Insignia on hitti!

282 kommenttia
1246710
  • simppa:

    Avensikseenkin nuo saa ja taatusti Mersuunkin, vaikka siinä onkin perinteinen avain vakiona. Insigniasta en osaa sanoa.




    Mersussa valinnainen nähtävästi. Galleriakuvissa on näkynyt ainakin korostettuna jopa kuvaa napista. Olisko juuri sellainen, että "avaimen" voi pitää taskussa, mutta autoa lähestyttäessä lukitus aukeaa ja käynnistysnappikin aktivoituu?



    Vaimon Versossa on ovi avattava napista ja mötikkä työnnettävä reikään ja sitten painettava napista auto käyntiin. Aavituksen "karvalakimpi" versio siis.



    Mutta ei ihan niin suolaisen hintainenkaan (kun on "sis." ) kuin Mesessä vissiin, jos ruksaa listalta? :wink:

      
  • Kumppani:

    simppa:
    Avensikseenkin nuo saa ja taatusti Mersuunkin, vaikka siinä onkin perinteinen avain vakiona. Insigniasta en osaa sanoa.


    Mersussa valinnainen nähtävästi. Galleriakuvissa on näkynyt ainakin korostettuna jopa kuvaa napista. Olisko juuri sellainen, että "avaimen" voi pitää taskussa, mutta autoa lähestyttäessä lukitus aukeaa ja käynnistysnappikin aktivoituu?

    Vaimon Versossa on ovi avattava napista ja mötikkä työnnettävä reikään ja sitten painettava napista auto käyntiin. Aavituksen "karvalakimpi" versio siis.

    Mutta ei ihan niin suolaisen hintainenkaan (kun on "sis." ) kuin Mesessä vissiin, jos ruksaa listalta? :wink:




    Toyotan nykyisessä smart entryssä voi myös pitää avaimen ihan taskussa :xmas:



      
  • Dodii! :warning:



    Juu, vaimon Verso on vm. 2005

      
  • Tässä vuoden 2009 ensirekisteröintivertailu Insignia/C5/Passat/Avensis:



    Tammikuu 132/85/235/449 kpl

    Helmikuu 71/80/164/548 kpl

    Maaliskuu 113/87/331/393 kpl



    Passatin luvuissa ei ole CC-mallin myyntiä.

      
  • Meinaan jos nyt olisin ostamassa uutta autoa niin kyllä vastaus olisi Opel Insignia. Etenkin kohta myyntiin tuleva farmari. Ja ihmettelen myös tätä suomalaisuutta sillä muualla euroopassa on myyty jo 80 000 Insigniaa ja taistelee tasapäisesti VW kanssa euroopan eniten myydystä automerkistä. :flower:

      
  • Ihan hyviähän noi Insignian myyntiluvut ovat tässä vaiheessa. Mielenkiintoisin bensakone ja farkku puuttuvat vielä, eivätkä toimituksetkaan vielä pyöri normaalisti.

      
  • Minkäslaiset ne ovat Euroopan myyntiluvut yleensä nyt alkuvuonna ja onko Insignia se ykkönen myynnissä?

      
  • Tämmönen uutinen 27.3.09:



    "We forecast some 120,000 customer orders in the first quarter of 2009. That is the best result for Opel in the last 10 years," said Michael Klaus, explaining that the company may after all have a bright future thanks to government incentives.



    Eli paras myynti sitten vuoden 1999, kun samaan aikaan autokauppa on kaikkien aikojen kriisissä. Hyvä suoritus "kuolevalta" automerkiltä...

      
  • http://www.auto-motor-und-sport.de/news/neuzulassungen-deutscher-pkw-markt-boomt-im-maerz-dank-abwrackpraemie-1098675.html



    No ainakin Saksassa VW +16%, Opel +6,3% jne...



    Jospa Suomi ja HS haluaa kertoa vain negatiivisia uutisia :weary:

      
  • Mites toi uus ooppeli on myyny Amerikassa ja Japskeissa?

      
  • Meikäläisen puheita Insignian tekniikan jälkeenjääneisyydestä on kritisoitu, joten kannattaa siinä mielessä lukea noita viimeaikaisia testejä ja koeajoja 1.6 turbosta ja dieseleistä! Moniko ostaa auton, jonka tietää kuluttavan litran enemmän kuin parhaat kilpailijat, ja moniko ostaa auton, jonka hinta on varsin kova ominaisuuksiin nähden!

      
  • Nasse:

    Moniko ostaa auton, jonka tietää kuluttavan litran enemmän kuin parhaat kilpailijat, ja moniko ostaa auton, jonka hinta on varsin kova ominaisuuksiin nähden!




    No jos minä ikinä laittaisin 30+ keuroa autoon niin silloin olisi yks paskan hailee vaikka se kuluttais kaksikin litraa enemmän kun joku muu jos muuten miellyttäisi enemmän. Jos keskimäärin autolla ajetaan 20000km vuodessa ja sen arvo laskee 5 tonnia vuodessa niin siinä ei paljon yks 300-500 euroo lisää bensalaskussa tunnu missään.

      
  • Nasse:

    Meikäläisen puheita Insignian tekniikan jälkeenjääneisyydestä on kritisoitu, joten kannattaa siinä mielessä lukea noita viimeaikaisia testejä ja koeajoja 1.6 turbosta ja dieseleistä! Moniko ostaa auton, jonka tietää kuluttavan litran enemmän kuin parhaat kilpailijat...


    AMS:n testissä 1.6T farkku kiihtyi 0-100 km/h 9,1 s. Eihän toi huono ole mutta jotenkin oottas vähän parempaa 180 hv (manuaalivaihteisela) autolta. Samassa numerossa testattu 520dA 177hv kiihtyi 8,3 s ja Mersu E220CDI 170hv automaatti 9,1 s.



    Ja joo, 0-100 km/h kiihtyvyys ei ole mikään tärkeä ominaisuus, mutta kertoo kuitenkin jotain moottorin voimavaroista käytännössä ko. autoon istutettuna, toisin kuin pelkkä kW/hv-lukema.

      
  • 235+255:


    AMS:n testissä 1.6T farkku kiihtyi 0-100 km/h 9,1 s. Eihän toi huono ole mutta jotenkin oottas vähän parempaa 180 hv (manuaalivaihteisela) autolta. Samassa numerossa testattu 520dA 177hv kiihtyi 8,3 s ja Mersu E220CDI 170hv automaatti 9,1 s.

    Ja joo, 0-100 km/h kiihtyvyys ei ole mikään tärkeä ominaisuus, mutta kertoo kuitenkin jotain moottorin voimavaroista käytännössä ko. autoon istutettuna, toisin kuin pelkkä kW/hv-lukema.




    Mersu kiihtyy ainakin paperilla roimasti paremmin automaattina, joten manuaalina tuo MB:n aika olisi ollut lähemmäs 10s.



    Ja kooltaanhan nuo ovat samaa luokkaa.

      
  • simppa:

    235+255:

    AMS:n testissä 1.6T farkku kiihtyi 0-100 km/h 9,1 s. Eihän toi huono ole mutta jotenkin oottas vähän parempaa 180 hv (manuaalivaihteisela) autolta. Samassa numerossa testattu 520dA 177hv kiihtyi 8,3 s ja Mersu E220CDI 170hv automaatti 9,1 s.

    Ja joo, 0-100 km/h kiihtyvyys ei ole mikään tärkeä ominaisuus, mutta kertoo kuitenkin jotain moottorin voimavaroista käytännössä ko. autoon istutettuna, toisin kuin pelkkä kW/hv-lukema.


    Mersu kiihtyy ainakin paperilla roimasti paremmin automaattina, joten manuaalina tuo MB:n aika olisi ollut lähemmäs 10s.

    Ja kooltaanhan nuo ovat samaa luokkaa.




    Huomasitko Simppa tuon bemarin kiihtyvyyden, oliko oikein mitattu? Alämäkeen kenties?

      
  • No hienosti näyttäisi bemari kulkevan, mikäli tosiaan meni testissä tuohon. Vähän kyllä epäilyttää, että on tehtaan luku, sillä se on tuo 8,3s.



    E220 CDI kyllä jää aika paljon luvatusta noiden lukujen mukaan. Luvattu 8,0s automaatille ja 8,6s manuaalille. Manuaali olisi siis tuon logiikan mukaan 10s peli.

      
  • Nasse:

    Meikäläisen puheita Insignian tekniikan jälkeenjääneisyydestä on kritisoitu, joten kannattaa siinä mielessä lukea noita viimeaikaisia testejä ja koeajoja 1.6 turbosta ja dieseleistä! Moniko ostaa auton, jonka tietää kuluttavan litran enemmän kuin parhaat kilpailijat, ja moniko ostaa auton, jonka hinta on varsin kova ominaisuuksiin nähden!




    Mikä Insignian tekniikassa on jälkeenjäänyttä ja mihin kilpailijaan nähden tuo 1,6 turbo kuluttaa litran enemmän? Ja missä mielessä Insignian hinta on kova ominaisuuksiin nähden? Minusta Insignian hinnassa ei ole mitään ihmeellistä, vaan hinnat on hyvinkin kohdallaan kilpailijoihin nähden. Lähinnä vain Passat on tuossa luokassa ylihinnoiteltu ja sitä myydään silti, mutta Opelilla ei ole varaa ylihinnoitella Insigniaa, koska sen menestys on sille lähes elämän ja kuoleman kysymys.



    Insignia on yksi luokkansa suurimmista ja siten painavimmista autoista, mutta on se myös yksi luokkansa turvallisimmista. Muita isommat ulkomitat aiheuttaa tietenkin hieman kulutuslisää ja pienemmillä moottoreilla suorituskyky kärsii. Kritiikkiä sen ominaisuuksista olen itse lukenut lähinnä sen takatiloista ja Suomen lehdissä on kritisoitu rengasmelua. Mitä muuta on kritisoitu eli onko minulta mennyt joku kritiikki ohitse?



    Minusta Insignia on varsin kilpailukykyinen auto luokassaan sekä tekniikaltaan että ominaisuuksiltaan että varsinkin muotoilultaan ja on menestynyt lukemissani testeissä varsin hyvin Passatia, Mondeota ja muita luokan huippuja vastaan ja on aina ollut ihan kärjen tuntumassa testeissä. Moottoripaletti on aikamoisen kattava tuon luokan autoksi. Kannattaa verrata mitä tarjoaa vaikkapa Avensis moottoripuolella, kun sen valikoimahan varsinkin bensamoottoreissa on suorastaan surkea, vain 1.6, 1.8 ja 2.0 bensavaparit, eikä mitään muuta. Insigniaan on uusimpana tulokkaana esitelty jo OPC-mallikin 325 hv tehoilla ja nelivedolla ja sehän on todella tyylikkään näköinen kuvissa. Insigniaa on minun käsittääkseni myyty aika hyvin koko Euroopassa ja Opelin on pitänyt lisätä sen tuotantoa reilusti alkuperäisistä kaavailuista.



    Mitä muuta pitäisi vielä vaatia tuon luokan autolta, jos ominaisuudet on lähes joka suhteessa luokan kärjen tuntumassa ja myyntikin pelaa hyvin? Vai eikö mikään kelpaa, kun merkkinä sattuu olemaan Opel?

      
  • simppa:

    No hienosti näyttäisi bemari kulkevan, mikäli tosiaan meni testissä tuohon. Vähän kyllä epäilyttää, että on tehtaan luku, sillä se on tuo 8,3s.

    E220 CDI kyllä jää aika paljon luvatusta noiden lukujen mukaan. Luvattu 8,0s automaatille ja 8,6s manuaalille. Manuaali olisi siis tuon logiikan mukaan 10s peli.




    Manuaalilla bemarilla tehtaan luku 8.3. Myös automaattina sama?

      
  • koivuniemen herra:

    simppa:
    No hienosti näyttäisi bemari kulkevan, mikäli tosiaan meni testissä tuohon. Vähän kyllä epäilyttää, että on tehtaan luku, sillä se on tuo 8,3s.

    E220 CDI kyllä jää aika paljon luvatusta noiden lukujen mukaan. Luvattu 8,0s automaatille ja 8,6s manuaalille. Manuaali olisi siis tuon logiikan mukaan 10s peli.


    Manuaalilla bemarilla tehtaan luku. Myös automaattina sama?




    Aivan. Tuo ZF:n loota ei syö kiihtyvyyttä eikä nosta kulutusta.

      
  • simppa:

    No hienosti näyttäisi bemari kulkevan, mikäli tosiaan meni testissä tuohon. Vähän kyllä epäilyttää, että on tehtaan luku, sillä se on tuo 8,3s.


    Kyllä toi mun mielestä on ihan selvästi mittausarvo, mutta katso toki itse tästä kuvasta





    image

      
  • Ok, uskotaan. Todella hienosti näyttäisi kulkevan noilla tehoilla ja väännöillä. Esimerkiksi mersussa on vääntöä 50 nm enemmän, mutta kulussa se ei näy.



    Miten muuten testissä kävi? Lähinnä tuon mersun tulos kiinnostaa.

      
  • simppa:

    Miten muuten testissä kävi? Lähinnä tuon mersun tulos kiinnostaa.


    Bemarihan sen voitti, Mersu kakkonen, vaikka uskoin kyllä uuden Mersun voittoon ennen kuin luin tuloksia. Käytännössä Mersussa oli Bemaria parempaa suunnilleen kaikki koriin, mukavuuteen ja turvallisuuteen liittyvät asiat. Moottorin ja ajon osalta taas Bemari oli joka suhteessa (paitsi mukavuus) Mersua edellä. Audin osalta en lukenut tiivistelmään tarkemmin.

      
  • Käytännössä Mersussa oli Bemari parempaa suunnilleen kaikki koriin, mukavuuteen ja turvallisuuteen liittyvät asiat. Moottorin ja ajon osalta taas Bemari oli joka suhteessa (paitsi mukavuus) Mersua edellä.



    Aika odotettu loppukuvaus ehkä tuota järjestystä lukuunottamatta.

      
  • simppa:

    koivuniemen herra:
    simppa:
    No hienosti näyttäisi bemari kulkevan, mikäli tosiaan meni testissä tuohon. Vähän kyllä epäilyttää, että on tehtaan luku, sillä se on tuo 8,3s.

    E220 CDI kyllä jää aika paljon luvatusta noiden lukujen mukaan. Luvattu 8,0s automaatille ja 8,6s manuaalille. Manuaali olisi siis tuon logiikan mukaan 10s peli.


    Manuaalilla bemarilla tehtaan luku. Myös automaattina sama?


    Aivan. Tuo ZF:n loota ei syö kiihtyvyyttä eikä nosta kulutusta.




    Pysytkö simppa väitteessäsi ettei bemarin laatikko nosta kulutusta?

      
  • No katsoin bemarin sivuilta äsken, että joissain malleissa nostaa pari desiä kun taas toisissa peräti laskee kulutusta. Suurin kulutuksen nousema 0,6l (525dA), jolla lienee jo jotain merkitystäkin, kun taas suurin lasku 0,8l. Nuo siis 5-sarjan arvoja.

      
  • simppa:

    No katsoin bemarin sivuilta äsken, että joissain malleissa nostaa pari desiä kun taas toisissa peräti laskee kulutusta. Suurin kulutuksen nousema 0,6l (525dA), jolla lienee jo jotain merkitystäkin, kun taas suurin lasku 0,8l. Nuo siis 5-sarjan arvoja.




    Oli puhetta 520 dieselistä, siis kuluttaako saman?

      
  • 5-ov 2.0 CDTI Cosmo 130hv, renkaat Bridgestone 245/45 R18 (W). Ajettu 4500 km.



    + istuin mahtava selälle, ajoasento hyvä sekä lyhyelle että pitkälle kuljettajalle

    + ajettavuus erittäin miellyttävä sekä kaupungissa että maantiellä

    + tavaratilan koko sekä suksiluukku takaselkänojassa

    + ajovalot, näkyvyys eteen (AFL xenon, lisävaruste)

    + turvallisuuden tunne

    + varustelu (erityismaininta 230V pistorasialle sisäll&#228:wink:

    + kohtuullinen kulutus, jota lasti tai vauhti ei tunnu pahemmin lisäävän



    - kova rengasmeteli, myös moottori kuuluu sisään

    - matala päätila takana

    - näkyvyys sivuille ja taakse

    - pieni pelko tulevista huoltokustannuksista (toivottavasti ei toteudu...)



    Autoa valitessani testasin rinnalla mallit Toyota Avensis, Citroen C5, Mazda 6, Ford Mondeo, Honda Accord ja Volvo V50. Jos on laittaa autoon rahaa enemmän niin harkitsisin vaihtoehdoiksi E-mersua, vitossarjan bemaria tai Passat CC:tä.



    Toiveena OPEL-tehtaalle: Ainakin parhaan varustelutason malli (Cosmo) saisi olla tehtaalta lähtiessään paremmin äänieristetty. Uskon myös että vastaava tyylikkyys ja ilmanvastuskerroin olisi saavutettavissa vaikka kattolinja alkaisi kaartua alas hieman taaempana.



    Painosta puheen ollen: Läski mikä läski, lukemat ovat suuria sekä mittanauhalla että vaa'assa. Ihmettelen jonkin verran missä tämä inkun paino oikein on, olisin itse toivonut että eristeissä. Jo hyvä kulutuslukema olisi keventämällä saatu entistä kohtuullisemmaksi erityisesti kaupunkiajossa, toisaalta iso massa parantaa turvallisuutta ja ajotuntumaa maantiellä. Painon perusteella ehdottaisin autoa niille jotka ajavat enemmän pitkää matkaa, mutta lisärahalla saa varmasti saman turvallisuudentunteen hiljaisemassa paketissa.



    Yhteenveto: En vaihtaisi mihinkään saman hintaluokan uutukaiseen, todella tyytyväinen olen. Tulevat rengasostot tulen kylläkin tekemään desibelit mielessä. Erityisesti selkäterveys kallistaa vaakaa tämän auton suuntaan, tuntuu että joka reissun jälkeen astuu terveempänä ulos autosta kuin sinne mennessä.

      
  • Insignian nelivetomalli on aika kiinnostva pakkaus, ja tässä yksi testi joka löytyi netistä.



    Opelin huomattavasti suurempi paino vs teho kilpailijoitaan vastaan (Audi S4, Audi TTS, Alpina B3 Biturbo Allrad, BMW 335i xDrive, Mitsubishi Lancer Evolution, Subaru Impreza WRX STi) ei tunnu talvella liikaa hidastavan, koska moni oikea sportti jää esim slalomilla taakse.



    Vaikka lukisi vähän sormien välistä ja muistaisi että "jokaiselle löytyy testitulos", niin neliveto Insignia näyttäisi toimivan talvella varsin mallikelpoisesti. Testattu Suomen Rovaniemellä. :smile:



    http://www.sportauto-online.de/testbericht/allradvergleichstest-audi-s4-audi-tts-alpina-b3-bmw-335i-mitsubishi-lancer-subaru-impreza-opel-insignia-1249051.html



    Testin autot on testattu tehdasrenkailla, joten tämä vääristänee tuloksia - tosin mahdoton sanoa mihin suuntaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit