Uusi BMW 3-sarja(F30)

245 kommenttia
«13456789

Kuvia: http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=572138



Odotan hienoja moottoreita ja toivon ettei auto kasva liian suureksi, joka kuvien perusteella on ehkäpä toteutuva toive.

  
  • No ainakaan farmarin kontti ei ole kasvamassa kovin julmetusti, vaan maltilliset 10 l.

      
  • Kuvittelisin, että aikalailla 5-sarjalaisen tapainen tuote. Ajettavuudessa on otettu takapakkia ja keskitytty enemmän mukavuuteen. Lieneekö 335i ainoa bensakutonen?



    Näyttää noiden kuvien perusteella kutistetulta 5-sarjalaiselta, mitä se varmasti hyvin pitkälti tulee olemaankin. Yllätyksetön muotoilultaan siis, joskaan ei rumakaan. Pelkäsin uuden susiruman 1-sarjalaisen perusteella jotain todella järkyttävää, joten nuo kuvat ovat kyllä helpotus.



    Varmaan hyvä tuote. Täytyy käydä katsastamassa kunhan tulee myyntiin.

      
  • Taas Simppa jatkaa kampanjaansa... Se on ihan Simpan omaa keksintöä tuo 'takapakki'. Sen on jo voinut itse (ajettavuudesta jotain ymmärtävät) todeta ja numeroarvotkin sen on varmistanut.



    Ei loppu sen enempää tosiasioihin tai tietämykseen perustu: ei ole 3-sarja kuin kutistettu 5-sarja, ainakaan niin paljon kuin ennen. Nyt 3-sarja jakaa enemmän 1- ja tulevan 2-sarjan kanssa. Etkä ole näköjään osannut tarkkaan noita kuvia katsoa tai muutenkaan ole tiennyt Bemun ajankohtaista muotoilusuuntaa, sillä kyllä tuossa 3-sarjassa on useitakin mielipiteitä jakavia piirteitä eikä se todellakaan ole kaikilta osin yllätyksetön.

      
  • Kyllä tuo ulospäin näyttää, ainakin omaan silmään, aika pitkälti kutistetulta viitossarjalta. Ainakaan mitenkään yllätyksellinen se ei ole, joka taas ei tietenkään tee siitä sen huonompaa autoa. Tuppaa vaan saksalaismerkeillä tämä konservatiivinen sukunäköisyyden tavoittelu mennä omaan makuun turhan pitkälle (esimerkkinä Audi).

      
  • A.Antsa:

    Kyllä tuo ulospäin näyttää, ainakin omaan silmään, aika pitkälti kutistetulta viitossarjalta. Ainakaan mitenkään yllätyksellinen se ei ole, joka taas ei tietenkään tee siitä sen huonompaa autoa. Tuppaa vaan saksalaismerkeillä tämä konservatiivinen sukunäköisyyden tavoittelu mennä omaan makuun turhan pitkälle (esimerkkinä Audi).




    Kun näet sen tarkemmin niin huomaat kyllä ne 'erikoisemmat' ratkaisut.

      
  • Putput:

    Taas Simppa jatkaa kampanjaansa... Se on ihan Simpan omaa keksintöä tuo 'takapakki'.




    Aikanaan 40-luvulla saksalaiset käyttivät termiä "käänteinen hyökkäys", kun perääntyminen oli ohjesäännössä kielletty. :wink:



    Selvää on että tällä hetkellä 5-sarjalla ei ole entisenlaista etumatkaa saksalaiskilpailijoihin, autosta on tullut suurempi ja painavampi ja muotoilultaan melko tavanomainen. Samalla kilpailijat ovat parantaneet omia tuotteitaan. Itse en Simpan tapaan näe nykyistä 5-sarjaa minään itsestäänselvänä luokkansa ykkösenä.

      
  • AkiK:

    Putput:
    Taas Simppa jatkaa kampanjaansa... Se on ihan Simpan omaa keksintöä tuo 'takapakki'.


    Aikanaan 40-luvulla saksalaiset käyttivät termiä "käänteinen hyökkäys", kun perääntyminen oli ohjesäännössä kielletty. :wink:

    Selvää on että tällä hetkellä 5-sarjalla ei ole entisenlaista etumatkaa saksalaiskilpailijoihin, autosta on tullut suurempi ja painavampi ja muotoilultaan melko tavanomainen. Samalla kilpailijat ovat parantaneet omia tuotteitaan. Itse en Simpan tapaan näe nykyistä 5-sarjaa minään itsestäänselvänä luokkansa ykkösenä.




    Uskon että onko valinta Audi, Bmw tai Mb, niin tunne vaikuttaa valintaan, ovat ne ominaisuuksissa niin tasavertaisia.

      
  • AkiK ja koivuniemen herra soittaa taas samaa levyä. Ei perustu mihinkään tietoon vaan pelkästään toiveajatteluun. Kun ei ihan sentään kehtaa väittää Volvoa/Audia paremmaksi, eikä ole todellista tietämystä muutenkaan jolla keksisi oikeita argumentteja niin 'vaatimattomana' sitten väittävät että ovat 'tasavertaisia'. Joka on täyttä p***aa.



    Sama on jatkunut vuosikaudet, onneksi naurettavimmat jutut kuten stoorit S80:stä olette jo tajunneet liian naurettaviksi että niitä voisi enää toistaa.

      
  • Eikö oo parempia kuvia.

      
  • AkiK:


    Selvää on että tällä hetkellä 5-sarjalla ei ole entisenlaista etumatkaa saksalaiskilpailijoihin, autosta on tullut suurempi ja painavampi ja muotoilultaan melko tavanomainen. Samalla kilpailijat ovat parantaneet omia tuotteitaan. Itse en Simpan tapaan näe nykyistä 5-sarjaa minään itsestäänselvänä luokkansa ykkösenä.




    Vähän ot, mutta olen kyllä tuosta samaa mieltä. E39 oli mielestäni ylivoimaisesti luokkansa paras auto, sillä ei minusta ollut edes haastajaa. Taidettiin tuota TM:n koeajossakin kutsua lähelle maailman parasta autoa, kuten monessa muussakin mediassa.



    E60/61 oli myös loistava auto ja mielestäni paras luokassaan. Etumatka kuitenkin kutistui suhteessa edeltäjään, kilpailijat paransivat tuotteitaan niin paljon.



    Uusinkin on hyvä auto, mutta en uskaltaisi sitä enää väittää luokkansa parhaaksi, vaikka kyseessä onkin loistava auto.



    Olisi itselle vaikeaa valita, jos tuosta luokasta olisin autoa ostamassa. Ehkä eniten riippuisi budjetista, joka johtaisi tiettyyn mallisarjaan esim näin:



    hinta varusteineen n. 50-60 te: Bmw 520d tai Jagge XF 2.2d

    hinta varusteineen n. 60-80 te: Mb E250/350 cdi 4matic, 530xd, Audi a6 3.0 tdi Q

    hinta varusteineen n. 80- te: varmaankin A6 uudella 313 hv tuplaturbodieselillä tai CLS 350 CDI 4 matic.

      
  • Putput:

    AkiK ja koivuniemen herra soittaa taas samaa levyä. Ei perustu mihinkään tietoon vaan pelkästään toiveajatteluun. Kun ei ihan sentään kehtaa väittää Volvoa/Audia paremmaksi, eikä ole todellista tietämystä muutenkaan jolla keksisi oikeita argumentteja niin 'vaatimattomana' sitten väittävät että ovat 'tasavertaisia'. Joka on täyttä p***aa.

    Sama on jatkunut vuosikaudet, onneksi naurettavimmat jutut kuten stoorit S80:stä olette jo tajunneet liian naurettaviksi että niitä voisi enää toistaa.




    Enpä ole Volvosta mitään maininnut. Olen individualin kanssa samoilla linjoilla. Valinta riippuisi hyvin paljon siitä, mitä malliversiota yms. olisi katselemassa. Aika tasavertaisiksi lasken Audin, BMW:n ja Mersun, valinta on lähinnä painotuskysymys. Kalliimmissa yläpäään malliversioissa valinta olisi todennäköisesti Mersu, nelivetoisissa Audi jne.

      
  • Kun nyt puhe kääntyi luokkaa BMW 3-sarjaa isompiin, niin itselleni olisi tällä hetkellä sopivat vaihtoehdot vähissä, koska budjettiin sopivia bensakoneita ei ole oikein tarjolla ja dieseliä en huoli.



    Audi A6 on toistaiseksi tarjolla vain 3 l kuutoskoneella, jonka hintalapppu varusteltuna on noin 80 tonnia. A6:een tulee 2,0 TFSI, 180 hv, ilmeisesti syksyllä ja sen ottaisin vaihtoehtolistalle.



    BMW 5-sarjaan tuli 520i, 4-sylinterinen turbo, 184 hv, joka olisi myös vaihtoehtolistalla.



    Jaguar XF kiinnostaisi myös, jos siihen saisi sopivan bensakoneen, mutta kun ei niin ei.



    Volvo S80 ei tällä hetkellä tarjoa bensakoneina kuin T4, 180 hv, 1,6 l turbolla ja se ei kiinnosta ja sitten T6, joka menisi reippaasti hinnaltaan budjetin yli, eli Volvonkin joutuisi unohtamaan vaihtoehdoista.



    Mersun mallistosta taas ei kiinnosta kuin CLS ja se menee reilusti budjetin yli.



    Eli valinnan tekisin 5-sarjan ja A6:en välillä, koska muut ei tarjoa sopivia vaihtoehtoja uutena. Käytettyjen vaihtoehtojen kanssa en nyt tässä viitsi alkaa spekuloida sen enempää. En nyt tosin ole vielä autoa vaihtamassa, mutta haaveillahan aina saa. Minkäs sille mahtaa, kun on niin köyhä, että autobudjetin katto asettaa noin paljon rajoituksia. :smile:

      
  • Derrick:

    Eikö oo parempia kuvia.




    Onhan tuosta netti pullollaan photoshopattuja mielikuvitus-kuvia. Googleen vaan hakua.



      
  • Laittakaa kuvia(oikeita) vaan, täällä yksi joka haluaa nähdä niitä.

      
  • Jospa vähän oikeistakin kokemuksista eikä vain luulemisista. Kyllähän E60 oli "parempi" ja "sofistikoituneempi" auto kuin F10. Ja paremman näköinenkin. Siis "automiehen" ajatusmaailman mukaan. Itsekin olen tätä mieltä.

    F10 kuitenkin myy kuin häkä. Se on suunnattu enemmän suurille massoille jotka arvostaa isoa ulkonäköä, pitkää keulaa (mitä mieleen) ja kiiltävää audi-volvo-mersu-maista "luksus" lookia. Ja suht. edullista perushintaa. Markkinatutkimus määrää!

    BMW:n tavoite on kasvattaa automyynti yli 2 milj kpl ja siihen ei autosnobien ostovoima riitä.

    Lisäksi ostajien keski-ikä on 60+ eli konservatiivisuus rulettaa.

    Sitten käytännössä F10 kuluttaa 10% vähemmän kuin vastaava E60, olen päässyt sillä (530d) jopa 5,4 l/100 km tankkausvälillä ja se on todellinen pitkän matkan ohjus, suurissa nopeuksissa (150+) huonoissa oloissa (sivutuuli, urat, liukkaus) stabiilimpi jopa runflateilla kuin E60 kunnon renkailla. Mitä kovempaa ajaa sen paremmalta F10 tuntuu ja alkaa toimia.

    Oletan sama linjaus pätee 3-sarjan kohdalla: haetaan näyttävyyttä ja myyvyyttä ja volyymiä ja auto positioidaan enemmän suurille konservatiivisille ostaville rahakkaille massoille kuin snobeille.

      
  • Nunchaku:


    F10 kuitenkin myy kuin häkä. Se on suunnattu enemmän suurille massoille jotka arvostaa isoa ulkonäköä, pitkää keulaa (mitä mieleen) ja kiiltävää audi-volvo-mersu-maista "luksus" lookia.




    Riippuu nyt vähän mistä puhutaan. Tämän autoluokan autot (isot sedanit ja farmarit) ovat kokonaisuutena menettäneet myyntiään Keski-Euroopassa jo pitkään. Muualla maailmassa myynti ehkä vetää paremmin, mutta esim. USA:ssakin se painottuu enemmän maastureihin.



    Eniten kokonaismyyntiään kasvattanut näistä kolmesta saksalaisesta on viime vuosina ollut Audi.

      
  • Nunchaku:

    Jospa vähän oikeistakin kokemuksista eikä vain luulemisista. Kyllähän E60 oli "parempi" ja "sofistikoituneempi" auto kuin F10. Ja paremman näköinenkin. Siis "automiehen" ajatusmaailman mukaan. Itsekin olen tätä mieltä.

    Lisäksi ostajien keski-ikä on 60+ eli konservatiivisuus rulettaa.




    Kuulutko itsekin tuohon 60+ kohderyhmään F10 omistajana?

    En nyt ihan usko, että BMW F10 kohdalla ostajien keski-ikä on tuo. 5 GT:n kohdalla ollaan ehkä lähempänä jo tuota keski-ikää, kuten myös Mersun E-sarjan kohdalla.

      
  • Eiköhän tämän luokan autoissa ainakin Suomen oloissa pääkohderyhmä ole kaikilla noin 45-60 vuotiaissa hyvin toimeentulevissa henkilöissä + ammattiautoilijoissa. Suurin osa autoista myydään/liisataan yrityksille, eikä näitä tarjota millekään keskipalkkaiselle työntekijälle käyttöön.

      
  • Jos ammattiautoiluun luetaan taksit, niin tolpalla loistavat poissaolollaan sekä BMW että Audi. Lähes kaikki muut merkit taitavat olla edustettuna, pl Maserati, Porsche etc.

      
  • Jaa, etteikö muka 5-sarjalaisia olisi taksina? Paljon noita on ainakin pk-seudulla.



      
  • Kiinnostaa aina nuo testiautojen mittalaitteet.

    Mitä nämäkin anturit joka lokasuojassa mittaavat, meluako?



    >> Kuva <<

      
  • Penteles:

    Kiinnostaa aina nuo testiautojen mittalaitteet.
    Mitä nämäkin anturit joka lokasuojassa mittaavat, meluako?




    Kateutta.

      
  • Putput:

    Penteles:
    Kiinnostaa aina nuo testiautojen mittalaitteet.
    Mitä nämäkin anturit joka lokasuojassa mittaavat, meluako?


    Kateutta.




    :flower:

      
  • simppa:

    Jaa, etteikö muka 5-sarjalaisia olisi taksina? Paljon noita on ainakin pk-seudulla.


    Samoin Oulussa on bemarit yleensäkin lisääntyneet taksina viimeisen vuoden sisään todella paljon. F10 5-sarjaa näkee jatkuvasti ja jopa X1:stä löytyy.

      
  • Aika harvassa on taksibemut. Alueella on 1 kpl 5 sarjalaisia. Yhtään X'ää tai muuta bemaria ei Tuusula/Järvenpää/Kerava alueella ole. Koskaan ei ole ollut. Yleisimmät autot ovat E-sarja, S80/V70, Superb ja Passat. Lisäksi löytyy tila-autoja. Audeja ei ole ollenkaan.



    Tämä on oikeastaan kummastuttanut jo pitempään. Taksareiden selity on takuu, mutta varsinkin Audin kohdalla se hämmästyttää. Jos takuun saa volkkareihin (joita on aika paljon), niin eikö saman konsernin peliin myös?

      
  • Aika vähän BMW-takseja on, mutta eivät ne pääkaupunkiseudulla mitään harvinaisuuksia kuitenkaan ole. Olen itse matkustanut niin 3-, 5- kuin 7- sarjalaisellakin. X5 on tullut bongattua, mutta sen takapenkki on testaamatta. Omilla nurkilla pyörii sininen kolmosfarkku ilmeisesti jollain M-paketilla varustettuna. Kivan näköinen auto, mutta taksikyltti ei tuohon sovi ollenkaan. Vielä kun kuskina on ollut 60-kymppinen gubbe solmio kaulassa, niin kontrasti on melkoinen.

      
  • AkiK:

    Valinta riippuisi hyvin paljon siitä, mitä malliversiota yms. olisi katselemassa. Aika tasavertaisiksi lasken Audin, BMW:n ja Mersun, valinta on lähinnä painotuskysymys.


    Yksikäsitteistä paremmuutta on tosiaan mahdoton määritellä käyttäjän vaatimuksia tuntematta, koska hyvissäkin vaihtoehdoissa on eroja.



    Oikea mekaaninen neliveto on vain Audissa ja Mersussa. Mersuun ei kuitenkaan saa minkäänlaista nelivetoa manuaalivaihteisena. Edellyttääkö ajomäärä tai mieltymykset bensa- vai dieselmoottoria. Minkä kokoinen koira pitää mahtua tavaratilaan? Oikeasti tilavaa farmarimallia ei löydy kuin yhdeltä edellämainituista. Jos takana istuu aikuisiakin, on Bemarissa mukavin takaistuin, eikä Audiin mahdu pitkäselkäinen ollenkaan ellei se ole Avant.



    Vaikka valintoihin aivan varmasti vaikuttavat lisäksi mielipiteet, on asiatonta arvostella toisen valintaa, ainakaan tuntematta vaatimuksia tarkalleen.

      
  • Pitkälti huoltotoimintojen joustavuus määrää onko jotain merkkiä taksina vai ei....

      
  • finman:

    Pitkälti huoltotoimintojen joustavuus määrää onko jotain merkkiä taksina vai ei....


    Siltä vaikuttaa. Ne taksarit, jotka eivät kelpuuta premiumia (MB ), ovat ilmeisesti valmiita ostamaan uuden auton siksi aikaa, kun edellistä korjataan.



    Tai sitten ei-premiumien luotettavuus on loistavaa, tai ainakin huollon korjausnopeus.

      
  • mikahe:


    Tai sitten ei-premiumien luotettavuus on loistavaa, tai ainakin huollon korjausnopeus.




    Vähän vaikea tällä sinun teoriallasi on selittää, miksi Mersu on niin suosittu taksiauto hinnastaan huolimatta.



    Ei se nyt pelkästään huoltopalvelukaan ole, monella paikkakunnalla näitä merkkejä huolletaan samoissa liikkeissä. Tuskin niissä huolloissa eroa on merkkikohtaisesti, jos esim. Volvo, Ford ja Bemari löytyy saman katon alta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit