WV Golf VII

273 kommenttia
1246710
  • Kas kun et alkanut änkyttämään jotain yhtä typerää myös hevoskauppiaista. Väännetäänpä vielä kerran rautalangasta, kun näyttää olevan kovin vaikeata ymmärtää edes perusteita.



    Näissä MQB:n moottoreissa ei ole nokkaketjua. Ilman ketjua ei ole myöskään ketjuvikoja. Onko tuossa riittävä tilastopohja väitteelleni? Kaikki moottorit, joita tarjotaan MQB:n kanssa, ovat uusia. Ja kuten nyt vaikka tuo nokkaketjuttomuus, integroitu pakosarja ja ottomoottoreiden virtaussuunnan kääntäminen osoittavat, niin muutokset eivät ole pintapuolisia, vaan voidaan perustellusti puhua täysin uusista moottoreista.

      
  • NHB:

    Kas kun et alkanut änkyttämään jotain yhtä typerää myös hevoskauppiaista. Väännetäänpä vielä kerran rautalangasta, kun näyttää olevan kovin vaikeata ymmärtää edes perusteita.

    Näissä MQB:n moottoreissa ei ole nokkaketjua. Ilman ketjua ei ole myöskään ketjuvikoja. Onko tuossa riittävä tilastopohja väitteelleni? Kaikki moottorit, joita tarjotaan MQB:n kanssa, ovat uusia. Ja kuten nyt vaikka tuo nokkaketjuttomuus, integroitu pakosarja ja ottomoottoreiden virtaussuunnan kääntäminen osoittavat, niin muutokset eivät ole pintapuolisia, vaan voidaan perustellusti puhua täysin uusista moottoreista.




    NHB:n tulisi ottaa hieman selkoa ennenkuin alkaa kirjoittaa puppua. Ensiksikin MQB-plattformi ei ole vaikuttanut mitenkään, onko moottori asennettu autoon poikittain vai pitkittäin. Toiseksi MQB-moduulirakenne ei ole erikoisesti antanut aihetta muuttaa 1,2- ja 1,4-litraisten moottoreiden ketjuongelmaa; syy on ollut maineen parantaminen.



    NHB:n tulisi lopettaa änkyttämisensa ilmeisen subjektiivisten VW:n palkkalistaprobagandan levittäjänä.



    Edes lievää OBJEKTIIVISUUTTA vaaditaan myös näillä palstoilla.

      
  • Vaikken olekaan NHB, niin:



    Huoh. En tiedä kuinka paksua rautalankaa pitäisi olla, että sinun luetunymmärtämisesi alkaisi löytyä. Miten perkeleessä koneessa voi olla ketjuongelmia, jos sitä ketjua ei ole?



    Sinun mielestäsi objektiivista olisi siis olettaa, että sellaisissakin VW:n koneissa on jakoketjuongelmia joissa ei ensinkään ole jakoketjua?

      
  • En ole koskaan pitänyt VW'n tuotteista. Ne ovat minulle liian ajattomia = tylsiä (vaikka pesee korelaisten pokemon valosirkuksen), autot ovat usein kylmiä talvella ja merkki ei vain sytytä audi mukaanlukien. Tämänhän voi sanoa kuka vain, merkistä kuin merkistä.



    Osa kaveriporukasta sen sijaan pitää VW konsernin tuotteista enemmän kuin hullu puurosta. Vaikka merkkiuskollisia ovatkin, niin ovat aika avoimia autojensa ongelmista. En ole huomannut VW'n tuotteiden olevan keskimäärin mitenkään ongelmallisempia kuin muutkaan merkit.



    Mihin tänä "VW ei ole luotettava" propakanda perustuu? Dataa?



      
  • KAP1936:


    NHB:n tulisi ottaa hieman selkoa ennenkuin alkaa kirjoittaa puppua. Ensiksikin MQB-plattformi ei ole vaikuttanut mitenkään, onko moottori asennettu autoon poikittain vai pitkittäin. Toiseksi MQB-moduulirakenne ei ole erikoisesti antanut aihetta muuttaa 1,2- ja 1,4-litraisten moottoreiden ketjuongelmaa; syy on ollut maineen parantaminen.

    NHB:n tulisi lopettaa änkyttämisensa ilmeisen subjektiivisten VW:n palkkalistaprobagandan levittäjänä.

    Edes lievää OBJEKTIIVISUUTTA vaaditaan myös näillä palstoilla.




    Tuskin edes ymmärrät, minkä luokan p##kaa kirjoitat. Onko kaiken muunkin ymmärtäminen ollut aina yhtä vaikeaa? Voin kyllä kuvitella kuinka siellä jossakin mietit, että mitä tekemistä ketjuttomuudella on ketjuvikojen kanssa.



    Jos moottorissa ei ole ketjua, niin ei siinä ole kyllä ketjuongelmiakaan. Mitä ihmeen "tilastopohjaa" tuon todistamiseen tarvitaan tai mitä tekemistä propagandalla on tämän kanssa? Vastaa kysymykseen kun näköjään vieläkin jaksat änkyttää tätä täysin selvää faktaa vastaan!



    Onnistuit näköjään ymmärtämään moottorin virtaussuunnan kääntämisenkin väärin. En tietenkään tarkoittanut sitä, että pitkittäinen asennus olisi muutettu poikittaiseksi tai päinvastoin. Kyse on siitä, että koko MQB on rakennettu 12 astetta taaksepäin kallistetun etupuolelta imevän moottorin ehdoilla. Kyse on siis siitä, että aiemmin moottorien imu- ja pakopuolet ovat vaihdelleet aivan kuten myös moottorien kallistussuunta. Horinasi pitkittäisistä moottoreista on taas sitä itseään. Kysy joltakin kielitaitoiselta, että mitähän mahtaa tarkoittaa Modularer Querbaukasten.



    Itse uskon, että ketjun korvaaminen hihnalla on ollut ihan tarjonnan sanelema juttu. Conti on esitellyt uusin ominaisuuksin varustetun hihnan, jolla Volkkari uskoo pääsevänsä parempiin tuloksiin kuin ketjuilla. Tämä on pienoinen trendi alalla. Fordin ja PSA:n viimeisimmät moottorit käyttävät samaa hihnaa.

      
  • VW on ovelasti antanut lehtien ensikoeajoihin vain tehokkaammilla moottoreilla varustettuja versioita. Mielenkiintoista onkin nähdä vertailutesti 1,6-litraisista käsivaihteisista dieseleistä. Miten menestyy vertailussa 105-hevosvoimaisella dieselmoottorilla ja 5-vaihteisella käsivaihteistolla varustettu uusi Golf, jossa siis on kaiken lisäksi takana yksinkertainen yhdystukiakselisto tehokkaampien mallien monivarsituennan sijaan?? Hintaa 4-oviselle (Comfortline)kertyy lähes 25 000 eur.

      
  • NHB:

    juster:

    Toinen asia on luotettavuus. TSI moottorit ja DSG vaihteistot eivät ole olleet luotettavuuden synonyymeja. Samoin maahantuojan suhtautuminen on suomalaisenkin mittapuun mukaan ylimielistä. Täytyy osoittaa todellista siviili rohkeutta ostaa omalla rahalla TSI lepuutustoiminnolla ja DSG:llä ryyditettynä.


    Mitä erikoista tuossa TSI:ssä lepuutustoiminnolla on? Lepuutukseen käytetty tekniikka on jo koeteltu Audin Valveliftin muodossa, eikä se ole osoittautunut vikaherkäksi. Ja voinemme olla kokolailla varmoja siitä, ettei viimeaikoina palstatilaa saaneet nokkaketjuongelmat koske MQB:n moottoreita.




    Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut, niin MQB:llä ei ole mitään suoranaista tekemistä moottoritekniikan kanssa.

    Nokkaketjuongelma on poistettu palaamalla takaisin jakohihnaan, jota on aikaisemmasta parannettu niin että sen vaihtoväli on Volkswagenilla nyt 250'000 kilometriä eikä kiinnosta esim. hiiriä, kuten VW:n edustaja on kertonut.



    NHB on täydellinen VW-ryhmän aivopesemä fakki-idiootti, joka henkeen ja vereen puolustaa edustamiaan tuotteita. VW-ryhmän johtokin tunnustaa tyyppiviat ja korjaa niitä uudemmissa versioissa maineen ja takuukustannusten vuoksi.

      
  • KAP1936:


    NHB on täydellinen VW-ryhmän aivopesemä fakki-idiootti, joka henkeen ja vereen puolustaa edustamiaan tuotteita. VW-ryhmän johtokin tunnustaa tyyppiviat ja korjaa niitä uudemmissa versioissa maineen ja takuukustannusten vuoksi.




    Taitaa ottaa koville se, etteivät höpinäsi mene läpi. Se on kuitenkin positiivista, että olet ottanut edes vähän asioista selvää tuon hihnan suhteen. Negatiivista on taasen se, että tuonkaan jälkeen et kykene myöntämään ilmeistä. Vai voitko jo nyt asiaa selviteltyäsi tunnustaa, että "tilastopohja" on varsin kattava todistamaan nokkaketjuongelmien loppuneen?



    Kun nyt lainauksestasi päätellen haluat siirtyä seuraavaan aiheeseen ensimmäisen hyökkäyksen epäonnistuttua, niin mitä jos unohtaisit laimeat henkilökohtaisuudet ja kirjoittaisit oikein vasta-argumentin? Mistä syystä Audin aiemmin hyvällä menestyksellä käyttämä mekanismi olisi muuttunut epäluotettavaksi nyt, kun siitä on vain poistettu toisen nokan profiili?



    Jos uskot itseesi, niin voimme kyllä tarkistaa sen, mitä tuotteita edustan. Ihan pienestä panoksesta en tosin harvoja päiviä Suomessa siihen uhraa eli panoksen pitää olla tuntuva.

      
  • Uusissa dieselmoottoreissa on myös mielenkiintoisia uudistuksia. Tärkeimmät muutoksen lienevät kitkojen vähennys, imusarjan yhteyteen rakennettu välijäähdytin, jäähdytysjärjestelmä ja matalapaine-EGR. Hihnasta tässä on jo keskusteltukin.



    Kitkat ovat vähentyneet 15 prosenttia mm. vesi- ja öljypumpun optimoinnillaja pinnoitteilla.



    Välijäähdytin on nyt lämmönvaihdin suoraan imusarjan yhteydessä. Ahtoilman lyhyempi reitti on tiputtanut ahtoputkiston tilavuuden noin puoleen. Sen tuntuu nopeampana kaasuvasteena. Myös putkiston painehäviöt ovat puolittuneet.



    Koneessa on kolme vesikiertoa. Sisätilojen lämmitykseen on moottorin lämpenemisvaiheessa pääkierrosta erilleen kytkeytyvä mikrokierto, irtikytkeytyvällä mekaanisella pumpulla varustettu pääkierto ja matalassa lämpötilassa olevan erillinen välijäädyttimen kierto. Suurimmat edut pitäisivät olla nopeampi sisätilojen ja moottorin lämpeneminen sekä vähäisempi tehon tarve.



    Pakokaasujen takaisinkierratys on matalapaine-EGR, joka tarkoittaa pakokaasujen ottamista turbon ja hiukkassuodattimen takaa. Nyt se ilmamäärä, joka aikaisemmin ohjattiin ennen turboa takaisin imukanavistoon, menee turbon pakoturbiinin läpi. Tämä parantaa turbon hyötysuhdetta ja kaasunvastetta. EGR:n muutoksen ansiosta turbo pyörii suuremmilla kierroksilla varsinkin osakuormilla, jonka ansiosta se reagoi nopeammin pyyntöihin suuremmasta väännöstä. Hiukkassuodattimen jälkeen pakokaasut ottava EGR pitänee myös imukanavat puhtaana.



    Dieseleiden lämpenemistä ja kaasuvastetta moni on kritisoinut. Näiden asioiden eteen on nyt ainakin tehty töitä. Samoin kulutusta on yritetty tipuuttaa. Pian nähdään, miten hyvin näiden asioiden parantamisessa on onnistuttu.

      
  • Yksi ISO suunnittelu mokahan tuossa silti on.



    Kone on väärinpäin asenttuna sinne keulalle. Imupuoli edessä ja pakopuoli takana. Alkaa taas volkkarit työntämään jäitä koneseen imusarjasta ja öljyt lentää pihalle kun talvisin jäätää.



    Eihän kukaan järissään oleva suunittelija konetta noin päin asenna. Ellei sitten suurin syy ole säästöt, joita tuolla tavalla kieltämättä syntyy. Luonnollisesti käyttäjät maksaa tämänkin mokan kun kyseessä VAG.

      
  • Volkkarin mustamaalauskampanja taas käynnissä. Tälläkin kertaa liikkeellä olet vain joko vajavaisella ymmärryksellä tai valheita levittelemässä. Kun tahtotila on oikea, ei tarinoiden tueksi totuutta tarvita.



    Volkkarin ja muidenkin valmistajien dieseleiden ongelmat ovat syntyneet EGR:n ja välijäähdytyksen yhteisvaikutuksesta. Tehokas ilmaan jäähdyttävä välijäähdytin jäähdyttää EGR:n kierrättämää kosteaa ilmaa niin tehokkaasti, että sopivissa olosuhteissa imuputkistoon tiivistyy vettä.

    http://www.club-peugeot.com/forum/index.php?action=printpage;topic=713.0



    Ilmaan jäähdyttävä välijäähdytin kun on joka tapauksessa keulalla suoraan ilmavirrassa, joten moottorin asennussuunnalla on hyvin vähän tekemistä tämän kanssa. Tämä uusi moottori poikkeaa olennaisesti tässä suhteessa. välijäähdytin on nyt imusarjan yhteydessä toimiva ja siirtää lämpöä veteen. Viimalle uudessa moottorissa "näkyy" hyvin vähän imuputkistosta. Ainoastaan osa välijähdyttimen päädystä on näkyvillä. Tilanne on siis täysin eri kuin perinteisen ilmaan jäähdyttävän välijäähdyttimen kanssa.

    image



    Tuo on ehdottomasti yksi markkinoiden vähiten viimaongelmasta kärsivistä dieselin imuputkistoista. Miten ihmeessä saat Ryne tuosta ISON ongelman?



    Toinen muita moottoreita vaivannut ongelma on huohotinputken jäätyminen. Eipä sekään tunnu asennussuunnasta olevan kiinni. Kovin rajulla prosentilla tuntuvat Hiluxin turbot hajoilevan, vaikka moottori on poikittain asennettu.

      
  • Vielä pari kuvaa Rynelle:

    image



    image

      
  • Eihän siinä jäädyttämisessä ole muut onnistuneetkaan kuin volkkari ja ranskikset.



    Joo ja Hiluxeista myös porsii noita mutta sillä pienellä erolla, että eivät maksata niitä asiakkailla edes vanhemissa tapauksissa.



    Ihan turha esitellä noita volkkari kuvia, kaikki mitä sieltä on viimevuosina(95-2012)tullut on ollut enemmän tai vähemmän sekundaa. TSI,DSG,Can-väylä, nivelet,ovenkahvat,kannet,lämmityslaitteet,öljynkulutus...... Lähes kaikki a-ä:n väliltä löytyy.



    Kaikissa em.tyyppivikojen tuotekehityksen maksajana olleet käyttäjät.



    Odotellaan nyt vuosi-pari, jotta nähdään miten toimii? Volkkarin tapauksessa ihan turha "vouhkata" etukäteen. Eli kannattaa katsoa ensin rauhassa miten toimii jos nyt sattuu toimimaan.



    Mies hehkuttaa täällä lämmityslaitteita,nokkien kästävyyttä,laatikoiden kästävyyyttä ja ties mitä. Mutta kun ko.merkki ei ole tuollaista vielä tähän päivään mennessä kyennyt rakentamaan niin miksi nyt? Mihin perustat tämän? Saat ilmeisesti tiliä tästä?



    Eikö meillä arvostelijoilla ole näyttää enemmän faktaa surkeudesta kuin sinulla hyvyydestä? Asia toki voi olla tosin muutaman vuoden päästä mutta sen näyttää ainostaan aika. Tunnustan ilomielin olleeni väärässä kirjoituksissani jos aihetta tähän löytyy.



      
  • Ryne:


    Mies hehkuttaa täällä lämmityslaitteita,nokkien kästävyyttä,laatikoiden kästävyyyttä ja ties mitä. Mutta kun ko.merkki ei ole tuollaista vielä tähän päivään mennessä kyennyt rakentamaan niin miksi nyt? Mihin perustat tämän? Saat ilmeisesti tiliä tästä?




    Palkanmaksajani voidaan kyllä tarkastaa, kunhan vain panoksista päästän yksimielisyyteen. Volkkariin tai muihinkaan automerkkeihin jäljet eivät johda.



    Sen kummemmin en näitä hehkuta. Olen vain kiinnostunut tekniikasta ja haluan tuoda esille uusia innovaatioita. Ne antavan luvan odottaa parannusta tietyissä asioissa, lopputulos nähdään kuitenkin vasta käytännössä. Jos luet viestini loppuun asti, niin siellä tämä pitäisi selvitä. Taitaa olla vain niin, että sinulla on niin kiire mustamaalaamaan Volkkaria, ettet malta lukea loppuun:

    Pian nähdään, miten hyvin näiden asioiden parantamisessa on onnistuttu.



    Nokkien kestävyyteen luotan siksi, koska sama rakenne on ollut jo vuosia käytössä ilman yhtään korviini tullutta ongelmaa. Oletko sinä kuullut ongelmista? Etkö juuri sinäkin jotain tuollaista vaatinut. Mitä väärää tässä on?



    Lämmityslaitteen toimintaan liittyen on tehty merkittäviä rakenteellisia muutoksia. Nämä antavat aihetta odottaa parempaa, onnistuminen täsä selviää pian. Mitä väärää tässä on? Eikö uudesta tekniikasta saisi kirjoittaa?



    Laatikoiden kestävyyden hehkuttaminen on puhtaasti mielikuvituksesi tuotetta.



    Eikö meillä arvostelijoilla ole näyttää enemmän faktaa surkeudesta kuin sinulla hyvyydestä? Asia toki voi olla tosin muutaman vuoden päästä mutta sen näyttää ainostaan aika. Tunnustan ilomielin olleeni väärässä kirjoituksissani jos aihetta tähän löytyy.


    Etkö tosiaan löydä tästä aihetta myöntää olleesi väärässä? Faktat ovat sinulla täysin hukassa. Tuo kondenssiveden kertyminen on tämän uuden rakenteen vahvuus. Se on faktaa. Rakenne on sen suhteen yksiselitteisen hyvä ja sinä kirjoitat sen olevan iso ongelma tälle rakenteelle. Lupauksista huolimatta et kuitenkaan tunnustanut olleesi väärässä, vaan kirjoitit sekalaisen kaikkea avautumista sisältävän kasan. Sinussa ei näytä olevan miestä tunnustamaan virheitään.

      
  • KAP1936:

    NHB:
    Kas kun et alkanut änkyttämään jotain yhtä typerää myös hevoskauppiaista. Väännetäänpä vielä kerran rautalangasta, kun näyttää olevan kovin vaikeata ymmärtää edes perusteita.

    Näissä MQB:n moottoreissa ei ole nokkaketjua. Ilman ketjua ei ole myöskään ketjuvikoja. Onko tuossa riittävä tilastopohja väitteelleni? Kaikki moottorit, joita tarjotaan MQB:n kanssa, ovat uusia. Ja kuten nyt vaikka tuo nokkaketjuttomuus, integroitu pakosarja ja ottomoottoreiden virtaussuunnan kääntäminen osoittavat, niin muutokset eivät ole pintapuolisia, vaan voidaan perustellusti puhua täysin uusista moottoreista.


    NHB:n tulisi ottaa hieman selkoa ennenkuin alkaa kirjoittaa puppua. Ensiksikin MQB-plattformi ei ole vaikuttanut mitenkään, onko moottori asennettu autoon poikittain vai pitkittäin. Toiseksi MQB-moduulirakenne ei ole erikoisesti antanut aihetta muuttaa 1,2- ja 1,4-litraisten moottoreiden ketjuongelmaa; syy on ollut maineen parantaminen.

    NHB:n tulisi lopettaa änkyttämisensa ilmeisen subjektiivisten VW:n palkkalistaprobagandan levittäjänä.

    Edes lievää OBJEKTIIVISUUTTA vaaditaan myös näillä palstoilla.






    ONKOHAN TÄMÄ 1936 SYNTYMÄ VUOTESI SILTÄ TUNTUU

    SIIS SEISKA KORIMALLIN GOLF AUTOISSA EI OLE NOKKA KETJUA

    VAAN HIHNA JOS YMMÄRT MITÄ SE TARKOITTAA NE ON TÄYSIN UUSIA

    MOOTTOREITA JA MYÖS LÄMPPÄRI TOIMII HYVIN JA NOPEASTI AUTO

    LÄMPENEE SISÄLTÄ JAAA ÄÄNI ERISTYS ON HUOMATTAVASTI PAREMPI

    KUIN AIKAISEMMIN KÄVIN ITSE KOKEILEMASSA N 10 DB HILJAISEMPI KUIN 08 1.4 TSI SATASEN VAUHDISSA EI SIIS RENKAAT RALLATA ENÄÄ SISÄLLE JUURI OLLENKAAN,,,








    etm
      
  • ne jäät ei olleet missään autossa imusarjassa koita ymrtää imusarjat on muovia(komosiiti&#228:wink: minun oma käsitys on siitä jään muodustuksesta on tämä että ajetaan lähes kylmällä koneella lyhyitä duunimatkoja motaria suht kovaa inter coolerit on metalli seoksia joissa se kostea ilma jäätyy päivällä pienessä pakkasessa koneet jäähtyy päivän sen 8-9 tuntia jälleen lyhyt kotimatka näin epäilen jää kiteiden muodustuvan ja sitten saattaa irrota ja tuhota venttiilikoneistoa siihen varmaan auttais nämä viima suojat jota myös itse käytän bensa autossa

    t:etm

    etm
      
  • Missä volkkarin koneessa tuo nokkarakenne on ollut vuosia käytössä?

      
  • http://www.audiworld.com/news/08/audi-valvelift-system/content.shtml



    Joko Ryne perustelet sen, että miten veden kondensoituminen välijäähdyttimeen voi olla ISO ongelma, vaikkei moottorissa ole ilma-ilma-välijäähdytintä? Samalla voit myös kertoa sen, että mitä tekemistä moottorin asennussuunnalla on tämän kanssa?

      
  • Kerro ensin missä volkkarin koneessa tuo nokkarakenne on ollut? Anna kun arvaan ei missään!



    Miten se kondensoituminen oli iso ongelma volkkarin vapari 1.6 ja 1.4 koneissakin joissa ei ollut koko välijäähdytintä? Myös näiden moottoreiden (APU,APX jne. kaikki A-alkuiset) "jäätyminen" oli ongelma sitten olikin öljyt kentällä.

      
  • Kerro myös miten on myös ISO ongelma tehdä lämmin auto vaikka kaikki muut onnistuu siinä?



    Kerro samalla miksi on ISO ongelma tehdä ovi joka aukeaa myös talvella?



    Kerro toki miksi on ISO ongelma tehdä automaattilaatikko joka kestää yli 100tkm?



    Kerro toki lisää myös siitä, miksi on ISO ongelma tehdä turbo jonka laakerointi kestää yli 30tkm?



    Kerro myös transportereiden 2,5 dieseleiden kansista, miksi niihin oli ISO ongelma tehdä kansi joka kestää edes 60tkm?



    Lista on loputon viimevuosien ajalta, enkä jaksa sitä enää jatkaa.



    Nuo kaikki ovat mahdottomia toteuttaa niin kauan kun volkkari jatkaa tuolla säästöjen maksimointi linjalla. Eikö sen "talousneron" ideat nähty jo Opelilla?





      
  • Ryne:

    Eikö sen "talousneron" ideat nähty jo Opelilla?




    Lopetti jo aikaa sitten volkkarilla...

    http://www.history.com/this-day-in-history/last-day-at-vw-for-jose-ignacio-lopez

      
  • Ryne:

    Kerro ensin missä volkkarin koneessa tuo nokkarakenne on ollut? Anna kun arvaan ei missään!




    Vikaan meni arvaus

    https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uusi-vw-polo-gt-lepuuttaa-sylintereita

      
  • VW:n bensaturbojen jakoketju ongelmat ovat syynä siihen että palataan takaisin hammashihnaan. On hieman erikoista että muilla jakoketjut ovat "huoltovapaita" ja ongelmattomia keston suhteen ja VW:lla kaikkea muuta suoranaisia ongelmapesiä. Nyt sitten lanseerataan jakohihna joka on huoltovapaa. Jokainen automies tietää että jakohihna kestää hidasta venymistä 60 000 - 80 000 kilometriä ennenkuin menee vaihtoon tai katkeaa, isolla riskillä jotkut ajaa ylikin suositellun vaihtovälin. Ei suositeltava vaihtoehto.



    Toivoa sopii, että nyt markkinoitu "huoltovapaa" kumiseoksesta valmistettu hammashihna tosiaan on niin kestävä, ettei tikittävä pommi oikesti laukea käyttäjien eteen kaikessa karmeudessaan. Sitä en tietenkään toivo, vaan toivon parasta niille jotka kyseisiin tuotteisiin vielä luottavat. Ison riskin markkinoinnin palautus yritys on ainakin ennennäkemätön ja rohkea "huoltovapaa" jakohihna. Onnea matkaan.



    Asiallista kritiikkiä ei kannata heti huutaa mustamaalamiskampanjaksi. Keskustelu on ihan tervettä, salailu ja kieltäminen mielestäni ei.

      
  • Ryne:



    Eipä tunnu vastauksia tulevan. Kuten sanoin, sinussa ei ole miestä tunnustamaan virheitään. Ymmärrän kyllä, että mieluimmin vaihtaisit puheenaiheen toisaalle...



    Etkö osaa avata linkkiä vai mistä kenkä puristaa venttiilikoineiston kanssa? Jos ulkomaisia kieliä et ymmärrä, niin linkin takaa löytyy kyllä havainnollinen kuvakin.

      
  • tracktest:

    Jokainen automies tietää että jakohihna kestää hidasta venymistä 60 000 - 80 000 kilometriä ennenkuin menee vaihtoon tai katkeaa, isolla riskillä jotkut ajaa ylikin suositellun vaihtovälin. Ei suositeltava vaihtoehto.

    Toivoa sopii, että nyt markkinoitu "huoltovapaa" kumiseoksesta valmistettu hammashihna tosiaan on niin kestävä, ettei tikittävä pommi oikesti laukea käyttäjien eteen kaikessa karmeudessaan. Sitä en tietenkään toivo, vaan toivon parasta niille jotka kyseisiin tuotteisiin vielä luottavat. Ison riskin markkinoinnin palautus yritys on ainakin ennennäkemätön ja rohkea "huoltovapaa" jakohihna. Onnea matkaan.

    Asiallista kritiikkiä ei kannata heti huutaa mustamaalamiskampanjaksi. Keskustelu on ihan tervettä, salailu ja kieltäminen mielestäni ei.




    Tuossa olisi varmaan tiedoissasi päivityksen paikka.

    Montako uutta autoa on myytävänä jossa olisi noin lyhyt vaihtoväli hihnalle?

    Omissa autoissani on vaihtoväli 150 ja 160tkm.

    Esim PSA-FORD dieseleissä on vaihtoväli jopa 240tkm.

    Aiankin joissain merkeillä on otettu huomioon "pohjoiset" olot ja vaihtoväliä lyhennetty valmistajan suosituksesta.



    Toisaalta tuo ilmaisu elinikäinen ei päde suomessa, kun autoilla ajataan kauemmin ja enemmän kuin muualla.

    Esim taisi opelilla olla autolle vähän aikaa sitten maailmalla tarjolla elinikäinen takuu joka päättyi 160tkm...

      
  • tracktest:

    VW:n bensaturbojen jakoketju ongelmat ovat syynä siihen että palataan takaisin hammashihnaan. On hieman erikoista että muilla jakoketjut ovat "huoltovapaita" ja ongelmattomia keston suhteen ja VW:lla kaikkea muuta suoranaisia ongelmapesiä. Nyt sitten lanseerataan jakohihna joka on huoltovapaa. Jokainen automies tietää että jakohihna kestää hidasta venymistä 60 000 - 80 000 kilometriä ennenkuin menee vaihtoon tai katkeaa, isolla riskillä jotkut ajaa ylikin suositellun vaihtovälin. Ei suositeltava vaihtoehto.




    Mitä olet mieltä siitä, että sama hihna on tullut PSA:n ja Fordin uusimpiin koneisiin? Lisää on vielä tulossa. Tuskinpa Volkkarin ketjujen laatuongelmilla on ollut noille merkeille ollut mitään merkitystä. Hihnojahan on monilla huoltoväleillä. Nykypäivän "normaalit" hihnat kestävä kaksi kertaa tuon mainitsemasi matkan. Hihnaa ei myöskään vaihdeta venymisen vuoksi.



    Väitteet siitä, että muiden valmistajien nokkaketjut olisivat olleet ongelmattomia, ovat taas tuota mustamaalaamista. Volkkarin ongelmat ovat todellisia, mutta on niitä ongelmia ollut muillakin valmistajilla. Tässä pari esimerkkiä:

    https://www.youtube.com/watch?v=IjAEpnnv-QM



    https://www.youtube.com/watch?v=H_rVlF0494g&feature=related

      
  • finman:

    Itselläni oli 80-luvun alkupuolen BMW jossa oli hihna 80 000 km:n vaihtovälillä joten aikaa on ja paljon. Ketjukoneita kaikki siitä eteenpäin(BMW). Ketjuihin ne alkoivat vaihtua siellä 80-luvun lopusta alkaen. Nyky autojen hammashihnan vaihtoväli päivitys on aiheellinen, aika pitkiä ovat joten kestää ne aika paljon. "Huoltovapaa" jakohihna on silti rohkeaa mielestäni.







    NHB:

    Onnea vaan kaikille käyttäjille. Mustamaalamiskampanjat tuli ne mistä päin hyvänsä ja mille merkille tahansa ovat huvittavia ja minulla ei ole mitään syytä toimia näin.



    Se että valintani on BMW ollut jo 25v ei tee minusta VW-konsernin vihaajaa ei sinne päinkään oma suosikkini on tuolta puolen vapaastihengittävä mielestäni hienoin Audi RS 5. Holicille tuttuakin tutumpi.



    Mikä lie syynä kyseisiin ongelmiin sitä, kun ei tiedä, mutta kyllä näitä maanantai yksilöitä varmasti löytyy joka merkiltä. Niitä vaan tulee eikä kukaan tiedä milloin.

      
  • Onko tätä uutta Golfia kukaan koeajanut? Onko ero Audi A3 malliin millainen? Ainakin tuo A3 tuntuu saaneen suitsutusta eri tahoilta.



    Pikaisten hinnastojen tutkimisen perusteella Golf ja Audi A3 mallien hintaero olisi pienempi suhteutettuna edelliseen sukupolveen. Tosin tarkkaa analyysiä en tehnyt varuste eroista.

      
  • tracktest:


    Mikä lie syynä kyseisiin ongelmiin sitä, kun ei tiedä, mutta kyllä näitä maanantai yksilöitä varmasti löytyy joka merkiltä. Niitä vaan tulee eikä kukaan tiedä milloin.


    Ei noissa mistään yksilövioista ollut kyse.

      

  • NHB:

    Ei noissa mistään yksilövioista ollut kyse.




    Avaa hieman, jos on tietoa mistä kyseiset viat johtuu. Odotan mielenkiinnolla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit