Uusi auto

49 kommenttia
2»
  • Samppa1300:

    Eikös Volvo katsota jo Premiumiksi? Nettiautossa on S ja V60 malleja n. 10 kappaletta bensamallina ja vähillä kilometreillä samaan hintaluokkaan kuin Auris farkku hybridi parhaimmalla varustetasolla eli n. 35000 euroa ja noilla autoilla ajettu alle 50000 km keskimäärin.
    Toisilla tuo vaatimattomuus myös auton valinnassa painaa jonkin verran, silloin valintana on Toyota. :kiss:




    Joo, ei siinä vaatimattomuudessa mitään ongelmaa ole.

    Tuli vain mieleen esim. 520d Aut. bemari, 2013/03, 50tkm jonka saa reiluun 40keur.

    http://www.nettiauto.com/bmw/520/6710634

    Toki on vähän kalliimpi, mutta itsellä jäisi uusi Auris kauppaan jos näiden väliltä pitäisi valita. Tässä on eka omistaja hävinnyt jo reilun kymppitonnin, en usko että reilun vuoden päästä samaa autoa kaupataan kolmella kympillä eli kalleimmat kilometrit on takana.

      
  • Itse taas en päivittäiseen 50 km:n työmatka-ajoon viitsisi ostaa noin suurta autoa mitä 5-sarjalainen on, ehkä asiaa miettisin toisin jos ajoa tulisi päivää kohden enemmän ja jos olisi tarvetta suuremmalle autolle esim. vetäisin suurta vaunua niin sitten tilanne olisi aivan toinen.

      
  • ritsa:

    Aika vaikea kuvitella että kukaan haluaisi Audin tai BMW:n jälkeen hankkia Toyotaa kun rahasta ei ole kiinni. Eikä takuullakaan ole merkitystä kun auto vaihtuu joka vuosi.


    Niin, ellei ole rahasta kiinni. Mutta kun hinta ja kustannukset aivan selvästi ovat vaatimuslistalla mukana, olisi epärealistista unohtaa Toyotan hyvä vaihtoarvo. Etenkin, jos omaa valintaa voi suunnata suosittujen vaihdokkien suuntaan, on uudehkoille dieselfarkuille ollut hyvin kysyntää. Tilannehan voi toki muuttuakin, vaikkapa lainsäätäjän toimesta?



    Kuten Kumppani jo arvioikin, myös tässä valinnassa joutuu laittamaan vaatimuksensa ikiomaan tärkeysjärjestykseensä.



      
  • Tänä vuonna on Suomessa myyty noin 2400 kpl Toyota Auriksia, joten voitaneen olettaa että tuo auto sopii ajokäyttöön sekä myös pitkiin reissuihin ?

      
  • Samppa1300:

    Itse taas en päivittäiseen 50 km:n työmatka-ajoon viitsisi ostaa noin suurta autoa mitä 5-sarjalainen on, ehkä asiaa miettisin toisin jos ajoa tulisi päivää kohden enemmän ja jos olisi tarvetta suuremmalle autolle esim. vetäisin suurta vaunua niin sitten tilanne olisi aivan toinen.


    Missä on ongelma, kun lisätila painaa hybridirakennetta vähemmän ja nykyaikainen turbodiesel saa loistaa paraatilajissaan tasaisessa maantieajossa?



    En ymmärrä, mitä haittaa koosta on jos ajetaan muuallakin kuin parkkihallissa. Ja jos ajetaan parkkihallissa, on väistämätön valinta Volvo 744. Se kääntyy Yarista ketterämmin ja kaikki nurkat näkyvät kuskin paikalle. Ellei sekään riitä, Seittenneliskanttinen kestää myös tönimistä betoniseiniin levittelemättä muovinpirstaleita ympäriinsä.



    Ei se iso koko, vaan siihen liittyvä ketteryys :grin:

      
  • Derrick:

    E-sarjan Mersu menee seinänkin läpi.

    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014091518663650_uu.shtml


    Tutun näköinen auto :kiss:



    Mutta en se minä ollut, mulla on eri värinenkin.



    Kieltämättä noilla promilleilla voisi olla hämmentävää, kun autosta löytyy normaalin neljän sijasta vain kolme poljinta eikä vaihdetankoa ollenkaan...

      
  • Jorma L:

    Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mikä iso pari vuotta vanha premium voisi tulla kysymykseen Auris farkku hybridin hinnalla?
    Minua itseäni kiinnostaa pari vuotta vanhat autot uuden sijasta. Minusta rahalle saa siten paremman vastineen.


    Suunnilleen sama hintaluokka oli omankin valintani kohteena ja päädyin toissavuoden malliseen W212 E-sarjalaiseen. Kulutuksen pudottaminen viitoseen vaatii manuaalin tai 7-vaihteisen automaatin, joka tuli tuotantoon 05/2011. Silloin oli myös BlueEfficiency dieselin suuttimien ja jakoketjun tyyppiviat saatu korjatuksi, eikä käytetyistä yksilöistä tarvitse selvittää onko mahdollisia päivityksiä jo tehty, kun ne asennettiin jo tehtaalla uuteen autoon.



    Tuon ikäiseen saa kansainvälisen 2 vuoden Junge Sterne vaihtoautotakuun, jonka ehdoissa on myös Suomi mukana. Sen saamiseen ei riitä nuori ikä ja vähäiset kilometrit, vaan auton koko historia on oltava Daimlerin tiedossa, viimeisin katsastus ja viimeisin huolto on oltava tuoreita. Periaatteena on, että uusi omistaja saa lähteä autollaan kuin uudella tarvitsematta huoltoa tai rengaskauppaa kovin pian. Takuu on autokohtainen ja siirtyy seuraavalle omistajalle. Sain juuri JS korttini rekisteröityäni omat henkilötietoni Daimlerin rahoitusyhtiölle.



    Käytön näkee maalipinnasta, mutta enpä ole jaksanut viedä myllytettäväksi. Nanolakkaa on kotikonstein turha hieroa, ei siitä saa mitään irti.



    Muuten auto tuntuu, kuulostaa, näyttää ja toimii kuin uusi. Junge Sterne motto "So Mercedes wie am ersten tag" ei liioittele. Kulku ja kulutus on täysin nykyaikaa, mutta tilaa ja mukavuutta on vanhanaikaisen paljon. Ja hintaa vain puolet uudesta.



    Muilla merkeillä lienee vastaavat käytäntönsä eikä minun kriteerieni tärkeysjärjestystä tarvisi muuttaa paljoakaan päätyäkseen ostamaan BMW 500-sarjalaisen.



      
  • Kiitokset. Ihan hyviä kommentteja olette antaneet. Ajattelinkin että kun täällä päivittäin asioita pohditte ja seuraatte, niin saa ihan ok kommentteja.



    Pari tarkennusta vielä, kun on ilmennyt epäselvyyttä. Olen ostanut uusia autoja, arvostan takuun huolettomuutta. Hinta on n. 40teur, koska sellaista pystyn suurimpiirtein yllä pitämään kilsakorvauksilla. Nyt mulla on superb 1/2014 ja ennen tätä oli pari avensista. Avensikseen varsinkin jälkimmäiseen facelift 2012 olin todella tyytyväinen ja ennenkaikea hinta suhteessa varusteisiin oli tosi hyvä. Superb on ihan ok, mutta siinä on jotaikin suunnitteluvirheitä joista en tykkää, kuten ulkonevat kynnyskotelot, jotka naarmuuntuvat jaloista todella helposti. Penkki ei ole pitkällä matkalla hyvä (ainakaan 73 kg, 178cm, juoksuholistille). Muutenkin jotenkin vanhanaikainen. Optimi takuu olisi 3 vuotta niin voin vaihtaa auton niin, että sillä on hyvin takuuta jäljellä ja ajettu sopivasti alle 100tkm.



    Pyrin ostamaan auton joka jää mahdollisimman halvaksi. Toisaalta tekisi mieli ostaa hieno ja kallis auto, mutta en pysty perustelemaan sellaista mitenkään itselleni.



    Listatalta unohtui webasto, parkkitutkat ja parkkiavustinkin on kiva.



    Jotenkin uusi avensis, jos se tulee ja passat on nyt ykkösenä. Toisaalta volvolla on ilmeisesti huippu koneet, pieni kulutus. Mersu olisi kiva joskus omistaa, mutta ehkä ei kuitenkaan vielä. Maakaasuakin olen vähän pohtinut, duunissa on niitä muutamia, ajaminen edullista mutta tankkausverkko vielä huono mun ajoon, ympäri suomea ja asemat kaasuputken varrella. Kun LNG tulee muuttuu tilanne nopeasti. Muutama vuosi niin varmaankin hommaan maakaasuauton.

      
  • Mites Lexus IS 300h? Alkaen 43k€....

      
  • vkk39:

    Listatalta unohtui webasto, parkkitutkat ja parkkiavustinkin on kiva.




    Paljonko 40t euroa on "noin"? +/-



    Ja edelleen, hämää kovasti tuollaisten listaaminen: mistä tuon hintaisesta autosta puuttuu tutka takaa/edestä, oli merkki ja malli mikä mikä tahansa? Tai tutkan eteen saisi hintahaarukkaan sopimaan? Sama juttu parkkiavustimen kanssa.



    Tarkoitatko polttoainekäyttöistä lämmitintä vakiona, vai Webasto-merkkistä erityisesti? Senhän joudut ostamaan erikseen sitten.



    Vähintään 3 vuoden takuu - minun mielikuvani mukaan merkkivalikoima supistuu kummasti.



      
  • Kumppani:

    vkk39:
    Listatalta unohtui webasto, parkkitutkat ja parkkiavustinkin on kiva.


    Paljonko 40t euroa on "noin"? +/-

    Ja edelleen, hämää kovasti tuollaisten listaaminen: mistä tuon hintaisesta autosta puuttuu tutka takaa/edestä, oli merkki ja malli mikä mikä tahansa? Tai tutkan eteen saisi hintahaarukkaan sopimaan? Sama juttu parkkiavustimen kanssa.

    Tarkoitatko polttoainekäyttöistä lämmitintä vakiona, vai Webasto-merkkistä erityisesti? Senhän joudut ostamaan erikseen sitten.

    Vähintään 3 vuoden takuu - minun mielikuvani mukaan merkkivalikoima supistuu kummasti.




    N. 40teur voisi olla niin että ei nyt ainkaaan yli 45teur. Mielellään alle. Ei pakko olla webasto. Muutamassa viime autossa on ollut ja on tosi mukava, kun voi aamulla painaa kahvia keittäessä päälle. Moniin autoihin saa hyvia busines paketteja, joita olen suosinut, niissä tulee aika paljon kaikkea. Avensiksessa oli kamera taakse ja ei tutkia, se oli huono, kun usein likainen ja ei varottanut kun lentokentällä peruutin kaiteeseen : ). Hyvä jos saa valikomna supistumaan niin helpottaa vaihtoa. Hankalinta musta näissä on aina kun pitäisi olla uusi malli, että arvo säilyy. Auto on mulle vain työkalu ja ainainen vaihtaminen pirun ikävää, aikaa vievää ja tuskastuttavaa vääntämistä ja sopivan myyjän etsimistä. Olen yrittänyt etsiä ihan oikeaa myyjää, jonka kanssa voisi tehdä useammat kaupat, mutta siitä ei tule yhtään mitään. Auto myyjät on ihan oma hankala ja arvaamaton rotu.



      
  • Mikä vika Octaviassa???



    DSG -vaihteisto? Sekö ettei katsota premium-autoksi? Se ettei ole erityisen hiljainen millään renkailla?



    Meinaan on auto, joka säilyttää todella hyvin hintansa ajettunakin, on halvat vakuutusmaksut, autoverot ja kohtuuhintainen ovh-hinta! On edulliset lisävarusteet ja vakiovarustelu on Elegancena tai Laurin & Klementinä todella kattava! On sisä- ja tavaratiloiltaan paljon isompi kuin 5-sarjan bemari vaikka ulkomitat ovat aavistuksen pienemmät.



    Jos kerta tojo on jo tuossa sekalaisessa listassa, niin miksei lähes koko suomen rakastama Skoda?

      
  • Entäpä Opel Insignia?

      
  • jaakkon78:

    Mikä vika Octaviassa???

    DSG -vaihteisto? Sekö ettei katsota premium-autoksi? Se ettei ole erityisen hiljainen millään renkailla?

    Meinaan on auto, joka säilyttää todella hyvin hintansa ajettunakin, on halvat vakuutusmaksut, autoverot ja kohtuuhintainen ovh-hinta! On edulliset lisävarusteet ja vakiovarustelu on Elegancena tai Laurin & Klementinä todella kattava! On sisä- ja tavaratiloiltaan paljon isompi kuin 5-sarjan bemari vaikka ulkomitat ovat aavistuksen pienemmät.

    Jos kerta tojo on jo tuossa sekalaisessa listassa, niin miksei lähes koko suomen rakastama Skoda?




    Moi.



    Vaimolla on uusinta mallia oleva octavia elegance. On musta kiva ja jämäkkä auto ajaa. Sen mitä olen vähän ajanut, on ollut pelkästään postiivinen kokemus. Mulla on nyt superb ja kun sitä mietin, pohdin myös octavia RS farkkua. Dsg:en uskaltanut ottaa, mutta ei se maantiellä ole pakollinen. Hyvin pärjää ilmankin.



    Miksipä ei. Täytyy pohtia tätäkin vaihtoehtoa. Hinta olisi iso plussa.

      
  • Kylmälaukku:

    Entäpä Opel Insignia?




    Mulla on ikäviä muistoja vanhoista opeleista. Uusilla ei kylläkään taida olla mitään tekemistä vanhojen kanssa. Insigniasta olii tullut joku uusi mallikin, näin mainoksen. Täytyypä katsoa sekin vaihtoehto. Mokkakin vioisi olla hauska.

      
  • vkk39:

    jaakkon78:
    Mikä vika Octaviassa???

    DSG -vaihteisto? Sekö ettei katsota premium-autoksi? Se ettei ole erityisen hiljainen millään renkailla?

    Meinaan on auto, joka säilyttää todella hyvin hintansa ajettunakin, on halvat vakuutusmaksut, autoverot ja kohtuuhintainen ovh-hinta! On edulliset lisävarusteet ja vakiovarustelu on Elegancena tai Laurin & Klementinä todella kattava! On sisä- ja tavaratiloiltaan paljon isompi kuin 5-sarjan bemari vaikka ulkomitat ovat aavistuksen pienemmät.

    Jos kerta tojo on jo tuossa sekalaisessa listassa, niin miksei lähes koko suomen rakastama Skoda?


    Moi.

    Vaimolla on uusinta mallia oleva octavia elegance. On musta kiva ja jämäkkä auto ajaa. Sen mitä olen vähän ajanut, on ollut pelkästään postiivinen kokemus. Mulla on nyt superb ja kun sitä mietin, pohdin myös octavia RS farkkua. Dsg:en uskaltanut ottaa, mutta ei se maantiellä ole pakollinen. Hyvin pärjää ilmankin.

    Miksipä ei. Täytyy pohtia tätäkin vaihtoehtoa. Hinta olisi iso plussa.




    Minkälainen melu on Octaviassa?



    Eikös RS mallissa ole 6 lovinen n. 350 Nm kestävä dsg? Käsittääkseni niissä ei ole ollut sellaisia ongelmia kuin VW:n pieniin moottoreihin suunnatuissa 7 pykäläisissä dsg vaihteistoissa.

      

  • Olen yrittänyt etsiä ihan oikeaa myyjää, jonka kanssa voisi tehdä useammat kaupat, mutta siitä ei tule yhtään mitään. Auto myyjät on ihan oma hankala ja arvaamaton rotu.




    Nykyään on valloilla sellainen peli että myyjä on mielin-kielin myötäilemässä väliraha-ajatuksia, mutta kauppa pitää 'käydä hyväksyttämässä' vaihtoautopäälliköllä. Ja sieltä tuleekin sitten kylmää vettä niskaan ja myyjä selittää: 'kyllähän minä, mutta kun...'

    Mua ainakin potutti moinen pelleily vuosi sitten kun olin autoa vaihtamassa. Kyllä automyyjällä pitäis olla sen verran valtuuksia että kaupat saadaan tehtyä yhdellä istuimella.

      
  • Itse olen autokaupoissa törmännyt ennemminkin siihen, että jossakin vaiheessa kaupanhierontaa myyjä sanoo, ettei voi enää päättää noin suuresta vaihdokin hyvityksestä, vaan täytyy kysyä päälliköltä. Käy kai juomassa kahvin jossain ja tulee sitten kertomaan, että päällikkö hyväksyi, muttei tästä meille mitään enää jää. Ja paskat. Tämä kuvio on toistunut niin monta kertaa, että se on varmaan opittu jossain autokauppiaiden peruskurssilla.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit