Missä jenkkilän Golfit kasataan?

10 kommenttia

Volkswagen Recalls Golf and GTI For Steering Problems

Front stabilizer fasteners could come loose and cause loss of steering control.

By David A. Wood

, CarComplaints.com



Posted in Recalls

Volkswagen Recalls Golf and GTI For Steering Problems



July 24, 2014 — Steering problems have caused Volkswagen to order a recall of 2,000 of its newest model year cars, the 2015 VW Golf and 2015 VW GTI.



VW discovered the defect during a routine test drive in March 2014, when the driver heard loud noises coming from the front of the vehicle. An internal investigation found a problem during manufacturing that can cause the stabilizer link fasteners to come loose.



A loose stabilizer link will cause sudden steering problems and possibly such a problem that handling the car could be next to impossible.



The affected Golf and GTI cars were manufactured January 27, 2014, to May 12, 2014.



VW decided to recall the cars on June 30 and recall notices should be in the mail. Volkswagen dealers will replace the front stabilizer links to keep the cars on the road.



Owners of the 2015 VW Golf and 2015 VW GTI can contact Volkswagen customer service at 800-822-8987 and give them recall number 40K9/1W.



Vakavan tuntuinen takaisinkutsu. Ohjauksen osat irtoilee ja tekee auton hallinnasta mahdotonta???


  
  • Jenkkien malli on kasattu Meksikossa. Stabilizer on kallistuksenvakaaja eikä siis ohjauksen osa. Jos kolinasta huolimatta antaa linkin pään irrota, niin kallistelu tekee kyllä auton hallinsa hankalampaa ja siten lisää siten riskiä onnettomuuteen, mutta ei se missään nimessä tee mahdotonta auton hallinnasta.



    http://www.edmunds.com/car-news/2015-volkswagen-golf-gti-recalled-for-steering-problem.html



    http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchResults?searchType=ID&targetCategory=R&searchCriteria.nhtsa_ids=14V412000

      
  • Volkkarin ohjaus ongelmat ovat ilmeisesti erinlaisia kuin Audin mutteriohjaus ongelmat? Tuskin sillä on mitään väliä missä ne Golfit kasataan moni on täällä vakuuttanut ettei paikalla ole mitään merkitystä laadun suhteen.

      
  • Toivottavasti ohjausongelma tulee kuntoon - onhan tuo aika vakava juttu ja VW on kärsinyt jo pitkään aiemminkin samoista ongelmista mm. tukivarsien petettyä jo 90-luvun malleissa.



    Meksikon autot lienee kuitenkin ainakin yhdessä asiassa parempia kuin saksalaiset. Tuttavan uudehko Passat ruostui takakontista puhki ja ovien alalaidatkin olivat korjauksen tarpeessa. Tällä viikolla olen liikenteessä nähnyt uusimman mallin Audi q7:n ja VW Sharanin, joissa on takaluukku ollut ruosteessa. Meksikon malleja: Jetta ja Golf Variant en ole nähnyt ruostuneena.



    Veikkaisin, että ruosteongelma on VAG-konsernilla lienee kaikista automerkeistä pahin, sillä aiemmin tästä kärsineet MB, Ford ja Mazda näyttää ongelmat selättäneen viimeisen 10v sisällä. Tähän kun tulee ohjausongelmat ja ainakin aiemmin vaivanneet TSI- ja DSG-ongelmat, niin alkaa tässä ihmettelemään, että milloin firmalle käy samoin kuin 90-luvun suosikkiautolle Opelille?



    Vai korjataanko nuo sittenkin takuuna mukisematta ja hyvitetään hyvin uuteen vaihdossa ja näin saadaan ketju jatkumaan?

      
  • A Tapio:

    Toivottavasti ohjausongelma tulee kuntoon - onhan tuo aika vakava juttu ja VW on kärsinyt jo pitkään aiemminkin samoista ongelmista mm. tukivarsien petettyä jo 90-luvun malleissa.

    Meksikon autot lienee kuitenkin ainakin yhdessä asiassa parempia kuin saksalaiset. Tuttavan uudehko Passat ruostui takakontista puhki ja ovien alalaidatkin olivat korjauksen tarpeessa. Tällä viikolla olen liikenteessä nähnyt uusimman mallin Audi q7:n ja VW Sharanin, joissa on takaluukku ollut ruosteessa. Meksikon malleja: Jetta ja Golf Variant en ole nähnyt ruostuneena.

    Veikkaisin, että ruosteongelma on VAG-konsernilla lienee kaikista automerkeistä pahin, sillä aiemmin tästä kärsineet MB, Ford ja Mazda näyttää ongelmat selättäneen viimeisen 10v sisällä. Tähän kun tulee ohjausongelmat ja ainakin aiemmin vaivanneet TSI- ja DSG-ongelmat, niin alkaa tässä ihmettelemään, että milloin firmalle käy samoin kuin 90-luvun suosikkiautolle Opelille?

    Vai korjataanko nuo sittenkin takuuna mukisematta ja hyvitetään hyvin uuteen vaihdossa ja näin saadaan ketju jatkumaan?




    Audi Q7 on aina tehty Slovakiassa ja VW Sharan Portugalista. Ruoste ongelma koskee siis myös joitakin Saksan ulkopuollella tehtyjä konsernin tuotteita.

      
  • Olipas siinä taas asiallinen nettiraivopurkaus. Näitähän riittää. Joo en omista Golfia, enkä Astraa vaikka hyviä autoja ovatkin ja toinen niistä on vielä hyvän näköinenkin. Lähinnä ihmettelin, miten eri automallien takaisinkutsut ovat eri maissa eri sisältöisiä, vaikka vehkeet on samoista palikoista kasattu. Voiko maahantuoja esimerkiksi salailla vikoja "Imago syistä" tai valmistumaan perusteella kuten eräänkin auton jarrujen kohdalla tehtiin. Ruotsissa tuli vakava takaisinkutsu ja Suomessa ei mitään.

      
  • -Z-:

    Olipas siinä taas asiallinen nettiraivopurkaus. Näitähän riittää. Joo en omista Golfia, enkä Astraa vaikka hyviä autoja ovatkin ja toinen niistä on vielä hyvän näköinenkin. Lähinnä ihmettelin, miten eri automallien takaisinkutsut ovat eri maissa eri sisältöisiä, vaikka vehkeet on samoista palikoista kasattu. Voiko maahantuoja esimerkiksi salailla vikoja "Imago syistä" tai valmistumaan perusteella kuten eräänkin auton jarrujen kohdalla tehtiin. Ruotsissa tuli vakava takaisinkutsu ja Suomessa ei mitään.




    Kirjoituksessani ei ollut mitään raivoa. Lähinnä hämmennystä ja huvittuneisuutta sinunkaltaisiin kirjoittajiin. Kaveri joka jankuttaa Golfin ongelmista jatkuvasti, häviää kuin pieru saharaan, kun häntä muistutetaan Opelin ongelmista ja hänen suhtautumisestaan niihin. Sinulla se nettiraivo iski silloin, kun keskusteltiin Astran kestotestistä.



    Hämmästelen vain näitä muutamia kirjoittajia, jotka eivät "Volkkariin koske tikullakaan", mutta jotka jatkuvasti googlailevat Volkkareiden vikoja ja kirjoittelevat niistä tännekin. Ja huom, ei siinä mitään, jos nämä kirjoittelisivat kaikista automerkeistä, mutta kun heitä näyttää kiinnostavan vain yhden ei kiinnostavan merkin ongelmat. Kerro meille ensi kerralla Opelin manuaalivaihteista ja niihin liittyvistä ongelmista, kun Opel asiantuntija olet.

      
  • En tiedä mitä päässäsi liikkuu, enkä kyllä edes välitä, mutta kummallinen viha/raivo on heti viesteissäsi vaikka kirjoittaisin tänne mitä tahansa.

    Kerron nyt sitten haluamasi esimerkin Opelin manuaalivaihteistoista:

    Minulla on ollut yli 10 Opelia, joista lähes kaikki uusia. Olen ajanut näillä autoilla noin 1,7miljoona kilometriä. Kaikki ovat olleen manuaalivaihteisia. Yhdessäkään niistä ei ole ollut missään vaiheessa mitää vikaa vaihteissa. Yhteen Vectraan vaihdettiin 2007 takaisinkutsuna kytkin. Tuolla autolla oli sillon ajettu 100tkm, enkä kyllä itse huomannut kytkimessä vikaa, mutta vaihdoin kun ilman sai.

    Tämän yli 30 vuoden ajokokemuksen perusteella voin sanoa että Opel on palvellut minua mainiosti, sekä autona, että organisaationa. On myös kokemusta Toyotasta, VW:stä ja Fordista ja firmojen kautta Hondista, Cadillaceista, Jaguareista ja yhdestä Hummerista.



    Valittavasti premium Audit on jääneet vähälle ajolle - jostain syystä...

      
  • -Z-:

    En tiedä mitä päässäsi liikkuu, enkä kyllä edes välitä, mutta kummallinen viha/raivo on heti viesteissäsi vaikka kirjoittaisin tänne mitä tahansa.
    Kerron nyt sitten haluamasi esimerkin Opelin manuaalivaihteistoista:
    Minulla on ollut yli 10 Opelia, joista lähes kaikki uusia. Olen ajanut näillä autoilla noin 1,7miljoona kilometriä. Kaikki ovat olleen manuaalivaihteisia. Yhdessäkään niistä ei ole ollut missään vaiheessa mitää vikaa vaihteissa. Yhteen Vectraan vaihdettiin 2007 takaisinkutsuna kytkin. Tuolla autolla oli sillon ajettu 100tkm, enkä kyllä itse huomannut kytkimessä vikaa, mutta vaihdoin kun ilman sai.
    Tämän yli 30 vuoden ajokokemuksen perusteella voin sanoa että Opel on palvellut minua mainiosti, sekä autona, että organisaationa. On myös kokemusta Toyotasta, VW:stä ja Fordista ja firmojen kautta Hondista, Cadillaceista, Jaguareista ja yhdestä Hummerista.

    Valittavasti premium Audit on jääneet vähälle ajolle - jostain syystä...




    Kuten jo kirjoitin, mitään vihaa tai raivoa tässä ei ole. Kunhan hämmästelen tuollaista kirjoitustyyliä.



    Sinä sen sijaan et pysty vieläkään perustelemaan, miksi kirjoittelet vioista noin epäjohdonmukaisesti. Hyvä esimerkki oli Golfin ja Astran kestotestit. Varmasti myös itsekin tiedät, että Opelin nykyisessä manuaalilaatikossa on erittäin paljon ongelmia ja maahantuoja suhtautuu korjauksiin ilmeisesti melko nuivasti.

      
  • Ehkä minä nyt sitten olen Ajattelija2013:n ylivoimaisen johdonmukaisuuden rinnalla vain tavallinen epäjohdonmukainen pulliainen.

    Jos tuo Astran kestotesti sinua hiertää, niin minä voin elää sen kanssa, jopa sen tiedon kanssa, että Astra oli AMS:n 100 000kmn kestotestissä yksi parhaista. Jos TM ei ole samaa mieltä, niin vähän se ihmetyttää, koska en usko noin suuriin laadunvaihteluihin.

    Opelin laatikko-ongelmista en ole tietoinen, enkä tiedä mitä mallia tarkoitat. Itse en ole niitä kokenut ja onhan näitä Opeleita ollut. Luulen kuitenkin, että jos ongelmia takuuaikana ilmenisi, koskee sama lainsäädäntö myös Opelia kuin muitakin, mitä tulee korvauksiin.

    Paljon ihmeellisempää on esimerkiksi se, että VW ei ole virallisesti myöntänyt DSG:ssä olevan mitään vikaa. Luultavasti jokunen kuluttaja myös Suomessa on tästä asiasta eri mieltä.

    Mutta tämä kaikki on asian sivusta. Kyselin alussa että onko jenkkien Golfit jossain muualla kuin Saksassa tehtyjä ja NHB siihen asiallisesti vastasi. Se on outoa että sama tuote menee läpi eri maissa eri kriteerein.

    Sinulle tuntuu olevan vain pääasia jokaisen keskusteluketjun torpedointi, tietenkin johdonmukaisesti....

      
  • Ehkä minä nyt sitten olen Ajattelija2013:n ylivoimaisen johdonmukaisuuden rinnalla vain tavallinen epäjohdonmukainen pulliainen.




    Siltä vaikuttaa. Tiedät jopa Amerikan Golfien ongelmat, vaikka Golfia et edes harkitse ostavasi, mutta oman merkkisi ongelmista sinulla ei ole hajuakaan.



    Jos tuo Astran kestotesti sinua hiertää, niin minä voin elää sen kanssa, jopa sen tiedon kanssa, että Astra oli AMS:n 100 000kmn kestotestissä yksi parhaista. Jos TM ei ole samaa mieltä, niin vähän se ihmetyttää, koska en usko noin suuriin laadunvaihteluihin.




    Et tietenkään usko, koska kyse on Opelista. Meinaatko, että TM keksi ne viat aivan itse. Juuri tässä on tuota sinun epäjohdonmukaisuuttasi. Kun TM löytää vikaa Golfista, niin paasaat täällä vioista viikkokaupalla. Kun TM löytää vikoja Astrasta, niin hys hys...vikoja ei ole, TM:n toimitus on mokannut.



    Opelin laatikko-ongelmista en ole tietoinen, enkä tiedä mitä mallia tarkoitat. Itse en ole niitä kokenut ja onhan näitä Opeleita ollut. Luulen kuitenkin, että jos ongelmia takuuaikana ilmenisi, koskee sama lainsäädäntö myös Opelia kuin muitakin, mitä tulee korvauksiin.




    Tuo onkin ihmeellistä. Golfista tiedät kaiken, mutta Opelin varsin yleistä vaihteiston laakereiden hajoamista et tunne. Takuuaikana vika toki korjataan, mutta jos autosta on takuu umpeutunut, niin suhtautuminen on ollut varsin nihkeää, vaikka kyseessä on selvä valmistusvirhe. Ja vaihteistoja on hajonnut todella pienillä kilometrimäärillä. Löydät kyllä tietoa asiasta varsin nopealla googlauksella, mutta jostain syystä sinulla on tapana googlailla vain muiden merkkien vikoja.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit