Kyselyn mukaan ihmiset eivät pidä Audia premiumina

214 kommenttia
123457
  • Tuossa Audista viimeksi kirjoittamassani tuskin on mitään sen kummempaa perustelemista, koska tuohan on ihan yleinen mielikuva ko. automerkistä. Ei tuo mielikuva liity Audi-kuskien kaasujalkaan mitenkään, vaikka turha sitä on kiistää etteikö Audi, BMW, Mersu ja Volvo olisi ne kiireisimmät automerkit liikenteessä.



    Itsekin harvoin ajan kirjaimellisesti nopeusrajoitusten mukaan, mutta minut ohittava ajaa ehkä jopa 90 prosenttisesti jollain noista. Sitä ei liikenteessä ehdi katsoa, että mikä on kiireisimpien kuskien ikäjakauma, mutta ne kaikkein kiireisimmät ei aja ihan tuliterän näköisillä kulkupeleillä.

      
  • En pidä Volvoa premiumina, vaan on samaa luokkaa volkkarin kanssa. Ja samaan kastiin etuvetoiset Audit.

      
  • No kai sekin sitten on yleinen mielikuva, että Volvokuskit ovat kusipäitä? Ei kai sitäkään tarvitse enempää perustella.



    Jos ajaa paljon maantiellä, niin varmasti nuo autot VW mukaan lukien ohittavat usein. Mutta tämä johtunee siitä, että noilla myös ajetaan eniten maantiellä, etenkin työajoa. Kaupunki ja taajama-alueella kyllä suhataan, kiilataan ja ajellan punaisia päin jokseenkin tasaisesti kaikilla merkeillä. Tämä päivän pahin kiilaaja oli Kia.

      
  • Aijjaa. Kun ajan Volvolla JA bemarilla, niin taidan tosiaan olla ikävä ihminen. Noh, kai se jotain kertoo mielipiteen antajien ennakkoluuloista.

      
  • Onko kukaan nähnyt sellaista ihmettä, että BWW - kuski hiljentäisi vauhtia lähestyessään suojatietä taikka antaisi jalankulkijoille aikaa ylittää suojatie ?

      
  • Ajattelija2013:

    No kai sekin sitten on yleinen mielikuva, että Volvokuskit ovat kusipäitä?




    No jos verrataan tuota Volvosta kirjoittamaasi ja Audista kirjoittamaani: "juppi- tai insinöörileimallinen nousukkaiden auto", niin onhan noiden sävyssä nyt aika iso ero. Vai mitä meinaat, jos menee viikonloppuyönä nakkikioskin jonossa nimittelemään jotain jupiksi tai kusipääksi, niin kummasta nyrkki heilahtaa helpommin. :smile:

      
  • http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/499438-mika-arsyttaa-kanssa-autolijoissa.html



    Tuolta esimerkiksi voi lueskella kanssaihmisten huomioista. Audit ja Bemut mainitaan siinä missä Volvotkin.



    Vai kiinnitänköhän sitten liikaa huomiota siihen kun Volvo mainitaan, koska olen herkkänahkaine ja vedän väärät johtopäätökset...?



    No, jos laskisi linkin takana olevat maininnat merkeittäin, niin sitten tietäisi.

      
  • Herbert:

    Minä en ole valmis maksamaan yhtään vaatteesta, joka mainostaa jotain automerkkiä. Jos ilmaiseksi saisin, voisin noita käyttää. En ehkä kuitenkaan Bemarin logolla olevaa.




    Itselleni on jotenkin luontevaa käyttää BMW-logolla olevia tuotteita niitä kun on vielä joka säälle. En pidä niitä mitenkään mainoksina. Mielestäni vieras lähestymistapa koko asiaan.



    Jos ajat jollain muulla merkillä kuin BMW niin ei kai se ole edes vaihtoehto.



    Derrick:

    Onko kukaan nähnyt sellaista ihmettä, että BWW - kuski hiljentäisi vauhtia lähestyessään suojatietä taikka antaisi jalankulkijoille aikaa ylittää suojatie ?




    Ennakkoluuloisia mielipiteitä ja provosoivia tuollaiset väitteet. Olen nähnyt ja ajan itse muita kunnioittaen. Eritoten jalankulkijoita.



    En ymmärrä mistä toisten viha Audi-/BMW-kuljettajia kohtaan kumpuaa toiset lietsoo sitä tahallaan ja kuulut selvästi tähän palstoja kiertävään joukkoon. Teidät on helppo tunnistaa vain nimimerkit vaihtuu sisältö on aina sama.

      
  • tracktest:



    Itselleni on jotenkin luontevaa käyttää BMW-logolla olevia tuotteita niitä kun on vielä joka säälle. En pidä niitä mitenkään mainoksina. Mielestäni vieras lähestymistapa koko asiaan.




    Minäkään en kanna tuotemerkkejä kuin riittävää korvausta vastaan. Ajatus siitä, ensin maksan tuotteesta ja sen jälkeen vielä maksan rievusta, jolla mainostan kyseisen tuotteen brändiä, on täysin mahdoton. Unohtamatta tietenkään sitä, että isot logot vain rumentavat riepuja.

      
  • NHB:

    Minäkään en kanna tuotemerkkejä kuin riittävää korvausta vastaan. Ajatus siitä, ensin maksan tuotteesta ja sen jälkeen vielä maksan rievusta, jolla mainostan kyseisen tuotteen brändiä, on täysin mahdoton. Unohtamatta tietenkään sitä, että isot logot vain rumentavat riepuja.




    Mistään rievuista ei ole kyse, ihmisten päälle istuvia ja laadukkaita. Et selvästikään ole BMW-tuotteita viime aikoina ilmeisesti nähnyt tai olettanet väärin pienillä logoilla ovat mikä on mielestäni ainoa oikea suunta.

    Isoista logoista olen samaa mieltä BMW ei tuota harrasta jotkut muut ilmeisesti harrastanee.

      
  • A-utoilija:

    Kuukeri:
    Kyllä heikkona päivänä itsekin miettisin kahteen kertaan, ennenkuin vetäisisin volvo-nutun niskaan.
    Ihan tarpeeksi pska maine volvisteilla jo muutenkin.


    Perustelepa vähän tuota volvistien pskaa mainetta.




    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200389626452203&set=a.2776953791967.2116090.1501785088&type=1



    kyllä se samaan katekoriaan kuuluu... :innocent:

      
  • Derrick:

    Onko kukaan nähnyt sellaista ihmettä, että BWW - kuski hiljentäisi vauhtia lähestyessään suojatietä taikka antaisi jalankulkijoille aikaa ylittää suojatie ?




    on sellaisiakin tullut nähtyä, mutta näkisitpä sen ylittäjän ilmeen kun se huomaa että musta bemu antoi tietä... :open_mouth: (tämä yhdistelmähän oli mainittu kaikkein pelottavimmaksi)

      
  • surffari:



    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200389626452203&set=a.2776953791967.2116090.1501785088&type=1

    kyllä se samaan katekoriaan kuuluu... :innocent:




    No mutta, tuossahan on mainio liikennemerkki. Joka parkkipaikalle pitää saada tuollainen. Helpottuisi se omankin auton parkkeeraus kummasti. :smile:

      
  • tracktest:

    NHB:
    Minäkään en kanna tuotemerkkejä kuin riittävää korvausta vastaan. Ajatus siitä, ensin maksan tuotteesta ja sen jälkeen vielä maksan rievusta, jolla mainostan kyseisen tuotteen brändiä, on täysin mahdoton. Unohtamatta tietenkään sitä, että isot logot vain rumentavat riepuja.


    Mistään rievuista ei ole kyse, ihmisten päälle istuvia ja laadukkaita. Et selvästikään ole BMW-tuotteita viime aikoina ilmeisesti nähnyt tai olettanet väärin pienillä logoilla ovat mikä on mielestäni ainoa oikea suunta.
    Isoista logoista olen samaa mieltä BMW ei tuota harrasta jotkut muut ilmeisesti harrastanee.




    mjoo... jos hakee jacket audi ja jacket bmw niin on melkoinen ero, bemulla on ns sponssikaman (esim formula/mopoilu joissa on sitten mainokset pääosassa) lisäksi ihan täys vaatemallisto jonka rätit on varmasti hyvin "esishoppailtu" ja laadukkaaksi vaadittu ja sovitettu bemujen väreihin ja "visuaaliseen ilmeeseen".



    esim mopon selässä istuessa on jokatapauksessa logo näkyvissä joten turhahan sitä on enää vaatteissa yrittää korostaa. mopovaatteissa on epäilemättä myös katteet kohdillaan joten ison ostajan alennus lienee melkoinen ja sitä kautta kate vaikka myisi samaan hintaan kuin "alkuperäistä". ja kun on sitten jostakin aloittanut niin koko pakettihan sitä sitten pitää tarjota. mopo kymppitonnilla ja tuosta ajovausteet vimosen päälle viidellä tonnilla, parin vuoden takuulla koko satsi ja pakettihintaan... muutaman vuoden ja lisäkilon jälkeen uudet isommat vaatteet...

      
  • Derrick:

    Onko kukaan nähnyt sellaista ihmettä, että BWW - kuski hiljentäisi vauhtia lähestyessään suojatietä taikka antaisi jalankulkijoille aikaa ylittää suojatie ?



    tracktest:
    Ennakkoluuloisia mielipiteitä ja provosoivia tuollaiset väitteet. Olen nähnyt ja ajan itse muita kunnioittaen. Eritoten jalankulkijoita.






    Hyvä niin, siis että sinä ajat muita kunnioittaen, mutta taitaa Derrick:in puheissa olla silti pieni totuuskin:



    http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/08/15/ennakkoluulot-saivat-vahvistuksen-bemarikuskit-pahimpia/201311314/304





      
  • surffari:

    tracktest:

    NHB:

    Minäkään en kanna tuotemerkkejä kuin riittävää korvausta vastaan. Ajatus siitä, ensin maksan tuotteesta ja sen jälkeen vielä maksan rievusta, jolla mainostan kyseisen tuotteen brändiä, on täysin mahdoton. Unohtamatta tietenkään sitä, että isot logot vain rumentavat riepuja.



    Mistään rievuista ei ole kyse, ihmisten päälle istuvia ja laadukkaita. Et selvästikään ole BMW-tuotteita viime aikoina ilmeisesti nähnyt tai olettanet väärin pienillä logoilla ovat mikä on mielestäni ainoa oikea suunta.
    Isoista logoista olen samaa mieltä BMW ei tuota harrasta jotkut muut ilmeisesti harrastanee.



    mjoo... jos hakee jacket audi ja jacket bmw niin on melkoinen ero, bemulla on ns sponssikaman (esim formula/mopoilu joissa on sitten mainokset pääosassa) lisäksi ihan täys vaatemallisto jonka rätit on varmasti hyvin "esishoppailtu" ja laadukkaaksi vaadittu ja sovitettu bemujen väreihin ja "visuaaliseen ilmeeseen".

    esim mopon selässä istuessa on jokatapauksessa logo näkyvissä joten turhahan sitä on enää vaatteissa yrittää korostaa. mopovaatteissa on epäilemättä myös katteet kohdillaan joten ison ostajan alennus lienee melkoinen ja sitä kautta kate vaikka myisi samaan hintaan kuin "alkuperäistä". ja kun on sitten jostakin aloittanut niin koko pakettihan sitä sitten pitää tarjota. mopo kymppitonnilla ja tuosta ajovausteet vimosen päälle viidellä tonnilla, parin vuoden takuulla koko satsi ja pakettihintaan... muutaman vuoden ja lisäkilon jälkeen uudet isommat vaatteet...




    Olen seurannut Formulaa siitä Keijo Rosbergin F1 mestaruudesta lähtien en kuitenkaan ole hankkinut BMW:n F1 asusteita. Arviosi noista on täsmälleen oikea.



    MP-asusteista ei kokemuksia ole joten pitänee katsella kesällä miten asia on. Koko paketin ostaneita riittänee joten tuokin selvinnee.

      
  • peltilehmä69:

    Hyvä niin, siis että sinä ajat muita kunnioittaen, mutta taitaa Derrick:in puheissa olla silti pieni totuuskin:

    http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/08/15/ennakkoluulot-saivat-vahvistuk sen-bemarikuskit-pahimpia/201311314/304




    Yksi mätä omena pilaa koko korin. Yleistykset ja ennakkoluulot eivät ole totuudenmukaisia jossa leimataan kaikki. BMW-kuljettajien maine on parantunut kaiken aikaa mikä on hieno suuntaus. Tuota öykkärin viittaa on soviteltu Audi-kuljettajien niskaan jo useamman vuoden ajan en silti lähde tuohon enkä ole sellaisia havaintoja tehnyt Audin enkä BMW:n osalta. Ja muutaman vuoden päästä seuraavalle merkille näinhän tämä ennakkoluuloisten elämä jatkuu. Ja lehdet myyvät lööpeillä näillä tietyillä merkeillä Audi, BMW ja MB muita merkkejähän ei mainita ne ovat vain autoja mikä on huvittavaa ja typerää lokerointia hyviin ja pahoihin.

      
  • Ei sitten ole juolahtanut mieleesi saman lehden (taloussanomat) uutisointi samasta merkistä (lue aiheesta) ja vielä saman toimittajan masinoimana häh. Joitakin viedään kuin sitä kuuluisaa pässiä narussa.

      
  • http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/07/06/uraohjus-ajaa-audilla-mummoankka-volkkarilla/20139339/304



    Taloussanomien automerkkikysely antoi tämmöisiä tuloksia:



    Audi-kuski:

    "Audin omistaja on vastaajien mielestä vauhdikas ja räväkkä uraohjus tai sitten pröystäilevä öykkäri ja itseriittoinen kaahailija. Hän on pintaliitäjä, joka luulee liikoja itsestään ja autostaan. Tai sitten vain laatutietoinen ihminen, joka taistelee muiden ennakkoluuloja vastaan.



    Audin ostaja on nousukas, joka pitää autoa menestyksen merkkinä, autokauppias vahvistaa.



    – Ylimielinen, reteä, rehvakas, toinen autonmyyjä luonnehtii."



    Volvo-kuski:

    "Volvon ratissa on vastaajien mielestä espoolainen perheenäiti ja takapenkillä koira. Volvo-kuski on vakavarainen ja sivistynyt ja asuu rivitalossa. Turvallisuus on hänelle kaikki kaikessa. Volvon valinnut äänestää kokoomusta ja hakee sijoituksilleen turvasatamaa. Hän on osastopäällikkö tai yrittäjä, joka harrastaa urheilua."



    Mersu-kuski:

    "Mersu taas on myöhäiskeski-ikäisen tai eläkeläisen vatsakkaan kaulusherran valinta. Sijoitussalkussaan mersukuskilla on Nokian osakkeita. Hän on ehkä aiemmin ollut pöyhkeä porho, mutta ikääntyessään jalostunut herrasmieheksi.



    – Allekirjoitan. Vanhojen herrojen autoja, kauppias sanoo."




    Volkswagen-kuski:

    "Mielikuvien volkkaristi on luotettava järkijätkä, alempaan keskiluokkaan kuuluva puolueuskollinen perusjamppa. Ammatiltaan hän on ehkä insinööri, merkonomi tai virkamies. Volkkarilla ajaa ystävällinen, reilu ja täsmällinen ahertaja, jolla on pelisilmää liikenteessä.



    Toisaalta Volkswagen-kuljettajaa kuvattiin nynnyksi ja laumasieluiseksi mummoankaksi, joka pukeutuu Dressman-vaatteisiin. Yleisimpiä adjektiiveja olivat ”tylsä” ja ”harmaa”."




    Toyota-kuski:

    "Toyotalla ajaa perhesuuntautunut perusinsinööri, jonka isälläkin oli Toyota. Hän on asiallinen ja rauhallinen varman päälle pelaaja, joka köröttelee usein alinopeutta. Auton radiossa soi iskelmä.



    Rauhallisuuden kääntöpuolena on värittömyys ja laimeus. Oikeastaan Toyotan omistaja on vain hieman köyhempi Volkswagen-kuski.



    Nimettömänä esiintyvä kauppias kutsuu Toyotan ostajia lippalakkiporukaksi.



    – Ei haluta näyttää menestystä tai leuhkia. Auto ei ole heille ainakaan statussymboli, hän sanoo."



    BMW-kuskit on jostain syystä jätetty kyselystä pois.



      
  • tracktest:


    Itselleni on jotenkin luontevaa käyttää BMW-logolla olevia tuotteita niitä kun on vielä joka säälle. En pidä niitä mitenkään mainoksina. Mielestäni vieras lähestymistapa koko asiaan.

    Jos ajat jollain muulla merkillä kuin BMW niin ei kai se ole edes vaihtoehto.




    Omistamani tai käyttämäni automerkki ei millään tavalla vaikuta siihen, mitä logoja vaatteistani löytyy. Minulla ei ole tarvetta leimautua sellaisen yrityksen mannekiiniksi, joka ei minulle palkkaa maksa, eikä vaatteita ilmaiseksi anna. Auton kohdalla asia korostuu, koska ensin maksan tuotteesta, sitten sen ylläpidosta.



    Tiedän, että moni kokee asian toisin, joten markkinointiosastohan ei hanttiin pane. Se tarjoaa sitä, mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan. Bemarin ja Porschen tapauksessa jopa katumaastureita.

      
  • A-utoilija:

    BMW-kuskit on jostain syystä jätetty kyselystä pois.




    Syynä ne ennalta arvattavat ennakkoasenteet ja yleistykset jotka on iskostettu laumasielujen pirtaan lähtemättömästi. :sunglasses:

      
  • Herbert:

    Omistamani tai käyttämäni automerkki ei millään tavalla vaikuta siihen, mitä logoja vaatteistani löytyy. Minulla ei ole tarvetta leimautua sellaisen yrityksen mannekiiniksi, joka ei minulle palkkaa maksa, eikä vaatteita ilmaiseksi anna. Auton kohdalla asia korostuu, koska ensin maksan tuotteesta, sitten sen ylläpidosta.

    Tiedän, että moni kokee asian toisin, joten markkinointiosastohan ei hanttiin pane. Se tarjoaa sitä, mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan. Bemarin ja Porschen tapauksessa jopa katumaastureita.




    Ymmärrän kantasi. En näe tuossa silti mitään kummallista. Kukin taplaa tavallaan.

      
  • Herbert:

    tracktest:

    Itselleni on jotenkin luontevaa käyttää BMW-logolla olevia tuotteita niitä kun on vielä joka säälle. En pidä niitä mitenkään mainoksina. Mielestäni vieras lähestymistapa koko asiaan.

    Jos ajat jollain muulla merkillä kuin BMW niin ei kai se ole edes vaihtoehto.


    Omistamani tai käyttämäni automerkki ei millään tavalla vaikuta siihen, mitä logoja vaatteistani löytyy. Minulla ei ole tarvetta leimautua sellaisen yrityksen mannekiiniksi, joka ei minulle palkkaa maksa, eikä vaatteita ilmaiseksi anna. Auton kohdalla asia korostuu, koska ensin maksan tuotteesta, sitten sen ylläpidosta.

    Tiedän, että moni kokee asian toisin, joten markkinointiosastohan ei hanttiin pane. Se tarjoaa sitä, mistä asiakkaat ovat valmiita maksamaan. Bemarin ja Porschen tapauksessa jopa katumaastureita.




    Taitaa kuitenkin suurimmassa osassa vaatteista olla aina jokin logo/nimi.

      
  • Niin on auton perässäkin. Harvempi merkkivaatteiden ystävä kuitenkaan vaatemerkistä kertovaa tarraa auton kylkeen kaipaa.



      
  • Enemmän Audi kai on premiumia kuin Mercedes. Perustelen tätä sillä että Mercedeksen muotoilulinja on melko häilyvä.



    Uusi CLS on rumempi kuin vanha CLS. Samoin ML:n muotoilussa on menty takapakkia. CLS Shooting Brake on ruma.



    Uusi C-sarja taas on upea.



    Kaikkein huonoiten on onnistunut CLA:n muotoilu. Varsinkin CLA Shooting Brake. Ajaisin mieluummin Mazda 6:lla kuin CLA Shooting Brakella.



    Sensijaan taas se uusi pikku-Crossover on hienon näköinen.



    Audilla taas siis on yhtenäinen muotoilulinja ja autot tunnistaa Audeiksi.

      
  • Derrick:

    Enemmän Audi kai on premiumia kuin Mercedes. Perustelen tätä sillä että Mercedeksen muotoilulinja on melko häilyvä….. Audilla taas siis on yhtenäinen muotoilulinja ja autot tunnistaa Audeiksi.




    Voi hyvät hyssykät sentään. Tuo kuulostaa lähes yhtä typerältä kuin sen suomentaminen: "enemmän audi on lisähintainen kuin Mersu...."



    Sitten vain seuraamaan ko. termin määrittelyn hyvin äkkinäistä suunnan vaihtumista kun heitän täkyksi, että Mazdan koko mallisto on hyvin yhteinäisellä Kodo-muotokielellä suunniteltu ja on erittäin tyylikästä, nyt kun Mazda 3:kin tuli uudistettuna markkinoille. Derrickhän kirjoitti hienosta ulkonäöstä ja mallistossa sen johdonmukaisuudesta, jos ette huomanneet.



    Pesee muotoilussa esim. Audin kaikki-niin-samannäköiset-vanhaa-toistavat – mallit mennen tullen. Kun makuasioista muotoilun suhteen puhutaan ja jolla ei ole kyllä niin mitään tekemistä lisähinnan kanssa.



    :sleepy:

      
  • Aina löytyy joku Heinz-Helmut joka sanoo ettei Mazda 6 ole lähellekään tuota priimium-segmenttiä. Sehän käy ylpeyden päälle tunnustaa se että halvempi auto on paremman näköinen kuin kalliimpi priimium-segmentin auto.

      
  • Uusi Mazda6 on tosiaan erittäin tyylikäs ulkoapäin. On lisäksi kasvanut kokoakin reilusti edellisestä mallista eli lähentelee koon puolesta jo Audi A6:sta. Vaikka Mazda onkin erittäin tyylikäs ja minustakin A6 jää siinä suhteessa toiseksi, niin ei se silti kuulu premium-luokkaan. Ei sinne loikata yhtäkkiä pelkällä ulkomuodon pätevyydellä. Mazda6 on ylemmän keskiluokan perheauto, aivan kuten Skoda Superb tai Ford Mondeo, jonka tuleva malli myös vaikuttaa ennakkokuvissa erittäin tyylikkäältä. Toisaalla on jauhettu premiumista ihan tarpeeksi ellei liikaakin, joten ei siitä tässä sen enempää.

      
  • Derrick:

    Aina löytyy joku Heinz-Helmut joka sanoo ettei Mazda 6 ole lähellekään tuota priimium-segmenttiä. Sehän käy ylpeyden päälle tunnustaa se että halvempi auto on paremman näköinen kuin kalliimpi priimium-segmentin auto.




    No näethän itsekin hinnastostosta sen, ettei Mazda tosiaankaan ole edes yrittänyt tunkea mukaan premium-karkeloihin. Mitä tekemistä muotoilulla on tämän kanssa?



    Mikähän siinä muuten on, että vaikka tuo Mazda kaikessa erinomaisuudessaan on hinnoiteltu noita kammottavia saksalaisia premiumeja halvemmaksi, niin se ei siltikään myy erityisen hyvin?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit