Uusi Passat

142 kommenttia
1235»
  • A-utoilija:

    Eiköhän autonvaihtoväliä ohjaa monella sekin, että tietyin välein on vaan saatava uusi "lelu" alle, kun vanha alkaa kyllästyttää. Leluthan vaan kasvaa iän myötä ja 3 vuotta on pitkä aika pitää samaa lelua.

    Itsellä on kiinnostus autoihin laskenut muutenkin huomattavasti sen jälkeen, kun hommasin moottoripyörän ja kesällä varsinkin autoilu tuntuu nykyään lähinnä pakkopullalta ja se on varattu etupäässä työmatkoihin ja moottoripyörä sitten vapaa-ajalle.

    Eli useampi "lelu", niin jaksaa "leikkiä" niillä pitempään, kun leikkii vuoron perään. Vanha viisaus, joka pätee niin lapsiin kuin aikuisiin. Eikä laita kaikkia munia samaan koriin eli yhden kalliin kulkupelin sijasta hajauttaa kiinnostusta useampaan asiaan. Joillakin se hajauttaminen voisi tarkoittaa venettä, joillain moottoripyörää ja joillain vaikkapa jotain harrasteautoa. Jo pelkkä autonvaihtovälin pidentäminen mahdollistaa muitakin kiinnostuksen aiheita eli tällöin on tärkeää se autonvalinnan onnistuminen ja auton luotettavuus pidemmälläkin periodilla.




    Itse pidin myös leikkimisestä prätkillä, veneillä, auyoilla, mitä nyt milloinkin sattui tallissa olemaan. n. 5 vuotta sitten tulin isäksi ja huomasin olevani aivan rapakunnossa pyöriessäni pojan kanssa leikipuistossa ja kotona. Ikää oli jo kuitenkin melkein 40. Muutenkin rupesi miettimään asioista aivan eritavalla mm. prätkällä ajo alkoi tuntumaan vaaralliselta. Myytiin vaimon kanssa prätkät ja muut leleut pois ja ostettiin tialle polkupyöri, lenkkikenkiä, rullaluistimia, rullasuksia, uimahousuja jne... Nyt muutaman vuoden kokemuksella ja tuhansien kilometrien liikuntakemuksella, voin kertoa että olotila jonka hyvä kunto antaa, pesee prätkällä ajon 6-0. Suosittelen kuntoilua kaikille, energiaa riittää ja arki sujuu mukavasti. Stressi katosi, töissä ja kotona jaksaa paljon paremmin, nukun todella hyvin ja naapurin rouvat pyytää mukaan leikkipuistoon :smile:. Tunne jonka saa pitkän lenkin jälkeen on upea.



    Juttelin leikkipuistossa, että ehkä kun täytän 50 hankin taas prätkän (harrikan), rouvat oli sitä mieltä että kun 50 villitys iskee, ota nuori tyttöystävä älä prätkää :smile:. Hyvä vaihtoehto sekin ja pitää paremmassa kunnossa kuin prätkä :smile:.



    Mulle kävi näin. Ihmnen on onnellinen ja voi hyvin, kun perus asiat on kunnossa. Sanonnassa "tavara ei tee onnelliseksi", olen samaa mieltä.

      
  • A-utoilija:

    Eiköhän autonvaihtoväliä ohjaa monella sekin, että tietyin välein on vaan saatava uusi "lelu" alle, kun vanha alkaa kyllästyttää. Leluthan vaan kasvaa iän myötä ja 3 vuotta on pitkä aika pitää samaa lelua.

    Itsellä on kiinnostus autoihin laskenut muutenkin huomattavasti sen jälkeen, kun hommasin moottoripyörän ja kesällä varsinkin autoilu tuntuu nykyään lähinnä pakkopullalta ja se on varattu etupäässä työmatkoihin ja moottoripyörä sitten vapaa-ajalle.

    Eli useampi "lelu", niin jaksaa "leikkiä" niillä pitempään, kun leikkii vuoron perään. Vanha viisaus, joka pätee niin lapsiin kuin aikuisiin. Eikä laita kaikkia munia samaan koriin eli yhden kalliin kulkupelin sijasta hajauttaa kiinnostusta useampaan asiaan. Joillakin se hajauttaminen voisi tarkoittaa venettä, joillain moottoripyörää ja joillain vaikkapa jotain harrasteautoa. Jo pelkkä autonvaihtovälin pidentäminen mahdollistaa muitakin kiinnostuksen aiheita eli tällöin on tärkeää se autonvalinnan onnistuminen ja auton luotettavuus pidemmälläkin periodilla.




    Itse pidin myös leikkimisestä prätkillä, veneillä, autoilla, mitä nyt milloinkin sattui tallissa olemaan. n. 5 vuotta sitten tulin isäksi ja huomasin olevani aivan rapakunnossa pyöriessäni pojan kanssa leikipuistossa ja kotona. Ikää oli jo kuitenkin jo 35. Muutenkin rupesi miettimään asioista aivan eritavalla mm. prätkällä ajo alkoi tuntumaan vaaralliselta. Myytiin vaimon kanssa prätkät ja muut lelut pois ja ostettiin tilalle polkupyöriä (mulla 3), lenkkikenkiä, rullaluistimia, rullasuksia, uimahousuja jne... Nyt muutaman vuoden kokemuksella ja tuhansien kilometrien liikuntakemuksella, voin kertoa että olotila jonka hyvä kunto antaa, pesee prätkällä ajon 6-1. Suosittelen kuntoilua kaikille, energiaa riittää ja arki sujuu mukavasti. Stressi katosi, töissä ja kotona jaksaa paljon paremmin, nukun todella hyvin ja naapurin rouvat pyytää mukaan leikkipuistoon :smile:. Tunne jonka saa pitkän lenkin jälkeen on upea.



    Juttelin leikkipuistossa, että ehkä kun täytän 50 hankin taas prätkän (harrikan), rouvat oli sitä mieltä että kun 50 villitys iskee, ota nuori tyttöystävä älä prätkää :smile:. Hyvä vaihtoehto sekin ja pitää paremmassa kunnossa kuin prätkä :smile:.



    Mulle kävi näin. Ihmnen on onnellinen ja voi hyvin, kun perus asiat on kunnossa. Sanonnasta "tavara ei tee onnelliseksi", olen samaa mieltä.

      
  • vkk39:



    Itse pidin myös leikkimisestä prätkillä, veneillä, autoilla, mitä nyt milloinkin sattui tallissa olemaan. n. 5 vuotta sitten tulin isäksi ja huomasin olevani aivan rapakunnossa pyöriessäni pojan kanssa leikipuistossa ja kotona. Ikää oli jo kuitenkin jo 35. Muutenkin rupesi miettimään asioista aivan eritavalla mm. prätkällä ajo alkoi tuntumaan vaaralliselta. Myytiin vaimon kanssa prätkät ja muut lelut pois ja ostettiin tilalle polkupyöriä (mulla 3), lenkkikenkiä, rullaluistimia, rullasuksia, uimahousuja jne... Nyt muutaman vuoden kokemuksella ja tuhansien kilometrien liikuntakemuksella, voin kertoa että olotila jonka hyvä kunto antaa, pesee prätkällä ajon 6-1. Suosittelen kuntoilua kaikille, energiaa riittää ja arki sujuu mukavasti. Stressi katosi, töissä ja kotona jaksaa paljon paremmin, nukun todella hyvin ja naapurin rouvat pyytää mukaan leikkipuistoon :smile:. Tunne jonka saa pitkän lenkin jälkeen on upea.

    Juttelin leikkipuistossa, että ehkä kun täytän 50 hankin taas prätkän (harrikan), rouvat oli sitä mieltä että kun 50 villitys iskee, ota nuori tyttöystävä älä prätkää :smile:. Hyvä vaihtoehto sekin ja pitää paremmassa kunnossa kuin prätkä :smile:.

    Mulle kävi näin. Ihmnen on onnellinen ja voi hyvin, kun perus asiat on kunnossa. Sanonnasta "tavara ei tee onnelliseksi", olen samaa mieltä.




    Sinähän olet tehnyt juuri niin, että olet hajauttanut kiinnostustasi useampaan asiaan. Sinulla vaan kiinnostus kohdistuu polkupyöriin, lenkkikenkiin ja rullaluistimiin. Noillakin avuin pääsee liikkumaan eli eihän sen kulkupelin aina tarvitse olla moottoroitu. Tuota juuri tarkoitin, että tekee niitä asioita mistä tykkää, eikä tee autoilusta ja auton vaihtamisesta tietyin välein mitään elämää suurempaa asiaa. Kuntoilukin on tärkeä asia ja jokaisen kannattaa kuntoilla sillä tavoin kuin itsestä tuntuu parhaalta. Itse kuntoilen mieluiten kuntosalilla ja liikun toki myös polkupyörällä vapaa-ajalla. Venekin kiinnostaisi, mutta toistaiseksi olen tyytynyt kajakkiin ja soutuveneeseen vesillä ollessa. Kuntoilu ja erilaiset kulkupelithän eivät ole toisensa pois sulkevia asioita.



      
  • vkk39:

    Nyt muutaman vuoden kokemuksella ja tuhansien kilometrien liikuntakemuksella, voin kertoa että olotila jonka hyvä kunto antaa, pesee prätkällä ajon 6-1. Suosittelen kuntoilua kaikille, energiaa riittää ja arki sujuu mukavasti.

    Mulle kävi näin. Ihmnen on onnellinen ja voi hyvin, kun perus asiat on kunnossa. Sanonnasta "tavara ei tee onnelliseksi", olen samaa mieltä.


    Tavara tai raha ei todellakaan tee onnelliseksi, siksi juuri ihmettelen ja hymähtelen näitä autokeskusteluja. Liikunta on yksi tärkeimmistä asioista terveyden ylläpitämisessä mutta niin on myös mielenvirkeys. Moottoripyöräily ei ole materiaa vaan elämäntapa, se pitää psykiatrin hienosti loitolla. Tiedän montakin tuttua mp-piireistä jotka ajavat pyörällä muutamana viikonloppuna ja lopun aikaa se seisoo pihassa naapureiden kiusana, siihen se on ostettukin. Minulle joka hetki pyörän päällä on irtiottoa arjesta ja rentoutumista, se on matalalentoa ilman siipiä jossa arjen murheet unohtuu.

      
  • green:

    Siinä arki muuttuu usein motoristilla murheeksi kun liikennesäännötkin tahtoo unohtua.


    Niin sitä tyhmempi luulisi, motoristien onnettomuudet ovat jatkuvassa laskussa vaikka pyörien määrä ei, uuden tutkimuksen mukaan autoilijat jotka ajavat myös moottoripyörää aiheuttavat 25% vähemmän onnettomuuksia kuin ei ajavat.

      
  • ritsa:

    green:
    Siinä arki muuttuu usein motoristilla murheeksi kun liikennesäännötkin tahtoo unohtua.

    Niin sitä tyhmempi luulisi, motoristien onnettomuudet ovat jatkuvassa laskussa vaikka pyörien määrä ei, uuden tutkimuksen mukaan autoilijat jotka ajavat myös moottoripyörää aiheuttavat 25% vähemmän onnettomuuksia kuin ei ajavat.




    Ja tuo motoristien selvä paremmuus autoilijoina on tosiaan faktaa eikä fiktiota. Linkitin tuon jo Liikenne-osiossa, mutta tässä uudestaan:



    http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/276/Moottoripy%C3%B6r%C3%A4ilij%C3%A4t-ovat-merkitt%C3%A4v%C3%A4sti-parempia-ratin-takana.htm



      
  • A-utoilija:



    Ja tuo motoristien selvä paremmuus autoilijoina on tosiaan faktaa eikä fiktiota.


    Eihän tänne kukaan mitään mutua kirjoita, vai mitä, pelkkää faktaa aina...?

      
  • ritsa:

    A-utoilija:


    Ja tuo motoristien selvä paremmuus autoilijoina on tosiaan faktaa eikä fiktiota.

    Eihän tänne kukaan mitään mutua kirjoita, vai mitä, pelkkää faktaa aina...?




    Eipä tietenkään, mutta on mukava vetää viimeisiltäkin epäilijöiltä jalat alta linkin kera...

      
  • green:

    Motoristin sairaskertomus, oli parempi autoilijana.


    Saisiko saman suomeksi?

      
  • En tiedä, mikä on greenin sairas kertomus? Mutta oma arvaus moottoripyörän ajokykyä parantavasta vaikutuksesta on näkökyvyn ja nähdyn ymmärtämisen paraneminen.



    Autoilija voi sysätä omien tohelointiensa seuraukset muiden kannettavaksi.



    Motoristi, mopoilija, pyöräilijä ja jalankulkija tuntee kirjaimellisesti nahoissaan sekä omien että muiden virheiden seuraukset. Oman nahkansa pelastaminen pistää miettimään, ainakin sellaiset motoristit, joilla on siihen tarvittavat instrumentit mukana.

      
  • green:

    Siinä arki muuttuu usein motoristilla murheeksi kun liikennesäännötkin tahtoo unohtua.


    Juuri tässä se pointti onkin. Moottoripyörä on demokraattinen laite, joka kohtelee kaikkia samalla tavalla. Palaute on konkreettista ja usein välitöntä. Verta nenästään kerjäävä useimmiten onnistuu ennemmin tai myöhemmin.



    Se taas muuttuu kohtuuttoman usein muiden murheeksi, kun autoilijalla liikennesäännöt unohtuvat.

      
  • Ihan mielenkiintoinen keskustelun aihe, mutta kun otsikkona on uusi Passat, niin ei oikein sovi tähän ketjuun. Avatkaahan joku oma ketju tälle aiheelle. Myönnän itse syyllistyväni samaan, mutta TM:n keskustelut rönsyilevät turhan usein täysin ohi otsikon aiheen. Tämä nyt ehkä kaikkein pahiten. Jos joku sivullinen eksyisi tänne sekopäiden palstalle, niin saattaisi vähän ihmetellä, miten moottoripyöräilyonnettomuudet liittyvät Passatiin. :smile:

      
  • green:

    Passatti on hyvä auto, harmi vaan kun ei sitä saa "oikealla" automaatilla, on näitä kaksoiskytkin robotti rimpuloita.


    Et sitten varmaan kelpuuttaisi tuolla perusteella myöskään mitään muuta tältä listalta?

      
  • Ajattelija2013:

    Ihan mielenkiintoinen keskustelun aihe, mutta kun otsikkona on uusi Passat, niin ei oikein sovi tähän ketjuun. Avatkaahan joku oma ketju tälle aiheelle. Myönnän itse syyllistyväni samaan, mutta TM:n keskustelut rönsyilevät turhan usein täysin ohi otsikon aiheen. Tämä nyt ehkä kaikkein pahiten. Jos joku sivullinen eksyisi tänne sekopäiden palstalle, niin saattaisi vähän ihmetellä, miten moottoripyöräilyonnettomuudet liittyvät Passatiin. :smile:




    Ehkä Passat vaan on niin steriilin tylsä auto, että siitä ei ole paljon keskusteltavaa, joten keskustelu rönsyilee muihin aiheisiin. Ne taas, jotka on Passatista kiinnostuneita, niin ostaa sen ilman että siitä tarvitsee keskustella. Itselläni ei ole tuosta uudesta mallista juuri kommentoitavaa. Se vaan on uusi Passat ja that's it.



    Sitten mitä taas tulee moottoripyörä-aiheisiin, niin harrastajia täällä on liian vähän, jotta keskustelua syntyisi omissa ketjuissa. Toisaalta moottoripyöräily on harrastus, josta ei oikein väittelyä synny, kun harrastajat on samanhenkisiä ihmisiä ja pyörän merkki ei ole siinä harrastuksessa kovin merkitsevä asia. Motoristien yhteishengestä kertoo sekin, että on tapana tervehtiä vastaantulevaa motoristia ja taukopaikoilla syntyy helposti keskustelua pyöristä ja harrastuksesta, vaikka merkki olisi aivan eri. Laitapa vaikka Audi - ja BMW -kuski samalle taukopaikalle, niin siinä harvemmin autoja vertaillaan hyvässä kaverihengessä. :smile: Noinhan tapahtuu harvemmin tälläkään palstalla.



    Joten ainakin minusta muutamat satunnaiset kommentit moottoripyöräilystä menee tämmöisten aiheiden seassa huomaamatta ja ne on helppo skipata, jos ei aihe kiinnosta.

      
  • Anteeksi omalta osaltani. Kiinnostavaan aiheeseen ei malta olla tarttumatta. Siirretään offtopic mopoista tuonne:

    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t7385#m164338

      
  • A-utoilija:


    Laitapa vaikka Audi - ja BMW -kuski samalle taukopaikalle, niin siinä harvemmin autoja vertaillaan hyvässä kaverihengessä. :smile: Noinhan tapahtuu harvemmin tälläkään palstalla.




    Minulla on paljon positiivisempi ihmiskäsitys. Kyllä valtaosa autoista kiinnostuneista pystyy asialliseen kanssakäymiseen ilman mitään rintamalinjoja, oli autona sitten vaikka Audi tai BMW. Ei kannata tehdä liian kokonaisvaltaisia tulkintoja tämän riidanhaastajien ja mielensäpahoittajien palstan perusteella.



      
  • Lefa:

    A-utoilija:

    Laitapa vaikka Audi - ja BMW -kuski samalle taukopaikalle, niin siinä harvemmin autoja vertaillaan hyvässä kaverihengessä. :smile: Noinhan tapahtuu harvemmin tälläkään palstalla.


    Minulla on paljon positiivisempi ihmiskäsitys. Kyllä valtaosa autoista kiinnostuneista pystyy asialliseen kanssakäymiseen ilman mitään rintamalinjoja, oli autona sitten vaikka Audi tai BMW. Ei kannata tehdä liian kokonaisvaltaisia tulkintoja tämän riidanhaastajien ja mielensäpahoittajien palstan perusteella.




    Eiköhän noitakin merkkejä osteta aika paljon ristiin rastiin. En tunne oikeassa elämässä yhtään sellaista merkkifanaatikkoa, joka ostaisi vain esimerkiksi Audia tai Bemaria. Toki sitten muutkin merkit sekoittuvat palettiin. Jos vähänkään tavallisista autoista puhutaan, niin ranskalaisilla autoilla ajavat taitavat olla pahimpia merkki/maa-fanaatikkoja. Se on sinänsä ymmärrettävää, että ranskikset taitavat olla omaleimaisimpia autoja. Jos niistä pitää, niin muilta merkeiltä ei löydy lähellekään mitään vastaavaa. Tai näin ainakin ennen taisi olla.

      
  • green:

    Kasvotusten omana persoonana tilanne muuttuu, täällä nimimerkin varjossa olaan niin asiantuntijaa vähän joka aiheeseen.


    Ollaan sitä ihan kasvotustenkin, yleensä jos esittää mielipiteensä jostain asiasta ja vielä vaikuttaa olevan tietopohjaakin niin erityisesti vanhempien toimesta tämä helposti kyseenalaistetaan. Itse kun olen tällainen lapsenkasvo (lue=nuorekas) niin tietämystä ei luonnollisesti voi olla, ilmeet on välillä hauskoja kun lyö ajokortin vuosiluvut pöytään.

      
  • Ajattelija2013:

    Lefa:
    A-utoilija:

    Laitapa vaikka Audi - ja BMW -kuski samalle taukopaikalle, niin siinä harvemmin autoja vertaillaan hyvässä kaverihengessä. :smile: Noinhan tapahtuu harvemmin tälläkään palstalla.


    Minulla on paljon positiivisempi ihmiskäsitys. Kyllä valtaosa autoista kiinnostuneista pystyy asialliseen kanssakäymiseen ilman mitään rintamalinjoja, oli autona sitten vaikka Audi tai BMW. Ei kannata tehdä liian kokonaisvaltaisia tulkintoja tämän riidanhaastajien ja mielensäpahoittajien palstan perusteella.



    Eiköhän noitakin merkkejä osteta aika paljon ristiin rastiin. En tunne oikeassa elämässä yhtään sellaista merkkifanaatikkoa, joka ostaisi vain esimerkiksi Audia tai Bemaria. Toki sitten muutkin merkit sekoittuvat palettiin. Jos vähänkään tavallisista autoista puhutaan, niin ranskalaisilla autoilla ajavat taitavat olla pahimpia merkki/maa-fanaatikkoja. Se on sinänsä ymmärrettävää, että ranskikset taitavat olla omaleimaisimpia autoja. Jos niistä pitää, niin muilta merkeiltä ei löydy lähellekään mitään vastaavaa. Tai näin ainakin ennen taisi olla.




    Itse en fanita ranskalaisia enkä saksalaisia autoja. Unkarilaiset autot etenkin Audit ovat minun intohimoni.

      
  • Nollakeulavolkkari:


    Itse en fanita ranskalaisia enkä saksalaisia autoja. Unkarilaiset autot etenkin Audit ovat minun intohimoni.


    Eikö Jullea ala kyllästyttää nämä jutut?

      
  • ritsa:

    Nollakeulavolkkari:

    Itse en fanita ranskalaisia enkä saksalaisia autoja. Unkarilaiset autot etenkin Audit ovat minun intohimoni.

    Eikö Jullea ala kyllästyttää nämä jutut?




    Sinun pitää kysyä sitä Jullelta. Saan kai minäkin kertoa mistä tykkään jos se sinua kyllästyttää jätä lukematta kirjoitukseni. Oletko koskaan ajatellut että jopa sinunkin kirjoituksetkin saattaa kyllästyttää joitakin?

      
  • Nollakeulavolkkari:

    ritsa:
    Nollakeulavolkkari:

    Itse en fanita ranskalaisia enkä saksalaisia autoja. Unkarilaiset autot etenkin Audit ovat minun intohimoni.

    Eikö Jullea ala kyllästyttää nämä jutut?


    Sinun pitää kysyä sitä Jullelta. Saan kai minäkin kertoa mistä tykkään jos se sinua kyllästyttää jätä lukematta kirjoitukseni. Oletko koskaan ajatellut että jopa sinunkin kirjoituksetkin saattaa kyllästyttää joitakin?


    Onko koskaan käynyt mielessä että asiallisestikin voi keskustella ja jos ei ole mitään muuta sanottavaa kuin ärsyttää niin silloin on parempi olla hiljaa?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit