Forbes: luksusautomerkki - kaikkien aikojen huijaus

313 kommenttia
«13456711

Forbesin mielestä luksusautomerkit ovat huijausta, ihmiset ovat valmiita maksamaan huimia summia pelkästä merkistä. Esimerkiksi Audi Q3 on sama auto kuin Skoda Yeti.



Onneksi tälle ikuisuuskysymykselle tuli nyt vahvistus.



http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/forbes+luksusautomerkki+on+kaikkien+aikojen+huijaus/201307455433



  
  • Brittiläinen kuluttajalehti Which? syyttää erityisesti saksalaista Volkswagenia itsestään kannibalisoinnista.


    Miksi pitäisi syyttää? Eiköhän tuo itsensä kannibalisointi ole ihan tarkkaan harkittu juttu ja todettu tuottoisaksi tavaksi toimia. Jos tuollainen harmittaa, niin ostaa sitten sellaisen valmistajan auton, joka tekee asioita enemmän itse.

      
  • Merkistähän on aina joutunut maksamaan, aika moni valitsee tuon Skodan Audin sijaan. Monille joille asia on vasta valjennut saattaa ostopäätös tosiaankin muuttua.

      
  • Asia on nyt vain niin, että kaikilla ei ole raha niin tiukassa että pitäisi aina valita se hinta/laatusuhteeltaan paras. Jos Audi miellyttää enemmän kuin Skoda tai Aston Martin enemmän kuin Toyota niin voi valita mieleisensä, vaikka perusta olisi sama.

      
  • LMJ:

    Asia on nyt vain niin, että kaikilla ei ole raha niin tiukassa että pitäisi aina valita se hinta/laatusuhteeltaan paras. Jos Audi miellyttää enemmän kuin Skoda tai Aston Martin enemmän kuin Toyota niin voi valita mieleisensä, vaikka perusta olisi sama.




    Itse valitsen autoni pelkkien mieltymysteni mukaisesti. Tähän ei vaikuta kenenkään muiden mielipiteet eikä testit sen enempää siksi merkki ei vaihdu BMW:stä mihinkään muuhun merkkiin. Näin on ollut jo yli 25 vuotta. Mallisto on niin laaja, että aina löytyy jotain uutta joka tekee päätöksistä erittäin helppoja. Nautin joka päivästä täysin siemauksin. BMW laatu on minulle käsite.



    Ymmärrän toki niitä jotka valitsevat Skodan Audin sijaan. Hinta ratkaisee ostopäätöksen, Skodan eduksi autoista jossa vain ulkomuoto on erilainen. Tekniikka on kuitenkin täysin sama molemmissa autoissa.

      
  • Tracktest voisi vaikka kertoa, mikä Skoda on tismalleen sama kuin vaikka Audi A6 3.0 TDI Quattro? Entäs A8 4.2 TDI? R8?

      
  • Järkyttävää nähdä, kuinka pihalla tunnetuista kaupallisista totuuksista Forbes osaa olla !



    Ei voi olla yllätys, että tuotteen hinnoittelua eivät ohjaa vain tuotantokustannukset, vaan myös hinta, jonka tuotteesta voi saada. Myöskään brändäys ei taida olla tuttu termi?



    Monissa huoltoaseman baaripöydissä ”tiedetään” tämän uutisen jälkeen yleisemminkin, että Audi ja Skoda ovat mallista riippumatta sama auto.

      
  • JiiTeeKoo:

    Tracktest voisi vaikka kertoa, mikä Skoda on tismalleen sama kuin vaikka Audi A6 3.0 TDI Quattro? Entäs A8 4.2 TDI? R8?


    Siinähän se jo tulikin. Täällä tuo Forbesin juttu vielä ymmärretään, mutta Esson paarissa tiedetään jo Skoda Superb ja Audi A6 samaksi autoksi, ovathan molemmat saatavana etu- tai nelivetoisena.



      
  • En voi olla taas nauramatta lukiessani tracktestin kirjoituksia. Aina syyttämässä minua provoksi, vaikka kirjoittamani asiat ovat totta. Viimeksi olin provojen äiti, kun totesin, että facelift M5 ei voinut osallistua TM ratatestiin. Olin kuitenkin täysin oikeassa. Itse hän kirjoittaa joka välissä Audista tuollaista roskaa ja haukkuu kaikki lehdet ja testit, joissa Audi voittaa BMWn. Jos Q3 on sama auto kuin Yeti, niin ehkä kaikki Audit eivät kuitenkaan jaa Skodan tekniikkaa.

      
  • Miten minusta tuntuu, ettei tracktestiltä tulla saamaan mitään kunnollista vastausta tähän. Ja eikös se niin ole, että kohta BMW ja Toyota jakaa diesel- sekä hybridtekniikan? Nekin ovat varmaan sitten samoja autoja.

      
  • Minua ei kiinnosta Audit eikä Skodat kunhan kommentoin asiaa. Siitä näyttivät trollit taasen vetäneen herneet nenään kuinkas muuten. Ajattelija ei näytä pääsevän mistään yli vaan kelaa samoja asioita alvariinsa. Se että samoja osia jakaa VW-konsernin autot keskenään on ilmeisesti teidän päänsärky ainakin se alkaa jos siitä joku vaikka mainitsee. Ei siinä ole minulle mitään kummallista ja asiahan pitää paikkansa vaikka teille se näyttää olevan joku ongelma. BMW:stä ei saa Audia eikä niitä rinnasta kukaan toisiinsa se riittää minulle. Tästäkin kommentista joku saa raivarit mutta mitä väliä.

      
  • Hei, kerrotko nyt tismalleen saman Skodan kuin vaikka A6 3.0 TDI Quattro on? Jos jotain väittää, se pitää myös todistaa. Eikö äiti ole sellaista opettanut?



    Sinä kyllä tykkäät kommentoida, mutta sitten kun huomaat puhuneesi itsesi pussiin, luikit pakoon.

      
  • Älä poika monista asioita ja mene muualle trollaamaan vaikka sinne suoli 24:ään mistä olet tullutkin.

      
  • Ainoa trolli olet sinä! Tätä juuri tarkoitan, suu sinulla käy, mutta sitten tulee itku kun pitäisi todistaa väittämät. Miksi väität asioita, jotka eivät pidä paikkaansa? Jaksat kyllä itkeä kun BMW ei pärjännyt edes Golf GTI:lle ratatestissä. Huomaatko, kuinka lapsellista tuollainen on?

      
  • Minkä toisen nimimerkin?

      
  • Täällä et pysty huijaamaan kuin itseäsi poika.

      
  • Onkohan sinulla nyt kaikki hyvin? Aikamoista vainoharhaa, ja vain siitä että pyydän todistamaan väitteesi. On varmasti ikävää, jos BMW on koko elämä, eikä se testien mukaan olekaan paras. Otan osaa.

      
  • Nimimerkit vaihtuu ja trollaus jatkuu. Ajattelija noudattaa samaa kaavaa.

      
  • Kiitos illan nauruista, harvoin kohtaa noin vainoharhaisia kanssakeskustelijoita.

      
  • Kaikki on liiankin hyvin, jos BMW aiheuttaa noin paljon kateutta ja katkeruutta kannattanee mennä nukkumaan. Huomenna uuteen aamuun selkein ajatuksin. Hyvää yötä vaan.

      
  • BMW ei aiheuta mitään kateutta, lähinnä sääliä. Audi taitaa juurikin sinulle aiheuttaa kateutta, kun pitää väittää yhtä sun toista, mutta sitten ei voida väitteitä todistaa. Sinun ajatukset tuosta tuskin ihan heti selkenee, sen verran vainoharhaista on tuo sinun meno.

      
  • Voin ostaa Audin vaikka huomenna mutta en näe siihen pienintäkään syytä. Lapsellisuus on teillä näköjään periytyvää.

      
  • Juu, ja kuka tahansa voi myöskin ostaa sen BMW:n, jos siltä tuntuu. Kukakohan tässä on ollut lapsellinen? Sinä alat kiukuttelee ja syyttelee muita, heti kun asiat eivät menekään kuten halusit. Itse trollaat jatkuvasti, sitten kun joku sanoo vastaan, alkaa aina hirveä vinkuminen.

      
  • Nämä uutiset jotka koskevat VW-konsernia tavalla tai toisella saavat teidät fanaatikot kaikki sanoisinko sekaisin. Teissä kaikissa on samat oireet, kommentit ovat samanlaisia vain nimimerkit vaihtuu.

    Ei ymmärrä, kun kyse on vain autoista. Nyt ei jaksa enempää.

      
  • Tracktest, etkö ihan oikeasti tajua juttujesi lapsellisuutta? Suu käy kokoajan, syytät muita trolleiksi, vaikka itse kirjoitat aisiattomuuksia jatkuvasti. Olet jo useita kertoja syyttänyt minua trolliksi ja kun onkin käynyt ilmi että olen oikeassa, niin et uskalla kommentoida asiaa mitenkään. Silti yhä uudelleen väität minua trolliksi, vaikka itsekin tiedät, että olen aikaisemmin ollut oikeassa. Eikö se ole aika lapsellista käyttäytymistä?



    Ja kun valitat aina että arvostelen Bemaria, niin jälleen totean, että minulla ei ole mitään Bemaria vastan. Merkki tekee erinomaisia autoja lähes joka luokkaan ja se tulee jatkossakin olemaan yksi harvoista vaihtoehdoista autokseni. Minua ärsyttää vain tämän palstan BMW fanaatikot, kuten sinä, joka jatkuvasti arvostelet Audia ja muitakin merkkejä, mutta kukaan ei saisi sanoa mitään negatiivista yhdestäkään Bemarista leimautumatta trolliksi.



    Huvittavinta on se, että jos BMW ei pärjää testissä, niin testaajatkin ovat amatöörejä, puolueellisia ja ratakin on mikkihiirirata. Samaan aikaan kun vaahtoat tuollaista roskaa, syytät muita trolleiksi. Lue joskus ajatuksella omat juttusi ja mieti kuka trollaa.



      
  • Tuota noin... Uutinen ei saa ketään sekaisin. SINUN väittämät valheet ovat taas eri asia. Trollaat, mutta sitten et pysty edes perustelemaan väitteitäsi. Mikä tarve sinulla muuten on tulla aina trollaa kaikkiin VW-konsernia koskeviin juttuihin? Kateus? BMW uutisia kukaan ei juurikaan kommentoi, siksi koska koko merkki ei kiinnosta kuin paria fanaatikkoa,

      
  • tracktest:

    Nämä uutiset jotka koskevat VW-konsernia tavalla tai toisella saavat teidät fanaatikot kaikki sanoisinko sekaisin. Teissä kaikissa on samat oireet, kommentit ovat samanlaisia vain nimimerkit vaihtuu.
    Ei ymmärrä, kun kyse on vain autoista. Nyt ei jaksa enempää.




    Öööh...ja mitkä olivat sinun reaktiosi kun ratatestin ajat tulivat ilmi? Puolueellinen testi, surkeat kuskit, surkea rata. Eikös se BMW olekaan vain auto?



    Ja tässä Audi uutisessa minua ei haittaa mikään. On totta, että Q3 on pitkälti sama auto kuin Yeti. Mitä väliä? Sen sijaan sinä kommentoit asiaa niin, kuin kaikki Audit olisivat Skodien kanssa täysin yhteneviä, vaikka varmasti itsekin tiedät mikä on totuus.

      
  • Testailin Audeja aikoinani ja tein valintani ja päädyin BMW:hen. Niin ja oli tuossa muutama MB:in aikoinaan. Nuorena pitää vaihtaa autoja kuin paitaa kukin löytää oman merkkinsä, ei minua Audit häiritse mitenkään. Ajakoon kaikki millä huvittaa ja niin se pitääkin olla se mistä nauttii on oikein. Tänään taisi lähtee keuliin yhdellä jos toisella. Puolustakaa Audejanne minä puolustan BMW:tä aina.

      
  • En tosiaan tarkoittanut muuta kuin tuota mistä kerroin en kaikkia sehän on täysin absurdi väite. Te taidatte tahallaan ymmärtää asiat väärin. Tikusta asiaa ei kannata tämän enempää ei ole järkeä jatkaa.

      
  • Ei tässä kukaan tarkoituksella ymmärrä väärin, tuollaisen käsityksen vain sai tuosta yhdestä kommentistasi, kun siinä puhuttiin vain Audista ja Skodasta merkkeinä. Pahoittelen väärinkäsitystä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit