Pienet premiumautot

389 kommenttia
«13456713

Miten veikkaatte seuraavassa TM:ssä vertailtavien premiumautojen pärjäävän. Itse arvaan, etta Audista leivotaan voittaja ja Lexus on toisessa päässä, ainakaan tuo pikku-Lexus ei ole isoveljiensä tasolla ja on jo hävinnyt parivertailun Priuksen kanssa.



Itse olen kokeillut noista vain Volvoa. Ainoa vika oli se, että pää oli kuljettajan paikalla väistämättä kiinni katossa, muuten hyvästä ajoasennosta huolimatta ja takapenkille en saanut jalkoja sopimaan enää ollenkaan. Eli pieni kuvaa hyvin ainakin sen sisätiloja.

  
  • Tuloksilla en lähde spekuloimaan, mutta pakko kysyä, että kuinka pitkä oikein olet? Itse olen noin 180 cm ja kun yleensä säädän penkin melko alas, niin autossa kuin autossa jää pääntilaa ainakin 10 cm. Kyseistä Volvoa en ole kokeillut.

      
  • Ai niin, piti vielä lisätä, että Tuulilasihan testasi saman segmentin jokin aika sitten.

      
  • Itse testasin reilu vuosi sitten noista Audin, Bemarin ja Volvon. Virheellisesti koin tuon akkosjäjestyksen olevan yhtä autojen paremmuusjäjestyksen kanssa. Eli jos TM väittää Audin olevan testissä parhaiten menestynyt, niin silloin joko on testattu väärin, vedetään kotiin tai Volkkari on lahjonut kaikki autolehdet. No onneksi todennäköisimmin Audi ei saa mitään arvosanaa, koska sylinterien lepuutuksesta "joku muoviosa" hajoa ja nokkaketju katkeaa kesken testin. Näin kenenkään tarvitse vajota tuollaiseen lapselliseen vihjailuun.

      
  • Ajattelija2013:

    Tuloksilla en lähde spekuloimaan, mutta pakko kysyä, että kuinka pitkä oikein olet? Itse olen noin 180 cm ja kun yleensä säädän penkin melko alas, niin autossa kuin autossa jää pääntilaa ainakin 10 cm. Kyseistä Volvoa en ole kokeillut.


    Selän pituus ja istumaryhti ratkaisevat. Itselleni noista Volvo ja Mersu ovat varsin tyköistuvia ja vaativat penkin laskemisen alas.

      
  • Lexuksella nyt ei ole mitään syytä jäädä viimeiseksi testissä. Autohan on aivan loistava. Helpompaa autoa käsitellä ei ole tossa ryhmässä ja kulutus pysyy helposti 4.5 litrassa satasella. Lisäksi varmempaa autoa käytöltään on vaikea hakea. Lisäksi auto on talvella erittäin lämmin ja kulutuskin vain pysyy samoissa lukemissa kuin kesäaikaan.

      
  • tuuju:

    Lexuksella nyt ei ole mitään syytä jäädä viimeiseksi testissä.




    Mutta niin vaan jäi jumboksi, ei sentään VW-konsernin tuotos voittanut, vaikka samat viisi tähteä saikin kuin voittaja.

      
  • Miten Bemari voi olla testin voittaja en ymmärrä eikö Audi muka ole paras?

      
  • Vähän yllätti Bemarin voitto, mutta toisaalta aika tasaisiahan noi olivat jos vain kokonaisarvosanaa tuijottaa. Audille pisteet hiljaisuudesta, 68/69 dB(A) 120 km/h tai 100 km/h karkealla pinnalla ei kuulosta ollenkaan pahalta lukemalta "pikkuautoksi".

      
  • Saatiinko tällä kertaa eroja tuloksiin, vai jäätiinkö tyypilliseen lähes samaan arvosanaan kaikkien osalta?

      
  • NHB:

    Saatiinko tällä kertaa eroja tuloksiin, vai jäätiinkö tyypilliseen lähes samaan arvosanaan kaikkien osalta?


    Jutun lopussa lukee "Näiden autojen kohdalla valinnan voi tehdä vapaasti tunteen tai järjen mukaan, sillä huonoja aihtoehtoja ei ole."



    Eli ei saatu suuria eroja kokonaisarvosanassa:



    BMW 9,0

    Audi 8,9

    Volvo 8,7

    M-B 8,4

    Lexus 8,1



    Sarakkeet: Painoarvo Audi BMW Lexus M-B Volvo
    
    Maantieajo 15 10 9 8 9 9
    Kaupunkiajo 10 9 10 9 8 8
    Ääritilanteet 10 8 9 9 10 10
    Kulutus 10 8 8 10 7 8
    Sisämelu 10 9 9 8 8 8
    Istuimet ja sisätilat
    - ajoasento 5 9 10 8 9 10
    - takapenkki 5 9 8 7 8 9
    Ylläpitokulut 10 9 9 7 8 8
    Kiihtyvyys 10 9 9 7 9 9
    Valot ja näkeminen 5 8 9 8 7 9
    Tavaratilat 5 9 8 7 7 8
    Varusteet 5 9 9 8 9 9
    Yleisarvosana 100 8,9 9,0 8,1 8,4 8,7
      
  • Aika odotettu voittaja lukuun ottamatta Audin nousua toiselle sijalle joka kyllä on selkeä ylltätys.

      
  • Aiemmissa vertailuissa rengaskoko on näytellyt suurta osaa ja käytännössä ratkaissut järjesteyksen. Nyt rengaskoko oli kaikissa 15-16". Isommissa autoissa rengaskoko vaihtelee 16-18" välillä ja profiilissa myös merkittävät erot. Olikohan bemari run flateilla vai ilman?

      
  • Style66:

    Aiemmissa vertailuissa rengaskoko on näytellyt suurta osaa ja käytännössä ratkaissut järjesteyksen. Nyt rengaskoko oli kaikissa 15-16". Isommissa autoissa rengaskoko vaihtelee 16-18" välillä ja profiilissa myös merkittävät erot. Olikohan bemari run flateilla vai ilman?




    samaa kattelin, tiedoissa 195/55R16, autossa 205/55R16 siltakivi turanza, joita saa ainakin runflättinä. ja koska akkutilassa ei ole paikkaussarjaa niin runflätit lienee alla.



    paljonparjatut bulletproof-renkaat ja testivoitto :lol:



      
  • Onnittelut BMW:lle hienosta autosta ja myös Audille, ne ainoat 5 tähden autot tässä vertailussa.



    Tässä vertailussa erot olivat keskimäärin lähes 1,0 parhaimman ja heikoimman välillä ja tähdissä 5 tai 3. Eli pienistä eroista ei ole kysymys. BMW on varma voittaja, mutta omaan silmään Mersun tyylikkyys iskee, ja valitsemalla siihen Xenon-valot nostaisi se sijoituksen lähelle bemaria. Myös Audi tosi tyylikäs, Lexus ja Volvo perän osalta melko epäonnistuneita.



    Audin ja BMW:een tulosta nostaa ehdottomasti äänettömyys, Volvon ongelma on nimenomaan melutaso, Suomen teillä kone pauhaa ja renkaat meluaa aivan liikaa. Myös desibelimittarilla Volvo on selvästi meluisin auto ja kiihdytyksissä ”ohjaus vetelee puolelta toiselle”. BMW:stä mainitaan että se on ”ihailtavan hiljainen huonokuntoisillakin teillä” ja kaupinkoajoon ketteryys on omaa luokkaansa. Audi tulee tilojensa puolesta BMW:een rinnalle mutta viimeistään hintaa tarkastellessa kuppi kääntyy BMW:een suuntaan, nimittäin auto on edullisin joukosta sekä tarjoaa vertailun parhaimman vaihteiston, 8-lovisen automaatin samaan hintaan.

      
  • Toivoisin toimituksen vastaavan kolmeen kysymykseen!



    Oliko testin BMW F20 116iA:ssa Servotronic ja RFT vaiko ei-RFT renkaat?

    Oliko missään muussa autossa RFT-renkaat?



    Näillä kahdella asialla on ratkaiseva vaikutus BMW auton käyttäytymiseen?



    Omistan nyt jo 16. Bemarini vm. -14 mallin F21 116iA Business Navi-auton jolla on nyt ajettu n. 1.000 km.

    Autossani on mm. sporttipenkit sekä Servotronic ja Hankookin Ventus Prime 2 ei-RFT renkaat.

    Tulivat tilauksesta ihan tehtaan valintana.

    Olisko TM-testillä 5/12 ollut asiaan vaikutusta?



      
  • "Premium"-autoja pitäisi testata muita autoja vastaan. Esimerkiksi Autocarin testissä Ford Focuskin päihitti premiunit, muun muassa BMW:n. Golf oli paras taas. Hirveästi ei näytä olevan eroa Volvolla ja BMW:llä, kumpikin 3,5 tähden autoja.



    http://www.germancarforum.com/community/threads/autocar-road-test-volvo-v40-d3.46257/



    Kaikki testatut autot lisäksi samanhintaisia.

      
  • Yllättävää, että Experience tulee jälleen mollaamaan Volvoa. Se ei jäänyt voittajalle kuin 0,3 pistettä ja pärjäsi monilla ja tärkeillä osa-alueilla erinomaisesti. Turha siis selitellä.

      
  • Premium:

    Oliko testin BMW F20 116iA:ssa Servotronic ja RFT vaiko ei-RFT renkaat?


    Ei näytä olevan servotronicia listalla. Eikä mitään mainintaa renkaistakaan, mutta en tiedä mitkä ne silloin on. Kolleega tuossa vieressä sanoo että "ei mainintaa = RFT".



    S1CAA   SELEKTION COP RELEVANTER FAHRZEUGE    Selection of COP relevant vehicles
    
    S205A AUTOMATIC GETRIEBE Automatic transmission
    S230A EU SPEZIFISCHE ZUSATZUMFAENGE Extra package, EU-specific
    S240A LEDERLENKRAD Leather steering wheel
    S249A MULTIFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel
    S2DSA 16"LM RAEDER STERNSPEICHE 377 BMW LA wheel, Star Spoke 377
    S2PAA RADSCHRAUBENSICHERUNG Lug bolt retainer
    S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit
    S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip
    S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat
    S493A ABLAGENPAKET Storage compartment package
    S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger
    S4AEA ARMAUFLAGE VORNE VERSCHIEBBAR Armrest front, retractable
    S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system
    S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC), rear

    S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights
    S521A REGENSENSOR Rain sensor
    S522A XENON-LICHT Xenon Light
    S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning
    S544A GESCHWINDIGKEITSREGEL. MIT BREMSF. Cruise control with brake function
    S5DAA BEIFAHRERAIRBAG-DEAKTIVIERUNG Passenger airbag deactivation
    S5DCA FONDKOPFSTUETZEN KLAPPBAR Rear-seat headrests, folding
    S663A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional
    S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 for DVD
    S6NSA KOMFORTTELEFONIE MIT ERW. SMARTPHON Convenience phone, expanded Smartphone
    S6VBA STEUERUNG INFOTAINMENT Control for Infotainment
    S842A KALTLAND-AUSFUEHRUNG Cold-climate version
    S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling
    S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version English
    S885A SCHWEDISCH / BORDLITERATUR On-board vehicle literature Swedish

    S8KAA OELWARTUNGSINT. 30.000KM/24MONATE Dummy-SALAPA
    S8SMA FAHRGESTELLNUMMER,V.AUSSEN SICHTBAR Car ident. number visible from outside
    S8TGA DIEBSTAHLSICHERUNG Thiefproofing device
    S8V1A HINWEISSCHILD NCAP Label

    S4CGA INT.LEISTEN SATINSILBER MATT Interior strips, "satin-silber" matt
    S548A KILOMETERTACHO Kilometer-calibrated speedometer
      
  • piti oikein tarkistaa omasta "mobility packista", paikka-ainepullon tarra (50/80km/h) näkyy. eli on ilmeisesti osina. --> ei ole runflätit luultavastikaan, miksi muuten pitää paikka-ainepulloa matkassa. :ashamed:

      
  • Tarvii vaan katsoo syyskuun rekisteröintitilastot,Volvo V40 - mallia on myyty 214 kappaletta, kun taas BMW:n ykkössarja ei ole 30 myydyimmän mallin joukossa. Talvi on tulossa, autot valitaan sen mukaan miten edetään Suomen talvessa. Lisäksi Volvo on parhaiten muotoiltu, BMW on kuin jokin epämääräinen koppi pyörillä.



      
  • andertz:

    Talvi on tulossa, autot valitaan sen mukaan miten edetään Suomen talvessa.


    Eiköhän tässä vaikuta aika monet muutkin tekijät. Bemari jo ihan vain automerkkinä aiheuttaa monelle negatiivisia assisiaatioita vaikkei olisi koskaan edes ko. merkillä ajanut saati omistanut. Tottakai Volvokin voi kärsiä samasta ongelmasta, mutta luulen että vähemmän kuitenkin.

      
  • Ajattelija2013 voi valita Volvon jos siltä tuntuu, isoin ongelma silti on Volvon V40:n meluisuus. Tämä todettiin testissä koeajajien toimesta sekä mittauksilla. Ei se nyt tarkoita että ihan kuulosuojaimia tarvitaan mutta ero on iso esim. Audiin ja BMW:hen joissa laadukkaasti kaikki alustaäänet ovat tyystin eristetty. Volvo V40:kin saa suhteellisen äänettömän jos ajaa kitkarenkailla ympäri vuoden.

    Vaikea silti on ymmärtää miksi kukaan valitsisi meluisan Volvon??




    En ole ostamassa tuon segmentin autoa, eikä Volvolla ole mutenkaan yhtään omiin tarpeisiini (haluihini) soveltuvaa autoa. Sontaa ei silti tarvitse jauhaa, kuten sinä jatkuvasti teet Volvon osalta.



    Sinä esimerkiksi nostat Mersun tyylikkyydellään hyväksi, vaikka Volvo voitti Mersun selvemmin pisteissä, kuin BMW tai Audi voittivat Volvon. Juuri tuollainen kertoo aika paljon sinun jatkuvasta lapsellisesta jankutuksesta Volvoa kohtaan. Volvo sai melusta samat pisteet kuin Mersu ja tulos oli yksi pistettä huonompi kuin Bemarilla tai Audilla. Volvon selkeä vahvuus on maantieajo ja esimerkiksi etuistuin, joka sai täydet pisteet. Istuimen osalta samaan ylsi vain BMW, mutta BMW:n istuin olikin lisävarusteinen urheiluistuin ja onkin outoa, että tämän vuoksi BMW sai hyvät pisteet istuimen osalta.



    Kuten joku kirjoitti, Volvon on muotoilulutaan onnistunut. Huomattavasti onnistuneempi, kuin Audi tai BMW. Myyntiluvutkin kertovat oman osuutensa Volvosta.



    En käsitä sinunkaltaisia kirjoittajia, joilla ei ole koskaan mitään muuta sanottavaa, kuin ruikuttaa jonkun yhden automerkin huonoutta ja usein vielä täysin asiattomasti, kuten sinä teet. Volvo on muuten useissa testeissä (jopa saksalaisissa) myös voittanut esimerkiksi tämän testin ykkösen, eli BMW:n.

      
  • Ajattelija2013:

    Istuimen osalta samaan ylsi vain BMW, mutta BMW:n istuin olikin lisävarusteinen urheiluistuin ja onkin outoa, että tämän vuoksi BMW sai hyvät pisteet istuimen osalta.


    Tämä on periteinen väännön kohde. Vähän sama juttu kuin webaston kelpuuttaminen talvitestiin. Jostain luin, että tuossa TM:n testissä Bemarin hinta oli testin halvin lisävarusteista huolimatta. Sen suhteen ei ole mitään ongelmaa. Jos muilla maahantuojilla on parempia penkkejä tarjolla kohtuulliseen hintaan, niin on tyhmyyttä olla toimittamatta vertailuun auto ilman niitä. Monesti ihmettelen, miksi maahantuojat toimittavat sellaisia varusteita vertailuihin, jotka jopa heikentävät vertailutulosta. Onneksi sentään tällä kertaa Bemarikin tajuttiin toimittaa vertailuun sopivalla rengastuksella.



      
  • NHB:


    Tämä on periteinen väännön kohde. Vähän sama juttu kuin webaston kelpuuttaminen talvitestiin. Jostain luin, että tuossa TM:n testissä Bemarin hinta oli testin halvin lisävarusteista huolimatta. Sen suhteen ei ole mitään ongelmaa. Jos muilla maahantuojilla on parempia penkkejä tarjolla kohtuulliseen hintaan, niin on tyhmyyttä olla toimittamatta vertailuun auto ilman niitä. Monesti ihmettelen, miksi maahantuojat toimittavat sellaisia varusteita vertailuihin, jotka jopa heikentävät vertailutulosta. Onneksi sentään tällä kertaa Bemarikin tajuttiin toimittaa vertailuun sopivalla rengastuksella.




    En ole lehteä lukenut, mutta netissä mainitsevat vertailuautojen hintojen olevan 3500€ haarukassa ja pitävät sitä vähäisenä määränä euroja. Ilmeisen hyvät palkat toimituksessa. Omasta mielestä vertailuautojen hintojen kuuluisi olla mahdollisimman lähellä toisiaan, tarvittavat erot kuuluisi kuroa umpeen rastittamalla lisävarusteita. Toinen tie olisi tuon hinnan arvosteleminen, itse ainakin olen valmis ajamaan muuten hyvin varustellulla autolla, jossa on esim sivuttaistueltaan huonot jakkarat, kunhan se näkyy hinnassa.



    Talviautotestissä on ihan ok, jos jossakin autossa on vakiovarusteisena webasto/vast ja joistakin muista se uupuu. Talviautotestissä ei ole ok, että "ratkaiseva yksityiskohta" on valaistujen meikkipeilien lukumäärä ja em. auton vakiovarusteisen webaston/vast. ajastusmahdollisuudesta ei mainita halaistua sanaakaan.

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:
    Istuimen osalta samaan ylsi vain BMW, mutta BMW:n istuin olikin lisävarusteinen urheiluistuin ja onkin outoa, että tämän vuoksi BMW sai hyvät pisteet istuimen osalta.

    Tämä on periteinen väännön kohde. Vähän sama juttu kuin webaston kelpuuttaminen talvitestiin. Jostain luin, että tuossa TM:n testissä Bemarin hinta oli testin halvin lisävarusteista huolimatta. Sen suhteen ei ole mitään ongelmaa. Jos muilla maahantuojilla on parempia penkkejä tarjolla kohtuulliseen hintaan, niin on tyhmyyttä olla toimittamatta vertailuun auto ilman niitä. Monesti ihmettelen, miksi maahantuojat toimittavat sellaisia varusteita vertailuihin, jotka jopa heikentävät vertailutulosta. Onneksi sentään tällä kertaa Bemarikin tajuttiin toimittaa vertailuun sopivalla rengastuksella.




    Näistä on toki ennenkin puhuttu. Maahantuoja antaa mitä antaa, eikä siitä voida lehteä syyttää. Jos maahantuoja antaa auton sporttialustella ja matalaprofiilirenkailla, niin se ei ole lehden vika. Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että jos autoissa on selkeästi erilaiset lisävarusteet, niin niitä ei pitäisi testissä huomioida ainakaan positiivisessa mielessä. Tämä pätee niin urheiluistuimiin, kuin webastoonkin. Onhan se nyt ihan älytöntä, että esimerkiksi BMW sai tässä tapauksessa täydet pisteet istuimesta, vaikka kyseessä on lisävaruste, jonka saisi muihinkin autoihin. Volvon etuna on aina ollut se, että penkki on erinomainen jo valmiiksi, eikä urheiluistuinta tarvitse ostaa. Esimerkiksi Audin vakiopenkki on taas lähes naurettava jakkara ja urheiluistuin on aivan ehdoton varuste.



    Toisaalta aivan yhtä naurettavaa on, jos talvitestissä jossain autossa on lisävarusteena ostettu webasto ja se saa tämän takia hyvät pisteet lämmityksestä. Kyllähän nyt mikä tahansa auto lämpeää, jos siihen webaston asentaa.

      
  • jnejnejne:

    NHB:

    Tämä on periteinen väännön kohde. Vähän sama juttu kuin webaston kelpuuttaminen talvitestiin. Jostain luin, että tuossa TM:n testissä Bemarin hinta oli testin halvin lisävarusteista huolimatta. Sen suhteen ei ole mitään ongelmaa. Jos muilla maahantuojilla on parempia penkkejä tarjolla kohtuulliseen hintaan, niin on tyhmyyttä olla toimittamatta vertailuun auto ilman niitä. Monesti ihmettelen, miksi maahantuojat toimittavat sellaisia varusteita vertailuihin, jotka jopa heikentävät vertailutulosta. Onneksi sentään tällä kertaa Bemarikin tajuttiin toimittaa vertailuun sopivalla rengastuksella.



    En ole lehteä lukenut, mutta netissä mainitsevat vertailuautojen hintojen olevan 3500€ haarukassa ja pitävät sitä vähäisenä määränä euroja. Ilmeisen hyvät palkat toimituksessa. Omasta mielestä vertailuautojen hintojen kuuluisi olla mahdollisimman lähellä toisiaan, tarvittavat erot kuuluisi kuroa umpeen rastittamalla lisävarusteita. Toinen tie olisi tuon hinnan arvosteleminen, itse ainakin olen valmis ajamaan muuten hyvin varustellulla autolla, jossa on esim sivuttaistueltaan huonot jakkarat, kunhan se näkyy hinnassa.

    Talviautotestissä on ihan ok, jos jossakin autossa on vakiovarusteisena webasto/vast ja joistakin muista se uupuu. Talviautotestissä ei ole ok, että "ratkaiseva yksityiskohta" on valaistujen meikkipeilien lukumäärä ja em. auton vakiovarusteisen webaston/vast. ajastusmahdollisuudesta ei mainita halaistua sanaakaan.




    Homma nyt ei vain toimi lisävarusteiden osalta noin, sillä lehti saa mitä saa. Ei sitä autoa Suomeen tuoda tiettyä testiä varten, eli ei mistään listalta voi lisävarusteita napsia. Ja kun autoilla on hintaeroja, niin niitä on sitten testiautoissakin. Jokainen voi sitten itse miettiä, mistä on valmis maksamaan. Ei 3500 euron hintaero ole minun mielestäni tuossa hintaluokassa mikään kohtuuton. Tuskin siihen kenenkään ostos ainakaan ratkeaa, vaikka muuten tasaväkisessä väännössä toki hinta ratkaisee.



    Ehkä testin kannalta huonoin homma on Volvon manuaalivaihteet, koska se on useimmille ostajilla ehdoton ei. Ja yleisestikin automaatin ja manuaalin vertailukin on jo vähän hankalaa, koska automaatin toiminta on aika oleellinen asia koko auton miellyttävyyden kannalta. No Volvoon ei saa automaattia tuon moottorin yhteyteen, joten lehteä ei voi tästäkään syyttää.

      
  • Enpä ole ikinä nähnyt noin rumaa bemaria. Ainakin edestä se on... Lexus taas on edestä niin kulunut.



    Onhan se sähköbemukin kammottavan näköinen, mutta se on oma lukunsa.

      
  • Et nyt oikein tainnut hiffata mistä on kyse. Volvo voitti Mersun pisteissä enemmän, kuin Audi tai BMW voittivat Volvon. Silti haukut jälleen kerran Volvoa. Miksi et hauku Mersua tai Lexusta, ne kun olivat selvästi Volvoa huonompia? Et tietenkään, koska ainoa asia mistä TM palstalla kirjoitat, on jatkuva Volvon mollaaminen. Syytä on vaikeaa ymmärtää, etenkin kun Volvo V40 on erinomainen tuote, joka on myös voittanut esimerkiksi kyseisen Bemarin useissa testeissä. Nyt Se hävisi Bemarille melko pienellä piste-erolla ja oli muutamalla tärkeällä osa-alueella paras. Kuten maantieajossa ja myös istuin oli joukon paras, vaikka se on vakiopenkki.



      
  • Ja muotoilu on toki makuasia, enkä sitä tuossa tarkoittanutkaan. Pointti oli, että Mersusta kommentoit ainoastaan sen tyylikkyyttä, vaikka Mersu hävisi enemmän Volvolle kuin Volvo Bemarille. Silti kauhea vuodatus Volvosta, eikä yhtään pahaa sanaa Mersusta. Varsin epäloogista ja näkyvää merkkifanaattisuutta.

      
  • Ja vielä, en nyt aivan varma ole, mutta tuohon Bemariin ei kyllä sitä nelivetoa saa tuon moottorin yhteyteen.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit