Uusien Audien myynti laski -35,3%

177 kommenttia
1356
  • finman eikö sinun Volvo miehenä pitäisi olla enemmän huolissaan Volvon kuin Audi myynnistä joka on -25,9%. Olet aina niin innokkaana Audia puolustamassa toki onhan sen lasku Volvoon verrattuna hurjaa sikäli jaloa puolustaa suurempaa häviäjää.

      
  • Onkos tilastoa mistä näkisi mallikohtaisesti yritysautojen osuuden?

    Itsellä on käsitys että BMWeitä myydään hyvin paljon liisareiksi. Itsellä myös F30 liisari joita meidän firmassa on välillä useita rivissä parkkipaikalla vierivieressä ja kaikki tietty liisareita.

    Syynä tähän on pienet päästöt automaatin kanssa. Useimmilla firmoilla työntekijän oma osuus liisarin kuluista määräytyy päästöjen mukaan. Ainakaan itse en hankkisi BMWtä jos se ei olisi käytännön kuluiltaan niin halpa automaattina. Auto itsessään ei ole kummoinen (heikko suuntavakaus).



      
  • Todennäköisesti juuri kello68 mainitsema lisaus selittää Bemarin myynin kasvun niin meillä kuin maailmalla itse autohan on surkea. Unohdit mainita miten huono vakkari siinä monen muun ongelman lisäksi on. todella valitettavaa kuulla että joidenkin tai aika monenkin on juuri rahan takia ajettava ei kovinkaan kummoisella suuntavakaus ongelmaisella Bemarilla. Ehkä tämä nykyinen huono taloudellinen tilanne selittää osittain Bemarin myyninkasvun. Tiukoina aikoina on pakko vaan tyytyä monen Bemariin.

      
  • On se niin väärin, kun tämä yksi oikein pakotetaan ajamaan BMW:llä. Ilmankos tuo haukkuu sitä joka viestissä. Ei tarvinne noita kommentteja enään ihmetellä.

      
  • liitu, juuri vikataajuudesta minäkin puhun. Ja sitä minä koitan kysellä, että onko jossain oikeaa tietoa aiheesta. Itse kun en vain usko, että Golf olisi Suomen myydyin auto, mikäli vikataajuus olisi niin suuri kuin keskustelut antavat ymmärtää. Kai sinäkin ymmärrät, että jos vikataajuus on hieman keskivertoa suurempi, niin Golfin tapauksessa ongelmista puhutaan aika paljon enemmän, kuin vaikka Alfa Romeon tapauksessa, jonka myyntiluvut ovat melko marginaaliset.



      
  • Ajattelija2013 elä tee taas itsestäsi tyhmempää kuin olet. Varmasti olet sinäkin lukenut lukuisien lehtien myös Suomalaisten kirjoittelun VW-konsernin TSFI ja DSG suurista ongelmista. Jotka koskevat myös muita merkiejä joissa kyseistä tekniikkaa on ei siis vain Volkkaria. Viimeisimpänä pelkästään Kiinan DSG korjaukset jotka maksaa miljoonia konsernille.

      
  • Julle, etkö vieläkään ymmärrä, että parin kuukauden perusteella ei voi kovin paljoa vetää johtopäätöksiä koko vuoden, saati vielä pidemmän ajan myyntiluvuista. Koko tuo lässytys on siis aivan naurettavaa. Kuten olemme alusta asti sanoneet, kuukauden tai muutamankin kuukauden sisällä myyntiluvut heittelevät todella rajusti. Niiden perusteella ei voi siis paljoa mitään päätellä todellisesta pitkän tähtäimen myynnistä.



    Ihan vain esimerkkinä, kun olette nyt tammi-maaliskuun myyntiluvuista jatkuvasti puhuneet, niin oletteko sattuneet katsomaan, että vuonna 2012 Audin kumulatiivinen muutos kyseisen kolmen kuukauden aikana oli +69 %. Onko siis ihme, jos Audin myyntiluvut ovat tänä vuonna tuosta laskeneet? Varsinkin kun tänä vuonna tuona ajanjaksona ei Audilta ole tullut uutta mallia rekisteröitäväksi. Heti kun uusi A3 näkyy tilastoissa, eli huhtikuussa, on Audi myynyt 40 % enemmän autoja kuin BMW.



    Turhaahan tämä on yrittää mitään järkevää selittää kopionimimerkkikirjoittelijoille, joiden ainoa tarkoitus on provosoida muita. Mutta tekisitte sen edes hieman fiksummin.



      
  • Julle, etkö taaskaan tajunnut kirjoitustani? En minä olekaan kiistänyt, etteikö ongelmia ole ollut, mutta kuinka paljon niitä on? Keskustelupalstojen mukaan jokainen TSI/DSG Golf hajoaa 100 tkm sisällä, mutta kovasti ihmettelen, että jos näin on, niin miten Golf voi jälleen olla myyntitilastojen kärjessä?



    Itse siis kysyn, kuinka paljon ongelmia ihan oikeasti on ollut. Ja mihin moottorieihin ongelmat täsmällisesti rajautuvat.

      
  • Ajattelija2013 ootko sekaisin vai etkö ymmärrä. Yrität laittaa minulle sanoja suuhun en ole muuten ainut täällä jolta on siltä tuntunut. Vastahan kirjoitin että BMW myynti on kasvanut jo monta vuotta peräkkäin ja Audin laskenut jo pitkään. Myös viime vuonna Bemarilla oli kasvua vaikka sinä kaikessa viisaudessasi sanoit että BMW huonosta viime vuodesta johtuu tämän vuoden kasvu.

      
  • Jos sinulla on oikeasti noin paljon vaikeuksia ymmärtää tilastoja, niin kanssasi ei ehkä kannata keskustella. Koko keskusteluketju alkoi siitä, että verrattiin BMW:n ja Audin alkuvuoden myyntiä viime vuoden alkuun, ei koko viime vuoteen. No nyt on jo aika monta kertaa selitetty, mistä tuollaiset luvut johtuvat. BMW:n tärkein malli, eli 3-sarja sattui uudistumaan viime vuoden huhtikuun hujakoilla. Tämän mallin myynti on tietenkin kasvanut satoja prosentteja verrattuna viime vuoden alkuun, koska aika harva ostaa autoa, josta tulee parin viikon sisällä uusi malli. Viime vuoden alussa taaseen jo myytiin faceliftattuja A4 malleja, jonka vuoksi viime vuoden alku oli poikkeuksellisen hyvää aikaa Audille. Jos et vieläkään tajua, niin ei voi mitään.



    Nyt huhtikuun tilastoista nähdään, että hommassa kävi juuri niin kuin jo alkuvuodesta ennustimme. BMW:n kasvu tasaantuu, kun uuden 3-sarjan vaikutus vähenee ja alennuskampanja on "kulunut loppuun". Audin myynti taaseen kasvaa alkuvuoteen verrattuna, kun uusi A3 on kaupoissa.



    Tehän jo alkuvuonna kirjoititte, että tänä vuonna BMW ohittaa Audin kokonaismyynnissä. No huhtikuun valossa ei aivan siltä näytä, kun Audia myytiin 40 % enemmän kuin Bemaria.

      
  • Enkä minä ole väittänyt missään vaiheessa, että BMW myisi huonosti. Mutta yhden tai parin kuukauden perusteella ei voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä myynnin pitkäaikaisesta kehityksestä, varsinkaan silloin, kun tarkasteluvälillä on merkin tärkein malli uudistunut ja samalla on käynnissä mittava alennuskampnaja.

      
  • "yhden tai parin kuukauden perusteella ei voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä myynnin pitkäaikaisesta kehityksestä"



    BMW myynti on kasvanut monta vuotta putkeen ei yhden tai kahden kuukauden ajan. Audin taas laskenut ainakin jo toista vuotta peräkkäin.



    Myynnin pitkäaikainen kehitys on Audilla miinusta. Myynnin laskiessa koko tämänkin vuoden enemmän kuin myynti autoilla keskiarvollisesti. Edes alennuskampanjat ja lähtöhintojen tuhansien eurojen laskut eivät ole tätä kierrettä pysäyttäneet.

      
  • Julle85:

    finman miksi Bemarin myyntimääristä pitäisi jättää pois joku malli? ei kai muillakaan niin tehdä. Audilla on A6 kanssa sitten kivinentie edessä jos sitä Suomessa myydään kun on uudempi malli kuin MB E-sarja ja Bemarin 5-sarja jotka mahtuvat sinne 30 listalle.

    1-sarjan Bemarista en ole huolissaan. Kun myynti kokonaisuudessaan on nousussa vuodesta toiseen. Audilla taas tulossa jo ainakin toinen vuosi peräkkäin kun myynti laskee.




    Siksi, että huomaisit sen olevan mallin joka pitää bemun tilaston plussalla.



    Täytyis mennä morjenstamaan erästä tuttua, joka toimii audin myynnissä, jolloin voisi kysyä tarkempaa tietoa tuosta A6 myynnin takkuamisesta, mutta syitä voi olla moniakin.



    Onniteltava on bemaria onnistuneesta yhteisökäyttöön menevästä myynnistä 51,4%, verrattuna esim audin 43,3%.

    Eli onko noista luvuista pääteltävissä, että ihmiset ovat valmiita ostamaan audin omalla rahalla ennemmin kuin bemun?





    Kerrotko miten tuon 1-sarjan myyntiluvut ovat suomessa kehittyneet, kun sinulla tuntuu olevan siitä tarkempaa tietoa?

      
  • Julle85:

    finman eikö sinun Volvo miehenä pitäisi olla enemmän huolissaan Volvon kuin Audi myynnistä joka on -25,9%. Olet aina niin innokkaana Audia puolustamassa toki onhan sen lasku Volvoon verrattuna hurjaa sikäli jaloa puolustaa suurempaa häviäjää.




    Ei minua minkään merkin myynti huoleta, kun en ole alalla töissä, kuten sanoin ei mikään maahantuoja voi olla nykyiseen tilanteeseen tyytyväinen.



    Olen ostanut 2 volvoa uutena peräkkäin ja ei näillä näkymin ole tarvetta vaihtaa merkkiä, mutta en ole merkkiuskollinen.



    Miksi itse olet niin innokkaana aina sitä(audi) haukkumassa?



    Muistatko mitä tapahtui 01.04.2012?

      
  • Julle85:

    "yhden tai parin kuukauden perusteella ei voi vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä myynnin pitkäaikaisesta kehityksestä"

    BMW myynti on kasvanut monta vuotta putkeen ei yhden tai kahden kuukauden ajan. Audin taas laskenut ainakin jo toista vuotta peräkkäin.

    Myynnin pitkäaikainen kehitys on Audilla miinusta. Myynnin laskiessa koko tämänkin vuoden enemmän kuin myynti autoilla keskiarvollisesti. Edes alennuskampanjat ja lähtöhintojen tuhansien eurojen laskut eivät ole tätä kierrettä pysäyttäneet.




    Bemun mallisto uudistui (myös moottorien osalta) täydelliseen aikaan verotuksellisesti.

    Millaisen ajanjakson lasket pitkä aikaiseksi?



    Onko yhdenkään audin hinta laskenut enempää kuin esim nut voimassa olevien bemun kampanja malliston alennus on?

    Riittääkä 5t€ tuohon automaati+navigaattori hinnaksi?



    Ostajan kannaltahan tuollainen hinta kilpailu on eduksi ja mitä ilmeisemmin se tulee lisääntymään.

      
  • Julle85, BMW:n myynti on toki kehittynyt hyvin pitkällä tähtäimellä, mutta eihän siitä ole ollut kyse, eikä sitä kukaan ole kiistänyt. Koko keskusteluhan on keskittynyt siihen, että Audin myyntiluvut ovat muka romahtaneet ja BMW:n kasvaneet huimasti tämän vuoden aikana. Tämän väitteen kumosimme jo heti vuoden alussa ja totesimme, että nämä varsin "erikoiset" luvut johtuvat vain malliuudistuksista ja alennuskampanjasta. Huhtikuun tilastot näyttävät meidän olleen täysin oikeassa. Iteasiassa en olisi ikinä uskonut, että Audi myy huhtikuussa huimat 40 % enemmän kuin BMW siitä huolimatta, että BMW:n ennen näkemätön alennuskampanja vain jatkuu edelleen.



    Olen selittänyt jo varmasti 10 kertaa, miksi Audin myyntiluvut näyttivät laskevan 3 ensimmäisen kuukauden aikana melko paljon. Etkö vieläkään ymmärtänyt? Selitänkö vielä kerran? Audin parhaiten myyvä malli, eli A4 koki faceliftin viime vuoden alussa, jolloin Audi myi ennätysmäärän autoja. Tämän vuoden alussa Audilta ei ole tullut yhtään uutta mallia, joten on täysin selvää, että myynti laski viime vuoden ennätyskuukausiin verrattuna. Huhtikuussa on alettu rekisteröidä uutta A3 mallia, kuten varmasti näet, niin tämä näkyy myös tilastoissa. On melko varmaa, että toukokuussa myös sportback on ehtinyt rekisteröinteihin, jolloin A3 mallia rekisteröidään mahdollisesti jopa vielä enemmän.



    Julle, kerro rohkeasti vain jos et vieläkään ymmärtänyt.

      
  • Täällä on jotenkin päässyt syntymään väärä käsitys tuo Bemarin paketti ei ole ilmainen vaan se kuuluu maksulliseen Business pakettiin jota ei saa läheskään kaikkiin myynnissä oleviin Bemareihin vain pieneen osaan. Joka tapauksessa myynti näyttää sujuvan hyvin.



    En tiedä 1-sarjan Bemarin myyntilukuja kyseinen malli ei kokonsa puolesta kiinnosta minua.

      
  • Julle85:

    Täällä on jotenkin päässyt syntymään väärä käsitys tuo Bemarin paketti ei ole ilmainen vaan se kuuluu maksulliseen Business pakettiin jota ei saa läheskään kaikkiin myynnissä oleviin Bemareihin vain pieneen osaan. Joka tapauksessa myynti näyttää sujuvan hyvin.

    En tiedä 1-sarjan Bemarin myyntilukuja kyseinen malli ei kokonsa puolesta kiinnosta minua.




    Eiköhän bemun myynnistä ole yli 75% business malleja?

      
  • Julle85, olet kyllä huvittava trollaaja.



    Kuinkahan monta prosenttia tänä vuonna myydyistä Bemareista on myyty ilman business pakettia? Heitä jonkinasteinen arvio! (Olen kysynyt tätä ennenkin sinulta, mutta et uskaltanut vastata.) Meinaatko, että niillä on paljonkin merkitystä BMW:n kokonaismyyntiin?



    Ja kun paketin ostaa, niin nuo herkut ovat ilmaisia. Ja etu on siis mallista riippuen jopa 5000 euroa.

      
  • Itsekkin olen monesti pysähtynyt miettimään kuinka nettikeskustelut korostaa ehkä liiankin näkyvästi joitain tyyppivikoja. Ajattelijan kommentit Golfista autona; joista jokainen porsii ennen sataatuhatta ja kuitenkin ollaan myynnissä hyvässä vauhdissa, on ihan ajatuksia herättävä.



    Kaupan alaa väännän itsekkin, en tosin autojen parissa, ja kyllä myynnissä näkyy melko pian jos jokin tuote on kestävyydelleen kehno.



      
  • Katselin tuossa juuri Audillakin saa business paketin mukana Automaatiin ja paljon muuta + hinnanalennukset ainakin A6 yhteydessä silti sen myynti on olematonta. Eli jos lähtökohta ei kiinnosta ketään ei paketit ja hinnanpudotukset auta.

      
  • Ajattelija2013 en todellakaan voi tietää kuinka monta Bemaria on myyty milläkin lisävaruste paketilla jos sinä tiedät kerro toki. Kerro samalla Audin vastaava luku

      
  • "Julle85, olet kyllä huvittava trollaaja."



    Sinusta ei valitettavasti voi sanoa samaa valehtelet paljon minä yritän pysyä totuudessa ja väitteeni voi yleensä todistaa. Enkä laita sanoja toisten suuhun tai väitä toisten sanoneen jotain mitä he eivät ole sanoneet.

      
  • Julle, mitä minä olen valehdellut?



    Julle, missä kohtaa olen laittanut sanoja suuhusi?



    Et varmasti tiedä tarkkoja lukuja business malliston myynnistä, mutta varovasti arvioiden se on vähintään finmanin mainitsemat 75 %. Itse uskon, että se on enemmän. Pointtina siis on, että vaikka ehkä esim X5 tai M6 malliin ei business varustelua saa, niin sillä tuskin on paljoa merkitystä BMW:n kokonaismyynnissä. Näiltä osin voidaan taas sanoa, että kirjoitat ihan asiaan kuulumatonta huuhaata. Miksi kukaan ostaisi Bemaria (tai Audia) ilman business varustelua, silloin kun sellainen on saatavilla? Tällaisten asioiden ymmärtäminen taitaa olla sinulle hieman hankalaa, jos täällä ihan tosissasi kirjoittelet?



    Vai yrität sinä pysyä totuudessa? No kerrohan sitten, miksi kirjoittelet keskusteluissa useilla nimimerkillä? Pitäisin sitä hieman kyseenalaisena keskustelutyylinä.



    Vai saa Audin A6 business paketin mukana automaatin? Katsohan ensiksi, saako koko A6 mallia ilman automaattia? Käsittääkseni ei ainakaan Suomessa. BMW:llä automaatti on lisävaruste, jonka nyt saa ilmaiseksi muiden herkkujen kera. Voisin väittää, että ennen kuin siitä tuli alennukseen kuuluva lisävaruste, niin silti lähes kaikki 5-sarjan Bemarit myytiin automaattina. Juuri tämä tekee alennuksesta niin merkittävän, koska sellaisen varusteen jonka lähes kaikki joka tapauksessa ostavat, saa nyt ilmaiseksi.



    Teet taas itsestäsi naurettavan, jos väität, että Audilla olisi ollut yhtä hyviä alennuksia kuin Bemarilla. BMW:n huikeat alennukset on noteerattu monessa lehdessäkin, enkä minä pidä alennuksia mitenkään negatiivisena asiana. Toivon, että muutkin merkit lähtevät entistä voimakkaammin kilpailuun mukaan. Tosiasia kuitenkin on, että nämä alennukset ovat vaikuttaneet varsin positiivisesti BMW:n myyntiin ja kuten nyt näemme, jossain vaiheessa myynti tulee myös tasaantumaan, kun alennuksella ostetut BMW:t on toimitettu asiakkaille. Näin on jo käynyt, vaikka ale on edelleen voimassa, kuten huhtikuun tilastosta näet. Mitä järkeä koko asiasta on vängätä vastaan? Alun alkaen on jo todistettu, että kaikki mitä NHB:n kanssa kirjotimme, tuli huhtikuussa pitämään paikkansa.



      
  • Oma näkemykseni on se, että BMW tarvitsee 1-sarjaan etuvetoversiot ennen kuin se menee Suomessa Audin ohi siihen ei pystytä taka/nelivedon turvin. Tuo selkeä puute on täytettävä pikimmiten. Sen tämä alennuskampanja jo todisti lähelle päästiin ja uuden 3-sarjan osuus myynnin lisäyksessä on kiistaton se kai on ihan itsestäänselvää onhan 3-sarja BMW:n myydyin malli ollut aina. Tammikuu-huhtikuun myynti uudessa 3-sarjassa on komea 822 kpl. Myynti on silti ollut hyvää tasoa BMW:n 3 ja 5-sarjassa kumpaisessakin alkuvuonna, sitä tosiasiaa tuskin kukaan kiistää. Tuo ei tarvinne mitään sen suurempaa päättelykykyä, kun tämän tajuaa.



    Etuvedon lähtöhinnat, kun ovat edullisemmat johtuen pienemmistä tuotantokustannuksista. Se on etu mikä on merkittävä ja sen myötä BMW tulee entistä isommaksi ja merkittävämmksi valmistajaksi. Väittäisin, kun etuvedot tulevat 1-sarjaan vuosikymmenen loppupuolella myynti 1-sarjassa moninkertaistuu. Ja ymmärrän tämän hyvin sillä moni etuvedon ystävä saa BMW:stä hyvän vaihtoehdon autovalintoja tehdessään. Onhan etuvetoisuus monen naisen ykköskriteeri pientä autoa valitsemaan lähtiessä, eipä sitä ole kenenkään kiistäminen.



    MB:n etuvedot tuovat edun jo BMW:n kilpailijalle joten tuohon puutteeseen on pian pakkokin vastata. Siitä vasta alkaa todellinen vääntö premium-autojen valmistajien kesken ja siinä BMW tulee viemään selkeän ykköstilan myös täällä Suomessa (Audi,BMW ja M:sunglasses: muualla tämä on ollut totta jo pitkään. Tämä on minun näkemykseni tulevasta. Enkä pidä BMW:n etuvetoja pahana vaan pelkästään hyvänä asiana sillä vaihtoehtoja pitää aina olla makuun kuin makuun. Tämä saattaa olla monelle yllätys, että ajattelen asiaa nykyisin näin. Vanhan liiton mieskin voi muuttaa kantojaan ihan pystypäin menettämättä kasvojaan. Näin se maailma muuttuu ja me kaikki sen mukana.

      
  • Merkkifanaattisuus on sairaus todellakin.

      
  • liitu2:

    Merkkifanaattisuus on sairaus todellakin.




    Miksi? En puhuisi fanaattisuudesta vaan uskollisuudesta. En minäkään vaihda HIFK:iä Jokereihin, vaikka joskus joukkueen esitykset eivät miellyttäisikään. Tai vaimoa. Sinä lienet kuin tuuliviiri?

      
  • Manual:

    liitu2:
    Merkkifanaattisuus on sairaus todellakin.


    Miksi? En puhuisi fanaattisuudesta vaan uskollisuudesta. En minäkään vaihda HIFK:iä Jokereihin, vaikka joskus joukkueen esitykset eivät miellyttäisikään. Tai vaimoa. Sinä lienet kuin tuuliviiri?




    Miksi joku tuotemerkki saa aikaiseksi tällaista uskollisuutta? Mitä tällainen "fanittaminen" antaa silloin, kun esimerkiksi tuotemerkin tuotteet eivät jostain syystä enää vastaa imagoaan? Jonkin ylevän tunteen uskollisuudesta? Kokemukseni mukaan pelkkä tuotemerkki ei kerro yleensä tuotteesta kovinkaan paljon. Esimerkiksi BMW Isettalla ja uudella X5:llä ei yhteisestä tuotemerkistä huolimatta ole paljoakaan yhteistä.

    Minä ostan sen tuotteen, joka mielestäni vastaa tarpeitani parhaiten, ja joka kertyneen tiedon ja kokemuksen perusteella tuottaa vähiten ikäviä yllätyksiä.

      
  • Manual:


    Miksi? En puhuisi fanaattisuudesta vaan uskollisuudesta. En minäkään vaihda HIFK:iä Jokereihin, vaikka joskus joukkueen esitykset eivät miellyttäisikään. Tai vaimoa. Sinä lienet kuin tuuliviiri?




    Elämä on liian lyht epämiellyttävästä autosta tai vaimosta kärsimiseen.

      
  • Niin, en minäkään oikein ymmärrä merkkifanaattisuutta, tai yleensäkään sitä, että automerkki vaikuttaisi jotenkin ostopäätökseen. Itse pyrin ostamaan itselleni parhaan/mieluisimman auton, eikä se juurikaan merkkiä katso. Tietysti on sitten merkkejä, jotka useimmiten tekevät itseäni kiinnostavia autoja, sekä merkkejä, jotka eivät sellaisia juuri koskaan tee. Ja tietysti niin kauan kuin jonkun merkin maine on syystä tai toisesta niin huono, että se näkyy esimerkiksi nopeana hinnan laskuna, niin jätän sellaisen auton luultavasti ostamatta.



    Omien kokemuksieni mukaan minulla on hyvin vähän mitään pahaa sanottavaa yhdestäkään automerkistä ainakaan luotettavuuden suhteen. Omat autoni ovat toimineet hyvin, samoin kuin lähituttavienikin autot täysin merkistä riippumatta. Toki se vaikuttaa varmasti asiaan, että lähipiirissäni auto vahtuu viimeistään noin 3 vuoden käytön jälkeen. Mitä sen jälkeen tapahtuu, en tiedä, eikä kyllä kiinnostakaan, kunhan se ei pahasti näy jälleenmyyntiarvossa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit