Uusi Audi A3

173 kommenttia
12346»
  • NHB:

    Ilta-Sanomia en lue missään tapauksessa edes Suomessa ollessani.




    Mikä mahtaa olla syynä tähän Iltis-boikottiin? Testaako se väärin? Vai olisiko niin, että Iltis ei ole samalla lailla riippuvainen VW:n mainosrahoista kuin autolehdet ja siitä syystä siellä uskalletaan antaa aiheellista kritiikkiä.



    NHB:

    Testasiko Ilta-Sanomat saman auton eli lyhyemmän mallin sporttialustalla?




    Iltiksen nettisivuilta löytyy testi eli sinne vain rohkeasti.

      
  • Bugracer:


    Kuten jo Hakka Pelittää mainitsi, iltiksen koeajo antoi päinvastaisen kuvan autojen ajettavuudesta kuin omasi. Toin tuon esille ja mielestäni tämä on peruste kritiikilleni kirjoituksiasi kohtaan.




    No voisitko kertoa, että mitä alustaversiota IS:n kommentit koskevat? Se on mielestäni aika olennainen pointti.



    Kerrotko puolestasi faktaa missä testissä "Volvon hauskuus loppuu ensimmäiseen risteykseen"? Puolueellisuudestasi kielii se että vaikka Volvon ajettavuutta on paljon kehuttu, tuo on oma linjasi ja et löytänyt autosta mitään merkittävää positiivista.




    Lainausmerkkien väliin olisi tarkoitus lainata muiden sanomisia ilman omia lisäyksiä. Se, millaisesta ajettavuudesta kukin innostuu, on makusasia. Itse pidän enemmän mikroautomaisuudesta kuin rauhallisuudesta. Ymmärtääkseni puolueellinen maku on kohtuullisen omituinen ajatus. Olennainen pointti tai väittelyn aihe tässä ei saisi olla oma makuni, vaan autot itse. Olen kirjoittanut kyllä autojen ominaisuuksista, mutta mieluimmin ohjaat keskustelua henkilökohtaisuuksiin kuin keskustelet autoista.



    Käytät paljon enrgiaa kirjoitusteni leimaamiseen puolueelliseksi. Jos käyttäisit puoletkaan tuosta energiasta Volvon kehumisen etsimiseen, niin löytäisit kyllä kehujankin Volvon ajettavuudesta.



    Sen sijaan tuot heti esille kun löydät jonkun testin joka puolustaa väitteitäsi. Onko se itsetuntokysymys että oman mielipiteen järkevyyttä pitää noin voimakkaasti perustella vielä senkin jälkeen kun jokainen on kertonut näkemyksensä aikoja sitten?

    Voi ollakin ja kunnioitan mielipidettäsi, mutta ei kaikkien tarvitse jakaa sitä, eikä se tee siitä (mielipiteestäsi) yhtään parempaa vaikka kuinka linkittelisit tänne testejä.




    Puolustus on seurausta hyökkäyksestä. Hyökkääjänä voisit ensin analysoida sitä, että mistä jatkuva hyökkääminen toisen havaintoja vastaan kirjoittajaa puolueelliseksi faniksi leimaten kertoo?





    11.9.12 17:42 kirjoitit seuraavaa:

    Odotellaan lehtien vertailuja...



    Nyt kun näitä vertailuja alkaa löytymään, niistä ilmeisesti saisi kirjoittaa. Ristiriitaista. Toivottavasti vertailujen lopputuloksella ei ole tekemistä tämän kanssa.



      
  • Itse en autoa ostasi pelkästään lehtien koeajojen perusteella. Kyllä ne omat mieltymykset ja fiilikset ovat ratkaisevia.



    Eri lehtien testit ja autoihin liittyvät keskustelupalstat luen siksi, että koeajolenkeillä pystyy paremmin kiinnittämään huomiota näissä esille tuleviin seikkoihin.



    Toinen tärkeä seikka on tietysti raha. En tällä tarkoita pelkästään auton hintaa, vaan myös millä tavalla eri liikkeet arvostavat vaihtoon tulevan autoni ja miten ostettava auto tulee mahdollisesti säilyttämään arvonsa. Yksityishenkilönä ns. verotusarvolla ei ole minulle niinkään merkitystä. Audien, Mersujen, Bemareiden ja Volvojen käyttökuluissakaan ei tunnu olevan mitään aivan merkittäviä eroja.



    Uusien autojen vikaherkkyyttä on mielestäni todella vaikea arvioida. Mitä enemmän näistä ongelmista lukee, sitä vakuuttuneemmaksi tulee, että kaikki uudet autot ovat lottovoittoja autokorjaamoille.



    Loppupäätelmänä voisin todeta, että Audi A3 on mielestäni jämäkkä ja mielyttävä ajossa, mutta ulkomuodoltaan liian tylsä. Se säilyttää varmasti hyvin arvonsa jatkossakin. Audi ja myös Volkkariliikkeissä vaihtoautohyvitys autostani oli selkeästi alempi kuin muissa yllä mainitsemissani merkeissä.



      
  • Hakka pelittää:


    Mikä mahtaa olla syynä tähän Iltis-boikottiin? Testaako se väärin?

    Iltiksen nettisivuilta löytyy testi eli sinne vain rohkeasti.




    IS nyt ei profiloidu mun silmissä oikein mitenkään autojen testaajaksi. Autoista kyseinen lehti kirjoittaa hyvin vähän ja ne vähätkin jutut ovat kauniisti sanottuna kovin pintapuolisia. Syyt boikottiin ovat lehden tyylissä ja sisällössä. Lööppiuutisointi, turhien julkkisten hölmöilyt/ajatukset ja ongelmaisten ihmisten ongelmilla rahan tekeminen... Tuollainen ei vain kiinnosta pätkääkään. Luen mieluimmin melkein mitä tahansa muuta julkaisua.



    Nyt kun meillä on jo montakin kyseiseen testiin lukenutta, niin eikö teistä kukaan voi vain vastata noihin kahteen hyvin yksinkertaiseen kysymykseen?

      
  • No voisitko kertoa, että mitä alustaversiota IS:n kommentit koskevat? Se on mielestäni aika olennainen pointti.



    En edes muista, eikä sillä oikeasti ole merkitystä. Sport tai ei sport alustalla on aika pieni vaikutus ajettavuuen osa-alueisiin johin Iltiksen testissä keskityttiin. Sama pätee molempiin autoihin.



    Lainausmerkkien väliin olisi tarkoitus lainata muiden sanomisia ilman omia lisäyksiä. Se, millaisesta ajettavuudesta kukin innostuu, on makusasia. Itse pidän enemmän mikroautomaisuudesta kuin rauhallisuudesta. Ymmärtääkseni puolueellinen maku on kohtuullisen omituinen ajatus. Olennainen pointti tai väittelyn aihe tässä ei saisi olla oma makuni, vaan autot itse. Olen kirjoittanut kyllä autojen ominaisuuksista, mutta mieluimmin ohjaat keskustelua henkilökohtaisuuksiin kuin keskustelet autoista.



    Tästä olen eri mieltä. Kirjoittelustasi paistaa hyvin pitkälle fanitus VW merkkiä kohtaan. Siinä ei ole sinänsä mitään väärää, mutta se peilaa kaikkea kirjoitustasi. Missään autolehdessä tai testissä ei ole haukuttu Volvon ajettavuutta, sinä haukuit.



    Käytät paljon enrgiaa kirjoitusteni leimaamiseen puolueelliseksi. Jos käyttäisit puoletkaan tuosta energiasta Volvon kehumisen etsimiseen, niin löytäisit kyllä kehujankin Volvon ajettavuudesta.



    En ole montaa minuuttia tähän käyttänyt ja sehän se pointti onkin. Minulla ei ole TARVETTA todistella mielipiteeni oikeutta. Sinä sen sijaan käytät selvästikin valtavasti aikaa omien väitteidesi tukemiseen.



    Puolustus on seurausta hyökkäyksestä. Hyökkääjänä voisit ensin analysoida sitä, että mistä jatkuva hyökkääminen toisen havaintoja vastaan kirjoittajaa puolueelliseksi faniksi leimaten kertoo?



    Kyseenalaistaminen ei ole aina hyökkäämistä. Sinulla on selvästikin vaikeuksia ottaa vastaan eriäviä milipiteitä, ja vastata niihin tukevien testien esittämisellä.



    Nyt kun näitä vertailuja alkaa löytymään, niistä ilmeisesti saisi kirjoittaa. Ristiriitaista. Toivottavasti vertailujen lopputuloksella ei ole tekemistä tämän kanssa.



    Höpö höpö. Kommenttisi oli että "Havaintojani kritisoineet tuntuvat olevan hiljaa. Kertooko se siitä, ettette testeistä ja vertailuista löytäneetkään tukea kritiikillenne?"



    Tarkoituksesi oli tuoda esille että mielipiteitäsi kritisoineet ovat nyt jauhot suussa kun löysit testin... WOHOO!



    Lisäksi pyrit väistämään sen että jossain testissä annettiin päinvastainen kuva. Aivain niinkuin oikeassa elämässä, testaajat ovat ihimisiä ja mielipiteen ovat eriäviä. Audi ei ole, vaikka kuinka niin haluaisit, muita parempi auto kaikkien mielestä. Eriäviä testejä löytyy.



    Me tiedämme jo etukäteen mitkä testit sinä tänne linkität.



      
  • No voisitko kertoa, että mitä alustaversiota IS:n kommentit koskevat? Se on mielestäni aika olennainen pointti.



    En edes muista, eikä sillä oikeasti ole merkitystä. Sport tai ei sport alustalla on aika pieni vaikutus ajettavuuen osa-alueisiin johin Iltiksen testissä keskityttiin. Sama pätee molempiin autoihin.



    Lainausmerkkien väliin olisi tarkoitus lainata muiden sanomisia ilman omia lisäyksiä. Se, millaisesta ajettavuudesta kukin innostuu, on makusasia. Itse pidän enemmän mikroautomaisuudesta kuin rauhallisuudesta. Ymmärtääkseni puolueellinen maku on kohtuullisen omituinen ajatus. Olennainen pointti tai väittelyn aihe tässä ei saisi olla oma makuni, vaan autot itse. Olen kirjoittanut kyllä autojen ominaisuuksista, mutta mieluimmin ohjaat keskustelua henkilökohtaisuuksiin kuin keskustelet autoista.



    Tästä olen eri mieltä. Kirjoittelustasi paistaa hyvin pitkälle fanitus VW merkkiä kohtaan. Siinä ei ole sinänsä mitään väärää, mutta se peilaa kaikkea kirjoitustasi. Missään autolehdessä tai testissä ei ole haukuttu Volvon ajettavuutta, sinä haukuit.



    Käytät paljon enrgiaa kirjoitusteni leimaamiseen puolueelliseksi. Jos käyttäisit puoletkaan tuosta energiasta Volvon kehumisen etsimiseen, niin löytäisit kyllä kehujankin Volvon ajettavuudesta.



    En ole montaa minuuttia tähän käyttänyt ja sehän se pointti onkin. Minulla ei ole TARVETTA todistella mielipiteeni oikeutta, en fanita volvoa. Sinä sen sijaan käytät selvästikin valtavasti aikaa omien väitteidesi tukemiseen.



    Puolustus on seurausta hyökkäyksestä. Hyökkääjänä voisit ensin analysoida sitä, että mistä jatkuva hyökkääminen toisen havaintoja vastaan kirjoittajaa puolueelliseksi faniksi leimaten kertoo?



    Kyseenalaistaminen ei ole aina hyökkäämistä. Sinulla on selvästikin vaikeuksia ottaa vastaan eriäviä milipiteitä, ja vastaat niihin tukevien testien esittämisellä.



    Nyt kun näitä vertailuja alkaa löytymään, niistä ilmeisesti saisi kirjoittaa. Ristiriitaista. Toivottavasti vertailujen lopputuloksella ei ole tekemistä tämän kanssa.



    Höpö höpö. Kommenttisi oli että "Havaintojani kritisoineet tuntuvat olevan hiljaa. Kertooko se siitä, ettette testeistä ja vertailuista löytäneetkään tukea kritiikillenne?"



    Tarkoituksesi oli tuoda esille että mielipiteitäsi kritisoineet ovat nyt jauhot suussa kun löysit testin... WOHOO!



    Lisäksi pyrit väistämään sen että jossain testissä annettiin päinvastainen kuva. Aivain niinkuin oikeassa elämässä, testaajat ovat ihimisiä ja mielipiteen ovat eriäviä. Audi ei ole, vaikka kuinka niin haluaisit, muita parempi auto kaikkien mielestä. Eriäviä testejä löytyy.



    Me tiedämme jo etukäteen mitkä testit sinä tänne linkität.



      
  • Bugracer:


    En edes muista, eikä sillä oikeasti ole merkitystä. Sport tai ei sport alustalla on aika pieni vaikutus ajettavuuen osa-alueisiin johin Iltiksen testissä keskityttiin. Sama pätee molempiin autoihin.




    ALusta, akseliväli ja renkaat. Kyllä noilla takuulla saa tuntuvia vaikutuksia ajettavuuteen. Mun mielestä on hyvä ensin tietää, että puhutaanko samasta autosta, ennen kuin aletaan vertailemaan havaintoja.



    Tästä olen eri mieltä. Kirjoittelustasi paistaa hyvin pitkälle fanitus VW merkkiä kohtaan. Siinä ei ole sinänsä mitään väärää, mutta se peilaa kaikkea kirjoitustasi. Missään autolehdessä tai testissä ei ole haukuttu Volvon ajettavuutta, sinä haukuit.




    Ei eikö? Synthetische Lenkung mit mangelnder Rückmeldung: http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/golf-v40-1er-a3-und-a-klasse-faehrt-der-neue-golf-allen-davon-5997733.html?show=2



    Ei toki missään autolehdessä Volvon ajettavuutta erityisen huonoksi ole haukuttu, enkä minäkään sitä tehnyt. Itse en vain oikein monen auton ajettavuudesta innostu. Tästä luokasta siihen ovat päässeet Mini ja uusi A3. Esimerkiksi edellisellä A3:lla ei ollut mitään asiaa tähän ryhmään. Jos Volvo ei nyt tuohon joukkoon yllä, niin onko se nyt niin julmettu loukkaus Volvoa vastaan, että arvostelija kuuluu leimata volvovihaajaksi?



    Kyseenalaistaminen ei ole aina hyökkäämistä. Sinulla on selvästikin vaikeuksia ottaa vastaan eriäviä milipiteitä, ja vastaat niihin tukevien testien esittämisellä.




    Jotenkin mun on tosiaan vaikea ymmärtää kritiikkiä, joka kohdistuu ainoastaan kirjoittajan persoonaan. Varsinkaan kun kritiikin esittäjällä ei ole yhtään mitään kokemusta kritisoimistaan havainnoista.





    Tarkoituksesi oli tuoda esille että mielipiteitäsi kritisoineet ovat nyt jauhot suussa kun löysit testin... WOHOO!

    Lisäksi pyrit väistämään sen että jossain testissä annettiin päinvastainen kuva. Aivain niinkuin oikeassa elämässä, testaajat ovat ihimisiä ja mielipiteen ovat eriäviä. Audi ei ole, vaikka kuinka niin haluaisit, muita parempi auto kaikkien mielestä. Eriäviä testejä löytyy.

    Me tiedämme jo etukäteen mitkä testit sinä tänne linkität.




    Tarkoitukseni on keskustella autoista. Yritän löytää tietoa autoista ja herättää keskustelua autoista. Sinä taasen näytät keskittyvän asenteisiin, jauhoihin ja laseihin.



    Mistä tiedät edes, että pidänkö Audia muita parempana autona? Itse en ainkaan tiedä, että onko Audi edes kompaktiluokan paras. Mielestäni on jopa todennäköisempää, että Audi ei ole luokkansa paras.



    Linkitän kaikki testit, joihin törmään. Kun käyn Suomessa, etsin käsiini tämän TM:n koeajon, joka jostain kumman syystä näyttää jäävän kokonaan vaille kommentteja TM:n keskustelupalstalla. Samoin tiedä, että AMS:ssä ja Teknikens Världissä on A3/Golf ollut testeissä. Tulen lukemaan myös nuo läpi. Voitko kertoa, että mitä muita testejä kuuluisi lukea? IS, 7 ja Hymy saavat luvan jäädä omaan arvoonsa. Ja edelleenkin, älä kritisio minun linkittävän jotenkin puolueellisti testejä, vaan linkitä mieluimmin mielestäsi parempia testejä. Kukaan tuskin saa kovin oleellista informaatiota siitä, että louskutat leukojasi minun puolueellisuudesta, mutta sinun hyväksymät testit kiinnostavat jopa minua.

      
  • NHB:

    Linkitän kaikki testit, joihin törmään. Kun käyn Suomessa, etsin käsiini tämän TM:n koeajon, joka jostain kumman syystä näyttää jäävän kokonaan vaille kommentteja TM:n keskustelupalstalla.




    http://ilmaistarjoukset.fi/ilmaistarjoukset/ilmainen-tekniikan-maailma-digilehti/





      
  • Uskomatonta. NHB ei oikeasti näe fanitustaan vaikka sen pistää paperille. Annetaan olla. Volvo on surkea ja Audi on paras - aina. NHB vielä löytää testit jotka kiistatta todistavat tämän.



    Ainiin, NHB ei fanita VW'tä ja muut keskittyvät hänen ja hänen "totuuksiensa" ja mielipiteidensä mollaamiseen.



    Voit tapasi mukaan vielä sanoa tähän viimeisen sanan.

      
  • Sokea-Reetta:


    http://ilmaistarjoukset.fi/ilmaistarjoukset/ilmainen-tekniikan-maailma-digilehti/





    Kiitokset vinkistä. aika vuolaasti näytti TM kehuvan A3:a. Liekö sielläkin fanilasit ovat olleet testaajien päässä...

      
  • Sokea-Reetta:

    http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu/video/start-koeajossa-uusi-audi-a3-cc




    Kiitokset myös tästä. Ylisanoja tuntuu löytyvän myös Startin testissä. Sattuipa muuten aika hyvin tähän keskusteluun: "...samaan aikaan ollut koeajossa uusi Volvo V40, joka on aivan loistava auto ajaa. Minun mielestäni paras Volvo mitä ikinä on tehty ajettavuuden puolesta. Mutta kun tähän Audi A3:een hyppää Volvosta, niin tämä A3 tuntuu vielä paremmalta autolta ajaa."



      
  • NHB:

    aika vuolaasti näytti TM kehuvan A3:a. Liekö sielläkin fanilasit ovat olleet testaajien päässä...




    Oliko tämä oikeasti yllätys jollekin? TM on ollut iät ja ajat VW:n fanilehti. Mainosrahoilla saattaa olla jotain tekemistä tämän kanssa.



    NHB:

    Ylisanoja tuntuu löytyvän myös Startin testissä.




    Oliko tämä yllätys jollekin? Continental on yksi Startin pääsponsoreista ja Continentalin hallituksessa istuu VW:n porukkaa. Jostain syystä Startissa koeajetaan kaikki mahdolliset VW-konsernin tuotteet, mitä sieltä markkinoille suolletaan. Kenen leipää syöt...



    Startin nettisivulla http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu voi käydä katsomassa, mihin suuntaan se auto-ohjelma on kallellaan. Heti etusivulla hyppää VW niin pahasti silmille, että ohjelman uskottavuus tipahtaa välittömästi nollaan.

      
  • Ok, eli siis väärin testattu. Eipä siinä mitään, etsitään uusia testejä. Jos vaikka löytyisi uskottavakin testaaja jostain.

      
  • Eivät sitten viitsineet korjata sitä TSI:n jakoketjuongelmaa, vaan löivät tilalle hihnan. Onko venymättömät ketjut nykyään kortilla?

      
  • Hakka pelittää:

    NHB:
    aika vuolaasti näytti TM kehuvan A3:a. Liekö sielläkin fanilasit ovat olleet testaajien päässä...


    Oliko tämä oikeasti yllätys jollekin? TM on ollut iät ja ajat VW:n fanilehti. Mainosrahoilla saattaa olla jotain tekemistä tämän kanssa.

    NHB:
    Ylisanoja tuntuu löytyvän myös Startin testissä.


    Oliko tämä yllätys jollekin? Continental on yksi Startin pääsponsoreista ja Continentalin hallituksessa istuu VW:n porukkaa. Jostain syystä Startissa koeajetaan kaikki mahdolliset VW-konsernin tuotteet, mitä sieltä markkinoille suolletaan. Kenen leipää syöt...

    Startin nettisivulla http://www.nelonen.fi/ohjelmat/start/etusivu voi käydä katsomassa, mihin suuntaan se auto-ohjelma on kallellaan. Heti etusivulla hyppää VW niin pahasti silmille, että ohjelman uskottavuus tipahtaa välittömästi nollaan.




    Tästä vuodatuksesta herää kysymys, että jos tulosten manipulointi mieleisekseen on noin helppoa, miksei Volvolla sitten vain osteta reilusti mainostilaa?

      
  • Mikä tuossa A3:n tavaratilan laajentamisessa on niin fiksua? Startin toimittaja Liinpään mukaan siinä on jotain mainitsemisen arvoista, itse pidän tuota Audin toteutustapaa aika kivikautiselta ajalta olevana. Enemmän kuin todennäköisesti takapuskuria tulee puhdistettua omiin housunlahkeisiin kun tuon A3:n selkänojat kaataa tuolta tavaratilan puolelta.



    Esimerkiksi Mazdan CX-5 mallisessa katumaasturissa voidaan puhua "fiksusta" tavaratilan laajentamistavasta.



    https://www.youtube.com/watch?v=xY9DCB-KNxM

      
  • Kuinkahan moni ottaa karvalakki-A3:nsa lisävarusteeksi monitoimiratin?

      
  • NHB:

    IS, 7 ja Hymy saavat luvan jäädä omaan arvoonsa.




    Kyllä minä ainakin lukisin ihan mielenkiinnon vuoksi 7 päivää ja Hymyn autotestejä. Ei sitä tiedä, vaikka heidän testeissään osattaisiin kiinnittää huomiota sinuakin kiinnostaviin asioihin.



    Näitä voisi olla esim. nopeasti kääntyvät temppupenkit, hyvin liikettä myötäilevä jousitus, loistavat jalkatilat katon rajassa tai vaikka huomaattomat säilytystilat varmuusvälineille.



    Vakavasti ottaen en itse ostaisi auto pelkästään jonkin lehden testin perusteella. Autoa ostaessani luen testit lähinnä siksi, että osaan kiinnittää huomiota niissä ilmenneisiin ominaisuuksiin.



    Tällä kertaa valintani osui BMW 320iA:han. Autoa pääsin testaamaan liukkaalla ja kuivalla kelillä. Myös vaihtoautohyvitys Bemariliikkeissä (myös Volvoliikkeiss&#228:wink: kautta linjan oli selkesäti parempi.

      
  • Testien ihannointi on aina kuulunut tällaisen palstan aiheisiin. Sillä on hyvä pönkittää omaa mielipidettään ja kertoa miksi oma merkki on paras. Se vain pitää lukea joidenkin nimimerkkien läpi. Sama pätee osittain myös autolehtiin. On kyllä totta että TM'ssä jotenkin hassusti VW konsernin tuote pärjää aina hyvin.. mutta toisaalta on myönnettävä että konsernin autot ovat tasaisia ominaisuuksiltaan. TM ei kuitenkaan ole esim Ruotsin AMS, jossa kotiinveto on todella räikeää.



    Olen kyllä jasamanin kanssa samaa mieltä testeistä. Ne ovat varsin hyödyllisiä mitattavien asioiden tarkasteluun (lämpenemisnopeus talvitestissä, ajovalot, suorituskyky tms) mutta esim ajettavuus ja jopa rengasmelu on aika subjektiivista, muotoilusta puhumattakaan. Muuten testit kuvastavat hyvin testaajan mieltymyksiä ja tulokset ovat sen mukaisia.

      
  • Audilta tulos uusi nelisylinterinen turbokone (2 litranen) mm. uuteen Audi S3 Plus-malliin (375 hv).



    http://m.motoring.com.au/news/2014/car/audi/s3/audi-gets-first-crack-at-new-engine-41180

      
  • quattroholic:

    Audilta tulos uusi nelisylinterinen turbokone (2 litranen) mm. uuteen Audi S3 Plus-malliin (375 hv).

    http://m.motoring.com.au/news/2014/car/audi/s3/audi-gets-first-crack-at-new-engine-41180




    Audilla taas jotain joskus tulossa? oisko mitään hyvii konseptei tulossa kans?

      
  • Lukeminen tuo tietoa :-)

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit