Honda CR-V 2013

135 kommenttia
135
  • mikahe:

    Samoin peruutusta ja pysäköintiä varten kääntyvät ulkoiset taustapeilit ovat sellaisia varusteita, joiden talvikelpoisuutta olen epäillyt. Mutta jos mekanismit eivät rikkoonnu jumissa, niin mikä ettei.




    Peruutettaessa automaattisen peilinkääntötoiminnon voi halutessaan kytkeä kytkimestä pois.



    Kun ovet lukitaan kaukosäätimen yhdellä painalluksella ei peilit käänny. Kahdella painalluksella saa peilit kääntymään koria vasten.



    Sisäpuolella on myös kytkin jolla saa peilit kääntymään koria vasten (ahtaisiin paikkoihin ajettaessa tuo on hyvä tominto).

      
  • Penteles:

    mhj:
    Onko mahdollista laittaa asetus, ettei takalasin pyyhin mene päälle, jos tuulilasin pyyhkijää käyttää ja peruuttaa.
    Se on kepuli toiminta, jos takapyyhin on jäässä.


    Ei saa. Tämä on selvä puute.

    Ainoa keino on ennen peruutusvaihteen kytkemistä laittaa tuulilasinpyyhkimien kytkin OFF-asentoon.




    Sama järjetön(vaillinainen) varuste on melkein kaikissa kansanautoissa, takalasinpyyhkijä on muutenkin täysin turha ja ainoa rikkinäinen osa monessa käytetyssä autossa.

      
  • Ei minulla sentään näin huono mökkitie ole.

      
  • Hyvinhän tuo näyttää selviytyvän, vaikka mainosvideoiden aitoudesta ei aina tiedä. Mutta en minä silti tuollaisiin paikkoinhin crv:llä mielellään menisi. Varmasti monta pohjakosketusta tuli kuvauksissa ja jotain varmaan särkyikin. Takuuhan ei näitä korvaa, eikä varmaan mitään muutakaan tuollaisen käytön seurauksena syntynyttä ongelmaa. Käsikirjassa tai takuuehdoissa todennäköisesti sanotaan, ettei autolla ole tarkoitettu ajettavan tanssilattiaa huonommalla alustalla.



      
  • >> Tämä nappula << löytyy myös CR-V:stä.



    Siis ajovalojen pesuri. Kun ensimmäisen kerran käyttää viiksestä pissapoikaa, ruiskutetaan vettä tuulilasin lisäksi ajovaloille. Sen jälkeen viiksesestä pissapoika ruiskuttaa vettä vain tuulilasille.

    Kun haluaa pestä välillä ajovalot pitää painaa vasemmalla panelissa olevaa nappulaa. Näin säästyy pissapojan vettä.



    Citikassa C5 tuo oli hoidettu niin, että kun valokytkin oli päiväasennossa vettä tuli vain tuulilasiin. Jos halusi pestä myös ajovalot piti valokytkin viiksessä vaihtaa ajovaloasentoon. Samalla myös kaarrevalot aktivoituivat toimintaan.

      
  • Lupasin laittaa tänne uuden CR-V:n kulutustietoja.

    Auto siis Lifestyle Business 2.0 i-VTEC Autom.



    Autolla ei paljon kilometrejä ole tullut mutta kaksi tankkausta olen tehnyt.



    1. Ajettu 371km/ tankattu 30,15l/ kulutus 8,13/ auton tietokone 8,7/ ero 0,57 l/100km/ keskinopeus 69km/h.

    2. Ajettu 456km/ tankattu 36,91l/ kulutus 8,09/ auton tietokone 8,1/ ero 0 l/100km/ keskinopeus 67km/h.



    Olisiko ensimmäisen tankkausvälin suureen todellisen ja auton tietokonenäytön väliseen eroon vaikuttanut että tuli opiskeltua noita mittariston ohjelmointeja useampaan otteeseen moottorin käydessä (pakkasella ja lämmitys päällä ). Ohjelmointeja ei voi tehdä tietenkään ajaessa. Jos auton tietokone ei ymmärtänyt mistä oli kyse. :smile:



    Katsotaan miten jatkossa auton tietokonenäyttö pitää paikkansa ja voiko tuon ensimmäisen tankkausvälin tuloksen unohtaa.



    Siis todellinen kulutus on ollut aika tasaista 8,1l/100km.

    Kummassakin tankkausvälissä ajo on jakaantunut aika lailla tasan kaupunki/maantie/moottoritie.



    Vauhtia en ole säästellyt siitä sain oikein poliisilta todistuksen. Ajoin nimittäin Vihdissä Vt25.lla peltipoliisin tutkaan 75km/h kun rajoitus oli 60km/h. Oli pimeää ja lumi pöllysi. :smile:

      
  • On tullut nautittua talviajosta niin 30 asteen pakkasessa kuin nollakelissäkin jäisillä ja lumisilla teillä.



    Lämmityslaite on mainio, lämpöä riittää tasaisesti, ikkunat eivät jäädy ja jalkatilaankin tulee nopeasti ja riittäästi lämpöä.



    Liukkailla ja lumen pöpperöisillä teillä ei ole ollut etenemisvaikeuksia päin vastoin, kun aiemmin vataavetoisella piti arvioida kannattaako vaikeaan paikkaan lähteä yrittämään, nyt ei sitä tarvitse miettiä kun antaa mennä vaan.



    Auto on muuten pysynyt yllättävän puhtaana, vielä ei ole tarvinut pestä, mutta perä on likainen. Tuntuu imeä liat perään.



    Yllättävän hyvä hankinta!

      
  • Engineeri:

    Onnittelut käytännöllisestä ja komeasta ajopelistä!
    Paljonkos nykyhondassa on huoltoväli?
    30000 km?


    Käytön mukaan.

    Huoltomuistutusjärjestelmä ilmoittaa näytössä seuraavan huollon ajankohdan matkana tai päivissä (maks. 365 päivää )

      
  • Meillä perheessä yhtenä autona honda crv autom.diesel vm 2010,

    testattiin saman päivän aikana seuraavat automaatti dieselit: uusi Honda Crv, Kia Sorento, Mitsu Outlander ja Mazda Cx-5.

    Mazda yllätti positiivisesti,Mitsu oli pettymys, Honda on Honda, Honda oli ainoa jossa kitkat alla, rengasmelu vai miksi? Kaikissa muissa nastat. Kia yllätti ainakin minut ja oli porukan paras, selvästi hiljaisin ajettava ja miellyttävin muutenkin joka suhteessa, varusteita ja hevosia muihin verrattuna vallan hirmuisesti.

    Hondassa myös varusteita, navi, nahkaa jne. mutta jos nyt oikein käsitin niin hinta tais olla jotain 63 tuhatta, aika paljon hondasta, minun mielestäni ainakin.

    Vielä odotellaan uudet Toyota Rav4 ja Nissan Xtrail ja Hyundai Santa Fe, eiköhän se joku näistä sit osu kohdilleen.

      
  • dominick:

    Meillä perheessä yhtenä autona honda crv autom.diesel vm 2010,
    testattiin saman päivän aikana seuraavat automaatti dieselit: uusi Honda Crv, Kia Sorento, Mitsu Outlander ja Mazda Cx-5.
    Mazda yllätti positiivisesti,Mitsu oli pettymys, Honda on Honda, Honda oli ainoa jossa kitkat alla, rengasmelu vai miksi? Kaikissa muissa nastat. Kia yllätti ainakin minut ja oli porukan paras, selvästi hiljaisin ajettava ja miellyttävin muutenkin joka suhteessa, varusteita ja hevosia muihin verrattuna vallan hirmuisesti.
    Hondassa myös varusteita, navi, nahkaa jne. mutta jos nyt oikein käsitin niin hinta tais olla jotain 63 tuhatta, aika paljon hondasta, minun mielestäni ainakin.
    Vielä odotellaan uudet Toyota Rav4 ja Nissan Xtrail ja Hyundai Santa Fe, eiköhän se joku näistä sit osu kohdilleen.


    Sorento olisi ollut aika korkealla myös minun valinnassa, mutta tippui pois kun sitä ei tuoda bensiinimoottorilla.



    Mazda tippui minun valinnassa pois kun en halunnut enää kolmatta Mazdaa. :smile:



    Kallein CR-V maksaa 57 500 euroa + toimituskulu ja halutessa metalliväri.

    Varusteina mm. mainitsemasi navin ja nahan lisäksi avaimeton järjestelmä, mukautuva vakionopeussäädin, aktiivinen törmäyksen varoitusjärjestelmä, kaistavahti, videoliitäntä.

    Näiden lisäksi voi hintaa vielä nostaa lisävarusteilla kuten esim. vetokoukku.

      
  • Penteles,

    montakohan autoa sinä oikein ostit? :sunglasses:

    Tammikuun tilastossa sija 7.

    Jopahan on myyty paljon.

      
  • mhj:

    Penteles,
    montakohan autoa sinä oikein ostit? :sunglasses:
    Tammikuun tilastossa sija 7.
    Jopahan on myyty paljon.


    Onhan se mukava että yksi noista 269:stä on minun. :smile:

    Usein uusi/uudistettu malli kasvattaa myyntiään. Joulukuussa myytiin 73 kpl.

    Vain kahdeksan mallia 30:stä kasvatti myyntiään.

      
  • Tässä keskikokoisten citymaastureiden tammikuun ensirekisteröinnit:



    1. HONDA CR-V 269 kpl

    2. KIA SPORTAGE 132 kpl

    3. NISSAN QASHQAI+2 86 kpl

    4. VOLVO XC60 85 kpl

    5. VW TIGUAN 76 kpl

    6. BMW X3 67 kpl

    7. FORD KUGA 62 kpl

    8. AUDI Q5 51 kpl

    9. M-B GLK 49 kpl

    10. MAZDA CX-5 49 kpl

    11. MITSUBISHI ASX 49 kpl

    12. MITSUBISHI OUTLANDER 48 kpl

    13. AUDI Q3 38 kpl

    14. BMW X1 27 kpl

    15. RANGE ROVER EVOQUE 22 kpl

    16. TOYOTA RAV4 14 kpl

    17. SUBARU FORESTER 11 kpl

    18. HYUNDAI SANTA FE 4 kpl

    19. BMW X5 0 kpl

      
  • Onko autotyypeille selvä määritys?

    Esim."What car" luokittelee "crossovers" ja "4x4s".

    Osa noista mainitsemistasi kuuluu siinä edellisiin ja osa jälkimmäisiin.

      
  • mhj:

    Onko autotyypeille selvä määritys?
    Esim."What car" luokittelee "crossovers" ja "4x4s".
    Osa noista mainitsemistasi kuuluu siinä edellisiin ja osa jälkimmäisiin.


    Listaus on täysin minun tekemä. Olen valinnut minulle mielenkiintoisimmat mallit.

      
  • Ihan hyvähän se on.

    Sopiiko, että Opel Mokka laitetaan mukaan luvulla 151.:sunglasses:

    (En ole tilannut, kävin kylläkin katsomassa.)

      
  • Tässä päivitetty lista:



    1. HONDA CR-V 269 kpl

    2. OPEL MOKKA 151 kpl

    3. KIA SPORTAGE 132 kpl

    4. NISSAN QASHQAI+2 86 kpl

    5. VOLVO XC60 85 kpl

    6. VW TIGUAN 76 kpl

    7. BMW X3 67 kpl

    8. FORD KUGA 62 kpl

    9. AUDI Q5 51 kpl

    10. M-B GLK 49 kpl

    11. MAZDA CX-5 49 kpl

    12. MITSUBISHI ASX 49 kpl

    13. MITSUBISHI OUTLANDER 48 kpl

    14. AUDI Q3 38 kpl

    15. BMW X1 27 kpl

    16. RANGE ROVER EVOQUE 22 kpl

    17. TOYOTA RAV4 14 kpl

    18. SUBARU FORESTER 11 kpl

    19. HYUNDAI SANTA FE 4 kpl

    20. BMW X5 0 kpl



    Nyt lista näyttää paremmalta kun siinä on tasan 20 autoa. :smile:



    Opel Mokkaa rekisteröitiin viime vuonna 26 kpl.

      
  • Selvästi parempi.

    Kaksi tärkeää merkkiä keulilla. :smile:

      
  • No tänään sit tuli näytille uusi ja isompi Ford Kuga, Subaru Forester kans tulossa mutta ei taida saada automaatti-diesel yhdistelmää.

    On on mistä valita tässä luokassa!!!

    Sit on kans kokeiltu Bmw x3, joku tökkii sisustassa, made in venäjä. Edelleen minun mielestä.

    Audi Q5 samaten testattu ja ei passaa, pakastin.

    Kyllä se taitaa löytyä Korea-Japani merkeistä.

    Mites tämä uusi Honda Crv dieselinä ja lämpö?

    Meillä Crv diesel vm 2010 ja on kyllä aika kylmää kyytiä.

      
  • Joku voisi tosiaan kertoa dieselin lämpiämisestä.



    Minä olen erittäin tyytyväinen bensiinimallin lämmityslaitteeseen ja etenkin lämmön tulosta sisätiloihin. Lämpöä ei puhalla mistään erityisesti, mutta sitä vaan tulee tasaisesti. Kokemus on tähän mennessä 30 asteen pakkasessa. Voi ajella aivan hyvin "sisävaatteilla". Jalkatilastakaan ei löydy kylmiä kohtia.

    Lisäksi lämpöä alkaa tulla parin kilometrin ajon jälkeen, jolloin puhallin automaattisesti kasvattaa puhallinnopeutta, jos lämmityslaite on automaatilla.

      
  • Nyt on tullut ajeltua pääasiassa kaupungissa ja taajamassa, mutta niin lyhyitä matkoja ettei vielä ole tarvinnut tehdä seuraavaa tankkausta.

    Auton tietokone näyttää tällä hetkellä kulutukseksi 8,8 l/100km ja keskinopeudeksi 42 km/h.

    Kaupungissa "pyörittely" on helppoa, ohjaus kevyt ja kääntösäde pieni (varsinkin kun oli tottunut C5:een).

      
  • Ärsyttää niin paljon,että vaikka auto olisi kuinka hyvä, niin panee harkitsemaan jotain muuta merkkiä.

      
  • nyt sit taas yksi uusi saman luokan Toyota rav4 bensa automaatti ajettu.

    Pettymys yllättäen (minulle) päällimmäisenä mielessä.

    Sisätilat ok, kori ok, mutta mutta moottorin äänet kiihdyttäessä

    ja sit sama vakio vielä luminen liikenneympyrä, aivan älytön puskeminen johon auton elektroniikka puuttui todella herkästi ja vauhti hyytyi.

    Minun lumisen liikenneympyrätestin epäviralliset tulokset:

    1. Kia Sorento 2. Mazda cx5 3. Mitsu outlander. 4. Honda Crv

    5. Toyota rav4

    Siis minun mielestä.

    Subaru Foresteria odotellessa.

      
  • Hyvin ehdit vielä tehdä Ford Kugalla liikenneympyrätestin ennen Subarua. :sunglasses:

      
  • Kohta tulee uusi Rav4 myös.

      
  • Hyvin ehdit vielä tehdä Ford Kugalla liikenneympyrätestin ennen Subarua.


    Kohta tulee uusi Rav4 myös.




    Molemmat (Kuga&RAV4) on ainakin Tampereella jo kaupassa näytillä.

    Kävin istumassa molemmilla kylmät tyypit ja huomioin ilolla pitkän kuljettajan kannalta parantuneen ajoasennon ja takapenkin väljemmät tilat kookkaan kuskin takana.

      
  • Kävin ajaan just tällä uudella Rav4 jossa siis MINUN mielestäni ongelmana puskeminen ja moottorin melu. Ford Kuga oli näytillä mut ei vielä ajettavana, samaten uusi Subaru Forester kans jo liikkeessä muttei saa automaattina dieseliä.

    Kauppa Kia Sorentosta jäi siihen kun halusin ksenonit, Kialla ne tulee kalleimmassa varustelussa jossa sit tuli nämä panorama katto ja kattoluukua jotka madallutti kattoa pitkälle miehelle sen verran et oli pää katossa kiinni, no 1-2 senttiä saattoi jäädä väliä.

    Honda Crv diesel automaatti on tilattu.

      
  • Eipä sitten muuta kuin onnittelut uuden auton tilauksesta.

    ---

    Helmikuun myyntilistalla Honda CR-V on jo sijalla 4.

    Kauppa käy todella reippaasti.

      
  • Helmikuun ensirekisteröinnit citymaastureille:



    1 HONDA CR-V 258

    2 KIA SPORTAGE 81

    3 VOLVO XC60 76

    4 NISSAN QASHQAI+2 73

    5 OPEL MOKKA 70

    6 TOYOTA RAV4 66

    7 MITSUBISHI ASX 44

    8 BMW X3 43

    9 VW TIGUAN 41

    10 MAZDA CX-5 34

    11 MITSUBISHI OUTLANDER 30

    12 AUDI Q5 29

    13 BMW X1 29

    14 M-B GLK 23

    15 SUBARU FORESTER 20

    16 FORD KUGA 15

    17 AUDI Q3 13

    18 RANGE ROVER EVOQUE 9

    19 BMW X5 2

    20 HYUNDAI SANTA FE 2



    Olen nyt ajanut uudella CR-V:lläni vasta kolmatta tankillista ja ajot ovat olleet pääasiassa kaupungin keskustassa noin 1,5km kerralla. Auton moottorin lämpötilamittari ei tuolla matkalla vielä ehdi nytkähtämäänkään.

    Se näkyy myös kulutuksessa ja auton tietokone näyttääkin nyt keskikulutuksen olevan 10,6 l/100km. Keskinopeus 36 km/h.

      
  • Tässä vielä lista vuoden alusta (tammi-helmikuu):



    1 HONDA CR-V 527

    2 OPEL MOKKA 221

    3 KIA SPORTAGE 213

    4 VOLVO XC60 161

    5 NISSAN QASHQAI+2 159

    6 VW TIGUAN 117

    7 BMW X3 110

    8 MITSUBISHI ASX 93

    9 MAZDA CX-5 83

    10 AUDI Q5 80

    11 TOYOTA RAV4 80

    12 MITSUBISHI OUTLANDER 78

    13 FORD KUGA 77

    14 M-B GLK 72

    15 BMW X1 56

    16 AUDI Q3 51

    17 RANGE ROVER EVOQUE 31

    18 SUBARU FORESTER 31

    19 HYUNDAI SANTA FE 6

    20 BMW X5 2



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit