Tätä kysymystä ei kannata miettiä nojautuen pelkästään Toyotan Suomen mallistoon, Suomessa ei taideta myydä esimerkiksi suurimpia Land Cruisereita tai niitä vastaavia Lexuksen oikeita maastureita.
Niin, missä Audi on premiumia ja missä ei. Pohjois-Amerikassa on suuret markkinat ja huomattavasti enemmän valinnanvaraa, ja siellä ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että Audi kelpuutetaan mukaan "premiumautojen" vertailuun. Mersu, Lexus ja Bmw siellä aina on. Arvostus on niin maasta ja maanosasta kiinni.
Niin, missä Audi on premiumia ja missä ei. Pohjois-Amerikassa on suuret markkinat ja huomattavasti enemmän valinnanvaraa, ja siellä ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että Audi kelpuutetaan mukaan "premiumautojen" vertailuun. Mersu, Lexus ja Bmw siellä aina on. Arvostus on niin maasta ja maanosasta kiinni.
Eipä taida Audi olla muualla kun TM foorumilla muutaman Volkkari fanin mielissä premiumia. Enkä usko että hekään kehtaavat moista väittää mualla kun netissä.
Koko premium-keskustelu on ihan naurettavaa, varsinkin jos se rajoittuu näihin pikkupaska-autoihin. Ei voisi vähempää kiinnostaa se, onko jokin pienehkö sedan-auto etuvetoinen vaiko takavetoinen, onko kojelauta muovia vaiko puuta ja niin edespäin. Kysynkin, että mitä kiinnostavaa on jossakin pikkuruisessa sedan-autossa ?
Asia 2:
Ja mitä Toyotan ja Audin konseptiautojen muotoiluun tulee, niin kyllä Audin konseptiauto on huomattavasti kauniimpi, koska autossa ei ole näitä turhia kulmia eikä syvennyksiä, Toyotan konseptin muotoilu on mennyt vähän överiksi.
Premium lienee ns. tavallista parempi - ainakin mielikuvaltaan. Oikea Premium myös loistaa laatutilastoissa ja poikkeaa perusauton rakenteesta merkittävästi. Minusta isot Mersut, Bemarit, Jaguarit, Cadillacit ja Lexukset menee hyvin tämän kriteerin alle. Ehkä jopa Audin A8.
No oli miten oli... Audin (A4) omistaneena sanon, että Toyotassa on enempi premiumia kuin tavis-Audissa ja VW on ihan samalla tasolla Audin kanssa. Näin ainakin laadun, teknisen toteutuksen ja ominaisuuksien suhteen ajatellen.
Ehkä Skoda ja Seat ovat enempi perusautoja kuten esim. Daciat - vaikka kovasti nekin kaikki lähenevät emomerkkejään. Se uusi kiinalainen Qoros uhkaa näitä jo todella vakavasti ainakin "paperilla" ominaisuuksien puolesta.
Tästä huomaa hyvin sen eron mitä olen yrittänyt täällä monesti selittää miksi Audi on premium ja Toyota taas ei.
Tätä kysymystä ei kannata miettiä nojautuen pelkästään Toyotan Suomen mallistoon, Suomessa ei taideta myydä esimerkiksi suurimpia Land Cruisereita tai niitä vastaavia Lexuksen oikeita maastureita.
Niin, missä Audi on premiumia ja missä ei. Pohjois-Amerikassa on suuret markkinat ja huomattavasti enemmän valinnanvaraa, ja siellä ei ole ollenkaan itsestäänselvyys, että Audi kelpuutetaan mukaan "premiumautojen" vertailuun. Mersu, Lexus ja Bmw siellä aina on. Arvostus on niin maasta ja maanosasta kiinni.
Jarski:
Eipä taida Audi olla muualla kun TM foorumilla muutaman Volkkari fanin mielissä premiumia. Enkä usko että hekään kehtaavat moista väittää mualla kun netissä.
Asia 1:
Koko premium-keskustelu on ihan naurettavaa, varsinkin jos se rajoittuu näihin pikkupaska-autoihin. Ei voisi vähempää kiinnostaa se, onko jokin pienehkö sedan-auto etuvetoinen vaiko takavetoinen, onko kojelauta muovia vaiko puuta ja niin edespäin. Kysynkin, että mitä kiinnostavaa on jossakin pikkuruisessa sedan-autossa ?
Asia 2:
Ja mitä Toyotan ja Audin konseptiautojen muotoiluun tulee, niin kyllä Audin konseptiauto on huomattavasti kauniimpi, koska autossa ei ole näitä turhia kulmia eikä syvennyksiä, Toyotan konseptin muotoilu on mennyt vähän överiksi.
Premium lienee ns. tavallista parempi - ainakin mielikuvaltaan. Oikea Premium myös loistaa laatutilastoissa ja poikkeaa perusauton rakenteesta merkittävästi. Minusta isot Mersut, Bemarit, Jaguarit, Cadillacit ja Lexukset menee hyvin tämän kriteerin alle. Ehkä jopa Audin A8.
No oli miten oli... Audin (A4) omistaneena sanon, että Toyotassa on enempi premiumia kuin tavis-Audissa ja VW on ihan samalla tasolla Audin kanssa. Näin ainakin laadun, teknisen toteutuksen ja ominaisuuksien suhteen ajatellen.
Ehkä Skoda ja Seat ovat enempi perusautoja kuten esim. Daciat - vaikka kovasti nekin kaikki lähenevät emomerkkejään. Se uusi kiinalainen Qoros uhkaa näitä jo todella vakavasti ainakin "paperilla" ominaisuuksien puolesta.
Pakko myöntää, että Toyotan ja Audin konseptit näyttävät paremmilta kuin BMW:n konseptit. Sitähän sä sanoit, vai mitä?
Järkyttävä oksennus Audin Sport quattro concepti.