Paras neliveto?

147 kommenttia
1235»
  • Blondin koeajamassakin oli sentään maasturin tasauslukitukset. Oikean maasturin lattialle ei mitään äänieristysmattoja voi laittaa, koska kahluusyvyys on noin nilkkasyvyys. Siis kuljettajan paikalla istuvan nilkkaan saakka.



    Geen törmäystesti:

    https://www.youtube.com/watch?v=8PBqKqM0nrA



    Ja neliveto käytännössä:

    https://www.youtube.com/watch?v=9oJfS6nsOMo&feature=endscreen&NR=1



    G800 on muuten ainoa Brabus, johon 800 hevosvoimaisen mörkömoottorin saa ilman momentinrajoitusta. Muiden voimansiirto ei kestä...



    Ei tuossa ole järjen häivää, mutta jotenkin sairaalla tavalla kiehtova laite. Tykkää :hug:

      
  • You tubessa löytyy mielenkiintoisia videoita ja nelivetovertailuja. Nelivedoissa on todella isoja eroja. Sellainen käsitys on syntynt, että Land Rover ryhmä on huippuluokkaa, subarut tosi hyviä, Audi quattro hyvä, oikeat maasturit kuten Pajero, Land Gruiser, Pathfinder e.t.c., sitten tulevat osittain nelivetona toimivat Volvot, Mersut BMW:t ja jossain kaukana Honda CRV:t, Fordit y.m. silloin tällöin nelivedot.

      
  • simppa:

    No toki jos pelkkää kestävyyttä painottaa, niin sitten tojo. Tuppaa tuon Discon ominaisuudet vaan olemaan kaikilla muilla mittapuilla aika monta pykälää korkeammalla. Maanteillä ne Land Cruiserit pääosin liikkuvat ja siellä disco on täysin ylivoimainen.

    Mun mielestä on vähän yllättävää, että tojoon ei lukkoa saa. Oikeastaan ainokasi myyntivaltiksi jää siis kestävyys? Väittäisin, että disco menee maastossakin vähintään yhtä pitkälle ja jos isoa kärriä vetää, niin discon vetopaino on 500 kg enemmän.

    Mulla oli tuollainen Toyota vuokralla Etelä-Afrikassa, ja työkonehan se pohjimmiltaan on. Tietyllä tavalla tulee mieleen Hiacekin.




    Minustakin Toyotan maine on kyllä yllättävän kova, huomioiden se, ettei tuote ole enää ominaisuuksiltaan läheskään yhtä hyvä kuin se ennen oli.



    Discossa mukavuusominaisuudet ovat selvästi luokkaa korkeammalla. Se on vähän kuin S-mersu on henkilöautoluokassa vrt. muihin maastureihin. Kortin kääntöpuolena tulee juurikin tuo luotettavuus ongelma, D3 esimerkksi vieläkin luotettavuustutkimuksissa loistaa monesti 10 huonoimman joukossa, kun japanilaiset ovat siellä toisessa päässä listaa. Eihän luotettavuusongelmasta muuta suurta haittaa ole kuin varsin korkeat ylläpitokulut, varsinkin sitten kun takuu on loppunut. Ompa tuo Discon hintakin nykyään kyllä selvästi korkeampi mitä noiden alkupään japisen, joten ei ne ehkä ole niin saman luokan autoja enää edes. Selvästi enempi luxusmaasturi ja varmastikkin yksi parhaita niistä.



    Mutta noista muista ominaisuuksista sitten saakin vääntää pidempään. Toyotassa on kyllä pieni max jarrullinen kärrypaino luokassaan. Mutta multa valmistajilta löytyy kyllä niitä, joilla voi vetää 3500kg tai vähän alle, riippuu tietysti paljonko on tarve kiskoa.



    Sitten vielä takaisin aiheeseen nelivedoista. Mielestäni G mersussa jopa sen karuimman työkalumallin hinta on pompannut niin järjettömäksi, että jos autoa työkaluksi tarvitsee, lienee järkevämpää ostaa joku muu maasturi ja siihen jälkiasennuslukko, ne maksaa tonnin kappale. Muuten G on kyllä hieno laitos, vaikka sitä onkin järkisyillä vaikea perustella. :xmas:



    Maasturinelivedoista itse pidän yhtenä parhaista Jeepin Quadra Drive systeemiä, jossa oli vielä aiemmassa korimallissa Eatonin eLSD nimeä kantavat automaattiset lukot molemilla akseleilla, jotka voivat lukittua 100%, ja ovat elektronisesti ohjatut. Sen jälkeen tulee nämä kaikki takalukolliset ja luistonestoa soveltavat, pajero, discossa optiona, jeepin uudempi grand cherokee, jne.



    Tässä videota Quadra Drivesta:

    http://youtu.be/y1DG-P6oOGY



    Quadra Drive poikkesi maasturinelivetojen nykyvaltavirrasta täysin siinä, että se oli täysin mekaaninen systeemi, eikä osittainkaan jarruihin perustuva. Siitä aiheutuu se, että systeemin reaktioaika on todella lyhyt, lisäksi, lukko ei aukea heti lukittumisen jälkeen, eli jos pito vaihtelee nopeasti, veto on silti jatkuvaa, eikä osaa moottorin tuottamasta energiasta polteta lämmöksi jarruissa. Toisin kuin lähes kaikissa muissa, joissa systeemi toimii vähintäänkin osittain luistoneston pohjalta, esimerkiksi lumessa, pyörät vetää epätasaisesti, kun pito vaihtelee kokoajan ja systeemillä on kiire jarruttaa milloin mitäkin pyörää.

      
  • Matti-:

    Sitten vielä takaisin aiheeseen nelivedoista. Mielestäni G mersussa jopa sen karuimman työkalumallin hinta on pompannut niin järjettömäksi, että jos autoa työkaluksi tarvitsee, lienee järkevämpää ostaa joku muu maasturi ja siihen jälkiasennuslukko, ne maksaa tonnin kappale. Muuten G on kyllä hieno laitos, vaikka sitä onkin järkisyillä vaikea perustella. :xmas:


    Siinähän se onkin, että Geen potentiaalisella ostajalla on samaan hintaan tarjolla tilavampi GL tai jos Möllin tilat riittävät, jää helposti kymmeniä tuhansia muihin leluihin.

      
  • 740 GLE:


    Siinähän se onkin, että Geen potentiaalisella ostajalla on samaan hintaan tarjolla tilavampi GL tai jos Möllin tilat riittävät, jää helposti kymmeniä tuhansia muihin leluihin.




    Eikös "möllin" leveys ainakin ole S-mesen luokkaa, pituus on lyhyempi. Toinen meseni C malli on kyllä koirankoppi mölliin verrattuna

      
  • 740 GLE:

    Blondin koeajamassakin oli sentään maasturin tasauslukitukset. Oikean maasturin lattialle ei mitään äänieristysmattoja voi laittaa, koska kahluusyvyys on noin nilkkasyvyys. Siis kuljettajan paikalla istuvan nilkkaan saakka.




    No jaa. Kummasti vaan esimerkiksi Discosta ja Land Cruiserista ne matot löytyy, vaikka kahluusyvyys on noilla 10 cm enemmän kuin mersussa (70 cm vs. 60 cm)



    Uudessa Rangessa kahluusyvyys on huimat 90 cm. Veikkaisin silti, että äänieristysmattoa löytyy vaikka muille jakaa :wink:

      
  • Matti-:


    Minustakin Toyotan maine on kyllä yllättävän kova, huomioiden se, ettei tuote ole enää ominaisuuksiltaan läheskään yhtä hyvä kuin se ennen oli.

    Mutta noista muista ominaisuuksista sitten saakin vääntää pidempään. Toyotassa on kyllä pieni max jarrullinen kärrypaino luokassaan. Mutta multa valmistajilta löytyy kyllä niitä, joilla voi vetää 3500kg tai vähän alle, riippuu tietysti paljonko on tarve kiskoa.




    Vertasinkin nimenomaan Land Cruiseriin. Toki muitakin 3500 kg vetopainolla löytyy.



    Ja maastossa uskaltaisin väittää discon olevan etevämpi. Discossa tulee esimerkiksi aina ilmajousituksella, joka sallii ylä asennossaan melkoisen maavaran (toki joustojen kustannuksella). Toyotassa alustasäätö vaikuttaa ainoastaan taka-akselin maavaraan ja sekin on saatavissa ainoastaan parhaimmin varusteltuihin malleihin. Silloin hinta on jo yli 90 k€.



    Hintaeroa discolla ja tojolla on alkaen henkilöautomalleissa n. 5 k€. Ei mielestäni mikään huikea summa, kun lähtöhinnat keikkuvat 80 k€ molemmin puolin.



    Jos noita maastospeksejä vertaa paperilla, niin disco voittaa lähes kaikessa tai on ainakin tasapelissä. Ainoa mitä tojossa keksin, on jäykkä taka-akseli. Esimerkiksi discon maavara on perus "maasto-asennossa" 240 mm, jota voi korottaa 310 mm asti. Toyotan maavara on 215 mm. Myös esimerkiksi jättö-, ylitys- ja lähestymiskulmat menevät aika selvästi discolle.



    edit:

    Toyota maksaa automaattina 80 k€. Hintaero discoon sulaa siis pariin tonniin.

      
  • simppa:

    740 GLE:
    Blondin koeajamassakin oli sentään maasturin tasauslukitukset. Oikean maasturin lattialle ei mitään äänieristysmattoja voi laittaa, koska kahluusyvyys on noin nilkkasyvyys. Siis kuljettajan paikalla istuvan nilkkaan saakka.


    No jaa. Kummasti vaan esimerkiksi Discosta ja Land Cruiserista ne matot löytyy, vaikka kahluusyvyys on noilla 10 cm enemmän kuin mersussa (70 cm vs. 60 cm)

    Uudessa Rangessa kahluusyvyys on huimat 90 cm. Veikkaisin silti, että äänieristysmattoa löytyy vaikka muille jakaa :wink:




    Niin ja tuo ilmoitettu kahluussyvyyskin on kyllä useimmiten sellainen, että siinä on ihan hyvin vielä pelivaraa, G mesulla varmasti kestää käytännössä mennä yhtä syvältä kuin muillakin vakioautoilla. Meno loppuu vasta kun moottorin ilmanottoon pääsee vesi(yli metrin korkeudella selvästi taitaa olla yleensä ), tai suojaamattomat elektroniikat kastuu, tms.) Se toisaalta voi olla, että perien öljyihin sekoittuu vesi, tuon ilmoitetun luvun ylittäessä. No se vaan meinaa sitä, että pitää vaihtaa öljyt useammin, tai pidentää niitä putkia.



    G mersussa on semmoinen jännä ominaisuus kahluusyvyyteen liittyen, että siinä on pohjassa avattavat venttiilit, joista voi tarkoituksella päästää vettä sisään. Tällä voi estää auton kellumisen, jolloin saa renkaat painumaan pohjaan ja pitoa vetäville pyörille. :xmas:

      
  • Uudessa Rangessa kone vetää ilmaa oikeastaan niin korkealta kuin ilman snorkkeleita vaan pystyy. Koneen ilmanotto on konepellin alla sen takaosassa sivuilla.



    Discossa ilmanottoaukot näkyvät auton kyljissä, eli ne kolot eivät ole pelkkä koriste. Samoin vanhan rangen ilmanottoaukot olivat kyljissä.



    Mittaamallahan noista selviäisi, koskako se kone hörppää vettä. Veikkaisin, että tuon Rangen lukema voisi olla aika vaikuttava, kun ilmanottoaukot on tuulilasin alareunan/kylkilinjan korkeudella...

      
  • MMS:

    740 GLE:

    Siinähän se onkin, että Geen potentiaalisella ostajalla on samaan hintaan tarjolla tilavampi GL tai jos Möllin tilat riittävät, jää helposti kymmeniä tuhansia muihin leluihin.
    Eikös "möllin" leveys ainakin ole S-mesen luokkaa, pituus on lyhyempi. Toinen meseni C malli on kyllä koirankoppi mölliin verrattuna


    ML on minustakin iso auto, mutta tässä mittatikkuna onkin GL ja G.



    Jos istumapaikkoja tarvitaan vähintään 6, on ML nimenomaan tilojensa vuoksi epäilyttävä, vaikkei absoluuttisesti pieni olekaan.

      
  • Ainakin classic Rangella (4.6 Vogue LSE) voi ihan hyvin ajaa veteen niin, että konepelti jää kokonaan veden alle ja ilman snorkkelia. Pitää vain auton kokoajan sen verran liikeessä ettei aaltoja muodostu eteen kovin paljon niin vastarannan ylösnousu onnistuu. Vesi on vaan yllättävän kova vastus, kun sitä on tuohon asti eli maastovaihteet päällä, keskilukko kiinni ja silti kierroksia saa pitää yllättävän paljon. Jahka on päässyt pois niin pitää koneen käynnissä niin se kuivattaa nuo sähköarat paikat aika nopeasti. Jos sitä enemmänkin tekisi niin sähköflekti voisi olla hyvä hankinta ja pakko-ohjattuna, että sen saisi kokonaan pois. Flekti vaan turhaan myllää vettä vedessä, eikä siellä veden alla flektiä tarvi. Renkaina on ihan vakiot BF:n AllTerrainit. Ne on mielestäni ihan hyvät, jos joskus tarvitsee poiketa tieltä.

      
  • tracktest:


    Latvalan Monte Carlon rallin jälkeiset kommentit Polon aliohjautumisesta laittaa homman toimimisen outoon valoon, ettei homma toimi edes sillä tasolla. Citroenilla ei näyttänyt olevan vastaavia ongelmia lainkaan




    Heikosti tuntuu joo toimivan. Ainoastaan kolmen ja puolen minuutin voitto ja dominoiti alusta loppuun. Näyttää olevan aivan sama millä autolla suomalaiset ajavat, niin aina on säädöt hukassa.

      
  • NHB:

    Heikosti tuntuu joo toimivan. Ainoastaan kolmen ja puolen minuutin voitto ja dominoiti alusta loppuun. Näyttää olevan aivan sama millä autolla suomalaiset ajavat, niin aina on säädöt hukassa.




    Ei voi säätöjä syyttää jos tielle nousee kivi ja Latvalan taistelu päättyy siihen. Alustan heikoin kohta tuli ilmi tuon kiven myötä (alatukivarsi poikki). Perisuomalaiseen tyyliin haukutaan suomalaiset kuljettajat aina tilaisuuden tullen, mikä on tyhmää jos mikä. Kausi on pitkä ja suomalaiset onnistuvat vielä uskokaa vaan näin minä näen jatkon. Onnistumiset ruokkivat itsetuntoa ja luottamusta autoon ja vain siten vauhti löytyy ja näin tulee vielä käymään. Ei suomalainen luovuta koskaan sen pitäisi kaikkien tietää. Autot ovat aika tasaväkisiä kuitenkin. Ogierin hommassa näkyy vuoden pituinen kova testaus luottona autoon, paketti toimii satavarmasti.



    http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2013/03/1718771/latvala-paljasti-volkswagenin-heikon-paikan



    Oma näkökulmani ralliin on vuosien seurannan myötä muuttunut sillä moni tekijä vaikuttaa eri asioihin hyvinkin paljon. Tekniikan pettämiset kuuluvat lajiin vahvasti ja niiden osuus on aina mukana. Tämä saa lajia tuntemattoman helposti syyttämään kuljettajaa mikä on väärä lähestymistapa tekniseen lajiin mikä ralli tällä tasolla oikeasti suuressa määrin on. Kokihan Hirvonenkin rengasrikon ja se vie aikaa rutkasti jos se tapahtuu heti pätkän alussa.





    Ogierin vauhti on huimaa täytyy myöntää. Yksi pointti on se, että Ogier ei ole lyhyellä urallaan vielä kokenut rajua ulosajoa joten vauhti on tapissa muihin nähden toistaiseksi. Hirvonen ajaa mielestäni hieman varovasti ja syy siihen voi olla Neste rallissa tapahtunut kovavauhtinen ulosajo jossa mentiin nokan kautta ympäri monta volttia. Kyllä nämä ulosajot yleensä syövät huippuvauhdin. Ajotaidot ovat tallella siitä ei ole kyse. Luotto autoon pitää palautua siitä se lähtee. Ehkä kuitenkin varmasti maaliin ajo on viisasta pitkällä aikavälillä sillä kausi on pitkä ja kaikki pisteet lasketaan. Taktiikka voi olla oikea, mutta voittaa pitää myöskin jos siihen vaan tulee mahdollisuus.

      
  • Kannattaa muistaa myös Ogier- Latvala vertailussa se fakta, että Ogier pääsi rakentamaan siitä mieleisensä viimekaudella ja miten hänen ajotyyli eroaa latviksen voi hyvinkin olla syynä.

    Jos kesällä ei latvis pärjää niin sitten alkaa olla miehessävika ja taisin jostain lukea ettei sääntöjen puutteissa voi latvis vaihtaa tiettyja osakokonaisuuksia kuin vasta tuokokuussa?



    OT tuo oli...

      
  • tracktest:



    Ei voi säätöjä syyttää jos tielle nousee kivi ja Latvalan taistelu päättyy siihen. Alustan heikoin kohta tuli ilmi tuon kiven myötä (alatukivarsi poikki). Perisuomalaiseen tyyliin haukutaan suomalaiset kuljettajat aina tilaisuuden tullen, mikä on tyhmää jos mikä. Kausi on pitkä ja suomalaiset onnistuvat vielä uskokaa vaan näin minä näen jatkon.

    Ogierin vauhti on huimaa täytyy myöntää. Yksi pointti on se, että Ogier ei ole lyhyellä urallaan vielä kokenut rajua ulosajoa joten vauhti on tapissa muihin nähden toistaiseksi.




    Oman maan kilpailijoiden fanittaminen on yleistä maasta riippumatta. Mutta jos faktoja katsotaan, niin aika painavat syyt Suomen puhuvat Suomen rallikaksikkoa vastaan. Useat kärkitiimit ovat tarjonneet kalustoa näille suomalaisille, mutta huippuvauhtia ei ole vielä kaikkien näiden vuosienkaan jälkeen löytynyt. Huippukalustolla suomikaksikko voisi olla kärjessä, jos Ogier ja Loeb eivät osallistu. Tosiasioiden tunnustaminen ei ole koskaan tyhmää. Ogierin lyhyt ura on sitä vastoin mielestäni pelkästään typerä selitys suomalaisten miedolle menestykselle.



    Oikeastaan fanitukset eivät ole edes erityisen mielenkiintoinen yksityiskohta. Enemmän kiinnostaisi kuulla VW:n "homman toimivuudesta".

      
  • NHB:

    Oman maan kilpailijoiden fanittaminen on yleistä maasta riippumatta. Mutta jos faktoja katsotaan, niin aika painavat syyt Suomen puhuvat Suomen rallikaksikkoa vastaan. Useat kärkitiimit ovat tarjonneet kalustoa näille suomalaisille, mutta huippuvauhtia ei ole vielä kaikkien näiden vuosienkaan jälkeen löytynyt. Huippukalustolla suomikaksikko voisi olla kärjessä, jos Ogier ja Loeb eivät osallistu. Tosiasioiden tunnustaminen ei ole koskaan tyhmää. Ogierin lyhyt ura on sitä vastoin mielestäni pelkästään typerä selitys suomalaisten miedolle menestykselle.

    Oikeastaan fanitukset eivät ole edes erityisen mielenkiintoinen yksityiskohta. Enemmän kiinnostaisi kuulla VW:n "homman toimivuudesta".




    Kyllä tuo omien haukkuminenkin luonnistuu näköjään joiltakin kovin kevyin eväin.



    Onhan siellä ollut vastassa maailman paras rallikuljettaja kautta aikain Sebastian Loeb. Se on syytä muistaa, kun laukoo totuuksia. Näitä nopeita kuljettajia on ollut aina historian saatossa myös monta suomalaista, nimiä ei tarvinne luetella.



    Ogierin nopeus on nähdäkseni siinä, kun pääsi vuoden testaamaan autoa molemmilla alustoilla ja vauhti osoittaa sen, että työ on onnistunut. Ogier toi myös paljon tietoa Citroënilta VW:lle sekin on hyvä muistaa. Merkittävä asia jonka kyllä VW hyvin osasi hyödyntää palkatessaan Citroënilla tympääntyneen kakkoskuskin (Ogier).



    VW:n panostus on ollut suuri ja he ovat tosissaan mukana sen tulokset jo tässä vaiheessa näyttävät, mutta mestaruuksia ei kannata vielä jaella. Kausi on pitkä ja onneakin tarvitaan ihmisethän noita autoja ajavat, virheiden mahdollisuus on aina olemassa. Alku on ollut suomalaisille hieman laiha, mutta kolme rallia on vasta ajettu. Paljon on pisteitä jakamatta.



    Uudet merkit tuovat kiinnostusta lisää MM-ralliin ja niitä on tulossa ensi vuonna lisää joten arvostus nousee tulevina vuosina entisestään menneiden vuosien loistoon ja se on hyvä tulevaisuutta ajatellen.



    Palataan asiaan, kun kausi etenee.

      
  • Puheet haukkumisista ovat omia horinoitasi. Nykyiset suomalaiset WRC-kuskit eivät ole päässeet huipputulokseen. Se on vain puhdas tilastollinen fakta. Muun väittäminen on valehtelua riippumatta siitä, pitääkö heitä "ominaan" vai ei. Itse en heitä ainakaan millään tasolla omista. Jos Ogier nyt hyötyy jotenkin erityisen paljon viime kauden testeistä, niin luulisi kai sitten Hirvosenkin olevan kärkivauhdissa.

      
  • Uutisten puolella trollaat nimimerkeillä "Karvasauberi" ja "vaseline", äläkä muuta väitä syyllistyt vain valehteluun. Täällä keskustelussa öykkäröit "NHB" nimimerkillä jo vuosia niinhän olet kertonut. Tämäkin keskustelu menee metsään, kun olet olevinasi kaikessa moniosaaja ja tietäjä. Ei palata asiaan, se on täysin turhaa. Tuskin olen ainoa joka on huomannut typerän trollauksesi. Ei taida olla muuta elämää sinulla, kuin tämä täällä huutelu. Kasva aikuiseksi, et pysty huijaamaan kaikkia vaikka niin kuvittelet.

      
  • Suomalaisten menestys näkyy useiden vuosien ajalta tilastoista ja ainoa metsään mennyt arvio on arviosi VW:n toimivuudesta. Siinäpä ne asiat noin lyhykäisyydessään.



    Sitten tuo viestisi toinen puoli... Mikähän siinä on, että vedät aina totaaliset kilarit kun jonku kirjoitus ei vastaa mielipiteitäsi. Onko se, ettei joku jaa kanssasi suomalaisten rallikuskien fanittamista, riittävä syy alkaa sylkemään kaikkea mieleen tulevaa p#¤kaa? Mieti vielä toiseenkiin kertaan. Nuo väitteesi ovat pelkästään lapsellisia ärtyneen mielesi tuotteita. Tämä yksi nimimerkki on riittänyt minulle myös tuolla uutisten puolella. Sinun ja noiden muiden nimimerkkien väliset Audi vs. BMW loanheittokisat uutisosioissa ovat sen luokan tapahtumia, että tämä yksi ja ainoakin nimimerkki on liikaa siellä. Aikasemmin tuhlasin joskus aikaani niihin, mutta nykyisin yleensä en edes lue kommenttejanne, koska sieltä ei tule mitään uutta eikä varsinkaan yhtään mitään mielenkiintoista.

      
  • VW:n kritisointi näyttää olevan sinulle arka aihe. Kritisoitavaa siinä merkissä on jos asiaa ajattelee puolueettoman näkökulmin. Hoitakoot tuon puolen joku muu, itse en siihen vaivaudu koska VW ei liikauta itseäni mitenkään. BMW on minun juttuni. Se kai on joillekin liikaa, koska sen suhteen tunteet on aina suuressa määrin mukana muokatessaan keskustelun älyllisen tason pohjalukemiin. Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Audi ja BMW on merkit joiden välille on mediassa luotu vastakkainasettelu jota trollit lietsoo liekkeihin aikaajoin ettei vaan pääse unohtumaan. Merkit ovat hienoja ja hyviä molemmat siksi en ymmärrä haukkumisia puolin enkä toisin. Tykäkkööt kukin mistä huvittaa. Valinnanvapaus olkoon kaikilla. Jos joku jättäää merkin ostamatta typerän kirjoittelun takia osoittaa se henkilön itsetunnon(lue valinnan) olevan muiden mielipiteiden muokkaama. Itseeni typerät kommentit ei vaikuta mitenkään sillä teen valinnat mieltymykseni mukaan "horinoista" välittämättä.

      
  • tracktest:

    VW:n kritisointi näyttää olevan sinulle arka aihe. Kritisoitavaa siinä merkissä on jos asiaa ajattelee puolueettoman näkökulmin.




    Mitään arkaa tuossa ei ole ja kukin kritisoikoon Volkkaria niin paljon kuin aikaa kyseiseen toimeen riittää ja kritisoinut Volkkaria ole minukin. Kritiikkisi VW:n ralliauton toimivuudesta ei vain vaikuttanut tuossa aikaisemmin erityisen oikeaan osuneelta ja nyt se liene jo osoittanut totaaliseksi hudiksi.



    Kritiikkiäkin on monenlaista. On perusteltua kritiikkiä, on rakentavaa kritiikkiä ja on myös täysin hyödytöntä kritiikkiä. Esimerkiksi pelkkiin vääriin väittämiin tai valheisiin perustuva henkilööni kohdistuva kritiikkisi kuuluu tuohon viimeiseen ryhmään.

      
  • NHB:

    Mitään arkaa tuossa ei ole ja kukin kritisoikoon Volkkaria niin paljon kuin aikaa kyseiseen toimeen riittää ja kritisoinut Volkkaria ole minukin. Kritiikkisi VW:n ralliauton toimivuudesta ei vain vaikuttanut tuossa aikaisemmin erityisen oikeaan osuneelta ja nyt se liene jo osoittanut totaaliseksi hudiksi.




    Niin tarkemmin kritiikkini lähti siitä mitä Latvala jo Montessa kertoi VW:n aliohjautuvuudesta, ei se minun kokemukseeni perustunut vaan Latvalan tuntemukset oli kyseessä.



    Latvalan näyttö jäi puolinaiseksi alun keskeytyksen myötä, sen suhteen joudutaan odottamaan seuraavan rallin sujumista paremmin ja eritoten paremmalla onnella. Se, että Ogierin säädöt toimii on tuon testauksen ansiota mitä sai tehdä huolella vuoden ajan. Latvalan kohdalla jos ajaa Ogierin säädöillä ei ainakaan Montessa eikä Ruotsin rallissa toiminut kovin hyvin. Toukokuuussa sääntöjen mukaan voi autoon tehdä Latvalan tarvitsemat muutokset mikä voi mestaruuden kannnalta olla myöhäistä jos sitten auto sopii Latvalan käteen, kuin hanska ikään. Sitä sopii toivoa. Ei Latvala ole niin huono, kuin miltä alkukausi on näyttänyt. Suomalainen ei luovuta vaan yrittää loppuun asti täysillä. Siitähän suomalaiset tunnetaan maailmalla periksiantamattomuudesta.

      
  • ainakin uunituoreessa 4x4 Maailma -lehdessä olivat pickup testissä saaneet Amarokin 4 Motion systeemin hajalle. Amarokista tuli 2WD. Ja nopeasti kahlasin jutun läpin (12 sivua!!) niin wolkkarin elektroniikka ei oikein saanut muutenkaan kehuja.Tuolla on jotain videopätkiä http://www.4x4maailma.fi, kyllä ne kaikki on ihan suomalaiseen metsään viety.

      
  • Derrick:

    On oikeita nelivetoja ja vähemmän oikeita.

    https://www.youtube.com/watch?v=Ki9ad5UCmwo&feature=youtube_gdata_player


    Miksi Subaruun oli laitettu nelivetokuski, mutta Hondaan ei?



    Tai sitten Subaru-kuski ei vain noudattanut pysähtymiskäskyä ennen jyrkkää nousua.



    :grin:

      
  • Eiköhän kaikki ole samaa mieltä, että tuon edellisen CR-V:n neliveto on markkinoiden alkeellisimpia. Eihän siinä ole kuin visko.



    Vaan eipä se Subaru autuaaksi tee:



    https://www.youtube.com/watch?v=8QX648_gnZg

      
  • Niin se linkki ilman pilkkua



    http://www.4x4maailma.fi



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit