Ruotsin raharikkaat ajavat BMW:llä ja Volvolla

100 kommenttia
«134

Nyt on selvitetty että Ruotsin raharikkaat ajavat mieluiten BMW:llä ja Volvolla. Tämä on todiste siitä ettei todella varakkailla ihmisillä ole tarvetta pröystäillä autoilla.



http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/ruotsalaismiljonaarien+lempiautot+selvitetty/201404667546

  
  • Tämän otsikon alle sopii tämäkin testitulos. Teknikens Värld testasi Volvo S80 D4-mallin uudella 8 portaisella vaihteistolla BMW 518d-mallia vastaan. Volvo voitti yhteispisteissä. Ei ole vielä ilmaiseksi luettavissa netissä, joten vain kansikuva numerosta löytyy netistä. Itsekin olen lehden lukenut vain selaamalla kaupassa ja yllätyin tuloksesta.



    Ehkä väärin testattu tai kotiinpäin vedetty, mutta väittääkö joku ettei niin tapahdu koskaan saksalaisten testeissä? Osoittaa ainakin, ettei erot ole sittenkään kovin suuria tuon luokan autoissa ja Volvoakin on päivitetty viime aikoina aika reippaasti.



    http://www.teknikensvarld.se/82014/47372/teknikens-varld-nummer-8--2014/



      
  • Itse pidän ihmeellisenä, jos 518d pysyi tuon perässä. Autocarin testissä meinaan S60 D4 osoittautui suorituskykyisemmäksi kuin 320d ja kuulemma kuluttaakin tosielämässäkin vähemmän. Uskallan väittää, että Volvolta löytyy tämän hetken kilpailukykyisin nelipyttyinen diesel. Ei lainkaan hassummin Volvon kokoiselta valmistajalta. Samansuuntaisia testejä olen lukenut muualtakin.





    The D4 motor in the S60 betters the BMW not just in part, but in every single respect. Here is a car that can reach 60mph in 7.6sec despite average conditions and being hampered by the not insignificant fact that it is front-driven.

    Meanwhile, it idles more quietly (47d:sunglasses: and rolls along a motorway more quietly (64d:sunglasses:, not all of which will be down to the engine, of course, but it’s of significance. This Volvo also backed up its 99g/km and 74.3mpg official figure (which no car gets close to in the real world) by returning near as damnit 60mpg on our motorway-replicating touring route and an overall test average comfortably in the mid-40s. Driven carefully, and mainly on motorways, typically you’d see more than 50mpg.




    http://m.autocar.co.uk/car-review/volvo/s60/performance

      
  • Volvolla lienee hyvä dieselkone. Testistä sen verran, että jos testataan 181 hv:n moottoria 143 hv:n moottoria vastaan, lopputulos ei liene yllätys kenellekään, tehoero 26% Volvon eduksi.

      
  • Totta. Sitä pidän kyllä vähän yllätyksenä, että s60 D4 on noinkin suorituskykyinen. 320d on kuitenkin käsittääkseni aika tavalla kevyempi auto kuin S60.



    320d:n konetta käytettiin tuossa benchmarkina. Silloin kun se tuli, Autocar hämmästeli sen suorituskykyisyyttä verrattuna kilpailijoihin.



    S60:stä en mallina pidä mitenkään tolkuttoman mielenkiintoisena, mutta jos kohtuukokoista diesel-autoa olisin vailla, niin V40 D4 voisi olla hyvinkin maistuva paketti.

      
  • Hieno homma, jos nyt Volvon moottori on todettu ihan oikeasti erinomaiseksi. Jotkut kirjoittajathan kovasti epäilivät, että ensitesteissä Volvon uutta moottoria kehuttiin mahdollisesti vain siksi, että ilmaiset tarjoilut ja mallitytöt olivat sekoittaneet testaajien päät.

      
  • Ajattelija2013:

    Hieno homma, jos nyt Volvon moottori on todettu ihan oikeasti erinomaiseksi. Jotkut kirjoittajathan kovasti epäilivät, että ensitesteissä Volvon uutta moottoria kehuttiin mahdollisesti vain siksi, että ilmaiset tarjoilut ja mallitytöt olivat sekoittaneet testaajien päät.




    Voit kyllä kohdistaa höpinäsi suoraan minulle ilman muiden sotkemista mukaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että pari hyvin epätarkkaa lausetta ei riitä kertomaan tarpeeksi moottorin ominaisuuksista. Eikä siihen riitä myöskään pikainen koeajo. Jos noin olisi, niin nuo vertailuthan olisivat aivan turhia. Ole vapaasti eri mieltä ja perusta mielipiteesi krapulaisena toimittajan tai kuvaajan, kumman kunto on sillä kertaa ollut riittävä ajamiseen, hatariin muistikuviin. Itse tulen jatkossakin suosimaan kunnollisia vertailuja ja testejä. Jos se antaa aihetta avautua, niin vuodata toki.

      
  • A-utoilija:

    Tämän otsikon alle sopii tämäkin testitulos. Teknikens Värld testasi Volvo S80 D4-mallin uudella 8 portaisella vaihteistolla BMW 518d-mallia vastaan. Volvo voitti yhteispisteissä. Ei ole vielä ilmaiseksi luettavissa netissä, joten vain kansikuva numerosta löytyy netistä. Itsekin olen lehden lukenut vain selaamalla kaupassa ja yllätyin tuloksesta.

    Ehkä väärin testattu tai kotiinpäin vedetty, mutta väittääkö joku ettei niin tapahdu koskaan saksalaisten testeissä? Osoittaa ainakin, ettei erot ole sittenkään kovin suuria tuon luokan autoissa ja Volvoakin on päivitetty viime aikoina aika reippaasti.

    http://www.teknikensvarld.se/82014/47372/teknikens-varld-nummer-8--2014/




    Eilen piti käydä tuota testiä kiskalla katsomassa, mutta oli loppuneet lehdet. Tuli sitten katsottua norjalaista auto,motor og sport lehteä jossa oli tälläinen testi, jonka lopputulokset olivat aika yllättävät.(jos oikein muistan )

    1.mersu c220cdi 22p

    2.lexus is 300h 21,5p

    3.volvo s60 D4 19,5p

    4.bemu 320d x-drive 15,5p



    http://www.automotorsport.se/artiklar/biltester/20140403/test-mercedes-c-klass-bmw-3-volvo-s60-och-lexus-is

      
  • NHB:

    Ajattelija2013:
    Hieno homma, jos nyt Volvon moottori on todettu ihan oikeasti erinomaiseksi. Jotkut kirjoittajathan kovasti epäilivät, että ensitesteissä Volvon uutta moottoria kehuttiin mahdollisesti vain siksi, että ilmaiset tarjoilut ja mallitytöt olivat sekoittaneet testaajien päät.


    Voit kyllä kohdistaa höpinäsi suoraan minulle ilman muiden sotkemista mukaan. Edelleenkin olen sitä mieltä, että pari hyvin epätarkkaa lausetta ei riitä kertomaan tarpeeksi moottorin ominaisuuksista. Eikä siihen riitä myöskään pikainen koeajo. Jos noin olisi, niin nuo vertailuthan olisivat aivan turhia. Ole vapaasti eri mieltä ja perusta mielipiteesi krapulaisena toimittajan tai kuvaajan, kumman kunto on sillä kertaa ollut riittävä ajamiseen, hatariin muistikuviin. Itse tulen jatkossakin suosimaan kunnollisia vertailuja ja testejä. Jos se antaa aihetta avautua, niin vuodata toki.




    Niinpä niin. Ja sillä asialla ei ollut mitään tekemistä, että ensitestissä oli Volvo. Jos vaikka VW:n ominaisuuksia on kehuttu ensitestissä, niin enpä kyllä muista, että sinä olisit kovaan ääneen epäillyt testaajien kykyä tai ajokuntoa. :grin:



    Mutta pääasia on, että Volvon moottori nyt ilmeisesti on siis erinomainen. Joten sinun ei tarvitse enää epäillä mallityttöjen sekoittaneen testaajia.



    Kaivelinpa täältä NHB:n vanhan kirjoituksen. Sinä kirjoitit näin Golfista, ennen kuin sitä oli kertaakaan edes testattu. Mutta kun testaaja kehuu Volvoa, niin et usko testaajaa ja arvostelet minua kun tuon testaajan kehut esille. Väitätkö vielä, ettei suhtautumisesi ole erittäin puolueellista ja asenteellista?



    Myös moottoreiden pitäisi olla monessa suhteessa etevämpiä. Luonnollisesti taloudellisuutta on parannettu, mutta myös moottoreiden lämpeneminen talvella pitäisi olla nopeaa. Lisää tilaa on tullut muutamia senttejä vähän sinne sun tänne. Nykyinenkin Golf on tiloiltaan ihan ok, joten lisäsenttien jälkeen tilojen voisi olettaa olevan jo oikein hyvät luokassaan. Muoto näyttää pysyvän lähes ennallaan. Mullistavia linjoja ei ole siis luvassa, mutta hyvää näkyvyys ulos tullenee säilymään yhtenä vahvuutena.
      
  • Ajattelija2013:



    Niinpä niin. Ja sillä asialla ei ollut mitään tekemistä, että ensitestissä oli Volvo. Jos vaikka VW:n ominaisuuksia on kehuttu ensitestissä, niin enpä kyllä muista, että sinä olisit kovaan ääneen epäillyt testaajien kykyä tai ajokuntoa. :grin:

    Mutta pääasia on, että Volvon moottori nyt ilmeisesti on siis erinomainen. Joten sinun ei tarvitse enää epäillä mallityttöjen sekoittaneen testaajia.

    Kaivelinpa täältä NHB:n vanhan kirjoituksen. Sinä kirjoitit näin Golfista, ennen kuin sitä oli kertaakaan edes testattu. Mutta kun testaaja kehuu Volvoa, niin et usko testaajaa ja arvostelet minua kun tuon testaajan kehut esille. Väitätkö vielä, ettei suhtautumisesi ole erittäin puolueellista ja asenteellista?

    Myös moottoreiden pitäisi olla monessa suhteessa etevämpiä. Luonnollisesti taloudellisuutta on parannettu, mutta myös moottoreiden lämpeneminen talvella pitäisi olla nopeaa. Lisää tilaa on tullut muutamia senttejä vähän sinne sun tänne. Nykyinenkin Golf on tiloiltaan ihan ok, joten lisäsenttien jälkeen tilojen voisi olettaa olevan jo oikein hyvät luokassaan. Muoto näyttää pysyvän lähes ennallaan. Mullistavia linjoja ei ole siis luvassa, mutta hyvää näkyvyys ulos tullenee säilymään yhtenä vahvuutena.




    Jos nyt pystyisit objektiivisuuteen, niin ymmärtäisit, että lainauksessasi on vain referoitu tärkeimpiä muutoksia ja teknisiä yksityiskohtia. Tietyt muutokset antavat luvan odottaa jotain, joka voidaan myöhemmin todentaa tapahtuneeksi tai sitten tapahtumattomaksi. Eli tuossakin olin odottavalla kannalla. Ennakkotiedot olivat hyvät, mutta onnistuminen selviää sitten kun moottori ja auto on vertailussa. Konditionaalia on viljelty sen verran ahkerasti, että sinunkin pitäisi kyllä nähdä se.



    Vertailusi tuohon Volvoon ontuu myös totaalisesti. Volvon moottorista minulla oli ja vieläkin on vain pari hyvin ylimalkaista lausetta ensitestistä ja hajanaisia modulaarisuuteen ja päästöjen hallintaan keskittyviä teknisiä tietoja, joiden perusteella ei voi tehdä vielä yhtään mitään. Niistä moottoreista, joista olen kirjoittanut ennakkoja, minulla on ollut hyvin yksityiskohtaista tietoa. Vähemmän yllättäen haluat keskittyä vain tuohon Volkkariin, vaikka olen kirjoittanut myös esimerkiksi Mersun, Fordin ja Mazdan mootoreista.



    Ja mitä tulee tuohon Volvon moottoriin, niin en ole vieläkään nähnyt sitä yhdessäkään vertailussa ja Volvo ei ole jakanut kovin paljoa tietoa moottoristaan. En edelleekään tiedä sen ominaisuuksista yhtään mitään. Tässä keskustelussa on tullut ilmi, että Volvo voitto vertailun Bemaria vastaan ja jäi toisessa vertailussa neljän joukossa kolmanneksi. Näilläkään tiedoilla ei vielä kuuhun mennä. Jos sinulla on enemmän tietoa, niin ole hyvä ja jaa sitä sen sijaan, että yrität väkisin kääntää keskustelua henkilökohtaisuuksiin. Jostain syystä kuitenkin keskityt vain osoittamaan, kuinka nimimerkki NHB on puolueellinen ja asenteellinen sen sijaan, että kertoisit Volvon moottorin vahvuuksista.

      
  • Kun joku ensikommentti on positiiivissävyinen, niin sinun mielestä Volvon tekniikkaa pitäisi sen perusteella välittömästi ylistää. Jos sitä ei tee, niin on asenteellinen ja puolueellinen. Tähän kuuluu myös se, että vähemmän imartelevat kommentit pitää unohtaa. Itse muodosta mielipidettäni minkään yksittäisen ensitestin perusteella, sinä muodostat mielipiteesi sellaisen testin perusteella, jossa annetaan sen suuntaisia kommentteja kuin sinä haluat.



    Ajattelija2013:

    AutoCar testasi niitä, ja valitettavasti uudet moottorit tai uusi vaihteisto eivät saaneet niin hyvää palautetta, kuin itse olisin toivonut ja odottanut.
      
  • Tämä on tätä Ajattelija 2013/14 jauhamista tyypillisimmillään, ei mitään faktaa vaan jatkuvaa ruikuttamista ja jankkaamista :sleepy: Onko tarkoitus väsyttää jengi tällä palstalla?

      
  • NHB, enpä ollut ainoa, joka kiinnitti huomiota siihen, että ylistät Golf ketjussa tuotetta, joka ei ole ollut vielä yhdessäkään testissä. Mutta Volvon moottori joka on ollut testissä ja jota on kehuttu, onkin yllättäen hyvä vain krapulaisen testaajan houruissa. Älä ole naurettava, puolueellisuus paistaa läpi todella selvästi.



    Huomaatkos NHB, kun ei ole puolueellinen, niin voi tuoda saman merkin tuotteesta esille sekä positiivista, että negatiivista sanomaa. Volvon uusi diesel on erinomainen, kaikki bensakoneet, etenkään suuritehoisimmat eivät ehkä ole aivan huippuja, eivätkä vedä vertoja saksalaisten kutosturboille, vaikka tuskin huonojakaan ovat.

      
  • Experience:

    Tämä on tätä Ajattelija 2013/14 jauhamista tyypillisimmillään, ei mitään faktaa vaan jatkuvaa ruikuttamista ja jankkaamista :sleepy: Onko tarkoitus väsyttää jengi tällä palstalla?




    Kukakohan täällä jankkaa yhtä ja samaa. Ja vielä tarkoituksella sekoitat minut tuohon 2014 nimimerkkiin, vaikka hyvin tiedät, että se en ole minä. Kertoo paljon sinun tarkoitusperistäsi.

      
  • Ajattelija2013:

    NHB, enpä ollut ainoa, joka kiinnitti huomiota siihen, että ylistät Golf ketjussa tuotetta, joka ei ole ollut vielä yhdessäkään testissä. Mutta Volvon moottori joka on ollut testissä ja jota on kehuttu, onkin yllättäen hyvä vain krapulaisen testaajan houruissa. Älä ole naurettava, puolueellisuus paistaa läpi todella selvästi.




    Monille merkeille lyötyy kyllä vihaajia, jotka haukkuvat merkistä positiivisessa sävyssä kirjoittajat, perustuipa tuo kirjoittaminen sitten puhtaisiin faktoihin, lehtien vertailuihin, omiin kokemuksiin tai ihan mihin vain.



    Perusteesi puolueellisuudelleni on lainaus, jossa kirjoitan tyyliin: tämän muutoksen pitäisi tarjota tällaisia ominaisuuksi. Mietihän nyt toisenkin kerran, onko tuossa mitään järkeä.



    Huomaatkos NHB, kun ei ole puolueellinen, niin voi tuoda saman merkin tuotteesta esille sekä positiivista, että negatiivista sanomaa.


    Todistit juuri puolueettomuuteni. Tässä esimerkki:

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6231,150#m108370

      
  • Monille merkeille lyötyy kyllä vihaajia, jotka haukkuvat merkistä positiivisessa sävyssä kirjoittajat, perustuipa tuo kirjoittaminen sitten puhtaisiin faktoihin, lehtien vertailuihin, omiin kokemuksiin tai ihan mihin vain.




    Näin on ja tuo Golf ketju oli pääosin täysin sekopäisten VW-vihaajien sekoilua. Ryne on hyvä esimerkki kirjoittajasta, joka ei edes yritä pysyä totuudessa ja joka saattaa muuttaa satujaan kymmenen kertaa yhden keskustelun aikana. Tracktest haluaa aina levittää oikeaa tietoa ja olla salaamatta ongelmia, paitsi jos kyseessä on BMW:n ongelmat. Siitä ei saa kirjoittaa negatiivista sanaa, tai on provo. Mutta osittain juuri sen vuoksi, että itsekin puolustat tiettyjä merkkejä täysin aiheettomilta hyökkäyksiltä, ihmettelen, miksi sinulla on lähes poikkeuksetta tarve arvostella Volvoa. Aiheesta saa toki arvostella, eikä sitä kukaan kiellä.



    Ja mitä tulee tuon ketjun aloitukseen, niin oli se nyt tavattoman imelää tekstiä Golfista, ottaen huomioon, että auto ei oltu vielä missään edes testattu. Kun sitä vertaa kirjoituksiisi Volvoista, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Golf on paras, kunnes toisin todistetaan, Volvo on p****a, kunnes toisin todistetaan. Ja todistukseksi ei näemmä riitä (krapulainen!?) testaaja. Tuo krapulajuttukin kertoo kyllä omaa kieltään asenteestasi.

      
  • Ajattelija2013:


    Ja mitä tulee tuon ketjun aloitukseen, niin oli se nyt tavattoman imelää tekstiä Golfista, ottaen huomioon, että auto ei oltu vielä missään edes testattu. Kun sitä vertaa kirjoituksiisi Volvoista, niin ero on kuin yöllä ja päivällä. Golf on paras, kunnes toisin todistetaan, Volvo on p****a, kunnes toisin todistetaan. Ja todistukseksi ei näemmä riitä (krapulainen!?) testaaja. Tuo krapulajuttukin kertoo kyllä omaa kieltään asenteestasi.




    Edelleenkään et ole sanallakaan kertonut Volvon moottorien ominaisuuksista. Sen sijaan yrität väkisin jankuttaa epätoivoisesti puolueellisuudestani. Nytkin suorastaan valehtelet. Olen sanonut, että Volvo on ollut jo pitkään alisuorittaja ja tulokset ovat monella mittarilla mitaten huonoja. Se on kylmä fakta. jos et sitä kestä, niin se ei ole minun vika. Volvon uusia moottoreita on ole haukkunut paskoiksi tai ylistänyt niitä. En nimittäin vieläkään omaa mitään olennaista tietoa niistä. Valehtelet väittäessäsi minun kertoneen jotain tuollaista. Valehtelet myös väittäessäsi minun sanoneen Golfin olevan paras. Lainaamassasi tekstissä on johdonmukaisesti käytetty konditionaalia, eikä siinä kertaakaan pistetty autoja paremmuusjärjestykseen.



    Mitä tulee noihin autojen esittelytilaisuuksiin ja ensikoeajoihin, niin et ilmeisesti omaa mitään tietoa niistä tilaisuuksista. Kuten sanottua, siellä tarjoilut ovat kunnossa ja ilmainen parempi viina tuntuu maistuvan arvon journalisteille. Ei ole harvinaista, että aamulla itse toimittaja joutuu kysymään valokuvaajaa ajamaan, kun oma kunto ei anna myöten. Ja mikä olennaisinta, nuo ennakot mitä olen volkkarin, Fordin, BMW:n, Mersun ja Mazdan moottoreista kirjotitanut, eivät perustu näihin ensikoeajoihin. Miksi muuten väität minun olevan Volkkarin suhteen puolueellinen, vaikka aivan samantyyppisiä kirjoituksia olen kirjoittanut useista merkeistä?



    Henkilöön menevä asiaa välttelevä argumentointisi alkaa olla sitä luokkaa, että saatat päästä pian samalla kunniakkaalle listalle yhden palstan perivihollisesi kanssa. Pyrin minimoimaan tuollaisen ja tehokkain tapa siihen on vain olla keskustelematta niiden kirjoittajien kanssa, jotka eivät asialliseen keskusteluun kykene.

      
  • Kyllä nuo Volvon uudet koneet ja automaatit kiistatta hyviä ovat. Testien perusteella näyttää, että ilmoitetut arvot pitävät hyvin kutinsa ja koneet todella ovat taloudellisia ja tehokkaita. Luokassaan ehdotonta parhaimmistoa esim. tuo D4.





    Sinänsä ei voisi vähemmän kiinnostaa millä Ruotsin raharikkaat ajelevat.

      
  • NHB, jos tämä noin hermojesi päälle käy, niin ehkä tosiaan kannattaa lopettaa.



    On kuitenkin naurettavaa, että yrität kiistää sitä, mitä viimeisessä viestissäni kirjoitin. Lähtökohtaisesti Golf on sinulle huipputuote ja kehut sitä maasta taivaaseen, ilman ensimmäistäkään testiä kyseisestä autosta. Vaikka todennäköisesti näin onkin, niin tuollainen hehkutus on hieman imelää, eikä näemmä pelkästään minun mielestäni. Kun taas Volvoa kehutaan testissä, niin se on lähtökohtaisesti osaamattoman krapulaisen testaajan tekemä testi ja kehuja moottorista on syytä epäillä. Noin "analyyttiseltä" henkilöltä voisi olettaa, ettei tuollaisia väitteitä heitetä toimittajasta ja toimittajan työstä ilman todistetta asiasta.



    Ja kun tähän lisää vielä päälle ne muutamat muut möläytyksesi Volvosta, niin ei liene epäselvää, oletko asenteellinen. Muistatkos vielä, miten lukematta uutista hehkutit Volvon irtisanomisia, joilla ei ollut oikeasti mitään tekemistä Volvon henkilöautojen kanssa? Olisitko heti hehkuttanut VW:n irtisanomisia, jos olisit huolimattomasti lukenut pelkän otsikon jostain netin jutusta? Selitit, että nettisi alkoi pätkiä ja siksi et päässyt lukemaan juttua. No netin pätkimisestä huolimatta pääsit kuitenkin tänne nopeasti hehkuttamaan irtisanomisilla. :smile: On suorastaan absurdia, kun selittelet siellä, että et ole asenteellinen Volvoa kohtaan.



    Kuten jo sanoin, Volvolla on ongelmansa, eikä minulla ole mitään tarvetta niitä peitellä. Mutta hämmästyttää silti tuo sinun asennevammasi kyseistä merkkiä kohtaan. Jos asian toteaminen ottaa noin koville, niin lopetetaan tämä jankutus. Eipä asia itseäni oikeastaan edes kiinnosta.

      
  • Volvon vähättelijöitä riittää ja sehän on sama tilanne kaikilla keskustelupalstoilla. Jos jossain on jokin uutinen Volvosta, niin hetihän se kiinalaisuudella provoilu ja kummin kaiman vanhan Volvon vikojen muistelu alkaa ja vähättely ettei Volvoissa ole mitään hyvää. Itse monesti ihmettelenkin, että mistä tämä saksalaisten yliarvostus on peräisin ja kuvitelma ettei muut osaa mitään, vaikka taas tuo finmanin esittelemä testikin kertoo, että osaa ne muutkin.



      
  • Erittäin positiivinen harppaus Volvolta, etenkin automaatin uudistaminen tuli tarpeeseen. Moottori vaikuttaa edustavan tämän hetken kärkeä, mutta on ehkä syytä muistuttaa, että bemarin kaksilitrainen on nykyversiossaan ollut markkinoilla jo lähes seitsemän vuotta.

      
  • A-utoilija:

    Tämän otsikon alle sopii tämäkin testitulos. Teknikens Värld testasi Volvo S80 D4-mallin uudella 8 portaisella vaihteistolla BMW 518d-mallia vastaan. Volvo voitti yhteispisteissä. Ei ole vielä ilmaiseksi luettavissa netissä, joten vain kansikuva numerosta löytyy netistä. Itsekin olen lehden lukenut vain selaamalla kaupassa ja yllätyin tuloksesta.

    Ehkä väärin testattu tai kotiinpäin vedetty, mutta väittääkö joku ettei niin tapahdu koskaan saksalaisten testeissä? Osoittaa ainakin, ettei erot ole sittenkään kovin suuria tuon luokan autoissa ja Volvoakin on päivitetty viime aikoina aika reippaasti.

    http://www.teknikensvarld.se/82014/47372/teknikens-varld-nummer-8--2014/




    Kotiinpäin vedetty tuon testin yhteydessä voitaisiin unohtaa kaikkien kohdalla jos testissä olisi ollut vastakkain BMW 520d 2.0 184hp vs Volvo S80 181hp versiot voimasuhteet olisi olleet tasapuolisemmat. En tarkoita mitenkään vähätellä Volvoa, mutta mielestäni tuo pari näyttäisi sopivammalta testiin eikä kenenkään tarvitsisi kotiinpäin vetoa edes ajatella. Olisi sitten käännetty miten päin hyvänsä tuo tulos eikä se Volvoa olisi huonontanut vaikka tuon kanssa olisi jäänyt kakkoseksi.



    Se että jotkut eivät pidä jostain merkistä on aivan tuttua eikä sitä kannata sen enempää kenenkään päivitellä. Toiset ottaa asiallisenkin kritiikin liian tosissaan vähempikin into voisi olla ajatuksen tasolla jopa suotavaa... . Siitä asiallisempaan keskusteluun ilman henkilöön meneviä piruiluja jäisi kokonaan näkemättä. Tauko tekee varmasti hyvää itselle kullekin saa hieman etäisyyttä kiihkeaksi meneviin keskusteluihin ettei tämä niin vakavaa saa olla eikä totisesti olekkaan.



    NHB nimimerkin kohdalla ei mielestäni ole mitään ajattelijan kuvaamaa asiatonta kritiikkiä ollut vaan asiaa. Ja jos yhden virheen tekee niin ei niitä pidä aina uudestaan kaivaa esiin kuten ajattelija usein tekee. Keskustelun pitäminen asiallisena ei ihmeemmin taitoa tarvinne, pitää vaan kunniottaa muidenkin mielipiteitä, eikä korostaa vaan omaa erinomaisuuttaan.



    Ajattelija2011-2013 kun taas kerran hyökkäilet nimimerkkiäni vastaan voin todeta BMW:n olevan vain auto jossa on vikoja niinkuin on Audissakin niihin sen enempää menemättä. Asiaa voi kukin kirjoittaa oli sitten kyseessä viat tai auton hyvät puolet kun ei ala muuntelemaan totuutta keksien kaikenlaisia juttuja eri automerkeistä. Trollamista ei vain aikuinen jaksa lueskella näiden paikka purkaa omaa pahaa oloaan on jossain muilla foorumeilla kuin täällä. :sunglasses:

      
  • NHB nimimerkin kohdalla ei mielestäni ole mitään ajattelijan kuvaamaa asiatonta kritiikkiä ollut vaan asiaa. Ja jos yhden virheen tekee niin ei niitä pidä aina uudestaan kaivaa esiin kuten ajattelija usein tekee. Keskustelun pitäminen asiallisena ei ihmeemmin taitoa tarvinne, pitää vaan kunniottaa muidenkin mielipiteitä, eikä korostaa vaan omaa erinomaisuuttaan.

    Ajattelija2011-2013 kun taas kerran hyökkäilet nimimerkkiäni vastaan voin todeta BMW:n olevan vain auto jossa on vikoja niinkuin on Audissakin niihin sen enempää menemättä. Asiaa voi kukin kirjoittaa oli sitten kyseessä viat tai auton hyvät puolet kun ei ala muuntelemaan totuutta keksien kaikenlaisia juttuja eri automerkeistä. Trollamista ei vain aikuinen jaksa lueskella näiden paikka purkaa omaa pahaa oloaan on jossain muilla foorumeilla kuin täällä.




    Kaivan vanhoja asioita esille, jos ne liittyvät oleellisesti nykyiseen keskusteluun. Esimerkiksi tässä tapauksessa näin on. Oleellistahan ei nyt ole se, että joku teki virheen (kaikki niitä tekevät), vaan oleellista on virheen asiayhteys.



    Ja kun noista valehtelevista trolleista taas höpiset, niin joko se farkku M5 on kaupoissa? Olen varmaan jo kaksi vuotta odotellut. Olinhan (jälleen kerran) valehteleva trolli, kun kerroin, että sellaista ei ilmeisesti tule.

      
  • Ajattelija2013:


    Kaivan vanhoja asioita esille, jos ne liittyvät oleellisesti nykyiseen keskusteluun. Esimerkiksi tässä tapauksessa näin on. Oleellistahan ei nyt ole se, että joku teki virheen (kaikki niitä tekevät), vaan oleellista on virheen asiayhteys.

    Ja kun noista valehtelevista trolleista taas höpiset, niin joko se farkku M5 on kaupoissa? Olen varmaan jo kaksi vuotta odotellut. Olinhan (jälleen kerran) valehteleva trolli, kun kerroin, että sellaista ei ilmeisesti tule.




    Itsekritiikki, anyone?

      
  • Ihan oikeasti AjattelijaXXXX, lopetanyt nyt jo tuo jankkaaminen ja ruikuttaminen. Varmasti kaikille on selvää oma mielipiteesi sekä muiden mielipiteiden vääristäminen.



    Minusta NHB ja tracktest ovat olleet hyvin asiallisia.

      
  • Experience:

    Ihan oikeasti AjattelijaXXXX, lopetanyt nyt jo tuo jankkaaminen ja ruikuttaminen. Varmasti kaikille on selvää oma mielipiteesi sekä muiden mielipiteiden vääristäminen.

    Minusta NHB ja tracktest ovat olleet hyvin asiallisia.




    Minua risoo nämä Volvo vihaajat koska poikaystävälläni on semmoinen. Sekä työkaverillani kampaamossa. :snotty:

      
  • Ajattelija2013:

    NHB, jos tämä noin hermojesi päälle käy, niin ehkä tosiaan kannattaa lopettaa.

    Ja kun tähän lisää vielä päälle ne muutamat muut möläytyksesi Volvosta, niin ei liene epäselvää, oletko asenteellinen. Muistatkos vielä, miten lukematta uutista hehkutit Volvon irtisanomisia, joilla ei ollut oikeasti mitään tekemistä Volvon henkilöautojen kanssa? Olisitko heti hehkuttanut VW:n irtisanomisia, jos olisit huolimattomasti lukenut pelkän otsikon jostain netin jutusta? Selitit, että nettisi alkoi pätkiä ja siksi et päässyt lukemaan juttua. No netin pätkimisestä huolimatta pääsit kuitenkin tänne nopeasti hehkuttamaan irtisanomisilla. :smile: On suorastaan absurdia, kun selittelet siellä, että et ole asenteellinen Volvoa kohtaan.




    En lopeta keskustelua kanssasi hermostuttavana vaan hyödyttömänä. Tämä viimeinen asiaan taas kerran täysin kuulumaton kommenttisi vahvistaa ratkaisun olevan oikea. Kirjoitat isoon ääneen pelkkiä valheita asiasta, vaikket edes voi tietää siitä mitään. Kun argumentointisi menee noin lapselliseksi, niin jatka sitä sitten jonkun toisen kanssa. Sellaisen toivomuksen esitän, että yritä olla täyttämättä palstaa vastaavilla typerillä inttokisoilla.



    Jos Volkkari tai mikä hyvässä autovalmistaja potkisi ison osan työntekijöistään pois, niin voisin hyvinkin keskustella siitä täällä. Hehkuttaminen jättäisin sinulle, mutta ala kiinnostaa sen verran, että asiallista keskustelua siitä voisin kyllä käydä. Voisinpa jopa yrittää pikaisesti avata keskustelun siinä vaiheessa kun keskuksesta metsään suuntaavan junan netti alkaa osoittamaan hyytymisen merkkejä, jotta keskustelu voisi käynnistyä jo ennen kuin nettini alkaa taas tuntien päästä toimimaan.

      
  • NHB:

    Esimerkiksi ruotsinpremiumeiden suoritukset ovat olleet huonoja tai katastrofaalisia.


      
  • NHB, älähän höpötä. Se Volvon irtisanomisilla ilakoiminen oli erinomainen esimerkki suhtautumisestasi kyseiseen merkkiin. Ja nyt yrität kierrellä ja kaarrella tuotakin asiaa. On 100 % varmaa, että minkään muun merkin osalta et olisi noin ilakoinut irtisanomisilla, vaikka ne olisivat pitäneet paikkansa, etkä varsinkaan lähtenyt kirjoittamaan tuollaista, jos et oikeasti pystynyt lukemaan koko uutista. Muun väittäminen on naurettavaa valehtelua.



    NHB:
    Esimerkiksi ruotsinpremiumeiden suoritukset ovat olleet huonoja tai katastrofaalisia.




    Ja tuo ritsan lainaama pari päivää sitten kirjoittamasi viesti on taas erinomainen esimerkki Volvokammostasi ja siitä, miten sinulla on jatkuva tarve hyökkäillä Volvoa kohtaan. Muut keskustelivat lähinnä saksalaisten premiumeiden myynnistä Suomessa, niin sinä heität tuollaisen kommentin. Onko Volvon Suomen myynti katastrofaalista? Sehän on Suomen myydyin premium.

      
  • Ajattelija2013:


    Ja tuo ritsan lainaama pari päivää sitten kirjoittamasi viesti on taas erinomainen esimerkki Volvokammostasi ja siitä, miten sinulla on jatkuva tarve hyökkäillä Volvoa kohtaan. Muut keskustelivat lähinnä saksalaisten premiumeiden myynnistä Suomessa, niin sinä heität tuollaisen kommentin.




    Kerta kiellon päälle. Taas värität törkeästi kirjoituksiani halutessasi maalata minusta valheellista kuvaa. Termi katastrofi ei edes liity Volvoon ja sinä kirjoitat jostain volvovihasta ja hyökkäilystä Volvoa kohtaan. Olisiko jo viimein aika jättää raivoamiset vähemmälle ja katsoa peiliin? Arvatenkaan et näe mitään vikaa väärää siinä, että jälleen kerran raivoat siellä kaikkea mahdollista mitä sylki suuhun tuo.



    Saabin roikkuminen löyhässä hirressä katoamisineen ja ylösnousumuksineen on tuo mainitsemani katastrofi. Volvon pitkään jakunut kuiva kausi, jonka aikana se on joutunut nuolemaan näppejään ja katsomaan lähimpien kilpailijoidensa huipputuloksia, on tuo huono suoritus.



    Oletko eri mieltä? Jos olet eri mieltä, niin mikä tuossa ei pidä paikkaansa?



    Tämä oli taas jälleen kerran vain täysin yksiselitteinen esimerkki siitä, kuinka sinä yrität jatkuvasti muutella sanomisiani. Tuollainen on tarpeetonta ja vain vie keskustelua pois asiasta kohti rakastamiasi henkilökohtaisuuksiin meneviä loanheittokisoja. Kun et näköjään osaa olla ulostamatta tuollaista raivoitkuporua ja hyökkäilemättä valheellisin argumentein henkilöön, niin minä osaan olla kyllä osallistumatta noin lapselliseen suoli24-sotimiseen.

      
  • NHB:

    Termi katastrofi ei edes liity Volvoon ja sinä kirjoitat jostain volvovihasta ja hyökkäilystä Volvoa kohtaan.

    Saabin roikkuminen löyhässä hirressä katoamisineen ja ylösnousumuksineen on tuo mainitsemani katastrofi.


    Ei se Saabiinkaan voi oikein liittyä kun sitä ei ole edes olemassa. Ja koska Suomessa viimeksi ylipäätään myytiin Saabia, vuonna 2000--- niin taitaa olla jokunen vuosi takaperin että suomesta sai uuden Saabin ja nekin muutamat jo vanhentuneita malleja, ei ihme että Saabin myynti on tosiaan katastrofaalinen mutta ethän sinä niitä tarkoittanutkaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit