Insignia on hitti!

282 kommenttia
1457910
  • Jos voi jostain autosta sanoa, että on muotoilijoiden luomus ilman käytännöllisyyttä, niin aika täydellinen esimerkki siitä tuo Insssingia, #vai mikä se oli" on!

      
  • Oli nyt mikä oli, samapa tuolle.



    Käyttötarpeisiini auto sopii loistavasti.



    Se on hyvä, että nykyään jokainen voi valita vapaasti mieleisensä auton.

    Se oli hieman toista 1950 luvulla ja vähän sen jälkeenkin, jos kuka täällä kävijöistä niitä aikoja on kokenut.



    Simppa,

    yksipuolinen ilmaus. Voi sen noinkin sanoa, jos haluaa vain negatiivisessa tarkoituksessa esittää.

    Tuo asia sinänsä on jo muutaman viikon takainen.

    Hitaanlaisesti nykytekniikan aikana tieto kulkee meille muka uutisena.



    (Tässä taisikin tulla nyt kerralla käytettyä koko vuoden paasausvara) :smile:

    Vain pieni lisämaininta:

    Meillä on vekkuli tapa ottaa kantaa uuden auton hankkijan valintaan.

    Kertokaa toki miksi ja mitä varten.

    Tuleeko siitä jotenkin parempi olo?



    Käytän vielä ensi vuodenkin paasausvarat ennakkoon.

    Ei koske ketään nimimerkkihenkilökohtaisesti.



    Täällä me olemme "kasvottomina".

    Jos otetaan esimerkkitapaus kasvokkain.



    Tiedät, että pienituloinen naapurisi on säästänyt useita vuosia voidakseen toteuttaa haaveensa uudesta autosta.

    Nyt on se hetki tullut. Hän on saanut sen hankittua.

    Iloisin mielin ja jo monet matkasuunnitelmat valmistelleena hän suorittaa autonsa ensimmäistä pesua pihallaan.

    Päätät ottaa kantaa: "No kaikenlaisen paskan sitten menit ostamaan". Niinhän tuota menin.

    Kummalla on paha olo?

    Tuskinpa auton pesijällä, jolle on tullut paljon elämän kokemusta.

    Helppo elämä ei välttämättä ole se parempi vaihtoehto.



    Olemmeko täällä sittenkään kasvottomia.

    :smile:

      
  • AkiK:

    Penteles:
    >> Tällainen << on DS5:ssä.
    Nopeuttaa moottorin lämpiämistä ja pienentää näin myös kulutusta.


    Bemarilla on ollut jo pitkään vastaava käytössä ja tuollainen säätyvä ilma-aukko löytyy myös nykyisestä Ford Mondeosta.


    Niin, ja Mossestakin se löytyi jo 50-luvulla. Kuten varmasti muistakin saman ikäisistä autoista. Nothing new under the sun

    :wink:

      
  • hömppä:

    AkiK:
    Penteles:
    >> Tällainen << on DS5:ssä.
    Nopeuttaa moottorin lämpiämistä ja pienentää näin myös kulutusta.


    Bemarilla on ollut jo pitkään vastaava käytössä ja tuollainen säätyvä ilma-aukko löytyy myös nykyisestä Ford Mondeosta.

    Niin, ja Mossestakin se löytyi jo 50-luvulla. Kuten varmasti muistakin saman ikäisistä autoista. Nothing new under the sun
    :wink:




    Oliko siis mossessa mielestäsi vastaava systeemi?

      
  • AkiK:

    Penteles:
    >> Tällainen << on DS5:ssä.
    Nopeuttaa moottorin lämpiämistä ja pienentää näin myös kulutusta.


    Bemarilla on ollut jo pitkään vastaava käytössä ja tuollainen säätyvä ilma-aukko löytyy myös nykyisestä Ford Mondeosta.




    Paitti että uudessa 300-sarjassa tuo on jätetty sitten pois. Kilpailu on kovaa ja BMWn pitää säästää kaikessa missä pystyy.

      
  • koivuniemen herra:

    hömppä:
    AkiK:
    Penteles:
    >> Tällainen << on DS5:ssä.
    Nopeuttaa moottorin lämpiämistä ja pienentää näin myös kulutusta.


    Bemarilla on ollut jo pitkään vastaava käytössä ja tuollainen säätyvä ilma-aukko löytyy myös nykyisestä Ford Mondeosta.

    Niin, ja Mossestakin se löytyi jo 50-luvulla. Kuten varmasti muistakin saman ikäisistä autoista. Nothing new under the sun
    :wink:


    Oliko siis mossessa mielestäsi vastaava systeemi?




    Oli. Jollen väärin muista, niin rullaverhon tapainen systeemi, jota pystyi säätämään kojelaudasta.



      
  • No olethan tuolla ehtinyt jo ajaa ja on mukava kuulla auton ominaisuuksista.

    Täällä on ollut hankalaa, mutta jospa vielä asiat tulevat kuntoon.

    Autossa on nyt vasta n. 55 km.

    Huomenna se menee maalattavaksi maalivaurioiden vuoksi.

    Molempien etuovien alaosassa jäljet ja vielä vasemman takaoven etuosassa. Eka pesun jälkeen ne löytyivät.

    Ja muutakin hidastavaa on ollut.

    Aikaa menee. Oman aikansa otti myös takatalvi.

    Hyvältä se tuntuu, kunhan pääsisi sitä joskus ajamaan kunnolla.

    80 km on suurin nopeus ollut vasta.

    Turvallisuuden tunne siihen istuessa on vahva.

    En tiedä miksi valitetaan testeissä huonosta näkyvyydestä.

    Minusta se on ihan riittävä, hyvä.

    Voisi kysäistä myös niistä teippauksista, kun auto menee maalaamoon.

    Aion kyllä laitattaa metritavarasta roiskeläpät.

    Vielä automaattivaihteistosta. Se toimii loistavasti.



    ***

    Voisitko kertoa mitkä kohdat autossa ovat eniten alttiit kiveniskemille.

    Näkyisi suojamuovia olevan myös netin kautta tilattavissa Lamteknolta.

      
  • Eniten suojaa kaipaa kynnyslevikkeen molemmat päät noin 10 sentin matkalta. Tasainen pinta helppo teipata. Lisäksi kivet hakkaa takapuskuriin etureunaa, että siihen laittaisin suojaa myös. Ei ole vaikea paikka sekään teipata.

    Takatalvi saisi antaa periksi, niin putsaisivat nuo kadut ja tiet, niin irtokivien määrä vähenee merkittävästi.

    Oliko autosi maalivika tehtaalta vai kuljetusvaurio vai mikä?

      
  • Kiitos teippausohjeista.



    "Kynnyslevike" on siis se OPC-Line palkki auton alareunassa.

    Tänään pääteltiin, että ne maalivauriot ovat tulleet auton nostovaiheessa. Miten sitä sitten hihnoilla nostellaan.

    Lisäksi kuljettajan oven kahvan alareunassa oli jälki.

    Aika tuskainen alku tämän auton kanssa.

    Jospa auto itse keventää tilannetta, kunhan sen joskus saa käyttöönsä. :smile:





      
  • Käytönjälkiä tulee, sille ei mitään voi. Kummalliselta kyllä kuulostaa hihnoilla nostelu? Miksi ihmeessä ja missä vaiheessa?

    Sellaista olen nähnyt, että autojen alutarakenteita on tuhottu taitamattomissa rengasliikkeissä / autohuolloissa kun on nostettu "ihan mistä vaan.."



    No - laita naarmut kuntoon ja baanalle. Siitä se riemu repee.



    Jos sinulla on muuten se AFL & Opel Eye jne sydeemit niin laita tuulilasivakuutus. On aika kallis lasi tekniikoineen. Ei sitten niin harmita, jos siihen oikein kivi kunnolla napsahtaa...



      
  • Auton tarkastelijat päättelivät hihnoja käytetyn.

    Molemmin puolin samassa paikassa jäljet.



    Kuntoon toki laittavat.

    AFL ja Opel Eye siinä on.

    Hyvä tietää lasin hinnasta.

    Onhan tuossa jo yksi pieni osuma.



    Toivottavasti vielä iloisemmaksi muuttuu, nyt on kyllä inhottava kierre päässyt syntymään.

      
  • hömppä:


    Oli. Jollen väärin muista, niin rullaverhon tapainen systeemi, jota pystyi säätämään kojelaudasta.




    No toimiko se? Jos toimi moitteetta, se olikin sitten ainoa moitteetta toiminut kokonaisuus Mossessa.

      
  • simppa:

    Ainakaan poliiseille Insignia ei kelpaa:

    http://www.hs.fi/ulkomaat/Saksassa+poliisit+eiv%C3%A4t+mahdu+uusiin+autoihinsa/a1305560193830




    Insignia ei ole tilaihme. Takapenkki varsinkin on rajallinen.



    Tosin tulee mieleen, että mikähän mahtaa olla poliisien keskipaino ko osavaltiossa, jos ei autoon etuistuimelle mahdu...

      
  • -Z-,

    tiedoksi, että ovat vihdoinkin saaneet ohjekirjan kotisivulleen.

    Lisää kätevyyttä käyttöön sähköisessä muodossa.

      
  • AkiK:

    simppa:
    Ainakaan poliiseille Insignia ei kelpaa:

    http://www.hs.fi/ulkomaat/Saksassa+poliisit+eiv%C3%A4t+mahdu+uusiin+autoihinsa/a1305560193830


    Insignia ei ole tilaihme. Takapenkki varsinkin on rajallinen.

    Tosin tulee mieleen, että mikähän mahtaa olla poliisien keskipaino ko osavaltiossa, jos ei autoon etuistuimelle mahdu...


    Ongelmia taisi aiheuttaa pääasiassa varustevyö.

      
  • mhj Tiedoksi:



    Saattaa käydä niin että seuraava C5 tehdään samassa tehtaassa kuin Insignia.



    "The latest information is that the model Citroen C5 in the new version will not produce in France, but in one of Opel’s factories in Europe. It is not clear whether the successor to the C5 product line shared with the Opel Insignia model in Opel’s factory in Rüsselsheim."

      
  • Jopahan jännästi sitten menisi.



    Insignia on saanut "loikoilla" vielä lähinnä tallissa.

    On toki jo 100km mittarissa ja suurin nopeus on ollut jo peräti 80km/t. :sunglasses:



    XM on vieläkin käyttöautona eli myymäti.



    Jaksatko vielä odotella hybridiä?

      
  • mhj:

    Jopahan jännästi sitten menisi.

    Insignia on saanut "loikoilla" vielä lähinnä tallissa.
    On toki jo 100km mittarissa ja suurin nopeus on ollut jo peräti 80km/t. :sunglasses:

    XM on vieläkin käyttöautona eli myymäti.

    Jaksatko vielä odotella hybridiä?




    Ikäviä nuo sinulle sattuneet harmit uuden auton kanssa.



    Hybridit kiinnostaa edellen ja jaksan odotella kun nykyisessä autossa ei ole vielä tähän mennessä löytynyt vikoja ja koeajetut autot eivät ole olleet sen parempia, jousituksen suhteen jopa huonompia. Maavaran säätö on iso plussa nykyisessä autossa, mutta nelivetoa kaipaan talvella.



    En vaihda ainakaan ennen ensi kesää.



    Ensi viikolla menen koeajamaan DS5 Hybridin. Sitten aikanaan Volvon V60 plug-in hybridin ja ehkä myös Prius plug-in mallin.

    Ensi vuoden kesällä on varmaan jo muitakin ehdokkaita.

      
  • No valinnan varaa toki on ja uutta monensorttista on tulossa.

    Onhan se ihan mielenkiintoinen vaihe, kun odottelee,vertailee, käy katsomassa, koeajamassa...pohdintaa...

    Toivottavasti tulee valittavaksi mieleinen.



    Citroënin jousitus on tietty ylivertainen ja maavaran säätö on iso plussa.

    Meillä on ollut niin kauan vain samaa merkkiä, että haluttiin jo vaihtaa. Tuolla XM:llähän ajaisi vielä ties miten kauan.



    Vaikka tuon Insignianin kanssa olikin alkuharmeja, niin valinta tuntuu edelleen onnistuneelta.

    Kunhan tästä kesän ajot alkavat. Nähtäväksi jää miten sen kanssa alkaa pärjäillä. Säilyykö ensivaikutelma.

      
  • -Z-,

    nyt olisi kysyttävää.

    Mistä johtuu tai mistä autossa tulee selvästi kuuluva napakka nasahdus tai voisi sanoa pasahdus.

    Kuulunut muutaman kerran, kun olen ajanut auton tallista ulos,

    pysäyttänyt moottorin ja lukinnut ovet.

    Ääni on kuulunut hetken kuluttua.

    Luulin ensin, että kattoon napsahtaa puusta käpy, mutta niin ei ollut. Ääni on terävämpi.



    Osaatko sanoa? Onko autostasi kuulunut moista?

      
  • Bensatankin sähkölukko, joka on ohjelmoitu menemään kiinni vähän myöhemmin? Edellyttää tietysti, että ko. luukku on keskuslukituksen piirissä.

      
  • Miks´ei. Voihan olla niinkin.

    Onko tämä nimenomaan Insigniaa koskeva vai yleistieto.

      
  • No pitää kuitenkin käydä kysymässä liikkeessä, ei moista saisi kuulua.

    Mainitsemistasi äänilähteistä ei ole mielestäni kyse.

    ---

    Tuiki harmillinen tapaus. Tekijäkö oli häipynyt?

    TM 9/12 numerossa on juttua lommojen korjaamisesta.

    Saattaisi olla apua.

    ---

    Ensimmäinen "sisäänajomatka" tuli tehtyä n. 600km sivu.

    Kolmella kuskilla ajaen keskikulutus oli 6,8l/100km.

    Öljyä ei kuluttanut.

    Renkaissa oli/on ECO-paineet.

    Tasaista ja hiljaista menoa.

    Automaatti toimii erittäin hyvin.

    Eipä tuosta osaa moitittavaa sanoa, päinvastoin.

    Lisävarusteisiin olisi ollut hyvä laittaa USB.

    ---

    Suojamuovia laitoin roiskeläppien alle ja taakse levennyskohtaan. Toistaiseksi ei ole tullut kiveniskemiä.

    Kilometrejä autossa vasta vähän yli 1400.

    Kiireisempää menoa on sinulla ollut.

      

  • Omasta autostani (Honda) kuuluu usein ensimmäistä kertaa liikkeelle lähdettäessä jonkinlainen releen napsahdus sulakerasian suunnalta. Olen arvellut, että siellä Airbagit tai turvavöiden pyrotekniset kiristimet virittyvät tai jotain vastaavaa.

      
  • Kuulostelin moottoritilasta tulevia ääniä ja tuli sieltä kaksi vaimeahkoa ääntä. Lie ollut jonkun läpän voimallisempi ponnahdus, joka antoi nasakan äänen.

    Ainakin joku venttiili (AGR Ventil) on pakokaasujen kierrätyksessä mukana (AGR=Abgasrückführung).



    Auton huolto ei nähnyt aihetta huoleen kertomani perusteella.

      
  • -Z-,

    hieman päivitystä. :smile:

    Mittariin tullut jo melkein 3000km.

    Tuntuupa hyvältä. Hiljainen auto.

    Oli ilo ajella sateessakin pimeässä, kun on kerrankin kunnon valot. Valojen vaihdotkin laitteisto hoitaa.

    Moottorissa on ytyä aivan riittävästi vaivattomaan matkan tekoon.

      
  • Jep, mulla mittarissa vähän yli 21tkm. Kulutus kaiken kaikkiaan noin 5,2. Valot on tosiaankin mainiot. Väittäisin että yhdet markkinoiden parhaista. Eikä ole hinnalla pilattu. Kerro sitten miten neliveto pelittää kun saadaan ensimmäiset talvikelitkin....

      
  • Jo tok kerron.

    Vähällähän tuo sinulla kulkee. 6,7 on ollut täällä keskikulutus.

      
  • Lieneekö jo kuollut viestiketju, mutta kerronpa tähän astiset havainnot paljon ajetusta inkusta. Hain Saksasta 2012 toukokuussa 170tkm ajetun farkku-Insignian, nyt 10tkm takana. 2.0 CDTI 118KW Ecotec on moottori.Mukautuvat xenonit, eberi, navit sun muut härpäkkeet on autossa, kaikki on toimineet OK.Heti Suomeen tuodessa käytin perushuollossa eli öljynvaihdt sun muut, sen jälkeen on vaan ajettu. Ongelmia ei ole ollut. Tosin yksi isohko kiveniskemä mikä pitää paikata mutta se nyt on selvää näin paljon ajetulla autolla. Jousitus on hieman kovahko ainakin noilla 18" rälsseillä, ehkä 17" kitkarenkaat tuovat pehemyttä. Mutta sekään ei ole auton vika vaan meidän tiestömme.Eli hyvin on pelannut näinkin paljon ajettuna.Jatketaan...

      
  • junio,

    ei toki ole kuollut...

    Ihan mukavaa kuultavaa, että olet tyytyväinen.

    Oletkin saanut mukaan monet hyvät lisukkeet.



    Mitkä öljyt laittoivat?

    Teetin auton alkutaipaleella ylim. öljynvaihdon. Öljyksi laittoivatkin Castrolin Magnatec 5w40 eikä Dexosia.



    -Z- :lle piti kertoman talvikokemuksista, mutta ei niitä vielä ole.

    Jatketaan...tokkiisa myös juttuja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit