Brittitutkimus paikansi moottoreiden murheenkryynit

31 kommenttia
«1

http://www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/brittitutkimus+paikansi+moottoreiden+murheenkryynit/201407690159



Saksalaismerkki voitti, mutta toinen samasta maasta tuleva tuote oli yllättävän huono brittiläisessä. http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine



Mercedes-Benz, Chrysler, Volvo, Renault ja Lexus olivat viisi parasta automerkkiä moottoreiden osalta merkkisen luotettavuutta mittaavassa brittitutkimuksessa.



Viisi surkeinta olivat Daihatsu, MG, Rover, Mitsubishi ja Audi.



Warranty Direct Reliability Index mittaa myös merkkien luotettavuutta kaikilla mahdollisilla mittareilla mitattuna. Siellä ykköseksi nousi korealainen Daihatsu. Hyvin menestyivät myös Honda, Suzuki, Toyota, Chevrolet ja Hyundai. Viisi huonointa olivat Bentley, Porsche, Land-Rover, Jeep ja Audi.



http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndex



  
  • Vaikka huonoimpien moottorien seassa on paljon eurooppalaisia valmistajia, niin on myös hyvien joukossa.



    Näistä esimerkiksi Mercedeksen OM651 BlueEfficiency nelosdiesel on siitä källi, että ensimmäisen tuotantovuoden 2009 lähes jokainen 220 CDI ja 250 CDI moottori kilahti vikatilaan vakavan suutinvian vuoksi jo ensimmäisenä käyttövuotenaan. Tilanne oli välillä niin katastrofaalinen, että tuotantolinja seisoi tehtaalla, koska kaikki suuttimet menivät jo myytyjen autojen takuukorjauksiin. Saman moottorin 200 CDI versio raksutteli menemään ongelmitta (kunnes jakoketjun kiristin venytti ketjun hylkymittoihin).



    Myös saman vuosimallin silloin uuden E-sarjan elektroniikassa oli edeltäjäänsä enemmän sanomista.



    Saman moottorin 2012 vuosimalli, ja itse asiassa koko auto, on tiepalvelutilastojen luotettavimmasta päästä.



    Kun saman näköisen auton samoilla moottori- ja varustevalinnoilla olevat eri vuosimallit ovat skaalan eri päissä, on merkkikohtaisilla keskiarvoilla vain viihdearvo.



    ADAC onneksi julkaisee tiepalvelutilastonsa vuosimallikohtaisena, ja myös tyyppivikojen kohteena olevat malliversiot identifioiden, joten siitä tiedosta on jotain hyötyäkin.

      
  • Jälleen tyypillinen tutkimus, josta saadaan raflaavia otsikoita ja tukea vähän kaikenlaisille mielipiteille. Jos halutaan mollata Bentleytä, Porschea ja Renaultia, valitaan tarkastelun kohteeksi sähköviat. Näin teki mm. Taloussanomat.



    Tutkimus tarjoaa myös yleisindeksin, joka summaa eri kategoriat ja laittaa autot paremmuusjärjestykseen. Tällöin kärjessä on paljon japanilaisia. Tarkastelussa näkyy yksi ongelma. Merkkien sisällä on huomattavia eroja eri mallien välillä. Jos esimerkiksi ottaa Renault Meganen, sen summattu vikaindeksi on japanilaistasoa ja parempi kuin esimerkiksi VW Golfilla. Kuitenkin Renaultin Espace ja Kangoo ovat aivan indeksin huonoimmassa päässä. Osasyy on tietysti autoissa itsessään, mutta osaksi tulos johtuu siitä, että otoksessa juuri näiden mallien tiedot perustuvat otannassa keskimääräistä vanhempiin ja ajetuimpiin ajoneuvoihin. Mielestäni tämä tutkimus hakkaa silti Tuulilasin Merkkien Merkki-sepitelmät mennen tullen.

      
  • Tutkimuksessa käy hyvin ilmi mikä ero on aidolla ja Pirkka-Mersulla! Unkarilaisilla on vielä paljon opittavaa laadukkaitten moottoreiden valmistuksesta.

      
  • Junge Sterne:

    Tutkimuksessa käy hyvin ilmi mikä ero on aidolla ja Pirkka-Mersulla! Unkarilaisilla on vielä paljon opittavaa laadukkaitten moottoreiden valmistuksesta.


    Oma arvaukseni on, että Mersujen moottorien viime vuosien epäluotettavuuden takana on nimenomaan saksalaisdiesel, mutta saatan olla väärässäkin?



    Jos sinulla on näyttöä muusta, niin olen kiinnostunut linkistä, kiitos?

      
  • 740 GLE:

    Vaikka huonoimpien moottorien seassa on paljon eurooppalaisia valmistajia, niin on myös hyvien joukossa.

    Näistä esimerkiksi Mercedeksen OM651 BlueEfficiency nelosdiesel on siitä källi, että ensimmäisen tuotantovuoden 2009 lähes jokainen 220 CDI ja 250 CDI moottori kilahti vikatilaan vakavan suutinvian vuoksi jo ensimmäisenä käyttövuotenaan. Tilanne oli välillä niin katastrofaalinen, että tuotantolinja seisoi tehtaalla, koska kaikki suuttimet menivät jo myytyjen autojen takuukorjauksiin. Saman moottorin 200 CDI versio raksutteli menemään ongelmitta (kunnes jakoketjun kiristin venytti ketjun hylkymittoihin).

    Myös saman vuosimallin silloin uuden E-sarjan elektroniikassa oli edeltäjäänsä enemmän sanomista.

    Saman moottorin 2012 vuosimalli, ja itse asiassa koko auto, on tiepalvelutilastojen luotettavimmasta päästä.

    Kun saman näköisen auton samoilla moottori- ja varustevalinnoilla olevat eri vuosimallit ovat skaalan eri päissä, on merkkikohtaisilla keskiarvoilla vain viihdearvo.

    ADAC onneksi julkaisee tiepalvelutilastonsa vuosimallikohtaisena, ja myös tyyppivikojen kohteena olevat malliversiot identifioiden, joten siitä tiedosta on jotain hyötyäkin.




    Eikös juuri väärennetyistä tuloksista kuuluisan ADACin tuloksilla paremminkin ole vain viihdearvo?

      
  • Yksittäisistä tutkimuksista ei paljon viisastu. Toisaalta ei ole sattumaa että useamman tutkimuksen otannassa tietyt merkit pitää perää ja päinvastoin. Silloin viihdearvo on enemmänkin yhden autonomistajan kokemuksissa.



      
  • peräöljy:

    Eikös juuri väärennetyistä tuloksista kuuluisan ADACin tuloksilla paremminkin ole vain viihdearvo?


    Ellei itse tiedä, mitä autoltaan haluaa, niin voihan sen valita vaikka äänestyksenkin perusteella. Näillä äänestyksillä on tosiaan vain viihdearvo, olivatpa ne väärennettyjä tai ei.



    Mutta ADAC antaa kyllä yksityiskohtaista tietoa eri korimallien eri vuosimallien yleisimmin tiepalvelua kaipaavista vioista. Niistä näkee jopa saman vuosimallin eri tekniikkapakettien välisiä eroja, joista on hyötyä tilastoja ymmärtäville.

      
  • 740 GLE:

    Junge Sterne:
    Tutkimuksessa käy hyvin ilmi mikä ero on aidolla ja Pirkka-Mersulla! Unkarilaisilla on vielä paljon opittavaa laadukkaitten moottoreiden valmistuksesta.

    Oma arvaukseni on, että Mersujen moottorien viime vuosien epäluotettavuuden takana on nimenomaan saksalaisdiesel, mutta saatan olla väärässäkin?

    Jos sinulla on näyttöä muusta, niin olen kiinnostunut linkistä, kiitos?




    Jos vaivautuisit lukeman Brittitutkimuksen tuloksia huomaisit että Mersun moottorit ovat luotettavampia kuin muiden valmistajien ja Audin lähes huonoimpia. Sinulla näyttää olevan Esson baarin tutkimus tuloksia. Saat ihan rauhassa uskoa niitä jos tämä tutkimus ei kelpaa. Audi oli muutenkin joka tutkimuksen katekoriassa huonoimpien joukossa. Eli Pirkka nimitys on ihan ansaittu.

      
  • 740 GLE:

    peräöljy:
    Eikös juuri väärennetyistä tuloksista kuuluisan ADACin tuloksilla paremminkin ole vain viihdearvo?

    Ellei itse tiedä, mitä autoltaan haluaa, niin voihan sen valita vaikka äänestyksenkin perusteella. Näillä äänestyksillä on tosiaan vain viihdearvo, olivatpa ne väärennettyjä tai ei.

    Mutta ADAC antaa kyllä yksityiskohtaista tietoa eri korimallien eri vuosimallien yleisimmin tiepalvelua kaipaavista vioista. Niistä näkee jopa saman vuosimallin eri tekniikkapakettien välisiä eroja, joista on hyötyä tilastoja ymmärtäville.




    Autoilijoiden etujärjestö joka on jäänyt kiinni huijauksesta. On menettänyt uskottavuuden tiedon antajana ainakin minun silmissäni.

      
  • Peräöljy:



    Autoilijoiden etujärjestö joka on jäännyt kiinni huijauksesta. On menettänyt uskottavuuden tiedon antajana ainakin minun silmissäni.



    Minä taas ajattelen niin, että häpeällisen huijaamisen jälkeen tällaisen järjestön sisäinen kontrolli on tiukentunut huomattavasti. Luotan tuloksiin jopa enemmän, kuin aiemmin.

      
  • Jos halutaan mollata Bentleytä, Porschea ja Renaultia, valitaan tarkastelun kohteeksi sähköviat.




    Tuossa selitteessä kirjoitettiin että pelkkä vikaantuminen ei määrää listalle sijoittumista, vaan korjauksen hintakin.



    En epäile etteikö Bentleyn huoltaminen ole kalliimpaa kuin Toyotan. Toyotasta puolestaan mainittiin että vikaantuu harvoin, mutta lasku on tavanomaista kalliimpi.



    Listaus oli kuitenkin mielenkiintoinen, vikaantumisalueita oli useita ja sijoitukset vaihtelivat merkeittäin. Sähkövikojen(kin ) osalta olisi ollut mielenkiintoista löytää tyyppiviat, eli olivatko viat vakavia vaiko vain harmittavia.



    Ja se varuste mikä autosta puuttuu kokonaan ei mene rikki, eli onko vertailumenestyjä-Daihatsu vain yksinkertaisempi laite?

      
  • Sodomka:

    Jälleen tyypillinen tutkimus, josta saadaan raflaavia otsikoita ja tukea vähän kaikenlaisille mielipiteille. Jos halutaan mollata Bentleytä, Porschea ja Renaultia, valitaan tarkastelun kohteeksi sähköviat. Näin teki mm. Taloussanomat.

    Tutkimus tarjoaa myös yleisindeksin, joka summaa eri kategoriat ja laittaa autot paremmuusjärjestykseen. Tällöin kärjessä on paljon japanilaisia. Tarkastelussa näkyy yksi ongelma. Merkkien sisällä on huomattavia eroja eri mallien välillä. Jos esimerkiksi ottaa Renault Meganen, sen summattu vikaindeksi on japanilaistasoa ja parempi kuin esimerkiksi VW Golfilla. Kuitenkin Renaultin Espace ja Kangoo ovat aivan indeksin huonoimmassa päässä. Osasyy on tietysti autoissa itsessään, mutta osaksi tulos johtuu siitä, että otoksessa juuri näiden mallien tiedot perustuvat otannassa keskimääräistä vanhempiin ja ajetuimpiin ajoneuvoihin. Mielestäni tämä tutkimus hakkaa silti Tuulilasin Merkkien Merkki-sepitelmät mennen tullen.




    Kun valitaan tutkimuksen kohteeksi yleisindeksi ovat huonoimmat aika samat merkit. Tosin ranskalaiset putoavat silloin kymmenen joukosta pois.



    Kymmenen huonoimman merkin lista näyttää tältä huonoin siis eniten pisteitä saanut.



    Bentley 620.00

    Porsche 342.00

    LANDROVER 319.00

    Alfa Romeo 237.00

    Jeep 231.00

    Audi 227.00

    Chrysler 220.00

    Mercedes-Benz 215.00

    Jaguar 186.00

    MG 182.00

      
  • Junge Sterne:

    740 GLE:
    Jos sinulla on näyttöä muusta, niin olen kiinnostunut linkistä, kiitos?

    Jos vaivautuisit lukeman Brittitutkimuksen tuloksia huomaisit että Mersun moottorit ovat luotettavampia kuin muiden valmistajien ja Audin lähes huonoimpia. Sinulla näyttää olevan Esson baarin tutkimus tuloksia.


    Ehkä luin brittitutkimuksen huolimattomasti, kun en huomannut siellä erittelyä siitä, minkä vuosimallin moottoreissa, missä moottoreissa ja millaisia ongelmia on ilmennyt? Jos tuo tieto on saatavilla, niin kerro toki?



    Onko minulla jäänyt jotain huomaamatta, siis onko tämä OM651 joku unkarilainen Pirkka-moottori, vai ajatko sinä hinnat-alkaen 200 CDI:llä tai jollain muulla Bosch-suuttimin tehtaalta lähteneellä, kun meillä on kovin eri käsitys tästä moottorista?



    Kaksiturboisten OM651 ihmedieselien taival alkoi kaikkea muuta kuin hienosti käytännössä jokaisen hakeutuessa huoltoon vikavalon palaessa. Ne kävivät tämän takia huollossa joka ainoa. Ensimmäiset jopa neljästi, kun suuttimia vaihdettiin yksi kerrallaan, paitsi takseihin:

    http://www.autobild.de/artikel/diesel-probleme-bei-e-klasse-c-klasse-und-glk-988549.html



    Kun suuttimet saatiin lopulta toimimaan, sitten alkoikin jo ensimmäisillä 100.000 km lähestyä:

    http://www.autobild.de/artikel/mercedes-220-cdi-und-250-cdi-2795392.html



    Siinä sulle Esson paaria. Nyt sinun vuorosi joko lyödä evidenssi pöytään, tai lakata uhoamasta, kiitos.

      
  • 740 GLE:

    Vaikka huonoimpien moottorien seassa on paljon eurooppalaisia valmistajia, niin on myös hyvien joukossa.

    Näistä esimerkiksi Mercedeksen OM651 BlueEfficiency nelosdiesel on siitä källi, että ensimmäisen tuotantovuoden 2009 lähes jokainen 220 CDI ja 250 CDI moottori kilahti vikatilaan vakavan suutinvian vuoksi jo ensimmäisenä käyttövuotenaan. Tilanne oli välillä niin katastrofaalinen, että tuotantolinja seisoi tehtaalla, koska kaikki suuttimet menivät jo myytyjen autojen takuukorjauksiin. Saman moottorin 200 CDI versio raksutteli menemään ongelmitta (kunnes jakoketjun kiristin venytti ketjun hylkymittoihin).

    Myös saman vuosimallin silloin uuden E-sarjan elektroniikassa oli edeltäjäänsä enemmän sanomista.

    Saman moottorin 2012 vuosimalli, ja itse asiassa koko auto, on tiepalvelutilastojen luotettavimmasta päästä.

    Kun saman näköisen auton samoilla moottori- ja varustevalinnoilla olevat eri vuosimallit ovat skaalan eri päissä, on merkkikohtaisilla keskiarvoilla vain viihdearvo.

    ADAC onneksi julkaisee tiepalvelutilastonsa vuosimallikohtaisena, ja myös tyyppivikojen kohteena olevat malliversiot identifioiden, joten siitä tiedosta on jotain hyötyäkin.




    Et nyt taida olla ihan kartalla, ADAC:in tutkimuksethan ovat raskaasti manipuloituja toki niin ettei autofirmoilla ole osuutta tähän vaan ne ovat oikeutetusti suuttuneet manipuloinnista. Tämä viesti on siis vain tämmöinen yleinen varoituksen sana. ADAC on kuulemma antanut kotimaan merkeille monta kertaa enemmän pisteitä kuin ulkomaisille merkeille.

      
  • 740 GLE:

    Junge Sterne:
    740 GLE:
    Jos sinulla on näyttöä muusta, niin olen kiinnostunut linkistä, kiitos?

    Jos vaivautuisit lukeman Brittitutkimuksen tuloksia huomaisit että Mersun moottorit ovat luotettavampia kuin muiden valmistajien ja Audin lähes huonoimpia. Sinulla näyttää olevan Esson baarin tutkimus tuloksia.

    Ehkä luin brittitutkimuksen huolimattomasti, kun en huomannut siellä erittelyä siitä, minkä vuosimallin moottoreissa, missä moottoreissa ja millaisia ongelmia on ilmennyt? Jos tuo tieto on saatavilla, niin kerro toki?

    Onko minulla jäänyt jotain huomaamatta, siis onko tämä OM651 joku unkarilainen Pirkka-moottori, vai ajatko sinä hinnat-alkaen 200 CDI:llä tai jollain muulla Bosch-suuttimin tehtaalta lähteneellä, kun meillä on kovin eri käsitys tästä moottorista?

    Kaksiturboisten OM651 ihmedieselien taival alkoi kaikkea muuta kuin hienosti käytännössä jokaisen hakeutuessa huoltoon vikavalon palaessa. Ne kävivät tämän takia huollossa joka ainoa. Ensimmäiset jopa neljästi, kun suuttimia vaihdettiin yksi kerrallaan, paitsi takseihin:
    http://www.autobild.de/artikel/diesel-probleme-bei-e-klasse-c-klasse-und-glk-988549.html

    Kun suuttimet saatiin lopulta toimimaan, sitten alkoikin jo ensimmäisillä 100.000 km lähestyä:
    http://www.autobild.de/artikel/mercedes-220-cdi-und-250-cdi-2795392.html

    Siinä sulle Esson paaria. Nyt sinun vuorosi joko lyödä evidenssi pöytään, tai lakata uhoamasta, kiitos.




    Sinä poju uhoat en minä. Et kestä jostain syystä kun Audi ei pärjää Mersulle Brittitutkimuksessa jossa se oli luotettavin moottoriltaan edes sinun vuosia vanhat linkit ja Esson baari jutut eivät estäneet sen voittoa vuonna 2014. Rupeat itkemään jostain viime vuosikymmeneltä olevista vanhoista diesel moottoreista kun et muuta keksi itse en ole niistä puhunut sanakaan vaan testin vuodelta 2014 parhaasta moottori valmistajasta. Itse ajelen S-sarjan bensalla en siis vanhalla 200,220 tai 250 dieselillä jätän ne pussihousuisille ravimiehille ja muille vähävaraisille. En muutenkaan ymmärrä mitä se on sinulta pois kun Mersu menestyy tutkimuksessa ja Audi ei kun itse ajelet romutus ikäisillä autoilla näin muistan täällä lukeneeni. Joidenkin kateus ja katkeruus vie kalatkin järvestä.

      
  • Onpas eräille kova pala kun oma lempimerkki jää lähes viimeiseksi tutkimuksessa moottoreiden luotettavuudesta. Onneksi ei ilmeisesti lukenut koko tutkimusta koska "premium" Audi oli lähes joka osiossa huonoimpien joukossa olisi voinut hermostua pahemmin. Mistä näitä Ajattelijan tapaan uhoavia nimimerkejä sikiää? :lol:

      
  • Turhaan täällä nyt lämmöt nousee ei kukaan mielestäni ole mitään shittiä kirjoitellut jos olisi niin ymmärtäisin mutta nyt ei ole mitään riehumisen aihetta. Jäitä hattuun veljet. :sunglasses:

      
  • Mitäs hiekkalaatikolla tänään tapahtuu?

    Herregud, Vauxhallikin parempi kuin Audi :smile:

      
  • Junge Sterne:

    740 GLE:
    Junge Sterne:
    740 GLE:
    Jos sinulla on näyttöä muusta, niin olen kiinnostunut linkistä, kiitos?



    Onko minulla jäänyt jotain huomaamatta, siis onko tämä OM651 joku unkarilainen Pirkka-moottori, vai ajatko sinä hinnat-alkaen 200 CDI:llä tai jollain muulla Bosch-suuttimin tehtaalta lähteneellä, kun meillä on kovin eri käsitys tästä moottorista?



    Sinä poju uhoat en minä. Et kestä jostain syystä kun Audi ei pärjää Mersulle Brittitutkimuksessa




    toinen (740 GLE ) kirjoittaa moottorista ja toinen (Junge Sterne ) pirkka-mersusta (=audi )...



      
  • Derrick:

    Et nyt taida olla ihan kartalla, ADAC:in tutkimuksethan ovat raskaasti manipuloituja toki niin ettei autofirmoilla ole osuutta tähän vaan ne ovat oikeutetusti suuttuneet manipuloinnista. Tämä viesti on siis vain tämmöinen yleinen varoituksen sana. ADAC on kuulemma antanut kotimaan merkeille monta kertaa enemmän pisteitä kuin ulkomaisille merkeille.


    Tiedossa on. Sen lisäksi myös eri merkkien eri tasoiset omat tiepalvelut sekoittavat vertailumahdollisuudet eri merkkien kesken.



    Kerrotko nyt, miksi Mercedes W211 vuosina 2007 - 2008 tarvitsee tiepalvelua vain erittäin harvoin ja kuuluu luotettavimpaan ryhmään. Sen seuraaja W212 putoaa vuonna 2009 keskikastiin, mutta nousee neljän vuoden tuotekehityksen jälkeen takaisin sinne, missä vuosimalli 2008 ennen sitä oli.



    Aika jännästi Daimler manipuloi ADACin näyttämään uuden mallin mahdollisimman epäluotettavalta heti sen julkaisun jälkeen? Nyt kun facelift on jo tehty, on varaa tunnustaa, että viimeiset faceliftiä edeltäneet vuosikerrat ovat taas yhtä luotettavaa tavaraa kuin aiemmatkin.

      
  • mallierot tuolta saa, tyyliin mesen c-luokka ja eemeli.



    taksit uk:ssa ei ole tyypillisesti mersuja vaan ns tavisautoja ja sitten jotain hienompia, tulo/varallisuuseroja kun on ja voi kilpailla hinnalla ja kalustolla, eikä pirssit useinkaan ole uutena ostettuja. ihan erilaista siis tänne verotakseilumaahan verrattuna.



    luulisi myös olevan huoltohinnat aika erilaisia eri merkeillä, niillä joissa on kilpailua varmaan huomattavasti halvempia. tuossahan on siis yhteismitallistettu vaikkapa polttimon palaminen ja moottorivaurio rahalla. ja esim bentleyn ainut malli, continental gt, alkaa -03 ja paras eli mitsu lancer -05...-08



    http://www.reliabilityindex.com/top-100

      
  • Jotain vilunkiahan tuossa tutkimuksessa täytyy olla kun Audi on saatu jäämään kaikissa tutkituissa asiossa aina lähes huonoimmaksi ja saman hintaluokan Bemarit ja Mersut ovat lähes poikkeuksetta paljon parempia. :lol: :lol: :lol:

      
  • Junge Sterne:

    740 GLE:
    minkä vuosimallin moottoreissa, missä moottoreissa ja millaisia ongelmia on ilmennyt? Jos tuo tieto on saatavilla, niin kerro toki?

    Nyt sinun vuorosi joko lyödä evidenssi pöytään, tai lakata uhoamasta, kiitos.

    Sinä poju uhoat en minä. Et kestä jostain syystä kun Audi ei pärjää Mersulle Brittitutkimuksessa jossa se oli luotettavin moottoriltaan edes sinun vuosia vanhat linkit ja Esson baari jutut eivät estäneet sen voittoa vuonna 2014. Rupeat itkemään jostain viime vuosikymmeneltä olevista vanhoista diesel moottoreista kun et muuta keksi itse en ole niistä puhunut sanakaan vaan testin vuodelta 2014 parhaasta moottori valmistajasta. Itse ajelen S-sarjan bensalla en siis vanhalla 200,220 tai 250 dieselillä jätän ne pussihousuisille ravimiehille ja muille vähävaraisille. En muutenkaan ymmärrä mitä se on sinulta pois kun Mersu menestyy tutkimuksessa ja Audi ei kun itse ajelet romutus ikäisillä autoilla näin muistan täällä lukeneeni. Joidenkin kateus ja katkeruus vie kalatkin järvestä.


    Voitko nyt avauduttuasi myös vastata kysymyksiini, kiitos?



    Informoithan myös Daimleria, että tietävät lopettaa OM651 valmistuksen, jos se on mielestäsi vanhentunut.

      
  • Weša:

    Onpas eräille kova pala kun oma lempimerkki jää lähes viimeiseksi tutkimuksessa moottoreiden luotettavuudesta. Onneksi ei ilmeisesti lukenut koko tutkimusta koska "premium" Audi oli lähes joka osiossa huonoimpien joukossa olisi voinut hermostua pahemmin. Mistä näitä Ajattelijan tapaan uhoavia nimimerkejä sikiää? :lol:


    En ole varma, mitä yllä oleva tarkoittaa, mutta huomaathan keskustelevasi kahden Junge Sterne takuu-Mersulla ajavan kanssa?



    Ainakin minulle on ihan sama miten Audi menestyy jossain äänestyksessä tai kaikkien mallien kaikki tekniikkavaihtoehdot kaikki varusteluversiot kaikki vuosimallit keskiarvoistavassa tilastossa. Eikä Volvon tai Mersun "menestys" samassa pseudotieteessä kiinnosta oikeastaan yhtään enempää.



    Ellei havaittuja teknisiä ongelmia osata yksilöidä, jää tutkimukselle jäljelle vain viihdearvo.

      
  • 740 GLE:

    Junge Sterne:
    740 GLE:
    minkä vuosimallin moottoreissa, missä moottoreissa ja millaisia ongelmia on ilmennyt? Jos tuo tieto on saatavilla, niin kerro toki?

    Nyt sinun vuorosi joko lyödä evidenssi pöytään, tai lakata uhoamasta, kiitos.

    Sinä poju uhoat en minä. Et kestä jostain syystä kun Audi ei pärjää Mersulle Brittitutkimuksessa jossa se oli luotettavin moottoriltaan edes sinun vuosia vanhat linkit ja Esson baari jutut eivät estäneet sen voittoa vuonna 2014. Rupeat itkemään jostain viime vuosikymmeneltä olevista vanhoista diesel moottoreista kun et muuta keksi itse en ole niistä puhunut sanakaan vaan testin vuodelta 2014 parhaasta moottori valmistajasta. Itse ajelen S-sarjan bensalla en siis vanhalla 200,220 tai 250 dieselillä jätän ne pussihousuisille ravimiehille ja muille vähävaraisille. En muutenkaan ymmärrä mitä se on sinulta pois kun Mersu menestyy tutkimuksessa ja Audi ei kun itse ajelet romutus ikäisillä autoilla näin muistan täällä lukeneeni. Joidenkin kateus ja katkeruus vie kalatkin järvestä.

    Voitko nyt avauduttuasi myös vastata kysymyksiini, kiitos?

    Informoithan myös Daimleria, että tietävät lopettaa OM651 valmistuksen, jos se on mielestäsi vanhentunut.




    Miksi minun pitäisi informoida Daimleria mistään ei minulla ole mitään ongelmia Mersuni kanssa. Sinulla niitä tuntuu olevan mene niille itkemään pahaa oloasi eläkä minuun pura sitä jos Mersun moottorit valitaan parhaaksi jossain tutkimuksessa. Itsehän kerroit että ongelmia on ollut viime vuosikymmenellä ja enää ei ole silloin moottori tuskin on täysin samanlainen vaikka mallinimi olisikin.



    Mihin kysymyksiin minun pitäisi vastata? Vastaa sinä miksi Mersun moottorit olivat parhaita ja Audin melkein huonoimpia vaikka sinulla on linkien avulla todisteita vuosien takaa että ongelmia on ollut jossain nuhapumppu pikku diesel OM651 moottorissa joskus vuosia sitten ja lopeta se teinimäinen uhoaminen. Minulle riittää tieto että Mersun moottorit olivat luotettavimpia kuin muiden ja Audin paljon huonompia kun lähes kaikien muiden merkien. Koita sinäkin elää sen kanssa.

      
  • surffari:

    mallierot tuolta saa, tyyliin mesen c-luokka ja eemeli.

    http://www.reliabilityindex.com/top-100


    Tästähän voi jo tehdä edes jotain päätelmiä, vaikka tarkkaa vuosimalli- ja tekniikkatietoa en löytänytkään.



    Sekä W211 että W212 E-klassesta kotiläksyt tehtyäni sen tilasto ei yllätä. 02-06 W211 on vielä Väyrys-Mersun sukua, indeksissä sijalla 210. Sen facelift 06 oli jo aivan toimiva auto ja nousua 166 sijaa ylemmäs. Tyypillisimmät ongelmat, kuten kaikki mallin tuntevat jo tietävätkin, alustassa, mutta eivät yleensä kalliita. Pre-faceliftin integroitujen jäähdyttimien ongelma on tässä ratkaistu, vaihteisto-ongelmien määrä putosi lähes kolmasosaansa, kuten tilasto näyttää.



    Ja sitten tulee markkinoille uusi W212 vuonna 2009 ja käy juuri kuten joku jo taisi kertoakin, indeksi putoaa arvoon 84. Joku taisi jo vähän vihjaistakin, mitä tapahtui noiden takuuna korjattujen suuttimien ja ketjunkiristimien lisäksi:



    740 GLE:

    Myös saman vuosimallin silloin uuden E-sarjan elektroniikassa oli edeltäjäänsä enemmän sanomista.


    Olihan niitä, 61.54 % tämän mallin vioista.



    Tässä on erityisen selkeä esimerkki autosta, jonka päältä päin samannäköiset yksilöt osaavat olla joko keskimääräistä epäluotettavampia (2009) tai aivan kunnollisia (2012 -> ). Näiden keskiarvo kertoo sangen vähän yhdestäkään yksilöstä.



    Minä ostan mieluummin autoni niiden joukosta, jotka ovat omalta osaltaan todennäköisesti parantamassa merkkikohtaista luotettavuuskeskiarvoa. Toivottavasti toisin valinneillekin tulee tilastosta hyvä mieli nähdessään saman merkin eri mallien ja eri vuosikertojen olevan heidän autoaan selvästi parempia :smile:



    EDIT: sitaatti korjattu.

      
  • Junge Sterne:

    Miksi minun pitäisi informoida Daimleria


    Koska sinä arvioit tuotannossa olevan dieselin olevan vanha.



    Junge Sterne:

    Mihin kysymyksiin minun pitäisi vastata?


    Mistä Mersun moottoreista tässä puhutaan? Kysyin, koska ymmärsin tekstisi perusteella, että sinulla olisi tarkempaa tietoa puheena olevasta aiheesta?



    Junge Sterne:

    Vastaa sinä miksi Mersun moottorit olivat parhaita


    Lupaan tehdä parhaani heti, kun kerrot mistä moottoreista on kyse ja minkä vuosikertojen perusteella laskelma on tehty?



    Junge Sterne:

    Audi
    ...
    teinimäinen uhoaminen


    A4 quattro on loistava ajaa, mutta ei kiitos. Vasta parikymmentä vuotta kulunut edellisen VAG:n hävittämisestä ja se kokemus oli liian traumaattinen uuteen yritykseen näin pian.



    En edelleenkään näe mitä merkitystä iällä on tämän kanssa, enkä kaivaudu minkään merkin poteroon, koska minua kiinnostaa lähinnä se, miten nämä härvelit toimivat.



    Tämän keskustelun aikana minua on tosin alkanut kiinnostaa myös se, miten ihminen toimii netissä :kiss:

      
  • green:

    Minua kiinnostaisi miten toimitte liikenteessä väsyneenä kun olette palstoilla yötä päivää?


    Huomenta vaan EEST aikavyöhykkeeseenkin !



    Tuolla on muistaakseni Rautaperseilystäkin vinkkejä:

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t6597

      
  • Parhaani yritin, kävin jopa ruuvaamassa uudehkoon takuu-Mersuuni edellisestä talteen ottamani kerhotunnuksenkin rekisterikilven alle, mutta en saanut kriittistä tarkastelua pois päältä. Onkohan minussa jotain vialla, kun näen omassakin autossani asioita, jotka olisi voinut tehdä paremmin?



    Oman autoni moottorin historian tuntien en uskaltanut ostaa mitä tahansa tähdellistä pelkästään tämän perusteella:

    http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/Engine



    Ei minua paljon auta ykkössija, jos oma autoni menee vikatilaan, kuten aika moni samalla moottorilla kulkeva on mennyt. Toyotan kuski voisi venytellä henkseleitään merkin hienolla menestyksellä:

    http://www.reliabilityindex.com/manufacturer



    Paitsi, että Yariksen tuomasta merkin sijoituksesta listalla ei ole paljoa käytännön hyötyä Renaultien, Fiatien ja monien muiden takana 97. sijalla olevaa Avensista ajavalle:

    http://www.reliabilityindex.com/top-100



    Näistä yhteenvedoista ei näe, mikä kärkipään taakse sijoittuneissa autoissa menee rikki, mitä se maksaa ja voiko rikkoutumista välttää mitenkään.



    Toteutuneista vikalistoista sen sijaan voi olla vähän osviittaa autoa ostavalle. Näistä kun näkee vähän jäävuoren huippua, jos sellainen on olemassa:

    http://autot.oikotie.fi/tyyppivika/mercedes-benz/e-sarja/1135236880630



    http://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/pannenstatistik_einzelergebnisse_2014/obere_mittelklasse_mercedes_e_Klasse.aspx?ComponentId=205618&SourcePageId=204749



    Eivät nämäkään mitään yksikäsitteisiä totuuksia ole. Mutta niistä sentään näkee jotain automallikohtaista tietoa, eikä vain keskiarvoa koko konsernin keskenään erilaisista tuotteista.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit