Uusi BMW 3-sarja(F30)

245 kommenttia
12345679»
  • kello68:

    Vaan kulkeeko nuo suoraan? Ainahan BMW on saanut ulkomaisissa lehdissä kehua ajostaan mutta yhtään ei ole tullut vastaan liikkeen uusia 300 ja 500 koeajaessa joka olisi ollut suuntavakaa. Kaikki valuvat tien kallistuksissa ja vaihtamat itsestään suuntaan vaatien jatkuvaa kaitsemista. Ei sellainen auto ole hyvä ajaa.
    Olisko tämä uusi nyt sitten parempi?




    Vastine ala-arvoiseen viestiisi, tarkoitusperäsi ei jääne kellään epäselväksi. Toistoa toiston perään.



    Tämän keskustelun aloitit tuon kaltaisella päräytyksellä ja samaa tuotosta väännät tässä viimeisessä.



    Trolli koittaa vesittää järjettömillä jutuillaan testeissä kaikkien kehuman (F30) ajettavuuden. Itsensä voi nolata nimimerkin turvin aivan vapaasti, mutta kertomuksilla jotka vääristävät hienon auton arvon voi toki olla myös seuraamuksia. Mieti hieman mitä tänne kirjoittelet jos on millä ajatella.

      
  • Mulla on uudehko nelivetoinen F30 320iA xDrive (270nm 135kW) ja tässä yksilössä ohjauksessa tai suuntavakavuudessa ei ole ainakaan mitään ongelmaa. Menee vähintää yhtä hyvin suoraan ja urista piittaamatta kuin kaikkien ylistämä ja minunkin koeajama Audi A4 B8.



    Auto kulkee suoraan varmaan osittain nelivedonkin takia ja siksikin, että alla on pikkiriikkiset 205/60R16 fillarit (myös kesärenkaina) ja ne ei ole ne paljon parjatut Run flatitkaan. Olen ollut autoon todella tyytyväinen sen 7kk mitä se on minulla ollut. Kaikinpuolin hyvä auto, vaikkei toki täydellinen (sellaista ei ole edes olemassa vaikka auto maksaisi miljoonan, tai no tietysti TM:n ja Tuulilasin mielestä Octaviat ovat sellaisia). Ajettavuus ja suuntavakavuus on kunnossa.



    Teiden uria ja kallistuksia tämä ei ainakaan haista näillä tavallisilla kottikärrynpyörillä. Ainoa missä löytyy parannettavaa on ajettavuus aukeilla tieosuuksilla navakassa sivutuulessa. Silloin tämän auton keula hieman hakee sivuusuunnassa kun tuuli riepottaa autoa. Tosin empä tiedä kovin montaa autoa joka menisi kovassa ja navakassa sivutuulessa/tuulenpyörteessä yhtään vikuroimatta.



    Olen töissä autoalalla (uusien autojen parissa) ja empä ole kuullut, että suomessa olisi vaihdettu vielä yhteenkään BMW F30 tai F31 korimallin autoon ohjauksen kehnouden takia osia, eli tehostinta ja koko raidetankoa. Trolleja nuo kellon parranpärinät on!



    Raidetanko on fyysisesti eri paikassa kuin ohjaustehostin.



    Tuo juttu on kehno provo.

      
  • Jos kellolla on oikeasti F30 BMW niin uskon sen jos lähetät minulle autosi rekkarin privaattiviestinä (jos täällä onnistuu sellainen). Voin laittaa sulle omani vaihdossa takas.

      
  • olen nyt puoli vuotta kokeillut autooni (BMW 320dA, VLZ-796) sopivia rengaspaineita ja päädyin vihdoin nostamaan paineet joka pyörässä tasoon 3,0 baaria, jota Helsingin Sanomien autotoimittaja Timo Turkula suositteli autoon koeajossaan.







    Auton ajettavuus parani entisestään huomattavasti. Pienemmillä rengaspaineilla auto tarvitsi usein pieniä ohjausliikkeitä maantie- ja moottoritienopeuksilla mennäkseen suoraan, erityisesti jos asfaltti oli huonoa tai uraista. Nyt isommilla paineilla auto muuttui jämäkäksi ja ajettavuus parani. Ainoa huono puoli korkeista paineista on se, että huonopintainen tie ajettaessa rohisee hieman enemmän kuin matalilla paineilla, mikä on ymmärrettävää. Tämä ei haittaa, koska hyvä ajettavuus on tärkeintä ja auto on muuten hiljainen ja erittäin mukava jousitukseltaan. On huomattava, että minulla on autossani tavalliset, ei-funflat-renkaan vakiokokoa eli 205 x 60 x16 (Continental).



      
  • esis:

    Kunnon rengaspaineilla paras ajettavuus!
    olen nyt puoli vuotta kokeillut autooni (BMW 320dA, VLZ-796) sopivia rengaspaineita ja päädyin vihdoin nostamaan paineet joka pyörässä tasoon 3,0 baaria, jota Helsingin Sanomien autotoimittaja Timo Turkula suositteli autoon koeajossaan.



    Auton ajettavuus parani entisestään huomattavasti. Pienemmillä rengaspaineilla auto tarvitsi usein pieniä ohjausliikkeitä maantie- ja moottoritienopeuksilla mennäkseen suoraan, erityisesti jos asfaltti oli huonoa tai uraista. Nyt isommilla paineilla auto muuttui jämäkäksi ja ajettavuus parani. Ainoa huono puoli korkeista paineista on se, että huonopintainen tie ajettaessa rohisee hieman enemmän kuin matalilla paineilla, mikä on ymmärrettävää. Tämä ei haittaa, koska hyvä ajettavuus on tärkeintä ja auto on muuten hiljainen ja erittäin mukava jousitukseltaan. On huomattava, että minulla on autossani tavalliset, ei-funflat-renkaan vakiokokoa eli 205 x 60 x16 (Continental).




    Olen omalla kohdallani huomannut saman rengaspaineet täyskuorman mukaisesti. Ajettavuus erinomainen, mitään eroa en tosin ole erilaisilla tienpinnoilla huomannut. M5:n hyvä äänieristys lienee selitys tuohon. Kokemuksen tuomaa tietoutta ei voita mikään. Kokeilemalla saattaa muutkin BMW-kuljettajat löytää avun jos kyseisiä probleemia on. Kannattaa ainakin kokeilla siinähän ei häviä mitään, päinvastoin. Rengaspaineita kannattaa tarkastaa itse määräajoin jos ei ole rengaspainevalvontaa. Oikeat rengaspaineet luovat turvallisuutta ääritilanteissa ja rengas kuluu tasaisesti, selvää säästöä siis.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit