BMW Series 2 Active Tourer - The Best

33 kommenttia
«1

BMW Series 2 Active Tourer on nyt se uusin tulokas BMW-perheeseen. Etuveto ja tila-auto ensimmäistä kertaa Münchenistä.



Varmasti herättää paljon keskustelua perinteisissä BMW-piireissä mutta itse näen, että ratkaisu on täysin oikea. Miksi ei haettaisi mukaan uusia innokkaita ihmisiä, joilla saattaa olla hieman erilaisia näkemyksiä BMW:stä. Näin juuri nämä uudet ihmiset pääsevät mukaan kiehtovaan maailmaan hienoimmasta autotekniikasta.



Syksyllä saadaan Suomeen, eli kauan ei tarvitse odottaa.

  
  • Vähän vaikea ottaa kantaa mihinkään kun linkki puuttuu. Mitat ja erityisesti leveys olisi hyvä saada, niin että tietäisi mahtuuko etupenkille vaikka paksussa talvihaalarissa

      
  • Erikoinen veto valmistajaltaan...Etuvetoinen tila-auto ja moni moottori on 3-pyttyinen.



    On tarjolla mm. nelivetoisia malleja, automaatit on 6- ja 8-vaihteisia kun muissa bemun mallleissa on enää vaan 8-vaihteisia automaatteja. Muissa bemuissa on nykyään jokapaikassa kehutut ZF:n valmistamat 8-vaihteiset automaatit, mutta tässä automallissa nuo molemmat tomaatit on Aisinin tekeleitä.



    Automaatin vaihdekeppi on perinteistä mallia, kun muissa malleissa on joystick-tyyppinen kepukka.



    Tuohon saa xDriven, lauch controlin, erittäin tehokkaita moottoreita, navigaattorin, Harman&Kardon hifit, nahkaverhoilun jossa nahkaverhoilu ulottuu myös kojelautaan, urheiluistuimet. panoraamakaton, isoja vanteita yms yms. Eli monessa suhteessa varustelu, lisävarusteet yms. on muiden bemarimallien tasolla ja muutenkin auto eroaa mm. noiden asioiden valossa muista vastaavista muiden automerkkien tila-autoista.



    Näiden specsien valoissa pelkään pahoin, että ovh-hinta alkaa 30.000 euron kieppeiltä ja kunnon moottorilla, automaattina, Business paketilla, nelivetona ja hyvillä lisävarusteilla tuollaisen kopin hinta on jo jossain 50.000 euron tietämillä :frowning:



      
  • jaakkon78:

    kunnon moottorilla, automaattina, Business paketilla, nelivetona ja hyvillä lisävarusteilla tuollaisen kopin hinta on jo jossain 50.000 euron tietämillä :frowning:




    Toisaalta kun halukkuutta BMW:een omistajuuteen tuntuu löytyvän, saattaa riittää ettei tarvi olla nelivetona ja jo peruspaketti etuvetona riittää. Veikkaan hintaa noin 35.000eur varsin houkuttelevalle 'kopille'. :smile: Lähtöhinta noin 30keur. Täytyy muistaa, etä laatu maksaa ja tällä hetkellä sekä Mercedes että BMW ovat tilanteessa jossa kasvu tuntuu olevan hallitsematonta ja siinä tilanteessa voi hintaa kiskoa.

      
  • Jaakkon78, kuinkas paljon löydät hinnastoista autoja, joka on alle 50 t, kun kyseessä on hyvin varusteltu automaatti neliveto hiukan tehokkaammalla moottorilla, oli korimalli mikä vaan. Kyllä me suomessa maksetaan itsemme kipeiksi muualla hyvinkin tavallisena pidetyistä autoista. Ei tuo uusi BMW tee varmaankaan poikkeusta. :smile:

      
  • Autosta en tiedä millainen on ja tuskin tulen kokeilemaankaan moista. Tuollainen auto volkkarilta tai nissanilta yms. ei haittaa, mutta ei näin, BMW, ei näin. Kohta tulee se raja vastaan kun käyttäjäkunta kokee merkin ns. volkkariksi!

      
  • Vackraste:

    Autosta en tiedä millainen on ja tuskin tulen kokeilemaankaan moista. Tuollainen auto volkkarilta tai nissanilta yms. ei haittaa, mutta ei näin, BMW, ei näin. Kohta tulee se raja vastaan kun käyttäjäkunta kokee merkin ns. volkkariksi!




    Seuraavaksi tulee varmaan Mercedes Vianon kilpailija, isojen tila-autojen segmentissä.

      
  • andertz:

    Vackraste:
    Autosta en tiedä millainen on ja tuskin tulen kokeilemaankaan moista. Tuollainen auto volkkarilta tai nissanilta yms. ei haittaa, mutta ei näin, BMW, ei näin. Kohta tulee se raja vastaan kun käyttäjäkunta kokee merkin ns. volkkariksi!


    Seuraavaksi tulee varmaan Mercedes Vianon kilpailija, isojen tila-autojen segmentissä.




    Kieltämättä ituttaa Bemun perseily MB:n tyyliin. Liian kova paine tuntuu olevan markkinoilla valmistaa pelkästään tietyn ostajaryhmän mukaan. Onko oikeasti näin ituillaan asiat ? Ei etuvetoa BMW, ei, perkele :smile:

      
  • Tämähän on aivan luonnollista kehitystä BMW:ltä, kun kysyntään vastataan tarjonalla. Ne mitä myyntiin tulee on vastaus siihen mitä viestiä kentältä (automyyjät) annetaan johtoon päin, että kysyntää olisi ja siihen vastataan kaiken kattavalla mallistolla. Selvästi joitakin hirvittää BMW:n menestys ja nykyinen tahti on joillekin selvästi aivan liikaa. Mollaajat on näiden perillisiä jotka ovat jo 70-luvulta lähtien hokeneet, että kohta se BMW kuopataan.

      
  • En jaksa hämmästyä vapaana olevien tuotesegmenttien täyttämisestä enkä kustannustietoisuuden kasvusta hinnalla kilpailluissa segmenteissä. Tähtiin oli kirjoitettu jo aikoja sitten, että näin on tapahtuva ja nyt se sitten tapahtuu.



    Etuvedosta johtuen automaatti voi olla 8-vaihteinen, mutta ZF-8 se ei ole. Nelivedon kauppanimi voi olla xDrive ja tekniikasta johtuen yhtäläisyyksiä nykyisiin voi löytyäkin, mutta eihän se sama vehje voi olla.



    Se, mitä toivon on, että BMW ei uusia asiakkaita etsiessään uhohtaisi nykyisiä. Muiden määrittelemien segmenttien ja markkinatutkimusten perässä juoksemisen seurauksena Citroen tekee tavallisia autoja eikä eksentristä ID/DS aatteellista seuraajaa ole nähty CX:n jälkeen. Volvo näytti keskaria uskollisimmille asiakkailleen eikä innovatiivista Saabia enää ole. Toivottavasti viimeisin vielä korjaantuu?



    Erilaisuus on minun valinnanvaraani. Tehkää toki etuvetoinen BMW, jos se on tarpeen. Mutta jos koko BMW mallisto samalla seuraa muita ennen vahvaa merkki-ideologiaa kantaneita huomaamattomaksi keskimääräistettyjä autoja, niin vaihtakaa edes propellilogon tilalle vaikka kiltti perheautomainen vaaleanpunainen pupu.



    Itse asiassa F10 voi olla pientä etuvetoa isompi askel tiellä kohti BMW E-Klassea, jonka farkkuversio on BMW V70. Ei huono, vaan samanlainen kuin muutkin?



    EDIT: en ole koskaan omistanut BMW autoa.

      
  • 740 GLE:



    Itse asiassa F10 voi olla pientä etuvetoa isompi askel tiellä kohti BMW E-Klassea, jonka farkkuversio on BMW V70. Ei huono, vaan samanlainen kuin muutkin?




    Nyt 740GLE, korkki kiinni :smile:

      
  • Kävin koeajamassa F10:n eilen, ensimmäistä kertaa.



    Nyt ymmärrän, miksi jotkut tuntemani BMW puristit pitävät edeltäjästä enemmän ja miksi AutoBild arvioi 100.000 km kestotestin virheittä selvittäneen F10:n olevan "paras Mercedes, jonka BMW on koskaan tehnyt".



    Se on varmasti edeltäjäänsä parempi auto monellakin mitalla. Ainakin Mersulla ajava Volvomies arvosti talvirenkaillakin suomalaista uraista moottoritietä jäyhän vakaasti ja kuljettajaa rasittamatta etenevän Panzerwagenin helppoutta.



    Mutta onko F10 enemmän BMW kuin E60? Ja onko se parempi E-Klasse kuin ilmajousitettu E-Klasse?

      
  • inspektor70:

    Jaakkon78, kuinkas paljon löydät hinnastoista autoja, joka on alle 50 t, kun kyseessä on hyvin varusteltu automaatti neliveto hiukan tehokkaammalla moottorilla, oli korimalli mikä vaan. Kyllä me suomessa maksetaan itsemme kipeiksi muualla hyvinkin tavallisena pidetyistä autoista. Ei tuo uusi BMW tee varmaankaan poikkeusta. :smile:




    No minä muistaakseni maksoin Joulukuussa 2012 about 44.000 euroa BMW F30 320iA xDrive Busineksesta, jossa kohtuutehokas pata, max.tehot 135kW 270nm ja sen verran otin siihen lisävarusteita, että hinta oli hiukan päälle 50.000 euroa.



    Mun mielestä kuitenkin ihan eri tason auto kuin tuo tila-auto ja myös isomman kokoluokan auto mittojen ja mm. kontin litratilavuuden yms. mukaan.



      
  • 740 GLE:

    En jaksa hämmästyä vapaana olevien tuotesegmenttien täyttämisestä enkä kustannustietoisuuden kasvusta hinnalla kilpailluissa segmenteissä. Tähtiin oli kirjoitettu jo aikoja sitten, että näin on tapahtuva ja nyt se sitten tapahtuu.

    Etuvedosta johtuen automaatti voi olla 8-vaihteinen, mutta ZF-8 se ei ole. Nelivedon kauppanimi voi olla xDrive ja tekniikasta johtuen yhtäläisyyksiä nykyisiin voi löytyäkin, mutta eihän se sama vehje voi olla.

    Se, mitä toivon on, että BMW ei uusia asiakkaita etsiessään uhohtaisi nykyisiä. Muiden määrittelemien segmenttien ja markkinatutkimusten perässä juoksemisen seurauksena Citroen tekee tavallisia autoja eikä eksentristä ID/DS aatteellista seuraajaa ole nähty CX:n jälkeen. Volvo näytti keskaria uskollisimmille asiakkailleen eikä innovatiivista Saabia enää ole. Toivottavasti viimeisin vielä korjaantuu?

    Erilaisuus on minun valinnanvaraani. Tehkää toki etuvetoinen BMW, jos se on tarpeen. Mutta jos koko BMW mallisto samalla seuraa muita ennen vahvaa merkki-ideologiaa kantaneita huomaamattomaksi keskimääräistettyjä autoja, niin vaihtakaa edes propellilogon tilalle vaikka kiltti perheautomainen vaaleanpunainen pupu.

    Itse asiassa F10 voi olla pientä etuvetoa isompi askel tiellä kohti BMW E-Klassea, jonka farkkuversio on BMW V70. Ei huono, vaan samanlainen kuin muutkin?

    EDIT: en ole koskaan omistanut BMW autoa.




    No joo tuskin tosiaan nelivetokaan tuntuu samalta,kuin muissa malleissa, koska tuo "koppi" on vakiona etuvetoinen. Moottori on eri "päin" kuin noissa takatuuppareissa ja vetotapa on siis erilainen. Takavetomalleissa nelikko on pitävällä pinnalla hyvin takapainotteinen ja takavetomaisen ketterä 40/60 jakosuhteellaan.



    Uskon kuitenkin, että 3-sarja ja siitä ylöspäin olevat mallit säilyy takavetoisena vielä aika pitkään. Tosin Suomessa suurin osa 3-sarjasta ostettiin viimevuonna nelivetona. BMW mainostaa meillä nykyään paljon enempi nelivedollaan ja nelivetoaan, kuin takavetoaan. Suostuin versio 3-sarjassa oli 320iA ja xDrive/takapotku myynnit meni aikalailla tasan.

      
  • Minusta tämä uusi BMW on todella silmää miellyttävä auto luokassaan. Verrattuna MB:n B-sarjaan on muotoilultaan selvästi houkuttelevamman näköinen. Minusta on vain hyvä, että BMW tekee eri autoluokkiin omat versiot, sillä ostajathan ne viime kädessä ratkaisevat, mitkä automerkit pärjäävät markkinoilla. BMW:llä on katsottu tarpeelliseksi tulla tähän uuteen luokkaan. Etuveto ja kompakti koko ovat houkutteleva kombinaatio. Tällä yhdistelmällä markkinapotentiaalia on tarjolla. Itseäni ainakin kiinnostaa nähdä ja kokeilla tämä auto sitten joskus, kun se Suomeen rantautuu.

      
  • xDrive ja takapotkujen myynti meni tasan.



    Minusta takapotkujen ostajat kompensoivat autojensa hinnoissaan sitä, että jotkut valitsivat lähes ilmaiseksi xDriven omiinsa. (kampanja 499e). Aikamoista ymmärtämättömyyttä jos on mennyt tilaamaan auton ilman nelivetoa. Broidi sai sen näillä ehdoilla jopa työsuhdeautoon, vaikka firma on erittäin tarkka siitä mitä optioita saa valita.

      
  • Jorma L:

    xDrive ja takapotkujen myynti meni tasan.

    Minusta takapotkujen ostajat kompensoivat autojensa hinnoissaan sitä, että jotkut valitsivat lähes ilmaiseksi xDriven omiinsa. (kampanja 499e). Aikamoista ymmärtämättömyyttä jos on mennyt tilaamaan auton ilman nelivetoa. Broidi sai sen näillä ehdoilla jopa työsuhdeautoon, vaikka firma on erittäin tarkka siitä mitä optioita saa valita.




    Tiedän kuitenkin porukkaa, joka on silti valinnut takavedon vaikka olisi nelivetokin ollut saatavilla lähes pilkkahintaan. Tosin ne on olleet pääasiassa porukkaa, jolla vuosien kokemusta takavetoisten bemujen ratissa.



    Moni vasta nyt merkin löytänyt ja elämänsä ekan bemarin ostanut on sensijaan valinnut tässä tilanteessa tuo xDriven, koska ei ole koskaan uudella ja nykyaikaisellakaan takavetoautolla talvella ajanut.

      
  • Linnankundi:

    Minusta tämä uusi BMW on todella silmää miellyttävä auto luokassaan.




    Muuten ok, mutta en sulata tuota etuovissa olevaa pientä ikkunaa peilien edessä. On niin japanin/korean tyyliä.

      
  • Experience:

    Linnankundi:
    Minusta tämä uusi BMW on todella silmää miellyttävä auto luokassaan.


    Muuten ok, mutta en sulata tuota etuovissa olevaa pientä ikkunaa peilien edessä. On niin japanin/korean tyyliä.




    Montako kertaa meinaat postaa samaa juttua uudelleen poistamalla edellisen saman textin ja nostamalla sen uusimmaksi?

    Tuo on kyllä hiukan noloa, mutta kukin tyylillään.

      
  • Experience:

    Muuten ok, mutta en sulata tuota etuovissa olevaa pientä ikkunaa peilien edessä. On niin japanin/korean tyyliä.




    Bemarihan on muutenkin melkein suora kopio Kia Carensista eli näyttää Korean tyyli kelpaavan BMW:lle.



    Ja tuota japanin/korean tyylistä pikkuikkunaa käyttävät myös mm. Ford, VW, Peugeot, Citroen, Renault yms. eli tuntuu tyyli olevan aika yleinen myös Euroopassa.

      
  • Hakka pelittää:

    Experience:
    Muuten ok, mutta en sulata tuota etuovissa olevaa pientä ikkunaa peilien edessä. On niin japanin/korean tyyliä.

    Ja tuota japanin/korean tyylistä pikkuikkunaa käyttävät myös mm. Ford, VW, Peugeot, Citroen, Renault yms. eli tuntuu tyyli olevan aika yleinen myös Euroopassa.




    Joo totta puhut, nuo pikkuikkunat ovat yleistyneet monissa merkeissä. Silti ei se mikään tyylikäs yksityiskohta ole ja on autoissa joissa tuulilasin alareuna menee pitkälle keulaan. Näissä autoissa myös sivupeilit on varren päässä oveen kiinnitettynä.

      
  • Yhdennäköisyys KIA Carensin kanssa on pistänyt muidenkin silmään.



    http://www.carscoops.com/2014/02/who-copied-who-bmw-2-series-active.html

      
  • Kieltämättä yhdennäköisyys on melkoinen, mutta on BMW tyylikkäämpi varsinkin keulasta. Muutenkin autot muistuttavat toisiaan paljon, kun samasta tuulitunnelista tulevat ja tietyt tilamitat on kuitenkin aika standardit. Carensia on kiitelty ajo-ominaisuuksistaan, mutta voisi kuvitella BMW:n yltävän ajo-ominaisuuksissaan ja mukavuudessa parempaan, mutta jää nähtäväksi, varsinkin kun otetaan "rahalle vastinetta" aspekti huomioon.

      
  • inspektor70:

    Jaakkon78, kuinkas paljon löydät hinnastoista autoja, joka on alle 50 t, kun kyseessä on hyvin varusteltu automaatti neliveto hiukan tehokkaammalla moottorilla, oli korimalli mikä vaan.


    Toi mun toisessa ketjussa ihmettelemä Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (132kW) menee kai juuri tähän vähälukuiseen kastiin. Hinnassa olisi varaa rastia reilusti varusteitakin jos ei Elegancessa ole vakiona tarpeeksi.



    740 GLE:

    Mutta onko F10 enemmän BMW kuin E60?


    Tämäpä onkin mielenkiintoinen asia, joka ei ole tullut koskaan mieleen. Tarttis päästä ajamaan E60 ja F10 3l bensakoneella ja kesäkelillä peräkkäin.

      
  • 235+255:

    inspektor70:
    Jaakkon78, kuinkas paljon löydät hinnastoista autoja, joka on alle 50 t, kun kyseessä on hyvin varusteltu automaatti neliveto hiukan tehokkaammalla moottorilla, oli korimalli mikä vaan.

    Toi mun toisessa ketjussa ihmettelemä Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (132kW) menee kai juuri tähän vähälukuiseen kastiin. Hinnassa olisi varaa rastia reilusti varusteitakin jos ei Elegancessa ole vakiona tarpeeksi.

    740 GLE:
    Mutta onko F10 enemmän BMW kuin E60?

    Tämäpä onkin mielenkiintoinen asia, joka ei ole tullut koskaan mieleen. Tarttis päästä ajamaan E60 ja F10 3l bensakoneella ja kesäkelillä peräkkäin.




    Skodan kanssa samaan kastiin, eli alle 50.000 euroon menee BMW F30 320iA xDrive Business. Tosin varustelu eli ole noin 44.000 euron hintaan vielä kovin häävi.



    Audin A4 2.0TFSI S-tonic nelikko taitaa olla jo yli 50.000 euron kiesi.

      
  • Etuvetoinen BMW on pian etuvetoisten autojen nimeen vannovien huulilla kirjaimellisesti. Uskoisin BMW Series 2 Active Tourerin saavuttavan suosion myös BMW:hen tähän asti kielteisesti suhtautuvien joukossa pienen sulattelun jälkeen. Suosion voisi kuvitella olevan aivan huomiota herättävän uteliasta. Kertokaa muutkin mielipiteenne olenko ajatuksineni oikeassa.



    Itse hyväksyin etuveto-BMW:n heti kun näistä tietoa alkoi tihkumaan, positiivisena asiana vaikka monille uutinen oli jotenkin käsittämätön. Mutta ei kai enään vaan laajasti hyväksytty auto sillä kysyntään vastattiin tarjoamalla pienen tila-auton muodossa laadukas premium. Viimeistelyn ollessa sisustuksia myöden taattua BMW laatua mitään ei siis ole jätetty vaille huomiota eikä siten sattuman varaan kun BMW:stä puhutaan. Tämä uusi tuttavuus tuskin jättää ketään kylmäksi oli sitten puolesta tai vastaan.





    http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014080118526848_at.shtml

      
  • tracktest:

    Etuvetoinen BMW on pian etuvetoisten autojen nimeen vannovien huulilla kirjaimellisesti. Uskoisin BMW Series 2 Active Tourerin saavuttavan suosion myös BMW:hen tähän asti kielteisesti suhtautuvien joukossa pienen sulattelun jälkeen. Suosion voisi kuvitella olevan aivan huomiota herättävän uteliasta. Kertokaa muutkin mielipiteenne olenko ajatuksineni oikeassa.

    Itse hyväksyin etuveto-BMW:n heti kun näistä tietoa alkoi tihkumaan, positiivisena asiana vaikka monille uutinen oli jotenkin käsittämätön. Mutta ei kai enään vaan laajasti hyväksytty auto sillä kysyntään vastattiin tarjoamalla pienen tila-auton muodossa laadukas premium. Viimeistelyn ollessa sisustuksia myöden taattua BMW laatua mitään ei siis ole jätetty vaille huomiota eikä siten sattuman varaan kun BMW:stä puhutaan. Tämä uusi tuttavuus tuskin jättää ketään kylmäksi oli sitten puolesta tai vastaan.


    http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014080118526848_at.shtml




    Mielenkiintoinen auto monella tavalla. Kirjoituksesi herätti sekin monia kysymyksiä. Ketkä ovat nämä etuvetoisten nimeen vannovat? En tiedä ainoatakaan. Entä BMW:hen kielteisesti suhtautuvat? En tiedä sellaisiakaan, BMW kerää varmasti arvostusta kaikilta autoista kiinnostuneilta. Entä minkälaista on huomiota herättävän utelias suosio?

      
  • Lefa:

    tracktest:
    Etuvetoinen BMW on pian etuvetoisten autojen nimeen vannovien huulilla kirjaimellisesti. Uskoisin BMW Series 2 Active Tourerin saavuttavan suosion myös BMW:hen tähän asti kielteisesti suhtautuvien joukossa pienen sulattelun jälkeen. Suosion voisi kuvitella olevan aivan huomiota herättävän uteliasta. Kertokaa muutkin mielipiteenne olenko ajatuksineni oikeassa.

    Itse hyväksyin etuveto-BMW:n heti kun näistä tietoa alkoi tihkumaan, positiivisena asiana vaikka monille uutinen oli jotenkin käsittämätön. Mutta ei kai enään vaan laajasti hyväksytty auto sillä kysyntään vastattiin tarjoamalla pienen tila-auton muodossa laadukas premium. Viimeistelyn ollessa sisustuksia myöden taattua BMW laatua mitään ei siis ole jätetty vaille huomiota eikä siten sattuman varaan kun BMW:stä puhutaan. Tämä uusi tuttavuus tuskin jättää ketään kylmäksi oli sitten puolesta tai vastaan.


    http://www.iltalehti.fi/autotestit/2014080118526848_at.shtml


    Mielenkiintoinen auto monella tavalla. Kirjoituksesi herätti sekin monia kysymyksiä. Ketkä ovat nämä etuvetoisten nimeen vannovat? En tiedä ainoatakaan. Entä BMW:hen kielteisesti suhtautuvat? En tiedä sellaisiakaan, BMW kerää varmasti arvostusta kaikilta autoista kiinnostuneilta. Entä minkälaista on huomiota herättävän utelias suosio?




    Etuvetoisten nimeen vannovat tulevat luonnollisesti perinteisen takavedon ja nelivetoisen BMW:n ulkopuolelta. Etuvetoisten autojen valmistajien parissa vuosia olleet kuljettajat ovat näitä pontentiaalisia ostajia jotka haluavat astua laadukkaamman auton rattiin. Nyt etuveto-BMW tarjoaa siihen mahdollisuuden eikä hinta ole myöskään esteenä kokea vedet seisauttava premium elämys.



    Kielteisesti suhtautuvat ovat niitä jotka eivät oikein hyväksy saksalaisia autoja noin ylipäänsä, kyllä näitä on vaikka en itsekään ole kasvotusten tavannut ainoatakaan. Ehkä siinä on kyseessä ihmiset jotka huutelevat puskista ja netti on siihen oiva väline.



    Huomiota herättävä suosio voisi olla vaikka sellaista jossa merkkiliikkeen oven saranat joudutaan voitelemaan kun ovi käy taajaan kansan halutessa uuden etuveto-BMW:n rattiin. :sunglasses:

      
  • Minun näkökulmasta viimeinen oikea Bemari oli takavetoinen vapaastihengittävällä rivikuutosella varustettu auto. Niiden jälkeen tehdas on vain tehnyt kulkuneuvoja.

      
  • Minun mielestä BMW Isetta. :smirk:

      
  • Lefa:

    Minun näkökulmasta viimeinen oikea Bemari oli takavetoinen vapaastihengittävällä rivikuutosella varustettu auto. Niiden jälkeen tehdas on vain tehnyt kulkuneuvoja.




    Tuohon kun lisätään vielä vapaastihengittävät M-sarjalaiset niin siinähän se. Tosin kovassa premium kilpailussa BMW:n teknisen kehityksen suuntaa kaikkineen ei voida muutttaa jos halutaan pysyä tuossa armottomassa kilpailussa kehityksen kärkenä. Tuotahan BMW ansiokkaasti toteuttaa kaikilla uusilla toimillaan ja valittu strategia näyttää toimivan.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit