EU-kulutus

33 kommenttia
2»
  • Näyttää siltä, että EU:n virkamieskoneisto on vihdoin ja viimein tekemässä korjaavia liikkeitä. Toivottavasti tuleva normi on sen verran toimiva, ettei autoteollisuus löydä siitä yhtä paljon porsaanreikiä kuin nykyisestä normista.



    http://www.reuters.com/article/2014/08/20/eu-autos-idUSL6N0QL2DN20140820

      
  • NHB:

    Näyttää siltä, että EU:n virkamieskoneisto on vihdoin ja viimein tekemässä korjaavia liikkeitä. Toivottavasti tuleva normi on sen verran toimiva, ettei autoteollisuus löydä siitä yhtä paljon porsaanreikiä kuin nykyisestä normista.


    Samaa toivon minäkin, ja tekstissä oli hieman vihjeitä siihen suuntaan, että yksi motiivi on mittaustilanteen manipuloinnin vähentäminen. Toivottavasti tämä tavoite saavutetaan!



    Pelottavaa oli kattavampi päästöjen mittaaminen. Teknisesti päästömittausta pitääkin viedä juuri tällä tavoin tarkempaan suuntaan. Pelottavaksi tämän tekee se, että lähes väistämättä suomalaispolitrukit käyttävät tätä tapansa mukaan meitä vastaan kiristääkseen lisää suojelurahaa tuhlattavaksi kyseenalaisiin tarkoituksiin.



    Siihen en ota kantaa, kenen normaalia ajoa testin pitäisi simuloida. Minulle ihan sama, koska hyvin normitetun kokeen tuloksiin voi soveltaa tarpeen mukaan korjauskerrointa.

      
  • AkiK:

    Style66:

    Uudelle mersulle taidetaan maantiellä luvata 3:lla alkavia lukemia ja eikös se kuullosta utopistiselta 80km/h keskinopeudella?


    En tiedä mistä Mersusta puhut, mutta yleisesti noita maantiekulutuksia nostaa oletettua korkeampi keskinopeus ja ohitukset ynnä muut nopeuden vaihtelut. Polttoaineenkulutus kasvaa noissa nopeuksissa merkittävästi nopeuttta nostaessa, joten pienikin muutos vaikuttaa paljon. Jos oikeasti malttaa pitää nopeuden todellisessa 80 km/h:ssa, niin en epäile tuota 3:lla alkavaa lukemaa. Yleinen maantiekulutus tuskin tuohon asettuu kovinkaan monella.


    Ainakin W212 7G-Tronicilla pitää vauhtia olla ylimmän vaihteen käyttämiseksi hieman yli 80 ja oman pikakokeeni perusteella näyttäisi, että kulutusminimi saavutetaan juuri tuossa isoimman vaihteen alarajan tuntumassa ja kolmosella se alkaa.



    Silloin ei tosin ajeta normin mukaista maantieajoa, vaan Pohjanmaalla noin 80 km/h tasanopeudella.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit