UUSI UPEA BMW 5-SARJA !

232 kommenttia
«1345678

TM:n julkistama kuva uudesta BMW 5-sarjasta lupaa todella hyvää. Pieni googletus antoi pari vuotanutta kuvaa lisää vaikka julkistus on tulossa vasta myöhemmin tänään:



http://f10.5post.com/forums/showthread.php?t=324168

  
  • Todella mitäänsanomaton tekele, ei ainakaan täällä nosta tunteita mihinkään suuntaan. Vanhahtavaa designia, mutta se on ehkäpä ollut tarkoituskin. Volvon ja Audin nykydesing menee aika kaukana tuosta.

      
  • Siistin näkoinenhän tuo on. Mielenkiinnolla odotan onko moottoreissa tullut muutoksia. Päästöt on päivän sana, eli testejä odotellessa....

      
  • Muotoilu on varsin yllätyksetöntä ja tylsää. Luonnollista evoluutiota BMW:lle, muttei tuota erityisen kyvykkääksi muotoiluksi voi sanoa.

      
  • Hoh hoijaa, eipä näytä olevan mitään uutta....

      
  • Tyylikkään näköinen auto. Taas pitää kyllä nähdä auto livenä ennen lopullista tuomiota. Muotoilussa voidaan kyllä lähteä tekemään jännittäviäkin ratkaisuja, mutta monesti ne ei kestä ajan kulumista muotoilullisesti. Eli se jännittävän näköinen auto voi kymmenen vuoden kuluttua näyttää kaikkea muuta kuin tyylikkäältä.

      
  • Warcraft:

    Todella mitäänsanomaton tekele, ei ainakaan täällä nosta tunteita mihinkään suuntaan. Vanhahtavaa designia, mutta se on ehkäpä ollut tarkoituskin. Volvon ja Audin nykydesing menee aika kaukana tuosta.




    En ota kantaa volvon tai audin muotoilluun,enkä volvon tai audin nykydesigniin, mut kaunishan tuo bemari on. Vieläkö pääsiisi samaan moottoriteknologiaan mitä volvo ja audi ovat.

      
  • koivuniemen herra:

    Vieläkö pääsiisi samaan moottoriteknologiaan mitä volvo ja audi ovat.




    Heh heh :wave:

      
  • Vackraste:

    koivuniemen herra:
    Vieläkö pääsiisi samaan moottoriteknologiaan mitä volvo ja audi ovat.


    Heh heh :wave:




    Oli vähän kun vastaus, ymmärrät kyllä :smile:

      
  • Ulkoisesti tuo jää nykyisen mallin varjoon. F10 on umpitylsä malli jonka muodot on lainattu muista yhtä tylsistä malleista. Tästä keskusteleminenkin saa vain tylsistymään.



    Teknisesti huomioitavaa on täysin uusi etupään tuenta. Etupään joustintuki on sanut tehdä tilaa päällekkäisille kolmiotukivarsille. Ikävä kyllä renkaat säilyvät runflateinä. Alustalta vaaditaankin paljon, jotta runflateistä huolimatta saataisiin ominaisuudet luokkansa kärkeen. Ilmeisesti alumiininen rungon keulaosa on saanut tehdä tilaa lujille teräslaaduilla. Toisaalta esimerkiksi ovet, etupaneelit ja kontin kansi ovat alumiiniä. Korin vääntöjäykkyys on 50 prosenttia suurempi kuin nykyisessä mallissa. Mielenkiintoisena uutuutena on myös nelipyöräohjaus. Moottoripuolella ei ole ainakaan tällä hetkellä oikein mitään kerrottavaa.

      
  • NHB:

    Ulkoisesti tuo jää nykyisen mallin varjoon. F10 on umpitylsä malli jonka muodot on lainattu muista yhtä tylsistä malleista. Tästä keskusteleminenkin saa vain tylsistymään.

    Onneksi kaikki on vapaaehtoista? Kannattaa kysyä hoitohenkilökunnalta, he varmaan osaavat auttaa
      
  • Hyvä BMW! Tyylikkään ja sopusuhtaisen näköinen tämä uusi BMW:n uusi 5-sarja ainakin muutaman kuvan perusteella näyttää olevan. Selkeästi tunnistettavissa merkin tuotteeksi. BMW on luonnollisestikin aika varovainen uudistaessaan 5-sarjaa (vrt E-Mersu ja Audi A6). Saksalaisen näkemyksen edellisen korimallin auto ei saa näyttää liian vanhalta uutuudeen vieressä. Erikoista muotoilua hakevat voivat etsiä autonsa joistakin muista merkeistä. Poikkeuksiakin toki on, kaikki muistavat varmasti kuinka suuren myrskyn vesilasissa aiheutti aikanaan E-Mersun etuvalojen muuttuminen pyöreiksi...

      
  • NHB:

    Moottoripuolella ei ole ainakaan tällä hetkellä oikein mitään kerrottavaa.


    Eikös toi alulohkoinen 520d:n 135kW/184hv moottori ole kuitenkin jossain määrin uusi? Myös 530d teho ja vääntö oli noussut, nyt 180kW/245hv ja 540Nm.



      
  • 235+255:

    NHB:
    Moottoripuolella ei ole ainakaan tällä hetkellä oikein mitään kerrottavaa.

    Eikös toi alulohkoinen 520d:n 135kW/184hv moottori ole kuitenkin jossain määrin uusi? Myös 530d teho ja vääntö oli noussut, nyt 180kW/245hv ja 540Nm.




    Olikos tuo 535i:n twinscroll & Valvetronic kone wanhaa tietoa?



    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N55

      
  • Ja tällä kertaa myös 520d perusmalliin saa kaikki samat lisävarusteherkut kuin tehokkaimpiinkin malleihin. Hyvä juttu!



    Onhan siellä mm. Surround View uutuus, jota ei taida Infinitin lisäksi mistään muusta vielä löytyäkään.

      
  • PPi:

    Olikos tuo 535i:n twinscroll & Valvetronic kone wanhaa tietoa?

    http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N55


    Ei kai sekään vanha ole jos on vasta 5-sarjan GT-malliin tullut. Tehot/vääntö tuossa lienee samat kuin sitä edeltäneessä kahdella ahtimella ja ilman Valvetronicia olleessaa N54B30:ssäkin.



    turbo-kiisseli:

    Ja tällä kertaa myös 520d perusmalliin saa kaikki samat lisävarusteherkut kuin tehokkaimpiinkin malleihin.


    Mitä aiemmin sitten ei ole saanut?

      
  • 235+255:

    NHB:
    Moottoripuolella ei ole ainakaan tällä hetkellä oikein mitään kerrottavaa.

    Eikös toi alulohkoinen 520d:n 135kW/184hv moottori ole kuitenkin jossain määrin uusi? Myös 530d teho ja vääntö oli noussut, nyt 180kW/245hv ja 540Nm.




    520d on saanut tosiaan hieman hienosäätöä. Kuvista katsoen vääntökäyrä on ihan mukavan oloinen. Jos ahtimen viive pysyy kurissa, niin ero x23d:hen ei ole enää kovin suuri.

      
  • Tähän asti 520d malliin ei ole saanut aktiivista vakionopeussäädintä, vasta 525d alkaen. Suuri puute on nyt vihdoin korjattu uuden mallin myötä.

      
  • Jotenkin aika yllätyksetön auto muotoiluiltaan. Ihan ok, mutta ei oikein säväytä kuitenkaan. Ei oikein klassinen, mutta ei modernikaan. Minusta verrattuna E-mersuunkaan ei näyttäydy mitenkään erityisen "dynaamisena", ensimmäistä kertaa on varmaan pakko todeta että Mersu on Bemaria modernimpi perusilmeeltään. On kait jäätävä odottamaan uutta A6 Audia muotoilun suhteen, ja Volvoon on ainakin S60 -mallin myötä tulossa uudenlaista ajattelua.



    Koon puoleen auto alkaa olla jo turhankin suuri useimmille.

      
  • Onko tietoa, tuleeko 8 vaihteinen automaatti saataville 520 dieseliin?

      
  • Tulee myös 520d malliin 8-portainen, löytyy saksan hinnastosta.

      
  • turbo-kiisseli:

    Tulee myös 520d malliin 8-portainen, löytyy saksan hinnastosta.


    Onko hinnassa sekä kulutuksessa paljon eroa manuaaliin? Voiko vielä ennustaa hintoja vs. vielä myynnissä malliin? Päästöthän ei olennaisesti pienentyneet.

      
  • Automaatissa päästöt on 12g pienemmät verrattuna nykymallin, saksan sivuilta voi katsoa lisätietoja ja tehdä lisää päätelmiä ja ennustelmia suomen hintavaikutuksesta. Hyvällä tuurilla maltillisesti korottottunut hinta pysyy suomen päästöverotuksen myötä lähes ennallaan...

      
  • koivuniemen herra:

    Onko hinnassa sekä kulutuksessa paljon eroa manuaaliin?


    Automaatin hintalisä Saksassa 2200-2350€.



    koivuniemen herra:

    Voiko vielä ennustaa hintoja vs. vielä myynnissä malliin? Päästöthän ei olennaisesti pienentyneet.


    Kaveri noita oli kattellu, jos en väärin muista niin joku reilu 3k€ oli verottomassa hinnassa nousua.

      
  • mietin jonkin aikaa että kuinka paljon on bmw tehnyt markkina tutkimusta tuon 5 gt osalta kun malli ei oikein avautunut minulle kun sitä kävin tutkiskelemassa,mikä on ikäryhmä mille se on suunnattu?



    noista banglen malleista paras on 5-sarja ja lukuunottamatta 3-sarjaa niin en muiden muotoilusta pidäkkään niin muotoilu ei tunnu vanhenevan nopeasti,mikä saattaa käydä uudempien osalta.

    esim uudet 5gt ,x6 ja 7...

      
  • Onko tietoa ilmanvastukertoimesta? En ole löytänyt.

      
  • Mallista riippuen ilmanvastuskertoimet ovat välillä 0,28 - 0,30. Muotoilu ottaa siis takapakkia tässäkin suhteessa edeltäjäänsä verrattuna.











      
  • Miten on mahdollista että automaatilla saavutetaan pienempi EU kulutus kuin manuuaalilla jossain malleissa? Johtuuko kahdeksasta vaihteesta? Onko muissa bemarin malleissa sähkömekaaninen ohjaustehostin?

      
  • Ei se todellisessa kulutuksessa ole mitenkään mahdollista, oikein ajettuna manuaali on väistämättä taloudellisempi koska siinä häviöitä ei ole.

      
  • NHB:

    Mallista riippuen ilmanvastuskertoimet ovat välillä 0,28 - 0,30. Muotoilu ottaa siis takapakkia tässäkin suhteessa edeltäjäänsä verrattuna.




    Tuolla on aika paljon vaikutusta todellisiin maantiekulutuksiin, kun autokin on merkittävästi edeltäjää isompi. Ei mikään hyvä kehityssuunta, vaikka tekniikka onkin edistyksellistä.

      
  • koivuniemen herra:

    Miten on mahdollista että automaatilla saavutetaan pienempi EU kulutus kuin manuuaalilla jossain malleissa?


    Eihän tässä mitään uutta ole. Syynä on EU-mittauksen vaatimus käyttää tiettyjä vaihteita manuaalilla, kun automaatti saa käyttää parhaaksi katsomiaan vaihteita.



    AkiK:

    Ei se todellisessa kulutuksessa ole mitenkään mahdollista, oikein ajettuna manuaali on väistämättä taloudellisempi koska siinä häviöitä ei ole.


    Tuskin on vielä keksitty häviötöntä manuaalivaihteistoakaan. Tosin uudesssa 5-sarjassa oli kai pyritty menemään taas hiukan pidemmälle tähänkin suuntaan manuaalivaihteiston kuivasumppuvoitelulla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit