Uusi Passat

142 kommenttia
124
  • tracktest:

    Näyttäisi osuneen maaliin. Ajattelija2013 monistat mielelläsi asiaa kuin asiaa ja puhut mielelläsi monikossa me... kuin olisitte yhtä perhettä. Tulee mieleen teetkö näyttävästi tarinoita monen nimimerkin turvin. Provoilijaksi ja suoranaiseksi trolliksi olen kutsunut Ajattelija2013:ta ja muutamaa muuta jotka kyllä trollaa muidenkin mielestä ei siis vain minun mielestäni. On se kumma kun et tajua sitä että hyökkäilysi muita kirjoittajia kohtaan ei jää huomiotta mutta olisi toki suotavaa että tajuasisit sen myöskin itse.

    Tulee väkisin mieleen että haet hakemalla riitakumppania joskus vaikka väkisin. Kirjoitin tuon kommenttini yleisellä tasolla josta vedit selvästi omakohtaiset raivarit. Tosikot ei yleensä pysy pitkään kärryillä kun kaikki on olevinaan niin helvetin henkilökohtaista.




    Ei osunut mihinkään. Olipa vain yleinen huomio siitä, että jatkuvasti syytät muita trolleiksi ilman perusteluja. Kun pyydän perusteluja trolliväitteillesi, niin niitä ei tule, etkä pysty väitettäsi perustelemaan. Kuitenkin itse kirjoitat varsin usein tuollaisia "nainen päättää" viestin kaltaisia selviä trolleja. Ja kun tuollaisesta sinulle huomauttaa, niin vastaus on sitten tätä "osui maaliin" tasoa.

      
  • Niin jos se nyt sitten on sairasta kun huvikseen vapaa- ajalla perehtyymuunkin merkkisiin autoihin kuin niihin joita palvoo. Olen noita itsekin omistanut ja sittemmin kokeillut muita merkkejä. Tarinat näistä ongelmista eivät ole tuulesta temmattu kun noihin vähän perehtyy. Aikuisten oikeasti joka näljänteen tsi/dsg laitteiseen on jouduttu tekemään isoja remontteja. Onhan siinä kyllä hieman vahingoniloa mukana kun näkee näiden ilmeitä joilla ongelmia on ollut mutta sairasta eikait sentään?



    Tietyt nimimerkit ovat paras osoitus markkinavoimien tehosta ja siksi en ihmettele myyntilukuja,monet kun vaan ovat lampaita eivätkä pysty rationaaliseen ajatteluun. Heikot ihmiset tarvitsevat tietynlaisen hyväksynnän yhteisöltä joissa elävät ja auto valinnat korostaa tätä. Kun ottaa huomioon milllaiset ihmiset noilla myyntikärjillä ajaa en epäile tätä yhtään. Myyntiluvut ovat osittain kuplaa ja ne puhkeavat pitemmän päälle kuten aikanaan renaultilla ja opelilla esimerkkeinä



    Minusta nykyisillä bulkki merkeillä myynti/laatu ei ole missään suhteessa. Alla myyntisijoitus ja sitten hieman ongelmaa ja lopuksi sijoitus jos ihmiset olisi järkeviä.



    1)volkkari: luvattoman surkea laatu ja huono organisaatio 18)

    2)toyota: surkea laatu ja paljon takaisinkutsuja, organisatio vaan korjaa ne loistavasti 15)

    3)skoda: viat samoja kuin vw:lla mutta parempi oraganisatio näitä korjaamassa 16)

    4)volvo: ei tällä hetkellä mitään järkyttävää heittoa laadussa 4)

    5)ford: päässyt yli focuksia riivanneista lapsuksista 3)

    6)audi: vakavia ongelmia moottoreissa, jotka kuitenkin hoidettu jotenkuten 17)

    7)nissan: vikoja löytyy mutta ne korjataan mallisto vaan on karsea 6)

    8)kia: mallisto alkaa olemaan ok eikä laatu heittoja 5)

    9)bmw: alkanut olemaan vikoja enemmän julkisuudessa kun myyntimäärät nousevat, eli laatu heittää. 11)

    10)mb: houkutteleva mallisto eikä suurista tyyppiviosta ole kuulunut 7)

    11)opel: ehkä paras saksalainen tällä hetkellä, maine vaan on mennyt 2)

    12)honda: vikoja ollut tälläkin merkillä 13)

    13)peugeot: edelleen ärsyttäviä pikkuvikoja jotka kalliita takuuajan ulkopuolella 14)

    14)citroen: tuote suhtkoht kunnossa maine vaan mennyt 9)

    15)hyundai:vähän mauton ja hajuton ei kait näissä mitään vikaa ole 10)

    16)mazda: kärsii kovista hinnoista koska tulee eu-tulleja 8)

    17)seat: paras konserni merkeistä 12)

    18)renault: varmaan tasalaatuisin merkki näistä, markkinointi jos olisi vw:n luokkaa olisi top 3 oikeastikin, paras takuu tällä hetkellä. Minusta 1)

      
  • eh hyvä juttu

      
  • green:

    Myyntiluvut 2013 tumppaa Rynen toiveet mollata VW

    VOLKSWAGEN 12 667
    RENAULT 1 090


    Myyntiluvuilla ei ole mitään tekemistä auton laadun kanssa, Mersu on yksi ns. laatumerkki ja on surkuhupaisaa katsella kymmenen vuotta vanhoja kukkivia mersuja , S-sarjalaisista lähtien. Siitä huolimatta kauppa käy.

      
  • green:

    Ostakaa niitä relluja jos ne ei kuki, ai niin vaikea ostaa kun ei niitä myydä- uutenakaan.


    Ei ole, tuolta niitä saa:



    http://www.renault.fi/



    Mitä kuvittelet saavuttavasi selkeällä valehtelulla?

      
  • ritsa:

    green:
    Myyntiluvut 2013 tumppaa Rynen toiveet mollata VW

    VOLKSWAGEN 12 667
    RENAULT 1 090

    Myyntiluvuilla ei ole mitään tekemistä auton laadun kanssa, Mersu on yksi ns. laatumerkki ja on surkuhupaisaa katsella kymmenen vuotta vanhoja kukkivia mersuja , S-sarjalaisista lähtien. Siitä huolimatta kauppa käy.




    Uuden auton ostajaa ei kauheasti kiinnosta kukkiiko auto kymmenen vuoden kuluttua. Tietysti on selvää, että auto ei saisi vielä tuon ikäisenä olla umpiruosteessa. Mutta Mersun osalta kyseessä oli väliaikainen moka (en enää muista syyt&#228:wink: vuosituhannen vaihteessa, joka kyllä fiksattiin kuntoon uudemmissa malleissa.

      
  • Ajattelija2013:


    Uuden auton ostajaa ei kauheasti kiinnosta kukkiiko auto kymmenen vuoden kuluttua. Tietysti on selvää, että auto ei saisi vielä tuon ikäisenä olla umpiruosteessa. Mutta Mersun osalta kyseessä oli väliaikainen moka (en enää muista syyt&#228:wink: vuosituhannen vaihteessa, joka kyllä fiksattiin kuntoon uudemmissa malleissa.


    Siinä mielessä luulisi ja tiedän että kiinnostaa (ainakin naapureita) kun puhutaan laatuautosta jonka pitäisi olla laatua ihan kaikin tavoin, myös pelleiltään. Onhan se kovin noloa että annetaan jokin lyöntiase vaikkapa työkavereille jotka pääsee naljailemaan että ostit sitten matolaatikon. Minusta laatu on laatua myös vanhana, kymmenen vuotta ei ole vielä vanha. Tästä uudesta laadusta, sattumalta juttelin erään B-sarjalaisen omistajan kanssa jolla oli reilut 2 vuotta vanha auto, takaovet oli vaihdettu ruosteen takia takuuseen.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:

    Uuden auton ostajaa ei kauheasti kiinnosta kukkiiko auto kymmenen vuoden kuluttua. Tietysti on selvää, että auto ei saisi vielä tuon ikäisenä olla umpiruosteessa. Mutta Mersun osalta kyseessä oli väliaikainen moka (en enää muista syyt&#228:wink: vuosituhannen vaihteessa, joka kyllä fiksattiin kuntoon uudemmissa malleissa.

    Siinä mielessä luulisi ja tiedän että kiinnostaa (ainakin naapureita) kun puhutaan laatuautosta jonka pitäisi olla laatua ihan kaikin tavoin, myös pelleiltään. Onhan se kovin noloa että annetaan jokin lyöntiase vaikkapa työkavereille jotka pääsee naljailemaan että ostit sitten matolaatikon. Minusta laatu on laatua myös vanhana, kymmenen vuotta ei ole vielä vanha. Tästä uudesta laadusta, sattumalta juttelin erään B-sarjalaisen omistajan kanssa jolla oli reilut 2 vuotta vanha auto, takaovet oli vaihdettu ruosteen takia takuuseen.




    No itseäni ei kyllä kiinnostaisi, mikäli se ei vaikuta jälleenmyyntiarvoon. Mutta mielenkiintoista jos Mersuissa on taas tuota vikaa. Tietääköhän joku onko noita enemmänkin ja onko ruosteongelmia muissakin kuin B Mersussa. Mersulla kun on ensimmäistä kertaa malleja, jotka itseänikin kiinnostavat. Etenkin siis uusi C sarja.

      
  • Ajattelija2013:


    No itseäni ei kyllä kiinnostaisi, mikäli se ei vaikuta jälleenmyyntiarvoon. Mutta mielenkiintoista jos Mersuissa on taas tuota vikaa. Tietääköhän joku onko noita enemmänkin ja onko ruosteongelmia muissakin kuin B Mersussa. Mersulla kun on ensimmäistä kertaa malleja, jotka itseänikin kiinnostavat. Etenkin siis uusi C sarja.


    Minua kiinnostaa juuri laatu. Jos kerran valmistaja puhuu laadusta sen on myös oltava sitä, laadukas auto selviää ilman selviä ruoste ja mekaanisia ongelmia ensimmäiset 15 vuotta keskiverto kuluttajalla, tai ainakin selvisi vielä -90 luvulla. Audi 100 oli loistava auto ja samoin isommat mersut.



    Tämän päivän kilpailu on niin kovaa ja mallit uudistuvat niin nopeasti että ei ole aikaa testata tuotteita riittävästi eikä ilmeisesti haluakaan koska merkki myy joka tapauksessa.



    Luotettavan ja premiumin jos niin voi sanoa, erottaa siitä että premiumissa on lisäksi paremmat materiaalit, se on hiljaisempi ja mukavampi (jousitus).

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:

    No itseäni ei kyllä kiinnostaisi, mikäli se ei vaikuta jälleenmyyntiarvoon. Mutta mielenkiintoista jos Mersuissa on taas tuota vikaa. Tietääköhän joku onko noita enemmänkin ja onko ruosteongelmia muissakin kuin B Mersussa. Mersulla kun on ensimmäistä kertaa malleja, jotka itseänikin kiinnostavat. Etenkin siis uusi C sarja.

    Minua kiinnostaa juuri laatu. Jos kerran valmistaja puhuu laadusta sen on myös oltava sitä, laadukas auto selviää ilman selviä ruoste ja mekaanisia ongelmia ensimmäiset 15 vuotta keskiverto kuluttajalla, tai ainakin selvisi vielä -90 luvulla. Audi 100 oli loistava auto ja samoin isommat mersut.

    Tämän päivän kilpailu on niin kovaa ja mallit uudistuvat niin nopeasti että ei ole aikaa testata tuotteita riittävästi eikä ilmeisesti haluakaan koska merkki myy joka tapauksessa.

    Luotettavan ja premiumin jos niin voi sanoa, erottaa siitä että premiumissa on lisäksi paremmat materiaalit, se on hiljaisempi ja mukavampi (jousitus).




    Minua kiinnostaa laatu tasan sen noin 3-vuotta, jonka autolla ajan. Sen jälkeen ei kiinnosta pätkääkään, kunhan auto säilyttää kohtuullisesti arvonsa. Miksi uuden S-Mersun ostajaa kiinnostaisi, missä kunnossa auto on 10-15-vuoden kuluttua.





      
  • Niin enkös juuri kirjoittanut, että myyntiluvut ei ole missään suhteessa laatuun. Eli ei se vielä mitään tumppaa, odotelaan rauhassa.



    Laatu vaikuttaa myyntiin n.10 vuoden periodilla (opel teki paskaa 88-95 ja myynti notkahti vasta 90-luvun lopulla) ja myynnin takaisin saaminen onkin jo pidempi juttu.

      
  • Ajattelija2013:

    Miksi uuden S-Mersun ostajaa kiinnostaisi, missä kunnossa auto on 10-15-vuoden kuluttua.


    Tuskin S-sarjalaista kiinnostaa mutta A-B ja C sarjalaista saattaa kiinnostaa, kenties jopa E-sarjalaista, työkaverini osti hiljattain sellaisen taksimersun ja sääliksi kävi se naurun määrä kun mersusta katkesi jousi ja auto jäi tielle. Suomessa autot maksaa paljon ja palkat on huonoja kuluihin nähden, siitä huolimatta ihmiset haluaisivat paljon kaikkea, mieluiten sitä premiumia, erityisesti naiset. Sitten kun se käytetty premiumi lahoaa tielle niin muut pääsevät nauramaan, ehkä se kuuluu siihen samaan hintaan.



    Ajelen itse vajaan vuoden vanhalla "premiumilla".

      
  • Ryne:


    Laatu vaikuttaa myyntiin n.10 vuoden periodilla (opel teki paskaa 88-95 ja myynti notkahti vasta 90-luvun lopulla) ja myynnin takaisin saaminen onkin jo pidempi juttu.


    Opel ei ole samanlainen merkki kuin Audi, Bmw tai Mersu mutta epäilen että ainakin Audin kohdalla vastaava notkahdus on tulossa muutaman vuoden sisällä juuri luotettavuuden takia.

      
  • Itseäni kiinnostaa auton laatu noin 10 vuoden periodilla. Uskon, että montaa muutakin tämän nykylaman seurauksena. Moni joka on ollut aikeissa pitää autoa sen 3-4 vuotta on nykytilanteessa joutunut siirtämään auton vaihtoa. Siksipä auton pitääkin olla uutena ostettaessa sellainen, että sitä voisi pitää vaikka sen 10 vuotta, jos olosuhteet vaatii.



    Itse en oikein usko Mersun C-sarjaa isompien mallien ruostumiseen tai muuhun huonoon laatuun nykymalleissa, kuten en usko muidenkaan vastaavan koon premium-merkkien osalta. Mersun historiasta ruostumisen suhteen toki olen tietoinen, mutta se oli aikanaan. Oma nykyinen, iso ns. premiumluokan auto on ainakin ollut täysosuma laadun suhteen ja mitään ongelmaa en usko sen pitämisessä 10 vuotta tai ylikin. Kun omistaa hyvin toimivan ja laadukkaan oloisen ja mieleisen auton, niin ei ole muutenkaan oikein mitään järkeä lähteä sitä varta vasten vaihtamaan 3 vuoden välein. Tiedä vaikka vaihtaisi vaan huonompaan.

      
  • Ajattelija2013: "Minua kiinnostaa laatu tasan sen noin 3-vuotta"



    Nyt siis vasta myönnät tämän!!!

    Toisin sanoen sinulle kelpaa mikä tahansa halpa roju kunhan se kestää nipussa sen ajan mitä itse sitä käytät. Ts. sinun ei kannata ehkä puhua enää premiumeista tai laadusta missään keskustelussa jos asia ei sinua tämän vertaa kiinnosta.



    Se mikä kestää vain 3v ei voi olla hyvä kestokulutushyödyke. Asutko kenties pahvilaatikossa ja vetelet Pirkka-eineksiä iltaisin kertakäyttöastioista ja sitten hyppäät Vag-kulkineeseen aamulla päästäksesi ostamaan Lidlin kahvia halvalla :lol: ?



    Minua kiinnostaa laatu kokonaisuudessaan, on sitten kyseessä 30v vanha asunto, auto tai mikroaaltouuni. Laatu punnitaan vasta ajan kanssa ellei kyse ole kertakäyttöhyödykkeestä.



    Laatutietoisuudesta huolimatta vaihdan itsekin autoa muutaman vuoden välein ihan huvikseni. Pyrin vaan varmistamaan, että seuraavatkin käyttäjät ovat hankintaansa tyytyväisiä ostamalla itse mieluusti hintatasoon suhteutettua parasta laatua ja tutkimalla tuotetta pinnan alta jo ennen kuin itse siihen sijoitan senttiäkään. Oli kyse sitten autosta, talosta, veneestä tai jostakin muusta hyödykkeestä. Pitää noiden olla oikeasti hyviä senkin jälkeen kun niistä itse luovun.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:
    Miksi uuden S-Mersun ostajaa kiinnostaisi, missä kunnossa auto on 10-15-vuoden kuluttua.

    Tuskin S-sarjalaista kiinnostaa mutta A-B ja C sarjalaista saattaa kiinnostaa, kenties jopa E-sarjalaista, työkaverini osti hiljattain sellaisen taksimersun ja sääliksi kävi se naurun määrä kun mersusta katkesi jousi ja auto jäi tielle. Suomessa autot maksaa paljon ja palkat on huonoja kuluihin nähden, siitä huolimatta ihmiset haluaisivat paljon kaikkea, mieluiten sitä premiumia, erityisesti naiset. Sitten kun se käytetty premiumi lahoaa tielle niin muut pääsevät nauramaan, ehkä se kuuluu siihen samaan hintaan.

    Ajelen itse vajaan vuoden vanhalla "premiumilla".




    Aika omituista, jos jotain naurattaa, kun toisen auto hajoaa. Huvinsa kullakin.



    Mutta en edelleenkään usko, että kovin moni uuden auton ostaja ajaa sillä autolla yli viittä vuotta. Eiköhän keskiarvo ole jossain reilun kolmen vuoden hujakoilla.Tietenkin on poikkeuksia, mutta ne ovat melko harvassa.

      
  • A Tapio:

    Ajattelija2013: "Minua kiinnostaa laatu tasan sen noin 3-vuotta"

    Nyt siis vasta myönnät tämän!!!
    Toisin sanoen sinulle kelpaa mikä tahansa halpa roju kunhan se kestää nipussa sen ajan mitä itse sitä käytät. Ts. sinun ei kannata ehkä puhua enää premiumeista tai laadusta missään keskustelussa jos asia ei sinua tämän vertaa kiinnosta.

    Se mikä kestää vain 3v ei voi olla hyvä kestokulutushyödyke. Asutko kenties pahvilaatikossa ja vetelet Pirkka-eineksiä iltaisin kertakäyttöastioista ja sitten hyppäät Vag-kulkineeseen aamulla päästäksesi ostamaan Lidlin kahvia halvalla :lol: ?

    Minua kiinnostaa laatu kokonaisuudessaan, on sitten kyseessä 30v vanha asunto, auto tai mikroaaltouuni. Laatu punnitaan vasta ajan kanssa ellei kyse ole kertakäyttöhyödykkeestä.

    Laatutietoisuudesta huolimatta vaihdan itsekin autoa muutaman vuoden välein ihan huvikseni. Pyrin vaan varmistamaan, että seuraavatkin käyttäjät ovat hankintaansa tyytyväisiä ostamalla itse mieluusti hintatasoon suhteutettua parasta laatua ja tutkimalla tuotetta pinnan alta jo ennen kuin itse siihen sijoitan senttiäkään. Oli kyse sitten autosta, talosta, veneestä tai jostakin muusta hyödykkeestä. Pitää noiden olla oikeasti hyviä senkin jälkeen kun niistä itse luovun.




    Olipa typerä kirjoitus. En koe elämäntehtäväkseni murehtia sitä, kestääkö kolme vuotta käyttämäni auto vielä kymmenen vuotta. Soitatko sinä kymmenen vuoden kuluttua vanhan autosi omistajalle ja tivaat, onko moottori kunnossa? Vai mistä sinä sen tiedät, vieläkö se silloin toimii?



    Kuten sanoin, jälleenmyyntiarvo kiinnostaa, joten ei se auto saa tietenkään olla romu myyntihetkellä, tai pian sen jälkeen. Enkä minä sanonut, että autoni kestää vain kolme vuotta. Sanoin, että sen pidemmälle asia ei itseäni liikuta.



    Lidlin kahvi tai mikroaaltouuni eivät oikein tähän asiaan liity mitenkään.



    PS: Kerro nyt meille tyhmemmille se automerkki jolla itse ajat, koska olethan aina mainostanut, että sinun auto (tai mikä tahansa ostamasi laite) kestää 10 vuotta ilman vikoja.

      
  • Ajattelija2013:



    Joo purkaus oli kun yllätyin ja petyin "tietämyksesi" tasoon. Olen saanut sinusta pätevämmän mielikuvan aiemmin, mutta kenties olen ollut väärässä.



    Sattumoisin olen ollut muutamaan entisen autoni omistajaan yhteydessä. Ja hyvällä omalla tunnolla tiedän ne myyneeni ja tiedän niiden pelanneen. Uskallan nimittäin myydä autoni vaikka sukulaiselle tai kaverilleni (paitsi Audin pistin kyllä takavuosina kiertoon liikkeeseen koska en uskaltanut taata sen luotettavuutta, mutta useimmat muut viime vuosien autot ovat menneet sukulaisille tai kavereille). Törmäsin taannoin myös tuntemattomaan, joka oli samalla huoltoasemalla tankkaamassa ja aloitin keskustelemaan meille kummallekin tutuksi tulleesta autosta. Hän oli kelannut parisataatonnia lisää mittariin ja vain vesipumppu ja jarruja oli ollut uusittavana minun ajojeni jälkeen. Auto oli myös yhä ruosteeton ja siisti vaikka vuosimalli on 1997.



    Mutta siis näemmä osuin oikeaan. Et siis ole oikeasti autoista kiinnostunut sen vertaa, että perehtyisit niihin paremmin ainakaan laadun näkökulmasta. Suotakoon tämä silti sinulle. Ehkä tietämyksesi vahvuudet ovat niissä Lidlin kahvimerkeissä ja Audin asiakaslehden mainoskuvissa? :weary:



      
  • A Tapio:

    Ajattelija2013:

    Joo purkaus oli kun yllätyin ja petyin "tietämyksesi" tasoon. Olen saanut sinusta pätevämmän mielikuvan aiemmin, mutta kenties olen ollut väärässä.

    Sattumoisin olen ollut muutamaan entisen autoni omistajaan yhteydessä. Ja hyvällä omalla tunnolla tiedän ne myyneeni ja tiedän niiden pelanneen. Uskallan nimittäin myydä autoni vaikka sukulaiselle tai kaverilleni (paitsi Audin pistin kyllä takavuosina kiertoon liikkeeseen koska en uskaltanut taata sen luotettavuutta, mutta useimmat muut viime vuosien autot ovat menneet sukulaisille tai kavereille). Törmäsin taannoin myös tuntemattomaan, joka oli samalla huoltoasemalla tankkaamassa ja aloitin keskustelemaan meille kummallekin tutuksi tulleesta autosta. Hän oli kelannut parisataatonnia lisää mittariin ja vain vesipumppu ja jarruja oli ollut uusittavana minun ajojeni jälkeen. Auto oli myös yhä ruosteeton ja siisti vaikka vuosimalli on 1997.

    Mutta siis näemmä osuin oikeaan. Et siis ole oikeasti autoista kiinnostunut sen vertaa, että perehtyisit niihin paremmin ainakaan laadun näkökulmasta. Suotakoon tämä silti sinulle. Ehkä tietämyksesi vahvuudet ovat niissä Lidlin kahvimerkeissä ja Audin asiakaslehden mainoskuvissa? :weary:




    Minä kun olen pitänyt sinua tosikkona, mutta sinähän olet oikea huumorimies. :grin: Harvoin täällä pääsee lukemaan noin hauskaa tekstiä.



    Mutta unohdit nyt kertoa sen automerkin, joka kestää ainakin 10 vuotta täysin varmasti.

      
  • Ryne:

    Heikot ihmiset tarvitsevat tietynlaisen hyväksynnän yhteisöltä joissa elävät ja auto valinnat korostaa tätä.




    Ritsa:

    Onhan se kovin noloa että annetaan jokin lyöntiase vaikkapa työkavereille jotka pääsee naljailemaan että ostit sitten matolaatikon
    ...
    työkaverini osti hiljattain sellaisen taksimersun ja sääliksi kävi se naurun määrä kun mersusta katkesi jousi ja auto jäi tielle. Suomessa autot maksaa paljon ja palkat on huonoja kuluihin nähden, siitä huolimatta ihmiset haluaisivat paljon kaikkea, mieluiten sitä premiumia, erityisesti naiset. Sitten kun se käytetty premiumi lahoaa tielle niin muut pääsevät nauramaan


    En osaa arvioida Rynen merkkilistausta, mutta hänen kommenttinsa periaate vaikuttaisi jossain määrin toteennäytetyltä.



    En jaksa käsittää, mitä iloa toisen auton rikkoutumisesta on? En myöskään näe auton rikkoutumista elämää suurempana asiana, tai viitsi naapurin tai työkaverien ilveilyn antaa ohjata valintojani. Itselleni minä sen ostan, ja muiden on vain tultava sen valinnan kanssa toimeen. Jos se valintani naurattaa heitä, sehän on vain hyvä, kun ovat hyvällä tuulella. Jos auto särkyy, sitten korjataan. Jos särkyy usein, harkitaan vaihtoa toisen laiseen. Ei naapurien ivan, vaan oman mukavuuden vuoksi.



    P.S. mikä E-sarjan korimalli ja miksi jousen katkeaminen jätti tielle? Menikö yllättäen puolesta välistä poikki ja terävä jousikierteen pää renkaassa, vai mitä? Kysyn, koska jousen katkeaminen ON joidenkin E-sarjan korimallien tyyppivika, mutta progressiivisilla jousilla on tapana napsahtaa viimeisestä kierteestä, eikä omistaja välttämättä edes tiedä jousen katkenneen ennen kuin katsuri kertoo.

      
  • Ajattelija2013:

    Mutta mielenkiintoista jos Mersuissa on taas tuota vikaa. Tietääköhän joku onko noita enemmänkin ja onko ruosteongelmia muissakin kuin B Mersussa. Mersulla kun on ensimmäistä kertaa malleja, jotka itseänikin kiinnostavat. Etenkin siis uusi C sarja.


    En tunne Mersuja yhtään kuin parin mallin osalta, joten B-sarjasta en voi kommentoida.



    Oman S204 (eli siis W204 farkku ) tilinpäätökseni kolmen vuoden jälkeen on merkkifoorumilla näytillä:

    http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=50831



    Koska Cee oli tavallaan koepallo, käytettynä ostamani auton pitkä koritakuu oli voimassa ja sille budjetoitiin jo lähtiessä vain kolmen vuoden käyttöikä, en käyttänyt sitä ruostesuojauksessa. Siitä huolimatta seitsemättä vuottaan menevä Cee oli meiltä lähtiessään koriltaan lähes virheetön.



    Lähes, koska keulassa oli kiveniskemiä, joissa näkyi ruostepilkkuja. Oli jo meille tullessa, eivätkä ne siitä minnekään levinneet. Ainakin W204 korit oli jo kokonaan sinkkifosfatoitu niiltä osin kun pintapellit eivät ole alumiinia. Ei se ehkä yhtä hyvä ole kuin Audin tai Volvon galvanointi, mutta ei myöskään mikään Väyrynen.



    EDIT: oho, kysyitkin W205 mallista, jota en tunne, joten lyhennän mallikohtaiset jaaritteluni pois.

      
  • Ryne:

    Niin enkös juuri kirjoittanut, että myyntiluvut ei ole missään suhteessa laatuun. Eli ei se vielä mitään tumppaa, odotelaan rauhassa.

    Laatu vaikuttaa myyntiin n.10 vuoden periodilla (opel teki paskaa 88-95 ja myynti notkahti vasta 90-luvun lopulla) ja myynnin takaisin saaminen onkin jo pidempi juttu.




    Vielä useammin olet kirjoittanut VW:n tehneen paskaa jo useamman vuosikymmenen ajan samoja virheitä toistaen ja A Tapiokin tietää tulevan Passatin viat oman 70-lukulaisensa muistumien perusteella. Miksi emme siis vieläkään näe myynnin sakkausta? Miksi entinen markkinajohtaja, jonka tuotteet ovat laadultaan täydellisiä, ei pärjääkään enää huonolaatuiselle kilpailijalleen? Huonommat markkinapellet?

      
  • ritsa:

    Fakta on objektiivista.




    ...mutta sitä ei saa sotkea mielipiteisiin. Joita sinäkin täällä esität, et mitään muuta. Ihanko oikeasti kuvittelet itselläsi olevan kaikki maailman totuus?



    ritsa:

    Olenko väittänyt että minulla on kaiken maailman totuus?




    No jos pysyt tuossa väitteessäsi omasta "objektiivisuudestasi", joka "perustuisi faktoihin", niin ei kuule kaukaa liippaa. Kun ajatellaan, että kirjoitat vain mielipiteitä ja tulkintoja kuitenkin. Kuten muutkin.



    ritsa:

    Autot on pitkälti tunneasioita mutta niistäkin löytyy paljon faktaa, esimerkiksi se että vaikkapa Toyota ja Bmw arvostaa asiakkaitaan niin paljon että uskaltaa myöntää virheensä ja tekee siksi takaisinkutsuja jopa yli kymmenen vuotta vanhoihin autoihin, Vag toimii päinvastoin, se salailee tietoa vaikka mekaanikoilla on jopa koodit yleisimpiin vikoihin mitä ei siis virallisesti ole olemassakaan. Huonoa asiakaspalvelua. Liikenne on paljon helpompaa, ei tarvitse muuta kuin katsoa ruumiiden määrä joka vuosi ja missä sarakkeissa ne tälläkin kertaa on.




    Niin, ehkä jos vain lukuja tuijottelet "viisaana".



    Kaikki muu on sitten noissa esimerkkitapauksissakin ihan ns. asiakkaan, tai kuluttajan, tai miten haluat määritellä, omaa käsitystä (mielipide-/tulkinta-/makuasioita) niin merkeistä ja palvelusta jne. Ei kait tällaisilla palstoilla muuten vängättäisikään, kun ei noista ole yhtä oikeaa totuutta - saati sinun!



    Ja mitä tulee liikennetilastoihin, niin en nyt millään ole huomannut, että sinulla olisi niistäkään mitään muuta kuin oma käsityksesi - muiden joukossa. Mielipiteesi ja tulkintasi - ei muuta, eikä sen kummempaa. Ei niistäkään ole yhtä oikeaa totuutta - saati että sekään olisi se sinun versiosi.



    Kai tiesit, että tämä on mielipiteisiin pohjautuva keskustelupalsta kuitenkin?

      
  • Nimim. Erkki:

    " A Tapiokin tietää tulevan Passatin viat oman 70-lukulaisensa muistumien perusteella"



    Mistä sait tuon 70-luvun? + en ole esittänyt mitään vikalistaa autosta, joka on vasta tulossa. Nykyisen mallin vioista on ollut vain puhetta ja toivon hartaasti, että VW tekee nyt asialle jotain. Ehkä näin tapahtuukin. Ulkomuoto ei tosin näytä juurikaan muuttuvan, joten siksi odotusarvot muutoksille ei ainakaan näy ulospäin ja siten auto ei kyllä vaikuta houkuttelevalle siltä osin. Mutta tämä on vain makuasia. Enempi kiinnostaa tuotantotekniset mahdolliset laadunparannukset jos niitä tulee. Autosta on kaiketi tulossa myös paljon edellistä kevyempi - mistä materiaaleista on lopulta säästetty ja onko näillä tekijöillä vaikutusta kestävyyteen?



    Ajattelija2013: Aamulla kun pihaan kurkistin niin kolme autoa pihasta löytyy tällä hetkellä. Honda, Toyota ja Volvo. Yksi autoista on harrasteauto, yksi väliaikainen kauppakassi ja yksi kerää kilsoja n. 35-40tkm vuoteen. Kaikki nuo ovat osoittautuneet tässä vaiheessa hyviksi hankinnoiksi - aika näyttää tuleeko muutoksia tai pettymyksiä.

      


  • Ajattelija2013: Aamulla kun pihaan kurkistin niin kolme autoa pihasta löytyy tällä hetkellä. Honda, Toyota ja Volvo. Yksi autoista on harrasteauto, yksi väliaikainen kauppakassi ja yksi kerää kilsoja n. 35-40tkm vuoteen. Kaikki nuo ovat osoittautuneet tässä vaiheessa hyviksi hankinnoiksi - aika näyttää tuleeko muutoksia tai pettymyksiä.




    No niin. Nyt tuleekin jo tavallisen kuolevaisen tekstiä. Aikaisemminhan kirjoitit jotain sen suuntaista, että vain idiootti ostaa tuotteen (auton) joka hajoaa. Pesukoneesikin kestää aina hajoamatta vuosikymmeniä ja tämänhän sinä tiedät jo ostohetkellä. Aina voi ostaa tuotteen, joka todennäköisesti on kestävämpi kuin jokin toinen. Jos jokin käyttöesine kuitenkin hajoaa, niin en ymmärrä miksi siitä pitäisi olla nolona tai nauraa tuttavan hajonneelle esineelle. Ja tällaista kirjoittavat ne, jotka samalla korostavat, että he eivät osta autoaan naapurin takia.



    Yksi mielenkiintoinen piirre näissä "järkiautoilijoissa" onkin se, että he aina korostavat, miten eivät osta mitään naapurin takia, mutta ainakin tällä palstalla juuri samat tyypit tuntuvat kyttäävän jatkuvasti naapureidensa ja tuttaviensa autotilannetta ja autojen hajoamisia.

      
  • Ajattelija2013:

    On se silti typerää ostaa tuote jos tietää jonkun toisen tuotteen olevan samalla rahalla parempi ja kestävämpi - tai jos ei ota asiasta edes selvää niin eipä kuullosta kovin valistuneelle kuluttamiselle. Kyllä auton pitää olla mielestäni jossain määrin järkiostos - ainakin minulle se on sitä, vaikka toki myös tunneasia. Toki virheitä olen itsekin hankinnoissani aikanaan tehnyt, mutta tyhmää olisi jos niistä ei ottaisi opikseen. Miksi lyödä rahansa p*skaan kerta toisensa jälkeen?



    Naapuria varten en ole mitään autoistani hankkinut vaan itseni ja lähipiirini tarpeita varten. Päinvastoin olen innokas auttamaan kaveria hädässä. Taannoin tuossa naapuri valitteli huonoa valintaansa ja suosituksestani päätyi nyt sitten parempaan. Toistaiseksi on murheitta mennyt ja tuntuu olevan erittäin tyytyväinen uuteen autovalintaansa - toisin kuin se aiempi "lahonnut" Wageni. Laatu ja ajettavuus paranivat, mutta tiloissa taisi tulla hiukan takapakkia.



    Kyllä asioista saa keskustella ja mielipiteitä olla, mutta Ajattelija (vai mikä lie Kalle Kehveli oletkaan) tuntuu keskittyvän lähinnä muiden mielipiteiden arvosteluun - sen sijaan, että keksisit joitakin järkeviä omia argumentteja.



    Korostan yhä, että jokainen saa ostaa millaisen pahvilaatikon tai kulkupelin tahansa. Sen sijaan tieteellistä tutkimustietoa tai todellisia faktoja vastaan lienee turha pyristellä.



    Ja voisiko nyt keskustelu jatkua siitä Passatista. Omat arvioni ja pelkoni olen jo tuonutkin mausteeksi tänne. Aiemmat mallit eivät ole olleet laadultaan mielestäni riittävällä tasolla, mutta ehkä nyt sitten vihdoin laatu paranee. Ja koska auto on myynyt kohtuullisen hyvin niin ehkä keskivertotallaajalle tuo laatu on ollut riittävää tai sitten turhan moni ei opi tekemistään virheistä?



    Vielä kiteyttäen uudesta Passatista. Aion sen toki koeajaa ja tutustua autoon, mutta todennäköisesti en osta omakseni ellei auto yllätä ja laatu osoittaudu huipuksi (tähän menee kuitenkin muutama vuosi ennen kuin esim. katsastustilastot tulevat). Muotoilu näyttää vanhalle jo valmiiksi, mutta luetellut varusteet ovat kiinnostavia ja kenties pian luovutaan vanhasta tekniikasta ja näemme kunnollisen täyshybridin tai kenties vetymallin? Hinta on kohdallaan jos ennakkotiedot ennallaan pysyvistä hinnoista pitää paikkansa. Sellainen 26000,- Passatista pitää sen Skodaan ja Audiin nähden kilpailukykyisenä. Jos hinnat nousee reilusti yli 30000,- niin vaikea nähdä miksi tuollaisia ostettaisiin kun laadukkaampinakin tunnettuja automerkkejä on saatavilla samalla rahalla. Toki jos hyvityshinnoissa on suuri ero muihin merkkeihin niin merkissä pysyminen on sitten se ainoa vaihtoehto. Volkkarilla kuitenkin arvo on kohtuullisesti säilynyt, joten luulisi auton kuitenkin täyttävän tarpeensa keskivertokuluttajalle kohtuullisesti. Käsittääkseni vain ne DSG-TSI mallit ovat siellä mustalla listalla automyyjien silmissä ja esim. TDI on yhä haluttua tavaraa manuaalina?

      
  • On se silti typerää ostaa tuote jos tietää jonkun toisen tuotteen olevan samalla rahalla parempi ja kestävämpi - tai jos ei ota asiasta edes selvää niin eipä kuullosta kovin valistuneelle kuluttamiselle. Kyllä auton pitää olla mielestäni jossain määrin järkiostos - ainakin minulle se on sitä, vaikka toki myös tunneasia. Toki virheitä olen itsekin hankinnoissani aikanaan tehnyt, mutta tyhmää olisi jos niistä ei ottaisi opikseen. Miksi lyödä rahansa p*skaan kerta toisensa jälkeen?




    Tuskin kukaan lyö rahansa paskaan kerta toisensa jälkeen. En ainakaan itse niin tekisi, tuskin kukaan muukaan. Jos autoni hajoaisi monta kertaa sen noin kolmen vuoden aikana, jonka minä auton omistan, niin en varmasti palaisi samaan merkkiin. Mutta sellaista autoa minulla ei olekaan ollut. Eikä kyllä lähipirissäkään sellaisia autoja ole ollut ainakaan kymmeneen vuoteen, vaikka merkkejä on ollut aika monia. Muistaakseni yksi auto (ei muuten ollut VW) on jättänyt tielle lähituttavissa ja tämä auto oli noin kaksi viikkoa vanha ja siinä oli valmiiksi viallinen osa. Muutoin edes pienempiä vikoja ei ole ollut oikeastaan ollenkaan. Audissani oli kuuluisa ohjausongelma varsin lievänä, mutta sekin tuli kuntoon huollon yhteydessä.



    Kuten sanoin, minua ei edelleenkään oikeastaan kiinnosta, mitä autolle oman omistukseni jälkeen tapahtuu, kunhan eivät nyt heti hajoa. Tuskin ne kuitenkaan heti ovat hajonneet, jos itse olen pärjännyt noin kolme vuotta vioitta.



    Olen ennenkin todennut, että autot ovat käsittämättömän luotettavia pelejä, jos huomioidaan niiden monimutkaisuus ja kova käyttö. Jos suomalainen rakentaminen yltäisi edes lähelle samaa laatutasoa, niin moni kiittäisi.



    Kyllä asioista saa keskustella ja mielipiteitä olla, mutta Ajattelija (vai mikä lie Kalle Kehveli oletkaan) tuntuu keskittyvän lähinnä muiden mielipiteiden arvosteluun - sen sijaan, että keksisit joitakin järkeviä omia argumentteja.




    Kirjoittaa henkilö, joka itse kirjoitti eilen näin:



    no nythän pomppasi
    Ajattelija2013: "Minua kiinnostaa laatu tasan sen noin 3-vuotta"

    Nyt siis vasta myönnät tämän!!!
    Toisin sanoen sinulle kelpaa mikä tahansa halpa roju kunhan se kestää nipussa sen ajan mitä itse sitä käytät. Ts. sinun ei kannata ehkä puhua enää premiumeista tai laadusta missään keskustelussa jos asia ei sinua tämän vertaa kiinnosta.

    Se mikä kestää vain 3v ei voi olla hyvä kestokulutushyödyke. Asutko kenties pahvilaatikossa ja vetelet Pirkka-eineksiä iltaisin kertakäyttöastioista ja sitten hyppäät Vag-kulkineeseen aamulla päästäksesi ostamaan Lidlin kahvia halvalla ?




    Ei muuten ihan heti valkene, miten Lidlin kahvi tai einekset liittyvät autovalintaan.



    Eikö keskustelun yksi idea ole juuri arvostella muiden sanomisia, mikäli arvosteltavaa ja mielipide-eroja löytyy. Pitäisikö täällä vaan nyökytellä, jos joku kirjoittaa puutaheinää, tai suorastaan valehtelee asioita? Kyllä minulla niitä omiakin argumentteja on ollut ihan tarpeeksi ja tuleehan niitä aina samalla kun toisen tekstiä kritisoi tai puolustaa.

      
  • Eiköhän autonvaihtoväliä ohjaa monella sekin, että tietyin välein on vaan saatava uusi "lelu" alle, kun vanha alkaa kyllästyttää. Leluthan vaan kasvaa iän myötä ja 3 vuotta on pitkä aika pitää samaa lelua.



    Itsellä on kiinnostus autoihin laskenut muutenkin huomattavasti sen jälkeen, kun hommasin moottoripyörän ja kesällä varsinkin autoilu tuntuu nykyään lähinnä pakkopullalta ja se on varattu etupäässä työmatkoihin ja moottoripyörä sitten vapaa-ajalle.



    Eli useampi "lelu", niin jaksaa "leikkiä" niillä pitempään, kun leikkii vuoron perään. Vanha viisaus, joka pätee niin lapsiin kuin aikuisiin. Eikä laita kaikkia munia samaan koriin eli yhden kalliin kulkupelin sijasta hajauttaa kiinnostusta useampaan asiaan. Joillakin se hajauttaminen voisi tarkoittaa venettä, joillain moottoripyörää ja joillain vaikkapa jotain harrasteautoa. Jo pelkkä autonvaihtovälin pidentäminen mahdollistaa muitakin kiinnostuksen aiheita eli tällöin on tärkeää se autonvalinnan onnistuminen ja auton luotettavuus pidemmälläkin periodilla.

      
  • A-utoilija:


    Itsellä on kiinnostus autoihin laskenut muutenkin huomattavasti sen jälkeen, kun hommasin moottoripyörän ja kesällä varsinkin autoilu tuntuu nykyään lähinnä pakkopullalta ja se on varattu etupäässä työmatkoihin ja moottoripyörä sitten vapaa-ajalle.


    Minulla on aika samanlaiset tunnelmat olleet jo vuosikausia, autoilla en ajaisi enää metriäkään ellei olisi välillä pakko, moottoripyörät jaksaa edelleen 30 vuoden jälkeenkin kiinnostaa.

      
  • A-utoilija:

    Eiköhän autonvaihtoväliä ohjaa monella sekin, että tietyin välein on vaan saatava uusi "lelu" alle, kun vanha alkaa kyllästyttää. Leluthan vaan kasvaa iän myötä ja 3 vuotta on pitkä aika pitää samaa lelua.

    Itsellä on kiinnostus autoihin laskenut muutenkin huomattavasti sen jälkeen, kun hommasin moottoripyörän ja kesällä varsinkin autoilu tuntuu nykyään lähinnä pakkopullalta ja se on varattu etupäässä työmatkoihin ja moottoripyörä sitten vapaa-ajalle.

    Eli useampi "lelu", niin jaksaa "leikkiä" niillä pitempään, kun leikkii vuoron perään. Vanha viisaus, joka pätee niin lapsiin kuin aikuisiin. Eikä laita kaikkia munia samaan koriin eli yhden kalliin kulkupelin sijasta hajauttaa kiinnostusta useampaan asiaan. Joillakin se hajauttaminen voisi tarkoittaa venettä, joillain moottoripyörää ja joillain vaikkapa jotain harrasteautoa. Jo pelkkä autonvaihtovälin pidentäminen mahdollistaa muitakin kiinnostuksen aiheita eli tällöin on tärkeää se autonvalinnan onnistuminen ja auton luotettavuus pidemmälläkin periodilla.




    Itse pidin myös leikkimisestä prätkillä, veneillä, auyoilla, mitä nyt milloinkin sattui tallissa olemaan. n. 5 vuotta sitten tulin isäksi ja huomasin olevani aivan rapakunnossa pyöriessäni pojan kanssa leikipuistossa ja kotona. Ikää oli jo kuitenkin melkein 40. Muutenkin rupesi miettimään asioista aivan eritavalla mm. prätkällä ajo alkoi tuntumaan vaaralliselta. Myytiin vaimon kanssa prätkät ja muut leleut pois ja ostettiin tialle polkupyöri, lenkkikenkiä, rullaluistimia, rullasuksia, uimahousuja jne... Nyt muutaman vuoden kokemuksella ja tuhansien kilometrien liikuntakemuksella, voin kertoa että olotila jonka hyvä kunto antaa, pesee prätkällä ajon 6-0. Suosittelen kuntoilua kaikille, energiaa riittää ja arki sujuu mukavasti. Stressi katosi, töissä ja kotona jaksaa paljon paremmin, nukun todella hyvin ja naapurin rouvat pyytää mukaan leikkipuistoon :smile:. Tunne jonka saa pitkän lenkin jälkeen on upea.



    Juttelin leikkipuistossa, että ehkä kun täytän 50 hankin taas prätkän (harrikan), rouvat oli sitä mieltä että kun 50 villitys iskee, ota nuori tyttöystävä älä prätkää :smile:. Hyvä vaihtoehto sekin ja pitää paremmassa kunnossa kuin prätkä :smile:.



    Mulle kävi näin. Ihmnen on onnellinen ja voi hyvin, kun perus asiat on kunnossa. Sanonnassa "tavara ei tee onnelliseksi", olen samaa mieltä.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit