Mercedes S-Klasse 2014

15 kommenttia

Tulevan Ässän muotoilu alkaa olemaan jo aika hyvin selvillä. Viimeaikaisten näyttöjen perustella toivoin Mersulta hieman rohkeampaa muotoilua. Eniten tuossa tökkii keula, joka näyttää turhan tutulta. Saksalaisilla tuntuu vallitsevan selvä yksimielisyys siitä, että vanhojen miesten autoissa kuuluu olla konservatiiviset muodot.



image

http://www.worldcarfans.com/113031855310/breaking-2014-mercedes-benz-s-class-completely-uncovered

  
  • NHB:

    Viimeaikaisten näyttöjen perustella toivoin Mersulta hieman rohkeampaa muotoilua. Eniten tuossa tökkii keula, joka näyttää turhan tutulta. Saksalaisilla tuntuu vallitsevan selvä yksimielisyys siitä, että vanhojen miesten autoissa kuuluu olla konservatiiviset muodot.


    Totta, ja varmaankin hyvästä syystä. Tuossa autoluokassa saattaisi olla melko riskialtista alkaa soveltamaan automuotoilun uusia tuulia ja villeimpiä ideoita. Olisiko tuohon haettu vähän linjoja Maybachistakin, jonka korvaajaksi se myös suunniteltiin?

      
  • NHB:

    Saksalaisilla tuntuu vallitsevan selvä yksimielisyys siitä, että vanhojen miesten autoissa kuuluu olla konservatiiviset muodot.




    FARwd:

    Tuossa autoluokassa saattaisi olla melko riskialtista alkaa soveltaa automuotoilun uusia tuulia ja villeimpiä ideoita.




    Ei sitä tuulien haistelua, tai villimpää ideointia, saati uudistumista ole minusta osoittaneet sen kummemmin muutkaan saksalaismerkit, kuten Audi, BMW kuin Volkkarikaan. On noiden mallit sitten vanhoille tai nuoremmille suunnattuja.



    Ei niin, etteikö tietynlainen ajattomuuskin ole hyvä juttu, jos sitä sitten tavoitellaan edes.

      
  • Takavalot otettu Bentleystä. Ei kuitenkaan niin rumat takavalot kuin CLA:ssa ja etenkin CLS:ssä.

      
  • Mielestäni erittäin tyylikäs auto. Suuret ulkomitat on saatu hienosti häivytettyä.

      
  • Ei tuo nyt ruma ole, mutta pirun konservatiivinen. Vähän rohkeampaa otetta olisin toivonut. Sinänsä en yhtään epäile auton ominaisuuksia, kun W221:kin on vielä täysin kilpailukykyinen tuote. Parin vuoden päästä voisin hyvinkin kuvitella vaihtavani tuollaiseen.

      
  • Sisusta on vailla vertaa. Parempaa saa hakee muista luksusmerkeistä.

      
  • Hyvä konservatiivisuuden ja edustavuuden symbioosi. Kyllähän tuon takapenkillä istuisi, jos joku vaan ajaisi ja ajelisi mielihyvin itsekin. Valitettavasti vaan täysin tavallisen kansan ostokyvyn ulkopuolella Suomessa.

      
  • Ulkonäöstä voi olla mitä tahansa, mutta vanhan miehen auto tämän luokan autot eivät välttämättä enää ole. Kiinassa mihin tämän luokan autoista myydään merkistä riippuen n. puolet, esim. 7-sarjan omistajien keski-ikä on 28 vuotta. Nämä Kiinalaisten ostamat autot ovat myös mallisarjan kalleimmasta (lue kalleinta mahdollista) päästä.



    Tämän luokan autot ovat näköjään TM:n toimituksellekin melko eksoottisia vekottimia. Kirjoittaahan se toisaalla uudesta s- sarjasta seuraavasti ”Istuinlämmitys on vanha juttu, mutta istuimissa on lisäksi jäähdytys ja hieronta, minkä lisäksi takaistuimien selkänojat saa melkein makuuasentoon.”



    Jäähdytykset, hieronnat, takaselkänojien kallistus on ollut saatavilla tämän luokan autoihin mallisukupolvia sitten.

      
  • juster:

    Ulkonäöstä voi olla mitä tahansa, mutta vanhan miehen auto tämän luokan autot eivät välttämättä enää ole. Kiinassa mihin tämän luokan autoista myydään merkistä riippuen n. puolet, esim. 7-sarjan omistajien keski-ikä on 28 vuotta. Nämä Kiinalaisten ostamat autot ovat myös mallisarjan kalleimmasta (lue kalleinta mahdollista) päästä.




    Kun 190-malli tuli MB:ltä markkinoille aikoinaan, sitä alettiin kuulemma Saksassa kutsumaan vanhojen miesten, tai ihmisten autoksi. Syy oli se, että sen hintahaarukka osui silloin sen verran alas siihen aikaan, että nuo katsoivat olevan mahdollista ostaa sellaisen, kun olivat aina MB:stä haaveilleet. Aika harvassa taitaa olla eläkkeelle jääviä, jotka ostavat S-sarjalaisia ”iäkkäämpien päiviensä iloksi”?



    Minä pidän S-Classia, tai 7-sarjan Bemareita ja vastaavia luksusautoina, joita ostetaan nimenomaan edustusautoksi ja -käyttöön: isoimmille yritys- tai korporaatiojohtajille, valtion päämiehille ja hallitusedustajille jne. mutta ei mitenkään ”perheautoiksi”. Sitten on tietysti näitä ns. muuten tarpeeksi äveriäitä, joilla vain on mahdollisuus auto ostaa, varustella sitä ja ehkä joku vielä palkata kuskiksikin. Omaan ajoon on sitten joku muu auto tallissa vielä. Eikä se katso mitenkään ikää mielestäni.



    Tuollaisen uutukaisen luulisi hyvinkin kelpaavan lipumaan punaisten mattojen eteen, lentokentälle yksityiskoneen viereen jne. Joskus panssaroituna, joku pidennettynä vielä, jonkun jopa kultaiseksi maalaamana ynnä muuta ”kivaa”. Huomaamattomaksi tuollaista autoa on hyvin vaikea saada kuitenkin.

      
  • Harvassa on myös niitä 20-30 -vuotiata, joilla riittää ostovoimaa tuon luokan autoihin. Ässä ei missään tapauksessa ole suurten massojen auto, joten minkään ikäryhmän keskimääräinen edustaja ei ole Ässän potentiaalinen ostaja. 190 oli jo paljon lähempänä sitä aikoinaan Saksassa.



    Suomessahan yksityisen ostama Ässä lienee harvinaisuus, mutta isommilla markkinoilla tilanne on toinen. Suomalainen verotus varmistaa sen, ettei kovin monella palkkatyöläisellä ole mahdollisuutta ostaa Ässää. Esimerkiksi Kiinassa ja Venäjällä taasen tilanne on toinen. Nuo hierarkioiden huipuilla olevat yritysjohtajat ja valtiomiehet ovat keskimäärin vanhoja. Ja kyllähän se näkyy muotoilussakin, kun vertaa esimerkiksi CLA:ta ja S-Klassea.

      
  • S-sarjan ja sen kilpailijoiden maailmanlaajuisesta myynnistä Kiinan osuus on lähes puolet. Ja Kiinassa esim. 7-sarjan omistajien keski-ikä on 28 vuotta. S-sarjaa ei siis ole suunniteltu vain vanhoille ihmisille. Maailma siis muuttuu, eikä Eurooppa ja varsinkaan Suomi ole mittari näiden autojen myynnille.



    C-sarja ei ollut mikään halpa tullessaan markkinoille 1982. Sen hinta oli samaa tasoa sen aikaisen ”E-sarjan” kanssa. Hinnat olivat esim. Suomessa tarkalleen samat aloitusmalleissa. Tosin C-sarjassa oli 20 hevosvoimaa tehottomampi moottori.



    C-sarja oli markkinoille tullessaan nimenomaan Mersun mallistossa nuorekas. Sen kohteena oli nimenomaan nuorekkaat hyvin toimeen tulevat.



    Se että käytettynä siitä tuli suosittu erityisesti kahden hengen perheille saksassa, johtui sen kompaktista koosta ja luotettavan maineesta.



      
  • NHB:

    Tulevan Ässän muotoilu alkaa olemaan jo aika hyvin selvillä. Viimeaikaisten näyttöjen perustella toivoin Mersulta hieman rohkeampaa muotoilua. Eniten tuossa tökkii keula, joka näyttää turhan tutulta. Saksalaisilla tuntuu vallitsevan selvä yksimielisyys siitä, että vanhojen miesten autoissa kuuluu olla konservatiiviset muodot.


    Makuasia, mutta minusta S onnistui paljon paremmin kuin W212 E-sarjan facelift. Eli taisin paljastua vanhaksi mieheksi :-)



    Tämä ei tosin taida tarkoittaa S-sarjalaisen hankintaa, vaan pre-facelift W212, joka näyttää minusta myös hyvältä. Tässä jälkimmäisessä taidan jäädä lähes yksin, mutta sen minä kestän kuin hattupäinen vanha herra :grin:



    Melkein toivoisin, että muotoilullisesti S ja tuleva C olisivat edeltäjiensä tavoin pari muotokieleltään. Molemmat hyvän näköisiä.



    Ehkä ei uskallus riittänyt vain skaalata E-sarjaa niiden väliin, kun W205 Cee on kasvamassa selvästi?

      
  • Minusta tämä on varsin onnistuneesti muotoiltu ässä. Näyttää huomattavasti paremmalta ja modernimmalta, kuin 7 BMW ja A8 Audi. Ja se on Mersulta aika saavutus. Tosin kyllähän uusi A sarjakin enteili sitä, että Mersulla aletaan hieman nuorentamaan linjaa.

      
  • Audi A8 löytyy etuvetoisia malleja mitä Mersun S ja Bemarin 7-sarjassa ei ole se varmaan puhuttellee vanhempia naisia. Siksi onkin outua että Audi A8 myynti määrät on niin vaatimattomia Mersuun Ja Bemarin vastaaviin verrattuna.

      
  • Jospa käsityksesi naisten arvostuksista ei ole realistinen?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit