BMW i8

6 kommenttia

Luin paikallisesta lehdestä Kiinassa että BMW alkaisi liisaamaan Pekingissä i8 mallia myöhemmin tänä vuonna. Hinta-arvio oli noin RMB 8000-10000/kk, eli noin 1000e - 1200e/kk. Hinnalla saisi kilvet (niitä ei uusiin autoihin saa kuin arvonnassa, erittäin pienet mahdollisuudet voittaa), vakuutukset, huollot ja latauspisteen kotiin. Pitäisikö ottaa vaimolle kauppakärryksi.. tehoja tosin ei voi käyttää täällä oikein missään.



BMW ei edes kuvittele että autoa ostaisi kukaan Suomessa, ei löydy BMW.fi sivuilla. Ruotsissa jo on.

Mitähän tuosta pitäisi maksaa veroja jos toisi muuttoautona?



http://www.bmwblog.com/wp-content/uploads/bmw-i8-geneva-02.jpg

  
  • Tuota muuttoauton vero-avustuksen(13450€ ) poistumista kaavaillaan ensivuoden lopussa. Veron määrästä ei voi sanoa mitään, koska jos ei ole maahantuojan listoilla tai ei ole yhtään myynnissä suomessa, niin niin menee arvonta lautakunnan käsiteltäväksi.(marvo )

      
  • Mielivaltaa autoveroasioissa on jo saatu sen verran karsittua, että kai nyt esimerkiksi Saksan hinnoista voi vähän arvioida.



    In Germany, the BMW i8 starts at €126,000, while in the UK it will cost £ 99,125. The U.S. market will also get the BMW i8 in 2014 at a base price of $135,700.



    i8:n päästöillä (49 g/km) veroa ei nyt voi kovin paljon veroa kertyä. Tuon nykyisen muuttoauton veroarmahduksen pitäisi kyllä riittää. Itse asiassa tuo i8 on mitä mainioin muuttoauto EU:n ulkopuolelta. Onko myyntihintaa Kiinassa vielä ilmoitettu?

      
  • Ei ole hintaa Kiinan markkinoille. Täällä tuontiautoja verotetaan aika rajusti. Ihmettelin tuota leasing hintaa, minusta olisi halpa. Vähän kuin markkinointia. Paikallisesti valmistetun uuden 523iL leasing on noin RMB 14.000/kk. Oma on yksityiseltä ja vähän käytetty joten kuukausivuokra pyörii tuhannen euron paikkeilla.

    Kallishan tuo i8 olisi ostettuna minun tuloilla.

      
  • Sattuipas silmään BMW:n ja Teslan myyntilukuja. Teslan kannalta näyttää melko huonolta kun isot valmisjat alkaa päästä vauhtiin.



    http://www.thestreet.com/story/12866305/1/bmws-electric-car-crushes-tesla-on-the-sales-charts.html

      
  • Alusta asti on ollut selvää, että kilpailu tulee olemaan armotonta isojen poikien tullessa leikkiin mukaan. Tesla on kyllä hyödyntänyt etsikkoaikansa tehokkaasti ja omaa jonkilaiset mahdollisuudet selvitä kilpailusta. No jos osakekurssista päättelee, niin ainakin markkinat tuntuvat uskovan Teslaan. Täydellinen vastakohta oli Fisker, joka ei saanut edes tuotettaan tuotantokuntoon silloin, kun olisi pitänyt saada otettua jalansijat.

      
  • Catiska:

    Sattuipas silmään BMW:n ja Teslan myyntilukuja. Teslan kannalta näyttää melko huonolta kun isot valmisjat alkaa päästä vauhtiin.

    http://www.thestreet.com/story/12866305/1/bmws-electric-car-crushes-tesla-on-the-sales-charts.html




    Artikkelissa on asiaakin, mutta jutussa on muutama aika merkittävä vajavaisuus:



      Myyntiluvut ja tuotantoluvut saattavat olla sekaisin. (Tuo 7 400 auton myyntilukema vuoden ekalle puoliskolle ei tunnu tulevan missään, tuotantoluku vastaavalla ajalle on noin kaksinkertainen.) BMW i3 ja Tesla Model S eivät ole vertailukelpoisia autoja. Teslan viime vuoden lukemissa oli uutuuspaineita, BMW:llä niitä on tänä vuonna.




    Teslan ympärillä on paljon hypeä. Firma tekee edelleen tuhansia taaloja tappiota autoa kohden, ja selvästi hintasegmentti on haastava. Esimerkiksi Yhdysvalloissa on monessa paikassa käytössä kiinteä dollarimääräinen subventio, jolloin prosentuaalinen ero kasvaa. Samoin myyntiluvut näyttävät siltä, että Tesla pärjää vain siellä, missä sähköautot saavat merkittävää subventiota.



    Teslan tuotantomääriä katsoessa näyttää siltä, että mitään nopeaa eksponentiaalista kasvua ei ole. Toisaalta kyse voi olla myös siitä, että tuotantokapasiteettia ei ole riittävästi. Sama todennäköisesti koskee myös Bemaria. Tämän vuoksi näiden autojen aitoa kysyntää on vaikea saada mistään pääteltyä.



    Se on selvä, että jos Tesla menestyy, kilpailijoita ilmestyy. Toisaalta pitkän aikavälin menestys ei voi roikkua subvention varassa, pelkästään Norjan valtio on tukenut Teslaa kymmenillä miljoonilla euroilla. Niinpä Teslalla on kovia hintapaineita, mutta sama koskee tietysti kaikkia sähköautovalmistajia.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit