BMW taas maailman vahvin automerkki

33 kommenttia
«1

Ihmetyttää miten jopa Toyota ja Honda ovat edellä Audia. Kumma ettei Audia arvosteta edes etuvetoisista merkeistä eniten.



http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288585116366.html

  
  • Näin se näyttää olevan, tosin myös Mercedes ihan kannassa. Sinänsä ei tämä niin ihmeellistä ole, kyllä kaikki tietää, että näitä tosi-premiumeja ei juuri ole muita kuin Mercedes, BMW ja Audi. Sitten Lexus voidaan luokittaa lähelle. "Tavallisempaa ns. premiumia" sitten riittää. Jotain Jaguaria, Alfaa, ym. Tosin Jaguari on Intian poikien tekele, joten... Volvo taas 100% Kiinalaisten tuotos ja mallisto tosi vanhentutnut, V70, S80, XC90 täysin yli-ikäisiä ja 60-mallitkin jo yli elinkaaren puolivälissä.

      
  • Sama Forbes, jonka mielestä luksusautomerkki on kaikkien aikojen huijaus, julistaa nyt tuollaista listaa. Jep jep.

      
  • Minusta näyttää siltä, että ajoittain sekoittuu omistaja ja valmistaja. Onko Suomessa kenelläkään esim. Volvoa jonka suunnittelu tai valmistus olisi tehty Kiinassa? Useimmilla on autossaan osia, jotka alihankkija on valmistanut Kiinassa.

    Jos joku päivä joku kiinan miljardimies ostaa bemarin tai ferrarin, muuttuuko auto kiinalaiseksi? Tässä en käyttäisi ainakaan sanontaa, ettei koskaan..

      
  • Volvon myynti kiinalaisille. Ford Motor Company osti Volvon vuonna 1999 ja myi sen kymmenen vuotta myöhemmin (2009) kiinalaiselle Geelylle. Tämä on syytä muistaa kun puhutaan Volvosta.



    On hieman absurdia lähteä puhumaan BMW:n myynnistä kiinalaisille. Ennemmin tapahtuu mielestäni niin, että BMW ja MB yhdistyy. Sekin on tosin kyllä erittäin kaukainen ajatuspäätelmä koska tästäkin on aika ajoin keskusteltu näiden kesken. Ja toteutuminen on jäänyt ajatustenvaihdon asteelle josta ei ulkopuolisille ole jäänyt mitään kongreettista kerrottavaa. Mielestäni BMW:n päätyminen kiinalaisille ei vaan voi tapahtua koska kansallisylpeys on asia mikä estää Saksassa tuon kaltaisten kauppojen syntymisen kyllä näin on asia.



    BMW automerkkinä on asia mikä saa tunteet pintaan hyvässä ja pahassa. Ja haukkujat eivät tiedä BMW:stä yleensä muuta kuin merkin. Ajokokemusta itse autosta heillä kun ei yleensä ole. On ihmisiä jotka kateuksissaan kirjoittavat BMW:stä eri foorumeilla melkein työkseen kaikenlaista p*****. BMW autoilla ajaneena yli 25 vuotta voin todeta paremmin en olisi voinut aikoinani valita niin tyytyväinen olen BMW autoihini ollut. Kaikki samassa paketissa turvallisuus, ajettavuus korkea laatu ja ennen kaikkea ajamisen ilon tuoma tunne. Jo ennen kuin autoon pääsee kuljettajan istuimelle istumaan saa hymyn aikaan. Ajokokemus on aina samantuntuinen kuin ensimmäisellä kerralla, tässä on se mitä olen aina halunnut. Minua ei haittaa se, että silloin kuin ensimmäisen BMW autoni ostin se oli harvinaisempi auto liikenteessä, mutta nyt BMW merkkinä on liikenteessä hyvinkin yleinen merkki.

      
  • BMW on varmasti hyvä auto (etenkin nelivetoisena,olen ajanut useita malleja), mutta turvallisuuden osalta auttamatta Volvon takana. Kannattaisi lukea viimevuosien USA kolaritestit (NHTSA), joissa esim. Eurooppatestit hyvin 5 tähdellä läpäisevät saksalaiset (BMW, MB, Audi) ovat korkeintaan tyydyttävää tasoa ja Volvo kärjessä. Ongelmana saksalaisilla (ja monilla muillakin)on se, että kyseiset valmistajat suunnittelevat autonsa pärjäämään näissä yhdentyyppisissä testeissä, jotta voidaan markkinoida sitä 5 tähteä. Volvo taas on tehnyt vuosikymmenien mittaan ja etenkin viime vuosikymmenen ajan omassa kolarilaboratoriossaan paljon työtä, jossa on hyödynnetty todellisia kolaritilanteita. Kun ostat juuri nyt uutta autoa, selvitäpä onko siinä MB:ssä, BMW:ssä tai Audissa turvavyön esikiristimiä myös kaikilla takapenkkipaikoilla (jossa lapset istuu) ja mieti mitä hirvikolarin varalle on

    tehty. Tiedän tapauksen viime vuosilta, jossa esim. E- mersun katto kuoriutui 100 km/h hirvikolarissa kuin säilykepurkki.

      
  • Lisäksi totean vielä, että näissä uutisissa menee autonvalmistajien markkina-arvot ja itse autot hiukan sekaisin. Monta kertaa on Toyota ollut se paras autonvalmistaja, mutta kertooko se autonvalmistajan markkina-arvosta ja kyvystä katsoa eteenpäin niin, että markkina-arvo säilyy vai onko Toyota ollut se maailman paras auto ? :wink:

      
  • "

    Sama Forbes, jonka mielestä luksusautomerkki on kaikkien aikojen huijaus, julistaa nyt tuollaista listaa. Jep jep.

    "



    Vapaa lehdistön tehtävä on tuoda ihmisten tietoon epäkohdat ja huijaukset. Se että autoista kiinostuneet ovat aina tienneet Audin olevan VW ja Skodan osista kasattu auto. Ei tarkoita että kaikki sen tietävät olen kuullut jopa joidenkin luulleen Audia oikeaksi premium autoksi. Tuskin enää kukaan autoista tietämätönkään niin luulee jos lukee lehtiä. Audi TT on ehkä paras huijauksen esimerkki tehdään Unkarissa edellisen sukupolven Skoda Octavian pohjalevylle ja tekniikalle. Sitten joku kehtaa puhua Saksalaisesta autosta jossa on teknistä etumatkaa.

      
  • inspektor70:

    BMW on varmasti hyvä auto (etenkin nelivetoisena,olen ajanut useita malleja), mutta turvallisuuden osalta auttamatta Volvon takana. Kannattaisi lukea viimevuosien USA kolaritestit (NHTSA), joissa esim. Eurooppatestit hyvin 5 tähdellä läpäisevät saksalaiset (BMW, MB, Audi) ovat korkeintaan tyydyttävää tasoa ja Volvo kärjessä. Ongelmana saksalaisilla (ja monilla muillakin)on se, että kyseiset valmistajat suunnittelevat autonsa pärjäämään näissä yhdentyyppisissä testeissä, jotta voidaan markkinoida sitä 5 tähteä. Volvo taas on tehnyt vuosikymmenien mittaan ja etenkin viime vuosikymmenen ajan omassa kolarilaboratoriossaan paljon työtä, jossa on hyödynnetty todellisia kolaritilanteita. Kun ostat juuri nyt uutta autoa, selvitäpä onko siinä MB:ssä, BMW:ssä tai Audissa turvavyön esikiristimiä myös kaikilla takapenkkipaikoilla (jossa lapset istuu) ja mieti mitä hirvikolarin varalle on
    tehty. Tiedän tapauksen viime vuosilta, jossa esim. E- mersun katto kuoriutui 100 km/h hirvikolarissa kuin säilykepurkki.








    Audi A4 pärjäsi todella huonosti törmäystestissä sai arvosanaksi heikko.



    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288492414868.html

      
  • Tuostahan saa sen kuvan, että Eurooppatestit ovat kyseenalaisia ja Usa kolaritestit niitä oikeita. Ei asia tietenkään näin ole se on vai sinun mielipiteesi ja kaikilla saa olla omansa ei siinä mitään. Huomaan, että Volvo fanaatikot rupeavat pitkän hiljaiselon jälkeen heräilemään.

      
  • Bemarit hyviä ajaa kieltämättä, mutta laadusta voi olla montaa mieltä. Harva auto viihtyy pajalla yhtä paljon kuin Bmw. Kyllä nuo jenkkien kolaritestit ovat ainakin rankempia auton kannalta. Kuten myös kulutustestit sellaisia, joihin ei niin helposti voi etukäteen varautua. Bemarilla (kuten monella muullakin merkillä ) oikean elämän kulutusta ei voi edes verrata valmistajan omiin ilmoituksiin. Se toki ei ole valmistajien vika.

      
  • "mutta laadusta voi olla montaa mieltä. Harva auto viihtyy pajalla yhtä paljon kuin Bmw"



    Oma mielipide vai johonkin tilastoon perustuva fakta? Itse olen lukenut että BMW omistajat ovat oikeen tyytyväisiä autoonsa tuskin niin olisi jos paljon viihtyisi pajalla.



    Euroopan suurin autojärjestö ADAC on asettanut vuodesta 2001 lähtien automerkit paremmuusjärjestykseen AutoMarxX- rankinglistallaan. BMW oli paras uusimmassa listassa.



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+ja+audi+kiilasivat+mersun+ohi/201306432091

      
  • Täällä nyt kun puhutaan taas mitä sattuu, nii jenkkiläinen J.D Power jakaa vuosittain palkintoja, jossa mm katsotaan asiakastyytyväisyyttä, tuotteiden laatua, pitkää aikaväliä - mitä tulee luotettavuuteen autois, yms.



    Ei ihmekkään, että VW-Group napsi eniten palkintoja.



    http://fourtitude.com/news/Audi_News_1/j-d-power-reports-apeal-findings-including/



    https://en.wikipedia.org/wiki/J._D._Power_and_Associates

      
  • On tämä kieltämättä hieman erikoista että Audista, BMW:stä ja MB:stä tietävät huutelijat enemmän kuin itse omistajat. Esimerkiksi BMW:n omistajat ovat erittäin tyytyväisiä valintaansa, kuten tuosta peräöljyn laittamasta linkistä voivat kaikki tämän asian todeta.

      
  • Ja näemmä myös holicin laittamasta linkistä voi hyvin asian havaita, tosin MB on hieman alempana tuossa listassa kuin oletin.

      
  • Täällähän on taas parin BMW nimimerkin kokoontumisajot meneillään.

      
  • Audin tulosta Amerikassa nostaa varmasti se että sinne vietäviin useaan malliin asennetaan samaa vaihteistoa kuin Bemarin kaikkiin malleihin ympäri maailmaa. Ei siis sitä VW-konsernin surullisen kuuluisaa S-tronic/DSG vaihteistoa.

      
  • "Harva auto viihtyy pajalla yhtä paljon kuin Bmw." Huutelijan kommentti parhaasta päästä ilman mitään omakohtaista kokemusta. Tuttua kateellisten panettelua.



    Kalle Kehveli lienee VW-mies, kun BMW vetää tunteet niin vahvasti pintaan.

      
  • tracktest:


    Kalle Kehveli lienee VW-mies, kun BMW vetää tunteet niin vahvasti pintaan.


    Mitä tarkoitat? Ettäkö Ville volkkarimies näkee punaista BMW merkkisillä autoilla ajavaa kohtaan?



    Tunteista puheenollen tämä uusi nimimerkki peräöljy tuottaa kovin tuttua tekstiä. Audin huonoutta muistetaan mainita vaikka itse tekee keskustelun BMW:n erinomaisuudesta. Näitä saman henkilön lukemattomia alttereita alkaa jo piisata. Mutta eipä tällaisessa moderoimattomassa foorumissa mitään järkevää voikaan syntyä.

      
  • Eipä tuo BMW niin ihmeellinen auto ole, ihan OK kuitenkin. Itse olen ajellut pari kuukautta uudehkolla 520:llä. Hyvää siinä on moottori ja vaihteisto ja onhan se kohtalaisen tyylikäs. Volvo on minun mielestä parempi ajaa ja suunniteltu paremmin kuskin ja matkustajien kannalta. Ja voin kuvitella, että talvella tuo autojen ero korostuu. Mutta hyviä autoja molemmat.

      

  • Kalle Kehveli:

    Mitä tarkoitat? Ettäkö Ville volkkarimies näkee punaista BMW merkkisillä autoilla ajavaa kohtaan?




    Onko se sitten joku muu, kateelliset löytyy yleensä kansanautojen käyttäjistä vai väitätkö jotain muuta?



    Linnankundi:

    Eipä tuo BMW niin ihmeellinen auto ole, ihan OK kuitenkin. Itse olen ajellut pari kuukautta uudehkolla 520:llä. Hyvää siinä on moottori ja vaihteisto ja onhan se kohtalaisen tyylikäs. Volvo on minun mielestä parempi ajaa ja suunniteltu paremmin kuskin ja matkustajien kannalta. Ja voin kuvitella, että talvella tuo autojen ero korostuu. Mutta hyviä autoja molemmat.




    Itse en vaihtaisi mistään hinnasta isoa takavetoista BMW:tä etuvetoiseen autoon. Siinä ei ole mitään järkeä, kaikilla saa olla mielipiteensä ja näin on hyvä. Kukin tykätköön siitä minkä parhaaksi näkee. On hienoa, että syntyy fiksua keskustelua ja huomaan, että trollit ovat nyt koloissaan.

      
  • tracktest:


    kateelliset löytyy yleensä kansanautojen käyttäjistä vai väitätkö jotain muuta?


    Kateileeko ne kansanautoilijat myös mersua ja audia? Itse en osaa sanoa kun autokanta on ollut molemmista leireistä eli "premium" ja "kansanautot".

      
  • Uskoisin omistaneeni ja ajaneeni kertaluokkaa useampaa autoa kuin nimimerkki tracktest, ovathan autot (alkuun niiden korjaus, sitten myynti ja nyttemmin markkinointi ja testaus) kirjaimellisesti tuonut leivän pöytään yli 30 vuoden ajan. Joskus vaihtelu voisi virkistää ja avartaa maailmaa, enemmän kuin linkit kaikenmaailman tutkimuksiin, sekunnin kymmenyksiin ja ennakkoluuloihin.



    Bemareita on ollut työsuhdeautona useampikin, mutta bisnes yksinkertaisesti kärsii siitä, jos auto on pajalla kerran kuussa muusta syystä, kuin normaaleista huolloista. Bemarit usein olivat. Ehkä automerkin omistajat antavat anteeksi pikkuviat, onhan ajettavuus ja hiljaisuus kieltämättä kunnossa Bmw:ssä. Tuota(kin) merkkiä myyneenä tiedän ongelmia olleen ja olevan vieläkin paljon verrattuna moneen "tavisautoon".



    Huolimatta yli 30 vuoden kokemuksesta autoalalla, täydellistä autoa en ole löytänyt sellaisesta hintaluokasta, johon on työn puolesta ollut mahdollista tutustua (alle 100 000€). Täydellinen ei ole nykyinenkään kulkine, on uusi, tulee Japanista, on diesel ja automaatti. Eikä vielä nitise. Ja on kalliimpi kuin karvalakki 520d Bmw, jos hinta tekee laatuauton?

      
  • Tuossa linkki keskusteluun jossa olet kuitenkin vain tavallinen tallaaja mitä sitten tarkoitatkaan?



    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6463,150#m126343





    _Jarski_:

    Bemareita on ollut työsuhdeautona useampikin, mutta bisnes yksinkertaisesti kärsii siitä, jos auto on pajalla kerran kuussa muusta syystä, kuin normaaleista huolloista. Bemarit usein olivat. Ehkä automerkin omistajat antavat anteeksi pikkuviat, onhan ajettavuus ja hiljaisuus kieltämättä kunnossa Bmw:ssä.




    Mitkähän lienee BMW työsuhdeauton syyt vierailla pajalla kerran kuussa normaali huoltojen lisäksi. Auton täytyy olla paljon ajettu jos vikoja korjataan joka kuukausi ja siinäkin tapauksessa se josta ei ole paljon edellinen omistaja huolta kantanut. En tiedä puhutko totta vai et mutta ei oikein tarinasi todelta tunnu?

      
  • Heinzman:

    Näin se näyttää olevan, tosin myös Mercedes ihan kannassa. Sinänsä ei tämä niin ihmeellistä ole, kyllä kaikki tietää, että näitä tosi-premiumeja ei juuri ole muita kuin Mercedes, BMW ja Audi. Sitten Lexus voidaan luokittaa lähelle. "Tavallisempaa ns. premiumia" sitten riittää. Jotain Jaguaria, Alfaa, ym. Tosin Jaguari on Intian poikien tekele, joten... Volvo taas 100% Kiinalaisten tuotos ja mallisto tosi vanhentutnut, V70, S80, XC90 täysin yli-ikäisiä ja 60-mallitkin jo yli elinkaaren puolivälissä.




    Taitaa olla BMW:ssä paljon sähkövikaa kun se saattaa syttyä palamaan kesken ajon.



    http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288582234239.html

      
  • peräöljy:


    Vapaa lehdistön tehtävä on tuoda ihmisten tietoon epäkohdat ja huijaukset. Se että autoista kiinostuneet ovat aina tienneet Audin olevan VW ja Skodan osista kasattu auto. Ei tarkoita että kaikki sen tietävät olen kuullut jopa joidenkin luulleen Audia oikeaksi premium autoksi. Tuskin enää kukaan autoista tietämätönkään niin luulee jos lukee lehtiä. Audi TT on ehkä paras huijauksen esimerkki tehdään Unkarissa edellisen sukupolven Skoda Octavian pohjalevylle ja tekniikalle. Sitten joku kehtaa puhua Saksalaisesta autosta jossa on teknistä etumatkaa.




    Millä tavalla ilmenee se, että TT:n pohjalevy ei ole uusinta uutta? Entä millä tavalla Audin tekniikka ylipäätään ei ole kilpailukykyistä muihin vastaaviin autoihin verrattuna? Vastaukseksi ei kelpaa se, että tekniikka on konsernitavaraa ja samaa kuin VW:llä, Seatilla ja Skodalla.



    Ehkäpä kalliissa autoissa tekniikka ei olekaan se, mikä erottaa ne halvoista. Mainoslauseet on sitten oma maailmansa, niitä ei kannata tähän keskusteluun yhdistää.

      
  • tracktest:

    Itse en vaihtaisi mistään hinnasta isoa takavetoista BMW:tä etuvetoiseen autoon.




    Itse en vaihtaisi nelivetoista BMW:tä takavetoiseen ainakaan Suomessa.



      
  • Knight Rider:

    Itse en vaihtaisi nelivetoista BMW:tä takavetoiseen ainakaan Suomessa.




    Elämä on valintoja. Itse en ole nelivetoa Suomessa tarvinnut, mutta ymmärrän kyllä jos joku sitä tarvitsee. Aurattuja teitä, kun talvisin ajelen ei nelivedolle ole mitään tarvetta. Kaupungissa missä asun ei lumi ole koskaan kulkuani estänyt. Niille jotka joutuvat aamutuimaan umpihankeen autoineen eikä aurauskalustoa ole tiellä vielä käynyt on nelivedon valinta varmasti se ainoa oikea. Valitsisin itsekin neliveto BMW:n jos näin olisi omalla kohdallani.

      
  • Jos yleiselle liikenteelle tarkoitetusta teistä puhutaan, koen asian olevan juuri päinvastoin. Vaikka maaseudun tiestöä pidetään huonompana, enemmän käyttöä etenemiskyvylle on kaupungissa. Ikinä ei minulla ole ollut edes lähellä, että eteneminen olisi ollut vaarassa auraamattomuuden vuoksi maaseudulla. Kaupungeissa sen sijaan tulee liikkeellelähtöjä ylämäkeen, pitää ylittää aurausvalleja, on liikenteen liukkaaksi kiillottamia kohtia jne. Siksi katson, että maaseudulla pärjää takavetoisella Bemarilla ongelmitta. Tosin ainakin itse ajelen autollani niin kaupungissa kuin maateilläkin, myös tienpidon ulottumattomissa olevilla kinttupoluilla, joten yhden ympäristön mukaan en valintaani tee.

      
  • Herbert:

    Jos yleiselle liikenteelle tarkoitetusta teistä puhutaan, koen asian olevan juuri päinvastoin. Vaikka maaseudun tiestöä pidetään huonompana, enemmän käyttöä etenemiskyvylle on kaupungissa. Ikinä ei minulla ole ollut edes lähellä, että eteneminen olisi ollut vaarassa auraamattomuuden vuoksi maaseudulla. Kaupungeissa sen sijaan tulee liikkeellelähtöjä ylämäkeen, pitää ylittää aurausvalleja, on liikenteen liukkaaksi kiillottamia kohtia jne. Siksi katson, että maaseudulla pärjää takavetoisella Bemarilla ongelmitta. Tosin ainakin itse ajelen autollani niin kaupungissa kuin maateilläkin, myös tienpidon ulottumattomissa olevilla kinttupoluilla, joten yhden ympäristön mukaan en valintaani tee.




    Veli hyvä maaseudullakin on kaupunkeja jotka hoitavat aurauksen hyvin. Kaupunkien välillä on eroja ja esimerkiksi Helsingissä talvella on kaikenlaisia ongelmia johtuen pääasiassa ruuhkista ja väärin pysäköidyistä autoista jossa aurauskalusto parhaansa mukaan koittaa työskennellä. Isoissa kaupungeissa ongelmat ovat aivan toista luokkaa kuin pienissä. Siksi suosinkin asuinympäristönä pieniä paikkakuntia ihan maalaisjärjellä ja kokemuksella näin ja viihdynkin näissä oikein hyvin. Itse en tosin vältä mitään kaupunkeja jos on tarve mennä niin sitten mennään mihin vaan. Ei minullakaan maalla ole ollut ongelmia liikkua taitavat pitää kunnia asiana, että tiet ovat aina ajettavassa kunnossa.

      
  • Tracktest ehti ensin :smile:



    Ainakin parin viimeisimmän lumitalven aikana on näyttänyt siltä, että lumi on ongelma vain pääkaupunkiseudulla. Ei sarkasmia kuljettajia kohtaan, vaan iso kaupunki on hankalampi aurata kuin pieni.



    Pitäisi rakentaa pienempiä kaupunkeja eikä isompia, niin kaikilla olisi helpompaa.

      1
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit