Tuli hankittua uusi Honda CR-V. Tosi kiva peli kaikkine herkkuineen ja tuntuu olevan hyvä ajaa. Ainoa juttu joka hiukan hankaa on todella se voimakas rengasmelu, siis nastarenkailla. Antakaas fiksuja vinkkejä melun pienentämiseksi. Ainakin edestä tuntui puuttuvan sisälokasuojat, nekin ehkä saataisi auttaa jotakin?
Vaihda kitkarenkaat alle, CR-V ei välttämättä kaipaa nastoja, kokeilin hiljattain lankomiehen CR-V:tä "kitkoilla", loistava pito ja erittäin mukava. Suosittelen.
Omistin aikoinaan HR-V:n ja siihen teetin kunnon ruosteensuojauksen ja auto tuli hiljaisemmaks kaupanpäälle. Muutenkin suosittelen ruosteensuojausta - Hondissa sitä ei paljon tehtaan jäljiltä ole. Kunnon suojaus on about 600 Euroa noin isoon autoon.
Ruostesuojaliikkeet mainostavat jotain "noise killer" käsittelyä,mutta hinnasta ei tietoa.Tuskin on suuri lisäkustannus ruostesuojauksen yhteydessä.Kannattaa suojata.
Kitkarengas todella auttaa karkean asfaltin äänien pienentämisessä.
Renkaan kumahtelu esim. polanteisella lumella ja päällysteen katkoksissa ei ainakaan oleellisesti muuttunut omassa autossani.
Nastojen melu on sävyltään samaa kuin karkean pinnoitteen aiheuttama,joten uskon näiden äänien katoavan samalla kertaa. Jos
niitä sitten autossasi onkaan.
Renkaan profiilin korotus saattaa auttaa myös.Ei se ainakaan ääntä
pahenna.
Enpä heti huomannut autosi merkkiä,joten unohda se renkaan profiilin kasvattaminen. Tuskin sulla kuitenkaan mitkään nakit
siinä on alla.
Päivitin juuri 2011 neliveto-diesel-automaatti-crv:n uuteen vastaavaan, joskin lompsan ohentumisen vuoksi comfort-varusteluun. Selkein huomattava ja negatiivinen ero näiden kahden mallin välillä on uuden sukupolven crv:n kovempi melu.
Dieselin melu on kovempi varsinkin kiihdytettäessä kuin 2011 mallissa, sama koskee rengasmelua etenkin rouheisella ja kuluneella asvaltilla. Rengasmelun voimakkuus on helppo vertailla, koska molemmissa malleissa oli alla Hakka suvit. Talvikumeista ei ole tällä vielä kokemusta.
Joissain koeajoissa uutta crv:tä on sanottu henkilöautomaisemmaksi ja sitä se ohjaustuntumalla onkin. Mutta moottorin melussa siirryttiin traktoriin.
Kokeilin ennen hankintaa kevennettyä versiota eli 1,6 litran moottorilla varustettua mallia. Jäin jo nyt muutamassa pehmeämmässä kohdassa miettimään, kuinka suhteellisen raskaana autona crv pelittää pelkällä etuvedolla vähänkin hankalammissa lumiolosuhteissa. Jos sellaisiin olosuhteisiin tietää joutuvansa autonsa kanssa, silloin kannattaa pysyä nelivedossa.
Uuden mallin parannuksen lähteä heti nelivedolla huomaa heti pehmeässä hiekassa ym. Talvella tämä ominaisuus tullee korostumaan edukseen aiempaan etuvetolähtöön verrattuna.