Suzuki Swift 2011 - hämmentävän hyvä pikkukinneri

44 kommenttia
2»
  • Olisi hienoa tietää mihin vaihtui, kun tuntuu tuo hyvityshinta aikalailla korkealta?

      
  • Engineeri:



    Laitoin sen nettiautoon myyntiin pikkuvoitolla, siten, että se oli nettiauton selvästi halvin kyseistä mallia oleva kaara.
    Myin aivan virheetöntä autoa huhtikuusta lähtien, selvästi suomen halvimpaan hintaan, eikä ketään kiinnostanut.


    Varmaan moni ostaja mietti millaisessa käytössä ollut, jos vuositasolla tulee "pikku" kinneriin yli 50tkm...

    Se, että on selkeästi liian edullinen muihin nähden ei aina todellakaan ole hyväksi...



      
  • NHB:

    Engineeri:
    Ajetulle kilometrille tuli hintaa 22,6 snt/km kun huomioidaan myös kaikki pääomakulut.


    Oletko laskenut freelanderille vastaavaa lukua?




    Melko tarkasti 67-68 snt/km kun kaikki toteutuneet kulut huomioidaan. Pääomakulujahan tuosta tuli pirusti, vaikka toki käyttökin oli todella arvokasta pikkuautoihin verrattuna.

      
  • finman:


    Varmaan moni ostaja mietti millaisessa käytössä ollut, jos vuositasolla tulee "pikku" kinneriin yli 50tkm...
    Se, että on selkeästi liian edullinen muihin nähden ei aina todellakaan ole hyväksi...




    Siis mille autolle on tullut vuositasolla 50 tkm?

    Swiftiin on tullut 30 tkm vuositasolla ja nettiautossa kauppaamaani (huutokaupasta hankkimaani) diesel-farmariin 25 000 km vuositasolla.



    Vaihtokaupassa hyvittivät farkusta 2400 enemmän mitä olin itse maksanut.

      
  • finman:

    Olisi hienoa tietää mihin vaihtui, kun tuntuu tuo hyvityshinta aikalailla korkealta?




    Pikkubemariin. 116d A

      

  • Joo! Kysytään Putputilta, jos halutaan oikeaa ja puolueetonta tietoa. :lol:



    Putput:

    Juuri tämän takia ei kannata lukea jotain TM:ää sun muuta roskalehteä. Porukka oikeasti luulee että A4 on hyvä ajaa, saati sitten katumaasturi Freelander!!! Luulee että kun vissiin TM antanut kymppejä ajettavuudesta että nuo kaksi esimerkiksi pärjäisivät mitenkään juuri mitään muita luokassaan olevia, saati sitten pienempiä (ketterämpiä, tunnokkaampia, dynaamisempia, vähemmän konservatiiviselle asiakaskunnalle suunnattuja) vastaan...

    A4:sta parempaa, etenkin hauskempaa ajettavuutta löytyy niin usealta merkiltä että ennemmin sanoisin että pitää etsiä sitä joka EI tarjoa parempaa. Puhumattakaan Freelanderistä. Jos haluaa hauskan ajettavan niin on ollut yleisesti tiedossa pitkään että esimerkiksi juuri Suzukilta löytyy poikkeuksellisen hyvää ajettavaa. TM:stä et sellaista tietoa löydä, he kun eivät osaa eivätkä halua arvioida mitenkään järkevällä tavalla ajettavuuksia, he ovat ennemmin uskonlahko jotka yrittävät kouluttaa lukijoitaan siitä mikä on JÄRKIauto.

    Katsokaa vaikka uuden A6:sen lyhyt nettijuttu: yleistä soopaa ilman että uskaltavat tehdä mitään suoria vertauksia kilpailijoihin mutta samalla yrittävät antaa rivien välistä (tai suoremminkin) viestin että lempiautonsa on kyseessä. "Tärkeintä on se että kun mutkaisemmalla tiellä kaasua painaa niin auto ei lähde lapasesta" tai jotain sinnepäin, huhhuh mitä p***aa taas: missä edes puolet tuon auton hintaisesta puuttuu luistonesto, ja missä lähtisi muutenkaan auto kaasunkäytöllä lapasesta suomi-tehoilla, nykyalustoilla, renkailla ym. jotka tarjoavat todella hyvän pidon ja selkeän käsiteltävyyden?

    Väittävät suoraan että väistökokeissa "renkaat pysyvät tiessä", joka kertoo paljon järjen puutteesta eikä tarvitse edes enää edes miettiä ammattitaidon olemassaoloa. Missä autossa auton renkaat irtoavat tiestä eli auto rupeaa kaatuilemaan? Eivät osaa toimittajat edes kirjoittaa. Väite sisältää myös sen että heidän mukaansa siis ajoi väistökokeessa kuinka kovaa tahansa niin ei lipsu. Niin varmaan... Ja päälle vielä sitten se että onko A6 muka luokkansa läheskään paras noissa kaarrenopeuksissa? Ei ole.

    Eli lähtökohtana autojen ajettavuuden arvioinnissa voisi olla se että kannattaa välttää disinformaatiota, etsiä järkevämpiä tietolähteitä, opetella itse arvioimaan, ja vielä kerätä käytännön tietoa erilaisia autoja ihan ajamalla. Niin ei tarvitse ihan perusasioista tietämättömänä niin kovasti ihmetellä :wink:




      
  • Engineeri:

    finman:

    Varmaan moni ostaja mietti millaisessa käytössä ollut, jos vuositasolla tulee "pikku" kinneriin yli 50tkm...
    Se, että on selkeästi liian edullinen muihin nähden ei aina todellakaan ole hyväksi...



    Siis mille autolle on tullut vuositasolla 50 tkm?
    Swiftiin on tullut 30 tkm vuositasolla ja nettiautossa kauppaamaani (huutokaupasta hankkimaani) diesel-farmariin 25 000 km vuositasolla.

    Vaihtokaupassa hyvittivät farkusta 2400 enemmän mitä olin itse maksanut.




    Näin aamusta vielä silmät eivät näe oikein, katsoin sen olleen ostettu viime marraskuussa,mutta olikin toukokuussa, sori vain...

      
  • Engineeri:

    finman:
    Olisi hienoa tietää mihin vaihtui, kun tuntuu tuo hyvityshinta aikalailla korkealta?


    Pikkubemariin. 116d A




    Varmaan hyvä ostos, varsinkin otit automaatilla.

      
  • finman:

    Varmaan hyvä ostos, varsinkin otit automaatilla.




    Automaatti oli toiveissa, valintaa helpotti loppukesän kampanja "8-vaihteinen automaatti 0 euroa"

    On muuten vielä elokuun loppuun voimassa.





      
  • Engineeri:


    Melko tarkasti 67-68 snt/km kun kaikki toteutuneet kulut huomioidaan. Pääomakulujahan tuosta tuli pirusti, vaikka toki käyttökin oli todella arvokasta pikkuautoihin verrattuna.




    Tässä vertailuparissa on aika hyvä kontrasti kilometrikulujaan miettiville. Monillehan tuo tuntuu olevan iso asia, nyt kun kilometrikorvauksiin ollaan tekemässä muutoksia.



    Miten muuten sinä koet erot 1-sarjalaisen ja Swiftin välillä? Ovatko erot riittävät kuittaamaan kaksinkertaisen hinnan?

      
  • NHB:


    Miten muuten sinä koet erot 1-sarjalaisen ja Swiftin välillä? Ovatko erot riittävät kuittaamaan kaksinkertaisen hinnan?




    Nyt aletaan siirtyä suureisiin jotka eivät ole absoluuttisesti mitattavissa :grin:

    Sanotaan niin, että pidin bemarista sen verran enemmän kuin automaatti golfista, että olin valmis hankkimaan mielummin BMW:n.

    Jokatapauksessa kun olin vaihdosta päättänyt, halusin pykälää tilavamman kulkineen kuin Swift.

      
  • NHB:

    Miten muuten sinä koet erot 1-sarjalaisen ja Swiftin välillä? Ovatko erot riittävät kuittaamaan kaksinkertaisen hinnan?




    Paljon 1-BMW maksaisi jos sitä alettaisiin myymään Suzukin merkillä? Eli kai Bemarissa maksaa pelkkä merkki enemmän.



    Ajomelu on ilmeisesti ensimmäinen asia joka on Bemussa maltillisempi. Sisällä sitten BMW:ssä on kai jalompaa muovia kuin Swiftin ei niin jalo.

      
  • MasterOfPuppets:

    Sisällä sitten BMW:ssä on kai jalompaa muovia kuin Swiftin ei niin jalo.




    :grin:

    Tuo pemarin hieman muovinen kabiini tuli kyllä pistettyä merkille, mutta en antanut asian häiritä itseäni. En ainakaan enempää kuin golfissa.

      
  • Swiftistä tulee ensimmäinen automalli, jota minulla on ollut kaksin kappalein. Sain CR-V:n menemään eteenpäin omillani ja palaan Swiftiin - taitaapa olla suomen halvin neliveto. http://www.suzuki.fi/Hinnasto.aspx



    Nelivetoja aletaan tuomaan vihdoin suomeen ja hinta on vaivaisen tonnin kalliimpi kuin perusmallin. Tosin se tonnikin lähti kilpailuttamalla uuden auton hankinta (suoralla kaupalla - ilman vaihtoautoa).

    Toimitus elokuussa.



    Edit: Joo, tiedetään - mulla on nää autot vaihtuneet melko tiuhaan. CR-V:nkin laitoin nettiautoon melkein heti kun olin sen hankkinut. :grin:

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit