Uusien Audien myynti laski -35,3%

177 kommenttia
2456
  • Näinhän se Autoilia varmasti on. Mutta kun nämä kopionimimerkkiprovoilijat juhlivat täällä kolme kuukautta sitä, että Audia myydään niin vähän, niin on varsin harmillista, että nyt he eivät kommentoi tätä uutta tietoa mitenkään. NHB, minä ja monet muut selitimme heille kyllä, mistä tällainen myyntimäärien muutos johtuu, mutta provoilijat olivat sitä mieltä, että kaikki johtuu vain Audin huonoudesta.



    Todellisuudessahan syitä rekisteröintitilastoihin oli monia. Ehkä tärkein syy BMW:n positiiviselle kasvulle oli uusi 3-sarja, kun vuosi sitten myytiin (mutta ei enää ostettu) vielä vanhaa mallia. Nimenomaan 3-sarjan myyntihän kasvoi sadoilla prosenteilla, koska vuosi sitten sitä ei myyty juuri lainkaan. Tähän tietysti vielä päälle hyvä alennuskampanja lähes koko BMW-mallistoon. Audin osalta taaseen A3 on hyvin menestyvä malli ja vuoden alkupuolella sitä tuskin paljoa vielä rekisteröitiin. Paremmin myyvää SB mallia alkaa ehkä nyt juuri ja juuri näkyä rekisteröinneissä.



    Kaikille järkevästi ajattelevillehan tämä oli päivänselvää, mutta provoilijat eivät tällaisia varsin loogisia selityksiä uskoneet. Nyt he huomasivat (jälleen) olleensa väärässä, joten he eivät täällä enää kehtaa kirjoitella.

      
  • Ajattelija2013, vaikka olet selvästi kiihtyneessä tilassa voisit silti ajatella asioita BMW-kuljettajien näkökulmasta, sillä he odottavat uusia malleja yhtä innokkaasti, kuin sinä ja mainitsemasi kaiken ymmärtävät Audi-kuljettajat omiaan. Älykästä ajattelua voi harrasttaa ilman kiihkoilua ja muiden mollaamista jota mielelläsi kohdistat poikkeuksetta juuri BMW-kuljettajiin. Ymmärrän hyvin, että BMW herättää tunteita, mutta olisi hienoa joskus todeta maltin olevan valttia. Perään asiallisuutta jatkuvan haukkumisen sijaan, näin näitä keskusteluja olisi hieno kaikkien lukea. Kekusteluissa on aina muutama häirikkö joille asiallinen keskustelu tuntuu olevan lähes ylivoimaista. Jäitä hattuun veljet.



    Asenteiden pieni muokkaus ja muiden kunnioittaminen saa aikaan sivistyneen ilmapiirin josta kiittää kaikki uskokaa vaikka huviksenne. Nämä Audin sekä BMW:n kampanjat ovat meidän kaikkien etu jotka premium-autoja katselemme milellään. Jotkut kuitenkin vain haaveilevat näistä ja haaveilun asteelle se monella jääkin.



    Haukkujat voi jakaa kahteen leiriin on ne joiden ulottumattomissa olevat merkit saavat ansiottomat haukut joka käänteessä, niille on oma nimityksensä jääköön mainitsematta etten provosoi trolleja sitä, kun en halua tehdä. Ja sitten on selvästi tämä porukka joka ajaa jomman kumman konsernin merkillä ja se on syy miksi niistä osa haukkuu kilpailijaa alvariinsa, mutta onneksi nämä ovat yleensä teinejä joilla ei ole muuta kanaavaa purkaa pahaa oloaan. Onneksi kuitenkin tuo on jokseenkin pieni porukka. Tuo yleensä helpottaa, kun ikää karttuu ja tieto lisääntyy. Kokemuksen myötä todetaan sitten joskus "ihan hyviä autoja nämä ovatkin", kun päästään tosissaan ajamaan sitä toista merkkiä. Huomataankin sen aina haukutun auton olevan varsin kelvollinen menopeli. Tunteet vähemmälle ja järkeville ajatuksille tilaa. Siinä se ratkaisu vastakkainasettelun turhanpäiväisille julistuksille eikös vaan?



    Näin lopuksi ei muuta, kuin kaikki Audi ja BMW-veljet kisoja katsomaan. Kannustetaan Leijonat voittoon. Sitä ne eniten kaipaa ja tarvitsee nuori nälkäinen lauma, kun on kyseessä. Äänekäs katsomohan on se kuudes kenttäpelaaja.

      
  • tracktest:

    Älykästä ajattelua voi harrasttaa ilman kiihkoilua ja muiden mollaamista...
    ...olisi hienoa joskus todeta maltin olevan valttia. Perään asiallisuutta jatkuvan haukkumisen sijaan, näin näitä keskusteluja olisi hieno kaikkien lukea. Kekusteluissa on aina muutama häirikkö joille asiallinen keskustelu tuntuu olevan lähes ylivoimaista. Jäitä hattuun veljet.




    Vielä kun itse eläisit niin kuin saarnaat, niin palstan taso nousisi huomattavasti.



    tracktest:

    "Tuo vaatii jo syvempää analyysia ei luonnistu ennustajaeukon lahjoilla. Tunteenomainen purkaus luulisin."
      
  • NHB:

    Vielä kun itse eläisit niin kuin saarnaat, niin palstan taso nousisi huomattavasti.




    Myönettäköön tuo kyseinen vertaus ei ollut fiksua se, että takerrut tuohon toistuvasti sai sinut ilmeisesti totaalisesti hermostumaan. Alunperin tarkoitus ei ollut pilkallinen vaan heitto jonka luulin sinun ottavan huumorilla. Eikä, kuin tosikko. Pahoittelut siitä näin jälkikäteen jos pahoitin mielesi. Mielensäpahoittajia alkaa olla jo vähän liikaakin, luultavasti ohimenevä ilmiö joka kertoo nykymenosta kaiken. Älä ota kaikkea niin henkilökohtaisesti.

      
  • tracktest:


    Myönettäköön tuo kyseinen vertaus ei ollut fiksua se, että takerrut tuohon toistuvasti sai sinut ilmeisesti totaalisesti hermostumaan...




    Mitä jos vaihtaisit jo raitaa? Tapasi jatkuvasti yrittää vakuutella sitä, kuinka muut ovat totaalisesti hermostuneita, merkkivihan kourissa tai jossain muussa tunteet pintaan nostattavassa tilassa, on hyödytön ja osoittaa sen, ettet edelleenkään halua edes yrittää pitää keskustelua asiallisena. Yläastetasoinen naljailu näyttää olevan sinulla autoista keskustelemista rakkaampaa. Pystytkö keskittymään asiaan? Jokainen tehköön omat johtopäätöksensä siitä, kuka hermiolee ja kuka kirjoittaa asiaa. Siihen ei sinun vakuutteluja tarvittane.





      
  • Miksi käyt kuumana kuin hellakoukku? Tekisi terää jos pitäisit vaikka vuoden tauon, saataisiin kaivattua lomaa piikittelevästä keskustelijasta joka edustaa omasta mielestään kakkitietävää. Ajattelija2013 näyttää fanittavan NHB nimimerkkiä ihan täysillä. Tukiverkko lienee taattu. "Korkeakoulutasoinen" elvistely on ihan huvittavaa, jatka toki samaan malliin. Hän on täällä tänään...

      
  • Tracktest, minä en fanita ketään ja ollaan myös NHB:n kanssa joskus kinasteltu asioista. Tosin me kinasteltiin nimenomaan asiasta ja pyrimme perustelemaan ajatuksemme, toisin kuin tämän palstan useimmat BMW-fanittajat. Heille riittää pelkkä huutelu ja kun huomaavat olleensa väärässä, niin nimimerkki vaihtuu tai kadotaan kokonaan keskustelusta. Perusteluja ei tule väitteille edes anelemalla.



    On naurettavaa, että sinä kirjoitat täällä minun tai NHB:n "kiehumisesta" tai "provoiluista", kun jokainen näkee, että me kirjoitamme asiaa ja perustelemme kantamme varsin asialinjalla. Me olimme myös täysin oikeassa ennustuksiemme kanssa, oliko sekin provoilua. Miten minä esimerkiksi "kiehun" viimeisessä viestissäni? Mielestäni tuon asiallisemmin ei voi kirjoittaa, ehkä viimeisen kappaleen hieman provosoivaa pätkää lukuunottamatta. Olen kuitenkin sitä mieltä, että esimerkiksi kopioquattro on pienen provon ansainnut omalla toiminnallaan.



    Tämä ketju alkoi kopionimimerkkiprovoilijan kirjoituksista, joihin sinäkin osallistuit vailla sen suurempia perusteluja väitteillesi ja väitteesi olivat myös vääriä, kuten nyt näimme. Välillä keskustelet ihan asiallisestikin, mutta teet itsestäsi aika typerän, kun väität meitä provoiksi, samaan aikaan kun pari henkilöä kopioi toisten nimimerkkejä ja provoaa joka ikisessä Audi tai BMW uutisessa.



    Tracktestin kriteeri provolle ja kiumiselle taitaa olla se, ylistääkö kirjoittaja joka lauseessa Bemaria. Kaikki negatiivinen BMW:stä on provoamista. Jos taaseen ylistää Bemaria, niin on aivan sama kuinka paljon kirjoittaa roskaa, niin et kommentoi asiaa mitenkään.



    Luehan nyt tracktest ajatuksella tämänkin viestiketjun viestit ja mieti kaksi kertaa, kuka täällä provoaa ja kiehuu. Ei ainakaan NHB. Itse kirjoitan välillä hieman provosoivammin kuin NHB, mutta sekin kohdistuu vain näihin muutamaan pelleen (oletettavasti yksi ja sama henkilö useilla nimimerkeill&#228:wink:, jotka jatkuvasti pilaavat kaikki keskustelut. Kopioquattro kirjoitti täyttä roskaa ensimmäisissä viesteissään ja me selitimme hänelle mistä myyntiluvut johtuvat. Olimme oikeassa ja nyt kun tämän toteamme, niin olemmeko siis provoja?



    "Korkeakoulutasoinen" elvistely on ihan huvittavaa, jatka toki samaan malliin.




    Onko se elvistelyä, että kirjoittaa selkeää suomen kieltä ja perustelee väitteensä. Täällä on aika monta kirjoittajaa, jolta kumpikaan edellämainituista ei onnistu. Kukaan tuskin vaatii täydellistä Suomen kieltä, mutta muutaman kirjoittajan teksteistä ei meinaa saada mitään tolkkua.



    Muistin virkistämiseksi lainaan vielä omaa tekstiäni. Näillä täysin selvillä seikoilla selitimme aikaisempien kuukausien myyntilukuja. Kerrohan tracktest, olimmeko me väärässä? Tai onko tuossa tekstissä jotain, josta voit päätellä, että minä täällä kiehun raivosta?



    Todellisuudessahan syitä rekisteröintitilastoihin oli monia. Ehkä tärkein syy BMW:n positiiviselle kasvulle oli uusi 3-sarja, kun vuosi sitten myytiin (mutta ei enää ostettu) vielä vanhaa mallia. Nimenomaan 3-sarjan myyntihän kasvoi sadoilla prosenteilla, koska vuosi sitten sitä vanhaa mallia ei myyty juuri lainkaan. Tähän tietysti vielä päälle hyvä alennuskampanja lähes koko BMW-mallistoon. Audin osalta taaseen A3 on hyvin menestyvä malli ja vuoden alkupuolella sitä tuskin paljoa vielä rekisteröitiin. Paremmin myyvää SB mallia alkaa ehkä nyt juuri ja juuri näkyä rekisteröinneissä.
      
  • Ajattelija2013, sinun kohdalla on ollut miellyttävintä se, että olet vähentänyt BMW:n haukkumista ja todennut jopa pitäväsi uudesta 4-sarjasta. NHB aloittaa hyökkäyksen aika ajoin, mutta minkä se luonteelleen mahtaa. En ole provosoinut ketään tarkoituksella. Kai sitä tikusta asiaa saa, kun oikei tavan takaa sitä koittaa vääntää. Uskon silti oman mieltymykseni minkä olen avoimesti kertonut olevan se syy miksi jotkut käy kimppuun kuin yleiset syyttäjät ikään. BMW on joillekin niin pirun vaikea pala erinomaisilla autoillaan. Minä nautin vain niistä ja se on minun juttu koittakaa käsittää myös se. Annan teidän fanittaa Audia ihan vapaasti ja sehän se on hienoa, että kaikki löytää itselleen parhaan kulkupelin mikä miellyttää. Minulla se on aina BMW ja sillä siisti.

      
  • Tracktest, BMW on erinomainen auto, enkä usko, että NHB:kään sitä tosiasiaa kiistää. Mutta myös Audi on erinomainen auto ja sen myöntäminen tuntuu olevan monelle ylivoimaista. Molemmissa on tietenkin myös huonoja puolia. Minusta olisi erittäin mielenkiintoista keskustella asialinjalla näistä(kin) autoista, mutta muutama nimimerkki pilaavat nämä keskustelut jatkuvasti. Itse en halua laittaa automerkkejä mihinkään tiettyyn järjestykseen, vaan paremmuudesta kilpailevat tietyt toisiaan vastaavat mallit.



    Minua ei ärsytä se, että sinä pidät BMW:stä, mutta pidän tosiaan erikoisena sitä, että usein valitat minun tai NHB:n provoavan tai kiehuvan, kun oikeat provot kirjoittavat aivan muilla nimimerkeillä, kuten tässäkin keskustelussa nähdään.







      
  • Ajattelija2013, olen tämän ennenkin sanonut, että Audi RS5 on kaikkien aikojen hienoin Audi joka olisi oma valintani jos joku muu kuin BMW pitäisi valita. Ei sitä ole mitenkään vaikea sanoa se on täysin selvä valinta. Makuasioita ja hyviä merkkejä molemmat se joka haukkuu kumpaakaan ei tiedä autoista mitään. Ja tämä on minun mielipiteeni olkoon muilla omansa.

      
  • Täällähän on Audi kiihkoilijat laittaneet oikeen kunnon juhlat pystyyn kun myynti enää miinuksella vuoden takaiseen 35,7%. Kappalle määräisestikkin vain 1200 autoa myyty neljässä kuukaudessa vähemmän kuin vuosi sitten. Ainut surun aihe on että Bemarin myynti on edelleenkin reilussa kasvussa ainoana merkkinä 30:nen myydyimmän merkin joukossa.



    Kyllä Audilla menee hyvin Suomessa onnea Audille ja sen Fanatisille kannattajille ja myyjille joiden provikka palkka on laskennut viimeuodesta yli kolmanneksen.

      
  • Tietääkö kukaan Audi miehistä onko A6 myynti lopetettu Suomessa kun sitä ei näy 30 myydyimmäm mallin listalla ja siellä ovat vanhat MB E-sarja sekä BMW 5-sarja. Tarkoitan tietenkin Audin A6:seen verrattuna vanhoja malleja.

      
  • Kyllä juhlaan on tosiaankin aihetta Julle. Vielä viime kuussa Audinmyynti oli 52,8% miinuksella mutta malliston hinnanalennukset ja alennuskampanjat ovat nostaneet myyntiä siinä määrin että enää ollaan miinuksella vähän yli 35% viime vuoteen verrattuna. Audissa saadaan kuitenkin parempi kate samelle tekniikalle kuin Skodassa edelleen ettei silti suurta huolta. tietenkin huolestuttaa että samaan aikaan Bemarin myynti on reilusti plussalla.

      
  • Otetaan vielä kerran sama suomeksi. Audia myytiin 40 % enemmän kuin Bemaria.

      
  • Ajettelijan vahvuuksiin ei kuulu selvästikkään matematiikka jos BMW myynti on ollut 1944kpl ja Audin 2138kpl tänä vuonna ero ei ole 40% Audi oli vuosi sitten myynyt 1200 kpl enemmän ja Bemari 200kpl vähemmän huhtikuuhun mennessä. Tyhmempikin varmasti ymmärtää kummalla on aihetta juhlaan ja kummalla pyyntihintojen alennuksiin.



    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/files/519/Ensirekisteroinnit_huhtikuu_2013.pdf

      
  • Julle85:

    Ajettelijan vahvuuksiin ei kuulu selvästikkään matematiikka jos BMW myynti on ollut 1944kpl ja Audin 2138kpl tänä vuonna ero ei ole 40% Audi oli vuosi sitten myynyt 1200 kpl enemmän ja Bemari 200kpl vähemmän huhtikuuhun mennessä. Tyhmempikin varmasti ymmärtää kummalla on aihetta juhlaan ja kummalla pyyntihintojen alennuksiin.


    Vaikka tässä keskustelussa on kirjoiteltu eniten kuukauitason muutoksista ja keskustelun otsikkokin käsittelee sitä, niin onnistuit kuitenkin ymmärtämään Ajattelijan kirjoituksen prosentit väärin. Onnittelut! Tuo on jälleen sen luokan uroteko, että sen jälkeen kelpaa kyllä arvotella muiden laskupäätä.







      
  • Puhuin tietenkin huhtikuun myynnistä. No sinulle on selitetty aika monta kertaa, mistä BMW:n ja Audin myyntiluvut johtuvat. Hommahan meni nyt huhtikuussa juuri niin kuin ennustettiin, siitä huolimatta, että BMW:n alennuskampanja jatkuu edelleen.



    Eli vielä uudelleen rautalangasta: verrattuna maaliskuuhun, Audin myynti kasvoi merkittävästi ja BMW:n myynti laski merkittävästi. Juuri niinhän ennustimme alkuvuodesta. Selitimme myös miksi näin tulee käymään ja selityksenä kolme syytä:



    1. BMW:n uutta 3-sarjaa ei myyty vielä vuoden 2012 alussa. On siis helppoa nostaa myyntiä, jos vuosi sitten tärkeimmän mallin myynti oli todella surkeaa.



    2. BMW:n mittavan alennuskampanjan takia lähes kaikki BMW:n ostamista harkitsevat ovat pian Bemarinsa ostaneet. Tämän vuoksi myynti tulee varmasti laskemaan kun ale loppuu ja näemmä myynti laski jo ennen kuin ale on loppunut.



    3. Audilla taaseen ei ollut yhtään uutta mallia vielä vuoden 2013 alussa. Vasta nyt uutta A3 mallia rekisteröidään. On selvää, että myöskään vanhaa A3 mallia ei enää rekisteröity vuoden alussa juuri lainkaan. Audin ehkä tärkein malli oli siis poissa pelistä vuoden alussa.



    Tämän totesimme heti kun provoilijat aloittivat nämä ketjut. Provoilijat eivät silloin uskoneet, kun nämä asiat teille selitimme. No nyt olisi ehkä aika uskoa, kun itsekkin näette huhtikuun tilastoista miten kävi. Audia rekisteröitiin huimat 40 % enemmän kuin BMW:tä, siitäkin huolimatta, että BMW:n ennen näkemätön alennuskampanja jatkuu edelleen.



    Voithan sinä edelleen jatkaa tuota naurettavaa jankutustasi ja tehdä itsestäsi entistä typerämmän. Mutta taidat kuitenkin itsekin tietää, miten tässä kävi. Sinähän olit kopionimimerkkien kanssa vahvasti sitä mieltä, että BMW:n myynti Suomessa nousee pysyvästi ohi Audin myynnin. No ei nyt enää ihan siltä näytä, vai mitä sanot?



    Toisaalta eihän jullea ja muutamaa muuta nimimerkkiä taida paljoa faktat kiinnostaa. Eli siinä mielessä tämä on aika turha keskustelu.

      
  • Toivottavasti myös Audin maahantuoja on yhtä tyytyväinen myyntiin kun faanatikot. Audin myynti on laskenut paljon enemmän kun automyynti keskimäärin. Sitääkin huolimatta että Audi on ottanut alenuskampanjan rinnalle tuhansilla euroilla lasketut lähtöhinnat. Kaikesta tästä huolimatta myynti on vähentynyt -1200 autoa 4 kuukauden aikana eli hyvin sujuu ja Bemarilla myynti kasvanut samaan aikaan +200 autoa. Vähän se on myönnetäköön kun vertaa Audi laskulukemiin.



    Onnea Audille, NHB ja Ajattelija2013 loistavasti sujuneesta alkuvuodesta.

      
  • Minua ei se kiinnosta lainkaan, onko Audi tyytyväinen myyntitilastoihin. Oleellista tässä on se, että teidän tammi-maaliskuuhun liittyvät provoviestinne osoitettiin naurettaviksi ja minun, NHB:n sekä muutaman muun perustelut myyntiluvuille sekä niiden tulevalle muutokselle osoittautuivat tosiksi. Tosin tämähän oli selvää jo alusta alkaen.



    Jos Julle vielä hieman valaisen sinun logiikkaasi, niin ilmeisesti olisit tyytyväinen palkkaasi, jos viime vuonna tienasit 100 euroa kuukaudessa ja tänä vuonna 200 euroa kuukaudessa. Kasvuahan on tällöin huimat 100 % ja olet näin ollen todella tyytyvinen palkkaasi.



      
  • Tämä vertaus mielestäni vähän ontuu. 100 EUR palkka on surkea joka tapauksessa, mutta audin ja bmw'n myynnit noin yleisesti eivät ole olleet surkeita. Näin prosentuaalisilla myynnin muutoksilla on oikeasti merkitystä. Tosin mielestäni 4 kuukauttakin on hieman lyhyt aika, suuntaa antava.



    Jos täällä ei ole myyntihommissa tai audi/bmw organisaatioon kuuluvia, niin who cares?

      
  • Burgracer, katso viime vuoden alun BMW 3-sarjan myyntiluvut, niin ymmärrät että se vertaus ei onnu. Tottakai myynti kasvaa, kun viime vuoden alussa myytiin vielä vanhaa mallia, samalla kun kaikki tiesivät, että uusi malli on parin kuukauden sisällä Suomessa. Kauppa kävi tietenkin todella surkeasti. On siis täysin selvää, että vertailukohtana ei ole mielekästä pitää vuoden 2012 ensimmäisiä kuukausia.



    En siis tarkoita, että Bemari myy huonosti, vaan tarkoitan että vertailukohta on väärä, jos kehuu kasvuluvuilla vuoden takaisesta. Sama asia siis on, että kuulostaa hienolta, jos palkka tuplaantuu, mutta varsin oleellista olisi myös tietää, mikä oli alkuperäinen palkka.

      
  • Nojoo, ymmärrän pointin. Olisi kuitenkin varmaan järkevämpää katsoa koko malliston myynnin muutoksia ja väh 6 kk jaksolta, kuin 1 kk ja 1 malli. Tästä ei ilmeisesti ollakaan eri mieltä.

      
  • Jep, siitä olemme samaa mieltä. Ja sitähän me alunperin näissä ketjuissa sanoimme, että yhden tai parin kuukauden ajanjakso on liian lyhyt tällaiseen vertailuun. Mallin uudistuminen tai ihan pelkästään toimitukselliset ongelmat saattavat vaikuttaa myyntiin/rekisteröinteihin todella paljon noin lyhyellä tarkasteluvälillä. Bemarin tapauksessa juuri 3-sarjan uudistuminen viime vuoden keväällä on suurin syy, miksi BMW kasvuprosentit alkuvuonna ovat noin kovia. 3-sarjan myyntihän kasvoi muistaakseni lähes 400 %, koska alkuvuonna 2012 sitä myytiin todella vähän ja kun tämä on Bemarin myydyin malli, niin tietysti se vaikuttaa ratkaisevasti koko merkin myyntiin.



    Mutta jos nyt unohdetaan tämä Audi-BMW keskustelu, niin mielenkiintoista on, että Golf on taas myynyt todella paljon. Esitin jo aikaisemmin kysymyksen, mutta kysynpä taas, että jos ongelmia todella olisi niin paljon kuin väitetään, niin miten Golf voisi jälleen olla Suomen myydyin auto? En ole asiaan kovin tarkkaan perehtynyt, mutta oma kokemukseni on, että Golfin ongelmista pitävät suurinta meteliä ne, jotka eivät Golfia ole koskaan omistaneetkaan. Ongelmia varmasti jossain vaiheessa oli, mutta en usko, että niin paljoa kuin nettikeskusteluista voisi päätellä.

      
  • Ajattelija2013:


    Mutta jos nyt unohdetaan tämä Audi-BMW keskustelu, niin mielenkiintoista on, että Golf on taas myynyt todella paljon. Esitin jo aikaisemmin kysymyksen, mutta kysynpä taas, että jos ongelmia todella olisi niin paljon kuin väitetään, niin miten Golf voisi jälleen olla Suomen myydyin auto? En ole asiaan kovin tarkkaan perehtynyt, mutta oma kokemukseni on, että Golfin ongelmista pitävät suurinta meteliä ne, jotka eivät Golfia ole koskaan omistaneetkaan. Ongelmia varmasti jossain vaiheessa oli, mutta en usko, että niin paljoa kuin nettikeskusteluista voisi päätellä.




    Ovatko nämä uskon asioita? Mihin perustat arvelusi? Onko sinulla paljonkin kokemusta viimeisimmistä Golf-malleista? Jos ei ole, niin arvelusi ovat ihan yhtä "arvokkaita" kuin mollaajienkin. Jonkin merkin tai merkkien silmitön fanittaminen on käsittämätön ilmiö, tai no harrasteautomielessä voin sen ymmärtää...

      
  • Nimenomaan uskon asioita minun osaltani, koska mitään tarkkoja lukuja tai tietoja minulla ei ole. Ongelmia on aivan varmasti ollut, mutta joissain keskusteluissa väitetään, että lähes jokainen DSG/TSI hajoaa ennen kuin on 100.000 mittarissa. Sitä minä en usko. Minä en miltään osin fanita Golfia tai Volkkaria. Golf (ja useimmat VW:n tuotteet) on yksi tylsimpiä autoja mitä tiedän, enkä ikinä itselleni sellaista autoa ostaisi.



    Olen aikaisemminkin perustellut, miksi asiasta on syntynyt näin paljon meteliä, vaikka ongelmat eivät ehkä (minun uskoakseni) ole ihan niin suuria, kuin keskusteluista voi ymmärtää. Meteli on niin suurta, koska Golf on vuosia ollut Suomen (ja maailman) myydyimpiä autoja. Jos vaikka Alfa Romeoissa olisi suhteessa tuplasti enemmän vikoja kuin Golfeissa, niin tuskinpa siitä hirvittävää äläkkää noisisi, koska myyntiluvut ovat kuitenkin niin pieniä. Onhan se selvää, että jos 5 % myydyistä autoista on viallisia, niin äläkkä on hieman suurempi mallissa, jota on myyty 10.000 kpl, kuin mallissa, jota on myyty 100 kpl. Osaltaan tietysti VW:n huolto on ilmeisesti mokannut asian suhteen ja tämä on pahentanut tilannetta. Ja tietenkin sekin vaikuttaa, että nämä viat ovat melko kalliita korjata. Jos kyseessä olisi halvempi vika, niin äläkkä olisi paljon pienempi.



    Kuten sanoin, jos vikoja olisi lähes kaikissa TSI/DSG Golfeissa, niin tuskin Golf olisi jälleen Suomen myydyiin automalli. Kuinka paljon vikoja on sitten oikeasti ollut, en osaa sanoa. Onko jollain muulla esittää tarkempaa tietoa asiasta? Osaisiko joku tarkemmin selventää, milloin valmistetuissa TSI koneissa näitä vikoja on ollut? Suurin osa keskustelupalstojen jutuistahan on nimenomaan kirjoittajilta, jotka eivät itse ole edes kyseistä autoa omistaneet.



      
  • Ajattelija2013 kertoi miten huono Bemarin myynti oli viime vuonna ja siksi sen myynti kasvaa nyt tänä vuonna. BMW itse kertoi että myös viime vuonna sen myynti kasvoi "Autoalan kokonaismarkkinat kutistuivat 11,8 prosenttia viime vuonna. BMW eteni kuitenkin sitkeästi vastatuulessa ja onnistui kipuamaan ainoaksi saksalaiseksi premium-automerkiksi, joka kasvatti myyntiään vuonna 2012" Nyt joku uusi selitys mikä selittää Bemarin myynnin kasvun jo lie monettako vuotta peräkkäin.



    BMW jatkaa hurjaa myyntivirettään Suomessa



    http://news.cision.com/fi/cocomms-oy/r/bmw-kasvoi-5-prosenttia-suomen-kutistuvilla-automarkkinoilla,c9353530

      
  • Julle85:

    Tietääkö kukaan Audi miehistä onko A6 myynti lopetettu Suomessa kun sitä ei näy 30 myydyimmäm mallin listalla ja siellä ovat vanhat MB E-sarja sekä BMW 5-sarja. Tarkoitan tietenkin Audin A6:seen verrattuna vanhoja malleja.


    Enpä osaa sanoa A6 myynnistä.

    Eikö sinun kannattaisi olla enemminkin olla huolissasi bemun 1-sarjan myynnistä ja ihmetellä miksei se käy kaupaksi, vaikka on ollut jo hiukan aikaa kovan markkinoinnin kohteena ja saat auton hintaan nähden huiman alennuksen tuon ilmaisen automaatin ja navin kautta?



    Miksi ei bemun 3-sarja ollut viimevuonna samaan aikaan 30 parhaan mallin joukossa?

      
  • Julle85:

    Toivottavasti myös Audin maahantuoja on yhtä tyytyväinen myyntiin kun faanatikot. Audin myynti on laskenut paljon enemmän kun automyynti keskimäärin. Sitääkin huolimatta että Audi on ottanut alenuskampanjan rinnalle tuhansilla euroilla lasketut lähtöhinnat. Kaikesta tästä huolimatta myynti on vähentynyt -1200 autoa 4 kuukauden aikana eli hyvin sujuu ja Bemarilla myynti kasvanut samaan aikaan +200 autoa. Vähän se on myönnetäköön kun vertaa Audi laskulukemiin.

    Onnea Audille, NHB ja Ajattelija2013 loistavasti sujuneesta alkuvuodesta.




    Tokkopa kukaan maahantuoja suomessa on tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen.

    Miten on bemun tilanne, jos otat pois 3-sarjan myynnin?



      
  • Ajattelija2013:

    Nimenomaan uskon asioita minun osaltani, koska mitään tarkkoja lukuja tai tietoja minulla ei ole. Ongelmia on aivan varmasti ollut, mutta joissain keskusteluissa väitetään, että lähes jokainen DSG/TSI hajoaa ennen kuin on 100.000 mittarissa. Sitä minä en usko. Minä en miltään osin fanita Golfia tai Volkkaria. Golf (ja useimmat VW:n tuotteet) on yksi tylsimpiä autoja mitä tiedän, enkä ikinä itselleni sellaista autoa ostaisi.

    Olen aikaisemminkin perustellut, miksi asiasta on syntynyt näin paljon meteliä, vaikka ongelmat eivät ehkä (minun uskoakseni) ole ihan niin suuria, kuin keskusteluista voi ymmärtää. Meteli on niin suurta, koska Golf on vuosia ollut Suomen (ja maailman) myydyimpiä autoja. Jos vaikka Alfa Romeoissa olisi suhteessa tuplasti enemmän vikoja kuin Golfeissa, niin tuskinpa siitä hirvittävää äläkkää noisisi, koska myyntiluvut ovat kuitenkin niin pieniä. Onhan se selvää, että jos 5 % myydyistä autoista on viallisia, niin äläkkä on hieman suurempi mallissa, jota on myyty 10.000 kpl, kuin mallissa, jota on myyty 100 kpl. Osaltaan tietysti VW:n huolto on ilmeisesti mokannut asian suhteen ja tämä on pahentanut tilannetta. Ja tietenkin sekin vaikuttaa, että nämä viat ovat melko kalliita korjata. Jos kyseessä olisi halvempi vika, niin äläkkä olisi paljon pienempi.

    Kuten sanoin, jos vikoja olisi lähes kaikissa TSI/DSG Golfeissa, niin tuskin Golf olisi jälleen Suomen myydyiin automalli. Kuinka paljon vikoja on sitten oikeasti ollut, en osaa sanoa. Onko jollain muulla esittää tarkempaa tietoa asiasta? Osaisiko joku tarkemmin selventää, milloin valmistetuissa TSI koneissa näitä vikoja on ollut? Suurin osa keskustelupalstojen jutuistahan on nimenomaan kirjoittajilta, jotka eivät itse ole edes kyseistä autoa omistaneet.




    Kyllähän sellainen automalli, jossa joka yksilössä olisi vakavia teknisiä vikoja, olisi melkoinen saavutus jo sinänsä. Tässä puhutaan nyt vikataajuudesta, joka joidenkin tietojen mukaan on ollut Volkswagen-konsernin tietyissä moottoreissa ja vaihteistoissa tavallista suurempi. Kyseessähän ovat ihan selkeästi suunnitteluvaiheessa syntyneet tyyppiviat, jolloin niitä esiintyy varsinaisia valmistusvirheitä tiheämmin.

    Vagarenan kirjoittajat ovat kylläkin lähes 100% ko. konsernin autojen omistajia, eikä ongelmien laajuus jää epäselväksi.

      
  • finman miksi Bemarin myyntimääristä pitäisi jättää pois joku malli? ei kai muillakaan niin tehdä. Audilla on A6 kanssa sitten kivinentie edessä jos sitä Suomessa myydään kun on uudempi malli kuin MB E-sarja ja Bemarin 5-sarja jotka mahtuvat sinne 30 listalle.



    1-sarjan Bemarista en ole huolissaan. Kun myynti kokonaisuudessaan on nousussa vuodesta toiseen. Audilla taas tulossa jo ainakin toinen vuosi peräkkäin kun myynti laskee.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit