiksi ollut tuolloin ajanut kyseistä autoa. Ei se nyt minun mielestäni aivan vastaa tätä mielikuvaa, jonka nyt kirjoitit:



    Jos kokeilen Volvoa ja en pidä jostain sen ajettavuudessa, niin hetihän se on mielestä todella outoa ja asenteellista.






    Sovitaan vaan, että Volvo on täydellisyyttä ja muiden väitteiden muokkaaminen on perusteltua asiallista argumentointia.




    En ole muokannut väitteitäsi, enkä väittänyt, että Volvo olisi täydellinen. Jos jossain vaiheessa olen ymmärtänyt väitteesi väärin, niin korjaa asia, äläkä itke kuin pikutyttö ja syytä minua ties mistä. Muutkin ihmettelivät, että miten sait päähäsi, että syytän sinua valehtelusta, kun en sellaista tehnyt.



    Olet muuten jo kolme kertaa kirjoittanut, että et enää kirjoita minulle, mutta pulinaa vaan piisaa. Optimoinnissasi on vielä tekemistä.



    Ehkä nyt voidaan palata taas aiheeseen, eli Volvoon. Jos NHB haluaa vielä keskustella minusta, niin avaa ihmeessä uusi keskustelu. :grin:

      
  • tracktest:

    Moottorivalikoima käsittää edelleen 6 ja 8-sylinterisiä moottoreita ja valikoimaan on lisätty kuten asiaan kuuluu nyt myös nelisylinterisiä moottoreita. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää? Onko se se että puhut aika ajoin mitä sattuu ja kiemurtelet sen mukaan?




    Ei tuossa ole mitään vaikeaa ymmärtää. Mutta sinä et oikein ymmärrä lukemaasi.



    Otetaan uudelleen:

    BMW on korvannut useita aikaisempia kutoskoneita nelosturbolla, esim. 20i, 25i ja 30i (mallimerkinnät ovat toki vaihdelleet eri aikoina).



    Mikä tässä on valetta, vääristelyä tai jotain muuta vastaavaa?

      
  • Ajattelija2013:

    tracktest:
    Moottorivalikoima käsittää edelleen 6 ja 8-sylinterisiä moottoreita ja valikoimaan on lisätty kuten asiaan kuuluu nyt myös nelisylinterisiä moottoreita. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää? Onko se se että puhut aika ajoin mitä sattuu ja kiemurtelet sen mukaan?


    Ei tuossa ole mitään vaikeaa ymmärtää. Mutta sinä et oikein ymmärrä lukemaasi.

    Otetaan uudelleen:
    BMW on korvannut useita aikaisempia kutoskoneita nelosturbolla, esim. 20i, 25i ja 30i (mallimerkinnät ovat toki vaihdelleet eri aikoina).

    Mikä tässä on valetta, vääristelyä tai jotain muuta vastaavaa?




    Jatkuvan syyttelyn sijaan voisit hieman koittaa ymmärtää ympäripyöreän sekoittamisen sijaan mitä koitan asiallisella keskustelulla osoittaa.



    Kyllä tämän jokainen käsittää ilman jatkuvaa vääntämistä ja kääntämistä, tästähän tosin olet tämän palstan kuuluisin jankuttaja ja toistoa toiston perään ylläpitävä tarinankertoja. Joskus vaan tuo alati jatkuva vänkäys ja jankutus alkaa tosin pidemmän päälle puuduttamaan kun ei selvillekkään asioille meinaa millään saada asiallista päätöstä. Koitetaan nyt vielä kerran jos ei tämäkään riitä niin annetaan olla.



    Tuossa esimerkiksi BMW 5-sarjan (F10) tuotannossa olevat moottorit.



    http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_F10#Moottorit

      
  • NHB:



    Iso moottori liittyy aivan samaan tarpeeseen kuin iso katumaasturikin. Pienenä vinkkinä voisis todeta, ettei sillä ola mitään telemistä liikkumistarpeen kanssa.

    Pieni vinkuva polttomoottori on ok, mutta V8 on meluisana huono. Jokaisella mielipiteensä.




    Minusta iso auto ja iso moottori ovat aika eri asioita. Mikä on niitä yhdistävä sama tarve?



    Minulle iso moottori ei tuo mitään lisäarvoa autoon eikä se ole synonyymi hyville ominaisuuksille. Suurin osa mainituilla USA:n markkinoilla myynnissä olevista isoista moottoreista on enemmänkin vanhanaikaisia.



    Moottoritekniikan kehitys on tehnyt isoista koneista jokseenkin tarpeettomia, koska pienemmästäkin löytyy riittävästi tehoa ja vääntöä isoonkin autoon. Se on pääsyy isojen koneiden vähenemiselle.



    Itse arvostan äänetöntä autoa, moottorin ääni on sitä parempi mitä vähemmän sitä kuuluu. Sähköauto on tässä suhteessa ideaali ratkaisu. Hyvissä autoissa moottorin ääni ei ole muutenkaan mikään ongelma, Bemarikin on sujuvasti vaihtanut kutoskoneita neloskoneisiin eikä se myyntiä haittaa tai matkustajilta kuuloa vie. Eikä ratkaisun tarvitse rajoittua neloskoneisiin, hybridejäkin on useilla merkeillä USA:ssa kattavasti tarjolla.



    Ja mitä XC90:n menestykseen USA:ssa tulee, niin luulen että se ratkaistaan ihan muilla asioilla kuin sillä onko tarjolla V8 vai ei. Kyse nyt ei ole mistään massatuotteesta USA:ssa, kuten ei ole Bemarin tai Mersunkaan kohdalla.

      
  • tracktest:

    Ajattelija2013:
    tracktest:
    Moottorivalikoima käsittää edelleen 6 ja 8-sylinterisiä moottoreita ja valikoimaan on lisätty kuten asiaan kuuluu nyt myös nelisylinterisiä moottoreita. Mikä tässä nyt on niin vaikea ymmärtää? Onko se se että puhut aika ajoin mitä sattuu ja kiemurtelet sen mukaan?


    Ei tuossa ole mitään vaikeaa ymmärtää. Mutta sinä et oikein ymmärrä lukemaasi.

    Otetaan uudelleen:
    BMW on korvannut useita aikaisempia kutoskoneita nelosturbolla, esim. 20i, 25i ja 30i (mallimerkinnät ovat toki vaihdelleet eri aikoina).

    Mikä tässä on valetta, vääristelyä tai jotain muuta vastaavaa?


    Jatkuvan syyttelyn sijaan voisit hieman koittaa ymmärtää ympäripyöreän sekoittamisen sijaan mitä koitan asiallisella keskustelulla osoittaa.

    Kyllä tämän jokainen käsittää ilman jatkuvaa vääntämistä ja kääntämistä, tästähän tosin olet tämän palstan kuuluisin jankuttaja ja toistoa toiston perään ylläpitävä tarinankertoja. Joskus vaan tuo alati jatkuva vänkäys ja jankutus alkaa tosin pidemmän päälle puuduttamaan kun ei selvillekkään asioille meinaa millään saada asiallista päätöstä. Koitetaan nyt vielä kerran jos ei tämäkään riitä niin annetaan olla.

    Tuossa esimerkiksi BMW 5-sarjan (F10) tuotannossa olevat moottorit.

    http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_F10#Moottorit




    Sinulta jäi nyt kertomatta, missä kohtaa vääristelin tai valehtelin kertoessani, että BMW on korvannut kutoskoneita neloskoneilla (mikä on selvästi ollut täysin oikea ratkaisu). Pakkohan sinulle on jankuttaa, jos et muuten ymmärrä mitä kirjoitetaan.



      
  • Loputon suo.

      
  • tracktest:

    Loputon suo.




    Lopetan heti, kun rohkeasti kerrot missä kohtaa vääristelin tai valehtelin. Oletko sitä mieltä, että BMW ei ole korvannut kutoskoneita nelosturboilla?

      
  • Ajattelija2013:


    Lopetan heti, kun rohkeasti kerrot missä kohtaa vääristelin tai valehtelin. Oletko sitä mieltä, että BMW ei ole korvannut kutoskoneita nelosturboilla?




    Olet sinä huvittava inttäjä, sääliksi käy.

      
  • JEV2:

    Ajattelija2013:

    Lopetan heti, kun rohkeasti kerrot missä kohtaa vääristelin tai valehtelin. Oletko sitä mieltä, että BMW ei ole korvannut kutoskoneita nelosturboilla?


    Olet sinä huvittava inttäjä, sääliksi käy.




    Alkaa mennä tosiaan jo huumorin puolelle. Minä kuulemma vääristelen tai valehtelen, kun totean Bemarin korvanneen kutoskoneita nelosturboilla. Ja kun kysyn missä kohtaa valehtelin, niin nyt intän. Jos tracktest ei tapansa mukaan pysty kertomaan miten valehtelin/vääristelin, niin kerro sinä. Eikö BMW siis ole korvannut kutosiaan nelosilla?

      
  • Ajattelija2013:


    Alkaa mennä tosiaan jo huumorin puolelle. Minä kuulemma vääristelen tai valehtelen, kun totean Bemarin korvanneen kutoskoneita nelosturboilla. Eikö BMW siis ole korvannut kutosiaan nelosilla?




    Sanoit sanatarkasti: "Bemarin rivikutoset on lähes poikkeuksetta korvattu nelosilla"



    Väitit siis bemarin korvanneen lähes kaikki kutosensa neloskoneilla.



    Minusta tuossa on aika monta kuutosta ja varsin vähän nelosia: http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_F10#Moottorit



    kuten myös tässä:

    http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_X5_E70#Moottorit



    Molemmat esimerkit varsin relevantteja ottaen huomioon keskustelun alla olevan auton. Katsotaanpa osaatko seisoa sanojesi takana kuten mies vai keksitkö tästäkin jotain jeesusteltavaa?







      
  • JEV2:

    Ajattelija2013:

    Alkaa mennä tosiaan jo huumorin puolelle. Minä kuulemma vääristelen tai valehtelen, kun totean Bemarin korvanneen kutoskoneita nelosturboilla. Eikö BMW siis ole korvannut kutosiaan nelosilla?


    Sanoit sanatarkasti: "Bemarin rivikutoset on lähes poikkeuksetta korvattu nelosilla"

    Väitit siis bemarin korvanneen lähes kaikki kutosensa neloskoneilla.

    Minusta tuossa on aika monta kuutosta ja varsin vähän nelosia: http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_F10#Moottorit

    kuten myös tässä:
    http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_X5_E70#Moottorit

    Molemmat esimerkit varsin relevantteja ottaen huomioon keskustelun alla olevan auton. Katsotaanpa osaatko seisoa sanojesi takana kuten mies vai keksitkö tästäkin jotain jeesusteltavaa?






    Montako kutosbensakonetta saa 3-sarjan Bemariin? Käsittääkseni yhden, eli 335i:n. No M3:ssa on myös kutoskone, mutta se oli aikaisemmassa mallissa kasi. Muutamia vuosia taaksepäin kutoskoneita oli 320i, 325i, 330i (mallimerkinnät hieman vaihdelleet).



    5-sarjan osalta tilanne on oikeastaan sama. Käsittääkseni 5 sarjaankin saa vain yhden bensakutosen, eli 535i:n. Ja kuten jo aluksi totesin, niin tehojen puolesta 535 korvaa oikeastaan aikaisemman kasikoneen.



    Jos 2000 luvun alussa olisi sanottu, että 5 sarjan Bemariin saa vain yhden kutoskoneen (bensa), niin asiaa oltaisiin kauhisteltu, eikä sitä oltaisi ikinä uskottu. Bemarin rivikutonen oli sellainen käsite, että siitä ei voi luopua. Kas kummaa, siitä on hyvin pitkälti luovuttu ja kauppa käy kuumana. Kun niin vahva käsite, kuin BMW:n rivikutonen on korvattu lähes täysin nelosella, niin olisi todella ihmeellistä, mikäli Volvolle V8:n puuttuminen olisi suurikin ongelma.

      
  • Ajattelija2013:


    Montako kutosbensakonetta saa 3-sarjan Bemariin? Käsittääkseni yhden, eli 335i:n. No M3:ssa on myös kutoskone, mutta se oli aikaisemmassa mallissa kasi. Muutamia vuosia taaksepäin kutoskoneita oli 320i, 325i, 330i.

    5-sarjan osalta tilanne on oikeastaan sama. Käsittääkseni 5 sarjaankin saa vain yhden bensakutosen, eli 535i:n. Ja kuten jo aluksi totesin, niin tehojen puolesta 535 korvaa oikeastaan aikaisemman kasikoneen.

    Jos 2000 luvun alussa olisi sanottu, että 5 sarjan Bemariin saa vain yhden kutoskoneen (bensa), niin asiaa oltaisiin kauhisteltu, eikä sitä oltaisi ikinä uskottu. Bemarin rivikutonen oli sellainen käsite, että siitä ei voi luopua. Kas kummaa, siitä on hyvin pitkälti luovuttu ja kauppa käy kuumana. Kun niin vahva käsite, kuin BMW:n rivikutonen on korvattu lähes täysin nelosella, niin olisi todella ihmeellistä, mikäli Volvolle V8:n puuttuminen olisi suurikin ongelma.




    Arvasin, että sinulta alkaa tippumaan rajauksia, etkä pysty myöntämään liioitelleesi tapasi mukaan. Puhuitkin aiemmin siis vain bensakoneista ja kolmossarjasta...kuinkas sattuikaan. Kolmossarjalla onkin XC90:n kanssa aivan valtavasti tekemistä.



    X5:n moottoreista 2/7 on kasikoneita, 4/7 kuutosia ja 1/7 nelonen.

    Vitossarjan moottoreista 2/11 on kasikoneita, 4/11 kuutosia ja 4/11 nelosia

    Kolmossarjan moottoreista 3/9 on kuutosia, 6/9 nelosia



    27 moottorista 10 on neloskoneita. Onko BMW siis korvannut kutosensa lähes täysin neloskoneilla vai ei?

      
  • Nyt on Ajattelija2013/2014 ahdistettu nurkkaan hauska nähdä miten hän yrittää rimpuloida sieltä pois. :lol: :lol:

      
  • En missään vaiheessa väittänytkään puhuvani X5 Bemarista. Se kai oli alusta asti selvää. Kirjoitin jo NHB:lle, että X5 malliin ei ole tarjollakaan tehokasta neloskonetta. Ja nimenomaan kirjoitin, että muissakin autoluokissa moottorit ovat pienentyneet, joten miksi ei maastureissa.



    Ehkä en sanonut tarpeeksi selkeästi puhuvani bensakoneista, mutta pidin sitäkin selvänä, että nimenomaan bensakonetta tarkoitan. Bensa rivikutonenhan on juuri se "klassikkokone" Bemarin keulalla, jonka korvaamista nelosella olisi pidetty pyhäinhäväistyksenä vuosituhannen vaihteessa ja sehän oli koko pointti.



    Ja kuten esimerkeistäni näkee, kyseiset BMW:n klassiset rivikutoset on korvattu lähes täysin nelipyttyisillä turboilla.

      
  • Ajattelija2013:

    JEV2:
    Ajattelija2013:

    Lopetan heti, kun rohkeasti kerrot missä kohtaa vääristelin tai valehtelin. Oletko sitä mieltä, että BMW ei ole korvannut kutoskoneita nelosturboilla?


    Olet sinä huvittava inttäjä, sääliksi käy.


    Alkaa mennä tosiaan jo huumorin puolelle. Minä kuulemma vääristelen tai valehtelen, kun totean Bemarin korvanneen kutoskoneita nelosturboilla. Ja kun kysyn missä kohtaa valehtelin, niin nyt intän. Jos tracktest ei tapansa mukaan pysty kertomaan miten valehtelin/vääristelin, niin kerro sinä. Eikö BMW siis ole korvannut kutosiaan nelosilla?


    Onhan tämä erikoista kun yksinkertaiseen kysymykseen ei saa vastausta. Ihan selvä asia että Bemarin kutoskoneet on yhtä lukuunottamatta korvattu nelosilla ja seuraava sukupolvi on kolmesylinterisiä, eihän tämä mikään uusi uutinen ole.

      
  • JEV2:


    Vitossarjan moottoreista 2/11 on kasikoneita, 4/11 kuutosia ja 4/11 nelosia
    Kolmossarjan moottoreista 3/9 on kuutosia, 6/9 nelosia

    27 moottorista 10 on neloskoneita. Onko BMW siis korvannut kutosensa lähes täysin neloskoneilla vai ei?


    Suomessa myytävistä bensavitossarjalaisista 2 on nelosia, 1 kutoskone ja 1 kasi. Kolmossarjalaisista 3 neloskonetta, näistä kaksi aiemmin kutoskoneita, ja 1 kutosmoottori. Kyllä se aika selvästi kertoo mihin suuntaan ollaan menossa. BMW on korvannut lähes kaikki kutosbensakoneensa nelosmoottoreilla.



    Korjaus, x25 moottori on näköjään poistunut kokonaan valikoimista joten valikoima supistuu entisestään.

      
  • Ajattelija2013:

    En missään vaiheessa väittänytkään puhuvani X5 Bemarista. Se kai oli alusta asti selvää. Ja nimenomaan kirjoitin, että muissakin autoluokissa moottorit ovat pienentyneet, joten miksi ei maastureissa.


    Ketju käsittelee isoa katumaasturia, NHB keskustelee isojen katumaastureiden yleisimmistä konevaihtoehdoista ja sinä tuot keskusteluun kolmossarjan bensakoneet. Ei, se ei ole alusta asti selvää. Toiset puhuu aidasta ja sinä aidan seipäästä.



    NHB sinulle jo useaan otteeseen perustelikin, miksi vastaava kehitys ei isoissa katumaastureissa ole lainkaan niin selvää.



    Ajattelija2013:


    Ehkä en sanonut tarpeeksi selkeästi puhuvani bensakoneista, mutta pidin sitäkin selvänä. Ja kuten esimerkeistäni näkee, kyseiset BMW:n klassiset rivikutoset on korvattu lähes täysin nelipyttyisillä turboilla.




    "Bemarin rivikutoset on lähes poikkeuksetta korvattu nelosilla"



    Tässä onkin ongelmasi ydin, luulet muiden olevan ajatustenlukijoita etkä missään olosuhteissa voi myöntää olleesi väärässä. BMW on korvannut yhden vapaastihengittävän kutosen turboahdetuilla kuutos- ja neloskoneilla. Itseasiassa se on systemaattisesti poistanut mallistostaan kaikki vapaastihengittävät moottorit, niin v10, v8, R6 ja R4 koneet. Jos tästä jonkin trendin haluaa löytää, on se ahtaminen.



    Et sitten osannut edelleenkään kommentoida ketjun kannalta olennaisimpia esimerkkejä bemarin mallistosta.





      
  • ritsa:


    Suomessa myytävistä bensavitossarjalaisista 2 on nelosia, 1 kutoskone ja 1 kasi. Kolmossarjalaisista 3 neloskonetta, näistä kaksi aiemmin kutoskoneita, ja 1 kutosmoottori. Kyllä se aika selvästi kertoo mihin suuntaan ollaan menossa. BMW on korvannut lähes kaikki kutosbensakoneensa nelosmoottoreilla.




    "Bemarin rivikutoset on lähes poikkeuksetta korvattu nelosilla"



    Missä kohden tässä lukee bensa? Entäs ne X5:n moottorit?

      
  • JEV2:

    ritsa:

    Suomessa myytävistä bensavitossarjalaisista 2 on nelosia, 1 kutoskone ja 1 kasi. Kolmossarjalaisista 3 neloskonetta, näistä kaksi aiemmin kutoskoneita, ja 1 kutosmoottori. Kyllä se aika selvästi kertoo mihin suuntaan ollaan menossa. BMW on korvannut lähes kaikki kutosbensakoneensa nelosmoottoreilla.


    "Bemarin rivikutoset on lähes poikkeuksetta korvattu nelosilla"

    Missä kohden tässä lukee bensa? Entäs ne X5:n moottorit?


    X vitosessa ei ole käsittääkseni koskaan ollut neloskonetta bensana mutta voin olla väärässä, tällä hetkellä sitä ei ainakaan ole.





    Tämä http://www.autowiki.fi/index.php/BMW_5-sarja_F10#Moottorit laittamasi linkki ei pidä suomessa paikkaansa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit