Tosimiehen auto ?

154 kommenttia
2456
  • Tosimiehen auto on aina kunnossa.

      
  • ...ja tämän pojan auto ei äsken startannut :cry:



    Olin unohtanut eilen lattovalon päälle. Kahden tunnin lataus tarvitaan tähän kohtaan.

      
  • Herbert:

    Vetotapa olikin hyvä yksityiskohta. Huomaako vetävien pyörien sijainnin ns. ei-urheilullisella ajotavalla?


    Kesällä en huomaa, talvella jatkuvasti, vaikka minulle urheilullinen auto on sellainen, jossa hiihtovälineet ja retkikanootti kulkevat hyvin mukana.



    Myös silloin kun tunnen etu- ja takavedon eron, on ajotapani sellainen, että minulle on aivan sama seuraako tunnukseton poliisiauto ajoani vai ei.



    Herbert:

    Tavisluokan tekniikka riittää ja jos sen ympärille rakennetaan käyttäjän tarpeisiin riittävät tilat ja ne kuorrutetaan hyvän näköisellä korilla, mielestäni paketti on varsin käytännöllinen. Homman voi kyllä pilata sillä, että aletaan odottaa siviililiikenteeseen tarkoitetulta autolta autourheiluun liittyviä ominaisuuksia.


    Klassisen kaunislinjainen coupe on minustakin nätti. Jos ei takapenkkiä tarvi eikä hinta ole este, niin mikäs siinä.



    Määrittelystä riippuu, riittääkö pelkkä korimalli, vai vaaditaanko urheilulliselta autolta muutakin kuin kaunis muoto?



    Suorituskyky on siitä huono investointi, että se vanhenee kovin nopeasti tekniikan kehittyessä, mutta aikaa kestäviä muotoja on osattu kyllä tehdä.

      
  • Katsos nyt Ajattelija2013, miten keskustelu urheilullisuudesta on lähtenyt oikealle linjalle! Eikä todellakaan keskustella merkkikerhosta tms. vaan niistä, mitä jo mainitsinkin ja mitä et millään ole halunnut tajuta tähän mennessä.



    740 GLE:

    Määrittelystä riippuu, riittääkö pelkkä korimalli, vai vaaditaanko urheilulliselta autolta muutakin kuin kaunis muoto?




    Kertauksena vielä, niin itse otin termin urheilullisuus esille aiemmassa keskustelunsäikeessä siinä mielessä, että ostajalla on mahdollisuus valita automalliinsa eri tehoisia moottoreita. Jos "haluaa urheilullisuutta, ostaa isomman/tehokkaamman tms. moottorin”. Eikös se mukamas niin mene, että tehokkaamalla moottorilla poljettaessa saa vähän paremman vasteen kuin vähemmän tehokkaalla? Jollekin se on jo urheilullisempaa menoa ihan sellaisenaan, tosin ääripäässä "mikään ei riitä, saati GT-versiot", esimerkinomaisesti.



    Jollekin urheilullisuutta on coupe-versio sedanista, toisille riittää alustan madallus, kolmansille helmasarjan ruksaus tai jälkiasennus ja ratin ja istuimien vaihto. Auton mallin päivitettyä versiota voidaan pitää "urheilullisemman näköisenä" kuin se edellinen, kertaalleen faceliftattu. Jopa punaista väriä pidetään urheilullisempana kuin Suomessa suosituinta hopeaa!



    Urheilullisuus on siis yhtä kaukana ”autoluokituksesta” , ollen vain adjektiivi, kuin mitä toinen adjektiivi vanhoillisuus on luokituksesta ”63+ -vuotiaat eläkkeensaajat”!

      
  • Kumppani:

    Katsos nyt Ajattelija2013, miten keskustelu urheilullisuudesta on lähtenyt oikealle linjalle! Eikä todellakaan keskustella merkkikerhosta tms. vaan niistä, mitä jo mainitsinkin ja mitä et millään ole halunnut tajuta tähän mennessä.

    740 GLE:
    Määrittelystä riippuu, riittääkö pelkkä korimalli, vai vaaditaanko urheilulliselta autolta muutakin kuin kaunis muoto?


    Kertauksena vielä, niin itse otin termin urheilullisuus esille aiemmassa keskustelunsäikeessä siinä mielessä, että ostajalla on mahdollisuus valita automalliinsa eri tehoisia moottoreita. Jos "haluaa urheilullisuutta, ostaa isomman/tehokkaamman tms. moottorin”. Eikös se mukamas niin mene, että tehokkaamalla moottorilla poljettaessa saa vähän paremman vasteen kuin vähemmän tehokkaalla? Jollekin se on jo urheilullisempaa menoa ihan sellaisenaan, tosin ääripäässä "mikään ei riitä, saati GT-versiot", esimerkinomaisesti.

    Jollekin urheilullisuutta on coupe-versio sedanista, toisille riittää alustan madallus, kolmansille helmasarjan, ratin ja istuimien vaihto. Auton mallin päivitettyä versiota voidaan pitää "urheilullisemman näköisenä" kuin se edellinen, kertaalleen faceliftattu. Jopa punaista väriä pidetään urheilullisempana kuin Suomessa suosituinta hopeaa!

    Urheilullisuus on siis yhtä kaukana ”autoluokituksesta” adjektiivisanana, kuin mitä on adjektiivi vanhoillisuus luokituksesta ”yli 63+ -vuotiaat eläkkeensaajat”!




    Niin, eli korostat itse nyt sitä, josta minä sinulle alunperin huomautin. Urheilullisuus on vielä huomattavasti epämääräisempi termi kuin premium. Silti sinä käytät sitä, vaikka aina urputat termin premium epämääräisyydestä.

      
  • Ajattelija2013:

    Niin, eli korostat itse nyt sitä, josta minä sinulle alunperin huomautin. Urheilullisuus on vielä huomattavasti epämääräisempi termi kuin premium. Silti sinä käytät sitä, vaikka aina urputat termin premium epämääräisyydestä.




    ...ja sitä myötä sen termin tarpeellisuudesta paremminkin.



    No, heti kun sinä pystyt osoittamaan:

    - ettei premium-autot tarkoita tiettyjä automerkkejä (kenenkään mielestä - missään )

    - adjektiivi "urheilullinen auto" tarkoittaakin autoluokittelua ja merkkilistaa

    - että premium on automaailmassa sinunkin mielestä vain adjektiivi, ei lista automerkeistä

    - että urheilullisuus ei ole automaailmassa vain adjektiivi, vaan lista / luokittelu määrätyistä automerkeistä



    ...niin puhutaan samasta asiasta noiden kahden termin välillä. Muussa tapauksessa voisit lopettaa tuon epätoivoisen mussutuksesi.



    Sinähän aloitit väittämällä, että termit premium ja urheilullinen ovat "yhtä epämääräisiä ja itse asiassa samalla tavalla luokittelevat" - tällä tavalla:



    Tyytyväisyys premiumeihin 10.7.14 22:35

    Ajattelija2013:

    Kumppani käytti määritelmää urheilullinen auto, joka on vähintään yhtä epämääräinen luokittelu kuin premium. Nyt hän yrittää jälkikäteen perua tämän käyttämänsä sanan, mutta eihän se enää auta, koska hän jo tämän luokituksen lipsautti.
    Tämä osoittaa selvästi, että Kumppanikin mielellään luokittelee asioita epämääräisesti ja ymmärtää luokittelun hyödyt, mutta premium ei jostain syystä Kumppanille kelpaa
    ....väittely voidaan julistaa päättyneeksi. Kumppani lankesi niin pahoihin ristiriitaisuuksiin ja käytti itsekin epämääräistä luokittelua, että mikään selitys (ja niitä varmasti tulee vielä paljon) ei enää auta.




    Luokittelu vai adjektiivi - adjektiivi vai luokittelu? Kummasta saat listan, kummasta et? Mitkä hyödyt?

      

  • Kuten olen useita kertoja kirjoittanut, premiumautoista ei ole mitään yksiselitteistä listaa. Eli homma on paketissa. :smile:



    Paitsi edelleen odotan lainausta siitä minun, NHBn ja 740n premiumlistasta, jonka väitit meidän kaikkien tehneen. Valehtelitko?

      
  • Ajattelija2013:

    Kuten olen useita kertoja kirjoittanut, premiumautoista ei ole mitään yksiselitteistä listaa. Eli homma on paketissa.




    Mutta listapa löytyy kuitenkin! Heitä nyt se lista ”urheilullisista autoista”, jos puhutaan samasta asiasta!



    Tai – mikäs siinä - kyllä minulle sopii juuri erinomaisestikin se, että jos sinustakin – molempien osalta



    Passatista tulee urheilullinen tällä:

    Sport-paketti nahkaverhoilulla 820€ Urheilulliset etuistuimet. Urheilullinen alusta. Madallettu n. 15 mm (ei TSI EcoFuel, 2,0 TSI tai V6 FSI). Takasivulasit ja takalasi tummennettu



    Ja sitten - aivan yhtä lailla – tämä on premium-auto:

    http://www.citroen.fi/kampanjat/c3-premium/



    Ajattelija2013:

    Paitsi edelleen odotan lainausta siitä minun, NHBn ja 740n premiumlistasta, jonka väitit meidän kaikkien tehneen. Valehtelitko?




    En. Kerroin jo aiemmin, että merkkilista on de facto – ties mistä syystä ja miksi - ja se on edelleen käsitykseni riippumatta siitä, oletko sinä tai NHB, tai 740GLE listannut jotakin, tai ette. Ja sinäkin pystyt sen heittämään kehiin. Mikä ihme siinä on, että sinua on alkanut ujostuttaa?



    Mikset kysy MMS:ltä? Voisin kuvitella, että hän voi sinua auttaa…

      
  • Mutta listapa löytyy kuitenkin! Heitä nyt se lista ”urheilullisista autoista”, jos puhutaan samasta asiasta!

    Tai – mikäs siinä - kyllä minulle sopii juuri erinomaisestikin se, että jos sinustakin – molempien osalta

    Passatista tulee urheilullinen tällä:
    Sport-paketti nahkaverhoilulla 820€ Urheilulliset etuistuimet. Urheilullinen alusta. Madallettu n. 15 mm (ei TSI EcoFuel, 2,0 TSI tai V6 FSI). Takasivulasit ja takalasi tummennettu




    Ferrarin ja Porschen omistaja voisi olla aika eri mieltä tuosta Passatin urheilullisuudesta. Eli kuten sanoin, urheilullisuus on vielä epämääräisempi käsite kuin premium.



    Löysin muuten 5 sekunnin googlauksella listan "urheilullisista automerkeistä".



    http://www.autowiki.fi/index.php/Urheiluauto



    Ai ai Kumppani, viimeistään tämä lyttäsi kaikki epätoivoiset sössötyksesi romukoppaan.

    :lol:



    Onko muuten joku markkinapelle myynyt sinulle "urheilullisen" Toyotan, vai miksi niin kovasti tuollaista epämääräistä käsitettä käytät ja puolustat. Menitkö kauppaan ja halusit ostaa urheilullisen auton? Onko markkinapelle sumuttanut sinua?



    Tee sinä Kumppani lista urheilullisista autoista. Sinä kun niitä listoja rakastat.

      
  • En. Kerroin jo aiemmin, että merkkilista on de facto – ties mistä syystä ja miksi - ja se on edelleen käsitykseni riippumatta siitä, oletko sinä tai NHB, tai 740GLE listannut jotakin, tai ette. Ja sinäkin pystyt sen heittämään kehiin. Mikä ihme siinä on, että sinua on alkanut ujostuttaa?




    Valehtelet jo toisen kerran. Kirjoitit, että me kaikki olemme tehneet listan premiumeista. Kaiva nyt ne meidän tekemät listat.



      
  • MMS:

    Listoja on (minulle) esitetty jo alusta alkaen mutta mutta eivät ole kelvanneet kun yksi tavis ei mahdu joukkoon. Eikä tilanne näytä muuksi muuttuvan. Syy vaahtoamiseen voi olla ajatus, että liikenteessä kuski arvioidaan kulkineen mukaan, mene tiedä. Ajatus vain syntyi, koska autot on hänelle arka asia liittyen kaikkeen omistamiseen, eli leimautumisen pelko.




    Enkös minä juuri edellisessä keskustelussa kertonut, että jossakin vaiheessa MMS tulee aina veikkaamaan, että minä olen pahoittanut mieleni, kun hänen mielestään ”minun merkkini” ei ole päässyt premium-listalle.



    Kuitenkin Ajattelija2013:kin ”on vain sattunut ostamaan premium-auton”. Vai niin, mistä hän sen voi tietää, jollei hän tiedä sellaisen merkkivalikoiman olemassaolosta?



    Ostos oli siltä osin ihan sattuman kauppaa kuulemma, koska moinen osuma ei ainakaan vaikuttanut hänen autonostokriteereissään yhtään mihinkään, vaan ihan muut tekijät. Ei hän sitä siis tarvinnut mihinkään, mikä onkin ihan ymmärrettävää. Auton hankintaan liittyy niin paljon muutakin pähkittävää.



    En tosiaankaan edes muista mikä auto (merkki ja malli) hänellä sitten olikaan. Siihen kun minä en ota kantaa, vaan tähän käsitteeseen premium ja sen tarpeellisuus ja asian korostamistarve. Sama koskee muuten 740GLE:kin: ihan sama mikä auto sinulla on, pääasia että olet tyytyväinen valintaasi. Mutta entäs se käsite ja sen tarpeellisuus?



    Minusta kun on kyllä epäilyttävää, että auto jonka merkkinä keulalla vaikuttaisi lukevan Premium, olisi kaikilta ominaisuuksiltaan niin tasalaatuinen vaikka sen hintahaarukka alkaa n. 20-jotakin-tuhannesta eurosta ja päätyy 6-7 numeroisiin lukuihin…. Eikä auto, jonka keulalla lukee Ei-premium voi missään kohtaa liipata tuon Premium-automerkin parhaimmuutta.



    Vaikka eihän tuollaisia premium-automerkkejä sitten olekaan, ei merkkinä tai listanakaan?? Ihan tsägällä voi valinta kuitenkin jotenkin osua sellaiseen. Asialla on joku… mikä lie ihme merkitys, jota vaan täytyy pitää yllä, vaikka se on kovin epämääräistä, eikä siihen voi oikein neulaakaan pistää. Pääasia on, että se on tärkeä mainita ja että se on olemassa!

      
  • Urheilullisuus näyttäisi menevän kohti merkkivänkäämistä :open_mouth:

    No, ehkä se on tärkeää että auto on uhreilullinen, mitä se sitten tarkoittaakin, itse kullekin.



    Sen perusteella miten termiä yleensä käytetään niin urheilullinen vaikuttaisi olevan jotain sellaista mitä en huoli perheen yleisautoon. jotenkin urheilullisuudesta saa kuvan epämukavasta ja ajoltaan rasittavasta autosta.

    Olisko urheilullisen vastakohta... mukava?



    Rasittava ja vaikeasti ajettava ei sitten taas liity kilpa-autoiluun missä oleellista on auton helppo ajettavuus jotta kuski voi keskittyä kilpailemiseen (ajolinjat ja taktiikka) eikä auton kanssa taisteluun väsymättä pitkässäkään kisassa.

      
  • Ai ai Ajattelija2013, viimeistään nuo kirjoituksesi lyttäsivät kaikki epätoivoiset sössötyksesi romukoppaan.



    Ajattelija2013:

    Ferrarin ja Porschen omistaja voisi olla aika eri mieltä tuosta Passatin urheilullisuudesta. Eli kuten sanoin, urheilullisuus on vielä epämääräisempi käsite kuin premium.




    Voi hyvinkin olla sanomista? Mutta vain, jos keskusteltaisiin ensinnäkin samasta asiasta. Mutta kun ei.



    Minä en muuten noita kahta termiä koskaan edes alkanut vertaamaan, vaan sinä hädissäsi, kun yrität rimpuilla vänkäämistäsi loppuun. Mutta saitpa nyt itsesi sotkettua suohon kuitenkin:



    Ajattelija2013:

    Löysin muuten 5 sekunnin googlauksella listan "urheilullisista automerkeistä".
    http://www.autowiki.fi/index.php/Urheiluauto




    Minä vain odotin, että sinä tuon tapaiseen lankeaisit ja nyt se tapahtui: Kuka täällä kirjoitti mistään ”urheiluautoista”, en ainakaan minä! Oletko edes samaa mieltä tuollaisen listantekeleen kanssa?



    Kirjoitin nimenomaan adjektiivina urheilullisuudesta (se "sen tapaista voi saada ostamalla tehokkaamman moottorin malliin, johon on päätymässä" -juttu).



    Vielä erikseen kysyin, että ymmärräthän mikä se on. Taisit esittää tietäväsi, mutta arvasin sen olevan ison harhan.



    Sinulle on väännetty mitä erilaisemmin esimerkein – viimeksi tänään - rautalankaa kyllä riittävästi. Adjektiivi urheilullisuus kattaa… niin, vain kaikkea makuasioihin autoissa liittyvää, ei sen enempää. Ja merkistä riippumatta. Tuosta linkistä siinä kaikista vähiten on kyse!



    Alatko nyt vihdoin – viimein – aidosti - tajuta, mitä tarkoitetaan adjektiivilla? Sinusta ”urheilullinen punainen väri” liittyi Ferrareihin, tai ”urheilulliset istuimet” Porscheen ja urheilullisemmat tehot perusmalliin verrattuna tarkoitti Passatin muuttumista Caterhamiksi? Voi hyvät yksinkertaiset hyssykät!



    Ajattelija2013:

    Onko muuten joku markkinapelle myynyt sinulle "urheilullisen" Toyotan, vai miksi niin kovasti tuollaista epämääräistä käsitettä käytät ja puolustat. Menitkö kauppaan ja halusit ostaa urheilullisen auton? Onko markkinapelle sumuttanut sinua?




    Arvatenkin sinusta olisi tärkeää (huom!) kuvitella jotakin. En vaan keksi miksi. Et siis voi tietää, etkä pysty tekemään johtopäätöksiä. Vain hiton huonoja arvailuja, eikä niilläkään ole hevonhumpan merkitystä sen kanssa, mistä tässä on kyse. Tuollainen ei ole pienimmässäkään määrin tähän aiheeseen liittyvää. Kuulostat vain epätoivoiselta.



    Ajattelija2013:

    Tee sinä lista urheilullisista autoista. Sinä kun niitä listoja rakastat.




    Ehe ehe. Heitäpäs nyt se lista premium-autoista, kyllä sinä osaat. Mistä sinä muuten voisit tietää, että kaikista mahdollisista autoista sinulle on osunut juuri sellainen? Eihän se ole mahdollista silloin, jos et tunnista listaa, vai mitä?



    Ajattelija2013:

    Valehtelet jo toisen kerran. Kirjoitit, että me kaikki olemme tehneet listan premiumeista. Kaiva nyt ne meidän tekemät listat.




    Ei tuollakaan viime kädessä ole mitään merkitystä, kunhan rimpuilet. Kantani asiasta tuli kyllä mainituksi edellisessä vastineessa ja olen kertonut sen aiemminkin. Kyllä sinä osaat listata premium-autot, jos kerran haluat kynsin hampain pitää asiasta kiinni! Muuten sinun rimpuilussasi ei ole kyllä pienintäkään mieltä…



    Tästä taisit ollakin sitten samaa mieltä, vai mitä?

    Ja sitten - aivan yhtä lailla – tämä on premium-auto:

    http://www.citroen.fi/kampanjat/c3-premium/

      
  • kello68:

    Urheilullisuus näyttäisi menevän kohti merkkivänkäämistä :open_mouth:
    No, ehkä se on tärkeää että auto on uhreilullinen, mitä se sitten tarkoittaakin, itse kullekin.

    Sen perusteella miten termiä yleensä käytetään niin urheilullinen vaikuttaisi olevan jotain sellaista mitä en huoli perheen yleisautoon. jotenkin urheilullisuudesta saa kuvan epämukavasta ja ajoltaan rasittavasta autosta.
    Olisko urheilullisen vastakohta... mukava?

    Rasittava ja vaikeasti ajettava ei sitten taas liity kilpa-autoiluun missä oleellista on auton helppo ajettavuus jotta kuski voi keskittyä kilpailemiseen (ajolinjat ja taktiikka) eikä auton kanssa taisteluun väsymättä pitkässäkään kisassa.




    Näyttää taas kerran tulleen sitä kuuluisaa mutua. Ei pidä sekoittaa poikain puuhastelua joka menee yleensä vailla tietoa niin että ajettavuus kärsii tehot laskee jne...



    Tehdaslaiset-laatuautot on sitten kokonaan toinen juttu kuten valistunut lukija voi tuosta päätellä jos ei ole omaa kokemusta kyseisistä M-sarjalaisista. Ja onhan näitä muitakin oma kokemus rajoittuu BMW:n M-sarjaan (M5).



    http://www.lansivayla.fi/artikkeli/228416-moottori-testaa-nain-rullaavat-bemarin-uudet-m-sarjalaiset

      
  • Minä en muuten noita kahta termiä koskaan edes alkanut vertaamaan, vaan sinä hädissäsi, kun yrität rimpuilla vänkäämistäsi loppuun. Mutta saitpa nyt itsesi sotkettua suohon kuitenkin:




    Tietysti vertaan noita termejä, koska aluksi kielsit käyttämästä termiä premium sen epämääräisyyden vuoksi, mutta itse käytit vielä epämääräisempää termiä urheilullinen. Sen epämääräisempää termiä ei automaailmassa juuri olekaan. Jollekin urheilullisuus alkaa +400hv Porschesta, sinulle näemmä riittää madallettu Passatti. No kun tämän ristiriidan jutuissasi osoitin, niin aloit taas höpöttämään jostain mystisestä listasta.



    Minä vain odotin, että sinä tuon tapaiseen lankeaisit ja nyt se tapahtui: Kuka täällä kirjoitti mistään ”urheiluautoista”, en ainakaan minä! Oletko edes samaa mieltä tuollaisen listantekeleen kanssa?




    Lue juttu äläkä vain otsikkoa. Siellä on listattu urheilullisia autoja, ei urheiluautoja.





    Vai että lankesin minä, kun hain listan urheilullisista autoista. Juuri tuolla perusteellahan sinä kiellät premiumin, koska joku on yrittänyt listata premiuautoja. Nyt joku on myös yrittänyt listata urheilullisia autoja. Eli enää tämäkään epätoivoinen sönkötys ei kelpaa.



    Arvatenkin sinusta olisi tärkeää (huom!) kuvitella jotakin. En vaan keksi miksi. Et siis voi tietää, etkä pysty tekemään johtopäätöksiä. Vain hiton huonoja arvailuja, eikä niilläkään ole hevonhumpan merkitystä sen kanssa, mistä tässä on kyse. Tuollainen ei ole pienimmässäkään määrin tähän aiheeseen liittyvää. Kuulostat vain epätoivoiselta.






    Niinpä tietenkin. Premiumsanan yhteydessä olet jatkuvasti mussuttanut markkinapellen luomasta termistä. Markkinapellethän käyttävät vähintään yhtä paljon termiä urheilullinen, mutta nyt sillä ei olekaan yhtäkkiä hevonhumpan merkitystä, jos liimalettiset markkinapellet ovat myyneet sinulle "uhreilullisen" auton. Juttusi ovat vain enemmän ja enemmän ristiriitaisia. :weary:



    Ehe ehe. Heitäpäs nyt se lista premium-autoista, kyllä sinä osaat. Mistä sinä muuten voisit tietää, että kaikista mahdollisista autoista sinulle on osunut juuri sellainen? Eihän se ole mahdollista silloin, jos et tunnista listaa, vai mitä?




    Ehe ehe. Heitäpäs sinä lista urheilullisista autoista äläkä sössötä.



    Olen muuten tämänkin asian kirjoittanut sata kertaa sinulle, mutta jatkuvasti sivuutat sen. Mitään yksiselitteistä kaikkien hyväksymää listaa ei ole olemassa, joten en ala sellaista kirjoittamaan. Tietenkin on autoja, jotka käytännössä kaikkien mielessä kuuluvat "listalle" ja on autoja, jotka eivät juuri kenenkään mielestä kuulu "listalle". Sitten on joitain merkkejä, joista ollaankiin enemmän erimielisiä.



    Ei tuollakaan viime kädessä ole mitään merkitystä, kunhan rimpuilet. Kantani asiasta tuli kyllä mainituksi edellisessä vastineessa ja olen kertonut sen aiemminkin. Kyllä sinä osaat listata premium-autot, jos kerran haluat kynsin hampain pitää asiasta kiinni! Muuten sinun rimpuilussasi ei ole kyllä pienintäkään mieltä…




    Kyllä sillä nyt on vähän helvetisti merkitystä, että nykyisin koko premiumvastustuksesi perustuu johonkin listaan, jonka väität meidänkin tehneen. Ja kun osoitin, että oikeasti emme ole sellaista listaa tehneet, niin sillä ei olekaan muka mitään merkitystä.



    Hehheh...kerran olen kinannut jehovantodistajan kanssa uskonnosta. Silläkin kaverilla oli loogisemmat selitykset kuin Kumppanilla. Kumppani perustelee jatkuvasti asioita ties millä höpinöillä ja kun joku muu perustelee asiaa samoilla argumenteilla mitä Kumppani käyttää, niin niillä ei olekaan merkitystä!?

      
  • Tästä taisit ollakin sitten samaa mieltä, vai mitä?
    Ja sitten - aivan yhtä lailla – tämä on premium-auto:
    http://www.citroen.fi/kampanjat/c3-premium/




    Miten Citroen voisi olla premiumia, kun kyseinen valmistaja itse kertoo erottavansa DS sarjan Citikasta omaksi "premium-merkikseen", jolla yrittää päästä lähemmäs saksalaisia premiumeita. Se DS voikin sitten jo olla premiumia.



      
  • Mitä mitättömämpi jätkä ratissa, sitä ökympi auto. Tämän kai kaikki ovat huomanneet liikenteessä, perusautopsykologiaa.

      
  • Kumppani:


    Ehe ehe. Heitäpäs nyt se lista premium-autoista, kyllä sinä osaat. Mistä sinä muuten voisit tietää, että kaikista mahdollisista autoista sinulle on osunut juuri sellainen? Eihän se ole mahdollista silloin, jos et tunnista listaa, vai mitä?




    Kumppani ei ilmeisesti osaa käyttää Googlea. Tuossa on yksi pari vuotta vanha uutinen, jossa on lista. Saab tosin on viittä vaille kuopattu ja heräilee välillä henkiin uusien omistajien myötä eli sitä on vaikea kategorioida enää mihinkään autolistaan. Eli se vaan on todiste siitä, että lista elää.



    http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288525782731.html

      
  • Ajattelija2013:

    itse käytit vielä epämääräisempää termiä urheilullinen. Sen epämääräisempää termiä ei automaailmassa juuri olekaan.




    Jotakuinkin samaa mieltä –makuasioista on tosiaan kyse. Mutta vain sinä yritit vängätä asiasta ”luokittelua” - laitat premium-merkkilistan kanssa rinnakkain. Ja eihän se niin vaan mene – edelleenkään.



    Ajattelija2013:

    Jollekin urheilullisuus alkaa +400hv Porschesta, sinulle näemmä riittää madallettu Passatti.




    Sinä teet tuossa nyt päätelmiä vailla pohjaa.



    Punaista pidetään urheilullisena värinä. Jotkut vaihtavat urheilullisemmat vanteet, joku (se mistä kaikki lähti) ostaa valittuun automalliin vähän tehokkaamman moottorin saadakseen urheilullisemmat sävärit, malli vaihtuu päivitetttyyn versioon ja näyttää urheilullisemmalta jne.



    Mitä merkkejä nuo koskevat?



    Ajattelija2013:

    Lue juttu äläkä vain otsikkoa. Siellä on listattu urheilullisia autoja, ei urheiluautoja.




    Lässyn lässyn!



    Minä en näe siellä automerkkejä ”Sporttisen punaiset”, tai ”Alkuperäisiä urheilullisemmat vanteet”, tai ”Ruksattu urheilullisemmat istuimet”.



    Näetkö sinä? Kumma juttu, mutta premium-automerkeistä vaikuttaisi löytyvän lista. Varmaan löydät ihan yhtä helposti?



    Ajattelija2013:

    Kun itsekin ymmärsit langenneesi epämääräisen termin käyttöön, niin sinähät olet nyt epätoivoisesti kieltänyt premiumsanan käytön




    Minä olen kyseenalaistanut ko. termin tarvetta automaailmassa. Miten ihmeessä sinä saat sen väännettyä muotoon ”kieltänyt”. Milläs minä sen sitten estän? Sinäkin jaksat kyllä muiden edestäkin pitää aatemaailmaa yllä – vaikka sitä ei olekaan. Se on kyllä merkillistä hommaa…



    Ajattelija2013:

    Premiumsanan yhteydessä olet jatkuvasti mussuttanut markkinapellen luomasta termistä. Markkinapellethän käyttävät vähintään yhtä paljon termiä urheilullinen, mutta nyt sillä ei olekaan yhtäkkiä




    Sinulla oli tuossa päätä seinään lyövä ”hymiö” käytössä. Se on kyllä hyvin kuvaava sinun kirjoituksissasi. Sitä olet alkanut tehdä kyllä tässä ja vahvasti.



    Molempia käytetään markkinoinnissa, totta kai! Enhän minä sitä ole kiistänyt. Mutta heittämäsi lista ”urheiluautoista” ei todellakaan ole vastaus urheilullisuus vs. premium-automerkit. Ehei…



    Heitäpäs nyt se lista premium-autoista, kyllä sinä osaat. Mistä sinä muuten voisit tietää, että kaikista mahdollisista autoista sinulle on osunut juuri sellainen? Eihän se ole mahdollista silloin, jos et tunnista listaa, vai mitä?



    Ajattelija2013:

    Heitäpäs sinä lista urheilullisista autoista äläkä sössötä.




    ??



    Vain sinusta ”urheilullisuus” ja ”premium” ovat sama asia. Jälkimmäisestä löytyy merkkilista, ensin mainitusta ei minusta voi olla olemassakaan, koska termi on adjektiivi.



    Kaksi täysin eri asiaa, eli kyllä se vaan sinun pitää tehdä se listaus, ei minun.



    Ajattelija2013:

    Olen muuten tämänkin asian kirjoittanut sata kertaa sinulle, mutta jatkuvasti sivuutat sen. Mitään yksiselitteistä kaikkien hyväksymää listaa ei ole olemassa, joten en ala sellaista kirjoittamaan. Tietenkin on autoja, jotka käytännössä kaikkien mielessä kuuluvat "listalle" ja on autoja, jotka eivät juuri kenenkään mielestä kuulu "listalle". Sitten on joitain merkkejä, joista ollaankiin enemmän erimielisiä.




    Ja mitäs ne merkit sitten ovatkaan? Mikä ihmeessä tuossa nyt ujostuttaa?



    Ei tuollakaan viime kädessä ole mitään merkitystä, kunhan rimpuilet. Kantani asiasta tuli kyllä mainituksi edellisessä vastineessa ja olen kertonut sen aiemminkin.



    Ajattelija2013:

    Kyllä sillä nyt on vähän helvetisti merkitystä, että nykyisin koko premiumvastustuksesi perustuu johonkin listaan, jonka väität meidänkin tehneen. Ja kun osoitin, että oikeasti emme ole sellaista listaa tehneet, niin sillä ei olekaan muka mitään merkitystä.




    Voi itku sun kanssa! Minä olen maininnut moneen kertaan, että aivan sama oletko sinä vai et listannut, tai ne kaksi muutakaan. Termistä pidät kynsin hampain kiinni. Se jo paljastaa, että aika vankasti sinulla on lista päässäsi. En minä ole todennut sinun ”osoittaneen” yhtään mitään.



    Kertaan vielä: minusta merkkilista on de facto –tasolla ollut näissä keskusteluissa vuositolkulla! Mistä sinä tiedät kuuluuko sinun autosi listalle vai ei, jos sellaista ei ole olemassakaan?



    Ajattelija2013:

    Miten Citroen voisi olla premiumia




    Ei kun tuo malli. Onko se vai eikö se ole? Mallissahan sanottiin että se on C3 Premium. Ja sinusta premium-käsite ei ole merkkilista, vaan liki adjektiivi, kuten vanhoillisuus.



    Ajattelija2013:

    kun kyseinen valmistaja itse kertoo erottavansa DS sarjan Citikasta omaksi "premium-merkikseen"




    Olen tuosta lukenut kanssa. Miten niin ”voikin olla”? Kuka päättää ja missä ja milloin?

      
  • A-utoilija:

    Kumppani ei ilmeisesti osaa käyttää Googlea.




    Ai noin helppoa se olikin! Suorastaan ylivoimaista se vaikuttaisi olevan Ajattelija2013:lle, tai miksi häntä nyt sitten on ujostuttanut. Mahtaako olla samaa mieltä sen sisällöstä?



    A-utoilija:

    Tuossa on yksi pari vuotta vanha uutinen, jossa on lista. Saab tosin on viittä vaille kuopattu ja heräilee välillä henkiin uusien omistajien myötä eli sitä on vaikea kategorioida enää mihinkään autolistaan. Eli se vaan on todiste siitä, että lista elää.




    No hehheh! ”Kunnes kuolema meidät erottaa”? Lakkaavatko olemassa olevat Saabitkin sitten olemasta ”premiumia”? Oletko varauksettomasti samaa mieltä listasta? Onko tulokkaita, pudokasehdokkaita tms?



    Kaikki merkit ovat siis yhtä puuta alkaen hintaluokasta 20-jotakin-tuhatta päätyen 6-7 numeroisiin lukuihin? Merkistä ja etenkin mallista riippumatta. Eikä mikään muu merkki missään kohtaa pysty samaan?



    Ja kun ostajakokelas lähtee autokauppaan äärimmäisen huolellisesti punnittujen vaatimustensa kanssa, joita nyt vain auton ostoon voi liittyä, niin hänenkö pitäisi päätyä listan automerkkeihin? Vai voiko olla, että osuu johonkin muuhun merkkiin? Eihän kaikilla ole samanlaisia tarpeitakaan ja makuasioista ei ainakaan voi kiistellä.



    Jos siis merkin kuulumisella tai kuulumattomuudella tuolle listalle ei ole sinullakaan oikeasti merkitystä (?), vaan omalla arviollasi ja puntaroinnillasi omista lähtökohdistasi, niin oletko sitä mieltä, että moista käsitettä tarvitaan? Helpottaako se sinun aitoa valintaasi, että se on olemassa?

      
  • Kumppani:



    Ajattelija2013:
    Miten Citroen voisi olla premiumia


    Ei kun tuo malli. Onko se vai eikö se ole? Mallissahan sanottiin että se on C3 Premium.


    Tekeekö teksti mallimerkinnän perässä autosta premiumin? Minä kun olen kuvitellut että sen tekee materiaalit, mukavuus ja laatu.



    Tuleeko Ladasta premium kun liimaan sen tekstinä takalasiin?

      
  • "Olisko urheilullisen vastakohta... mukava?"



    Sanoisin, että urheilullisen vastakohta on käytännöllinen. Nämä urheilulliset autot pienellä matkatavarakapasiteetilla ja maavaralla, ylikovalla alustalla, mahdollisesti korkealla ajomelulla ym. ovat kiva juttu harrasteautossa, mikäli kyseinen ajokki ei tosiaan ole se ainoa kulkuväline- etenkään talvella.



    Tämä nykyinen urheilullisuus (mitä ihmettä se nyt onkaan ?) ilmenee edellä mainittujen ominaisuuksien lisääntymisen lisäksi lisäksi hyvin vaikkapa valoissa- ledit, alhaalla spoilerissa, ei näy kunnolla, tai ledit varsinaisina ajovaloina, jotka ovat huonot, mutta tyylikkäät !; urheilullisesti muotoillut peilit- ei näy kunnolla; no aina vaan matalammat profiilit renkaissa- meteli vaan kasvaa muutoin perushiljaisessa autossa... no näitähän on. Ja näitä me vaan ostetaan, kun me halutaan, että auto olisi mahdollisimman urheilullinen!



    Osalla taas tuntuu tuo autolla liikkuminen olevan jonkinsorttista kilpailua, joten siihen tarkoitukseen täytyy sitten ostaa urheilullinen auto. Sitten sillä urheilullisella autolla ajellaan toisten peräkontissa kiinni samalla kiroillen, että eikö tuo prrk.. perheauto ymmärrä jo väistää, kun minä nyt tulen täältä tällä omalla viimeistä huutoa olevalla "premium" "urheiluautolla". Tätä näytelmää näkee usein ja juuri pari tuntia sitten katselin moottoripyörän selästä vasemman kaistan tapahtumia, jossa otsikon mukaisesti oli sitten vissiin se tosimies ?

      
  • ritsa:

    Kumppani:


    Ajattelija2013:
    Miten Citroen voisi olla premiumia


    Ei kun tuo malli. Onko se vai eikö se ole? Mallissahan sanottiin että se on C3 Premium.

    Tekeekö teksti mallimerkinnän perässä autosta premiumin? Minä kun olen kuvitellut että sen tekee materiaalit, mukavuus ja laatu.

    Tuleeko Ladasta premium kun liimaan sen tekstinä takalasiin?




    Eihän tuo ole kuin yksi varustetaso muiden joukossa.

    Eikä edes paras taso.

    http://citroen.alkali.fi/hinnastot/henkiloautot/c3/hinnat/index/pdf/citroen_c3_hinnasto.pdf?t=1407252510

      
  • Näetkö sinä? Kumma juttu, mutta premium-automerkeistä vaikuttaisi löytyvän lista. Varmaan löydät ihan yhtä helposti?




    Varmasti löytyy. Ja kuten jo totesin, löysin listan myös urheilullisista autoista.



    Vain sinusta ”urheilullisuus” ja ”premium” ovat sama asia. Jälkimmäisestä löytyy merkkilista, ensin mainitusta ei minusta voi olla olemassakaan, koska termi on adjektiivi.




    Kuten jo sanoin, löysin listan viidessä sekunnissa.







    Voi itku sun kanssa! Minä olen maininnut moneen kertaan, että aivan sama oletko sinä vai et listannut, tai ne kaksi muutakaan.




    Aikaisemmin kirjoitit, että olemme tehneet listat. Tyypillistä sinun satuilua siis.





    Ei kun tuo malli. Onko se vai eikö se ole? Mallissahan sanottiin että se on C3 Premium. Ja sinusta premium-käsite ei ole merkkilista, vaan liki adjektiivi, kuten vanhoillisuus.




    Markkinapellet vievät sinua näemmä sata-nolla. Ja kun Corollan perässä lukee sport, niin se on sitten sinun mielestä urheilu- tai ainakin urheilullinen auto. Ei ihme, että markkinapellet ahdistavat sinua, kun olet noin markkinapellejen vietävissä.



    Se jo paljastaa, että aika vankasti sinulla on lista päässäsi. En minä ole todennut sinun ”osoittaneen” yhtään mitään.




    Ei minulla ole mitään listaa valmiina päässä. Kuinka monta kertaa sama asia pitää kirjoittaa? Toki voisin sanoa muutamia merkkejä, jotka käytännössä kaikkien mielestä ovat premiumia, tai mitkä eivät sitä ainakaan ole, mutta kyllähän sinäkin ne merkit tiedät.



    Ja kuten olen jo sata kertaa todennut, oman autoni kuuluminen kyseiselle listalle ei itseäni kiinnosta pätkääkään. Minä olen jo luetellut kriteerini autolleni. Milloin sinä muuten meinaat luetella omasi?



    Minä olen kyseenalaistanut ko. termin tarvetta automaailmassa. Miten ihmeessä sinä saat sen väännettyä muotoon ”kieltänyt”. Milläs minä sen sitten estän? Sinäkin jaksat kyllä muiden edestäkin pitää aatemaailmaa yllä – vaikka sitä ei olekaan. Se on kyllä merkillistä hommaa…




    Minäkin olen jo monta kertaa kirjoittanut, että älä käytä sitä jos se on noin vaikeaa. Mutta me muut käytämme sitä, autolehtien toimittajat käyttävät sitä, autoalan ammattilaiset käyttävät sitä, jopa halppismerkkien edustajat puhuvat premium-merkeistä ja yleisesti maailmassa käytetään sanaa premium monissa muissakin tuotteissa. Me muut siis koemme tarvitsevamme sitä, joten asiasta ei kannata enempää keskustella.



    Emme me sitä välttämättä tarvitse, mutta se helpottaa asioista keskustellessa. Aivan kuin sana urheilullinenkin on hyvin epämääräinen luokitus, joka kuitenkin joskus helpottaa asioista puhuttaessa.

      
  • Kumppani:


    Urheilullisuus on siis yhtä kaukana ”autoluokituksesta” , ollen vain adjektiivi, kuin mitä toinen adjektiivi vanhoillisuus on luokituksesta ”63+ -vuotiaat eläkkeensaajat”!




    Ok, pitänee alkaa puhumaan premiumhintaisista autoista, niin kelpaa sinullekin. Jälleen kerran sinulta aivan turhaa saivartelua. Tämän kortin heitit pois jo siinä vaiheessa, kun julistit markkinapellen luoman perheautoluokan ihanuutta.



    Katsotaanpan miten hyvin saivarteluadjektiivisi taipuu: urheilullisuus, urheilullisuudempi ja urheilullisuusin! Taivutatko tuon toisen adjektiivisi eli vanhoilisuuden?

      
  • Kumppani:


    Ja kun ostajakokelas lähtee autokauppaan äärimmäisen huolellisesti punnittujen vaatimustensa kanssa, joita nyt vain auton ostoon voi liittyä, niin hänenkö pitäisi päätyä listan automerkkeihin? Vai voiko olla, että osuu johonkin muuhun merkkiin? Eihän kaikilla ole samanlaisia tarpeitakaan ja makuasioista ei ainakaan voi kiistellä.

    Jos siis merkin kuulumisella tai kuulumattomuudella tuolle listalle ei ole sinullakaan oikeasti merkitystä (?), vaan omalla arviollasi ja puntaroinnillasi omista lähtökohdistasi, niin oletko sitä mieltä, että moista käsitettä tarvitaan? Helpottaako se sinun aitoa valintaasi, että se on olemassa?




    Kuinka vaikeaa voi olla ajatusmaailman laajentaminen tuosta ostotilanteen ulkopuolelle? Autoista kiinnostuneena minua kiinnostaa uuden automerkin hintapositio. Kun Citroen ilmoitti tiputtavansa emobrändiä alaspäin ja tekevänsä DS:stä premiumbrändin, niin tuo antaa jo aika paljon kuvaa heidän tulevasta strategiastaan. Kun näin osareiden julkistuskaudella sijoittajana seuraan Nokian renkaiden julkistusta, niin minua kiinnostaa paljon premium renkaiden osuus tuotannosta. Ja jos heidän myyntiään tarkkilee, niin markkinaosuus nimenomaan premiumrenkaiden sarjassa on kiinnostavin siivu heidän päämarkkina-alueellaan. Hyvin toimivaa ja ulkomaillakin puhutaan samaa kieltä.

      
  • Kumppani hei, minä vastasin Herbertin pohdintaan hänen aiemmin omistamastaan joidenkin kriteerien pohjalta mahdollisesti urheilullisesta autostaan, josta hän kertoi tykänneensä.



    Kuten tekstistäni näkee, ymmärrän Herbertin ajatuksenjuoksua ja nähdäkseni me molemmat jätämme urheilullisuuden aika avoimeksi tulkinnaksi. Sekin on vähän kuin perheauton vaatimus, eli riippuu siitä, mitä on hakemassa.



    Sinullakin on tietenkin oikeus määritellä tämä(kin) termi aivan omalla tavallasi.

      
  • Kumppani:

    Kaikki merkit ovat siis yhtä puuta alkaen hintaluokasta 20-jotakin-tuhatta päätyen 6-7 numeroisiin lukuihin? Merkistä ja etenkin mallista riippumatta. Eikä mikään muu merkki missään kohtaa pysty samaan?


    Mitä jos kysymysten sijaan tekisit asian eteen itsekin jotain luettelisit lopultakin tuntemasi tilavat sedanit, jotka kulkevat nykyaikaisilla polttoainekuluilla?



    Älä kategorisoi merkkejä tai malleja millään tavoin, vaan valitse vaikkapa Volvo 700-sarjan tilat moderniin kulutukseen yhdistävät sedanit ihan mistä hintaluokasta ja kenen tahansa valmistamana.



    Ei voi olla vaikeaa, kun ei ole kuin kaksi parametria vaatimuksena ja niistäkin toinen on antiikkia.

      
  • Tosimiesten ei tarvitse autoilla brassailla. Saavat muutenkin. :flower:

      
  • Tavarankuljetukseen rekisteröity (häneltä menee pasmat heti sekaisin ehkä, jos käytän jotakin tarkempaa termiä ) autollinen rautalankaa ei Ajattelija2013 riitä adjektiivi-käsitteen ymmärtämiseen näköjään.



    NHB:lle vastaus tähän väliin:

    - vanhoillisuus

    - vanhoilullisuudempi

    - vanhoilullisuusin



    En tosin tiedä mitä nuo NHB:n taivuttamat muodot tarkoittivat edes sanalla urheilullisuus väännettynä. Mahdollisesti tarkoitit urheilullisempi/vanhoillisempi, urheilullisin/vanhoillisin? Mene ja tiedä, mutta ykshailee…



    Ja miksi pitäisi ”alkaa puhua premiumhintaisista autoista”? Autot ovat eri hintaisia ja halvimman ja kalleimman välillä pitää eroja löytyäkin - väliinkiin jää variaatiot. Kaikki muu on makuasiaa, käyttötarkoitukseen liittyvää jne. Hintakin on ihan suhteellista: itse kullekin autoilu on kallista, edullista, halpaa tai ”sopivaa” – tai jotakin. Esimerkinomaisesti auto on halpa, jos sinusta tuntuu että rahaa jää yli odotuksen ja liian kallis, jos ei ole varaa ostaa sitä. Sitten kaikki välimallit lisäksi.



    Ajattelija2013:

    Ja kuten jo totesin, löysin listan myös urheilullisista autoista. Kuten jo sanoin, löysin listan viidessä sekunnissa.




    Kuten voidaan todeta, niin ethän sinä ymmärrä adjektiivista mitään.



    Löysit listan ns. urheiluautoista, jonkun mielestä. Tässä on toinen vastaava: https://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-urheiluautot-scoty-2014-video, mutta mitä sitten. Joku muu saa halutessaan vääntää noille listoille kuulumisista ja sen tärkeydestä. Mutta kun tässä kirjoitellaan ihan eri asioista ja sinä sotkit ne samaksi.



    Adjektiivimielessä molemmista listoista puuttuvat – tosiaankin: vain kaikki muut merkit. Kas kun kyse on makuasioista ja ko. adjektiivi voidaan arvioida x eri vinkkelistä, kaikista automerkeistä ja malleista – varustelusta ja muotoiluista nyt puhumattakaan - suuntaan tai toiseen, tietysti.



    Et voi vertailla termiä premium adjektiiviin edelleenkään. Löytäisitkö ”5 sekunnissa” listan myös kivoista, tylsistä, karuista, päheistä, tai linjakkaista autoista? Nekin ovat adjektiiveja, kuten urheilullisuus, eivät luokitteluja. Jos oikein kovasti mietit, niin tajuat kyllä missä tässä se ero on. Nyt voisi olla sellaisen paikka – anna itsellesi tilaisuus.



    Ajattelija2013:

    Markkinapellet vievät sinua näemmä sata-nolla. Ja kun Corollan perässä lukee sport, niin se on sitten sinun mielestä urheilu- tai ainakin urheilullinen auto. Ei ihme, että markkinapellet ahdistavat sinua, kun olet noin markkinapellejen vietävissä.




    Voi tuota rimpuilua…



    Ajattelija2013:

    Ei minulla ole mitään listaa valmiina päässä. Kuinka monta kertaa sama asia pitää kirjoittaa? Toki voisin sanoa muutamia merkkejä, jotka käytännössä kaikkien mielestä ovat premiumia, tai mitkä eivät sitä ainakaan ole, mutta kyllähän sinäkin ne merkit tiedät.




    Omassa päässä, tai jossakin muualla. Miten ihmeessä voit tietää, että oma hankinta ”osuu” tai ”ei osu” johonkin, jos se on epämääräistä - "lista jota ei mielestäsi ole olemassakaan”?



    Minä olen kyseenalaistanut ko. termin tarvetta automaailmassa. Miten ihmeessä sinä saat sen väännettyä muotoon ”kieltänyt”…



    Ajattelija2013:

    …me muut käytämme sitä, autolehtien toimittajat käyttävät sitä, autoalan ammattilaiset käyttävät sitä, jopa halppismerkkien edustajat puhuvat premium-merkeistä ja yleisesti maailmassa käytetään sanaa premium monissa muissakin tuotteissa. Me muut siis koemme tarvitsevamme sitä. Emme me sitä välttämättä tarvitse, mutta se helpottaa asioista keskustellessa.




    Mutta sinusta kukaan ei siis oikeasti myönnä, vaikka ”kaikki” puhuvat premium-merkeistä, että eivät tarkalleen tiedä mistä merkeistä puhuvat, kuten sinäkin? Listoja tiedetään kenties, mahdollisesti mitä ilmeisimmin ehkä olevan olemassa. Joku on jonkun joskus, kenties käsittääkseen, nähnyt sellaisen tod.näk. vilahtamassa, ei vaan muista missä. Mistään niistä listoista ei voi mitään tarkkaa oikein sanoa… Ja sitten on hämäämässä ne omituiset automerkit vielä erikseen, joista kukaan ei tiedä senkään vertaa, ovatko vaikka jyrkkä ehkä –tapauksia, tai kannattaisiko enää, tai onko koskaan kannattanutkaan peukuttaa puolesta jne.



    Kyllähän tuollainen kuulostaa ihan”tarpeelliselta” ja ”keskustelua helpottavalta”…



    Ajattelija2013:

    Aivan kuin sana urheilullinenkin on hyvin epämääräinen luokitus, joka kuitenkin joskus helpottaa asioista puhuttaessa.




    Eikö sinulla voi olla jostakin xxx-autosta ihan vain omaan makuusi perustuvaa mielipidettä, joista kerrot adjektiiveja? Kuten pidät/et pidä sitä sporttisen näköisenä? Tai pidät/et pidä vanteita linjakkaina ja sopivina ko. autoon? Tai että sinusta auton sisusta vaikuttaa/ei vähääkään vaikuta urheilulliselta? Tai että olisit itse hankkinut mopomoottorin (sekin adjektiivimaisesti) tilalle vähän sen kaikista sporttisimman vaihtoehdon samaan automallista? Ihan oikeasti?



    Ja jos alat yhdistämään termejä laatu, ominaisuus, mukavuus ja muita vielä keskusteluun, niin nekin on makuasioita. Ihmiset pitävät eri asioista eri tavoilla, ilman luokitteluja. Pelkäätkö kuulijan pitävän sinua jotenkin hassuna (hups, luokittelinko sinut nyt johonkin, se oli kuitenkin vain adjektiivi). Sinulla ja minulla ja muilla on eri maut, käsitykset ja kokemukset – kaikki aivan ymmärrettävää ja sallittua.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit