Uusi Passat

142 kommenttia
135
  • NHB:

    Jaakkoe:
    Kestokulutushyödykkeenä auto on mitä suurimmassa määrin fiilisasia, eikä esimerkiksi ajatus MQB-pohjaisesta Alfasta sytytä pienimmässäkään määrin. Eivätkä syynä edes ole VW:n moottori- ja vaihteisto-ongelmat. Irrationaalista, mutta tätä nyt ei tarvinne sen enempää perustella.

    Millaisia moottori- ja vaihteisto-ongelmia noista MQB-pohjaisista Volkkareista löytyy?




    Tarkoitin (ja kirjoitin) Volkkarin moottori- ja vaihteisto-ongelmat, en MQB-pohjaisten Volkkarien moottori- ja vaihteisto-ongelmat. EA211-moottorisarjalta lienee syytä odottaakin edeltäjiään parempaa luotettavuutta.



    Toisaalta olet sikäli oikeilla jäljillä, että 100-160:n bensakaakin ja reilun 100 hv:n diesel-luokassa ubiikki DQ200 vaihteisto on myös uusien täysmodulaaristen mallien rasitteena. Luonnollisesti senkin ongelmat voidaan saada kuntoon, mutta ainakin viime vuoden puolelta massiivisia vapaaehtoisia takaisinkutsuja järjestettiin, mikä on tietysti positiivista, jos vertailukohdaksi otetaan Kiinan kuluttajaviranomaisen pakkotoimet VW:tä kohtaan tai ko. toimien puute koto-Suomessa. Tähän tietysti voi moni AL4-vaihteistollisen PSA-auton omistanut samaistua, mutta ongelmat toki lopulta saatiin niissäkin ratkottua.

      
  • Kait se sitten on ihan normaalia, että mäntien välykset ovat 33-50% ohjearvojen yläpuolella ja että turbiini- ja ahtopyörää voidellaan ihan roiskeöljyvoitelullakin. Kyllä tuollaisen 60 tkm ajetun, alle 2-vuotiaan auton tarkastuksessa kuuluisi käyttää laatusanaa "uudenveroinen" sanan "kulunut sijasta.

      
  • Jaakkoe:


    Tarkoitin (ja kirjoitin) Volkkarin moottori- ja vaihteisto-ongelmat, en MQB-pohjaisten Volkkarien moottori- ja vaihteisto-ongelmat. EA211-moottorisarjalta lienee syytä odottaakin edeltäjiään parempaa luotettavuutta.

    Toisaalta olet sikäli oikeilla jäljillä, että 100-160:n bensakaakin ja reilun 100 hv:n diesel-luokassa ubiikki DQ200 vaihteisto on myös uusien täysmodulaaristen mallien rasitteena.




    Kun olet noin hyvin perillä noista argumentointivirheistä, niin mitä mieltä olet tuosta vanhojen mallien ongelmien yhdistämisestä nykyisiin tuotteisiin? Tuossahan ei tosin ole mitään uutta. Karkeimmillaan tällä palstalla on pidetty jakoketjuongelmia varmana ongelmana jakoketjuttomassa koneessa ja tiedetty ajoviiman aiheuttavan jäätymisongelmia veteen jäähdyttävässä välijäähdyttimessä.



    Tuo ubiikki on sinänsä mielenkiintoinen tapaus. Vanhemmat versiot olivat tunnetusti hyvin ongelmallisia, mutta näiden MQB-pohjaisten tapauksessa en ole vielä kuullut yhdestäkään viasta. Kyseisen vaihteiston valinneet ovat vain kiitelleet vaihtamisen parantuneen tuntuvasti. En toki etsi merkkipalstoilta noita vikaepidemioita, mutta ihailtavan hyvin niista on tiedotettu tälläkin palstalla niiden kirjoittajien toimesta, joita kyseiset merkit eivät kiinnosta laisinkaan. No aika näyttää miten hyvin tämä viimeisin versio lopulta kestikään, mutta pidän kyllä selvänä, että luotettavuus on parantunut.

      
  • Sokea-Reetta:

    Kait se sitten on ihan normaalia, että mäntien välykset ovat 33-50% ohjearvojen yläpuolella ja että turbiini- ja ahtopyörää voidellaan ihan roiskeöljyvoitelullakin. Kyllä tuollaisen 60 tkm ajetun, alle 2-vuotiaan auton tarkastuksessa kuuluisi käyttää laatusanaa "uudenveroinen" sanan "kulunut sijasta.




    Eli sinäkään et vielä ole vioista kuulut. Noiden havaintojen jälkeen mielenkiintosi kohteena olevalle listalle sopii vielä aika tavalla rivejä.

      
  • VW-konsernin autoissa ei ole koskaan mitään vikoja vain ominaisuuksia. NHB sen tietää :lol:

      
  • NHB on varmaan maailman hyväuskoisin ihminen!



    Toitottaa vuodesta toiseen, että nyt ei ole enää volkkareissa lapsellisia suunnitteluvirheitä/vikoja. (Kuulostaa muuten Renaultin hehkutukselta jokaisen uuden mallin kohdalla). Silti samaa shittiä pukkaa hihnalta kuin 90-luvun alussa: pellit vääntyy pakkasessa,autot ovat kylmiä, öljyt puskee tielle, laatikot prakaa, ovet ei aukea (tai bensatankit) ja elektroniikka pitää ihan omaa showta aina silloin tällöin (onneksi sähkövioista pääsee eroon vaihtamalla osia omaan laskuun takuuaikanakin).

      
  • Ryne:

    NHB on varmaan maailman hyväuskoisin ihminen!

    Toitottaa vuodesta toiseen, että nyt ei ole enää volkkareissa lapsellisia suunnitteluvirheitä/vikoja. (Kuulostaa muuten Renaultin hehkutukselta jokaisen uuden mallin kohdalla). Silti samaa shittiä pukkaa hihnalta kuin 90-luvun alussa: pellit vääntyy pakkasessa,autot ovat kylmiä, öljyt puskee tielle, laatikot prakaa, ovet ei aukea (tai bensatankit) ja elektroniikka pitää ihan omaa showta aina silloin tällöin (onneksi sähkövioista pääsee eroon vaihtamalla osia omaan laskuun takuuaikanakin).




    Taitaahan tässä tosiaan olla toinen vuosi menossa, mutta nämä kommenttini ovat koskeneet kyllä ainoastaan tätä nykyistä korimallia. Jos olet eri mieltä, niin ole hyvä ja esitä faktoja. Jos viitteitä ei löydy, niin ole hyvä ja lopeta valehteleminen.



    Meissä on se ero, että minä pidän ongelma vain mahdollisena niin kauan kuin aiheesta on parempaa tietoa, mutta sinä satuilet kaikki mahdolliset ja mahdottomat viat Volkkarin ongelmaksi, vaikka sinulla ei mitään tietoa aiheesta olisikaan. Sinähän se keksit myös sen, että uusien koneiden veteen jäähdyttävä välijäähdytin kärsisi ilmaan jäähdyttävän välijäähdyttimen jääongelmista. Nytkin vedit hatustasi pitkän listan, vaikket pysty edelleenkään antamaan esimerkkejä noista vioista. Niin kauan kuin päivät pitkät Volkkareiden ongelmista tiedottavat kirjoittajat eivät löydä viitteitä noista vioista, niin listasi uskottavuus on aika heikko. Itse aisiassa sinä olet se, joka on uskon varassa. Itse haluan nähdä faktoja.



    Suunnitteluvirheitä varmasti Volkkarillakin on yhä, mutta monet ongelmat ovat kadonneet. Parilitraisen bensakoneen suuri öljynkulutus, TSI-koneiden ketjuongelmat ja dieseleiden jäätymisongelmat esimerkkeinä. Aika näyttää onko tilalle tullut jotain muuta, mutta toistaiseksi en itse ole nähnyt merkkejä suurista ongelmista etkä sinäkään vieläkään pystynyt niitä merkkejä tuomaan esiin.

      
  • NHB:


    Kun olet noin hyvin perillä noista argumentointivirheistä, niin mitä mieltä olet tuosta vanhojen mallien ongelmien yhdistämisestä nykyisiin tuotteisiin? Tuossahan ei tosin ole mitään uutta. Karkeimmillaan tällä palstalla on pidetty jakoketjuongelmia varmana ongelmana jakoketjuttomassa koneessa ja tiedetty ajoviiman aiheuttavan jäätymisongelmia veteen jäähdyttävässä välijäähdyttimessä.




    Samaa essonbaari -osastoa tuulesta tempaistut väitteet ovat Volkkarin kohdalla kuin ranskalaistenkin. Esimerkiksi nimim. Ryneltä on mennyt ohi, että Rellun lupauksille on jo vuosia löytynyt myös katetta. Joitain kielteisiä ominaisuuksia tietysti voi valitettavasti samassa merkissä periytyä useankin mallisukupolven yli, mutta tällöin olisi varmaan autonvalmistajan suunnitteluosastolla (tai kustannuslaskennan controllereissa) jo suurempien henkilövaihdosten paikka. Sikälihän merkkeihin kiintyminen juuri on niin epärationaalista (mutta - ah - niin inhimillistä ), kun jotain tiettyä uutta mallia ei välttämättä ole ollut suunnittelemassa montaakaan samaa henkilöä kuin mallisukupolvea tai paria aiemmin. Silti tiettyihin merkkeihin (kröhBMWkröh ) tälläkin palstalla suhtaudutaan ikään kuin niiden suunnittelun taustalla olisi jotakin tiettyä suunnittelufilosofiaa orjallisesti noudattava persoonallinen jumalolento, joka pysyy muuttumattomana yli ajan ja mallisukupolvien.



    NHB:

    Tuo ubiikki on sinänsä mielenkiintoinen tapaus. Vanhemmat versiot olivat tunnetusti hyvin ongelmallisia, mutta näiden MQB-pohjaisten tapauksessa en ole vielä kuullut yhdestäkään viasta. Kyseisen vaihteiston valinneet ovat vain kiitelleet vaihtamisen parantuneen tuntuvasti. En toki etsi merkkipalstoilta noita vikaepidemioita, mutta ihailtavan hyvin niista on tiedotettu tälläkin palstalla niiden kirjoittajien toimesta, joita kyseiset merkit eivät kiinnosta laisinkaan. No aika näyttää miten hyvin tämä viimeisin versio lopulta kestikään, mutta pidän kyllä selvänä, että luotettavuus on parantunut.




    Toivotaan, että olet oikeassa. DQ200:n ongelmat ovat liittyneet ennen muuta mekatroniikkayksikön ja voiteluöljyn sähköjohtavuuden vähemmän mairitteleviin yhteisreaktioihin tietyissä olosuhteissa. Käsittääkseni ongelmien korjaaminen vaatii/on vaatinut mekatroniikkaan perusteellisempaa rautapäivitystä, kuten PSA/Renault AL4:n kohdalla aikanaan solenoideihin.



    Ilahduttavaa on, ettei DSG enää näyttäisi olevan kätevälle omistajalle tai nyrkkipajalle mitään salatiedettä, vaan mm. diagnostiikkaohjelmistoja on jo saatavissa ainakin 6-portaiseen märkäkytkinversioon( http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/6-Speed_Direct_Shift_Gearbox_(DSG/02E) ) Eiköhän kaksoiskytkivaihteistojenkin ympärille ainakin isommille markkinoille muodostu samanlainen merkeistä riippumaton bisnes kuin tavan automaattienkin kanssa on asian laita. Tämä on kuluttajan ja etenkin käytetyn auton ostajan kannalta vain ja ainoastaan hyvä asia, kun ainoa vaihtoehto ei ole merkkiliikkeen marmoritiski ja leikkaussalinomainen korjaamohalli, jossa ei juuri tuhansien eurojen hintaisten paketoitujen komponenttien vaihtojen lisäksi muuta osata tehdä. AD-ketjukin vaihtaa ainakin täällä tätä nykyä jo kaksoiskytkimiä VW-konsernin autoihin.

      
  • Ei ole mennyt minulta ohi se, että Renault on nostanut tasoaan huomattavasti. Otin vaan esimerkiksi kun osui tuossa muutama päivä sitten vuoden 92 tuulilasilehti käteen ja jo siinä hehkutettiin tason nostolla mutta se alkoi toteutua vasta n.15-20 vuotta myöhemmin.



    NHB, onhan noista jo näyttöä. Uusissa golfeissa kahvat takelteltee, turbot ilman voitelua, ei lämpene talvisin (sinä neropattina pidit tätä vieläpä mahdottomana kun oli vaikka mitä lapsellista innovaatiota). Eli kunnes toisin on todistettu on vw-yhtymän autojen rakentelu lähinnä asiakailla tehtävää testausta. Merkkejä paremmasta kyllä on mutta riittääkö se ennen täys romahdusta?

      
  • Ryne:



    NHB, onhan noista jo näyttöä. Uusissa golfeissa kahvat takelteltee, turbot ilman voitelua, ei lämpene talvisin (sinä neropattina pidit tätä vieläpä mahdottomana kun oli vaikka mitä lapsellista innovaatiota). Eli kunnes toisin on todistettu on vw-yhtymän autojen rakentelu lähinnä asiakailla tehtävää testausta. Merkkejä paremmasta kyllä on mutta riittääkö se ennen täys romahdusta?


    Sinä kirjoitit tuossa esimerkiksi tielle pusketuista öljyistä, prakaavista laatikoista ja talvella vääntyvistä pelleistä. Mikset vieläkään kerro tarkemmin, kuinka yleistä tuo on ja missä noin on käynyt?



    TM piti Golfin lämpenemistä hyvänä käyttötestissään ja muistaakseni talvitestissäkin on ollut ihan ok arvosana. Liekö sitten niin, että ovat lapsellisia neropatteja sielläkin.

      
  • NHB:

    Ryne:


    NHB, onhan noista jo näyttöä. Uusissa golfeissa kahvat takelteltee, turbot ilman voitelua, ei lämpene talvisin (sinä neropattina pidit tätä vieläpä mahdottomana kun oli vaikka mitä lapsellista innovaatiota). Eli kunnes toisin on todistettu on vw-yhtymän autojen rakentelu lähinnä asiakailla tehtävää testausta. Merkkejä paremmasta kyllä on mutta riittääkö se ennen täys romahdusta?

    Sinä kirjoitit tuossa esimerkiksi tielle pusketuista öljyistä, prakaavista laatikoista ja talvella vääntyvistä pelleistä. Mikset vieläkään kerro tarkemmin, kuinka yleistä tuo on ja missä noin on käynyt?

    TM piti Golfin lämpenemistä hyvänä käyttötestissään ja muistaakseni talvitestissäkin on ollut ihan ok arvosana. Liekö sitten niin, että ovat lapsellisia neropatteja sielläkin.




    Rynellä nyt on tapana satuilla milloin mistäkin asiasta. Useimmiten VW:n tuotteista, mutta aina välillä myös esimerkiksi ranskalaisista tai omista auto-ostoksistaan. Noista jutuista tuskin kannattaa pahemmin välittää. Taitaa kaverin leipä olla kiinni Toyotan/Lexuksen myynnistä.



    Kaveri joka olevinaan tietää kaiken VW:n tekniikasta, ei edes tunnistanut uutta Golfia vanhasta, eikä erota multitronicia dsg:stä. Tuolta tietopohjalta hän sitten selittää meille muille Golfin vioista, tai kertoo prosentin tarkkuudella paljonko Audissa on samoja sähköosia Skodan kanssa. :grin:

      
  • NHB:

    Sokea-Reetta:
    Kait se sitten on ihan normaalia, että mäntien välykset ovat 33-50% ohjearvojen yläpuolella ja että turbiini- ja ahtopyörää voidellaan ihan roiskeöljyvoitelullakin. Kyllä tuollaisen 60 tkm ajetun, alle 2-vuotiaan auton tarkastuksessa kuuluisi käyttää laatusanaa "uudenveroinen" sanan "kulunut sijasta.


    Eli sinäkään et vielä ole vioista kuulut. Noiden havaintojen jälkeen mielenkiintosi kohteena olevalle listalle sopii vielä aika tavalla rivejä.




    Sieltä TM:n Golfin kestotestin loppuraportista ne ovat luettavissa. Tuota menoa VWG:n kuuluisi harkita tuoreöljysäiliön lisäämistä tuotteisiinsa.

      
  • Sokea-Reetta:

    NHB:
    Sokea-Reetta:
    Kait se sitten on ihan normaalia, että mäntien välykset ovat 33-50% ohjearvojen yläpuolella ja että turbiini- ja ahtopyörää voidellaan ihan roiskeöljyvoitelullakin. Kyllä tuollaisen 60 tkm ajetun, alle 2-vuotiaan auton tarkastuksessa kuuluisi käyttää laatusanaa "uudenveroinen" sanan "kulunut sijasta.


    Eli sinäkään et vielä ole vioista kuulut. Noiden havaintojen jälkeen mielenkiintosi kohteena olevalle listalle sopii vielä aika tavalla rivejä.


    Sieltä TM:n Golfin kestotestin loppuraportista ne ovat luettavissa. Tuota menoa VWG:n kuuluisi harkita tuoreöljysäiliön lisäämistä tuotteisiinsa.




    Käsittääkseni Audin ja Skodan käyttämän Unkarilaisen EA888-moottoriperheen ( 2.0 TFSI / TSI ) moottoreiden yhteydessä tulee nykyään tuoreöljysäiliö.

      
  • Vaikka ajattelinkin etten tähän aiheeseen kantaa otakaan, niin on pakko. NHB voisi oikeasti myöntää DSG-vaihteiston olevan tyyppivika. Siinä on useita tyyppivikoja tai ainakin tavallista runsaammin esiintyviä vikoja kuten mekatroniikka, kytkinpakat (en tiedä mikä on oikea termi?) sekä sähköiset toimintahäiriöt. Nämä vaivaavat juurikin tuota bensojen ja pienemmän dieselin kanssa käytettävää kuivakytkimistä seitsemänvaihteista laatikkoa. Vikoja on oikeasti ollut paljon. Miksei NHB voi myöntää tätä? Vaikka Golf rakennetaan uudelle alustalle ei tietääkseni tuo DSG-loota ole mitään uudistuksia kokenut. Aivan sama loota kuin jo kuutoskoppaisen aikaan. Ja ihan aikuisten oikeasti siinä on ollut paljon vikaa. Tutkipa NHB asiaa netistä tietoa löytyy todella paljon! Ei asiaa voi yksittäistapaukseksi leimata eikä ohittaa "näitä on kaikilla merkeillä" heitoilla! Ainoa syy miksei vikoja ole vielä juurikaan kuulunut uudemmasta Golfista on se, ettei niillä ole vielä ehditty ajaa suuria määriä.

      
  • Nuori autoilija:

    Vaikka ajattelinkin etten tähän aiheeseen kantaa otakaan, niin on pakko. NHB voisi oikeasti myöntää DSG-vaihteiston olevan tyyppivika. Siinä on useita tyyppivikoja tai ainakin tavallista runsaammin esiintyviä vikoja kuten mekatroniikka, kytkinpakat (en tiedä mikä on oikea termi?) sekä sähköiset toimintahäiriöt. Nämä vaivaavat juurikin tuota bensojen ja pienemmän dieselin kanssa käytettävää kuivakytkimistä seitsemänvaihteista laatikkoa. Vikoja on oikeasti ollut paljon. Miksei NHB voi myöntää tätä? Vaikka Golf rakennetaan uudelle alustalle ei tietääkseni tuo DSG-loota ole mitään uudistuksia kokenut. Aivan sama loota kuin jo kuutoskoppaisen aikaan. Ja ihan aikuisten oikeasti siinä on ollut paljon vikaa. Tutkipa NHB asiaa netistä tietoa löytyy todella paljon! Ei asiaa voi yksittäistapaukseksi leimata eikä ohittaa "näitä on kaikilla merkeillä" heitoilla! Ainoa syy miksei vikoja ole vielä juurikaan kuulunut uudemmasta Golfista on se, ettei niillä ole vielä ehditty ajaa suuria määriä.




    Juurihan tuossa 22. päivä kello 13:10 kirjoittamassani viestissä totesin, että tuossa laatikossa on tunnestusti ollut paljon ongelmia. Mikä tuossa sanamuodossa ei sinulle kelpaa? Kyseisessä laatikossahan tosiaan on ollut noita ongelmia paljon. Siksipä tilanne on nyt erikoinen, kun tämän uuden Golfin tapauksessa en ole vielä kuulluat vioista. Kun tuo laatikko tuli, niin ongelmia oli kyllä jo tässä vaiheessa. Näillä tiedoilla voimme vain todeta, että ongelmia on ollut paljon vanhan korimallin tapauksessa ja uudessa korissa toistaiseksi on mennyt paremmin. Tulevasta en osaa sanoa muuta kuin sen, että parin vuoden päästä meidän ei tarvitse enää arvailla.



    Muutoksia on kyllä tapahtunut. Sen huomaa jo vaihtotapahtumastakin. Nykyiset versiot vaihtavat selvästi pehmeämmin. Sen lisäksi öljyt on vaihdettu. Nuo ovat siis yleistä tietoa, muusta minä en tiedä ja tuskin tiedät sinäkään. Kuulopuheiden mukaan muös kytkinpakettia on vahvistettu jo vanhoihinkin laatikkoihin asennettavian varaosien osalta.

      
  • Ai nyt se lämpeneminenon on ollut ihan Ok golfissa. Sinun juttujen perusteella sen piti olla ylivertaista! Tuon kokoinen koppi lämpenee pa-käyttöisellä lisälämmittimellä 15 asteiseksi talvipakkasessa "ainostaan" tunnin käytön jälkeen ja se on sinusta ok? Sehän on ihan paska suoritus! Muut isommatkin autot lämpenee ilman lisälämmitintä tuohon jo 15minuutissa.



    Toisekseen siellä suunnalla ei osata vieläkään suunnitella talvella aukeavia ovia/luukkuja. Eihän tuokaan vaiva ole ollut volkkarilla kuin kuplasta lähtien.



    Sitten tämä toinen piipittäjä siellä kangaspenkki A5:ssa (premium kangasta ja muovia toki) audista huutelee. Usko jo ei ole penninjeniä kiinni minkään automerkin myynnissä, ainakin tänään vielä olin töissä rakennusalalla, tulevaisuudesta en tiedä. Taitaa teillä parilla vw-miehellä olla leipä kiinni ko.merkin markkinoinnissa?



    Ihmettelen vaan,että mikä siinä on niin vaikeaa myöntää tuonkin tehtaan suoltaneen luvattoman paljon paskaa viime aikoina? Miksi pitää puolustaa henkihieverissä ilmiselviä suunnittelu ja toteutus virheitä jotka maksatetaan käyttäjillä? Eikö kannataisi tuokin aika ja tarmo käyttää siihen, että saisi jatkossa parempia tuotteita? Toki jos teidän leipä on kiinni siitä niinkuin yllä arvelin niin sori, muuta järjellistä syytä en moiseen puolusteluun keksi.



      
  • Ihmettelen vaan,että mikä siinä on niin vaikeaa myöntää tuonkin tehtaan suoltaneen luvattoman paljon paskaa viime aikoina? Miksi pitää puolustaa henkihieverissä ilmiselviä suunnittelu ja toteutus virheitä jotka maksatetaan käyttäjillä? Eikö kannataisi tuokin aika ja tarmo käyttää siihen, että saisi jatkossa parempia tuotteita? Toki jos teidän leipä on kiinni siitä niinkuin yllä arvelin niin sori, muuta järjellistä syytä en moiseen puolusteluun keksi.




    Ensinnäkään minä en ole kieltänyt mitään virheitä. Esimerkiksi Golfissa käytettyjen 7-lovisten dsg-vaihteistojen ja tiettyjen moottorien ongelmia en ole kiistänyt, eikä niitä tietääkseni juuri kukaan muukaan ole kiistänyt.



    Puolustan mitä tahansa merkkiä silloin, kun joku alkaa valehtelemaan ja sepittämään omia juttujaan siitä. Oli merkki sitten Audi, VW, BMW, Volvo, Toyota tai jotain muuta. Toki muutenkin puutun valheellisiin väitteisiin, jos olen keskustelussa mukana. Ja kuten kaikki tiedämme, sinä Ryne olet valehdellut lukuisia kertoja täällä yhdestä jos toisestakin asiasta. Ennen kuin kysyt miksi joku puolustaa jotain merkkiä, niin kannattaa pohtia miksi itse jaksat viikosta toiseen haukkua jotain merkkiä, saati vielä valehdella tai keksiä päästäsi omia juttuja useistakin eri asioista.



    Olen ennenkin kirjoittanut, että pidän todella omituisina ihmisiä, jotka jaksavat viikosta toiseen arvostella jotain automerkkiä, joka heitä itseään ei kiinnosta pätkääkään. Vimma on niin kova, että autokaupoilla pyöritään jatkuvasti tutkimassa kyseisen merkin tuotteita, lueskellaan merkin omilta keskustelupalstoilta vikoja, kerrotaan miten naapureiden ja työkavereiden autot ovat pajalla jatkuvasti, jne jne. Ja kirsikkana kakun päällä keksitään vielä itse valheita kyseisestä merkistä. Jos omat tienistit eivät ole kiinni automyynnistä, niin minusta tuo on sairasta.



    Sitten tämä toinen piipittäjä siellä kangaspenkki A5:ssa (premium kangasta ja muovia toki) audista huutelee. Usko jo ei ole penninjeniä kiinni minkään automerkin myynnissä, ainakin tänään vielä olin töissä rakennusalalla, tulevaisuudesta en tiedä. Taitaa teillä parilla vw-miehellä olla leipä kiinni ko.merkin markkinoinnissa?




    Olipa tunteikas purkaus. Näinkö koville se ottaa, kun joku paljastaa valheesi ja tietämättömyytesi?

      
  • Ryne:


    Ihmettelen vaan,että mikä siinä on niin vaikeaa myöntää tuonkin tehtaan suoltaneen luvattoman paljon paskaa viime aikoina? Miksi pitää puolustaa henkihieverissä ilmiselviä suunnittelu ja toteutus virheitä jotka maksatetaan käyttäjillä? Eikö kannataisi tuokin aika ja tarmo käyttää siihen, että saisi jatkossa parempia tuotteita? Toki jos teidän leipä on kiinni siitä niinkuin yllä arvelin niin sori, muuta järjellistä syytä en moiseen puolusteluun keksi.




    Ainakin on sinun myönnettävä, että jossain on tuo merkki/konserni onnistunut kun myynti on kasvanut aikalailla?

    Taas toisaalta eikö ole aika ristiriitaista, että tuote on mielestäsi huonolaatuinen ja myyntimäärät sen kun nuosee?

      
  • Miehet joiden päätäntävalta perheessä on hyvin marginaalinen kutsutaan yleisesti tohvelisankareiksi. Hirmuvaltaa pitää nainen/rouva jota kutsutaan pirttihirmuksi saattaa olla yksi syy siihen miksi autojen missä ongelmia on runsaasti myynti ei ole ongelma vaan kasvaa mitä finman kommentissaan osuvasti korostaa. Naiset eivät tunnetusti tiedä autoista sen enempää kuin sika pohjantähdestä puhumattakaan niiden kuulluista vioista. Muutamaan merkiin yhdistetty huima lento sattaa hyvinkin olla tästä syystä se myyntimiehen unelma kun tämä pariskunta liikkeeseen astelee. Auto on käytönnelisesti katsoen jo myyty kun tutut naamat autoliikkeen pihaan kurvaa vähän ajetulla VW-konsernin autollaan. Tätä pariskuntaa kun ei ongelmista puhuminen kiinnosta eikä niistä tosin ole mitään tietoakaan. Geelitukka ohjaa heidät pikimmiten paperien allekirjoitukseen ja näin myyntiluvut sen kun kaunistuu. :sunglasses:

      
  • tracktest:

    Miehet joiden päätäntävalta perheessä on hyvin marginaalinen kutsutaan yleisesti tohvelisankareiksi. Hirmuvaltaa pitää nainen/rouva jota kutsutaan pirttihirmuksi saattaa olla yksi syy siihen miksi autojen missä ongelmia on runsaasti myynti ei ole ongelma vaan kasvaa mitä finman kommentissaan osuvasti korostaa. Naiset eivät tunnetusti tiedä autoista sen enempää kuin sika pohjantähdestä puhumattakaan niiden kuulluista vioista. Muutamaan merkiin yhdistetty huima lento sattaa hyvinkin olla tästä syystä se myyntimiehen unelma kun tämä pariskunta liikkeeseen astelee. Auto on käytönnelisesti katsoen jo myyty kun tutut naamat autoliikkeen pihaan kurvaa vähän ajetulla VW-konsernin autollaan. Tätä pariskuntaa kun ei ongelmista puhuminen kiinnosta eikä niistä tosin ole mitään tietoakaan. Geelitukka ohjaa heidät pikimmiten paperien allekirjoitukseen ja näin myyntiluvut sen kun kaunistuu. :sunglasses:




    Näin kirjoittaa henkilö, joka jatkuvasti syyttelee muita provoiksi. :smile:

      
  • tracktest:

    Naiset eivät tunnetusti tiedä autoista sen enempää kuin sika pohjantähdestä puhumattakaan niiden kuulluista vioista.




    Muuten minä olen saanut oikein hyvää palvelua naisautokauppiailta. Yksi oli nuori blondi, hyvännäköinenkin, tuntui tietävän ihan riittävästi autoista ja osasi palvella hyvin, joten lopulta tehtiin tinkimisen jälkeen kaupat uudesta autosta. Luovutustilaisuudessa antoi vielä lahjaksi viinipullon, joka nyt ehkä ei suoranaisesti autoiluun kuulu, mutta pidin sitä ihan hyvänä eleenä.



    Että tuo noista stereotypioista naisten autontuntemisen suhteen. Monikohan mies hieroisi autokauppaa mieluummin osaavan ja ystävällisen naisen kuin jonkun yrmyn miesmyyjän kanssa?

      
  • Näyttäisi osuneen maaliin. Ajattelija2013 monistat mielelläsi asiaa kuin asiaa ja puhut mielelläsi monikossa me... kuin olisitte yhtä perhettä. Tulee mieleen teetkö näyttävästi tarinoita monen nimimerkin turvin. Provoilijaksi ja suoranaiseksi trolliksi olen kutsunut Ajattelija2013:ta ja muutamaa muuta jotka kyllä trollaa muidenkin mielestä ei siis vain minun mielestäni. On se kumma kun et tajua sitä että hyökkäilysi muita kirjoittajia kohtaan ei jää huomiotta mutta olisi toki suotavaa että tajuasisit sen myöskin itse.



    Tulee väkisin mieleen että haet hakemalla riitakumppania joskus vaikka väkisin. Kirjoitin tuon kommenttini yleisellä tasolla josta vedit selvästi omakohtaiset raivarit. Tosikot ei yleensä pysy pitkään kärryillä kun kaikki on olevinaan niin helvetin henkilökohtaista.

      
  • A-utoilija:

    tracktest:
    Naiset eivät tunnetusti tiedä autoista sen enempää kuin sika pohjantähdestä puhumattakaan niiden kuulluista vioista.


    Muuten minä olen saanut oikein hyvää palvelua naisautokauppiailta. Yksi oli nuori blondi, hyvännäköinenkin, tuntui tietävän ihan riittävästi autoista ja osasi palvella hyvin, joten lopulta tehtiin tinkimisen jälkeen kaupat uudesta autosta. Luovutustilaisuudessa antoi vielä lahjaksi viinipullon, joka nyt ehkä ei suoranaisesti autoiluun kuulu, mutta pidin sitä ihan hyvänä eleenä.

    Että tuo noista stereotypioista naisten autontuntemisen suhteen. Monikohan mies hieroisi autokauppaa mieluummin osaavan ja ystävällisen naisen kuin jonkun yrmyn miesmyyjän kanssa?




    Poikkeuksia toki on ja hyvä niin. On hienoa että sinun kohdallesi on osunut vastaava nainen kuin omani joka on tosin pitkän koulutuksen tulos. Edellyttää toki että kiinnostusta löytyy muuten homma on tuhoon tuomittu heti alkuunsa. :sunglasses:

      
  • tracktest:

    Poikkeuksia toki on ja hyvä niin. On hienoa että sinun kohdallesi on osunut vastaava nainen kuin omani joka on tosin pitkän koulutuksen tulos. Edellyttää toki että kiinnostusta löytyy muuten homma on tuhoon tuomittu heti alkuunsa. :sunglasses:




    En usko että kiinnostus tai osaaminen autoihin, moottoripyöriin ja muuhun tekniikkaan on sukupuolikysymys. Kyse on pikemminkin yksilön kiinnostuksen aiheista. Nainen voi tietää paljon autoista ja mies taas paljon ruoanlaitosta, esim. moni huippukokki on mies. Stereotypiat vaan elää omaa elämäänsä.

      
  • tracktest:

    Näyttäisi osuneen maaliin. Ajattelija2013 monistat mielelläsi asiaa kuin asiaa ja puhut mielelläsi monikossa me... kuin olisitte yhtä perhettä. Tulee mieleen teetkö näyttävästi tarinoita monen nimimerkin turvin. Provoilijaksi ja suoranaiseksi trolliksi olen kutsunut Ajattelija2013:ta ja muutamaa muuta jotka kyllä trollaa muidenkin mielestä ei siis vain minun mielestäni. On se kumma kun et tajua sitä että hyökkäilysi muita kirjoittajia kohtaan ei jää huomiotta mutta olisi toki suotavaa että tajuasisit sen myöskin itse.

    Tulee väkisin mieleen että haet hakemalla riitakumppania joskus vaikka väkisin. Kirjoitin tuon kommenttini yleisellä tasolla josta vedit selvästi omakohtaiset raivarit. Tosikot ei yleensä pysy pitkään kärryillä kun kaikki on olevinaan niin helvetin henkilökohtaista.


    Ei tällä palstalla ole kuin kaksi selkeää trollia, Kumppani ja Jullet kaikissa muodoissa. Näin sivusta seuraavana on edelleen pakko ihmetellä mikä ihmisiä vaivaa kun tiettyä merkkiä on pakko haukkua ja se oma merkki on ainoa oikea, eikä sitä tietyt nimeltä mainitsemattomat nimimerkit tunnu edes itsessään tunnistavan, vika on aina muissa. Minusta VAG konsernilla on selkeä asenneongelma mutta siitä huolimatta voisi aika moni täällä olevista katsoa peiliin ja miettiä itse kuinka puolueettomasti on osallistunut viime kuukausina keskusteluun, se nimittäin ei ole mitään keskustelua vaan syyttelyä jos ei pysty objektiiviseen keskusteluun.

      
  • ritsa:

    ...mutta siitä huolimatta voisi aika moni täällä olevista katsoa peiliin ja miettiä itse kuinka puolueettomasti on osallistunut viime kuukausina keskusteluun, se nimittäin ei ole mitään keskustelua vaan syyttelyä jos ei pysty objektiiviseen keskusteluun.




    Muistaisitkohan sinäkin tuon aina kun tulee mieleen leikkiä lääkäriä ja heittää tänne sitten "analyysejäsi"?



    Ihanko oikeasti kuvittelet itsesi objektiivisen kirjoittelun perikuvaksi?

      
  • Kumppani:


    Ihanko oikeasti kuvittelet itsesi objektiivisen kirjoittelun perikuvaksi?


    Fakta on objektiivista.

      
  • Palstan trollauksen kolme suurinta aluetta ovat tässä järjestyksessä:

    - Audi/VW -trollaus

    - premium-trollaus

    - Volvo-trollaus



    Muut trollauksen aiheet on hyvin satunnaisia. Moni varmaan osaa liittää nimimerkit oikeisiin laatikoihin.



    Mutta onhan se hyvä, että jotkin aihealueet on ja pysyy keskusteluissa. Mitä siitä nyt tulisi, jos täällä koko ajan vaan asiaa kirjoiteltaisiin koko ajan vaihtelevista aiheista? :smile:

      
  • ritsa:

    Fakta on objektiivista.




    ...mutta sitä ei saa sotkea mielipiteisiin. Joita sinäkin täällä esität, et mitään muuta.





    Ihanko oikeasti kuvittelet itselläsi olevan kaikki maailman totuus?



      
  • Kumppani:

    ritsa:
    Fakta on objektiivista.


    ...mutta sitä ei saa sotkea mielipiteisiin. Joita sinäkin täällä esität, et mitään muuta.


    Ihanko oikeasti kuvittelet itselläsi olevan kaikki maailman totuus?


    Olenko väittänyt että minulla on kaiken maailman totuus?



    Autot on pitkälti tunneasioita mutta niistäkin löytyy paljon faktaa, esimerkiksi se että vaikkapa Toyota ja Bmw arvostaa asiakkaitaan niin paljon että uskaltaa myöntää virheensä ja tekee siksi takaisinkutsuja jopa yli kymmenen vuotta vanhoihin autoihin, Vag toimii päinvastoin, se salailee tietoa vaikka mekaanikoilla on jopa koodit yleisimpiin vikoihin mitä ei siis virallisesti ole olemassakaan. Huonoa asiakaspalvelua. Liikenne on paljon helpompaa, ei tarvitse muuta kuin katsoa ruumiiden määrä joka vuosi ja missä sarakkeissa ne tälläkin kertaa on.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit