Maastofarmarit, kumpi VW vai Audi ?

50 kommenttia
2»
  • Kiitos kysymästä. Opeleista on kokemusta noin 1,6miljoonan ajetun kilometrin verran. Huonojahan ne ovat. Viimeksikin vuonna 1989 A mallin Vectra pysähtyi Mäkelänkadulle Helsingissä aamuruuhkan aikaan...

    Aina siis jotain.



    No. Itseäni ärsyttää kun autolehdissä puhutaan koko ajan jostain -80 luvun ruosteisten Opeleiden ominaisuuksista. Kuten muutkin vehkeet, niin kyllä Opelikin on tänäkin päivänä kilpailukykyinen.



    Nyt on ajossa kolmas Insignia. Tällä kertaa facelift malli ja neliveto manuaalilaatikolla. Voin sanoa, että ei ole uraherkkä eikä meluisa vaikka TM niin väittääkin. Renkailla on iso merkitys. Edelliseen etuveto Insigniaan nähden kulutus nousi 0,3 - 0,4 litraa, mikä ei menoa haittaa.



    Jos pystytte ostamaan ennakkoluulottomasti Kian tai Skodan, niin kokeilkaa nyt ihmeessä Adamin perikunnan vehkeitäkin välillä.

      
  • Kai sitä pärjää millä tahansa, jos vaihtaa uuteen ennen täystakuuajan loppumista.

      
  • -Z-:


    No. Itseäni ärsyttää kun autolehdissä puhutaan koko ajan jostain -80 luvun ruosteisten Opeleiden ominaisuuksista.




    Ruosteongelma taisi olla pahimmillaan 90-luvulla, mutta vielä 2000-luvullakin on muita laatumurheita esiintynyt. Esim. Teknikens Världin kestotesti-Vectrassa muistaakseni vuonna 2004 oli niin paljon sähkövikoja, että maahantuoja vaihtoi lopulta auton uuteen. Samaan aikaan testissä ollut samaa tekniikkaa sisältävä Saab 9-3 kärsi samankaltaisista ongelmista, ei tosin yhtä vakavista, joten ihan pelkastään maanantaikappaleesta tuskin oli kyse. Myös TM:n käyttötesti-Astrassa oli vuonna 2011 runsaasti vikoja.

      
  • Toisaalta taas tuoreessa AM&S:n 100tkm kestotestissä Astra sai huippuarvostelun ja muutenkin on tippunut palkintoja huolettomista kilometreistä mm. Merivalle jne.



    Itse en oikein autoa testien perusteella hanki, vaan tarpeet ja hinta ratkaisee. Opelin kohdalla ne ovat hyvin täyttyneet.



    Kai sitä pitää sitten ryhtyä lottoamaan kun 13 Opelia on ollut tallissa ja kaikki ovat toimineet hyvin..



    Pitäisi sitten varmaan seuraavaksi leikkiä tuurilla ja ostaa vaikka VW TSI/DSG yhdistelmällä. Sellaisia pari vuotta vanhoja on jostain syystä autoliikkeet täynnä. Juuri takuuajan ylittäneitä.



    Mutta vielä tuohon itse vertailuun. Country Tourerissa on mielestäni varsin paljon vastinetta sen hinnalle. Audi maksaa kympin enemmän eikä tarjoa mitään mullistavaa Opeliin nähden? Onko se sitten vain niin tärkeätä että naapurin takia pitää ostaa se Audi, vaikka sitten velaksi, kun ei kehtaa Opellla kruisailla? Niin kai se sitten on...

      
  • mikahe:

    Yllättävää, että kolmelle samanlaiselle nelivedolle (Haldex) löytyy edes eroja. Pökötin ratkaisua en tunne, mutta sen huono toiminta on ihan yleistä ja ymmärrettävää kytkeytyvien puolella.

    PS: Ai niin, 508 RXH:ssahan on yritetty liittää etuveto dieselillä ja takaveto sähkömoottorilla jotenkin toisiinsa. Lapsikin ymmärtää, ettei se toimi.




    Lapsiakin on erilaisia.



    Pökötin systeemi ei tosiaan testissä toiminut, mutta periaatteessa tuolla tavalla tehty neliveto on hallittavampi kuin perinteisempi neliveto. Sähkömoottori on väännöltään ja nopeudeltaan hyvin tarkasti ohjattavissa, eikä maastoajossa tarvita isoa tehoa. Esimerkiksi rullatestissä hyvin pieni vääntö yhdellä pyörällä riittää.



    Periaatteessa siis PSA:n härpätin ohittaa Haldexit, Torsenit ja kumppanit hyvin näppärästi sillä, että etupään ja takapään vääntö on täysin itsenäisesti säädettävissä.



    Käytännössä sitten ranskalaiset ovat näköjään tehneet maastoajoon vähemmän kelpaavan järjestelyn kahdella erillisellä heikkoudella. Ensimmäinen ongelma liittyy etupäässä käytettävään robottivaihteistoon. Jos liikkeellelähtö perustuu kytkimen luistattamiseen, kytkimen pitää olla erittäin tukevasti mitoitettu, jotta se ei pala maastossa ryömiessä. Sama koskee luonnollisesti myös kaksoiskytkinvaihteistoja.



    Toinen heikkous on se, että ilmeisesti Hybrid4:ssa takapäässä on sähkömoottori ja tavallinen tasauspyörästö. Jos tasauspyörästön lukitsemista leikitään jarruilla, sähkömoottorin edut menevät pääosin hukkaan.



    Korostan kuitenkin sitä, että sähköinen voimansiirto etu- ja takapään välillä on nimenomaan maastoajossa periaatteessa parempi ratkaisu kuin mekaaninen voimansiirto, koska pitoerot toisessa päässä eivät heijastu toiseen päähän.



    Teoriassa paras järjestelmä olisi sellainen, jossa jokaisen pyörän takana on oma sähkömoottorinsa. Tällä päästään tasauspyörästöjen ja jarrujen kanssa temppuilusta eroon. Näitä ei kuitenkaan vielä markkinoilla ole vähään aikaan hyötysuhde-, paino- ja hintasyistä.



    Hondalla on SH SH-AWD, jossa kummallakin takapyörällä on oma sähkömoottorinsa (plus vielä tasauspyörästö ), mutta sekään ei vaikuta järin paljon maastokäyttöön tarkoitetulta, vaan tavoitteena on parantaa ohjattavuutta vauhdissa.



    En olisi kovin yllättynyt, jos seuraavan vuosikymmenen jälkeen sähköiset vehkeet päihittäisivät maastoajossa nykyiset maasturit tekemättä muuten mitään kovin suuria kompromisseja. Toistaiseksi kuitenkin PSA:n ja Volvon tapaiset viritelmät ovat vain viritelmiä.

      
  • -Z-:



    Kai sitä pitää sitten ryhtyä lottoamaan kun 13 Opelia on ollut tallissa ja kaikki ovat toimineet hyvin..

    Pitäisi sitten varmaan seuraavaksi leikkiä tuurilla ja ostaa vaikka VW TSI/DSG yhdistelmällä.




    Kun tiedossa on, että Opelilla oli ainakin takavuosina ongelmia laadussa, mutta sinulla 13 Opelia on 1,6 milj.km toiminut hyvin, lotto voisi olla paikallaan. Mutta on hienoa, että sinun autosi ovat toimineet, samoin kuin se, jos nykyiset Opelit ovat luotettavia ja kestäviä. Volkkarin laatuun en ottanut kantaa, joten siksi ei merkkiä tarvitse vaihtaa.

      
  • Herbert:

    Mutta on hienoa, että sinun autosi ovat toimineet, samoin kuin se, jos nykyiset Xxxx:t ovat luotettavia ja kestäviä.




    Aaltoliikettähän tuo on. Jos yleisesti keskiluokkainen merkki Xxxx ottaa vähän aikaa nenilleen laatuongelmista, se yleensä konkurssin välttääkseen keskittyy vähän aikaa parantamaan laatuaan. Valitettavasti osa laatuongelmista on sellaisia, jotka selviävät vasta käytön jälkeen, ja kaikille sattuu.



    Paljon olennaisempi asia asiakkaan kannalta on se, miten näihin laatuongelmiin suhtaudutaan automerkin jälkimarkkinoinnissa. Kallis moottori- tai vaihteistoremontti on ikävä, mutta jos se hoituu sujuvasti anteeksipyyntöjen ja sijaisauton kera ilman rahan siirtelyä, niin hommasta jää ihan hyvä jälkimaku.



    Omalla kohdallani kävi aikanaan niin, että jakohihna laukesi (tyyppivika) tilanteessa, jossa maahantuoja ei ollut ehtinyt postituksissaan niin pitkälle, että tarkastuspyyntö olisi osunut omalle kohdalle. Tapaus sattui juuri takuuajan ylittäneen ja huolto-ohjelman mukaan hoidetun auton kohdalla. Maahantuoja tuli järkiinsä vasta, kun ymmärsivät, ettei se raastupajuttu ollut jäämässä uhkailuksi.



    Auto tuli kuntoon, mutta eipä tarvinnut ko. merkkiä sitten pitkään aikaan hankkia tai kenellekään suositella. En pelännyt sitä, että uuden moottorityypin hihnankiristimen vika olisi tehnyt koko merkistä huonon (ihan varmasti seuraavissa vuosimalleissa oli parempi kiristin). Mutta jos jälleenmyyjä ja maahantuoja ongelmatilanteessa valehtelevat päin naamaa ja pakoilevat vastuutaan, niin eipä sellaista autoa uskalla ostaa. Vaikka olisi kuinka hyvä auto.



    (En viitsi mainita merkkiä, koska tämä tapahtui sen verran kauan sitten. Muuten oli erinomainen auto hintaansa nähden.)



    Yksi mittari auton tekniselle laadulle on huoltosopimuksen hinta. Jos tekniset viat kattavan huoltosopimuksen saa esimerkiksi 5 v/150 000 km kohtuullisella hinnalla, automerkki uskoo itse laatuunsa. Jos hinta taas ylittää pelkkien määräaikaishuoltojen, jarrupaljoen, ym. hinnan kovin paljon, siitä voi lukea jotain merkin omista odotuksista. Tämä hinta on siitä mukava mittari, että sen määrittämisessä ovat taustalla autonvalmistajan omat tilastot, jotka ovat astetta kattavammat kuin nettifoorumien huhut.

      
  • Mutta vielä tuohon itse vertailuun. Country Tourerissa on mielestäni varsin paljon vastinetta sen hinnalle. Audi maksaa kympin enemmän eikä tarjoa mitään mullistavaa Opeliin nähden? Onko se sitten vain niin tärkeätä että naapurin takia pitää ostaa se Audi, vaikka sitten velaksi, kun ei kehtaa Opellla kruisailla? Niin kai se sitten on...




    Pitäisikö kymppitonnilla saada jotain mullistavaa? Tuskin mitään mullistavaa saisi edes kolmella kympillä. Parempi suorituskyky, hiljaisempi, parempi ajettavuus maantiellä, pienempi kulutus.... Mielestäni siinä on jo ihan tarpeeksi perusteluja päätyä Audiin.



    En voi kuin ihmetellä tuollaisia yhden merkin fanaatikkoja. Ja aina hieman epäilyttää, mahtaako tuollaisten juttujen höpisijä tehdä sitä ihan työkseen.

      
  • Se on näillä palstoilla sama mitä sanoo, aina joku besserwisser neuvoo miten pitää tehdä.

    Pakko todeta niinkuin moni muukin täällä on jo todennut, että parasta pysyä poissa koko saitilta.



    Hyvää kesän odotusta autoilevalle kansalle...

      
  • -Z-:

    Se on näillä palstoilla sama mitä sanoo, aina joku besserwisser neuvoo miten pitää tehdä.
    Pakko todeta niinkuin moni muukin täällä on jo todennut, että parasta pysyä poissa koko saitilta.

    Hyvää kesän odotusta autoilevalle kansalle...




    Nimenomaan minä en neuvonut mitä pitää tehdä, vaan sinä tässä se kaikkitietävä besserwisser olit, joka kertoo mitä muiden pitää ostaa. Minä vain selitin, miksi joku ostaa Audin Opelin sijaan. Sinä kun kirjoitit siihen malliin, että jokaisen pitäisi ostaa vain ja ainoastaan Opel. Ja jos joku on ostanut Audin, niin sehän on ilman muuta velaksi ostettu ja vain naapurin kiusaksi.



    Minä kyllä ymmärrän Opelinkin ostamisen, mutta ehkä juuri sinun kannattaisi hieman avartaa katsettasi.

      
  • Jos tila ei riitä, niin voi ostaa A6 Audin. Jos rahat eivät riitä, voi todella ostaa konsernin sisältä jonkun halvemman vaihtoehdon, kuten Superb, Passat, Octavia...

      
  • -Z-:

    Jos tila ei riitä, niin voi ostaa A6 Audin. Jos rahat eivät riitä, voi todella ostaa konsernin sisältä jonkun halvemman vaihtoehdon, kuten Superb, Passat, Octavia...






    Niin? Ja mitä tällä ajat takaa? Et tainnut ihan ymmärtää pointtia. Kirjoitin tuon konsernin strategian kannalta, en siinä mielessä, että jonkun pitäisi oikeasti juuri konsernin sisältä valita joku auto.

      
  • VW-konsernin asiamiehen ihan normaalia mielen muokkausta (lue agitointia) a´la Ajattelija2011-2013. Tuota voi kutsua Audi, VW ... fanaattisuudeksi vaikka Ajattelija haukkuu yleensä muita fanaatikoiksi. Mielestäni muidenkin ajatuksille ja mielipiteille voisi antaa arvoa sillä mielipiteenvapaushan on ihan normaalia sivistynyttä keskustelua eikös? Suorat hyökkäilyt on todella typeriä ja keskustelijat katoaa täältä tuolla toiminnalla yksi toisensa jälkeen. Yksinpuheluako ajat takaa vai mikä on oikein tarkoituksesi?

      
  • tracktest:

    VW-konsernin asiamiehen ihan normaalia mielen muokkausta (lue agitointia) a´la Ajattelija2011-2013. Tuota voi kutsua Audi, VW ... fanaattisuudeksi vaikka Ajattelija haukkuu yleensä muita fanaatikoiksi. Mielestäni muidenkin ajatuksille ja mielipiteille voisi antaa arvoa sillä mielipiteenvapaushan on ihan normaalia sivistynyttä keskustelua eikös? Suorat hyökkäilyt on todella typeriä ja keskustelijat katoaa täältä tuolla toiminnalla yksi toisensa jälkeen. Yksinpuheluako ajat takaa vai mikä on oikein tarkoituksesi?




    Kannattaisikohan sinunkin taas vaihteeksi lukea, mitä kukakin on kirjoittanut, ennen kuin aloitat tuon vakio saarnasi. Z täällä haukkui/vähätteli nuo muut autot, kehui Opelin taivaisiin ja suunnilleen totesi, että mitään muuta autoa ei ole järkeä ostaa kuin Opel. Hän myös selitti TSI ongelmista, vaikka testin autot ovat dieseleitä. Hän nimenomaan haukkui muiden mielipiteet, eikä hyväksy kuin Opelin ostamista. Audi kuulemma ostetaan aina velaksi ja vain naapurikateuden vuoksi. Jos joku kirjoittaa Bemarista samoin, niin sinäkö tracktest et reagoisi mitenkään!!??



    Lähes kaiken mitä TM Opelissa arvosteli, Z yrittää kumota. Jotenkin voisin kuvitella, että TM pystyy paremmin ja objektiivisemmin arvioimaan Opelin meluisuuden ja uraherkkyyden verrattuna noihin muihin autoihin.



    Z:n mielestä Audin kymppitonnin lisähinta ei ole perusteltu. Oletko sinä tracktest sitä mieltä, että oli epäasiallista, kun kysyin, että eikö parempi melutaso, parempi suorituskyky, parempi ajettavuus ja pienempi kulutus ole jo aika pitkä litania syitä maksaa kymppitonni lisää Audista. Tähän Z ei enää vastannut, vaan syytti minua besserwisseriksi, eikä halunnut enää keskustella. Vaikka olin vielä todennut sovittelevaan sävyyn, että ymmärrän kyllä Opelinkin hankinnan, mutta ehkä Z:N pitäisi myös ymmärtää muiden merkkien hankinta.



    Ja omalta osaltani tässä ei ole kyse Audista. Aivan samat kysymykset olisin esittänyt, jos testissä olisi ollut jokin muu merkki ja Z olisi tuollaisia juttuja heittänyt. Jos merkki olisi ollut BMW, niin tällöinhän sinäkin olisit Z:n kimpussa samoista syistä.



      
  • No täytyy tässä heittää pitkästä aikaa myös oma lusikkansa soppaan. Olen samaa mieltä kuin joku jo aiemmin totesikin, että aika kiinnostavan ryhmän on TM saanut liikkeelle. Tosin tuo Superb Outdoor olisi pitänyt vielä olla mukana. Tuosta paremmuudesta en ala kovin paljoa keskustelemaan, koska siihen vaikuttaa aika paljon omat painotukset. Hyviä nämä on kaikki ja ainoa moite tulee hinnoille, koska tämmöiset autot tulisi maksaa täällä verotuksen ihmemaassa huomattavasti vähemmän, jotta näitä "riittävän" turvallisia ja talveen sopivia ajokkeja olisi useamman suomalaisen varaa ostaa. Eniten ihmettelin Haldex nelivetojen pärjäämistä Audille ja Subarulle näille autoille riittävän vaikeissa olosuhteissa, joihin suurin osa näistäkään autoista ei koskaan joudu. Neliveto on lähes poikkeuksetta helpottamassa vain asfalttiviidakossa liukkaan kelin liikkumista.



    Volvoilijana ihastelin kaikkien niin haukkumaa vanhaa viisipyttyistä (vanhalla automaatilla) joka jaksaa (vieläkin ?)kulkea maantiellä jopa samoilla lukemilla kuin huomattavsti uudemmat konstruktiot. No sen verran otan (taas!) kantaa, että jos painotus on yhtään turvallisuudessa, vaihtoehtona on Volvo. Katsokaa esimerkkinä varustetaulukosta; Volvossa ainoana turvavyön esikiristimiä ja voimanrajoittimia 5 kpl. Edelleenkään näitä ei löydy suht hinnakkaistakaan autoista, vaikka tositilanteessa tarvetta olisi. Muista asioista en nyt paasaa.

    :smile:

      
  • Hyvä ystäväni on ajellut melkein koko ikänsä Opeleilla ja ollut tyytyväinen valintoihinsa. Mitä itse olen kyydissä ollut niin eivät nuo niin meluisia ole että sitä voisi pitää mitenkään häiritsevänä. Ja suorituskykykin ihan riittävä hänen tarpeisiinsa.



    On hieman outoa lähteä vertailemaan Audia ja Opelia keskenään. BMW:tä ja Audia kuuluu verrata keskenään. Ja tiedän monia jotka valitsee mielummin BMW:n kuin Audin ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ja jos joku löytää Opelista esimerkiksi kaiken mitä autoltaan haluaa ja vaatii niin sehän on hyvä. Olisihan se tylsää jos tiellä ajeltaisiin vain VW:lla tai kaikilla olisi Skoda. Autot ovat vain autoja ja kukin ajakoon sillä millä haluaa ja sopivaksi itselleen näkee.



    Mielipiteet on ihan hyvä juttu, mutta jos lähdetään kertoilemaan autoista perättömiä asioita vailla omaa kokemusta vain haukkumis mielessä nämä saa siivota palstalta minun puolestani veks eikä tule ikävä. Respectiä vaan keskusteluun ja annetaan kaikille tilaa mielipiteille näin sen pitää olla jos näitä halutaan lukea ja joskus jopa kommentoida. Omalta kohdaltani katsoen on tullut aika ajoin lokaa niskaan ja mielestäni aiheetta, se väkisin asettaa vierailut tänne vakavaan harkintaan kannattaako lähteä vai ei.

      
  • Kiitokset tracktestille asiallisista kommenteista..



    Tämä tapaus Ajattelija, toteaa että siis Audissa:

    ¨parempi melutaso, parempi suorituskyky, parempi ajettavuus ja pienempi kulutus



    Melutasoissa tuskin on suurta heittoa.

    Parempi suorituskyky. No Opelissa parempi vääntö ja laajemmalla kierrosalueella, joten perstuntuma voi olla niin tai näin.

    Parempi ajettavuus. Voi olla jos tykkää mutteriohjauksesta.

    Pienempi kulutus. Ainakin tehtaan ilmoittamana, mutta minulla on kokemusta vain Opelin kulutuksesta enkä pidä sitä pahana.



    Kyseessähän oli siis nelivetovertailu.

    No, TM totesi että Opelissa paras neliveto ja sähköinen tasauspyörästön lukko. Siis pesi Audin.

    Opelissa parhaat valot. Siis pesi Audin.

    Opelissa markkinoiden kehittynein HMI järjestelmä, siis pesi Audin.

    Opelin huollon halvempia. Siis pesi Audin.

    Opel halvempi hankki. Siis pesi Audin.



    Riittävästi syitä MINULLE ostaa siis Opeli. En tyrkytä sitä muille. Totesin vain mikä minulle riittää.



    Ja jos Audia pitää bemariin verrata, niin miksi? Bemari on auto ja Audi = DKW



    No niin, eiköhän tämä riitä tästä.

    Nyt huutamaan Sveitsi kumoon.

      
  • Hyvä ystäväni on ajellut melkein koko ikänsä Opeleilla ja ollut tyytyväinen valintoihinsa. Mitä itse olen kyydissä ollut niin eivät nuo niin meluisia ole että sitä voisi pitää mitenkään häiritsevänä. Ja suorituskykykin ihan riittävä hänen tarpeisiinsa.




    Varmasti näin on, mutta tässä testissä oli nyt hiljaisempia ja suorituskykyisempiä autoja.



    On hieman outoa lähteä vertailemaan Audia ja Opelia keskenään. BMW:tä ja Audia kuuluu verrata keskenään. Ja tiedän monia jotka valitsee mielummin BMW:n kuin Audin ei siinä mitään ihmeellistä ole. Ja jos joku löytää Opelista esimerkiksi kaiken mitä autoltaan haluaa ja vaatii niin sehän on hyvä. Olisihan se tylsää jos tiellä ajeltaisiin vain VW:lla tai kaikilla olisi Skoda. Autot ovat vain autoja ja kukin ajakoon sillä millä haluaa ja sopivaksi itselleen näkee.




    En minä noiden autojen vertailua mitenkään omituisena pidä. Ja nyt kannattaa huomata, että minähän en arvostellut Opelin ostajia tai Opelia, vaan Z arvosteli Audin ostajia ja Audia. Itsekin aikoinani harkitsin Insignian ostamista, vaikka en siihen sitten päätynytkään.



    Mielipiteet on ihan hyvä juttu, mutta jos lähdetään kertoilemaan autoista perättömiä asioita vailla omaa kokemusta vain haukkumis mielessä nämä saa siivota palstalta minun puolestani veks eikä tule ikävä.




    Juuri näin, mutta tässä keskustelussa sinun olisi pitänyt kirjoittaa tämä Z:lle, eikä minulle. Hänhän niitä muiden valintoja haukkui.

      
  • Tämä tapaus Ajattelija, toteaa että siis Audissa:
    ¨parempi melutaso, parempi suorituskyky, parempi ajettavuus ja pienempi kulutus




    Näin testissä todettiin ja näiden ominaisuuksien vuoksi Audi voitti Opelin. Tuo ei siis ollut mikään minun mielipiteeni.



    Melutasoissa tuskin on suurta heittoa.
    Parempi suorituskyky. No Opelissa parempi vääntö ja laajemmalla kierrosalueella, joten perstuntuma voi olla niin tai näin.
    Parempi ajettavuus. Voi olla jos tykkää mutteriohjauksesta.
    Pienempi kulutus. Ainakin tehtaan ilmoittamana, mutta minulla on kokemusta vain Opelin kulutuksesta enkä pidä sitä pahana.




    Melutasossa oli havaittava ero. Ei kukaan ole väittänyt, että se mielettömän suuri olisi, mutta asia on aika tärkeä ja kohtuullinen erokin voi olla pitkän matkan ajajalle todella merkittävä. Kulutus mitattiin testissä, joten se ei perustunut tehtaan ilmoituksiin. Suorituskykyyn vaikuttaa moni muukin asia kuin vääntö. Opelin tapauksessa suuri massa ja hieman vanhanaikainen automaatti. Mutteriohjausta ei Audeissa ole enää tietääkseni ollut. Omassanikin oli niitä oireita, mutta vika korjattiin ja sen jälkeen ajettu yli 10 tkm ilman ongelmia. Ajettavuus oli siis joka osa-alueella parempi kuin Opelissa.



    Kukaan ei ole väittänyt, että erot olisivat dramaattisen suuria, mutta kyllä noilla ja muutamilla muilla asioilla kymppitonnin hintaeron voi perustella. Kuten jo kirjoitin, ei edes 30 tonnin hintaero mitään kovin merkittävää lisää tuo autoon. Vähän hiljaisuutta, ehkä vähän tilaa ja vähän suorituskykyä.



    Kyseessähän oli siis nelivetovertailu.
    No, TM totesi että Opelissa paras neliveto ja sähköinen tasauspyörästön lukko. Siis pesi Audin.
    Opelissa parhaat valot. Siis pesi Audin.
    Opelissa markkinoiden kehittynein HMI järjestelmä, siis pesi Audin.
    Opelin huollon halvempia. Siis pesi Audin.
    Opel halvempi hankki. Siis pesi Audin.




    Kaikki kunnia näistä Opelille. Kokonaisuutena Audi, Volvo ja VW kuitenkin pesivät Opelin.



    Riittävästi syitä MINULLE ostaa siis Opeli. En tyrkytä sitä muille. Totesin vain mikä minulle riittää.




    Sanoo mies, joka kirjoitti, että kaikki Audit ostetaan velaksi ja vain naapurin kateuden vuoksi!!



    Ja jos Audia pitää bemariin verrata, niin miksi? Bemari on auto ja Audi = DKW




    Siinäpä olikin sitten oikea loppusilaus, joka kertookin kaiken sinusta ja sinun asiallisesta keskustelutyylistä.

      
  • Nämä keskustelut etenevät usein saman kaavan mukaan. Joku tulee uskonnollista hurmiota muistuttavalla tavalla julistamaan ilosanomaansa jostain automerkistä, joka on paras aina ja iankaikkisesti. Sitten jos joku yrittää saada jotain tolkkua ylistykseen, hän on fanaatikko ja jankuttaja.



    Ai niin, minullakin on ollut kaksi Opelia, ei tosin omistuksessa, vaan työsuhteen kautta. Asiallisia laitteita molemmat, ei viattomia, muttei mitään toivottomiakaan tapauksia. Mutta kumpaakaan en ole jäänyt millään muodoin kaipaamaan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit