Audin mukavuus ongelma ohjauksessa

46 kommenttia
«1

Iltalehti uutisoi Audin ohjausongelmasta johon on etsitty ratkaisua jo viimevuoden elokuusta asti.



http://www.iltalehti.fi/autot/2013040516864778_au.shtml



http://www.teknikensvarld.se/2013/03/27/39117/styrproblem-hos-nya-audi-bilar/



"korjattu virheellinen otsikko"

  
  • Nähtävästi oli myös ylivoimaisen vaikeaa laittaa tuo linkki lisäksi.

    http://www.iltalehti.fi/autot/2013040516864958_au.shtml



      
  • eihän tuo nyt miltään "vakavalta" vaikuta. Ihan turha otsikko aloituksessa.

    Iltalehden jutun perusteella vaikuttaa siltä, että niihin on asennettu Huyndain i40:n ohjauksia.

      
  • Tämäkin vielä DSG ja TFSI ongelmien lisäksi.

      
  • Tuo oli yksi syy miksi A4 jäi kauppaan ja piti tyytyä 3-sarjalaiseen. Muuten Audi on kyllä ajoltaa ylivoimainen BMWhen nähden.



    Tuon tehostimen temppuilun huomasin heti ensimmäisten kilometrien aikana koeajolla. Myyjälle sitä seuraavana päivänä autoa palauttaessa mainitsin niin hän sanoi että jotkut harvat sen huomaa mutta suurin osa ei.

    Tuohon ongelmaan tuli softapäivitys jos loppusyksystä mutta eipä se juuri asiaa parantanut.

      
  • Kyllä minä laskisin auton vaeltelun itsekseen moottoritiellä melko vakavaksi.

      
  • Finman, Näihin ei todellakaan ole tiedossa minkäänlaista korjausta, maahantuojan ainoa vaihtoehto vain on tälläisissa tilanteissa kertoa samaa mantraa "korjaus on tulossa" kuin viimeiset 8kk. Siis 8kk. Samaa kerrotaan Teknikas Välgredin jutussa ja eurooppalaisilla autofoorumeilla.

      
  • "Audin maahantuonnista kerrotaan, että tiettyjen uusimpien Audi-mallien ohjausongelmat ovat tiedossa ja tehdas on tutkinut niitä.



    - Viimeisin tieto on se, että tutkimukset on saatu päätökseen ja nyt tehtaalla valmistellaan teknistä ratkaisua siitä, miten ongelmat ratkaistaan, kertoo Audin maahantuojan VV-Auton maahantuonnin huoltopäällikkö Jukka Tirkkonen."



    http://www.iltalehti.fi/autot/2013040516864958_au.shtml



    Kyseiset Audit pitää asettaa ajokieltoon mielestäni jo muiden tiellä liikujien turvallisuuden tähden.

      
  • Mielenkiintoisen asiasta tekee koska Ruotsin maahantuojan kertoo TeknikasVarldissä "Audin työskentelevän kovasti asian eteen", mutta Suomessa on jo tieto korjauksesta, hyvä jos näin.

      
  • ElmanCCOO:

    Finman, Näihin ei todellakaan ole tiedossa minkäänlaista korjausta, maahantuojan ainoa vaihtoehto vain on tälläisissa tilanteissa kertoa samaa mantraa "korjaus on tulossa" kuin viimeiset 8kk. Siis 8kk. Samaa kerrotaan Teknikas Välgredin jutussa ja eurooppalaisilla autofoorumeilla.




    Vakava ongelma? Johan Teknikas Välgredin jutussa painotettiin, että ongelma on melko sattumanvaraista, eikä ajottaista. En oikein usko, että kyseessä olisi mikään ilmiö jokaisen ilmoittaman mallin kohdalla jutussa. Sillon puhuttaisiin maailmanlaajuisesta uutisoinnista, että kaikilla noilla ilmoittamilla malleilla olisi tehtaalta lähtiessä sama ongelma.



    Julle85:

    Kyseiset Audit pitää asettaa ajokieltoon mielestäni jo muiden tiellä liikujien turvallisuuden tähden.




    Mitä siellä iltalehden sivulla sanottiin?



    " Se ei ole missään tapauksessa mikään turvallisuuteen liittyvä asia vaan mukavuustekijä".



    Lukemisen ymmärtämisessä jotain vaikeeta?



      
  • No nyt on korjattu virheellinen otsikko, eli mukavuus ongelma, ei haittaa ajoa, ostakaa Audi.

      
  • Ei tuo ongelma kovin vakava ole. Tuollaisenaan Audi on suuntavakaudeltaan kuten kunnossa oleva uusi BMW.

      
  • No eihän se voi olla vakava jos se voi muuttaa auton suuntaa kesäisessä mittarin 130 nopeudessa.

    Niin se biimerikin tekee, mutta sillä erolla, että kuski käskee tekemään.



    Purkaisin kaupat jos vikaa ei saada korjattua :kiss:

    _________________________
    http://batracer.com/-1FrontPage.htm?XqI
      
  • Riippuu tilanteesta, kun tuo leijunta(pykällys)muuttuu pelkästä mukavuus ongelmasta vaarallisesksi. On hyvä, että tuosta ongelmasta keskustellaan foorumilla avoimesti. Se miksi autolehdet ei monia ongelmia edes noteeraa ja niitähän riittää, on hieman outoa. Eikö autolehdet olekkaan kuluttajia varten vaan autotehtaita? Hyvä kysymys.



    Yhdysvalloissa nämä ongelmat eskaloituu nopeasti ja sen Audi koki karvaasti jarruongelman muodossa taannoin. Piakkoin nähdään onko asioista opittu mitään.



    Poliisi saattaa puhalluttaa näitä edessä leijailevia Audeja ihan mielenkiinnosta, että onko kuljettaja selvin päin vai ei. Turvallisuus ennen kaikkea toivoa sopii, että ongelmat ratkeaa ennen kuin sattuu mitään. Osa varmaan kypsyy nopeasti ja vaihtaa merkkiä.

      
  • Mahtaako näissä elektronisissa ohjaustehostimissa olla yleisestikin onelmia. Myös BMW 3-sarjan ohjausta on moitittu. Useissa 3-sarjan Bemareissa on ollut jonkinlaista tärinää ohjasupyörässä, eli ilmeisesti ei kuitenkaan ihan samanlainen ongelma kuin Audissa. En ole jaksanut lukea enempää, mistä tärinä aiheutuu Bemarissa, mutta tätä ongelmaa on ollut melko paljon.



    Ihmettelen Audin osalta sitä, miksi vikaa ei löydytä, jos/kun kerran vika on alkanut vasta kesän 2012 jälkeen. Kai Audilla nyt tiedetään, mitä silloin on muutettu. Omassa A5 Audissani ei ole ollut mitään ongelmaa. Ei myöskään tuttavallani A6 Audissa. Tai onko tämä vika vain tietyissä malleissa, esimerkiksi vain etuvetoisissa? Itselleni kyllä huollon yhteydessä ohjelmisto päivitettiin, mutta se ei vaikuttanut mitään mihinkään.

      
  • Tämä vika tulee todennäköiseti vielä kalliiksi Audille, kun vikaan löytyy lääkkeet ja takaisikutsut alkaa.



    Tuossa kyseistä muljahdusta on kuvattuna.



    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=v7jsYcYOByA

      
  • "Mahtaako näissä elektronisissa ohjaustehostimissa olla yleisestikin onelmia. Myös BMW 3-sarjan ohjausta on moitittu. Useissa 3-sarjan Bemareissa on ollut jonkinlaista tärinää ohjasupyörässä"



    Jos kerran useissa Bemareissa on ollut ongelmia ohjauksessa. Voitko ystävällisesti Ajattelija2013 panna jonkun linkin tutustuisin mielellään aiheeseen varmaan siitäkin joku lehti kirjoittanit kun kerran Audinkin ongelmasta useampi lehti. Vai veditkö ihan hatusta?

      
  • Julle85:

    "Mahtaako näissä elektronisissa ohjaustehostimissa olla yleisestikin onelmia. Myös BMW 3-sarjan ohjausta on moitittu. Useissa 3-sarjan Bemareissa on ollut jonkinlaista tärinää ohjasupyörässä"

    Jos kerran useissa Bemareissa on ollut ongelmia ohjauksessa. Voitko ystävällisesti Ajattelija2013 panna jonkun linkin tutustuisin mielellään aiheeseen varmaan siitäkin joku lehti kirjoittanit kun kerran Audinkin ongelmasta useampi lehti. Vai veditkö ihan hatusta?




    http://www.bmwcoop.com/2012/11/05/f30-bmw-3-series-steering-wheel-vibration/

      
  • Unohtui tuo linkki, mutta kiitos Mikolle linkistä.



      
  • Hieman ihmetyttää, mikseivät muutamat keskustelijat ole lainkaan huolissaan tästä BMW:n ongelmasta. Olisin kaivannut edes muutamia kommentteja asiaan, nyt kun Jullelle laitettiin ihan linkkikin. Kummasti keskustelu tyssäsi kuin seinään.

      
  • tracktest:

    Riippuu tilanteesta, kun tuo leijunta(pykällys)muuttuu pelkästä mukavuus ongelmasta vaarallisesksi.




    Voitko kertoa, missä tuollainen lievä kääntämiseen tarvittavan ohjausvoiman muutos muuttuu vaaralliseksi? Ainakaan tuon videon ja jutun perusteella auton kääntymisessä ei ole mitään dramaattista.



    Autoissa on yleisesti niin tuhannen eri tavalla toimivia ohjauksia ja tehostuksia, että on aika vaikea osoittaa jonkin tietyn ohjauskäytöksen olevan vaarallista.

      
  • Ajattelija2013:

    Hieman ihmetyttää, mikseivät muutamat keskustelijat ole lainkaan huolissaan tästä BMW:n ongelmasta. Olisin kaivannut edes muutamia kommentteja asiaan, nyt kun Jullelle laitettiin ihan linkkikin. Kummasti keskustelu tyssäsi kuin seinään.




    BMW:n vetäminen tähän ketjuun on taas osoitus siitä, että jos Audissa on havaittu ongelma niin sinä vedät keskusteluun aina myös BMW:n ja siihen liittyvät ongelmat vaikka siihen on mahdollisuus avata oma keskustelu. Vastakkainasettelu lienee sinulle ainoa tapa keskustella.



    Olisi fiksumpaa pitää keskustelut erillään ei aina saataisi vääntöä Audi vs BMW käyntiin se, kun pilaa kaikki keskustelut, kun huutelijat lisääntyy ja järkevä keskustelu loppuu yleensä kuin seinään.



    Tärinä ohjauksessa (ratin tärinä tietyssä nopeudessa)liittyy yleensä renkaiden tasapainoitukseen ja siitä pääsee eroon renkaiden tasapainoituksella rengasliikkeessä. Itse teen parin vuoden välein autooni nelipyöräsuuntauksen siinä säästää renkaita ja ohjaus toimii kuten se on tarkoitettu toimia ja on miellytävä.

    Nämä ovat asioita mitkä on osalle autoilijoista vieraita johtuen siitä, että vanhan liiton kuljettajat ovat vähenemään päin ja uusavuttomat kuljettajat taas lisääntyvät vuosi vuodelta.



    Tuo BMW 3-sarjan ohjausongelma minkä toit keskusteluun on uusi en ole kuullut asiasta ennemmin. Onko autotehtailla liian kiire tuoda näitä uutuuksia markkinoille raakileina, kun tämänkaltaiset ovat mahdollisia kuten Audin ja kertomasi BMW:n ohjauksen tärinä uusissa autoissa. Liittynee elektronisiin ohjaustehostimiin jossa on muuttuvavälitteinen tehostettu ohjaus. Täytyy tutustua mielenkiinnosta asiaan enemmän. Kaikki uusi, kun kiinnostaa.

      
  • AkiK:

    Voitko kertoa, missä tuollainen lievä kääntämiseen tarvittavan ohjausvoiman muutos muuttuu vaaralliseksi? Ainakaan tuon videon ja jutun perusteella auton kääntymisessä ei ole mitään dramaattista.

    Autoissa on yleisesti niin tuhannen eri tavalla toimivia ohjauksia ja tehostuksia, että on aika vaikea osoittaa jonkin tietyn ohjauskäytöksen olevan vaarallista.




    Omassa BMW M5:ssa on nopea ohjaus ja menee tarkasti sinne minne rattia kääntää. Se miten ohjaus käyttäytyy Audissa videolla. Esimerkiksi tuo laaja vapaaliike kummastuttaa erityisesti.



    Ratin asento ääritilanteissa missä tilaa on vähän voi luoda minusta vaaratilanteen. homma hidastuu, kun aikaa on muutenkin vähän. Ja ongelma on ilmeinen koska tehdas yrittää keksiä siihen ratkaisua kuumeiseti. Siihen on luvattu korjausta jo pidemmän aikaa mutta pitkään näyttää kestävän. Normaalilta ohjaus ei vaikuta sen kai myöntää jopa fanaatikot.

      
  • Kyllä niitä ongelmia, vikoja ja sun muuta tulee kaikilla merkeillä, ennemmin tai myöhemmin. Mutta se on hyvä vaa, koska niistä virheistä oppii ja voi rakentaa parempia ja kestävämpiä autoja jatkossa. Täydellisiä autoja ei ole vielä olemassa, ja aina löytyy ihmisiä jolta löytyy jotain valittamista autoista ja niiden ongelmista.



    http://www.m5board.com/vbulletin/f10-m5-discussion/200410-f10-m5-steering-issue.html



    https://www.youtube.com/watch?v=dFbxH7FvgIA





      
  • Ei ole vielä ollut sellaista ongelmaa autoissani mihin ei ole ratkaisua löytynyt. Ainakaan oman autoilu-urani aikana.



    Viimeisin video vaikuttaa niin rajatulta, että näyttäisi trollin tekemältä. Todenäköisesti pyörät on ajettu reunakiviin niin, että pyöränsuuntaus täysin pielessä. Ei tuo muuten ole mahdollista. Kai tuon linkittäjäkin tajuaa. Näyttää ottavan oman merkin ongelmat joillekin koville. Täällä Suomessa on totuttu pimittämään kaikki viat jotka muualla tuodaan julki näin ne saadaan takuuseen ja korvattaviksi. Täällä hölmöt maksaa kaikki itse. Hölmöt salaa asioita viisas tuo ne julki vain näin asioihin tulee muutos joka palkitsee kuluttajan ja säästää rahaa.

      
  • tracktest:

    Ei ole vielä ollut sellaista ongelmaa autoissani mihin ei ole ratkaisua löytynyt. Ainakaan oman autoilu-urani aikana.

    Viimeisin video vaikuttaa niin rajatulta, että näyttäisi trollin tekemältä. Todenäköisesti pyörät on ajettu reunakiviin niin, että pyöränsuuntaus täysin pielessä. Ei tuo muuten ole mahdollista. Kai tuon linkittäjäkin tajuaa. Näyttää ottavan oman merkin ongelmat joillekin koville. Täällä Suomessa on totuttu pimittämään kaikki viat jotka muualla tuodaan julki näin ne saadaan takuuseen ja korvattaviksi. Täällä hölmöt maksaa kaikki itse. Hölmöt salaa asioita viisas tuo ne julki vain näin asioihin tulee muutos joka palkitsee kuluttajan ja säästää rahaa.




    Kaikkiin löytyy ratkaisu ajallaan. Jos löytyy vikoja, ne on korjattavissakin.



    Toisin sanoen kaikki videot ovat trollien tekemiä. Näyttää videon latajaakin fanittavan BMW:tä kommenttiensa perusteella. Kyllä tuon kuski itse tietää, jos ohjauksessa on jotain vikaa, eikai sitä videota muutenkaa oltais ladattu. Mulle kelpaa kaikki merkit, kiitos vain.

      
  • Mikko__:

    Kaikkiin löytyy ratkaisu ajallaan. Jos löytyy vikoja, ne on korjattavissakin.

    Toisin sanoen kaikki videot ovat trollien tekemiä. Näyttää videon latajaakin fanittavan BMW:tä kommenttiensa perusteella. Kyllä tuon kuski itse tietää, jos ohjauksessa on jotain vikaa, eikai sitä videota muutenkaa oltais ladattu. Mulle kelpaa kaikki merkit, kiitos vain.




    Varmasti löytyy, ihmiset niitä tekee ja myöskin korjaa. Siihen on tekijät koulutettu. Ammattilaisille auton luovuttaessa tietää auton olevan kunnossa, kun sen sieltä pois hakee.



    Anteeksi. On ollut hieman rankka päivä, lämpesin suotta. On mukava huomata, että et ollut trollaamassa vaikka niin ensiksi luulin.

      
  • tracktest:

    Mikko__:
    Kaikkiin löytyy ratkaisu ajallaan. Jos löytyy vikoja, ne on korjattavissakin.

    Toisin sanoen kaikki videot ovat trollien tekemiä. Näyttää videon latajaakin fanittavan BMW:tä kommenttiensa perusteella. Kyllä tuon kuski itse tietää, jos ohjauksessa on jotain vikaa, eikai sitä videota muutenkaa oltais ladattu. Mulle kelpaa kaikki merkit, kiitos vain.


    Varmasti löytyy, ihmiset niitä tekee ja myöskin korjaa. Siihen on tekijät koulutettu. Ammattilaisille auton luovuttaessa tietää auton olevan kunnossa, kun sen sieltä pois hakee.

    Anteeksi. On ollut hieman rankka päivä, lämpesin suotta. On mukava huomata, että et ollut trollaamassa vaikka niin ensiksi luulin.




    Juu ei mitään.

      
  • Ei Bmw:llä ole ohjauksessa ongelmia, se selviää ihan sillä ettei vakavasti otettava lehdistö ole tarttunut aiheeseen, mutta Audilla taas on,Ruotsin oma Tekniikan Maailma eli Teknikas Värld on tarttunut aiheeseen. Suomessa TM: ei pysty asiasta uutisoimaan, joka välttämättä aiheuttaa inflaatiota lehden uskottavuuteen.

      
  • ElmanCCOO:n logiikka ontuu nyt todella pahasti. Kun VW:n ongelmista ei uutisoida lehdissä, niin lehdet ovat puolueellisia. Kun BMW:n ongelmista ei uutisoida lehdissä, niin ongelmia ei ole. :lol:



    Kyseinen ongelma löytyy helposti googlaamalla. Myös täällä on aiheesta yksi linkki.

      
  • Tuossa yksi video asiasta. Ohjauksessa näyttäisi olevan tunnoton alue.



    https://www.youtube.com/watch?v=v7jsYcYOByA&feature=youtube_gdata_player

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit