BMW kertoi kasvattavansa tuotantokapasiteettiaan ja tuovansa markkinoille 12 uutta automallia 2014.

25 kommenttia

Saksalainen premium-autovalmistaja BMW kertoi keskiviikkona, että yhtiön tulos nousee tänä vuonna merkittävästi. Yhtiö kertoi kasvattavansa tuotantokapasiteettiaan Yhdysvalloissa ja tuovansa markkinoille 12 uutta automallia.



http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmwlta+rouhea+tulosennuste,+osake+nousee/201403660861

  
  • Jos malleja on useita kymmeniä per valmistaja, niin tällöin käsite "premium" kokee inflaation.

      
  • andertz:

    Jos malleja on useita kymmeniä per valmistaja, niin tällöin käsite "premium" kokee inflaation.




    Pystyisinkö tällä kertaa perustelemaankin väitteitäsi?

      
  • NHB:

    andertz:
    Jos malleja on useita kymmeniä per valmistaja, niin tällöin käsite "premium" kokee inflaation.


    Pystyisinkö tällä kertaa perustelemaankin väitteitäsi?




    Onhan se vähän outoa, että kohta premium-malleja on enemmän kuin tavisauto-malleja markkinoilla. Toki premiumit ovat yleensä parempia kuin tavisautot, mutta en malta tässä yhteydessä olla mainitsematta sitä että esimerkiksi Skoda Octavia on testeissä ollut tosiasiallisesti paras automalli ominaisuuksien mittauksissa premiumit mukaan lukien.



    Ja Mazda markkinoi Mazda 6:sta Mazda 6 premiumina, ja sitä se onkin muotoilultaan, se on mielestäni hienompi auto kuin Volkkarin tai Mersun coupet. Nuo kaksi autoa muuten muistuttavat toisiaan melko paljon enkä pidä oikein kummastakaan.



    Selvää on ainakin se, ettei nykyisistä premium-autoista mikään jää historiaan automaailman klassikkona niin kuin esimerkiksi joku Mersu SL on aiemmin ollut.



      
  • Onhan se vähän outoa, että kohta premium-malleja on enemmän kuin tavisauto-malleja markkinoilla. Toki premiumit ovat yleensä parempia kuin tavisautot, mutta en malta tässä yhteydessä olla mainitsematta sitä että esimerkiksi Skoda Octavia on testeissä ollut tosiasiallisesti paras automalli ominaisuuksien mittauksissa premiumit mukaan lukien.




    Mitä omituista siinä on? Eikö se ole juuri yksi premiumkriteeri, että ostaja saa juuri sitä mitä haluaa. Toisin kuin "tavismerkeillä" ostaja saa usein vain sitä, mitä tehdas valmistaa ja maahantuoja on valmiiksi valinnut.



    Niin, mutta mitä ominaisuuksia on mitattu? Eihän kukaan ole ikinä kiistänytkään, etteikö tavisauto voisi peruskäyttöominaisuuksiltaan olla parempi kuin saman hintaluokan premium.

      
  • andertz:

    Mazda markkinoi Mazda 6:sta Mazda 6 premiumina, ja sitä se onkin muotoilultaan, se on mielestäni hienompi auto kuin Volkkarin tai Mersun coupet. Nuo kaksi autoa muuten muistuttavat toisiaan melko paljon enkä pidä oikein kummastakaan.


    Itse en usko Mazdan muotoilun riittävän siihen, että siitä oltaisiin valmiita maksamaan lähes saman verran kuin vastaavasta Mercedeksestä (C-Klasse tai CLA?) tai selvästi enemmän kuin esim. VW Passatista.



    Entä mitä kahta (Volkkaria ja Mersua) tarkoitat? VW:lla ei taida olla yhtään aitoa 2-ovista coupé-mallia tuotannossa, ellei sellaiseksi lasketa hieman perästä litistettyä 3-ovista hatch back -mallia eli Sciroccoa. Mersulla taas coupé-kori löytyy urheiluauto SLS:n lisäksi sekä C-, E-, että uusimpana myös S-luokasta. Toisaalta 4-ovisen sedanin vertaaminen coupé-malleihin on vähän sama kuin omenoiden vertaaminen päärynöihin, makuasia toki.

      
  • "Itse en usko Mazdan muotoilun riittävän siihen, että siitä oltaisiin valmiita maksamaan lähes saman verran kuin vastaavasta Mercedeksestä (C-Klasse tai CLA?) tai selvästi enemmän kuin esim. VW Passatista.



    Entä mitä kahta (Volkkaria ja Mersua) tarkoitat? VW:lla ei taida olla yhtään aitoa 2-ovista coupé-mallia tuotannossa, ellei sellaiseksi lasketa hieman perästä litistettyä 3-ovista hatch back -mallia eli Sciroccoa. Mersulla taas coupé-kori löytyy urheiluauto SLS:n lisäksi sekä C-, E-, että uusimpana myös S-luokasta. Toisaalta 4-ovisen sedanin vertaaminen coupé-malleihin on vähän sama kuin omenoiden vertaaminen päärynöihin, makuasia toki."



    Ainakin Volkswagen CC:tä voidaan verrata Mercedes CLS:ään. Ne ovat olleet lehdissäkin vertailussa, vaikka eivät siis ole näitä kaksiovisia.



    Minun mielestäni edelleen Mazda 6:sen muotoilu on hienoa ja sulavalinjaista, se ei ole semmoinen pöhöttönyt lautanen kuin mitä esimerkiksi Audi 4 on. Auto näyttää melko matalalta ja pitkältä. Mersu CLA ei kyllä käytännössä näytä hyvältä, aikaisilla erilainen muotoilu kuin C-sarjassa, joka on tämmöinen perinteinen Mersu muodoiltaan.



      
  • Ajattelija2013:

    Onhan se vähän outoa, että kohta premium-malleja on enemmän kuin tavisauto-malleja markkinoilla. Toki premiumit ovat yleensä parempia kuin tavisautot, mutta en malta tässä yhteydessä olla mainitsematta sitä että esimerkiksi Skoda Octavia on testeissä ollut tosiasiallisesti paras automalli ominaisuuksien mittauksissa premiumit mukaan lukien.


    Mitä omituista siinä on? Eikö se ole juuri yksi premiumkriteeri, että ostaja saa juuri sitä mitä haluaa. Toisin kuin "tavismerkeillä" ostaja saa usein vain sitä, mitä tehdas valmistaa ja maahantuoja on valmiiksi valinnut.

    Niin, mutta mitä ominaisuuksia on mitattu? Eihän kukaan ole ikinä kiistänytkään, etteikö tavisauto voisi peruskäyttöominaisuuksiltaan olla parempi kuin saman hintaluokan premium.




    Autolla ajaminen varsinkin lähiöissä hidastetöyssyineen on kyllä sen verran vastenmielistä puuhaa ettei semmoista autoa olekaan joka tekisi tällaisen ajelun vähemmän vastenmieliseksi. Vaikka olisi mitkä tilpehöörit autossa.

      
  • andertz:

    Ajattelija2013:
    Onhan se vähän outoa, että kohta premium-malleja on enemmän kuin tavisauto-malleja markkinoilla. Toki premiumit ovat yleensä parempia kuin tavisautot, mutta en malta tässä yhteydessä olla mainitsematta sitä että esimerkiksi Skoda Octavia on testeissä ollut tosiasiallisesti paras automalli ominaisuuksien mittauksissa premiumit mukaan lukien.


    Mitä omituista siinä on? Eikö se ole juuri yksi premiumkriteeri, että ostaja saa juuri sitä mitä haluaa. Toisin kuin "tavismerkeillä" ostaja saa usein vain sitä, mitä tehdas valmistaa ja maahantuoja on valmiiksi valinnut.

    Niin, mutta mitä ominaisuuksia on mitattu? Eihän kukaan ole ikinä kiistänytkään, etteikö tavisauto voisi peruskäyttöominaisuuksiltaan olla parempi kuin saman hintaluokan premium.


    Autolla ajaminen varsinkin lähiöissä hidastetöyssyineen on kyllä sen verran vastenmielistä puuhaa ettei semmoista autoa olekaan joka tekisi tällaisen ajelun vähemmän vastenmieliseksi. Vaikka olisi mitkä tilpehöörit autossa.




    Öööh...mitä ihmettä oikein selität? :weary:



    Premiumautoa ei ole, koska hidastetöyssyn yli ajaminen on epämieluisaa? WHAAAAAAT?!?!?! Tuo oli ehkä TM:n keskusteluhistorian typerin kirjoitus. Ja se on jo aika saavutus! Onneksi olkoon!

      
  • Perun sanani ja totean että autolla ajo on mahtava harrastus.

      
  • andertz:

    Perun sanani ja totean että autolla ajo on mahtava harrastus.




    Se on makuasia. Mutta selvennätkö hieman, miten tuo liittyy premiumautoihin? Aivan, ei mitenkään.

      
  • Alkuperäiseen aiheeseen liittyen niin BMW tuntuu luottavan siihen että se tulee myymään 100.000 sähköautoa vuodessa. Siis tuota tila-autoa joka siis on nykyinen automalli.



    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/bmw-uskoo-i-sarjan-vuosituotannon-nousevan-100-000-autoon

      
  • Kauppalehti tänään:



    "BMW julkisti makeat myyntiluvut maaliskuulta. Kasvua kertyi 11 prosenttia vuoden takaiseen verrattuna. Sillä syntyi merkin uusi 213.000 auton myyntiennätys kuukaudessa".



    Tosin...



    "Audi teki ennätyksensä tammi-maaliskuussa. Merkkiä myytiin 413.000 kappaletta, joka tiesi 11,7 prosenttia lisää vuoden takaisesta. Mercedestä valmistava Daimler rikkoi myös ennätyksensä 13,5 prosentin kasvulla 400.000 autoon".



    Näihin tammi-maaliskuu lukuihin kun laskee Bemarin lähes 500.000 myynnin mukaan, voi sanoa että Audi, BMW & Mercedes premiummyynti oli eka neljänneksellä 1,300.000 kpl ja kasvuprosentti hurja, noin 12%.



    Ihmetellä ei kuitenkaan tarvitse kun katsoo millaisia rahasummia eo. merkit sijoittavat tuotekehitykseen ja miten laaja mallisto on niin korimallien, varustelun kuin moottorienkin suhteen. On sedania, farkkua, hatchbackiä, erilaisia SUVeja, Coupea, Cabriolettia, edustusmalleja, 4-12 sylinteriä, bensaa ,dieseliä, hybridiä ja jokaiseen saa täysin individuaalin varustelun. Tuskin kahta ihan samanlaista autoa tulee koskaan hihnalta.



    Ja tietty laatu on maailman parasta.



    http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/bmw+jatkaa+ennatysvauhdilla+karjessa/201404669181



      
  • Experience:

    Tuskin kahta ihan samanlaista autoa tulee koskaan hihnalta.





    Jos noilla tuotantomäärillä ei linjalta tule kahta samanlaista autoa, kannattaisi siihen laatuun vielä vähän panostaa.



      
  • Lefa:

    Experience:
    Tuskin kahta ihan samanlaista autoa tulee koskaan hihnalta.




    Jos noilla tuotantomäärillä ei linjalta tule kahta samanlaista autoa, kannattaisi siihen laatuun vielä vähän panostaa.




    :lol: Juuri näin.

      
  • Saksalaisautoilla kai lähinnä ajelee ns. puolihannut. Haider - tyyliset nousukkaat ja tärkeilijät.

      
  • Yksi näistä 14 uudesta BMW-mallista vuodelle 2014 on X4. On näköjään jo Suomen hinnastokin julkaistu, eli hinnat alkaen xDrive20d, 63.000e, ei paha.



    http://hinnastot.bmw.fi/down2.php?file=F26_hinnasto







      
  • Kiistatta nuo saksalaiset premium-merkit tekevät massaräätälöintiä erittäin hyvin ja ovat myös uudistaneet tuotantoaan, tuotekehitystä ym. merkittävästi että pystyvät niin tekemään. Näyttää tuo tahti olevan useimmille muille valmistajille liikaa.

      
  • BMW:n kannattaisi ehkä panostaa myös hieman lisää Minin laatuun. Tällaiset jutut eivät luultavasti ainakaan lisää Minin suosiota:

    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288691256724.html?pos=ok-nln

      
  • "Mini Countrymania kritisoitiin muun muassa äänekkäästä tuulen vinkunasta ja ajosta aiheutuvasta äänestä, alustan epäsymmetrisestä toiminnasta huonolla tienpinnalla, pienuudesta, korkeasta hankintahinnasta, huonosta viimeistelystä, uraherkkyydestä ja jatkuvista kolinoista. Lisäksi halvat muoviosat aiheuttavat jatkuvaa narinaa, ja jo testin alkuvaiheilla keskikonsolin kuppi- ja silmälasitelineen muoviosat murtuivat."



    Jos on auton hankintahinta kova Saksassa, niin Suomessa tilanne vain korostuu.



      
  • Tämä saattaa olla Auto Bildin toimittajien sen kuuluisan yltiöjuopottelu illan jälkeisen aamun testiraporttiin kirjaama yhteenveto, ennen korjaus-sarjaa (kahden litran tuoppia) armottoman krapulan jyllätessä otsalohkossa.



    Tuo kuulostaa oudolta, että muovi narisee autolla ajaessa. Osienhan pitää olla jonkinlaisessa liikkeessä että saadaan narinaa aikaiseksi toki kovassa krapulassa kaikki korostuu ja mielikin sattaa tehdä tepposet kun epäselviä muistikuvia ynnäillään. Joten tämän päräytyksen kohdalle laitan ison kysymysmerkin mitä tuo testiporukka on saanut julkaistua ja vielä kaikkien auto ihmisten luettavaksi. Uskoo ken tahtoo. Kaikkea ei pidä uskoa mitä lehdessä lukee on vanha fraasi, mutta panee väkisin miettimään asioita myös hieman kriittisesti eikä vain uskomaan kaikkea mitä totena kirjoitellaan. Eikös vain veljet?



    Toisenlaisiakin arvioita on kyseisestä Minin mallista kirjoitettu.



    http://auto.fi.msn.com/koeajot/autotoday-koeajo-mini-cooper-countryman-d-all4-1

      
  • tracktest:

    Tämä saattaa olla Auto Bildin toimittajien sen kuuluisan yltiöjuopottelu illan jälkeisen aamun testiraporttin kirjaama yhteenveto, ennen korjaus-sarjaa (kahden litran tuoppia) armottoman krapulan jyllätessä otsalohkossa.




    100 000 kilometrin kestotestistä tuossa on kyse.

      
  • NHB:

    tracktest:
    Tämä saattaa olla Auto Bildin toimittajien sen kuuluisan yltiöjuopottelu illan jälkeisen aamun testiraporttin kirjaama yhteenveto, ennen korjaus-sarjaa (kahden litran tuoppia) armottoman krapulan jyllätessä otsalohkossa.


    100 000 kilometrin kestotestistä tuossa on kyse.




    Näin on tosiaan, mutta on silti jotenkin niin yksipuolisen tyly arvio kyseisestä autosta että pistää ihmetyttämään koko loppuraportti.



    Onko tuo uutisointi kuitenkin vain sanomalehden sensaatiohakuinen tylytys mene ja tiedä. Avatkaa joku tuota kestotestiä laajemmin joka on asiaan perehtynyt. Aina kun joku auto totaalisesti lytätään panee miettimään onko malli tosiaan noin epäonnistunut että verrataan Ladaan joka on tosin heidän mielestään vielä huonompi.

      
  • http://www.iltalehti.fi/autot/2014052518331638_au.shtml



    Jos vaihdekepin nuppi ja suojus jäävät normaalikäytössä käteen, niin ainakin voi sanoa että laatu vaihtelee.







      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit