Kia Optima - tyrmäävän upea

67 kommenttia
13»
  • NHB:

    nimim Erkki:

    Tiloista täytyy tosin todeta, että i40-farkun takajalkatilat ovat loistavat ja paljon paremmat kuin esim. BMW 500-farkussa, jonne ei takimmaiseen asentoon vedetyn etuistuimen taakse enää aikuinen jalkoineen mahdu.


    Oletko havainnut mitään eroa etupenkin jalkatiloissa penkki taka-asennossa?




    Olen kyllä, kieltämättä BMW 5-sarjalaisen penkin saa taaemmas kuin esim. i40:ssä. Jos siis kuljettajana tyytyisin totuttuun kompromissiin, voisi takajalkatila olla lähes samoissa mitoissa. Sama koskee myös mm. M-B E-luokkaa.



      
  • Eihän se optiman vaihteisto/moottori ole viimeisintä tekniikkaa, mutta ei se tiloissa kyllä paljoa häviä 5-bemulle ja e-mersulle, ja painoeroa on yhden matkustajan verran, pääosin vetotavasta johtuen. Kia ja Hyundain kestävyydestä olen kuullut hyvää mm. taksiyrittäjiltä,, ja verrattuina kalleimpiin yleisiin takseihin maassamme.

      
  • Uusin ja edistyksellisin tekniikka on osoittautunut nykyautoissa turhan usein epäluotettavaksi, varsinkin matkan keskeyttävä, siihen verrattuna parkkitutkan häiriöt tuntuu pieniltä harmilta.

      
  • Nimim Erkin kanssa samaa mieltä Mondeosta ja Superbista. Koska vertaan jalkatiloja omaan tai poikani koipien tarvitsemaan, jää meidän noin 180-senttisten taakse toiselle samanmoiselle melko monella takapenkillä riittävästi jalkatilaa. Mutta Mondeo ja Superb ovat jääneet mieleen erityisen tilavina.



    Yleispäteviä mittoja ei löydy, vaan eri ihmiset tarvitsevat tilaa eri suuntiin. 744 on minullakin päätilan osalta rajatapaus korkean istuimen vuoksi.

      
  • viltteri valjami:

    Kelpaisi minulle:

    https://www.youtube.com/watch?v=ZIO0FuPY4gY


    Nyt vaikuttaa premiumilta. Ohjaustunnon puuttuminen on oikeastaan ainoa syy miksi en itse autoa voisi ostaa. Optimakin on yksi tämän hetken kauneimmista autoista ulkopuolelta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit