Iso premiumauto n. 30 000 eurolla, ainakin mikäli uskomme...

42 kommenttia
«1

Tuomas Rajalaa, Nettiautolle autojuttuja kirjoittavaa itseään mm. autofanaatikoksi nimittävää toimittajaa.



http://www.nettiauto.com/artikkeli/skoda_superb_isolla_kadella_tilaa



Rajala käyttää mm. termiä edustusauto puhuessaan Skoda Superbista, jonka suoria kilpailijoita hänen mielestään ovat mm. Audi A6, VW Passat, BMW 5-sarja ja MB E-sarja.



Ei taida pelkät suuret tilat tehdä autosta premiumia ja edustusautoa, vaikka olisikin valmistajansa lippulaivamalli.



Näyttää mittaristossakin olevan osa numeroista olevan ylösalaisin ja takaoven aurinkoverho taitaa hieman "repsottaa".



Pelkästään se, että autoon ladataan samoja varusteita kuin oikeissa premiumeissa, ei riitä tekemään siitä vielä itsestään premiumia, vaan noiden varusteiden täytyy olla myös toimivuudeltaan ja laadullisesti samalla tasolla aitojen premien kanssa.



Mitä mieltä olet, onko Sinusta Superb premiumia tai edes lähelläkään sitä?

  
  • Ei taida Skodan priimium - luonne ensinnäkään sopia Audia, Volkkaria, Skodaa ja Seatia valmistavan konsernin monimerkkistrategiaan. Huonosti luettu kotiläksyt siis.

      
  • Aika helppo vastata tuohon kysymykseen. Ei ole.

    Superb on kilpailija Mondeolle, Avensikselle, Passatille, Mazda6:lle ja vastaaville ylemmän keskiluokan autoille.

    Tuo TM:n testikin kertoo mihin Superb asemoidaan:

    https://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-isomman-keskiluokan-perheautot



    Tuossa ylemmässä keskiluokassa on toki kova taso ja jotkin ominaisuudet voi olla parempiakin kuin isoissa premiumeissa. Esimerkkeinä juuri nuo Superbin tilat pituussuunnassa, leveyssuunnassa se ei niin tilava sitten olekaan. Varsinaiset edustusautot on sitten vasta S-sarja, 7-sarja, A8 jne.



    Tuo Tuomas Rajalan kirjoitus taitaa olla tarkoituksellinen huomion herättäminen, eikä kyse ole muutenkaan mistään varsinaisesta autotoimittajasta. Kunhan nyt vaan huvikseen kirjoittelee ja kärjistää huomiota saadakseen.

      
  • Kiinassa useimmat autonostajat haluavat kunnon jalkatilat taakse. (pitkää porukkaa, no ei..). Jopa Volvon S60 alkaa myydä täällä S60L mallia. Ero ei äkkiseltään tunnu isolta, jalkatiloihin on satsattu 80mm, mutta noiden millien kustannukset ei varmaan päätä huimaa jos ostajat vielä maksaa L-mallista enemmän kuin tavallisesta.

    Mikähän siinä on, ettei Euroopassa muut kuin Superb ole ottanut tätä strategiaa käyttöön? Loppuisi se ainainen kitinä ahtaudesta. Toki S-mersuja ja isolla koneella bemareita saa L-malleina Saksassa, mutta Kiinassa L-merkinnän saa jo pienimpiin BMW 500-malleihin.

    Lauantai-aamuna tuli testattua, 500-bemarin peräkontti on pieni. Taksi E-sarjan peräkonttiin meni 4 matkalaukkua, bemariin ei mahtunut kuin 2 ja käsimatkatavarat. Liian matala, kahta matkalaukkua ei saanut päällekkäin. Mersuun meni.

      
  • Onko Jorma kännissä? Vai onko Jorman BMW:hen sovittamat matkalaukut anopin kantoa varten suunnitellut? Kyllä niitä 5-sarjan konttiin menee sama määrä kuin E-sarjaan. Entisillä Volvo miehillä näyttää olevan samat ongelmat kaikilla, kun jättävät vanhan tekniikan ja vaihtavat uuteen vierotusoireet lyö armottoman krapulan päälle. Alkaa joutavat horinat. Sitä kai tämä on ei tätä paatosta muuten käsitä. :sunglasses:

      
  • Niinpä. Kannattaako hyvin varustellun ja hyvillä ajo-ominaisuuksilla olevasta autosta maksaa yli 50000, jotta sitä voi kutsua ns. Premiumiksi. Mitä jos vastaavan auton saakin n. 35000 eurolla. Ainakaan mä en ole valmis maksamaan noin suurta ylihintaa vastaavista autoista. Se nyt vaan tuntuu tyhmältä maksaa liikaa. Jos vastaavan auton saa noin paljon halvemmalla on mulle aivan sama onko se jonkun mielestä premium vai ei. Testivoittoja superbille on sadellut ja voittanut paljon kalliimpia autoja testissä. Vaikuttaa todela kiinnostavalta ja järkevältä autolta. Mielummin superb kuin törkeen ylihinnoiteltu a6 konsernisisarista. No jos olisi paljon ylimääräistä rahaa niin sitten ehkä mielummin audi. Toisaalta jos olisi paljon rahaa saattaisi myös olla että tekisi vielä harkitumpia hankintoja ja kun voisi oikeasti ostaa minkä vain, niin statussymboli menttäisi merkityksen ja päätyisin silloinkin superbiin.

    Fiksu vekotin.

      
  • Kuka mitäkin painottaa. Tarpeista auton hankinta lähtee ennen kaikkea ja kukin kykyjensä mukaan valitsee kulkineensa. Niille joille Skoda Superb riittää ei kai vilkuilekaan mitään premiumia muuta kuin haaveissa. Itse olen ajanut samalla merkillä 25 vuotta ja en sitä toiseen vaihda kun ei ole tarvetta. Joku vaihtaa vaihtelun vuoksi ja palaa sitten tuttuun ja turvalliseen. Sekin on muutaman tutun kohdalla tapahtunut itse en näe kokeiluihin mitään tarvetta. Alkuun itsekin vaihdoin merkkiä kunnes löysin omani ja ei sitä ole tarvinnut milloinkaan katua. BMW ja siinä tärkeimmät. :sunglasses:



    https://www.youtube.com/watch?v=Q3ogrdgCILI

      
  • tracktest:

    Onko Jorma kännissä? Vai onko Jorman BMW:hen sovittamat matkalaukut anopin kantoa varten suunnitellut? Kyllä niitä 5-sarjan konttiin menee sama määrä kuin E-sarjaan. Entisillä Volvo miehillä näyttää olevan samat ongelmat kaikilla, kun jättävät vanhan tekniikan ja vaihtavat uuteen vierotusoireet lyö armottoman krapulan päälle. Alkaa joutavat horinat. Sitä kai tämä on ei tätä paatosta muuten käsitä. :sunglasses:




    Heh.. kirjoitin jutun paikallista aikaa puoli kahdeksan aamulla. Paatosta - jaa mulla vai ?.

    Kävin muuten mittaan kontin. Minulla sattuu olemaan L-sarjan F10. Siis kontin pinta-alassa ei ole mitään valittamista mutta kun hattuhyllyn kohdalla korkeus on vain 40cm, muuten 50cm. Delsey on 21cm paksu, Carlton on 23cm paksu. Kun kaksi delseytä päällekkäin vaatisi 42cm ja on vain 40cm käytössä niin ei vaan mahdu. Samat laukut meni kentällä taksimersun konttiin heittämällä.

    Käviskö joku mittaamassa sen E-mersun kontin korkeuden? En siis väitä että sedan volvoihinkaan mahtuisi.





      
  • Jorma L:

    Heh.. kirjoitin jutun paikallista aikaa puoli kahdeksan aamulla. Paatosta - jaa.
    Kävin muuten mittaan kontin. Siis kontin pinta-alassa ei ole mitään valittamista mutta kun hattuhyllyn kohdalla korkeus on vain 40cm, muuten 50cm. Delsey on 21cm paksu, Carlton on 23cm paksu. Kun kaksi delseytä päällekkäin vaatisi 42cm ja on vain 40cm käytössä niin ei vaan mahdu. Samat laukut meni kentällä taksimersun konttiin heittämällä.
    Käviskö joku mittaamassa sen E-mersun kontin korkeuden? En siis väitä että sedan volvoihinkaan mahtuisi.




    Taksi E-sarjan peräkontti on varmaan mitotettu jo suunnitteluvaiheessa sentilleen kyseisille laukuille kuinkas muuten. Heitin tuon puoli leikilläni, mutta et siitä näemmä kimpaantunut ei ollut kyllä tarkoituskaan ärsyttää ei kuulu tapoihin. Heh ei paatosta ei. :sunglasses:

      
  • Ainakin minulle "premiumit" ja "tavikset" ovat toistensa kilpailijoita. Typerää olisi jättää toinen luokka katsastamatta, kun autonvaihto on ajankohtainen.

      
  • Tätä en tosiaan tullut ajatelleeksi. Jotkunhan ovat täällä jo elämän ehtoopuolella ja kaikki tarpeellinen on tullut jo hankittua. Ehkä tosiaan siinä vaiheessa tulee itsekin hankittua auto, johon ei nuorena ollut varaa. No oikeastaan olisi ehkä varaankin, kun lainaa ei enään ole. Tuntuu vain liian kalliilta yli 40000. Ja lainaa ei musta autoon pidä ottaa. Tosin olen kyllä huomannut, että auto kallistuu kokoajan kun niitä vaihtaa parin vuoden välein. Eka uusi auto 6 vuotta sitten maksoi 30000 ja nyt tammikuussa tuleva 40000. Tällä vauhdilla olen kyllä itsekin päätymässä muutaman vuoden päästä 50000 autoon. Autokauppoiaat ovat niin ovelia, että kun aina pitää saada vaihdossa vähintään se 10000 niin hinta nousee väkisin, jos haluaaa säilyttää takuun ja kilsat maltillisina. Tämän min välirahan takiako teidän autot on nousseet niin kalliiksi vuosien varrella. Tietysti taitekohta hinnassa saavutetaan jollain summalla, jolloin arvonalennus syö tarvittavan välirahan.



    Isälle kävi juuri noin. Ajelee nykyisin n. 60 teur autoilla

      
  • vkk39:

    Tätä en tosiaan tullut ajatelleeksi. Jotkunhan ovat täällä jo elämän ehtoopuolella ja kaikki tarpeellinen on tullut jo hankittua.




    En tiedä millaisia päätelmiä (lue laskutoimituksia) teet kunkin iästä, mutta ei päälle nelikymppinen vielä ole elämän ehtoopuolella ei sinne päinkään. Eikä kaikkia ole tullut hankituksi tarpeellinen kyllä siinä olet oikeassa. :sunglasses:

      
  • Mulla on BMWstä käsitys että hinta laskee nopeasti ja korjaaminen on kallista. Parilla kaverilla oli uudehkot 5 sarjalaiset ja olivat sitä mieltä, että ei sellaista ole varaa pitää. En ole koskaan merkkiä edes vakavasti harkinnut. Olen pitänyt arvon säilymistä tärkeänä kriteerinä. Moottorit ovat musta kyllä hyviä, etenkin dieselit. Eikö se toyotakin ala käyttämään BMWn dieseleitä. Ja BMW taas vastaavasti Toyotan hybdiditekniikkaa. Järkevää tehdä yhteistyötä, josta molemmat byötyvät. Mitä sitä pyörää uudestaan keksimään. :xmas:

      
  • Olet oikeassa kyllä kalliissa autoissa käyttökustannukset ovat isommat. Myös korjauskustannukset koska osat ovat suhteessa hintaan tottakai kalliimmat kuin vastaavissa kansanautoissa joihin toki Skoda vahvasti lukeutuu. Eikä se siitä huonoa tee, haluttava se on kuten myyntitilastot Suomessa vahvasti kertoo.



    Autosta saatava hinta voi vaihdella moottorin, vetotavan ja varusteisiin perustuen paljonkin.



    Polttoainetta paljon kuluttavasta autosta tuskin saa hyvää hintaa. Tässä suhteessa BMW:n moottorien kulutuslukemat ovat eduksi ovathan ne monessa yhteydessä polttoainetaloudessa edelläkävijöitä eipä tuota kukaan kiistäne vääräksi. Jälleenmyynnissä tuo on nähdäkseni kilpailijoihin nähden mielestäni ainakin pieni etu.



    Verotus kasvattaa suuripäästöisen autojen hintaa uutena, joten pudotusta jälleenmyyntihintaan on enemmän sehän on fakta. Vähän kuluttavat autot tekevät kauppansa parhaiten uutena myöskin käytettynä moni asia tosin vaikuttaa ostokäyttäytymiseen. Elämä on valintoja, jokainen tekee omansa hyvät ja huonot, näinhän nämä menee.





      
  • Ajattelijalta voisin kysyä joka on perillä Audin ja Skodan tekniikasta tietääkseni hyvinkin. Vaikuttaako Audin korjauskustannuksiin se, että samoja osia löytyy Skodasta. Miten paljon tämä vaikuttanee korjaamolaskuihin? Luulisi korjauskustannusten olevan yhtenevät. Jos samoilla osilla on sama hinta Audi/Skoda. Korjauskustannuksien luulisi olevan edullisemmat Audiin muihin premiumeihin verrattuna. Ja se kai on Audin etu jos näin on todellisuudessa. Kustannus-säästöihin konsernin samojen osien kierrätys perustuu mukaanlukien samat pohjalevyt. Se, että toimiiko strategia Audin eduksi on kokonaan toinen juttu. Lamborghini Audi suhteessa se ei ainakaan toimi ei ainakaan ensimmäisen eduksi. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja tämä ei ole tarkoitettu trollaukseksi vaan keskustelun avaukseksi ilman intohimoista tunnetta.

      
  • Suoraan sanottuna en tiedä, koska en ole Audiani joutunut kertaakaan korjauttamaan. Ja siinä on takuutakin vielä jäljellä, joten mahdollinen korjaus ei menisi vielä omaan piikkiini. En siis tiedä Audin, enkä kyllä Skodankaan osien hintoja lainkaan. A5 Audi ei myöskään jaa Skodan tai VW:n kanssa niin paljon samaa tekniikkaa, toisin kuin esim A3 jakaa, eli jos vikaa tulisi, niin luultavasti Skodan puolelta ei samoja osia löytyisi. Omassa Audissani moottori on käytännössä aika sama, kuin mitä nykyiseen RS Octaviaan saa, eli moottorin osia voisi ehkä verrata. Mutta mahtaako RS Octavian osien hintoja löytyä vielä mistään, kun pariin vuoteen niitä ei tarvinne omaan piikkiin korjailla. Toisaalta Skodaan on kai muutenkin vähän turha verrata, kun maahantuoja ja merkkikorjaamo ovat eri firman. Vertailu Volkkariin kertoisi enemmän, kun merkeillä on sama maahantuoja.



    Mutta niin, Skodan hinnoista en muutenkaan paljoakaan tiedä. Se mitä olen netistä lukenut, niin Audin osat ovat kalliimpia, vaikka samoja osia löytyisi Skodastakin. Mutta tämä siis vain netistä luettuna, eli aika mututuntumaa tämä on. Ainakin lisävarusteet maksavat Audiin paljon enemmän, kuin mahdolliset samat lisävarusteet Volkkariin. Esimerkiksi metalliväri oli muistaakseni Passatiin noin 500 euroa ja Audiin 1500 euroa. Maalit eivät ole samoja, mutta tuskin niissä laadullista eroa on.

      
  • tracktest:

    Ajattelijalta voisin kysyä joka on perillä Audin ja Skodan tekniikasta tietääkseni hyvinkin. Vaikuttaako Audin korjauskustannuksiin se, että samoja osia löytyy Skodasta. Miten paljon tämä vaikuttanee korjaamolaskuihin? Luulisi korjauskustannusten olevan yhtenevät. Jos samoilla osilla on sama hinta Audi/Skoda. Korjauskustannuksien luulisi olevan edullisemmat Audiin muihin premiumeihin verrattuna. Ja se kai on Audin etu jos näin on todellisuudessa. Kustannus-säästöihin konsernin samojen osien kierrätys perustuu mukaanlukien samat pohjalevyt. Se, että toimiiko strategia Audin eduksi on kokonaan toinen juttu. Lamborghini Audi suhteessa se ei ainakaan toimi ei ainakaan ensimmäisen eduksi. Korjatkaa jos olen väärässä. Ja tämä ei ole tarkoitettu trollaukseksi vaan keskustelun avaukseksi ilman intohimoista tunnetta.




    Aivan niin kuin yleensäkin, hinnat määräytyvät kilpailutilanteen mukaan. Jokainen valmistaja yrittää nyhtää parhaansa mukaan mahdollimman paljon asiakkaan rahaa huolloilla. Eihän noilla merkkihuollon osien hinnoilla muutenkaan ole juuri mitään tekemistä osien valmistuskustannuksien kanssa. Kun ostat merkkihuollon tiskiltä auton osina, niin auton hinnaksi tulee yhteensä paljon. Saman osan hinta voi olla eri maassa ja/tai eri brändin huollosta ostettuna aivan toinen. Osan oe-valmistaja saattaa myydä täsmälleen samaa osaa rajusti halvemmalla omalla brändillään. Satunnaisgeneraattori arpoo hintoja ja varmaa on vain se, että katetta löytyy riittävästi.



    Kalliin auton ostajalta on todennäköisesti ostovoima parempi kuin halvan auton omistajalla. Kannattaa siis yrittää nyhtää kalliiden auton osista paljon rahaa.



      
  • NHB:

    Aivan niin kuin yleensäkin, hinnat määräytyvät kilpailutilanteen mukaan. Jokainen valmistaja yrittää nyhtää parhaansa mukaan mahdollimman paljon asiakkaan rahaa huolloilla. Eihän noilla merkkihuollon osien hinnoilla muutenkaan ole juuri mitään tekemistä osien valmistuskustannuksien kanssa. Kun ostat merkkihuollon tiskiltä auton osina, niin auton hinnaksi tulee yhteensä paljon. Saman osan hinta voi olla eri maassa ja/tai eri brändin huollosta ostettuna aivan toinen. Osan oe-valmistaja saattaa myydä täsmälleen samaa osaa rajusti halvemmalla omalla brändillään. Satunnaisgeneraattori arpoo hintoja ja varmaa on vain se, että katetta löytyy riittävästi.

    Kalliin auton ostajalta on todennäköisesti ostovoima parempi kuin halvan auton omistajalla. Kannattaa siis yrittää nyhtää kalliiden auton osista paljon rahaa.




    Täsmälleen noin asiat on. Marmoritiskillä tuplahinta ja suoraan Saksasta tilattuna (Audi,BMW ja MB osat esim:smile: melkein puoleen hintaan hieman liioteltuna. Varaosaliikkeet noille merkeille hieman halvempia, merkkikohtaisessa varaosahuollossa hinnat sitten melkein mitä ilkeää pyytää ja asiakas maksaa.

      
  • Suurin osa työmatkasta (14km/suunta), on kai ns. kaupunkiliikennettä, pieni pätkä (n. 5km) moottoritietä, jossa ruuhkan vuoksi pääsee max 80km/h.

    BMW523LiA kuluttaa ajotietokoneen mukaan noin 12.4L/100km. Pitänee paikkansa, tankillisella (bensa-aseman tyttö laittaa aina noin n. 60 L) pääsee yleensä noin 460-480km. Onni tässä on tietysti, että bensa maksaa vain euron litra.

      
  • Jormalle taloudellisen ajon teesit, jos muutkin oppii mikset sinäkin.



    http://www.autoliitto.fi/tietopankki/koulutus/taloudellinen-ajotapa/

      
  • tracktest:

    Jormalle taloudellisen ajon teesit, jos muutkin oppii mikset sinäkin.

    http://www.autoliitto.fi/tietopankki/koulutus/taloudellinen-ajotapa/




    Enpä usko, että auttaa. Pitkäaikainen keskinopeus on 23 km/h.



    Edit: Jos asia on taidoista kiinni, voin vakuuttaa, että sain diesel-Volvon kulkemaan 5.5 L/100km Suomessa, vieläpä tuunatun ja manuaalin.

      
  • Jorma L:

    Enpä usko, että auttaa. Pitkäaikainen keskinopeus on 23 km/h.

    Edit: Jos asia on taidoista kiinni, voin vakuuttaa, että sain diesel-Volvon kulkemaan 5.5 L/100km Suomessa, vieläpä tuunatun ja manuaalin.




    Ei varmasti auta tuolla keskinopeudella. Eihän tuo voi tosiaankaan taidoista olla kiinni jos näin. Olen itsekin vanhemmiten kiinnittänyt ajotapoihin yhä enemmän huomiota se todella kannattaa.

      
  • vkk39:

    Mitä jos vastaavan auton saakin n. 35000 eurolla
    ...
    Mielummin superb kuin törkeen ylihinnoiteltu a6 konsernisisarista.
    ...
    Toisaalta jos olisi paljon rahaa saattaisi myös olla että tekisi vielä harkitumpia hankintoja ja kun voisi oikeasti ostaa minkä vain, niin statussymboli menttäisi merkityksen ja päätyisin silloinkin superbiin.
    Fiksu vekotin.


    Minulle on ihan sama, millä itse kukin ajaa ja millä perusteella. Mutta aina samalla tavalla särähtää korvaan tuo muiden valintojen moittiminen pinnallisen statusajattelun lopputulokseksi ja vain omaa valintaa pidetään harkittuna ja järkevänä fiksuna.



    Jos hyvät jalkatilat riittävät, Superb on harkinnan arvoinen. Ellei tiloilla ole merkitystä, Superb on silti harkinnan arvoinen. Jos kytkeytyvä neliveto kelpaa eikä nastarenkaiden ääni haittaa, on quattron lisähintaa turha maksaa.



    Mutta ainakin meidän nelihenkiselle perheelle Superb sedan ei tule kysymykseen lainkaan, koska takapenkille pitäisi mahtua aikuisen kokoisia ihmisiä, eikä businessluokan jalkatiloista ole paljon riemua, kun kaksi perheenjäsentä joutuu istumaan takana kumarassa.



    Minun mielestäni tämä pitkäselkäistä perhettäni koskeva rajoitus ei tee Superbin tai A6:n ostajasta lainkaan epäfiksua tai ajattelematonta. Vaikka autojen erot omasta mielestä tuntuvatkin merkityksettömiltä, se ei merkitse, etteikö jonkun muun käyttötilanteessa eroilla olisi merkitystä.



    Yritys monopolisoida järkiostos pelkästään omaa käyttötilannettaan vastaavaksi on vähän ilkeän kuuloinen.

      
  • 740 vei sanat suustani. Ikävä kyllä, vastaavaa autoa ei saa sillä 35.000 eurolla. Jos saisi, niin ostaisin kiljuen.



    Se on toki sitten jokaisen oma valinta, kannattaako niistä jonkun mielestä melko merkityksettömistä seikoista maksaa lisää ja jos kannattaa, niin kuinka paljon. Monen mielestä se ei ole järkevää ja ymmärrän kannan täysin. Onneksi Suomessa saa kuitenkin vielä itse päättää, mihin ylimääräiset rahansa "tuhlaa".

      
  • Uusi A6 ja uusi Superb eivät oikein ole vaihtoehtoja hintaeronsa takia. Mutta entä uusi Superb 30000 € vai käytetty A6, vm 2010 eli siis ennen nykyistä faceliftiä, ajettu noin 50 tkm, hinta vähän alle 32000 €. Kumman ottaisit? Tuollainen auto on oikeasti myynnissä eli ei ole kuviteltua.



    Minulle ainakin mieluummin A6 noista vaihtoehdoista. Ei korvat kestäisi sitä Superbin rengasmelua ja ilman muuta pistän edellisenkin mallin A6:n haluttavuudessa ja ominaisuuksissa Superbin edelle.

      
  • Pitäisiköhän premiumitkin luokitella. Nallea voi nyt harmittaa kun joka toisella on premium, vaikka hän on pitänyt vasta Bentleyn tasoisisa autoja premiumina.



    Luokitus voisi olla seuraaava:

    1. Koko kansan premiumit a6 ja vastaavat (kaikilla jotka haluaa niin olisi varaa)

    2. Ylemmät premiumit a8 ja vastaavat (vaatii jo jostain luopumista)

    3. Öky premiumit Betley ja vastaavat (ei enään kaikkien hankittavissa)



    Toinen ajatus.



    Jos perusmallista vain maksaisi reilun lisähinnan ja saisi esim. Tarran kylkeen, että "tämän auton ostaja maksoi reilun ylihinnan" pääsisikö sitten testivoittajakin esim ocatvia premiumiksi, ei ehkä öky tasolle asti, mutta edes kansan premium tasolle.



    Tai jos testivoittajan esim. octavian tai superbin tuunaisi oikein viimeisenpäälle vaikka West Coast Customissa. Sittenhän se olisi hieno ja kallis. Olisiko se sitten premium?



      
  • vkk39:

    Pitäisiköhän premiumitkin luokitella. Nallea voi nyt harmittaa kun joka toisella on premium, vaikka hän on pitänyt vasta Bentleyn tasoisisa autoja premiumina.

    Luokitus voisi olla seuraaava:
    1. Koko kansan premiumit a6 ja vastaavat (kaikilla jotka haluaa niin olisi varaa)
    2. Ylemmät premiumit a8 ja vastaavat (vaatii jo jostain luopumista)
    3. Öky premiumit Betley ja vastaavat (ei enään kaikkien hankittavissa)

    Toinen ajatus.

    Jos perusmallista vain maksaisi reilun lisähinnan ja saisi esim. Tarran kylkeen, että "tämän auton ostaja maksoi reilun ylihinnan" pääsisikö sitten testivoittajakin esim ocatvia premiumiksi, ei ehkä öky tasolle asti, mutta edes kansan premium tasolle.

    Tai jos testivoittajan esim. octavian tai superbin tuunaisi oikein viimeisenpäälle vaikka West Coast Customissa. Sittenhän se olisi hieno ja kallis. Olisiko se sitten premium?




    Ei tarvitse määritellä mitään uudestaan. On jo premiumluokka ja sitten on luksusluokka, johon Bentley kuuluu. Kukaan ei sekoita sitä premiumeihin, joita pyörii liikenteessä melko paljon.



    Sinä voit liimata tarran autosi kylkeen ja kokeile maksaako joku siitä sen jäljeen enemmän kuin aikaisemmin. Jos ei maksa, niin se ei ole premiumia.

      
  • Entäpä tämä tuunaus?



    Niin lisähinta maksettaisiin liikeeseen. Sama kait onko se tarvva vai logo.

      
  • Onko tämä Unkarin ihme enää "premium" kun maskiin liimattu tavis logo?

    http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2010/03/Audi-TT-zmienione-w-VW.jpg

      
  • vkk39:

    Entäpä tämä tuunaus?

    Niin lisähinta maksettaisiin liikeeseen. Sama kait onko se tarvva vai logo.




    Mitä ihmettä oikein selität? Maksa rauhassa vaikka 10.000 euroa lisähintaa liikkeeseen. Kovin moni muu tuskin niin tekee. Sitten kun Skoda voi nostaa hintansa premiumin tasolle ja ihmiset silti ostavat Skodaa, on Skoda premium. Yksi hullu ei tilannetta vielä muuta.



    En nyt oikein ymmärrä miten tuo tuunaus mihinkään liittyy. Mihin tahansa autoon voi upottaa rahaa vaikka miljoonan. Voithan sinä vaikka kullata vanhan Ladan ja päällystää penkin 500 euron seteleillä. Olisi takuulla kalliimpi kuin uusi S Mersu. Tuskin se silti premiumauto olisi.

      
  • Naurettavaa väittää että hinnannosto tekisi premiumin näin puhuu ainoastaan katkera Audin omistaja joka ymmärtää tulleensa jymäytetyksi. Skoda on ihan yhtä vähän premium kuin etuvetoinen sisarensa Audi. :lol: :lol: :lol:



      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit