Pienet premiumautot

389 kommenttia
145791013
  • Ah, no nyt kirjoitit vastauksen ja lapsellisuudessaan taas aivan omaa luokkaansa. Tiedätkö mikä on markkinoinnin ydin:
    kusettaa asiakkaita ostamaan. Se on kaiken sen haastamisen ydin tässä minun kirjoituksessani.




    Eli minua on kusetettu, kun ajan ns. premium merkkisellä autolla? Eivätkö tavismerkit sitten lainkaan mainosta? Eikö yhtä lailla Mazdan ostajaa sitten ole kusetettu? Jatkuvasti näen Mazda 6 ja 3 mainoksia.





    Ei tietenkään tarvitse olla samaa mieltä, mutta vähän sama asia, kuin kiistelisit fyysikoiden kanssa suhteellisuusteorian olemassaolosta.


    Ah, no nyt kirjoitit vastauksen ja lapsellisuudessaan taas aivan omaa luokkaansa. Tiedätkö mikä on markkinoinnin ydin:
    kusettaa asiakkaita ostamaan. Se on kaiken sen haastamisen ydin tässä minun kirjoituksessani.

    Ajattelija2013:
    Et vieläkään vastannut, miten voi olla premiumpellejä, jos ei ole premium autoja? BMW ei siis ole premium merkki, mutta BMW:llä ajava henkilö on premiumpelle?


    En minä vastaa noin typerästi asetettuihin kysymyksiin, siksikin, ettei se vastaa mihinkään minun pointteihini. Sinä et sitä näköjään ymmärrä mitenkään päin, mutta todistat tuollaisella ja sitten perään ”olet ahdingossa” –soopallasi, että olet täydellisen pihalla.




    Et tietenkään vastaa. Tuo on varsin tuttu linjasi. Itse kysyt koko palstan idioottimaisimmat kysymykset, tuputat sanoja muiden suuhun, valehtelet muiden kirjoituksista, mutta kun sinä joudut ahtaalle, niin "en vastaa typeriin kysymyksiin" on ainoa keinosi puolustautua. Säälittävää.



    Ja kyllä se sana premium on varsin eksaktisti määritelty. Mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, että olisi aivan eksaktia, mitkä merkit sisältyvät premium merkkeihin. Ja tämä usein todetaan jo silloin, kun sanaa premium määritellään.



    Ajattelija
    Et ole vielä vastannut siihenkään, että jos premium merkkejä ei ole, niin miksi ns. tavismerkitkin hyväksyvät tiettyjen merkkien premiumstatuksen. Käsite premium on koko automaailman ammattilaisten hyväksymä käsite. Eikö ole hieman itsekeskeistä, että sinä sitä täällä yksin yrität kumota? Sinä siis olet oikeassa ja kymmenet tuhannet autoalan ammattilaiset väärässä.

    Kumppani
    Ne on mielipideasioita, etkä sinä nyt saakeli soikoon käsitä! Minulle on ihan sama mitä nuo tahot määrittävät, tai sinulle tuputtavat. Minä kyseenalaistan koko roskan, se on minusta pelleilyä, hömppää jne. Got it?




    Osittain ovatkin mielipideasioita. Jos näin on ja se sinulle on aivan sama, niin mitä täällä sitten vaahtoat? Suurimmalla osalla ihmisistä on eri mielipide kuin sinulla. Hyäksy se ja ole tyytyväinen. Et taida kyetä siihen? Miksiköhän?



    Besserwisser, selitätkö vielä, miksi Audi oli Euroopan luotettavin automerkki USA:ssa tehdyn tutkimuksen mukaan? Miksi Audi pärjää katsastuksessa huomattavasti paremmin, kuin Skoda tai VW? Mikä VW vastaa vaikka Audi A6 3.0 TDI:ä? Tai edes A4 Audia vastaavalla tekniikalla?

      
  • Ei kannattaisi tivata "besseriltä" mitään, koska kyseessä on pelkkä trolliviesti. Ihmettelen eniten, tätä premin ostajien nimittelyä täällä.

      
  • Tietääkö Ajattelija että Audi A6 3.0 TDI moottori on Volkkarin moottori ei toisinpäin. Se on aivan totta että normi Audeissa käytettävät moottorit ja vaihteistot löytyy joko Skodasta tai Volkkarista onhan useat mallit samalla pohjalevyllä tai jopa tehtaalta kuten esim Audi Q3 Espanjasta tai Q7 Slovakiasta.

      
  • VAGJulle, sinun kanssa jatkan keskusteluja sen jälkeen, kun olet todistetusti syönyt sen hatullisen kakkaa, jonka lupasit aikaisemmin syödä, jos TM poliisiauto ei ole Audi.

      
  • Tässä on muuten lista, joka kertoo, kuinka hyvin ihmiset sitoutuvat automerkkiinsä. Aika "premium" painotteinen lista. Mistä tämä kertoo Kumppanin mielestä?



    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288616846710.html



    1. Porsche

    2. Lexus

    3. Jaguar

    4. Mini

    5. Audi

    6. BMW

    7. MB



    Onhan se Kumppani tavallaan totta, että esim. Audin ja Bemarin osalta voidaan unohtaa määritelmä premium. Mitä enemmän asiaa tutkin, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että Audin ja Bemarin osalta ei makseta mitään premium lisää premium fiiliksestä, vaan maksetaan ihan yksinkertaisesti vain selvästi kilpailijoita paremmasta tuotteesta.

      
  • Besserwisseri:


    Onko Audi premiumia koska siinä käytetään samoja osia kuin itäauto Skeidassa? Koko merkkihän on vain Volkkarisedän brändäys millä saadaan lippisurpo ostamaan TSI ja Tdi ylihintaan.




    Kaikissa autoissa käytetään samoja osia. Ei niitä osavalmistajia ja suurempia alihankkijoita montaa ole.



    Mutta jos on huolissaan autojen ylihinnoista ja ne aiheuttavat ahdistusta, niin suosittelen niiden jättämistä kauppaan. Ilmankin pärjää ja taatusti tulee halvemmaksi, ihan merkistä riippumatta.

      
  • VeeAaaGee:

    Se on aivan totta että normi Audeissa käytettävät moottorit ja vaihteistot löytyy joko Skodasta tai Volkkarista onhan useat mallit samalla pohjalevyllä tai jopa tehtaalta kuten esim Audi Q3 Espanjasta tai Q7 Slovakiasta.




    Öh, onko Q7 "normi-Audi", jota vertaat Skodaan?

      
  • Ajattelija2013:

    VAGJulle, sinun kanssa jatkan keskusteluja sen jälkeen, kun olet todistetusti syönyt sen hatullisen kakkaa, jonka lupasit aikaisemmin syödä, jos TM poliisiauto ei ole Audi.




    Syön heti sitä kakkaa jos todistat minun semmoista luvanneen tehdä. Vai valehteletko taas kerran kuten sinulla on tapana?



      
  • AkiK:

    VeeAaaGee:
    Se on aivan totta että normi Audeissa käytettävät moottorit ja vaihteistot löytyy joko Skodasta tai Volkkarista onhan useat mallit samalla pohjalevyllä tai jopa tehtaalta kuten esim Audi Q3 Espanjasta tai Q7 Slovakiasta.


    Öh, onko Q7 "normi-Audi", jota vertaat Skodaan?




    Kaikki Audit on ihan normeja kun on tottunut premium autoon

      
  • Tiedätkö mikä on markkinoinnin ydin: kusettaa asiakkaita ostamaan. Se on kaiken sen haastamisen ydin tässä minun kirjoituksessani.



    Ajattelija2013:

    Eli minua on kusetettu, kun ajan ns. premium merkkisellä autolla? Eivätkö tavismerkit sitten lainkaan mainosta? Eikö yhtä lailla Mazdan ostajaa sitten ole kusetettu? Jatkuvasti näen Mazda 6 ja 3 mainoksia.




    Pitääkö sinun taas olla naiivikin?



    Minä kerroin mikä on markkinoinnin ja mainonnan perimmäinen tarkoitus. En sitä, mistä autoista on tai ei ole näkynyt mainoksia. Kusetus oli tehostesanana, mutta aika moni lankeaa sellaiseenkin.



    Ajattelija2013:

    Et tietenkään vastaa. Tuo on varsin tuttu linjasi.




    Minä olen oikeasti vastannut sinulle jo ties kuinka monta kertaa. Oletko sinä ottanut linjaksesi olla typerä vai ymmärtämätön, vai molempia? Säälittävää!



    Ajattelija2013:

    Ja kyllä se sana premium on varsin eksaktisti määritelty.




    Tiedätkö sinä mikä on eksaktia noista sinun höpinöistäsi. No se suhteellisuusteoria ja muu tiede.



    Premiumius ei ole tiedettä, eikä sen sisältö ole eksaktia. Muuten voisitkin kertoa mikä on premiumiuden kaava! Vaan kun et voi ja minä kirjoitan juuri siitäkin. Ymmärrätkö eron?



    Ajattelija2013:

    Mutta ei se tietenkään sitä tarkoita, että olisi aivan eksaktia, mitkä merkit sisältyvät premium-merkkeihin. Ja tämä usein todetaan jo silloin, kun sanaa premium määritellään.




    Alkaisikohon sinulla nyt vihdoin lamppu syttyä. Viimeksi maltoin onneksi olla hihkumatta riemusta. En taida siis nytkään...



    Ajattelija2013:

    Et ole vielä vastannut siihenkään, että jos premium merkkejä ei ole, niin miksi ns. tavismerkitkin hyväksyvät tiettyjen merkkien premiumstatuksen.




    No olenpas! Sinun ihan oikeasti pitää nyt alkaa kelaamaan tätä keskustelua jostakin... sanottaisko vaikka viime kuun alusta asti alkaen uudestaan. Ole hyvä!



    Ajattelija2013:

    Käsite premium on koko automaailman ammattilaisten hyväksymä käsite. Eikö ole hieman itsekeskeistä, että sinä sitä täällä yksin yrität kumota? Sinä siis olet oikeassa ja kymmenet tuhannet autoalan ammattilaiset väärässä.




    Kaiken voi kyseenalaistaa, kun ei puhuta eksakteista asioista. Sellaisia ovat muuttuvat määritteiden sisällöt ja kohteet.



    Ajattelija2013:

    Osittain ovatkin mielipideasioita.




    Se tarkoittaa muuten juuri sitä, ettei käsitteen sisällössä ole mitään eksaktia! Tai sinun pitäisi sitten pystyä sanomaan mikä osa on ja mikä ei - luonnollisesti ne olisivat vakiot. Menisköhän tämä toistolla perille.



    Ajattelija2013:

    Suurimmalla osalla ihmisistä on eri mielipide kuin sinulla. Hyväksy se ja ole tyytyväinen. Et taida kyetä siihen? Miksiköhän?




    Hehheh! Kykeneminen liittyy tähän tasan verran, kuin sinä jaksat vastata näihin kommentteihin aiheesta. Siltä osin olisin sinuna täällä hyvin hiljaa.



    Muilta osin olen vastannut sinulle aika monta kertaa, eri yhteyksissä. Palaa siis lähtöruutuun ja lue AJATTELIJANA uudestaan, ei inttäjänä. Miksiköhän se sinulta ole tähän asti onnistunut?

      
  • MMS:

    Ihmettelen eniten, tätä premin ostajien nimittelyä täällä.




    Ai, osuiko se jotenkin sinuun? En ihmettelisi toisaalta.



    Minä olen kyllä kirjoittanut yleisellä tasolla.

      
  • NHB:

    Siinä, että tunnistan merkkien hintaposition, ei ole mitään vähättelyä. Miten ihmeessä väännät tuon sellaiseksi? Ketä vähättelee kansanauton kutsuminen kansanautoksi? Onhan yksi aikamme suosituimmista autoista jopa nimetty Kansanautoksi.




    OK, nyt ymmärrän että puhuit siis Volkkarista. Jos vaihdat tilalle sanan Tavisauton, niin sitten ymmärrät varmaan paremmin mitä tarkoitin itse asiassa.



    NHB:

    En emmi hetkeäkään sanoa autoani kansanautoksi, eikä tulisi mieleenikään kutsua sitä premiumiksi, vaikka sen listahinnalla voisikin ostaa monen mallisia premiumeja.




    Niinpä niin. Mites empimisen kanssa olisi tavis -määritelmän suhteen?



    Mitenkäs "tavistieteessä" määritellään käsite autojen kanssa (tuskin eksaktisti, mutta jotenkin)?



    NHB:

    Mutta vaikka moni asia autossani on kunnossa, niin varusteissa on isoja puutteitakin. Esimerkiksi jo mainitussa vaihteistossa joutuu tinkimään. Eikö se ole ainoa aukko varustelistalla, josta ei löydy edes erinomaisia penkkejä.




    Jos verrataan tuota autoasi vaikka tähän kuuluisaan verrokkiin Prada -laukku, niin mitäs varusteita siihen saa tavalliseen laukkuun verrattuna enemmän?



    Toisin sanoen, onko käsitteen premium sisälmykseen sinun mielestäsi se varustelu jotenkin sisäänrakennettuna?



    NHB:

    Edullisen hinnan vastapainoksi jouduin luopumaan muutamasta asiasta, jotka löytyvät ainoastaan premiummerkkien hinnastoista.




    Voi raasua! Onneksi en ole MMS joka sanoisi sinulle varmaankin, ettei sinulla ollut vaan varaa... Minusta on hienoa, että olet edes suunnilleen tyytyväinen autoosi noista jostakin makuasiosta riippumatta.

      
  • Noinhan se Kumppanin keskusteluissa aina menee. Intät ja jankutat samaa sontaa, etkä vastaa yhteenkään asialiseen kysymykseen. Ja lopulta yhtäkkiä oletkin vastannut kaikkeen.



    Kumppani on oikeassa ja kymmenet tuhannet autoalan ammattilaiset väärässä.



    Mutta kun omasta mielestäsi kyseessä on mielipidekysymys, niin eikö silloin pitäisi hyväksyä se, että sinä olet aika yksin mielipiteesi kanssa. :lol:

      
  • Ajattelija2013:

    Noinhan se Kumppanin keskusteluissa aina menee. Intät ja jankutat samaa sontaa, etkä vastaa yhteenkään asialiseen kysymykseen. Ja lopulta yhtäkkiä oletkin vastannut kaikkeen.




    Syytön minä siihen olen, jos et ymmärrä ja erota vastauksia.



    Ajattelija2013:

    Mutta kun omasta mielestäsi kyseessä on mielipidekysymys, niin eikö silloin pitäisi hyväksyä se, että sinä olet aika yksin mielipiteesi kanssa.




    Etteikö aiheesta premium ole erilaisia mielipiteitä?!?!?! Älä nyt hullujasi höpäjä! En todellakaan ole yksin erilaisten tulkintojen suhteen sen kanssa tässä maailmassa. Johan sen todisti se iltalehden/-sanoman (toisen) juttukin, josta oli linkki.



    Nimimerkkisi ei todellakaan tee sinulla oikeutta... :sleepy:



    ps. Joko luit uudestaan ne kirjoitukset tästä otsikosta alkaen esim. 1.10. (ja muidenkin vastaavien otsikoiden alta, näitähän riittää )

      
  • Ai niin, unohdit kumppani kommentoida, miksi ihmiset sitoutuvat parhaiten juuri ns. "premium" merkkeihin? Miksi ihmiset ovat tyytyväisimpiä juuri "premium" merkkeihin. Miksi "premium" merkit olivat erittäin hyvillä sijoilla luotettavuus tutkimuksessa? Tällä perusteella voidaan ehkä unohtaa sana premium ja todeta vain, että esim. Lexus, BMW, Audi ja Jaguar ovat yksinkertaisesti laatumerkkejä. Ja ihmiset ovat valmiita maksamaan tästä hyvästä laadusta, jota ei saamuilta, ehkä hieman halvemmilta merkeiltä.



    Sopiiko tällainen määritelmä Kumppanille? Ainakin itse ajan mielummin laatu autolla kuin premium autolla.

      
  • Ajattelija2013:

    Ai niin, unohdit kumppani kommentoida, miksi ihmiset sitoutuvat parhaiten juuri ns. "premium" merkkeihin? Miksi ihmiset ovat tyytyväisimpiä juuri "premium" merkkeihin. Miksi "premium" merkit olivat erittäin hyvillä sijoilla luotettavuus tutkimuksessa?




    Hähh! En unohtanut, en vain viitsi. Mitä sinä odotat vastaukseksi?



    Ainiin, unohdit muuten kommentoida mihin tutkimuksiin viittaat! Ne kaikki ovat sitten varmaan just sellaisia, ettei listan top5:seen voi mitenkään osua, vahingossakaan muita merkkejä kuin sinun wonder-listasi autoja.



    Muutenhan nekin merkit ovat sitten vain autoja kaikkien autojen listalla. Jos välissä sattuisi olemaan joitakin muitakin merkkejä. Saat poimia niin monta kuin haluat, ei haittaa.

      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Noinhan se Kumppanin keskusteluissa aina menee. Intät ja jankutat samaa sontaa, etkä vastaa yhteenkään asialiseen kysymykseen. Ja lopulta yhtäkkiä oletkin vastannut kaikkeen.


    Syytön minä siihen olen, jos et ymmärrä ja erota vastauksia.

    Ajattelija2013:
    Mutta kun omasta mielestäsi kyseessä on mielipidekysymys, niin eikö silloin pitäisi hyväksyä se, että sinä olet aika yksin mielipiteesi kanssa.


    Etteikö aiheesta premium ole erilaisia mielipiteitä?!?!?! Älä nyt hullujasi höpäjä! En todellakaan ole yksin erilaisten tulkintojen suhteen sen kanssa tässä maailmassa. Johan sen todisti se iltalehden/-sanoman (toisen) juttukin, josta oli linkki.

    Nimimerkkisi ei todellakaan tee sinulla oikeutta... :sleepy:

    ps. Joko luit uudestaan ne kirjoitukset tästä otsikosta alkaen esim. 1.10. (ja muidenkin vastaavien otsikoiden alta, näitähän riittää )




    Kuka tässä nyt ei tajua? Kukaan ei edelleenkään ole kiistänyt sitä, etteikö premium merkkien listaus olisi hieman häilyvä. Koko premium sanan käsitettä ei sen sijaan kiistä juuri kukaan sinun lisäksesi.

      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Ai niin, unohdit kumppani kommentoida, miksi ihmiset sitoutuvat parhaiten juuri ns. "premium" merkkeihin? Miksi ihmiset ovat tyytyväisimpiä juuri "premium" merkkeihin. Miksi "premium" merkit olivat erittäin hyvillä sijoilla luotettavuus tutkimuksessa?


    Hähh! En unohtanut, en vain viitsi. Mitä sinä odotat vastaukseksi?

    Ainiin, unohdit muuten kommentoida mihin tutkimuksiin viittaat! Ne kaikki ovat sitten varmaan just sellaisia, ettei listan top5:seen voi mitenkään osua, vahingossakaan muita merkkejä kuin sinun wonder-listasi autoja.

    Muutenhan nekin merkit ovat vain autoja autojen listalla, jos välissä on joitakin muitakin. Saat poimia niin monta kuin haluat, ei haittaa.




    Siinäpä perinteinen kumppanin vastaus. Epämieluisaa luettavaa Kumppanille, eli et viitsi vastata. Olen nuo listat tänne jo laittanut. Viimeisimmän tänään. Listan mukaan premium merkkien omistajat ovat kaikkein merkkiuskollisimpia Suomessa. Listalla ainakin seitsemän ensimmäistä autoa ovat premium merkkejä. Toisessa listassa oli yksi autoalan suurimpia luotettavuustilastoja. Kärjessä eniten premium merkkejä. Kolmannessa listassa Tuulilasin merkkien merkki tutkimus. Jostain syystä sielläkin premium merkit loistavat.

      
  • Ajattelija2013:

    Tässä on muuten lista, joka kertoo, kuinka hyvin ihmiset sitoutuvat automerkkiinsä. Aika "premium" painotteinen lista. Mistä tämä kertoo Kumppanin mielestä?

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288616846710.html

    1. Porsche
    2. Lexus
    3. Jaguar
    4. Mini
    5. Audi
    6. BMW
    7. MB

    Onhan se Kumppani tavallaan totta, että esim. Audin ja Bemarin osalta voidaan unohtaa määritelmä premium. Mitä enemmän asiaa tutkin, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulen, että Audin ja Bemarin osalta ei makseta mitään premium lisää premium fiiliksestä, vaan maksetaan ihan yksinkertaisesti vain selvästi kilpailijoita paremmasta tuotteesta.




      
  • Kuka tässä nyt ei tajua? Kukaan ei edelleenkään ole kiistänyt sitä, etteikö premium merkkien listaus olisi hieman häilyvä. Koko premium sanan käsitettä ei sen sijaan kiistä juuri kukaan sinun lisäksesi.




    Nii-in sanopas tosiaan, kuka tässä ei nyt tajua?!?!?!



    Arvaa kuka on linkittänyt tämän näihin keskusteluihin (en muista milloin):

    http://en.wikipedia.org/wiki/Premium



    Ja kun sen olen linkittänyt, niin voisitko vihdoin viimein tajuta, etten kiistä yhden sanan tai käsitteen olemassaoloa. Kyse on ihan muusta. Got it viimein??



    Joten väitteesi on aivan täyttä puppua ja se viimeistään todistaa, että olet argumentoinnissasi juuttunut johonkin täydellisen epäolennaiseen, olet tullut siis premiumsokeaksi.



    Ei voi muuta johtopäätöstä tehdä. Säälittävää.

      
  • Ajattelija2013:


    1. Porsche
    2. Lexus
    3. Jaguar
    4. Mini
    5. Audi
    6. BMW
    7. MB




    Juu anna tulla vaan:



    Tässä on toinen muuten

    http://www.toyota.fi/toyota/laatu/tuulilasi_merkkien_merkki.tmex



    Toyota - Suomen paras automerkki vuonna 2013.



    Tuulilasin tutkimuksessa selvitetään, millä automerkillä on tyytyväisimmät asiakkaat Suomessa. Tutkimus on suurin maassamme toteutettava automerkkien tyytyväisyyttä mittaava kuluttajatutkimus. Siihen osallistui noin 13 000 yksityisautoilijaa.




    Tässä kolmas:

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/volkswagen-suomen-haluttavin-automerkki-v-2012



    Volkswagen on säilyttänyt asemansa Suomen haluttavimpana automerkkinä vuonna 2012. Volvo on noussut toiseksi. Monien merkkien haluttavuusarvo on erilainen miesten kuin naisten keskuudessa.



    Tuulilasi tutkii vuosittain automerkkien haluttavuusarvon Suomen suurimmassa vuosittain toistettavan autoilijatutkimuksen yhteydessä.Vuoden 2012 tulokset kertovat Volkswagenin säilyttäneen ykkösasemansa. Sen sijaan kakkoseksi on noussut Volvo.



    Miehet kokevat muun muassa BMW:n, Skodan, Lexuksen ja Subarun huomattavasti naisia haluttavampana. Naiset taas pitävät Peugeotista, Renaultista ja Chrysleristä miehiä enemmän. Vain Nissanin, Alfa Romeon ja Dodgen haluttavuuteen sukupuolella ei ole lainkaan vaikutusta.




    Tässä neljäs:

    http://jalopnik.com/5971244/the-ten-most-desirable-cars-of-2012



    Jne. Listoja riittää, on kerättyjä, yhteisiä, tilastoituja ja vaikka mitä.







      
  • Heh tuostahan kumppanin kiihko johtuu, eli sama asia alusta alkaen. Lista olisi kelvannut jos tojo olisi kelpuutettu siihen. Ei vaan kelpaa vieläkään. Huutelit silloin "että mikä merkki puuttuu listalta",muistatkos. Ja tämän tutkimuksen painotuksia oli muutettu, taisi olla huoltopalveluissa ja niiden saatavuudessa. Ja onhan niin, että halpa tuote jossa huoltopiste melkein joka kylässä on monelle houkutteleva.

      
  • Besserwisseri:

    Onko Mersu premiumia sen takia koska se katiska ruostuu puhki kahdessa vuodessa?

    Vai sen takia että Tuulilasin kestotestiautosta B-luokan (mikä osuva nimi) Häpeänuolesta jouduttiin irrottamaan ensihuollossa vaihteisto?

    Vai sen takia että 80 % C- ja E-sarjalaisista jää tienposkeen suutinvian takia?

    Onko Audi premiumia koska siinä käytetään samoja osia kuin itäauto Skeidassa?

    Ja muutenkin koko nollakeulamerkki on luotu vain Volkkarisedän loistavana ajatuksena keräämään rahat pois pienimunaisilta typeryksiltä.


    Nolla pistettä, kaikki vastaukset väärin.



    Määritelmän mukainen oikea vastaus on, että premium on premium siksi, että se sisältää hintapreemion, s.o. lisähinnan. Markkinoijan (huom! ei myyjän!) tehtävä on markkinapositiointi myös hinta mukaan lukien. Ostajan tehtävä on arvioida, onko tuote hintapreemion arvoinen.



    Etevimmät ostajat eivät tyydy tähän, vaan oman tehtävänsä ohessa arvioivat myös markkinoijan ammattitaidon ja ostajan sukuelimien koon.



    Besserwisseri:

    Automiehet ovat niin pirun yksinkertaista väkeä.


    Näköjään. Me motoristit sentään ymmärrämme yleisimpien markkinointitermien merkityksen, jopa ilman alan koulutusta.

      
  • Kerrotko Kumppani vielä minulle itsellenikin, mikä täällä on minun väitteeni?



    Ja tuo haluuttavuusjuttu ei ainakaan suoraan tarkoita haluttavuutta, sillä siinä oli painotettu jotenkin eri merkkejä sen mukaan, paljonko niitä on liikenteessä. Tarkkaa systeemiä en muista. Luulenpa, että kovin moni ei pitäisi Volkkaria haluttavampana merkkinä kuin vaikkapa vieressä seisovaa Bentleytä.



    Se sen sijaan kertoo aika paljon, että kerran ostettuuan premiumin, ihmiset pysyvät siinä premiumissa.

      
  • Samppa1300:

    Eli, loppupäätelmänä voinee olla sitä mieltä että dieselit on hankittava lisälämmittimellä mikäli niillä haluaa nauttia myös talvella


    Tämä oli yksi omista valintakriteereistäni. Talvisella mökkireissulla pitää minulle normaaliin tapaan tarjeta istua takanakin mukavasti sukkasillaan ilman raskaita saappaita ja ilman erillistä lisälämmitintäkin.

      
  • Ajattelija2013:

    Besserwisser, selitätkö vielä...Mikä VW vastaa vaikka Audi A6 3.0 TDI:ä? Tai edes A4 Audia vastaavalla tekniikalla?


    Tai edes mikä VW, SEAT tai Skoda vastaa ihan mitä tahansa pitkittäismoottorista Audi quattroa?

      
  • Kumppani:


    OK, nyt ymmärrän että puhuit siis Volkkarista. Jos vaihdat tilalle sanan Tavisauton, niin sitten ymmärrät varmaan paremmin mitä tarkoitin itse asiassa.




    En tatkoittanut Volkkaria ja kuten jo totesin, en laisinkaan ymmärrä puheitasi vähättelystä. Siksi kysyinkin perusteitasi. Tapasi mukaan et vastannut huutoosi, vaan aloit kirjoittelemaan asian vierestä. Kysyn vielä kerran: millä tavalla vähättelin jotakuta?



    Niinpä niin. Mites empimisen kanssa olisi tavis -määritelmän suhteen?

    Mitenkäs "tavistieteessä" määritellään käsite autojen kanssa (tuskin eksaktisti, mutta jotenkin)?




    Kysymyksesi ovat "hieman" sekavia, mutta oletan sinun olevan kiinnostunut siitä, mitä tarkoitan tavisautolla. Sillä tarkoitan autojen keskiluokkaa eli eniten myytyä hinnaltaan halpisten ja premiumin väliin sijoittuvaa suurta massaa, jonka edustajista voisi mainita vaikka VOlkkarin ja Tojon.



    Jos verrataan tuota autoasi vaikka tähän kuuluisaan verrokkiin Prada -laukku, niin mitäs varusteita siihen saa tavalliseen laukkuun verrattuna enemmän?




    En tiedä. Kerro toki jos Pradan laukut ovat sinulle tutumpia. Oletan Pradan olevan ylivertainen brändi moneen muuhun verrattuna ja design lienee myös kunnossa monien mielestä.



    Toisin sanoen, onko käsitteen premium sisälmykseen sinun mielestäsi se varustelu jotenkin sisäänrakennettuna?




    Ei ole. Älä jankuta asiasta, jonka olen jo hyvin selkeästi ilmaissut.



    Voi raasua! Onneksi en ole MMS joka sanoisi sinulle varmaankin, ettei sinulla ollut vaan varaa... Minusta on hienoa, että olet edes suunnilleen tyytyväinen autoosi noista jostakin makuasiosta riippumatta.


    Mutta kuitenkin kävi niin, että MMS ei epäasiallista kommenttia kirjoittanut. Sinä taasen olet kunnostautunut silä saralla. Koko ajan kiertelet faktoja vetoamalla makuasioihin. Kaikkei sontaahan voi kirjoittaa, mutta esimerkiksi kestävyys, taloudellisuus, laaja välitysalue, hyvä suorituskyky ja nopeat/nykimättömät vaihdot ovat käytännössä jokaisen mielestä haluttuja ominaisuuksia. Sinä tapasi mukaan voit inttää jotain muuta, mutta se ei muuta tosiasioita mihinkään.



    Kun nyt ole vähätellyt premiumluokan autojen ostajia puhumalla markkinointihömpästä, markkinoitipelleistä ja premiumpelleistä, niin määrittele ne ainoat oikeat syyt valita auto? Millä perusteella auto pitää valita, jottei leimaudu pelleksi silmissäsi? Itse en ole vielä keksinyt sitä valintaperustetta, joka tekee valinnan tekijästä pellen ja markkinointimiesten orjan. Samalla luonnollisesti voit kirjoittaa ne premiumin ostajien syyt, jotka tekevät heistä pellejä.

      
  • 740 GLE:

    Samppa1300:
    Eli, loppupäätelmänä voinee olla sitä mieltä että dieselit on hankittava lisälämmittimellä mikäli niillä haluaa nauttia myös talvella

    Tämä oli yksi omista valintakriteereistäni. Talvisella mökkireissulla pitää minulle normaaliin tapaan tarjeta istua takanakin mukavasti sukkasillaan ilman raskaita saappaita ja ilman erillistä lisälämmitintäkin.




    Jos lämmitys on tärkeä kriteeri, niin miksi pitää rajata lämpimyyden varmistava varuste pois? Itse näen, että kannattaa hankkia luontaisesti hyvin lämpiävä bensaa polttava auto webastolla, koska puhtaasti palava bensa ei aiheuta yhtä suurta huollon tarvetta lisälämmittimeen.

      
  • MMS:

    Heh tuostahan kumppanin kiihko johtuu, eli sama asia alusta alkaen. Lista olisi kelvannut jos Tojo olisi kelpuutettu siihen.




    Ei MMS. Vaikka sinä yrität tuota tuoda esille joka välissä, niin se ei vain toimi. Toistat omia väärinkäsityksiä otsikosta toiseen ja vaikka se sinulle päivä pari sitten kerrottiin.



    Sitä paitsi: ihan yhtä hyvin voisit väittää, että "Volkkari puuttui jne". Löytyihän se kärjestä noista linkeistä jostakin. Et huomannut? Huomasitko? Et.



    Mutta aika vähän listoja se Ajattelija löysi, jolla voisi oman väitteensä kohentaa. Itse asiassa: yksi listako vain?



    Heitänpä sinulle MMS (ja Ajattelijallekin) tästä lohdutukseksi taas yhden listan luotettavuuksista:

    http://www.reliabilityindex.com/top-100



    Ai Hondako? Jääpä miettimään sitä MMS, hyvää yötä!

      
  • Ajattelija2013:

    Kerrotko Kumppani vielä minulle itsellenikin, mikä täällä on minun väitteeni?




    Öhh, tuota... Jota siis väitin pupuksi, vai mitä tarkoitat? Tarkoitin esim. tätä kohtaa tuolla vähän aiemmin:

    Koko premium sanan käsitettä ei sen sijaan kiistä juuri kukaan sinun lisäksesi.



    Ajattelija2013:

    Ja tuo haluuttavuusjuttu ei ainakaan suoraan tarkoita haluttavuutta




    Voisko olla sitten ihan intohimoa, epätoivoista ostamisen vimmaa? No ihan sama, mutta arvasin kyllä, että alat poimia lillukoita listoista:



    Ajattelija2013:

    Luulenpa, että kovin moni ei pitäisi Volkkaria haluttavampana merkkinä kuin vaikkapa vieressä seisovaa Bentleytä.




    Niin joo Bentley, tuo sinullakin kerran kovasti harkinnassa ollut vaihtoehto. Hyvä kun otit esille.



    Vastaava tilanne olisi kyllä esim. Audi, Volvo, Bemu jne vertailtaessa Bentleyhin. Olet ihan oikeassa. Minä ainakin ottaisin Bentleyn, jos kysyt.



    Tietysti tuon Volkkarin osaltakin riippuu vähän, mistä mallista puhutaan ja tietenkin mikä Bentley. Eli tietysti riippuu keneltä kysytään!



    Ajattelija2013:

    Se sen sijaan kertoo aika paljon, että kerran ostettuuan premiumin, ihmiset pysyvät siinä premiumissa.




    Miten niin just "siinä"?



    Ihan samaa olen muuten kuullut Volkkareista, Fordeista, Citikoista, Skodasta,Hondasta ja MMS:n kiusaksi Toyotastakin. Sun mistälie merkistä!



    Mitäs tuosta, kun ihan samalla tavalla tiedetään, että kaikista mainitsemistani merkeistä ja luonnollisesti "niistäkin", että merkki vaihtuu, jos/kun hankintaan petytään. Jotkut testaa eri merkkejä ihan mielenkiinnosta ja vaihtaa siksikin. Kaikkea löytyy tälläkin rintamalla...



    Ihan normimeininkiä. Missä on siis pihvisi?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit