Ensi kerralla Octavia mukaan premium vertailuun

102 kommenttia
24
  • Uusi Octavia on ilmeisen onnistunut paketti. TM-testin noin selvä voitto kertoo jotakin.



    Premium se ei tällä hetkellä kuitenkaan ole. En uutta Octaviaa ole kunnolla ajanut, mutta sen verran sisältäkin tutustunut että ei se nyt aivan Audia laaduntunnussa hätyyttele. Tämä ei ole Octavialle moite, auto on ihan hyvin tehty. Itse kuitenkin ymmärrän hyvin miksi vaikkapa Audi A3 mallista maksetaan enemmän. Se varmaankin on sitä premiumia.





      
  • Octavia on siis onnistunut paketti mutta ei premium koska ymmärrät sen istuttuasi auton sisällä jotta näin ei ole.

    Mikä se ratkaiseva ero sitten on? Ainoana tulee omaan mieleen kojelaudan muotoilun ohella diginäyttöjen ero pikselien tarkkudessa. Ei muuta. Saumat istuvat molemmissa ihan yhtä hyvin ja, kuten todettua, -kaikilla mitattavissa olevilla suureilla ocu on luokassaan ihan lyömätön.

    Jos täysin sama auto olisi varustettu neljällä keularenkaalla, olisi se automaattisesti premium. Eikö?

    Miksi muuten Seat Exeo ei ole sitä vaikka sen kojelautakin on varastettu jopa A4 cabriosta?

      
  • Aivan sanantarkasti en muista kuinka taannoisessa TM-numerossa testaaja sanoi sen oleellisen eräästä pienestä premiumista: vaikka auton tunnusmerkitkin peitettäisiin, huomaa että ollaan tavallista arvokkaamman auton kanssa tekemisissä. Tällainen tunne ei aivan Skodan sisällä tullut mieleen.





    En omista Audia enkä Skodaa, mutta voihan muut nähdä sen niin että eroja ei ole....



    Seatista minulla ei kyllä ole hajuakaan, mutta vanhan mallin lämmittäminen ei kyllä minuun iske.

      
  • Onko auto premiumia jos se pitää ensin viedä melkein kotiinsa, eli Viroon ja puhaltaa tonnilla villaa ja äänieristettä sinne tänne että autossa kuulisi edes mitä takapenkki juttelee? (näin neuvoo nimittäin Sandvikin miehet Tuulilasin keskustelupalstoilla).



    Mitäs muuta premiumia te ihmiset tsekinmaalta ostelette :smile:

      
  • NHB:


    Mikä tekee esimerkiksi kiihtyvyydesta tai nopeudesta jotenkin tärkeämmän ominaisuuden kuin vaikkapa brändistä? Jollekin toiselle joku nopeus voi olla täysin turha ominaisuus. Itse en brändistä kovin paljon halua maksaa, mutta kun katsoo ympärilleen, niin täytyy kai nyt jokaisen tajuta, että nämä asiat ovat merkittäviä maailmassa jossa elämme.




    God damn that is well said.



    Oikeastaan olisi hämmästyttävää jos premiumit menestyisivät octavian kalaisia autoja vastaan testeissä. Yleinen laatuvaikutelma tai muotoilu eivät todellakaan kuulu arvostelukriteereihin, koska ne ovatsubjektiivisia.



    Esim jos otamme ruumisauton mallia 940 farmari, niin takapaksissa on tilaa ja testissä ropisee pisteitä. Kaunis se ei ole mutta.. Eli aukeaisikohan tämä jaffalle?

      
  • NHB:


    Mikä tekee esimerkiksi kiihtyvyydesta tai nopeudesta jotenkin tärkeämmän ominaisuuden kuin vaikkapa brändistä? Jollekin toiselle joku nopeus voi olla täysin turha ominaisuus. Itse en brändistä kovin paljon halua maksaa, mutta kun katsoo ympärilleen, niin täytyy kai nyt jokaisen tajuta, että nämä asiat ovat merkittäviä maailmassa jossa elämme.




    God damn that is well said.



    Oikeastaan olisi hämmästyttävää jos premiumit menestyisivät octavian kaltaisia autoja vastaan testeissä. Yleinen laatuvaikutelma tai muotoilu eivät todellakaan kuulu arvostelukriteereihin, koska ne ovat subjektiivisia.



    Esim jos otamme ruumisauton mallia 940 farmari, niin takapaksissa on tilaa ja testissä ropisee pisteitä. Kaunis se ei ole mutta.. Eli aukeaisikohan tämä jaffalle?

      
  • Vernon Vili: Mikä tämä pieni premium oli? A1?



    En itsekään omista VAG -liikutinta, kunhan mielenkiinnosta lajiin haastelen.



    "Seatista minulla ei kyllä ole hajuakaan, mutta vanhan mallin lämmittäminen ei kyllä minuun iske"



    - no eipä ole iskenyt moneen muuhunkaan. Ja ihan syystä.

    Jos keualla olisi ollut neljä rengasta niin olisko iskenyt? -Ilmeisesti noilla hinnoilla ihan varmasti. -olisi saanut premiumia alella.







      
  • ysiviis:


    "Seatista minulla ei kyllä ole hajuakaan, mutta vanhan mallin lämmittäminen ei kyllä minuun iske"

    - no eipä ole iskenyt moneen muuhunkaan. Ja ihan syystä.
    Jos keualla olisi ollut neljä rengasta niin olisko iskenyt? -Ilmeisesti noilla hinnoilla ihan varmasti. -olisi saanut premiumia alella.




    Tuskinpa vain olisi vanha Audi kiinnostanut edes alen kanssa. Ehtoopuolella kaikkien mallien myynti hyytyy. Kehitys menee vain sitä vauhtia eteenpäin, ettei vanhat mallit ole enää kilpailukykyisiä. Toisaalta ongelmia tulee myös siitä, että miten tehdä tuollainen vanha malli riittävän edullisesti. Uudet mallit eivät ole ainoastaan ominaisuuksiltaan parempia, vaan myös nopeampia valmistaa.



    Tuo ajatuksesi on lähtökohtaisesti väärin. Jos Audin hinta olisi tiputettu tuntuvasti, niin se ei olisi enää premium.

      
  • -Z-:

    Onko auto premiumia jos se pitää ensin viedä melkein kotiinsa, eli Viroon ja puhaltaa tonnilla villaa ja äänieristettä sinne tänne että autossa kuulisi edes mitä takapenkki juttelee? (näin neuvoo nimittäin Sandvikin miehet Tuulilasin keskustelupalstoilla).

    Mitäs muuta premiumia te ihmiset tsekinmaalta ostelette :smile:




    Tämän uutisen kommettiako tarkoitat?

    http://www.tuulilasi.fi/uutiset/skoda-pomo-uusi-superb-ilmestys



    Näytää siltä, että värität aika tavalla tarinaa, eikä tuo suuri joukko Sandvikin miehiä missään vaiheessa kerro kirjoittavansa nykyisetä Octaviasta. Nykymallissa ei vain ole ongelmaa kuulla takapenkkiläisiä. Insigniasta ei tullut hittiä, mutta tämä nykyinen Octavia omaa siihen paljon paremmat mahdollisuudet.

      
  • No jos kerran hieno sistus tekee autosta premiumin ja se että se maksaa paljon. Niin mitä jos skodan käyttää vaikka West Coast Customilla. Onko se sitten jo premium? Ainakin se on hieno ja kallis.

      
  • NHB:

    ysiviis:

    "Seatista minulla ei kyllä ole hajuakaan, mutta vanhan mallin lämmittäminen ei kyllä minuun iske"

    - no eipä ole iskenyt moneen muuhunkaan. Ja ihan syystä.
    Jos keualla olisi ollut neljä rengasta niin olisko iskenyt? -Ilmeisesti noilla hinnoilla ihan varmasti. -olisi saanut premiumia alella.



    Tuskinpa vain olisi vanha Audi kiinnostanut edes alen kanssa. Ehtoopuolella kaikkien mallien myynti hyytyy. Kehitys menee vain sitä vauhtia eteenpäin, ettei vanhat mallit ole enää kilpailukykyisiä. Toisaalta ongelmia tulee myös siitä, että miten tehdä tuollainen vanha malli riittävän edullisesti. Uudet mallit eivät ole ainoastaan ominaisuuksiltaan parempia, vaan myös nopeampia valmistaa.




    Hmm. Jos vertaan vuoden 2005 Passat 3C mallia ja uutta Skoda Octaviaa, niin kehitys ei mielestäni 8 vuodessa ole paljoakaan mennyt eteenpäin.



    Toki on tullut ahdetut pikkuturbot vakiovarusteeksi, mutta muuta oleellista ei juurikaan. Infotainment on kehittynyt ja kehittyy seuraavan 5-10 vuoden sisään paljonkin, mutta kuinka moni oikeasti näitä integroituja järjestelmiä kaipaa. Älypuhelin hoitaa sen tärkeimmän eli navigoinnin. Kaarrevaloja en jää kaipaamaan, peruutustutkia saa jälkiasenteisina jos niitä kaipaa, adaptiivinen vakionopeudensäädin varmaan ihan kiva mutta tavallinenkin käy itselleni. Automaattiset kaukovalot. En kaipaa, manuaalinen toimii paremmin kun voi itse päättää milloin otetaan päälle ja milloin pois.



    Eli kyllä autot 2000-luvulla ovat saavuttaneet kehityksessä sellaisen vaiheen että nyt uusiin malleihin tuodaan lähinnä mukavuutta ns. lisääviä sähköjärjestelmiä joista suurin osa on sellaisia mistä itse en ole valmis maksamaan mitään. Ehkä tärkein näistä sähköjärjestelmistä on ESP ja se on vielä kehittynyt jonkin verran vuonna 2005-esiteltyyn 3C passattiin.

      
  • Hesarin mukaan Kuubassa uusi Peugeot 508 maksaa 200000€.



    Taisi nousta kerralla lisähintaisten "kastiin"...



    http://www.hs.fi/autot/Kuubalaiset+p%C3%A4%C3%A4siv%C3%A4t+vihdoin+autokaupoille++ilo+vaihtui+nopeasti+j%C3%A4rkytykseen+/a1388803953167



    Mahtaako Suomen autoverotus jäädä toiseksi jo?

      
  • Joo vaikuttaisi 508 premiumun olevan jos sen ostaa Kuubassa.



    Mitä jos vain maksaisi autosta ylimääräistä ja saisi esim. tarran kylkeen jossa kerrottaisiin, että nyt on maksettu reilu ylihinta. Pääseekö sitten testivoittajatkin premiumeiksi?

      
  • Hmm. Jos vertaan vuoden 2005 Passat 3C mallia ja uutta Skoda Octaviaa, niin kehitys ei mielestäni 8 vuodessa ole paljoakaan mennyt eteenpäin.

    Toki on tullut ahdetut pikkuturbot vakiovarusteeksi, mutta muuta oleellista ei juurikaan. Infotainment on kehittynyt ja kehittyy seuraavan 5-10 vuoden sisään paljonkin, mutta kuinka moni oikeasti näitä integroituja järjestelmiä kaipaa. Älypuhelin hoitaa sen tärkeimmän eli navigoinnin. Kaarrevaloja en jää kaipaamaan, peruutustutkia saa jälkiasenteisina jos niitä kaipaa, adaptiivinen vakionopeudensäädin varmaan ihan kiva mutta tavallinenkin käy itselleni. Automaattiset kaukovalot. En kaipaa, manuaalinen toimii paremmin kun voi itse päättää milloin otetaan päälle ja milloin pois.

    Eli kyllä autot 2000-luvulla ovat saavuttaneet kehityksessä sellaisen vaiheen että nyt uusiin malleihin tuodaan lähinnä mukavuutta ns. lisääviä sähköjärjestelmiä joista suurin osa on sellaisia mistä itse en ole valmis maksamaan mitään. Ehkä tärkein näistä sähköjärjestelmistä on ESP ja se on vielä kehittynyt jonkin verran vuonna 2005-esiteltyyn 3C passattiin.




    Se että sinä et osaa tai halua käyttää uusia laitteita, ei ehkä tarkoita sitä, että muut niitä eivät haluaisi.



    Naurettavaa tuo koko jankkaaminen, että vanhan Audin pohjalle tehty Seat olisi premiumia, koska se joskus oli Audi. Vaikka nykyinenkin A4 alkaa olla jo hieman vanha, niin ero edeltäjään on todella suuri moniltakin osin.

      
  • vkk39:

    Joo vaikuttaisi 508 premiumun olevan jos sen ostaa Kuubassa.

    Mitä jos vain maksaisi autosta ylimääräistä ja saisi esim. tarran kylkeen jossa kerrottaisiin, että nyt on maksettu reilu ylihinta. Pääseekö sitten testivoittajatkin premiumeiksi?




    Ei pääse.

      
  • Sähän hyvä ajattelija2013 et kuintenkaan päätä näitä asioita. Vaikka sulla joku vaha ritsa premium olisikin.

      
  • Ei ole Ajattelijalla vanhaa Premiumia vain vanha Audin ritsa löytyy joka on Skodan Unkarilaisella motilla.

      
  • vkk39:

    Sähän hyvä ajattelija2013 et kuintenkaan päätä näitä asioita. Vaikka sulla joku vaha ritsa premium olisikin.






    En todellakaan päätä, enkä kuvittelekaan päättäväni. Siksi olen samoilla linjoilla, kuin lähes kaikki autoalan ammattilaiset. Sinähän tässä kuvittelet päättäväsi asioita. No jos sinun Skodasi hinta nousee merkittävästi sen tarran liimaamisen jälkeen, niin liimaile rauhassa Skoda täyteen tarroja.



    Niin, alkaahan autoni olla jo pian kaksi vuotta vanha. En nyt ihan vielä ritsana pidä, mutta täytynee se lähitulevaisuudessa vaihtaa.



    Tuollaiset kommentit kertovatkin paljon. Taas hyvä esimerkki "järkisyillä" autonsa valinneesta, joka ei tunteella autoaan osta. Olen ennenkin huomannut, että ne järkiautoilijat, jotka eivät muiden mielipiteistä piittaa, tuntuvat pahimmat itkupotkuraivarit saavan, jos heidän autojaan ei pidetä kaikkein parhaimpina. Ehkä sinun kannattaisi satsata muutama ylimääräinen tonni siihen premiumiin, niin ei tarvitsisi noin mieltään pahoittaa. Luulisin, että se olisi toimivampi ratkaisu, kuin se tarra auton kyljessä.

      
  • marppi:



    Hmm. Jos vertaan vuoden 2005 Passat 3C mallia ja uutta Skoda Octaviaa, niin kehitys ei mielestäni 8 vuodessa ole paljoakaan mennyt eteenpäin.

    Toki on tullut ahdetut pikkuturbot vakiovarusteeksi, mutta muuta oleellista ei juurikaan. Infotainment on kehittynyt ja kehittyy seuraavan 5-10 vuoden sisään paljonkin, mutta kuinka moni oikeasti näitä integroituja järjestelmiä kaipaa. Älypuhelin hoitaa sen tärkeimmän eli navigoinnin. Kaarrevaloja en jää kaipaamaan, peruutustutkia saa jälkiasenteisina jos niitä kaipaa, adaptiivinen vakionopeudensäädin varmaan ihan kiva mutta tavallinenkin käy itselleni. Automaattiset kaukovalot. En kaipaa, manuaalinen toimii paremmin kun voi itse päättää milloin otetaan päälle ja milloin pois.

    Eli kyllä autot 2000-luvulla ovat saavuttaneet kehityksessä sellaisen vaiheen että nyt uusiin malleihin tuodaan lähinnä mukavuutta ns. lisääviä sähköjärjestelmiä joista suurin osa on sellaisia mistä itse en ole valmis maksamaan mitään. Ehkä tärkein näistä sähköjärjestelmistä on ESP ja se on vielä kehittynyt jonkin verran vuonna 2005-esiteltyyn 3C passattiin.


    Sekin on jo melko paljon, jos reilun hintaluokan halvempi auto on sinunkin mielestä kehittynyt edes vähän paremmaksi kuin kalliimpi esi-isänsä.



    Itse näen tilankäytön ja varsinkin ajettavuuden kehittyneen paljon. Uudenpi pohjalevy on paljon tasapainoisempi ja ketterämpi liikkeissään. Kun tuo yhdistyy parempiin moottoreihin ja painonhallintaan, niin suorituskyky ja kulutuskin ovat parempia. Ne kuuluisat Volkkarin rengasäänetkään eivät enää kuulu varusteluun.



    Tuo infotainment on mielestäni yksi Skodan selkeä vahvuus. Yksi huonoimpia käyttämiäni naveja oli tuon Passatin aikakauden Golf Plussassa, joka sattui kerran vuokra-autoksi. Kaikki toiminnot olivat tuskaisen hitaita ja kun rajan yli mentiin, niin piti vaihtaa levyä. Nykyinen versio toimii nopeasti ilman 90-lukulaisia levyjä. Päivityksetkin latautuvat latautuat ilmaiseksi netistä. Uudella navilla ajaa myös Atlantilta Uralille samalla kartalla. Itsekin käyttäisin paljon mieluimmin nykypäivän puhelimia kuin tuota vanhaa navia, mutta uuden Volkkarin navin ottaisin empimättä. En halua asennella ylimääräisiä taksamittareita törröttämään kojelautaan ja iso ruutu on hyvä ominaisuus siellä missä navi on eniten hyödyksi.



    Integroitu järjestelmä rokkaa. Puhelin vaan signaalinvahvistinboksiin ja loppu hoituu kätevästi kosketusnäytöltä - navigointi, musiikki ja puhelut+HF. Kontakteja/biisejä voit selailla isolta kosketusnäytöltä kuvineen ja spotifykin toimii. Musiikkia, kuvia ja videoita voit tallentaa puhelimeen, muistikortille tai auton kovalevylle kaikissa yleisissä tämän päivän formaateissa. Enää ei tarvitse kääntää musiikkia paremmista formaateista MP3:ksi.



    Valoassistentti toimii jo monissa merkeissä aivan riittävän hyvin. Ainakaan itseäni ei kiinnosta pätkääkään vaihdella niitä valoja itse vailla mitään hyötyä.

      
  • Kumppani:

    Hesarin mukaan Kuubassa uusi Peugeot 508 maksaa 200000€.

    Taisi nousta kerralla lisähintaisten "kastiin"...

    http://www.hs.fi/autot/Kuubalaiset+p%C3%A4%C3%A4siv%C3%A4t+vihdoin+autokaupoille++ilo+vaihtui+nopeasti+j%C3%A4rkytykseen+/a1388803953167

    Mahtaako Suomen autoverotus jäädä toiseksi jo?




    Mitähän mahtaa maksaa esimerkiksi 3-sarjan Bemari? Vaikkaan järjestyksen pysyvän tuttuna ja laajasti tunnustettuna. Vaikka Suomessakin joutuu tavisautoista maksamaan saman hinnan kuin premiumeista autoverottomissa maissa, niin ei se Volkkarista ja Tojosta premiumia tee Suomessakaan.

      
  • NHB:

    Kumppani:
    Hesarin mukaan Kuubassa uusi Peugeot 508 maksaa 200000€.

    Taisi nousta kerralla lisähintaisten "kastiin"...

    http://www.hs.fi/autot/Kuubalaiset+p%C3%A4%C3%A4siv%C3%A4t+vihdoin+autokaupoille++ilo+vaihtui+nopeasti+j%C3%A4rkytykseen+/a1388803953167

    Mahtaako Suomen autoverotus jäädä toiseksi jo?


    Mitähän mahtaa maksaa esimerkiksi 3-sarjan Bemari? Vaikkaan järjestyksen pysyvän tuttuna ja laajasti tunnustettuna. Vaikka Suomessakin joutuu tavisautoista maksamaan saman hinnan kuin premiumeista autoverottomissa maissa, niin ei se Volkkarista ja Tojosta premiumia tee Suomessakaan.




    Juuri näin. Alkaa menemään jo huumorin puolelle näiden muutamien sekoilut. Mistä tulee edes päähän tuollaisia juttuja.

      
  • NHB ja Ajattelija2013 mistä saatte päivittäin voimia taistelussa Audin premium tatuksen luomiseen? Oletteko kenties yksi ja sama Julle ainakin viihdytte kumman samaan aikaan monesti täällä jopa päiväsaikaan jolloin normaalit ihmiset ovat töissä en puhu nyt mistään viikonlopusta.

      
  • Weša:

    NHB ja Ajattelija2013 mistä saatte päivittäin voimia taistelussa Audin premium tatuksen luomiseen? Oletteko kenties yksi ja sama Julle ainakin viihdytte kumman samaan aikaan monesti täällä jopa päiväsaikaan jolloin normaalit ihmiset ovat töissä en puhu nyt mistään viikonlopusta.




    Julle, saisiko saman Suomeksi? Onneksi koulut alkavat taas tiistaina, niin pääset äidinkielen tunnille harjoittelemaan. Kysy vaikka alkuun äikän opelta, mikä on pilkku.



    Niin ja olemmeko nyt kirjoittaneet pelkästä Audista? Kumpikaan meistä ei ole tässä Audista kirjoitellut, vaan premiumeista yleisesti. Vai onko Audi niin paljon ylitse muiden, että yhdistät sanan premium pelkästään Audiin?

      
  • Itse pidän Skodaa enemmän premiumina. Audissa testataan ensin epävarma beta tekniikka paremmaksi ja vasta sitten se on kyllin hyvää Skodaan. Audi kuskien tuotekehityksestä kuuluukin iso kiitos Skodan premium maineesta.

      
  • NHB:

    Mitähän mahtaa maksaa esimerkiksi 3-sarjan Bemari? Vaikkaan järjestyksen pysyvän tuttuna ja laajasti tunnustettuna.




    Mikä järjestys, mitä sillä on merkitystä? Kyse oli vain siitä, että autoon on tullut Kuubassa hintaa lisää, eli lisähintaa. Sillähän te käsitteen perustelette.



    NHB:

    Vaikka Suomessakin joutuu tavisautoista maksamaan saman hinnan kuin premiumeista autoverottomissa maissa, niin ei se Volkkarista ja Tojosta premiumia tee Suomessakaan.




    Lisähintaisia ovat nekin kuitenkin vaikkapa Daciaan, Fiatiin ym. verrattuna, eli?



    Miten olisi ihan vain halvempaa ja kalliimpaa, eikös tästä ole jo keskusteltu? Sehän jopa kävi teillekin!



    Tuolla toisessa otsikossa, joka pompsahti takaisin listalle jostakin aiemmasta käsittelystä, nostettiin esille Iltasanomien juttu, jossa lukijat olivat äänestäneet lisähintaisista automerkeistä. Hassua, ettei tiedettäisi, että joku auto on kalliimpi tai toinen edullisempi sinänsä ja asiasta pitäisi äänestää, mutta ehkä äänestettiin siitä, onko jossakin merkissä vielä enemmän lisähintaa kuin listan muissa autoissa? Lopputulos oli, että eniten lisähintaa oli Land Roverissa.



    Niin, takaisin aiheeseen, eli aina voi ajatella asioita uusista, raikkaamista näkökulmista, koska autot saavuttavat etenkin Suomessa eniten myytävissä koko- ja malliluokissa toisiaan niin ominaisuuksiltaan, kuin varusteluiltaan ym. että jäljelle jää melkeinpä vain makuasioita. Niinkuin vaikka se, onko autossa jonkun mielestä jalomuovia, vai ei.



    (Jos mahdollisessa vastineessa unohtaisitte nyt sen, että esim. MB S ja vaikka Audi A8 ei taida noihin luokkiin kuulua, eihän, niin asiat saavat myös sen paremman, oikeamman mittakaavan...)

      
  • Ajattelija2013:

    Alkaa menemään jo huumorin puolelle näiden muutamien sekoilut. Mistä tulee edes päähän tuollaisia juttuja.




    Harrastat aika paljon tuollaista tyyliä ja kommentoit muuten ihan tolkuttomasti aiheesta, oletkos huomannut?



    Kun ottaa huomioon, ettei aihe sinua oikeasti mukamas liippaa yhtään, etkä mitenkään omassa hankinnassasi mieti asiaa jne. jne.



    Jännä juttu.

      
  • Kumppani:



    Mikä järjestys, mitä sillä on merkitystä? Kyse oli vain siitä, että autoon on tullut Kuubassa hintaa lisää, eli lisähintaa. Sillähän te käsitteen perustelette.


    Niin olennaistahan tässä on se, että mihin sitä hintaa verrataan. Itse olen kyllä moneen kertaan selittänyt mihin itse vertaan, mutta jostain syystä haluat tässä taas sekoilla omiasi ja väitää minun sanoneeni jotain aivan muuta.



    Lisähintaisia ovat nekin kuitenkin vaikkapa Daciaan, Fiatiin ym. verrattuna, eli?

    Miten olisi ihan vain halvempaa ja kalliimpaa, eikös tästä ole jo keskusteltu? Sehän jopa kävi teillekin!




    Aivan samalla tavalla kuin on premiumbrändejä, on myös halpisbrändejä. Kumpaankohan Dacia noista kuuluu?



    Voit puolestani kutsua premiumeja miksi haluati. Oletan, että se olisi jopa rakentavampaa kuin nillittää aina tuosta inhokkitermistäsi. Itse käytän premiumia, koska se toimii suoraan monessa eri kielessä ja maanosassa. Sinä varmaan selittelet ulkomaillakin jostain lisähintabrändeistä.



    Tuolla toisessa otsikossa, joka pompsahti takaisin listalle jostakin aiemmasta käsittelystä, nostettiin esille Iltasanomien juttu, jossa lukijat olivat äänestäneet lisähintaisista automerkeistä. Hassua, ettei tiedettäisi, että joku auto on kalliimpi tai toinen edullisempi sinänsä ja asiasta pitäisi äänestää, mutta ehkä äänestettiin siitä, onko jossakin merkissä vielä enemmän lisähintaa kuin listan muissa autoissa? Lopputulos oli, että eniten lisähintaa oli Land Roverissa.




    Joo roskalehtien äänestyksethän ovatkin hieno tie rakentaa maailmaansa. Tuokin äänestyt on mainio esimerkki. Vähän sama kuin listattaisiin Suomen kunnat ja kysyttäisiin, että mikä näistä kuuluu vähiten Suomen kuntien joukkoon. Piirtäisitkö maan rajat uusiksi tuolla perusteella?



      
  • Kumppani:

    Ajattelija2013:
    Alkaa menemään jo huumorin puolelle näiden muutamien sekoilut. Mistä tulee edes päähän tuollaisia juttuja.


    Harrastat aika paljon tuollaista tyyliä ja kommentoit muuten ihan tolkuttomasti aiheesta, oletkos huomannut?

    Kun ottaa huomioon, ettei aihe sinua oikeasti mukamas liippaa yhtään, etkä mitenkään omassa hankinnassasi mieti asiaa jne. jne.

    Jännä juttu.




    Ja sinäkö et kommentoi paljon aihetta? Kun ottaa huomioon, että aihe ja muiden auto ostokset, tai sinun autosi mahdollinen ei premiumstatus ei sinua liippaa yhtään, niiin aika tiuhaan täällä käyt kommentoimassa. Ja keksimässä mitä ihmeellisimpiä selityksiä jostain Kuuban autojen hinnasta, mikä ei liity asiaan mitenkään.



    Et ole vieläkään kertonut minulle, miten tuo auton hintaan perustuva luokittelu olisi yhtään sen parempi, kuin premium-käsite. Minusta se on paljon epäselvempi luokittelu. Mikä on halpa, mikä on kallis? Jos uuden S Mersun saa 80.000 eurolla, se on mielestäni halpa. Slti se on pirusti kalliimpi, kuin 45.000 euron Golf GTI, joka on mielestäni kallis. Kerro nyt Kumppani, miten tuo määrittely johtaisi siis yhtään parempaan lopputulokseen?



    Mitä se IltaSanomien äänestys mielestäsi osoitti? Eihän siinä kukaan kiistänyt premiumin olemassaoloa ja siitähän sinä juuri jankutat. Mehän olemme juuri lukuisia kertoja kirjoittaneet, että premium status nousee seikoista, jotka melko usein ovat makuasioita, tai eivät ainakaan selkeästi mitattavia asioita. Osittain premium-autojen listakin on siis makuasia. Tosin vaikka sisustuksen tyylikkyys on osittain makuasia (itse en pidä useimpien Mersujen sisustuksesta, mutta ne on silti laadukkaasti tehtyj&#228:wink:, niin esimerkiksi aikaisemmin linkkaamassani Avensis vs A4 kuvasta jokainen näkee takapuolellaankin, kumpi on kalliimmista materiaaleista ja tyylikkäämmin valmistettu. Näin on, vaikka merkit peitettäisiin ja ihminen ei ymmärtäisi autoista juuri mitään. Ja sama pätee, vaikka Audin kuvan tilalle heitettäisiin BMW, Mersu tai Lexus.



    Toisaalta se, että sensaatiohakuisessa iltapäivälehdessä jotain asiaa tiputusmielessä äänestetään, ja vielä sellaisessa äänestyksessä, jossa kuka tahansa Jullen tapainen henkilö voi äänestää vaikka 1000 kertaa, ei nyt kauheasti ainakaan minun mielipiteisiin vaikuta. Tuskin kenenkään muunkaan mielipiteeseen. Ihan mielenkiintoista, että Kumppani on tuosta äänestyksestä niin tohkeissaan, mutta tuhansien autoalan ammattilaisten mielipide ei vaikuta mitään. No, Kumppanin sekava linja vain jatkuu.



    Kumppani, jos esimerkiksi Skoda ja Toyota ovat mielestäsi premium tasolla, niin miksi ne eivät nosta hintojaan premiumien tasolle? Kaiken järjen mukaanhan niitä silti myytäisiin paljon, jos ne ovat kaikin puolin samalla tasolla. Itse asiassa, miksi Toyota on luonut brändin nimeltä Lexus, jos premiumia ei ole olemassakaan? Miksi Toyota ei vain nosta Avensiksen hintaa Lexus IS:n tasolle?



    PS: Vaadit minulta aina toimia liikenneturvallisuuteen liittyvissä keskustelkuissa.Pelkkä keskustelu on mielestäsi turhaa. Mihin toimiin sinä olet nyt ryhtynyt premium-sodassasi? Oletko tehnyt kantelun oikeusasiamiehelle?

      
  • Ajattelija2013:

    Mitähän mahtaa maksaa esimerkiksi 3-sarjan Bemari?


    En tiedä uusista Bemareista, mutta BMW SMOD 1997 maksaa 12 200 €.



    http://www.havanatimes.org/?p=100992

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit