Uusien Audien myynti laski -35,3%

177 kommenttia
1235
  • Manual:

    BMW +24,3%, kun muut lähes saman verran miinuksella. Uskomaton myynnin kasvu vain jatkuu ja jatkuu...




    Kiitos tuosta kuuluu vain uudelle 3-sarjalle, muiden mallien myynti on reilusti miinuksella.

      
  • Ajattelija2013:

    Nimenomaan uskon asioita minun osaltani, koska mitään tarkkoja lukuja tai tietoja minulla ei ole. Ongelmia on aivan varmasti ollut, mutta joissain keskusteluissa väitetään, että lähes jokainen DSG/TSI hajoaa ennen kuin on 100.000 mittarissa. Sitä minä en usko. Minä en miltään osin fanita Golfia tai Volkkaria. Golf (ja useimmat VW:n tuotteet) on yksi tylsimpiä autoja mitä tiedän, enkä ikinä itselleni sellaista autoa ostaisi.

    Olen aikaisemminkin perustellut, miksi asiasta on syntynyt näin paljon meteliä, vaikka ongelmat eivät ehkä (minun uskoakseni) ole ihan niin suuria, kuin keskusteluista voi ymmärtää. Meteli on niin suurta, koska Golf on vuosia ollut Suomen (ja maailman) myydyimpiä autoja. Jos vaikka Alfa Romeoissa olisi suhteessa tuplasti enemmän vikoja kuin Golfeissa, niin tuskinpa siitä hirvittävää äläkkää noisisi, koska myyntiluvut ovat kuitenkin niin pieniä. Onhan se selvää, että jos 5 % myydyistä autoista on viallisia, niin äläkkä on hieman suurempi mallissa, jota on myyty 10.000 kpl, kuin mallissa, jota on myyty 100 kpl. Osaltaan tietysti VW:n huolto on ilmeisesti mokannut asian suhteen ja tämä on pahentanut tilannetta. Ja tietenkin sekin vaikuttaa, että nämä viat ovat melko kalliita korjata. Jos kyseessä olisi halvempi vika, niin äläkkä olisi paljon pienempi.

    Kuten sanoin, jos vikoja olisi lähes kaikissa TSI/DSG Golfeissa, niin tuskin Golf olisi jälleen Suomen myydyiin automalli. Kuinka paljon vikoja on sitten oikeasti ollut, en osaa sanoa. Onko jollain muulla esittää tarkempaa tietoa asiasta? Osaisiko joku tarkemmin selventää, milloin valmistetuissa TSI koneissa näitä vikoja on ollut? Suurin osa keskustelupalstojen jutuistahan on nimenomaan kirjoittajilta, jotka eivät itse ole edes kyseistä autoa omistaneet.




    Siksi sitä Golfia moni ostaa kun se on halvempi kuin vaikka C-sarjan mersu tai 3-sarjan BMW. Moni vieroksuu myös takavetoa eikä halua kuitenkaan sijoittaa nelivetoonkaan lisähinnan ja pienen kulutuskasvun takia. Niin ja suomalainen kun menee lähes aina ja lähes joka-asiassa lauman mukana. Kun naapurit ja työkaverit ostaa Golfin ja kaikki autolehdet kehuu testeissä Golfia täydelliseksi suu vaahdossa, niin ihminen ei nää nenää pidemmälle ja ostaa auton vaikka se olisi millainen vikapesä. Golfissa on myös toki aika hyvät tilat kokoonsa nähden.



    Kyllä ne suurimmat syyt siihen Golfin ostoon ovat: kohtuullinen ostohinta, jälleenmyyntiarvon säilyvyys, edulliset tehdaslisävarusteet (suurin osa), edulliset huollot, autovero, pieni kulutus ja vakuutusmaksut eli käyttökulut on kohtuulliset ja arvonaleman pientä. Niin ja tietty se, että kaikilla muillakin on sellainen niin se täytyy olla hyvä ja kun se ei myöskään herätä juuri mitään kateutta. Sisätilat on ulkomittoihin nähden todella hyvä ja esim. 3-sarja, A4 ja C-sarja kärsii moottorin sijoittelun takia siitä, että sisätilat joudutaan tekemään sen armoilla ja jos halutaan tilava auto, niin pitää akseliväliä ja kokonaismittaa paisuttaa aina reilusti jokaisen uuden korimalliversion myötä.



    Sitten itketään sitä, että voivoi kun on vikoja ja DSG on sellainen tai tälläinen, mutta muut asiat on kuitenkin kunnossa.



    Tosiaan monelle yksi ostomotiivi on se, että kun autolehti kehui kyseisen auton täydelliseksi ja se on voittanut kaikki testit, niin sen täytyy olla hyvä ja täydellinen silloin ja täydellinen myös itselle kun lehdet sanoo niin ja niimpä moni osti ja tilasivat ennakkoon uuden Octaviankin ilman koeajoja, kun se voitti testejä ja koeajot kehuivat.

      
  • kello68:

    Onkos tilastoa mistä näkisi mallikohtaisesti yritysautojen osuuden?
    Itsellä on käsitys että BMWeitä myydään hyvin paljon liisareiksi. Itsellä myös F30 liisari joita meidän firmassa on välillä useita rivissä parkkipaikalla vierivieressä ja kaikki tietty liisareita.
    Syynä tähän on pienet päästöt automaatin kanssa. Useimmilla firmoilla työntekijän oma osuus liisarin kuluista määräytyy päästöjen mukaan. Ainakaan itse en hankkisi BMWtä jos se ei olisi käytännön kuluiltaan niin halpa automaattina. Auto itsessään ei ole kummoinen (heikko suuntavakaus).




    Sinä se jaksat länkyttää tätä samaa nauhaa...



      
  • Julle85:

    Täällä on jotenkin päässyt syntymään väärä käsitys tuo Bemarin paketti ei ole ilmainen vaan se kuuluu maksulliseen Business pakettiin jota ei saa läheskään kaikkiin myynnissä oleviin Bemareihin vain pieneen osaan. Joka tapauksessa myynti näyttää sujuvan hyvin.

    En tiedä 1-sarjan Bemarin myyntilukuja kyseinen malli ei kokonsa puolesta kiinnosta minua.




    Se paketti maksaa yleensä 0-1000€ automallista ja päästöistä riippuen. Se on kuitenkin aika vähän, kun nyt siihen pakettiin on kuulunut jo pitkään tuhansien eurojen hintainen automaatti ja monessa mallissa myös tuhansien hintainen navigaattori. Talvella nelivedon sai hintaan 499,00 euroa, kun se maksaa yleensä useamman tonnin. Uuusien mallien ostajat ovat saaneet myös talvirengassarjoja hintaan 499,00€ ja kaskovakuutuksia vuodeksi 50,00€:lla tai jopa ilmaiseksi.



    Kova on ollut bemarilla palo keksiä vaikka mitä täkyjä, jotta kauppa käy.



      
  • No ei ole minusta suuri ihme jos myynti laskee. Katsokaamme Audin tarjoomaa ja verrataan sitä esmes Bemariin, Mersuun tai Volvoon.



    Haluan ostaa A4 sedan-kokoluokasta tehokkaan etu- tai takavetoisen dieselin manuaalilaatikolla. Mitä on tarjolla?



    No vain ja ainoastaan 105 kW, eli mopoauto :weary:



      

  • No ei se taida bemarilla ja mersullakaan olla kovin vahva tuo tarjonta, jos pitää olla etuveto ja A4-sedan kokoluokkaa? Koneita on kyllä, mutta raapivat väärästä päästä.

      
  • Mikä saa ihmisen kuvittelemaan, että takaveto olisi jotenkin huonompi? tai päinvastoin?



    Pitää olla aika tumpelo, että saa etu-, tai takavetoisen auton jumiin - ja jos se sitten lopulta jumiin jää, niin se olisi varmasti jäännyt siihen , ei väliä mikä rengas työntää tai vetää.

    _________________________
    http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
      

  • Ainakaan itse en ostaisi käyttöpeliksi takavetoa missään tapauksessa, etenkin jos talvet on jatkossakin semmoisia kuin viimeiset neljä vuotta on ollut täällä pääkaupunkiseudulla.

      
  • Minä lähinnä ihmettelen, miksi joku haluaa ostaa tehokkaan etuvetoisen auton. Miksi ei nelivetoa sitten?



    Ja Audin myynti on laskenut siinä missä useimpien muidenkin merkkien myynti. Vokin logiikka ontuu siinä mielessä, että A4 on todella myyty malli edelleen, eli kyllä se näemmä aika monelle kelpaa, vaikka ikä alkaa jo hieman painaa.

      
  • Joo en tuota kiistäkään etteikö A4 olisi "todella myyty malli".



    Kyse oli vissiin tuosta myynnin laskusta. Voisi miettiä, kuinka paljon myynti olisi sitten laskenut jos Audillakin (A4 ja A6) olisi vastaavat laajemmat tehotarjoomat...

      
  • Myynti on laskenut, koska lähes kaikkien merkkien myynti on laskenut. Tämän lisäksi A4:ään tuli facelift vuoden 2012 vaihteessa. On siis selvää, että heti faceliftin jälkeen myynti oli hyvää ja nyt reilu vuosi myöhemmin, myynti on laskenut.



    En oikein usko, että monikaan potentiaalinen ostaja haluaisi etuvetoisen, tehokkaan ja manuaalivaihteisen dieselin. Koko paketissa ei vain ole mitään järkeä ja luultavasti tämän vuoksi sellaista ei edes tarjota.

      
  • Kyllä itse näkisin (uuden mallin lähestymisen lisäksi) Bemarin agressiivisen neliveto- ja automaattihinnoittelun syöneen asiakkaita myös Audin pöydästä. Eritoten ne ei-merkkiuskolliset.

      
  • jaakkon78:

    Sisätilat on ulkomittoihin nähden todella hyvä ja esim. 3-sarja, A4 ja C-sarja kärsii moottorin sijoittelun takia siitä, että sisätilat joudutaan tekemään sen armoilla ja jos halutaan tilava auto, niin pitää akseliväliä ja kokonaismittaa paisuttaa aina reilusti jokaisen uuden korimalliversion myötä.


    Nykyaikaisen takavetoisen sisätilat kärsivät moottorin sijoittelun, vaan eivät sen suunnan vuoksi. Myös takavetoisen moottorin voi työntää etuakselin päälle tai jopa etupuolelle, jos etuvetoisille tyypillinen kevytperäisyys hyväksyttäisiin.



    Ja päinvastoin, hanskalokeroon se etuvetoisenkin kone tulisi, jos siitä haluttaisiin tehdä tasapainoinen. Mutta ei tarvitse, kun etuvetoisen ostajalle kelpaa kevytperäinenkin.



    Samoihin kuoriin saa lisää tilaa jos voi uhrata tasapainon eikä painavaa tekniikkaa ole pakko keskittää kuorien sisällä.

      
  • Umppatipumppa:

    Ainakaan itse en ostaisi käyttöpeliksi takavetoa missään tapauksessa, etenkin jos talvet on jatkossakin semmoisia kuin viimeiset neljä vuotta on ollut täällä pääkaupunkiseudulla.


    Tarkoitatko kiinnijäämisen riskiä vai mitä?



    Minusta DaViega kiteytti aika hyvin. Jos kysymys on vetovoima, on vastaus neliveto eikä vajaavetoisen vetopyörien paikan arpominen.

      
  • Ei pitäisi heittää bensaa provojen liekkeihin, mutta mitäköhän tämän ketjun avaaja sanoo tähän uutiseen.



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/audi+valtaamassa+bmwn+johtopaikan/201307467033



      
  • Tuon jutun kirjoittaja ajaa ilmeisesti Audilla kuten Ajattelijakin. Huvittavaa, että jalat on metrin ilmassa ja leijunta sen mukaista vaikka Audi on BMW:tä tammi-kesäkuu myynnissä vieläkin perässä 24 000kpl. Kyllähän tuossa on vielä kurottavaa ja tuskin BMW:n myynti hiipuu, kun täyssähköauto BMW i3:n myynti lähtee Yhdysvalloissa kunnolla käyntiin. Sähköautojen myynti on Yhdysvalloissa tuplaantunut viime vuodesta. Se on hyvä ennusmerkki BMW:lle se, kun myy siellä kaikilla malleilla hyvin.



    Ei mielestäni kannata mennä asioiden edelle vaan katsoa miten molempien myynti kehittyy loppuvuodesta. Jäitä hattuun veljet. Ajattelija ei onnittellut BMW:tä ykköspaikasta aikoinaan, mutta minä tulen onnittelemaan reilusti Audia jos se joskus vielä BMW:stä ohi menee.

      
  • En tiedä kovinkaan tarkkaan milloin BMW on ykköspaikkansa lunastanut ja voin kyllä näin jälkikäteen onnitella. Itselleni on lopulta yksi lysti, mikä merkki eniten myy. Itse ajan mielummin autolla, jota ei tule joka kadunkulmassa vastaan.



    Aloittaja vain vetäisi Suomen tilanteesta johtopäätökset suunnilleen yhden kuukauden myynnin perusteella ja myöhemmin nämä johtopäätökset osoittautuivat varsin virheellisiksi.

      
  • En muista itsekään tuota eikä se sinänsä itseänikään erikoisemmin kiinnosta, mutta on tuota silti mielenkiintoista seurata miten myynti kehittyy. Ei minua häiritse mitenkään vaikka Audi tuon paikan ottaisi se osoittaa vaan sen etttä Audi ja BMW huippumerkkeinä myy hyvin vuodesta toiseen. MB:n suurin ongelma joka on vuosien varrella ollut on läpi koko 90-luvun puhkiruostuneet autot sama tauti vaivasi kaikkia MB:n malleja. Tuota ongelmaa ei Audeissa eikä BMW:ssä ole koskaan ollut.

      
  • Mersu on mielestäni nyt skarpannut autojen osalta ja luulen että se tulee näkymään jossain vaiheessa myös myynnissä. Samaa mieltä, ei kärkipaikalla minulle ole merkitystä, mutta myyntiä on yleisesti mielenkiintoista seurata.

      
  • Tässä uusimmat tilastot. Yllättävän huonosti myy A Mersu, jos kyse tosiaan on vain myynnistä, eikä toimitusvaikeuksista.



    http://www.trafi.fi/filebank/a/1375358900/879990cd57d6354acb4e0f50db1ccd66/12974-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomerkkia_Heina_2013.pdf

      
  • Ajattelija2013:

    Tässä uusimmat tilastot. Yllättävän huonosti myy A Mersu, jos kyse tosiaan on vain myynnistä, eikä toimitusvaikeuksista.

    http://www.trafi.fi/filebank/a/1375358900/879990cd57d6354acb4e0f50db1ccd66/12974-30_eniten_ensirekisteroitya_henkiloautomerkkia_Heina_2013.pdf




    Eikös autot rekisteröidä vasta toimitettaessa, ei tilattaessa. Kuulemma A-Mesen jonotusaika on noin puolivuotta.

      
  • CLA:ta voi kuulemma joutua odottamaan lähes vuoden!

      
  • A-Klasse on luokassaankin kallis ja ainakin vajaa vuosi sitten siitä tarjoiltiin todella huonoja alennuksia. Eiköhän tuo selitä alhaista myyntiä. Tilanne taitaa olla se, että kysienen malli mene kaupaksi paremmin kuin sitä saadaan valmistettua. Silloin kannattaa pitää hinta korkealla.

      
  • Julle85:

    Tietääkö kukaan Audi miehistä onko A6 myynti lopetettu Suomessa kun sitä ei näy 30 myydyimmäm mallin listalla ja siellä ovat vanhat MB E-sarja sekä BMW 5-sarja. Tarkoitan tietenkin Audin A6:seen verrattuna vanhoja malleja.




    Ei myyntiä ole lopetettu mutta kun myynti on romahtanut -43,3% tammi-kesäkuun aikana. silloin ei ole asiaa 30 myydyimmäm mallin listalla missä Mersu E ja BMW 5-series ovat. Audi A6 on selvinnyt paremmin kuitenkin kuin isommat A7 -88,5% tai A8 -65,0%

      
  • Voi voi peräöljy, kirjoittelisit nyt tänne samalla nimimerkillä, kuin millä keskustelun aloititkin. Voisit nyt kertoa uudelleen, että koskan se BMW ohittaa Audin Suomen myynnissä?



    Niin ja huomaa myös, että autot ovat kumulatiivisessä myyntijärjestyksessä, eli niitä ei ole järjestetty yhden kuukauden myyntimäärän mukaan. Viimeisinä kuukausina Audi A6 on ilmeisesti myynyt paremmin kuin BMW 5, mutta koska se on koko vuoden myynnissä vielä jäljessä, niin sitä ei näy listalla. Koko BMW ei ollut enää heinäkuun myynnissä edes top kympissä. Muistatkos mitä minä ja muutamat muut kerroimme, mitä tulee tapahtumaan, kun BMW:n ale lopppuu?

      
  • Audi A6 myyty 486kpl ja BMW 5 617kpl puolen vuoden aikana saa A6 skarpata aika paljon. En näe mitään syytä miksi loppu vuodesta tämän kokoluokan hyljeksityimmästä autosta tulisi suosittu.



    Ei pitäisi heittää bensaa provojen liekkeihin, mutta mitäköhän tämän ketjun Ajattelija sanoo tähän uutiseen.



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+kiihdyttaa+vastatuulessa+ennatykseen/201308469525

      
  • BMW 5-sarjan myynti kasvaa loppuvuodesta varmasti hurjasti kun monet ovat odottaneet syksyllä tulevaa uutta feceliftattua 5-sarjaa ja uusia halvempa neliveto melleja. Ero A6 tulee kasvamaan huimaksi kun 5-sarjan vanhakin malli myi noin paljon paremmin kuin A6.

      
  • Niin, unohdit vastata, että milloin BMW:n Suomen myynti ohittaa Audin myynnin. Alkuvuonnahan asia oli mielestäsi varma. Heinäkuussa Audia myytiin yli 30 % enemmän kuin Bemaria.



    A6 Audia myytiin heinäkuussa 75 kpl, 5-sarjan Bemaria 41 kpl.



    Kai muuten vertailit myös A3 Audin ja BMW 1-sarjan myyntiä? 1-sarjan Bemaria myytiin 41 kpl, A/S3 Audia 120 kpl.



    Meniköhän alkuvuoden provoilut nyt hieman pieleen?

      
  • Ai niin, kai myös huomasit, että BMW:n myynti on laskenut esimerkiksi helmikuuhun verrattuna, kun taas Audin myynti on kasvanut helmikuuhun verrattuna. Muistatko kuinka minä ja muutamat muut ennustimme, että juuri näin tulee käymään kun BMW:n alennukset loppuvat ja A3 SB tulee myyntiin?



    Muistatko myös kuinka sanoimme, että yhden kuukauden perusteella ei voi paljoa myynnistä päätellä.



    Muistatko kuinka kiistit nämä itsestäänselvyydet?



      
  • Nyt ymmärän kun jotkut väittävät sinun panevan sanat suuhuun. väität minun provoilleen alkunvuodesta ja olen todistetudti kirjoittanut keskustelun puolelle ensinmäisen kerran 26.07.2013 klo 14:09. Vastasin alunpitäin Jullelle Audi A6 myynnistä mutta trollina tapojesi mukaan änkit väkisin mukaan toisten juttuihin. Näytäppä minulle ja muille missä minä kiistään tai myönnän väittämäsi väitteet. Vai valehteletko taas kuten normaalisti. Toivottavasti voit nyt todistaa ettet tee itsestäsi naurettavaa valehtelijaa. Se voi olla tosin vaikeaa kun kaikki voi minun profiilista tarkastaa milloin olen ensinmäisen kerran kirjoittanut ja mitä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit