Uusien Audien myynti laski -35,3%

177 kommenttia
1246
  • Molemmat, sekä BMW, että Audi ovat hienoja autoja. Audin vaan pitää saada ohjaus kuntoon nopeasti, sillä muutkin kuin minä sen ostaneet alkavat olla tosi kyllästyneitä ja vi....ntuneita myyjien typeriin selityksiin satunnaisesta mukavuusongelmasta.

      
  • En oikein käsitä valitusta siitä, että jotkut pysyy hyväksi havaitseman merkin parissa vuodesta toiseen. Eihän hyvää sikariakaan kannata sätkään vaihtaa. Lopettakaa päätön narina siitä, että joku ajaa samalla merkillä eikä vaihda automerkkiä, kuin mustalainen hevosta meinigillä. Fanaatikoksi haukkujat ei tiedä paremmasta ja siihenkin on monia syitä miksi näin. BMW saa tässäkin tapauksessa toiset näkemään punaista. Tämäkin keskustelu saa aika erikoisia piirteitä mutta mitä väliä. Kyllä maailmaan puhetta mahtuu, mutta miettikkää vähän miten lapsellisiksi juttunne välillä menee.

      
  • Tracktest, luulen että ymmärsit väärin nämä kirjoitukset. Ei kai merkkiä tarvitse vaihtaa, jos se oikeasti tekee itselleen parhaan auton ja ongelmia ei ole. Kyse kai oli siitä, jos joku ostaa uudelleen ja uudelleen vain tietyn merkkistä autoa, vaikka sen kanssa olisi ongelmiakin. Enpä tosin usko, että sellaisia niin paljoa onkaan. Itse tosin tarkoitan myös sitä, että vaikka tällä hetkellä ajan Audilla ja esimerkiksi Audi ja BMW tekevät itseäni kiinnostavia autoja, niin en minä silti sano millä merkillä ajan 5 vuoden kuluttua. Se voi olla vaikka Fiat, jos Fiat minulle sopivan auton suunnittelee. Epätodennäköistä se tietenkin on. Mutta hyvänä esimerkkinä on Mersu, joka on yhtäkkiä alkanut tekemään todella tyylikkäitä autoja ja ilmeisesti lisää on tulossa. En olisi muutama vuosi sitten uskonut, että Mersu ohittaa Audin ja BMW:n muotoilullisesti ainakin jollain malleilla.



    Niin ja eihän tässä kohtaa kukaan Bemarista puhunutkaan. Luulen että liitu joka keskustelun aloitti tästä aiheesta, tarkoittaa enemmänkin VW:ia.





    Kumpuma, en voi käsittää tuota Audin ohjausongelmaa, jos sitä ei muka saada kuntoon. Omassa Audissani ei ole mitään vikaa (uusin A5) ja ilmeisesti ongelmat alkoivatkin tietyn ajankohdan jälkeen. Onhan siinä pakko olla jotain, mitä on muutettu valmistuksessa. On outoa, jos tällaista ei sitten saada kuntoon, tai jos ei tiedetä missä vika on. Ihmettelen myös, kuinka yleinen vika on ja missä Audeissa sitä esiintyy, sillä tunnen yhden henkilön, joka on saanut Audinsa niihin aikoihin kun vikaa alkoi esiintymään, mutta ei hänellä ole ohjauksessa mitään vikaa.

      
  • En minä mitään väärin ymmärrä, sanoin mielipiteeni. Saivartelijoista olen saanut tarpeeni. Hyvää yötä vaan kaikille. Ajakaa millä tykkäätte vaikka fiiatilla saat..

      
  • No miten vain. Itse ainakin ymmärsin nämä kirjoitukset aivan toisella tavalla, eikä mielestäni kukaan sitä arvostellut, jos joku ajaa samalla merkillä, kunhan se merkki tekee hyviä autoja.

      
  • Audin myynneistä merkkifanaattisuuteen...



    Tracktest on ainakin reilusti sanonut mistä merkistä pitää ja miksi. Täällä on nimimerkkejä jotka "eivät fanita mitään" mutta rivien välistä lukee todella helposti mikä ryhmä on mieleen. Minusta tracktestin malli on suoraselkäisempi, varsinkin kun se on pysynyt 99%'sti asialinjalla.



    Olisi mukava nähdä yhtä suoraselkäinen VW mies joka sanoisi että -kele tuo dsg laukesi mutta tällä mennään. "VW rules ja se on totuus". Ei ole näkynyt.



    Toista ovat nämä tiettyjen merkkien systemaattisesta mustamaalaamista harrastavat nimimerkit tai palstan (jonkin aikaa hiljaa ollut) bimmerifanaatikko joka menee henkilökohtaisuuksiin ja ei löydä bemarista mitään vikaa. Nämä ovat fanaatikkoja ja osa piilottaa fanituksensa taitavan kirjoittelun taakse.



    Minusta oman mielimerkin puolustelu on ihan ok, kunhan vain hyväksyy muidenkin mielipiteet. Se ei kuitenkaan tarkoita että on samaa mieltä. "bemari ei mene suoraan" tai etuvetoinen ei käänny liikenneympyrässä on tuttuja juttuja tällä palstalla.



    Itsellä ei ole vielä takana kahta samanmerkkisen auton hankintaa peräkkäin, mutta ymmärrän hyvin miksi esim Volvo tai BMW herättää merkkiuskollisuutta. Syyt vain ovat melkein päinvastaiset. En tuomitsisi kumpaakaan "fanitusta" typeräksi. Itse pidän perheen bemarista ja siinäkin on ongelmia ollut:

    - Kojelaudasta kuului resonanssia, vika löytyi konehuoneen suojasta

    - EGR termostaatti jumi ja auto oli talvella yhtä lämmin kuin pakastin. Termari vaihtoon.

    - Takapään ilmajousitus reistaili ja kompuran letkut vaihdettiin.

    Nämä siis 6 kk aikana - ei harmita, näitä tulee. Ei bemari viaton ole.



    Hyvää pyhäpäivää kaikille! :flower:

      
  • Oma ajatukseni on, etten tarkoituksella osta samanmerkkistä autoa! Olen niin utelias autojen suhteen, että ainakin kaikkien valtamerkkien ja hieman pienempienkin valmistajien autoja on kokeiltava. En tiedä kuulostaako tämä teistä järjettömältä? Tuntuu että paljon jää autojen suhteen kokematta jos ajaa vain yhdellä merkillä. Ne uudet kokemukset voi olla huonoja tai hyviä, mutta kokemuksia yhtäkaikki. Piristävää ja rikastuttavaa! Tällä hetkellä hommaan niitä huonoja kokemuksia Peugeotilla! :wink:

      
  • Vaihdoin nuorena miehenä naista, kuin paitaa ja autoja myös monta merkkiä tuli ja meni. Olihan se hienoa aikaa ei siinä mitään. Aikansa kutakin, mutta kun tapasin nykyisen vaimoni asiat muuttui, kun valinta osui nappiin. Ja hieman myöhemmin ensimmäinen BMW ostettiin ja siitä se lähti. Samalla merkillä jo 25 vuotta eikä suotta. Ymmärrän senkin, että pitää kokea monta merkkiä niinhän itsekin tein alussa kokemuksia totisesti ja hyviä sekä huonoja. Sitähän elämä on siksi se on niin antoisaa. Toteuttakaa itseänne elämä on liian lyhyt pelkkään haaveiluun. :sunglasses:

      
  • Minäkin aikoinan kokeilin Audin, VW, Fordin, Rellun ja sitten vaihdoin ensimmäisen Volvoni (V70) ja sen jälkeen niitä eri mallisia Volvoja tuli uusia yhteensä 5kpl kun olivat niin sopivia minun ajoon eikä vikoja ollut sekä paikallinen myyjä/huolto toimi hyvin. Olen ollut erittäin tyytyväinen Volvoihin mutta valitettavasti nyt Volvon mallistossa ei ollut sopivaa nelivetoista autoa saatavana (bensa) joten otin riskin ja vaihdoin BMW:n. Saa nähdä miten ongelmatonta tai ongelmallista meidän yhteiselo tulee olemaan mutta alku on ainakin mennyt hienosti, mutta yhtään enempää preriumia tässä BMW:ssä ei ole kun aiemmissa Volvoissani. :sunglasses:

      
  • tracktest:

    tapasin nykyisen vaimoni asiat muuttui, kun valinta osui nappiin. Ja hieman myöhemmin ensimmäinen BMW ostettiin ja siitä se lähti. Samalla merkillä jo 25 vuotta


    Lucky you! BMW on säilyttänyt oman identiteettinsä ja arvonsa, joten ymmärrän hyvin, miksi 80-luvun Bemarista tykännyt ajaa edelleen BMW:llä.



    Me ostimme Rouvan kanssa ensimmäisen yhteisen Volvomme 26 vuotta sitten ja sekä Vaimo että Volvo ovat yhä samat.



    Sen jälkeen sekä tekniikan kehitys että Volvon omat valinnat uusien asiakkaiden tavoittelussa ovat vieneet Volvon vahvuuksia, joten Autoilian tavoin myös meillä aiemmin Volvoon päätyneillä arvoilla ostetaan nykyisin jotain muuta, joka vastaa Volvon vanhoihin arvoihin nyky-Volvoa paremmin.

      
  • tracktest:

    En oikein käsitä valitusta siitä, että jotkut pysyy hyväksi havaitseman merkin parissa vuodesta toiseen. Eihän hyvää sikariakaan kannata sätkään vaihtaa. .




    Jokainen autonvalmistaja tekee aina sekä hyvin että vähemmän hyvin onnistuneita malleja. Minusta ei ole mitään järkeä pysyä jossain merkissä vain merkin vuoksi, jos uusi malli ei ole onnistunut.



    Ja auton vaihtaminen on aina myös rahakysymys, ei ole niin itsestään selvää että parhaat kaupat saa vaihtamalla auto samanmerkkiseen, joskus kannattaa tehdä toisinkin.

      
  • Ajattelija2013:



    Vai saa Audin A6 business paketin mukana automaatin? Katsohan ensiksi, saako koko A6 mallia ilman automaattia? Käsittääkseni ei ainakaan Suomessa. BMW:llä automaatti on lisävaruste, jonka nyt saa ilmaiseksi muiden herkkujen kera. Voisin väittää, että ennen kuin siitä tuli alennukseen kuuluva lisävaruste, niin silti lähes kaikki 5-sarjan Bemarit myytiin automaattina. Juuri tämä tekee alennuksesta niin merkittävän, koska sellaisen varusteen jonka lähes kaikki joka tapauksessa ostavat, saa nyt ilmaiseksi.

    Teet taas itsestäsi naurettavan, jos väität, että Audilla olisi ollut yhtä hyviä alennuksia kuin Bemarilla. BMW:n huikeat alennukset on noteerattu monessa lehdessäkin, enkä minä pidä alennuksia mitenkään negatiivisena asiana. Toivon, että muutkin merkit lähtevät entistä voimakkaammin kilpailuun mukaan.




    Näissä premiumien myynneissä ollaan vähitellen Suomessakin siirtymässä siihen, että niitä ei myydä ilma kattavaa varustelua. Varsinaisessa tekniikassahan nämä perusmallit ei erotu ns tavisautoista enää juuri lainkaan ja isokoneiset mallit on suurelle ostajajoukolle aivan liian kalliita ja ympäritstötietoisille mahdoton ajatus muutenkin. joten pakkohan näihin on jotain ekstraa alkaa laittamaan, muuten myynti ei käy. Minusta ainakin automaatti ja navigaattori ovat aika arkipäivän varusteita jo tavallisemmassakin autossa. Tiedän itseni lisäksi aika monia muita jotka eivät manuaalilaatikkoista ostaisi enää ollenkaan ja ilmeisesti asia on nyt Bemullakin huomattu.

      
  • AkiK:

    Jokainen autonvalmistaja tekee aina sekä hyvin että vähemmän hyvin onnistuneita malleja. Minusta ei ole mitään järkeä pysyä jossain merkissä vain merkin vuoksi, jos uusi malli ei ole onnistunut.

    Ja auton vaihtaminen on aina myös rahakysymys, ei ole niin itsestään selvää että parhaat kaupat saa vaihtamalla auto samanmerkkiseen, joskus kannattaa tehdä toisinkin.




    Olen hyvin tietoinen tuosta kertomastasi asiasta. Olet oikeassa monesti kilpailevan merkin autotalossa saa paremman hyvityksen, kuin oman merkin. Siinä on tuo niin sanottu merkinvaihto lisä minkä kilpaileva taho antaa, kun vaihtaa heidän mielestään siihen "parempaan". Ei haitanne, kun ei asialla isommin päätään vaivaa. Näin ei autonvaihdot tule uniin saakka.

      
  • Hehheh, enpä muista, että olisin koskaan ollut Aki K:n kanssa kaikesta täysin samaa mieltä. :smile: No ennen olemmekin keskustelleet liikenteestä.



    Tosin se täytyy huomioida, että eivät ne kohtuu tehokkaatkaan autot enää mitään mahdottomia saastuttajia ole. Täytyy muistaa, että 2 litraisesta turbosta revitään jo lähes samat tehot kuin reilu vuosikymmen sitten nelilitraisesta moottorista.

      
  • Ajattelija2013:

    Ihmettelen myös, kuinka yleinen vika on ja missä Audeissa sitä esiintyy, sillä tunnen yhden henkilön, joka on saanut Audinsa niihin aikoihin kun vikaa alkoi esiintymään, mutta ei hänellä ole ohjauksessa mitään vikaa.




    Kokeile Googlella "mutteriohjaus".



    Juttua löytyy paljon, esim: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.0



      
  • Audin ohjausongelma näyttää koskevan lähes koko mallistoa luvin 10 sivua itkua ja valitusta mutteriohjauksesta vagarenalta ja istsekkin itkin oli pakko lopettaa.



    Tämä tarina oli jotenkin koskettava kun tämän vuoden autoja ja ihan susi.



    "Ilmoittaudutaan ohjauksesta valittajien joukkoon uunituoreella vuoden 2013 A5:lla. :frowning:



    Autoa täytyy ohjata kokoajan aktiivisesti. Jopa suoralla (ja tasaisella) tulee ohjattua kokoajan häiritsevässä määrin pikkuliikkeillä. Tuntuu kuin ohjauksessa ei olisi ollenkaan keskialuetta, joka menisi suoraan."

      
  • Ajattelija2013:

    Hehheh, enpä muista, että olisin koskaan ollut Aki K:n kanssa kaikesta täysin samaa mieltä. :smile: No ennen olemmekin keskustelleet liikenteestä.

    Tosin se täytyy huomioida, että eivät ne kohtuu tehokkaatkaan autot enää mitään mahdottomia saastuttajia ole. Täytyy muistaa, että 2 litraisesta turbosta revitään jo lähes samat tehot kuin reilu vuosikymmen sitten nelilitraisesta moottorista.




    Joo, ei ne välttämättä paljon kuluta. Sen verran kuitenkin enemmän, että kalliimmalla lähtöhinnalla ja isommalla verolla kokonaishintaa tulee huomattavan paljon verrattuna noihin 2 litran dieseleihin joita suurin osa noista business-malleista esim 5-sarjan Bemuissa on. Nykyhinnoilla ja ominaisuuksilla 3-litran motilla varustetun auton oston kannattavuus teho tms perusteilla on heikentynyt todella paljon, ei siinä oikeastaan saa muuta kuin kivemman käyntiäänen. Ja jos haluaa nelivedon, niin aika moni ostaa mieluummin X3:n tai Q5:n kuin sijoittaa rahansa nelivetoiseen 5-sarjalaiseen tai A6:een.

      
  • Vackraste, tiedän kyllä ongelman, mutta outoa tosiaan, jos tällainen ongelma on vain joissain autoissa. Voisiko tehokkaammissa, nelivetoisissa tai paremmin varustelluissa malleissa sitten olla eri osat/softat? Esimerkiksi tuttavallani (en muista varusteen nime&#228:wink: säädettävät alustat ja ohjaukset. Hänen autonsa on kuitenkin siihen aikaan ostettu, että vikaa "pitäisi olla", jos sitä kaikissa autoissa on.



    Aki K., mielestäni kulutuksella ei ole juuri mitään merkitystä (ainakaan rahallista), mutta se on totta, että auton hinta kyllä nousee aivan poskettomasti tehonlisäyksen myötä.

      
  • Ajattelija2013:


    Aki K., mielestäni kulutuksella ei ole juuri mitään merkitystä (ainakaan rahallista), mutta se on totta, että auton hinta kyllä nousee aivan poskettomasti tehonlisäyksen myötä.




    Nämä puheena olevat autot ovat uutena useimmiten yritysautoja. Kulutuksella on niiden hankinnassa nykyisin aivan olennainen merkitys. Se on imagokysymys ja lisäksi paljon kuluttavien premium-mallien verotusarvot ovat nykyverotuksella niin korkeita että niitä ei yleensä yritysautoiksi hankita.

      
  • AkiK:

    Tiedän itseni lisäksi aika monia muita jotka eivät manuaalilaatikkoista ostaisi enää ollenkaan ja ilmeisesti asia on nyt Bemullakin huomattu.


    Valinnan vapaus on hyvä asia, ja BMW ja Audi sentään jättävät valinnan käyttäjälle, eivätkä Mersun tai Volvon tapaan valitse nelivetoisen kuljettajalle automaattia jo tehtaalla.

      
  • Nämä puheena olevat autot ovat uutena useimmiten yritysautoja. Kulutuksella on niiden hankinnassa nykyisin aivan olennainen merkitys. Se on imagokysymys ja lisäksi paljon kuluttavien premium-mallien verotusarvot ovat nykyverotuksella niin korkeita että niitä ei yleensä yritysautoiksi hankita.




    Tuo on tietenkin totta. Monilla yrityksillähän taitaa nykyään olla CO2 raja hankittaville autoille. Mutta kuten sanoin, yksityisautoilijan kannalta kulutuksella ei ole mitään merkitystä rahallisesti, ainakaan tässä hintaluokassa. Se on sitten toinen asia, vaikuttaako se joskus myöhemmin auton jälleenmyyntiarvoon.



    740 GLE, en olisi vielä muutama vuosi sitten uskonut, että itsekin päädyn automaattiin, mutta kyllä ne niin hienoja ovat nykyään, että tuskin manuaaliin enää ikinä palaan. Toisaalta arvostan itsekin sitä, että manuaalia pidetään vielä vaihtoehtona.



    Varsinkin Volvon osalta automaattiin pakottaminen on typerää, koska Volvon automaatti on aika surkea. Itse olisin saattanut harkita S/V60 mallia, mikäli tehokkaisiin ja nelivetoisiin malleihin olisi saanut kunnolliset automaatin, tai vaikka sen manuaalin. Nyt ei saanut edes manuaalia. Onneksi siihen automaattiin on tulossa parannusta lähiaikoina.

      
  • Olen Ajattelijan kanssa samaa mieltä Volvon viitoskoneen kanssa käytettävästä automaatista. Volvon moottori ei ole niin huono, miltä tuo automaatti saa sen näyttämään. Ford-taustainen PowerShift on jo eri aikakaudelta, mutta sitähän ei Volvon isojen moottorien kanssa kai tarjota?



    Minulle vaihteisto ei ole kynnyskysymys, joten päädyn helposti ostamaan manuaalin, kun en ole valmis maksamaan lisähintaa sellaisesta, mitä en tarvi. Rouvan autoa vaihtaessa valitaan vain automaattien kesken. Molemmissa voimansiirroissa on hyvät ja huonot puolensa ja molemmissa on hyviä ja huonoja toteutuksia.



    Seuraavana on vaihtovuorossa Rouvan käytössä olevan perheen isompi auto, joten automaatti lienee luvassa. Minulle S80, A6, 500, E-kokoluokan auto kelpaisi manuaalinakin, mutta Suomessa se olisi niin epäkurantti yksilö, ettei sellaista viitsi itselleenkään tuoda. Eikä varsinkaan mieluummin automaatilla ajavalle Rouvalle.



    Onkos muuten olemassa mitään syytä, miksi mehulinkoautomaatilla (vaikkapa ZF-8 tai 7Tronic) ei pitäisi joka hidastukseen napsutella pakkovaihtoja alas polttoaineen syötön katkaisemiseksi moottorijarrutuksella?

      
  • Varmaan, se ettei hyöty maksa vaivaa. Tuskin säästö niin suuri on. Ja eihän auto enää silloin olisi automaatti. Tosin manuaalilla tulee aina vaihdettua pienemmälle hidastaessa ja hyödynnettyä moottorijarrutusta. Manuaalissa se vaihtaminen jotenkin vain "kuului asiaan", mutta automaatilla en ole koskaan tätä tehnyt. Ihme homma, miten pelkkä vaihteisto voi vaikuttaa ihmisen toimintaan! Vaikka alaspäin vaihtaminen on automaatissa vieläpä lapsellisen helppoa ja vaivatonta...

      
  • Vai tarkoitatko kysymykselläsi mikseivät laatikkojen/autojen valmistajat ole ohjelmoineet laatikkoihinsa automaattista moottorijarrutusta jarrutettaessa??? Veikkaisin, että mukavuuden vuoksi. Ainahan kyyti on tasaisempaa ja hiljaisempaa ilman moottorijarrutusta.

      
  • Polttoaineen säästö moottorijarrutuksilla menee varmasti hifistelyn puolelle, mutta sehän riittää perusteeksi kontrollifriikille.



    Sen ajan kun meillä oli manuaali V70 ja automaatti S80, häiritsi moottoritien ulosmenorampissa aina se, kun S80 näytti keskikulutusta 1.4 ja V70 tasan 0.0.



    Kontrollifriikille myös täsmällinen voimansiirron kontrolli on kiva asia, vaikkei autoon samanlaista tuntumaa saakaan kuin moottoripyörään, jota voi kaarteiden kallistuksissa ohjata kaasulla. Siis kaarteeseen mennessä kaasua pois, ja rakkine kaatuu sisäkurviin päin. Mutkan oietessa kaasua lisää ja mopo nousee ylös kaarteesta. Ei tällä järjellistä tarvetta ole, mutta sillä on terapeuttinen vaikutus.



    En varmaan edes kaipaisi menu-asetusta moottorijarrutus ON/OFF, vaan mahdollisuuden päättää tapauskohtaisesti rullaanko vai katkaisenko syötön hidastuksen ajaksi. Molemmille on sijansa, joten en halua lukita valintaani pysyvästi.



    Automaattia ajaessani napsuttelen pakkovaihtoja vain alaspäin, ylöspäin saa automaatti hoitaa homman kuten parhaaksi näkee, joten minulla olisi käyttöä vain alasvaihtoläpyskälle ratissa.

      
  • Nuori autoilija:

    Vai tarkoitatko kysymykselläsi mikseivät laatikkojen/autojen valmistajat ole ohjelmoineet laatikkoihinsa automaattista moottorijarrutusta jarrutettaessa??? Veikkaisin, että mukavuuden vuoksi. Ainahan kyyti on tasaisempaa ja hiljaisempaa ilman moottorijarrutusta.




    ainakin bemun 320d ede napsutteli 8-vaihteisella ihan ykköselle asti lievän nykäyksen kera. en muista tekikö 320i saman noin alas. mutta kyllä se on jo tehty.

      
  • Tässä uusimpia rekisteröintitietoja. Tämän keskusteluketjun aloittaja voisi taas kommentoida alkuperäisiä väitteitään.



    http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2013



    Ja jälleen haluaisin kysyä muiden mielipidettä siitä, että jos VW todella tekee niin surkeita autoja kuin väitetään, niin miten se voi jälleen olla aivan ylivoimainen auto myyntitilastoissa? On käsittämätöntä, että jos suunnilleen joka toinen Golf hajoaa ensimmäisen vuoden sisällä (kuten monet nettikirjoittajat väittävät), niin miten Golfia voidaan myydä noin 50 % enemmän kuin Suomen toiseksi eniten myytyä autoa?

    Voisiko kuitenkin olla niin, että ongelmat ovat olleet joissain melko rajatuissa moottorivaihtoehdoissa?



    Mielenkiintoista on myös Volvon pärjääminen näin hyvin listalla. Itse hieman ihmettelen tätä, ottaen huomioon, että Volvoihin on käsittääkseni tulossa uusia moottoreita ja vaihteistoja melko piankin. Sen seurakseni vanhalla vaihteistolla varustettujen Volvojen jälleenmyyntiarvo tulee luultavasti tippumaan melko reippaasti. Tietysti voi olla, että monikaan ei tulevaa uudistusta tiedä, jos ei alaa niin tarkkaan seuraa.

      
  • Ostettiinhan kuplaakin aivan h*mona, vaikka auto oli kaikilta ominaisuuksiltaan huono - aika kultaa muistot...



    Suomalaiset todellakin ostavat vain niitä autoja, kuin naapuritkin. juuri tänäänkin ihanstelin dsg passatin historiaa, mittarissa 230tkm, vaihteisto auki kolme (3!!!) kertaa. TSI;n ketjuja on vaihdettu meidänkin liikeessä jo lähemmäs 100 kolmen asentajan toimesta - nuo viat eivät ole hatusta temmattuja.

    Eikä tuossa ole kaikki :wink:

    _________________________
    http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
      
  • DaViega:

    Ostettiinhan kuplaakin aivan h*mona, vaikka auto oli kaikilta ominaisuuksiltaan huono - aika kultaa muistot...

    Suomalaiset todellakin ostavat vain niitä autoja, kuin naapuritkin. juuri tänäänkin ihanstelin dsg passatin historiaa, mittarissa 230tkm, vaihteisto auki kolme (3!!!) kertaa. TSI;n ketjuja on vaihdettu meidänkin liikeessä jo lähemmäs 100 kolmen asentajan toimesta - nuo viat eivät ole hatusta temmattuja.
    Eikä tuossa ole kaikki :wink:




    100 ketjua vaihdettu yhteen Passattiin, eikä edes ole hatusta temmattu juttu!

      
  • BMW +24,3%, kun muut lähes saman verran miinuksella. Uskomaton myynnin kasvu vain jatkuu ja jatkuu...

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit