Honda CR-V 2013

135 kommenttia
1235»
  • Herbert,

    ja onhan tuo uusi malli ihan kiinnostava:

    http://www.suzuki-sx4.de/index.html?

      
  • On toki. Huomattavasti nykyistä SX4:sta kiinnostavampi, jonka käyttökelpoisuus on pienuutensa takia aika rajallinen. Uusi malli on suora kilpailija nykyiselle Qashqaille. Kuten lyhyt Qashqaikaan, tilavan farkun asiaa ei tuo Suzuki aja, mutta on varmasti alemman keskiluokan pystyperäisille hyvä vastustaja. Pitkä Qashqai on yllättävän ahdas, ehkä väkinäisen +2-mahdollisuuden ja tilaa vievän lasikaton takia. Suosio on kuitenkin hyvä. Siksi venytetty malli Suzukistakin voisi olla mahdollinen, vaikkei sellaisesta missään luonnoksia olekaan näkynyt. Vuoden sisään taitaa asetelma Qashqain suhteenkin mennä uusiksi, kun siitäkin tulee uusi malli. Ilmeisesti vain yksi pituus, jonka tilat ovat lähempänä pitkää mallia kuin lyhyttä. Kuvien ja paperitietojen perusteella näyttää lupaavalta.



    Kiinnostavaa Suzukiin liittyen on myös se, korvaako tuo SX4:n ja Grand Vitaran, vai esitelläänkö myöhemmin astetta maasturimaisempi Grand Vitara. Kohtuuhintaiselle, mutta astetta tavanomaisia katumaastureita maastokelpoisemmalle mallille luulisi olevan kysyntää, kun kilpailijoita ei juurikaan ole. Sääli, jos GV uhrataan laajemmille cross over-markkinoille.

      
  • Mielenkiintoista seurata mitä kaikkea uutta syksyllä on tulossa.



      
  • Sisämelumittauksissa järjestys oli parhaiden ja huonompien osalta 120 km/h nopudessa seuraava:



    1. Peugeot

    2. VW

    3. Ford

    .

    .

    .

    8. Hyundai

    8. Nissa

    8. Mazda

    11. Kia

    12. Jeep



    https://tekniikanmaailma.fi/s/f/editor/2013/10_2013/TM_10_13_katumaasturit_melu.pdf



    Vaikka CR-V:n sisämelua on saatukin vähennettyä ei se vieläkään ole hyvä.

    Pyöräkoteloista pääsee liikaa rengasääniä sisään. Sen huomaa parhaiten hiekkatiellä ajettaessa kun renkaiden heittämät pienien kivien iskeytymiset pyöräkoteloon kuuluvat selvästi sisälle.

      
  • Penteles:

    Derrick:
    Joku päivitys pitää tehdä nelivetoon.

    http://www.vibilagare.se/nyheter/honda-crv-driver-battre-efter-uppdatering


    Pohjoismaisiin autoihin tulee ohjelmapäivitys jolla lisätään vääntöä takapyörille.
    Ruotsalaiset ovat päässeet testaamaan päivityksen jälkeen ja todenneet auton paremmaksi.
    Olikohan TM:n katumaasturitestissä jo päivitys tehtynä?


    Nyt tuli Hondalta sitten kutsu AWD-nelivetojärjestelmän ohjelmistopäivitykseen, joka lisää vääntöä takapyörille.

      
  • Laitan taas ensirekisteröintitietoja (jos vaikka joku on kiinnostunut niist&#228:wink:.



    Toukokuu 2013:



    1 HONDA CR-V 126

    2 VOLVO XC60 118

    3 TOYOTA RAV4 93

    4 MAZDA CX-5 88

    5 KIA SPORTAGE 76

    6 OPEL MOKKA 71

    7 NISSAN QASHQAI+2 55

    8 AUDI Q5 44

    9 BMW X3 42

    10 VW TIGUAN 41

    11 MITSUBISHI ASX 40

    12 SUBARU FORESTER 31

    13 FORD KUGA 25

    14 BMW X1 24

    15 M-B GLK 22

    16 AUDI Q3 17

    17 MITSUBISHI OUTLANDER 17

    18 RANGE ROVER EVOQUE 5

    19 BMW X5 0

    20 HYUNDAI SANTA FE 0



    Tammi-toukokuu 2013:



    1 HONDA CR-V 1040

    2 VOLVO XC60 463

    3 KIA SPORTAGE 456

    4 OPEL MOKKA 415

    5 TOYOTA RAV4 380

    6 NISSAN QASHQAI+2 361

    7 SUBARU FORESTER 266

    8 BMW X3 232

    9 VW TIGUAN 221

    10 MITSUBISHI ASX 220

    11 AUDI Q5 212

    12 MAZDA CX-5 204

    13 MITSUBISHI OUTLANDER 167

    14 BMW X1 142

    15 M-B GLK 141

    16 FORD KUGA 137

    17 AUDI Q3 117

    18 RANGE ROVER EVOQUE 56

    19 HYUNDAI SANTA FE 15

    20 BMW X5 7

      
  • Tilastot ovat monesti kiinnostavia. Tässä tapauksessa silti on aiheellista kysyä, mitä merkitystä tilastolla on. Markkinointi kyllä muistaa mainita, jos autoa on myyty paljon, joten ilmiselvästi asialla on jotain merkitystä.



      
  • Hondalle viisi tähteä EURO NCAP törmäystestissä.



    http://www.euroncap.com/results/honda/cr_v/521.aspx

      
  • Hondalle viisi tähteä EURO NCAP törmäystestissä.



    http://www.euroncap.com/results/honda/cr_v/521.aspx

      
  • Penteles,

    pieni välikysymys.

    Miten vieroitus Hondan kanssa on sujunut?

    Minulla alkoi tänään. Ei vielä kovin pahaa oirehdintaa.

    Miten lie huomenna.

      
  • mhj:

    Penteles,
    pieni välikysymys.
    Miten vieroitus Hondan kanssa on sujunut?
    Minulla alkoi tänään. Ei vielä kovin pahaa oirehdintaa.
    Miten lie huomenna.




    Yllättävän hyvin.



    Keväällä kelirikon aikaan huomasi selvemmin eron routavaurio-töyssyissä ja kaipasi Citikan tasaista ja pehmeää menoa yli töyssyjen.

    Toinen on ollut sisämelu joka Hondassa on suurempi. Tulee leveistä renkaista. Sileällä asfaltilla äänet loppuvat lähes täysin.



    Sitävastoin Honda kulkee kuin juna kiskoilla ja siinä istutaan korkeammalla. Lisäksi Honda on ketterämpi kaupungissa kun kääntösäde on pienempi ja ohjaus kevyt.



    Viime talvena ei ollut tilanteita joista en olisi Citikalla selvinnyt, joten nelivedon hyötyjä ei joutunut kunnolla testaamaan. Tosin paikoissa joissa Citikan sutimisen esto joutui töihin ei Hondassa sitä tapahtunut kertaakaan, en ainakaan huomannut. Ilmeisesti neliveto aktivoitui huomaamattomasti.



    Keskikulutus on tähän mennessä ollut 8,5 litraa, kun Citikan vastaava oli 8,0 litraa.

      
  • Vaikutat hyvinkin tyytyväiseltä valintaasi.

    Citroën-aika jääneekin siten helpommin taa.



    Kulutus on ollut aika kohtuullinen ottaen huomioon nelivedon.



    Kovin leveillä renkailla nykyautot tulevat.

    XM:n rengaskoko oli 205/65R15, vaikka painoa oli melkoisesti.



    Meillä oli yli vuoden vielä XM, vaikka varsinaista tarvetta ei ollut enää. Sitä vaan piti pitää.

    Se oli pääasiallinen käyttöauto.

    Nelivedon ajot jäivät vähiin.



    Auto lähti meiltä hyväkuntoisena ja meni harrastajan käyttöön.

      
  • Mitä crv:lle kuuluu? Uusimmassa lehdessä oli kokeiltu versiota, joka sai minutkin kiinnostumaan autosta. Yhdistetty kulutus 4,5 litraa dieseliä on erinomainen luku, jos se yhtään todellisuuden kanssa on linjassa. Hinta vaan tahtoo jäädä silti kovaksi, ksenoneilla n. 36000 €. Esimerkiksi Octavian saa vastaavilla varusteilla, samalla 16 sentin maavaralla ja vajaan litran pienemmällä keskikulutuksella n. 7000 euroa halvemmalla.

      
  • Aika vähän on tullut kilometrejä kun ajomatkat ovat lyhyitä ja harvoin (kauppareissut kävellen).

    Kilometrejä nyt mittarissa 4300 ja keskikulutus tankkauksien mukaan laskettuna 8,3 l/100 km.



    Autoni on siis Honda CR-V Lifestyle Business 2.0 i-VTEC Automaatti.

    Hyvin toiminut. Hiljaisempi voisi olla, rengasmelu vielä häiritsee vaikka on kuulemma hiljaisempi kuin edellinen malli. Muuten olen hyvin tyytyväinen. Talvella nelivetoa tarvitsen ja se on toiminut hienosti. Nyt pääsee mökille helposti perille.

      
  • :warning: Yhdysvaltojen suosituin katumaasturi viime vuonna oli Honda CR-V.



    Maailman myydyimpien autojen listassa yhdeksänenä on isompaa autokantaa edustava katumaasturi Honda CR-V, jota myytiin viime vuonna lähes 700 000 kappaletta.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit