Eu.ssa viime vuonna myytyjen listaa

26 kommenttia


Audi -1,4

BMW -0,3

Mersu +5,3

Volvo-0,4 Lexus -11



Tässä muutaman merkin muutos vuoteen 2012 verrattuna Eu alueella

  
  • Muistin virkistämiseksi. Asenteellista arska 50 kommentointia BMW:stä

    "BMW

    Suomessa sokeat tekevät maalisuteja ja saksassa bemuja" ja lisää



    "bemu on perseestä

    saksassa bemua tekevät turkin sokeat".



    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5243#m72632



    https://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5124,30

      
  • Ai niin BMW ei saanut puhua

      
  • arska 50:


    Audi -1,4
    BMW -0,3
    Mersu +5,3
    Volvo-0,4 Lexus -11

    Tässä muutaman merkin muutos vuoteen 2012 verrattuna Eu alueella




    Mikäs tässä sitten on arskan analyysi tilanteeseen? Vai oliko tämä vain yleinen tiedoite? Luvut tuskin olivat kenellekään mitään yllätyksiä.

      
  • Audin myynti laski prosentuaalisesti melkeen viisi kertaa enemmän kuin Bemarin. Huolestuttava ilmiö!

      
  • Sui Hing:

    Audin myynti laski prosentuaalisesti melkeen viisi kertaa enemmän kuin Bemarin. Huolestuttava ilmiö!




    Ei kyllä laskenut, vaan se laski vain melkein neljä kertaa enemmän.



    Mutta edelleen kysyisin arskalta, että oliko tässä joku pointti? Olihan pitkään tiedossa, että euroopan autokauppa on hyytymässä.

      
  • BMW lasku oli 0,3% x 5 = 1,5% ja Audin laski 1,4% niin melkeen kun Sui Hing sanoo ei hirveesti liioittele. ainakin se on lähempänä viittä kertaa kuin neljää.

      
  • tämä oli tälläinen heitto ei muuta

      
  • VeeAaaGee:

    BMW lasku oli 0,3% x 5 = 1,5% ja Audin laski 1,4% niin melkeen kun Sui Hing sanoo ei hirveesti liioittele. ainakin se on lähempänä viittä kertaa kuin neljää.




    Se on vajaat neljä kertaa enemmän. Ei missään nimessä viisi kertaa enemmän, kuten kirjoitit. Jos tuolla nyt mitään merkitystä muuten on, kuin matematiikan oikeellisuuden kannalta.

      
  • Ajattelija2013:

    VeeAaaGee:
    BMW lasku oli 0,3% x 5 = 1,5% ja Audin laski 1,4% niin melkeen kun Sui Hing sanoo ei hirveesti liioittele. ainakin se on lähempänä viittä kertaa kuin neljää.


    Se on vajaat neljä kertaa enemmän. Ei missään nimessä viisi kertaa enemmän, kuten kirjoitit. Jos tuolla nyt mitään merkitystä muuten on, kuin matematiikan oikeellisuuden kannalta.




    Otakkaa jo nyt muutkin kantaa tää mies rupee jo väittää aivan selvää ja yksinkertasta matikkaakin vastaan. Laske vaikka laskimella vaikka et sää varmaan edes sitäkään usko yrität jankaamalla puhua senkin ympäri kun on Audista kyse. Hulluja nää fanaatikot ei voi muuta sanoa.





    4x0.3 = 1,2 ja 5x0.3 = 1,5 kumpi susta on lähempänä Audin 1,4%



    Sui Hing sanoi MELKEEN viisi kertaa. Sää puhut vajaa neljä

    :lol: :lol:



    Ihmetelenn tosiaan että jotkut sanoo sua jankaajaksi.

      
  • Ajattelija2013:



    Se on vajaat neljä kertaa enemmän. Ei missään nimessä viisi kertaa enemmän, kuten kirjoitit. Jos tuolla nyt mitään merkitystä muuten on, kuin matematiikan oikeellisuuden kannalta.




    Olette molemmat väärässä ja oikeassa samaan aikaan. Suomen kieli sisältää molemmat tulkinnat.

    http://www.kotus.fi/?s=885

      
  • VeeAaaGee:

    Ajattelija2013:
    VeeAaaGee:
    BMW lasku oli 0,3% x 5 = 1,5% ja Audin laski 1,4% niin melkeen kun Sui Hing sanoo ei hirveesti liioittele. ainakin se on lähempänä viittä kertaa kuin neljää.


    Se on vajaat neljä kertaa enemmän. Ei missään nimessä viisi kertaa enemmän, kuten kirjoitit. Jos tuolla nyt mitään merkitystä muuten on, kuin matematiikan oikeellisuuden kannalta.


    Otakkaa jo nyt muutkin kantaa tää mies rupee jo väittää aivan selvää ja yksinkertasta matikkaakin vastaan. Laske vaikka laskimella vaikka et sää varmaan edes sitäkään usko yrität jankaamalla puhua senkin ympäri kun on Audista kyse. Hulluja nää fanaatikot ei voi muuta sanoa.


    4x0.3 = 1,2 ja 5x0.3 = 1,5 kumpi susta on lähempänä Audin 1,4%

    Sui Hing sanoi MELKEEN viisi kertaa. Sää puhut vajaa neljä
    :lol: :lol:

    Ihmetelenn tosiaan että jotkut sanoo sua jankaajaksi.




    Ei ehkä kannattaisi noin hekotella siellä. Et tainnut oikein vieläkään ymmärtää. Jos minulla on euro rahaa ja sinulla on viisi euroa raahaa, niin sinulla on neljä kertaa enemmän rahaa kuin minulla (huom sana enemmän), mutta viisi kertaa niin paljon rahaa kuin minulla.



    NHB laittoi linkin jossa asiaa selvitetään lisää. Tosin tuo tulkinta on vain vain siksi, että suurin osa ihmisistä ei ymmärrä yksinkertaista matematiikkaa. Matemaattisesti olen täysin oikeassa ja matemaattisesti NHB:n linkin tulkintaa ei oikeastaan voisi hyväksyä. No oikeastaan linkissäkin tämä todetaan. Huomioitavaa vielä on, että NHB:n linkki liittyy vain sanontaan "kaksi kertaa enemmän", eli sitä ei voi yleistää muihin lukuihin.

      
  • On tosi jaloa miten NHB tulee auttamaan joukkuekaveria tapansa mukaan mutta siltikin jatkossa uskon laskukonetta ja koulussa opetettua enemmän kun Ajattelijan matikkaa. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

      
  • Mersu menestyy näemmä laskevilla markkinoilla. Ja uusi C-sarjakin tulee pian sekä A-sarjahan on nyt ihan oikean auton näköinen ja oloinen vrt. aiempi joka nyt oli lähinnä Yaris Verson kilpailija.

    Lexus tarvitsisi oikeasti farmareita mallistoon nyt kun uusi IS on lanseerattu. Volvolla varmaan uusi 40-sarjalainen kirittää myyntiä mukavasti. Ihmettelen tuota Audin menestymistä - en oikein näe esim. A3:ssa mitään sellaista, mitä ei saisi jo Golfissa tai Skoda Rapidissa. Ehkä A6 on ihan hyvä auto, mutta miksi kukaan sellaista ostaisi kun voi valita kuitenkin Bemarin, Mersun tai Lexuksen. Ja A8 on lähinnä vaan kallis vitsi - sitä ei nimittäin tavallinen tallaaja erota Skoda Suberbista tai pikku-Audeista. Mersun S-sarja on sentään näyttävä peli (ja varmasti paras luokassaan) ja Bemussa ja Lexuksessakin on muotoilussa särmää. Tuskin kukaan tuollaisen auton hankkija nimittäin haluaa, että autoa ei huomata...



      
  • VeeAaaGee:

    On tosi jaloa miten NHB tulee auttamaan joukkuekaveria tapansa mukaan mutta siltikin jatkossa uskon laskukonetta ja koulussa opetettua enemmän kun Ajattelijan matikkaa. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


    Jos nyt tarkkaan luet viestini, niin ehkä huomaat etten auttanut Ajattelijaa yhtään sen enempää kuin sinua. En kyllä toki odottanutkaan, että edes ymmärtäisit mistä puhutaan.



    Sinä kirjoitit alunperin tapauksesta "viisi kertaa enemmän kuin" mutta lasket tapausta "viisi kertaa niin paljon kuin". Matematiikassa nämä pienet erot lauseissa ovat monesti hyvin tärkeitä. Matemaattisesti nimenomaan ajattelijan vaihtoehto on loogisempi, mutta koska kielessä on vakiintunut tuo sinun käyttämä tulkinta, niin sekin on mahdollinen. Kun nyt aloit mainostamaan oppimiasi matematiikan taitoja, niin laske kuinka paljon enemmän on "yksi kertaa enemmän kuin". Poikkeaako vastaus laskusta "kaksi kertaa enemmän kuin"?

      
  • A Tapio:

    Mersu menestyy näemmä laskevilla markkinoilla. Ja uusi C-sarjakin tulee pian sekä A-sarjahan on nyt ihan oikean auton näköinen ja oloinen vrt. aiempi joka nyt oli lähinnä Yaris Verson kilpailija.




    Kohta Mersu saa nostttua A-Klassen ja sisarmallien tuotannonkin vastaamaan paremmin kysyntää ja myyntiä tulee varamsti lisää.



    Volvolla varmaan uusi 40-sarjalainen kirittää myyntiä mukavasti.




    Eipä tuo V40 enää kovin uusi ole. Itse kokeilin sen 1,5 vuotta sitten. En jaksa uskoa, että tuo uutuus enää jaksaa nostaa myyntiä.



    Ihmettelen tuota Audin menestymistä - en oikein näe esim. A3:ssa mitään sellaista, mitä ei saisi jo Golfissa tai Skoda Rapidissa.




    Rapidissahan ei taida olla oikein mitään samaa eikä sen ominaisuudet ole A3:n tai Octavian tasolla.



    Ehkä A6 on ihan hyvä auto, mutta miksi kukaan sellaista ostaisi kun voi valita kuitenkin Bemarin, Mersun tai Lexuksen. Ja A8 on lähinnä vaan kallis vitsi - sitä ei nimittäin tavallinen tallaaja erota Skoda Suberbista tai pikku-Audeista.


    Jos auto on hyvä, niin eikö se ole varsin hyvä syy ostaa kyseinen auto? Miksi pitäisi sen sijaan valita joku noista luettelemistasi?



    Mersun S-sarja on sentään näyttävä peli (ja varmasti paras luokassaan) ja Bemussa ja Lexuksessakin on muotoilussa särmää. Tuskin kukaan tuollaisen auton hankkija nimittäin haluaa, että autoa ei huomata...




    Itse olen sitä mieltä, että BMW:n edellisissä malleissa oli poikkeuksellisen paljon särmää muotoilussa, mutta nykyiset ovat vailla mitään särmää ja uskallusta. Mersu on ottanut rohkeimman muotoilijan roolin saksanpremiumeissa.





      
  • VeeAaaGee:

    On tosi jaloa miten NHB tulee auttamaan joukkuekaveria tapansa mukaan mutta siltikin jatkossa uskon laskukonetta ja koulussa opetettua enemmän kun Ajattelijan matikkaa. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:




    Surullisinta tässä on se, että et edes ymmärrä olevasi väärässä.



    Katsos kun jotta siitä laskimesta olisi jotain hyötyä, niin pitäisi ensiksi ymmärtää mitä laskee.

      
  • Mersu menestyy näemmä laskevilla markkinoilla. Ja uusi C-sarjakin tulee pian sekä A-sarjahan on nyt ihan oikean auton näköinen ja oloinen vrt. aiempi joka nyt oli lähinnä Yaris Verson kilpailija.




    Mersun menestys on selvää uuden A sarjan myötä. Myös onnistuneesti uudistunut E on varmasti kasvattanut myyntiään. Jatkossa uusi C sarja kasvattanee jälleen Mersun myyntiä.



    Lexus tarvitsisi oikeasti farmareita mallistoon nyt kun uusi IS on lanseerattu.




    Minulla on sellainen kutina, että Lexus ei edes yritä kovin tosissaan Euroopan automarkkinoille. lexus tietää, että tilanne on toivoton ja toisaalta Euroopan merkitys on muutenkin laskemassa.



    Ihmettelen tuota Audin menestymistä - en oikein näe esim. A3:ssa mitään sellaista, mitä ei saisi jo Golfissa tai Skoda Rapidissa. Ehkä A6 on ihan hyvä auto, mutta miksi kukaan sellaista ostaisi kun voi valita kuitenkin Bemarin, Mersun tai Lexuksen. Ja A8 on lähinnä vaan kallis vitsi - sitä ei nimittäin tavallinen tallaaja erota Skoda Suberbista tai pikku-Audeista.




    Rapid ei kilpaile A3 Audin tai Golfin kanssa. Octavia varmasti viekin asiakkaita. En oikein ymmärrä tuota selitystäsi, miksi joku ei ostaisi A6 Audia Bemarin tai Mersun sijaan. Miksi sinä näin ajattelet? Kyseessä on lähinnä makuasia. Sama pätee A8 Audiin. Mersu on toki uudella ässällään luokan kuningas, mutta A8 pärjää Bemarille ja Lexukselle millä tahansa mittarilla.



    Bemarin muotoilussa en näe tällä hetkellä oikein mitään särmää, mutta toki sama vaiva pätee vastaavia Audejakin. On totta, että Mersun uusimmat mallit ovat muotoilultaan saksalaisten kärkeä. Muotoilun osalta Bemarin ja Audin olisi syytä kehitellä jotain uutta.



      
  • Oma kokemukseni Audista on, että täysin yliarvostettu auto. Vikoja, kehnot tilat ja ohjaamo ergonomia ja varsin meluista (A4). Heppoisat muovimateriaalit.



    En siis näe siinä mitään lisäarvoa Skodaan. Nuo muut merkit ovat selvästi pykälää ylempänä.



    Myönnön toki, että Audikin on kehittynyt viime vuosina paljon mutta niin on Skodakin

      
  • A Tapio:

    Oma kokemukseni Audista on, että täysin yliarvostettu auto. Vikoja, kehnot tilat ja ohjaamo ergonomia ja varsin meluista (A4). Heppoisat muovimateriaalit.

    En siis näe siinä mitään lisäarvoa Skodaan. Nuo muut merkit ovat selvästi pykälää ylempänä.

    Myönnön toki, että Audikin on kehittynyt viime vuosina paljon mutta niin on Skodakin




    Minkäköhän vuosimallin Audista on kyse. Nykyiset ovat melutasoltaan täysin Bemarin ja Mersun tasoa. Testistä toiseen Audin sisustusta kehutaan automaailman mittapuuksi. Laatu ei varmasti kalpene kilpailijoiden rinnalla, joskin tyyli on tietenkin aina makuasia. Vikoja tuskin on enempää kuin kilpailijoissakaan.

      
  • Ajattelija2013:

    A Tapio:
    Oma kokemukseni Audista on, että täysin yliarvostettu auto. Vikoja, kehnot tilat ja ohjaamo ergonomia ja varsin meluista (A4). Heppoisat muovimateriaalit.

    En siis näe siinä mitään lisäarvoa Skodaan. Nuo muut merkit ovat selvästi pykälää ylempänä.

    Myönnön toki, että Audikin on kehittynyt viime vuosina paljon mutta niin on Skodakin


    Minkäköhän vuosimallin Audista on kyse. Nykyiset ovat melutasoltaan täysin Bemarin ja Mersun tasoa. Testistä toiseen Audin sisustusta kehutaan automaailman mittapuuksi. Laatu ei varmasti kalpene kilpailijoiden rinnalla, joskin tyyli on tietenkin aina makuasia. Vikoja tuskin on enempää kuin kilpailijoissakaan.




    Näin saano Julle joka on profiloitunut Audi fanaatikoksi ja väittää jopa itsekkin omistavan Audin. Uskoo ken tahtoo.

      
  • Kysy Jullelta eli Ajattelijalta

      
  • Nasta:

    Mikä tämä Julle juttu oikein on?




    Julle on henkilö, joka provoaa lähes joka ketjussa lukuisilla eri nimimerkeillään, joista suurin osa on kopioitu palstan vakiokirjoittajilta. Tunnusmerkkejä ovat erittäin heikko kirjoitustaito, jatkuva Audin mollaaminen ja jatkuva BMW:n ylistäminen.



    Tämä tyyppi kirjoitti siis alunperin nimimerkillä Julle85, mutta nykyisin käyttää ainakin nimimerkkejä VeeAaaGee, Wesa (heittomerkki s:n päällä ) ,Ajattelija2014 (eli minulta kopioitu nimimerkki), SuiHing, Nollakeulavolkkari, posliinisauberi, peräöljy...lista jatkuu.



    Kun minä olen häntä huomauttanut nimimerkkien kopioinnista, niin hän keksi, että syyttää minua Julleksi, jotta saisi lisää sekaannusta aikaan. Aivan varmasti hän tulee tähänkin ketjuun taas väittämään, että minä kirjoitan eri nimimerkeillä. Oikeasta Jullesta ei voi kuitenkaan erehtyä, sillä hänen kirjoitustaitonsa on niin vajaavaista ja virheitä täynnä, että sen tunnistaa välittömästi. Toki juttujen tasokin on juuri sitä luokkaa, mitä se tässäkin ketjussa on.



    Harmillista, että yksi keskustelija onnistuu pilaamaan koko palstan keskustelut.



    Tämän keskustelun alussa on oiva esimerkki Jullen kieliasusta, josta ei voi erehtyä. Lauseen rakenteet ovat käsittämättömiä, yhdyssanat ovat jatkuvasti väärin, -ng- ja -nk- äänteet menevät sekaisin ja niin edelleen.



    Esim

    Otakkaa jo nyt muutkin kantaa tää mies rupee jo väittää aivan selvää ja yksinkertasta matikkaakin vastaan. Laske vaikka laskimella vaikka et sää varmaan edes sitäkään usko yrität jankaamalla puhua senkin ympäri kun on Audista kyse. Hulluja nää fanaatikot ei voi muuta sanoa.




    Ei kyllä kaverilla matikkapääkään oikein toimi.

      
  • Hullu se on ja pahasti vainoharhainen. Tuo teksi sen viimeistään todistaa.

      
  • VeeAaaGee:

    Hullu se on ja pahasti vainoharhainen. Tuo teksi sen viimeistään todistaa.




    Teksi?



    Eiköhän jokainen osaa vetää omat johtopäätöksensä, kun noita sinun kirjoituksiasi lukee.

      
  • A Tapio:

    Ihmettelen tuota Audin menestymistä - en oikein näe esim. A3:ssa mitään sellaista, mitä ei saisi jo Golfissa tai Skoda Rapidissa.




    Pakko nyt on kysyä mitä samaa on Skoda Rapidissa ja A3:ssa?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit