Premium = ajoelämys

154 kommenttia
2456
  • Kumppani:

    kerroin, että minulle on ihan sama miten kukin autonsa rahoittaa. Mutta se meni sinulta vissiin sitten ohi, tai et taaskaan vain muista.


    Etkö pidä ristiriitaisena kritisoida (yli)hintaa, vaikka rahoitus on yhdentekevä?



    Jos rahoitus on "ihan sama", eikö silloin verrata kaikkia tarjolla olevia malleja suoraan toisiaan vastaan kustannuksia huomioonottamatta?



    Tällöin myös käsite ylihinta tai lisähinta menettää merkityksensä.

      
  • Nollakeulavolkkari:

    Eniten sähköongelmista kärsivät merkit. VW-konserni hyvin edustettuna 4 merkkiä kymmenen huonoimman joukossa.

    Renault 38,25 %
    Bentley 33,98 %
    Porsche 31,64 %
    Saab 29,76 %
    MG 27,17 %
    Audi 26,24 %
    Mercedes-Benz 26,00 %
    Honda 24,79 %
    Seat 24,63 %
    Citroen 24,48 %

    http://www.taloussanomat.fi/autot/2014/07/14/autojen-sahkoviat-lisaantyneet-66-naissa-merkeissa-eniten-vikoja/20149779/304




    Listasi kertoo vain sähköongelmista mutta kun otetaan koko auton luotettavuus samassa tutkimuksessa ranskalaiset pärjää paremmin. Kymmenen huonoimman merkin lista näyttää tältä huonoin siis eniten pisteitä saanut.



    Bentley 620.00

    Porsche 342.00

    LANDROVER 319.00

    Alfa Romeo 237.00

    Jeep 231.00

    Audi 227.00

    Chrysler 220.00

    Mercedes-Benz 215.00

    Jaguar 186.00

    MG 182.00



    Reliability Indexsin keskiarvo on 100 pistettä



    http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndex







      
  • Ryne:

    Mitä olennaista puuttuu tästä "karusta" vakiovarustelusta?

    -navi
    -avaimeton käyttö
    -sähköpenkit ilmastoinnilla
    -sähköllä toimivat hallintalaitteiden säädöt (rattipylväs,peilit jne)
    -peruutuskamera
    -etukamera
    -nelialueinen autom.ilmastointi
    -soitin 11kaiuttimella sisältäen ulkoisen lähteen esim.ipodin tmv.liittämisen tai vaikka videoiden katselun
    -sähköajon mahdollistavan moottorin
    -kääntyvät bi-xenon valot automatiikalla (pitkät,lyhyet, kaarre jne.)
    -tauko lämmitys tai jäähdytys (kätevä jos vaikka lapsi tai koira jää autoon)
    -vakionop.säädin (adaptiivinen)
    -kaistavahti
    -kuolleenkulman varoitin
    -11airbagia ym.nykyiset turvavarusteet

    Jne.jne.itsetäänselvyyksiä joita ei edes jaksa luetella.







    Siinäpä mitä tavallisin tavallisen japanilaisauton varustus.

      
  • Niin ja kuitenkin hintaa n.50t€ Listan autolla ja puolta halvemmistakin löytyy jo suurin osa noista listan varusteista. 15t€ yariksesta löytyy sellaisia varusteita joita saa 500-srj bemuun tai vastaaviin ostaa lisävarusteena.



    Miten hienosti varustellun bemun,audin tai mersun tuolla rahalla saa? Ko.kulkineissa on tuohon rahaan vanhoista sairaalatekstiileistä tehdyt sisustat, kampi- ikkunat, ilmastointi on manuaalinen (jos on edes ilmastointia), navigaatorin virkaa hoitaa nalkuttava akka ja poppivehje puolelta löytyy antenni itse mankasta pitää maksaa extraa.

      
  • 740 GLE:

    Etkö pidä ristiriitaisena kritisoida (yli)hintaa




    Ai sinä et ymmärtänyt kerrasta, kun taas piti tuohon tarttua: lisähinta oli ilmeisesti sinun määritelmäsi "preemiolle" jne. Löytyy kyllä noista aiemmista vänkäilyistä, kuten olen tainnut mainitakin.



    Kertaan vielä: aloin käyttää termiä lisähinta taannoin, ihan kurillani. Ja juu, ihan hetken edellisessä threadissa käväisi "yli", jonka sinulle tosin jo korjasin sielläkin.



    Tässä välissä tein pienen taustatyön helpottaakseni tehtävääsi: ainakin tammikuusta asti olen käyttänyt lisähinta-termiä, silloin otsikon Ensi kerralla Octavia mukaan premium vertailuun -kirjoitteluissani. Riittäiskö nyt tästä 740GLE?



    740 GLE:

    ...vaikka rahoitus on yhdentekevä?




    Tuota noin.... ihanko oikeasti? Onko auton hankinnan rahoituksellakin joku piilomerkitys tässä lisähinta-, no olkoot sitten premium-käsitteen puolustelussanne sitten?



    740 GLE:

    Jos rahoitus on "ihan sama", eikö silloin verrata kaikkia tarjolla olevia malleja suoraan toisiaan vastaan kustannuksia huomioonottamatta?

    Tällöin myös käsite ylihinta tai lisähinta menettää merkityksensä.




    Edelleen ihmettelen tuota rahoitus-osuutta tuossa, mutta muuten: Kyllä vaan! Eikö olisikin hämmentävää?



    Ihan sama tässä kohtaa nyt enää, vaikka kumpi tai kampi, mutta korvaa se sitten sanalla "premium".



    Oleellisinta on tämä epäily: Alatko sinä vihdoin päästä kärryille minun pointeistani arvon 740GLE? Oletko pääsemässä ytimeen kaikista niistä hassunhauskoista ja turhista arvolatauksista automaailman lokeroinnissa joka kulkee nimellä "premium", jota olen aina hämmästellyt?

      
  • Ryne:

    Niin ja kuitenkin hintaa n.50t€ Listan autolla ja puolta halvemmistakin löytyy jo suurin osa noista listan varusteista. 15t€ yariksesta löytyy sellaisia varusteita joita saa 500-srj bemuun tai vastaaviin ostaa lisävarusteena.




    Oho. Sittenhän sinun on varmaan helppo antaa esimerkki puolta halvemmasta japanilaisesta, jossa on suurin osa tai edes kolmasosa noista varusteista. Liioittelun kohtuullistaminen lisäisi juttujesi uskottavuutta merkittävästi, mutta taidat olla pääsemättömissä tyylilajistasi.



    Meillä on varustelun suhteen japanilaisiin vertautuva Hyundai i40 CRDi aut. paremmalla vakiovarustepaketilla (Style) ja hintaa oli 36 tEUR. Listan varusteista autossa on avaimeton käyttö ja peruutuskamera. Suurinta osaa noista varusteista autoon ei saisi lisärahalla eikä itkemälläkään. Sama koskee alle neljänkympin japseja niistä 25 tonnin hintaisista puhumattakaan.







      
  • Voi vaan kysyä miksi yksi sana "Premium" herättää eräissä niin suurta vastustusta? Jos joku merkki ei listalle pääse, niin onhan se luokiteltu alemmalle tasolle, se vaan pitää hyväksyä.

      
  • nimim Erkki:

    Ryne:
    Niin ja kuitenkin hintaa n.50t€ Listan autolla ja puolta halvemmistakin löytyy jo suurin osa noista listan varusteista. 15t€ yariksesta löytyy sellaisia varusteita joita saa 500-srj bemuun tai vastaaviin ostaa lisävarusteena.


    Oho. Sittenhän sinun on varmaan helppo antaa esimerkki puolta halvemmasta japanilaisesta, jossa on suurin osa tai edes kolmasosa noista varusteista. Liioittelun kohtuullistaminen lisäisi juttujesi uskottavuutta merkittävästi, mutta taidat olla pääsemättömissä tyylilajistasi.

    Meillä on varustelun suhteen japanilaisiin vertautuva Hyundai i40 CRDi aut. paremmalla vakiovarustepaketilla (Style) ja hintaa oli 36 tEUR. Listan varusteista autossa on avaimeton käyttö ja peruutuskamera. Suurinta osaa noista varusteista autoon ei saisi lisärahalla eikä itkemälläkään. Sama koskee alle neljänkympin japseja niistä 25 tonnin hintaisista puhumattakaan.



    Kannattaisi mennä vaikka hondan nettisvuille, katsomaan mitä varusteita 26 KEUR saa puhumattakaan 30 KEUR executive versiosta. Voi tulla itku kun ei omaan saa itkemälläkään.

      
  • MMS:

    Voi vaan kysyä miksi yksi sana "Premium" herättää eräissä niin suurta vastustusta? Jos joku merkki ei listalle pääse, niin onhan se luokiteltu alemmalle tasolle, se vaan pitää hyväksyä.






    Voisit tarkentaa missä mahtaa olla se instanssi joka hyväksyy hylkää listalle pääsyn.



    Eiköhän kyseessä ole saksalaisten masinoima aivopesukamppanja, jolla on muokattu ostajien mieltä uskomaan tietyn tuotteen olevan siitä pyydetyn hinnan arvoinen. Joka tietenkin on ainoa vaihtoehto näille, koska tuotantotekniikka ei pysty tuottamaan autoja kilpailukykyiseen hintaan.



    Se mistä kannattaisi kantaa huolta on ostajien käytös yleisessä liikenteessä, joka ilmeisesti muuttuu premium aivopesun ansiosta lievästi sanoen törkeäksi. Onhan toki kaikille tielläliikkujille, melko selviö näitten merkkien perässäroikkuminen painostus törkeät ohitukset jne.. 90 prosentin osuudella kyseisten merkkien tavaramerkki, muiden edustaessa korkeintaan 10 prosenttia. On melko vaikea ymmärtää, mikä oikeuttaa premium leiman autoilijoita liki rikosluonteiseen käytökseen yleisillä teillä.









      
  • misar:

    Kannattaisi mennä vaikka hondan nettisvuille, katsomaan mitä varusteita 26 KEUR saa puhumattakaan 30 KEUR executive versiosta. Voi tulla itku kun ei omaan saa itkemälläkään.




    Arvaas mitä, minähän kävin ja Civic Executiven varusteiden ja Rynen luettelon yhtymäkohdat olivat samat kuin i40:ssä: avaimeton käyttö ja peruutuskamera. Ei siis mielestäni suurinta osaa luetelluista.



    Civic Executiven ja i40 Stylen varusteet ovat jokseenkin samat ja ne muutamat Hyundain puutteet (mm. nahkasisustus ja xenonit) saa ihan rahalla, itkeä ei tarvitse. Molemmissa siis varsin tyypilliset hyvin varustellun tavisauton tavisvarusteet.



      
  • misar:

    ostajien käytös yleisessä liikenteessä, joka ilmeisesti muuttuu premium aivopesun ansiosta lievästi sanoen törkeäksi
    ...
    90 prosentin osuudella kyseisten merkkien tavaramerkki


    Päätelmä Mersun kuulumisesta premiumsegmentin ulkopuolelle alkoi orastaa huomatessani, etteivät aiemmin esitetyt varuste- ja ajettavuusvaatimukset täyty. Todisteaineistosi vahvistaa päätelmää entisestään.



    Olettaen keskustelijoiden olevan todellisuudessakin auton ostajia, ei myöskään tämä potentiaalinen ostajakunta pidä Mersua laatupoikkeamineen vakavasti otettavana premiumina.



    Nyt sinä todistat, että premiumin vaatimuksena on vaarallinen ajotapa. Koska tosielämän kolaritilasto näyttää Mersun, ja aivan erityisesti E-sarjan, aiheuttavan kolareita poikkeuksellisen harvoin, ei lisänäyttöjä tarvita:

    http://www.lvk.fi/fi/Liikenneturvallisuus/Automallien-turvallisuus/



    Mercedes E on 2CV:n tavoin liian hidas ehtiäkseen edes kolaripaikalle.



    Premiumtuote sisältää termin määritelmän mukaisesti lisähinnan. Koska vasta maksamani hinta alittaa kooltaan "lähes vastaavien" Avensiksen, i40, Mondeon ja Optiman hinnan, ei Mersuni hinnassa ollut lisähintaa.



    Koska lisähintaa ei ole maksettu, siitä seuraa, että

    Mersu on hintansa arvoinen. M.O.T. :grin:

      
  • Yaris hybrid parhaalla varustetasolla. Puuttuu sähköpenkit ja taukoilmastointi, senkin siihen saa kun näkee vähän vaivaa.



    Menee muutaman euron yli 25t€ mutta eiköhän se tinkimällä lähde ja nyt saa samaan rahaan vielä talvirenkaat aluilla mukaan ja lämmittimet jne.

      
  • Kyllä siinä executive civicissä oli aikapaljon enemmän varusteita kuin i40 hyundaissa.

      
  • 75 hevosmainen dieselmersu C 200 D oli aikanaan kanssa melko hidas.



    Ohjaus oli tarkka.

      
  • Viimeisin ajatukseni premiumista heräsi kun vilkaisin yhden Renault Clion sisälle (suunnilleen vm. 2009 ). Siinä oli varustetasosta johtuen oven sisäkahva ja sähköikkunan painike samanlainen kuin luokkaa isommassa mallissa, kun perusvarustellussa se oven osa puuttuu kokonaan. Toinen on kojelaudan materiaali, mutta näkyy se airbagin luukku monessa kalliimmassakin.



    Sitten vielä valinnoista riippuen autossa voi olla vakionopeudensäädin, turbokone, automaattivaihde ja automaatti-ilmastointi. 16" alumiinivanteet ja metalliväri ovat kivoja, renkaat vaikuttavat ajoon, hyvässä ja huonossa. Väri taas on kaunis katsella.



    Ja kun ruksaa tarpeeksi varusteita on hinta jo suuremman mallin tasolla, ja silloin valinta alkaa jo olla vaikea kun isompi on väljempi ja yleistoteutukseltaan parempi.



    Minulle auton merkki ei ole premiumia, sen verran monta kokemusta siitä että auton sisälle mentäessä ei ennakkokäsitys vahvistunut, vaan se heikkeni. Kokoluokan ei pitäisi tarkoittaa sitä että auto on toteutettu halvalla koska kaikki eivät vain tarvitse isoa, kookasta autoa. En tiedä onko esim. Lanciaan istuessa tunnelma välittömästi premiumpi kuin Fiatissa?



    Minulle ei siis premium tarkoita sitä että auto olisi kookas, kallis ostaa, tai muita autoja nopeampi. Vaan tasaista kyytiä, hyviä materiaaleja, hiljaisuutta ja miellyttävää kokonaisuutta. Sen huomaa silloin kun vertaa eri tuotteita ilman ennakkokäsitystä siitä kumpi on parempi vain "siksi että se on parempi kun se on sen merkkinen". Ja voiko suosittelijasta yleensä tietää miten paljon hän on tehnyt vertailua (relevanssi ) ellei hän sano "siihen verrattuna".



    On aina mielenkiintoista yllättyä positiivisesti jostakin, toisaalta harmittaa jos pettyy johonkin jota on kauan odottanut saada kokevansa.

      
  • Kumppani:

    Ai sinä et ymmärtänyt kerrasta, kun taas piti tuohon tarttua: lisähinta oli ilmeisesti sinun määritelmäsi "preemiolle" jne.


    Sinä saat ymmärtää sen aivan kuten haluat, mutta meille muille preemio on lisähinta:

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Preemio



    Voidaanko viimein keskustella siitä, mitä preemiolla mahdollisesti saa, vai saako mitään, ja mitä hyötyä lisähinnan lunastamista mahdollisista lisäominaisuuksista voi olla?

      
  • Keskustelu on sinusta(kin) joka tapauksessa merkkisidonnaista, vai? Eli aloittaisimme taas ns. alusta vissiin. Minä kun ihmettelen juuri tuota markkinavoimien luomaa hömppää, etkö muka arvaisi.



    Autot ovat eri hintaisia, se on ihan ymmärrettävää! Mihin tarvitaan vielä luokittelua? Jo maksamalla saman merkin ja mallin autostakin pitää maksaa enemmän, eli "preemiota", jos haluaa varustelua jne jne.



    Missä kohtaa tämä ostaminen muuttuu "myyttiseksi" lokeroinniksi, sitä kun ymmärrä? Ja paljonko se lisähinta tekee muuten, onko se jotakin prosenttia, euromäärä tms? Listalisähintaisten haarukkakin on äärestä toiseen ääreen, mutta niistä puhutaan ikään kuin olisivat "sama asia". Markkinahömpän nimiin on vannottava todella paljon jos niin väittää. Uskotko sinä siihen?



    Mukana on lisäksi ja varsinkin makuasiaa, josta on sanonnan mukaan aika turha vääntää. Mutta ei tarvinne olla ajatusten tonava uskoakseen että uutena 15k€:n auto on eri maailmasta kuin 75k€, noin esimerkkinä. Vaan missä kohtaa janaa alkaa "lisähintaisuus"? Loppuuko se johonkin ja mitä ihmeen väliä. Autoja saa ostaa sen mukaan kuin itse haluaa, ja mitä pystyy, jopa sellaisen jota tarvitsee. Miksi se ostaminen pitäisi lokeroida automerkkikohtaiseksi? Mihin sitä hassunhauskaa arvolatausta tarvitaan, eikö se hankinta olekaan henkilökohtainen asia, aidosti?



    MMS pelkää "tasapäistämistä", mitä sitten tarkoittaakaan sillä, entä sinä?

      
  • Kumppani:

    Keskustelu on sinusta(kin) joka tapauksessa merkkisidonnaista, vai? Eli aloittaisimme taas ns. alusta vissiin. Minä kun ihmettelen juuri tuota markkinavoimien luomaa hömppää, etkö muka arvaisi.

    Autot ovat eri hintaisia, se on ihan ymmärrettävää! Mihin tarvitaan vielä luokittelua? Jo maksamalla saman merkin ja mallin autostakin pitää maksaa enemmän, eli "preemiota", jos haluaa varustelua jne jne.




    Taas väännät logiikkaa solmuun. Lista premium merkeistä määrittyy merkkien hintapositioinnin kautta eikä toisin päin.



    Sinulle on annettu esimerkkejä siitä, missä tuo preemion käyttö antaa tarpeellista tietoa, mutta sinä ohitat ne kommentoimatta ja aina palaat tuohon tuttuun saman jankkaamiseen. Tervemenoa potkimaan renkaita autokauppaan. Varo vain ettet potki premiumrenkaita.

      
  • Hiljaisuutta ei oikein voi laskea yksinomaan premiumille, kun jopa Clio on huippuhiljainen kunhan asfaltti on kunnossa, esim. välimeren maissa.



    Ajoelämys sanasta pudottaisin sanan "ajo" pois. Ei kolmen premium merkin autot aina ole kummoisisa ajettavia, jos nyt ohjaustunnosta ja sporttisuudesta puhutaan. Esim. A3 ei välitä juuri tunnelmaa etupyörien pidosta rattiin asti. Tuntuma on kaukainen, mutta pehmeä ja rasvattu. Joillekin varmasti entistä parempi.



    Ehkä premium näkyy parhaiten sisustassa ja vakionakin sisusta on hieman vähemmän halpa kuin ei-premiumeissa.

      
  • Style66:

    Hiljaisuutta ei oikein voi laskea yksinomaan premiumille, kun jopa Clio on huippuhiljainen kunhan asfaltti on kunnossa, esim. välimeren maissa.


    Entäs, jos haluaa ajaa välillä Suomessakin ja talvisin nastarenkailla?



    Kumppani:

    Keskustelu on sinusta(kin) joka tapauksessa merkkisidonnaista, vai?


    Tuon keksit sinä itse, ja vieläpä heti seuraavassa postissa, kun olin juuri sinua ennen ehdottanut ominaisuuksien vertailua?



    Onko auton merkki sinulle ominaisuus, kun tällaista ehdotat?



    Kumppani:

    Mihin tarvitaan vielä luokittelua?


    En minä tiedä mihin ostaja sitä tarvitsee? Minä löytäisin mieleiseni ilman markkinasegmenttejäkin.



    Valmistaja tarvitsee sitä oman tuotteensa positiointiin markkinoilla. Markkinointikeinoksi se otettiin vasta myöhemmin, kun valmis vertailumateriaali oli jo kerättynä muutenkin.



    Kumppani:

    Miksi se ostaminen pitäisi lokeroida automerkkikohtaiseksi?


    En minä tiedä mihin ostaja sitä tarvitsee? Sano sinä, jos sellaista ehdotat?



    Kumppani:

    Mihin sitä hassunhauskaa arvolatausta tarvitaan, eikö se hankinta olekaan henkilökohtainen asia, aidosti?


    En minä tiedä mihin ostaja sitä tarvitsee? Sano sinä, jos sellaista ehdotat?

      
  • NHB:

    Lista premium-merkeistä määrittyy merkkien hintapositioinnin kautta eikä toisin päin.




    Onko sinusta "hintaposissön" = ajoelämys? Aina ja varauksetta?



    NHB:

    Sinulle on annettu esimerkkejä siitä, missä tuo preemion käyttö antaa tarpeellista tietoa, mutta sinä ohitat ne kommentoimatta ja aina palaat tuohon tuttuun saman jankkaamiseen.




    Minä jankkaan kun te jankkaatte. Ei se nyt sen kummempaa ole, jos tuota termiä haluat käyttää.



    Minusta sinulla ja aloittaja-Derrickillä on logiikka jo solmussa keskenänne! Yksi on kirjottavinaan "elämää suuremmasta ajamisesta" toinen "hintakäsitteestä". Siis kumpi?



    ------------



    Keskustelu on sinusta(kin) joka tapauksessa merkkisidonnaista, vai?



    740 GLE:

    Tuon keksit sinä itse




    Mitä minä keksin, minähän kysyin --> ? (<--- kysymysmerkki).



    740 GLE:

    Onko auton merkki sinulle ominaisuus, kun tällaista ehdotat?




    Ai minä? No nyt kyllä pomppasi jallitusyrityksesi pahasti ojan puolelle.



    Kysy kuule näiltä derrickeiltä, änhoobeiltä, ämmämmässiltä ja jonkun-sortin-ajattelijoilta.



    740 GLE:

    En minä tiedä mihin ostaja sitä`(luokittelua) tarvitsee? Minä löytäisin mieleiseni ilman markkinasegmenttejäkin.




    Oikein hyvä! Mutta mitäs tähän vastaa änhoobeet ja ämmämmässät ym? Osaavatkohan... Muutenhan se ei liene kovin tärkeää se lokerointi - luulisi ainakin, mitä nyt ovat kovasti muuta esittäneet täällä...



    Miksi se ostaminen pitäisi lokeroida automerkkikohtaiseksi?



    740 GLE:

    En minä tiedä mihin ostaja sitä tarvitsee? Sano sinä, jos sellaista ehdotat?




    Ai minä taaskin? Ja jälleen pomppasi!



    Kysy kuule näiltä derrickeiltä, änhoobeiltä, ämmämmässiltä ja jonkun-sortin-ajattelijoilta.



    Mihin sitä hassunhauskaa arvolatausta tarvitaan, eikö se hankinta olekaan henkilökohtainen asia, aidosti?



    740 GLE:

    En minä tiedä mihin ostaja sitä tarvitsee? Sano sinä, jos sellaista ehdotat?




    Aina vaan minä muka? Ja taaskin pomppasi!



    Kysy kuule näiltä derrickeiltä, änhoobeiltä, ämmämmässiltä ja jonkun-sortin-ajattelijoilta. Ja markkinapelleltä tietysti!



    --------------

    Style66:

    Hiljaisuutta ei oikein voi laskea yksinomaan premiumille, kun jopa Clio on huippuhiljainen kunhan asfaltti on kunnossa, esim. välimeren maissa.




    740 GLE:

    Entäs, jos haluaa ajaa välillä Suomessakin ja talvisin nastarenkailla?




    Tällaiset diibadaaba-argumentoinnit ovat juuri sitä epämääräisintä höttöä, 740GLE! Ehkä se oli läppää sinulta, en tiedä. Kuulostaisi vaan jonkun toisen aatepuolustajan kirjoittamana ainakin intohimoisimmalta puolustusväitteeltä.



    Jos olit yhtään tosissasi, voisitko osoittaa, pysytkö edes, ettei Suomessa ajettaessa nastarenkaiden ropina kuuluu sisälle yhdessäkään mallissa, minkään merkin kohdalla jos se osuu "hintaposissöniin". Tai ainakaan ettei olisi häiritsevämpää sävyltään tms (makuasia), tai on kuitenkin aina dB-arvoltaan hiljaisempi kuin millään "hintaposissönin" ulkopuolella olevilla autoilla ajettaessa, merkistä ja mallista riippumatta.

      
  • Kumppani:

    Mitä minä keksin, minähän kysyin --> ? (<--- kysymysmerkki).


    Olit muka "kysyvinäsi" välittömästi postaukseni jälkeen, jossa kerroin, vertaavani ominaisuuksia. Kysymyksesi motiivi ei siis voinut olla tietämättömyytesi minun kannastani. En tiedä, mitä haet kysymykselläsi, mutta tämä vastaukseni on yhä voimassa:



    740 GLE:

    Voidaanko viimein keskustella siitä, mitä preemiolla mahdollisesti saa, vai saako mitään, ja mitä hyötyä lisähinnan lunastamista mahdollisista lisäominaisuuksista voi olla?


    Muut vastaavat omasta puolestaan, kuten varmaan tiedätkin.

      
  • Kumppani:

    Style66:
    Hiljaisuutta ei oikein voi laskea yksinomaan premiumille, kun jopa Clio on huippuhiljainen kunhan asfaltti on kunnossa, esim. välimeren maissa.

    740 GLE:
    Entäs, jos haluaa ajaa välillä Suomessakin ja talvisin nastarenkailla?

    Tällaiset diibadaaba-argumentoinnit ovat juuri sitä epämääräisintä höttöä, 740GLE!


    Jos sinä asut Rivieralla, niin hyvä juttu sulle. Minä asun Suomessa ja kirjoitan suomalaiselle foorumille suomeksi ja arvioin auton käyttöä Suomessa.



    Voitko sinäkin tulla hetkeksi Välimereltä tänne ja kertoa, oletko sitä mieltä, että Clio on huippuhiljainen myös suomalaisissa olosuhteissa, vai mikä tuossa on (sinun lisäksesi) diipadaapaa?



    Kumppani:

    Ehkä se oli läppää sinulta, en tiedä. Kuulostaisi vaan jonkun toisen aatepuolustajan kirjoittamana ainakin intohimoisimmalta puolustusväitteeltä.


    Ellet sinä kuule Clion ja sitä hiljaisemman auton eroa, tai et siitä erosta välitä, sekin on hyvä sulle. Valinnanvarasi kasvaa, etenkin halvempiin vaihtoehtoihin päin.



    Miksi et käyttäisi tätä valinnanvaraasi, ja antaisi muiden tehdä samoin heitä jatkuvasti haukkumatta.



    Talvirenkaissa ei muuten ole kyse siitä, saako niitä kuulumattomiin. Joillekin mukavuutta lisää jo rengasmelun vähentäminen, vaikkei sitä voisikaan kokonaan eliminoida.



    Tämäkin riippuu vertailukohteesta, kuten tuttavani toissa talvena osoitti. Hän ei kysynyt, vaan kyydissä istuessaan suoraan totesi korvakuulolta, että "ai, sinä olet vaihtanut kitkarenkaisiin". En ollut vaihtanut, vaan Volvon Mersuun. Honda CRV:lla ajavalle tuttavalleni Mersun alla pyörivät ContiIcet kuulostivat kitkarenkailta.

      
  • 740 GLE:

    Voitko sinäkin tulla hetkeksi Välimereltä tänne ja kertoa, oletko sitä mieltä, että Clio on huippuhiljainen myös suomalaisissa olosuhteissa, vai mikä tuossa on diipadaapaa?




    Se, ettet kyseenalaistanut asiaa mitenkään "hintaposissön" -autojen osalta. On ilmeisesti mahdotonta, että ne kärsivät Clion kanssa yhtälailla meidän (suomessa asun joo) olosuhteista. Tai jotain, mikä ei ainakaan suoraan vastauksestasi selvinnyt.



    740 GLE:

    Ellet sinä kuule Clion ja sitä hiljaisemman auton eroa, tai et siitä erosta välitä, sekin on hyvä sulle. Valinnanvarasi kasvaa, etenkin halvempiin vaihtoehtoihin päin.




    Onko mittauksen tulos jotenkin aina "satavarma" johonkin päin? Hinnan, tai markkinalokeron mukaanko?



    Jos yksi auto on hiljaisempi kuin toinen, niin kuka vaan sen erottaa ja voi osoittaa, jos se näkyy mittarilla. Makuasioihin viitataan silloin, jos sävy häiritsee tai ei häiritse. Mutta kumpi olikaan "hintaposissön" -auto ja kumpi.... Niin muuten: mikä nyt on kenellekin halpaa, tai halvempi vaihtoehto?



    740 GLE:

    Miksi et käyttäisi tätä valinnanvaraasi, ja antaisi muiden tehdä samoin heitä jatkuvasti haukkumatta.




    Minä nimenomaan en hauku kenenkään valintoja. Haukun autojen lokerointia jonkun markkinointiponnistuksen pohjalta ja jota täällä kovin pontevasti haluavat puolustaa. Aito valintahan ei olisi sellaisesta mitenkään kiinni - kenelläkään, eihän?



    Kuka ja mihin sitä lokerointia sitten tarvitaan, jos itse kukin tosiaankin käyttää sitä omaa valinnavaraansa, johon liittyy omat makuasiansa, tottumukset, tarpeensa ja jopa mielihalunsa.

      
  • Kumppani:


    Onko sinusta "hintaposissön" = ajoelämys? Aina ja varauksetta?

    Minä jankkaan kun te jankkaatte. Ei se nyt sen kummempaa ole, jos tuota termiä haluat käyttää.

    Minusta sinulla ja aloittaja-Derrickillä on logiikka jo solmussa keskenänne! Yksi on kirjottavinaan "elämää suuremmasta ajamisesta" toinen "hintakäsitteestä". Siis kumpi?




    derrickin yhden lauseen heitoissa ja homotteluissa yleensä ei ole mitään logiikkaa. Itse pyrin olemaan välittämättä noista useammilla nimimerkeillä trollaavista kirjoittajista.



    Kun joku kertoo sinulle hyvän syyn käyttää premium sanaa, sinä ohitat tuon perusteen ja alat hokemaan tuttua mantraasi: mihin autoa ostaessa tarvitsee... Tuo laput silmillä lähtöruutuun palaaminen on syy siihen, miksi pidän sinua jankuttajana.



    Hintaposissön on mielestäni taas yksi sinun keksimä sana, jolla ei ole mitään käyttöä. Sillä tarkoittanet hintapositiota, jonka merkityksen löytänet itsekin vaikka wikipediasta ilman noita hölmöjä kysymyksiäkin.





    Ai minä? No nyt kyllä pomppasi jallitusyrityksesi pahasti ojan puolelle.

    Kysy kuule näiltä derrickeiltä, änhoobeiltä, ämmämmässiltä ja jonkun-sortin-ajattelijoilta.




    Kun olet ainoa henkilö joka jankuttaa noita teesejäsi, niin ole hyvä ja ota myös kunnia niistä. Minä en ole missään allekirjoittanut teesejäsi, vaaan pidän niitä typerinä. On lapsellista yrittää sysätä omia sekoilujaan toisten teoiksi. Toisessa ketjussa jo pyysinkin sinua esittämään mainostamaasi viestini, josta kerroit lainanneesi näitä ajatuksiasi. Jostain syystä sitä ei viestiä ei sitten löytynytkään...



    Oikein hyvä! Mutta mitäs tähän vastaa änhoobeet ja ämmämmässät ym? Osaavatkohan... Muutenhan se ei liene kovin tärkeää se lokerointi - luulisi ainakin, mitä nyt ovat kovasti muuta esittäneet täällä...

    Ai minä taaskin? Ja jälleen pomppasi!

    Kysy kuule näiltä derrickeiltä, änhoobeiltä, ämmämmässiltä ja jonkun-sortin-ajattelijoilta.

    Mihin sitä hassunhauskaa arvolatausta tarvitaan, eikö se hankinta olekaan henkilökohtainen asia, aidosti?




    Miksi ihmeessä koko ajan jankutat tuota auton ostamista? Eihän jonkin sanan käyttämisen tarvitse olla millään tasolla tekemisissä auton ostamisen kanssa. Onko kiellettyä esimerkiksi puhua sellaisista automalleista, joita et voi ostaa Euroopasta? Onko tarpeetonta lokeroida autoja eri brändien alle? Eihän auton brändiä tarvita sen ostamiseen. Menetkö vain kauppaan ja ostat tietyn kokoluokan auton. Tuo kokoluokkahan tosin on jumalainen luokittelu, joka epämääräisyydestä huolimatta saa olla, vaikka auton voisi mainiosti ostaa ilman tietoa kokoluokasta.



    Tällaiset diibadaaba-argumentoinnit ovat juuri sitä epämääräisintä höttöä, 740GLE! Ehkä se oli läppää sinulta, en tiedä. Kuulostaisi vaan jonkun toisen aatepuolustajan kirjoittamana ainakin intohimoisimmalta puolustusväitteeltä.




    Vaikka et nyt tätä minulle osoittanutkaan, niin pakko silti kysyä, että mistä lähtien soveltuvuus käyttöolosuhteisiin on ollut epämääräistä höttöä?

      
  • Ryne:

    Yaris hybrid parhaalla varustetasolla. Puuttuu sähköpenkit ja taukoilmastointi, senkin siihen saa kun näkee vähän vaivaa.

    Menee muutaman euron yli 25t€ mutta eiköhän se tinkimällä lähde ja nyt saa samaan rahaan vielä talvirenkaat aluilla mukaan ja lämmittimet jne.




    Toyota ei mainitse suurinta osaa noista löytyvän Yaris Hybrid Stylestä ja lisävarustelistallakin on lähinnä koristelistoja, talvirenkaita ja lämmitinpaketteja. Sehän on vain osoitus siitä, ettei Toyota halua asettaa järkeviä asiakkaitaan markkinapellesumutuksen alaisiksi, vaan tarjoaa kääntyvät xenonit, huippuhifit, adaptiiviset vakkarit sun muut hienoudet tekemättä niistä numeroa. Hohhoijaa näitä tarinoitasi.

      
  • NHB:

    Vaikka et nyt tätä minulle osoittanutkaan, niin pakko silti kysyä, että mistä lähtien soveltuvuus käyttöolosuhteisiin on ollut epämääräistä höttöä?




    Miten hintaposissön vastaa tuollaiseen mukamas?



    NHB:

    Miksi ihmeessä koko ajan jankutat tuota auton ostamista? Eihän jonkin sanan käyttämisen tarvitse olla millään tasolla tekemisissä auton ostamisen kanssa.




    Ei tarvitsisi, näin on. Mutta kovasti kovasti se vaikuttaa olevan tärkeä silti.



    NHB:

    Tuo kokoluokkahan tosin on jumalainen luokittelu, joka epämääräisyydestä huolimatta saa olla, vaikka auton voisi mainiosti ostaa ilman tietoa kokoluokasta.




    Niinkö? Eikä siinä mitään jumalaisuuksia ole. Kokeiles uudestaan: mitä luulet tapahtuvan puhelimen toisessa päässä, kun sanot autokauppiaalle olevasi ostamassa "premiumauton", eikä mitään muuta.

      
  • Kumppani:



    Niinkö? Ei siinä mitään jumalaisuuksia ole. Kokeiles uudestaan: mitä luulet tapahtuvan puhelimen toisessa päässä, kun sanot olevasi ostamassa "premiumauton", ei mitään muuta.




    Ei kait mitään tapahdu, mutta voit tarkentaa, jos luulet muuta.

      
  • Näinhän se menee, pelkkiä heittoja kumppanilta. Taitaa olla pää-asiassa pelkkiä provoja vailla pohjaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit