Mersun uusi C-sarja, kuvia

386 kommenttia
1235713
  • jaakkon78:

    Ootko käynyt livenä istumassa F30:n takapenkillä? Yllättävän hyvät tilat 180cm ihmiselle (itse tuota kokoa) toisen vastaavankokoisen takana. Kontti ei ole sedaniksi myöskään mikään kovin pieni, 480 litraa. Tila on leveä ja pitkä, tosin sedanin tapaan matala. Luukku on melko iso sedaniksi. kasvu on merkittävä eddeltävään E90 malliin verrattuna.


    Kävin paitsi istumassa, myös ajamassa nelivetoisen ja olen samaa mieltä. Entistä en voisi ottaa sedanina, uuden voisin.



    Ymmärrän myöskin, miksi hifistelijä voi haluta Bemarinsa ilman nelivetoa, vaikka koeajon perusteella minä sen ottaisinkin jos olisin tuollaista uutta tilaamassa. On yksi niitä nelivetoja, jotka toimivat kuljettajan avuksi eikä häntä vastaan. Mutta takavetoisen ohjaustuntuma on puhtaampi ja vetelemättömämpi. Hyvä kun tarjoavat molemmat, saa itse kukin ostaa sen mikä tuntuu sopivalta.



    Minustakin näyttää, että uusi Cee on hinnoiteltu kermankuorintaan, ainakin alussa kunnes hinnat alkaen moottorit tulevat tarjolle.



    Tästä kokoluokasta ei vaan löydy E60 ja W212 sisätilojen mukavuutta eikä tavaratilaa.

      
  • 740 GLE:



    Ymmärrän myöskin, miksi hifistelijä voi haluta Bemarinsa ilman nelivetoa, vaikka koeajon perusteella minä sen ottaisinkin jos olisin tuollaista uutta tilaamassa. On yksi niitä nelivetoja, jotka toimivat kuljettajan avuksi eikä häntä vastaan. Mutta takavetoisen ohjaustuntuma on puhtaampi ja vetelemättömämpi. Hyvä kun tarjoavat molemmat, saa itse kukin ostaa sen mikä tuntuu sopivalta.




    Missä tilanteessa saat nelivedon vetelemään enemmän kuin takavedon?

      
  • En tiedä, mitä ajatella, jos joku tilaa uuden autonsa kaksivetoisena, jos muutaman satasen panostuksella sen saisi nelivetoisena. Tuossa joku aika sitten istuin uuden 5-sarjan taksin kyydissä ja kuskilla vielä kitkat alla. Jäinen tie ja pulverilunta pinnassa, kun kuski kehui, ettei tarvitse edes nastoja, kun ajaa varovasti. Meinasin todeta, että eipä muutoin taida pystyä ajamaankaan, kun vauhtia ei saa yli 30 kuin hinaamalla hiukankaan ylämäkeen ajaessa. Ehkä se tieto asfalttikaarteissa toimivasta urheilullisesta ohjaustunnosta helpottaa olotilaa tientukkona pyöriessä.

      
  • NHB:

    740 GLE:


    Ymmärrän myöskin, miksi hifistelijä voi haluta Bemarinsa ilman nelivetoa, vaikka koeajon perusteella minä sen ottaisinkin jos olisin tuollaista uutta tilaamassa. On yksi niitä nelivetoja, jotka toimivat kuljettajan avuksi eikä häntä vastaan. Mutta takavetoisen ohjaustuntuma on puhtaampi ja vetelemättömämpi. Hyvä kun tarjoavat molemmat, saa itse kukin ostaa sen mikä tuntuu sopivalta.


    Missä tilanteessa saat nelivedon vetelemään enemmän kuin takavedon?




    Sitä itsekin ihmettelin.



    Ja mitä siihen ajotuntumaan tulee, niin ainakin joissain testeissä on todettu, ettei kesäkelillä eroa takavetoiseen edes huomaa, ei ainakaan negatiivisessa mielessä. Eri asia sitten on, jos menee radalle sutimaan, mutta moniko uuden 5-sarjan Bemarin ostava sellaista harrastaa.

      
  • NHB:

    740 GLE:


    Ymmärrän myöskin, miksi hifistelijä voi haluta Bemarinsa ilman nelivetoa, vaikka koeajon perusteella minä sen ottaisinkin jos olisin tuollaista uutta tilaamassa. On yksi niitä nelivetoja, jotka toimivat kuljettajan avuksi eikä häntä vastaan. Mutta takavetoisen ohjaustuntuma on puhtaampi ja vetelemättömämpi. Hyvä kun tarjoavat molemmat, saa itse kukin ostaa sen mikä tuntuu sopivalta.


    Missä tilanteessa saat nelivedon vetelemään enemmän kuin takavedon?




    Niimpä, minun mielestä nelivetoinen (takavetomainen nelikko)vetelee jopa vähemmän kuin takapotku ja on kaikenlaisessa kelissä vakaamman tuntuinen kuin takapotku. Ratissa tai ratin kautta en ole ainakaan huomannut yhtään mitään vetelyjä nelikon kanssa.



    Minulla on ollut myös 3-sarjan takavetoisia uudehkoja autoja ja minusta xDrive bemari on huomattavasti miellyttävämpi kuin ne.

      
  • Ajattelija2013:

    NHB:
    740 GLE:


    Ymmärrän myöskin, miksi hifistelijä voi haluta Bemarinsa ilman nelivetoa, vaikka koeajon perusteella minä sen ottaisinkin jos olisin tuollaista uutta tilaamassa. On yksi niitä nelivetoja, jotka toimivat kuljettajan avuksi eikä häntä vastaan. Mutta takavetoisen ohjaustuntuma on puhtaampi ja vetelemättömämpi. Hyvä kun tarjoavat molemmat, saa itse kukin ostaa sen mikä tuntuu sopivalta.


    Missä tilanteessa saat nelivedon vetelemään enemmän kuin takavedon?


    Sitä itsekin ihmettelin.

    Ja mitä siihen ajotuntumaan tulee, niin ainakin joissain testeissä on todettu, ettei kesäkelillä eroa takavetoiseen edes huomaa, ei ainakaan negatiivisessa mielessä. Eri asia sitten on, jos menee radalle sutimaan, mutta moniko uuden 5-sarjan Bemarin ostava sellaista harrastaa.


    Ensin vastaus NHB:n esittämään kysymykseen: Joka kerta, kun mutkassa painaa kaasua - myös pitävällä pinnalla.



    Sitten tuohon ohjaustuntumaan: Tuollaiseen harhakuvitelmaan saattaa päätyä, jos on opetellut ajamaan lähinnä etuvetoisilla kulkimilla.



    5-sarjan liittymistä tähän topikkiin en oikein ymmärtänyt, mutta radoilla olen nähnyt monenlaista kalustoa Smarteista X5:siin. Autosta riippumatta rataharjoittelua voin suositella kaikille, joita oman auton käyttäytyminen erilaisissa tilanteissa ja keleissä kiinnostaa.

      
  • jaakkon78:

    NHB:
    740 GLE:

    Ymmärrän myöskin, miksi hifistelijä voi haluta Bemarinsa ilman nelivetoa, vaikka koeajon perusteella minä sen ottaisinkin jos olisin tuollaista uutta tilaamassa. On yksi niitä nelivetoja, jotka toimivat kuljettajan avuksi eikä häntä vastaan. Mutta takavetoisen ohjaustuntuma on puhtaampi ja vetelemättömämpi. Hyvä kun tarjoavat molemmat, saa itse kukin ostaa sen mikä tuntuu sopivalta.

    Missä tilanteessa saat nelivedon vetelemään enemmän kuin takavedon?

    Niimpä, minun mielestä nelivetoinen (takavetomainen nelikko)vetelee jopa vähemmän kuin takapotku ja on kaikenlaisessa kelissä vakaamman tuntuinen kuin takapotku. Ratissa tai ratin kautta en ole ainakaan huomannut yhtään mitään vetelyjä nelikon kanssa.


    En tiedä, mitä jaakko ja NHB tarkoittavat vetelyllä, mutta minä kuvasin sillä joidenkin etuvetoisten tapaa nykiä rattia puolelta toiselle vedon ja pidon myötä. Tätähän tapahtuu ilman sutimistakin. Myös FARwd näyttäisi puhuvan tästä samasta tunteesta käsissä, josta kuljettaja tietää etupyöriin pultatun paljon muutakin tavaraa kuin ohjaamisen kannalta olisi välttämätöntä (=vetoakselit).



    Ilmiö tuntuu selvänä myös F30 xDrivessa jo lyhyessä liikenteen seassa suoritetussa talvisessa koeajossa.



    Onneksi siinä ei sentään ole monien etuvetoisten toista häiritsevää piirrettä, eli ohjauksen "jäätymistä" keskiasentoon kovassa kiihdytyksessä suoraan.



    jaakkon78:

    Minulla on ollut myös 3-sarjan takavetoisia uudehkoja autoja ja minusta xDrive bemari on huomattavasti miellyttävämpi kuin ne.


    Käsittääkseni omassa postauksessani jätinkin valinnan jokaiselle itselleen, enkös vain jättänytkin, ks. alleviivaus.



    Sekä oma arvioni yllä, että tämä sinun arviosi laittaa meidät molemmat johonkin muuhun kuin hifistelijäkategoriaan, ks. lihavointi.



    Sinä et edes huomaa vetelyä. Minä huomaan sen, mutta jos ostaisin tuollaisen Bemarin, en välittäisi, koska muiden ominaisuuksien paraneminen MINUN MIELESTÄNI kompensoi vetelystä aiheutuvat häiriön.



    Mutta en minä silti viitsi teeskennellä, etteikö ongelmaa olisi olemassa, vaikka päätänkin olla siitä itse piittaamatta. Edelleen ymmärrän hyvin, miksi hifisti haluaa Bemarinsa takavetoisena.

      
  • Ajattelija2013:

    Ja mitä siihen ajotuntumaan tulee, niin ainakin joissain testeissä on todettu, ettei kesäkelillä eroa takavetoiseen edes huomaa, ei ainakaan negatiivisessa mielessä.


    Onko kesäkeli sinun perusteesi nelivedolle?



    Ajattelija2013:

    Eri asia sitten on, jos menee radalle sutimaan, mutta moniko uuden 5-sarjan Bemarin ostava sellaista harrastaa.


    Päinvastoin. Öljyä sylkevän huonokuntoisen pommin vieminen radalle olisi vastuutonta muiden harjoittelijoiden terveydellä leikkimistä!!!



    Minä vein uudehkon autoni radalle selvittääkseni miten se toimii. Tuo on tosin valitettavan harvoin mahdollista, koska moottoripyöräni kuljetustila ei mahdollista auton kuljettamista ratapäivällä mukana.



    Minun perusteluni katuauton nelivedolle on kuitenkin talvi eikä rata, kuten vihjaat.



    Ja vaikka ajoani saa poliisi seurata vaikka koko talven ilman seuraamuksia, siitä huolimatta tunnen käsissäni xDriven vetelyn aika lailla joka risteyksessä ja liikenneympyrässä. Suoraan ajaessani tunnen sen myös liikkeelle lähtiessä vetopidon vaihdellessa polanteissa.



    Eikö hankinnan perusteeksi riitä, että "mä halusin tällasen", vai miksi pitää yrittää kieltää tosiasiat?



    Vai etkö sinä oikeasti tunne käsissäsi sitä vetelyä, kun vasen etupyörä polanteelle hypätessään sutaisee? Tai kun liikenneympyrässä ketterästi kääntyvä BMW on pyrkimässä yliohjaavaan luisuun ja xDrive lisää vetovoimaa eteen?

      
  • inspektor70:

    En tiedä, mitä ajatella, jos joku tilaa uuden autonsa kaksivetoisena, jos muutaman satasen panostuksella sen saisi nelivetoisena. Tuossa joku aika sitten istuin uuden 5-sarjan taksin kyydissä ja kuskilla vielä kitkat alla. Jäinen tie ja pulverilunta pinnassa, kun kuski kehui, ettei tarvitse edes nastoja, kun ajaa varovasti. Meinasin todeta, että eipä muutoin taida pystyä ajamaankaan, kun vauhtia ei saa yli 30 kuin hinaamalla hiukankaan ylämäkeen ajaessa. Ehkä se tieto asfalttikaarteissa toimivasta urheilullisesta ohjaustunnosta helpottaa olotilaa tientukkona pyöriessä.


    Mitäs joa vain ostat itsellesi sellainen kuin haluat ja annat muiden tehdä samoin?



    S-Klassenkin osalta näen perustelun ajaa vajaavetoisena ja kitkarenkain, vaikka en itse välttämättä tekisi niin. Eikä se peruste ole ohjaustuntuma.

      
  • 740 GLE:


    En tiedä, mitä jaakko ja NHB tarkoittavat vetelyllä, mutta minä kuvasin sillä joidenkin etuvetoisten tapaa nykiä rattia puolelta toiselle vedon ja pidon myötä. Tätähän tapahtuu ilman sutimistakin. Myös FARwd näyttäisi puhuvan tästä samasta tunteesta käsissä, josta kuljettaja tietää etupyöriin pultatun paljon muutakin tavaraa kuin ohjaamisen kannalta olisi välttämätöntä (=vetoakselit).

    Ilmiö tuntuu selvänä myös F30 xDrivessa jo lyhyessä liikenteen seassa suoritetussa talvisessa koeajossa.


    Mitä sitte tekee takaveto kiihdytyksessä, jossa neliveto etsii pitoa? Kiihtyy eleettömästi kuin juna kiskoilla?



    Jos tuo häiritsee, niin kai sitten takavetobemareiden herkkyys urien hakemiseen häiritsee myös.

      

  • Onko kesäkeli sinun perusteesi nelivedolle?




    Ei. Mistä sinä sellaista sait päähäsi?



    Päinvastoin. Öljyä sylkevän huonokuntoisen pommin vieminen radalle olisi vastuutonta muiden harjoittelijoiden terveydellä leikkimistä!!!




    Olet siis sitä mieltä, että suuri osa uuden 5-sarjan Bemarin ostajista vie autonsa radalle. Kovasti epäilen. Ehkä sinä kuitenkin olet hyvin hyvin harvinainen poikkeus.



    Minun perusteluni katuauton nelivedolle on kuitenkin talvi eikä rata, kuten vihjaat.




    Mitä ihmettä taas selität? Missä minä olen tuollaista vihjannut?

      
  • Ajattelija2013:

    740 GLE:

    Onko kesäkeli sinun perusteesi nelivedolle?

    Ei. Mistä sinä sellaista sait päähäsi?

    740 GLE:
    Minun perusteluni katuauton nelivedolle on kuitenkin talvi eikä rata, kuten vihjaat.

    Mitä ihmettä taas selität? Missä minä olen tuollaista vihjannut?


    Leikkasit näppärästi sitaatistasi pois omat tekstisi, joihin vastasin.



    Muistutus siitä, miksi tässä keskustellaan jopa sinun mielestäsi epäolennaisuuksista. Avainsanat alleviivattu ja ne ovat kaikki sinun tekstiäsi:



    17.2.2014 kello 19:41 Ajattelija2013 kirjoitti:

    Ja mitä siihen ajotuntumaan tulee, niin ainakin joissain testeissä on todettu, ettei kesäkelillä eroa takavetoiseen edes huomaa, ei ainakaan negatiivisessa mielessä. Eri asia sitten on, jos menee radalle sutimaan, mutta moniko uuden 5-sarjan Bemarin ostava sellaista harrastaa.




    Ajattelija2013:

    Olet siis sitä mieltä, että suuri osa uuden 5-sarjan Bemarin ostajista vie autonsa radalle. Kovasti epäilen. Ehkä sinä kuitenkin olet hyvin hyvin harvinainen poikkeus.


    En todellakaan ole, enkä mielestäni niin sanonutkaan. Minä puhun omasta kokemuksestani enkä kesäisestä lehtijutusta tai kuvitelmastani rata-ajon merkityksestä tai siitä ketä siellä radalla sinun mielestäsi saattaisi käydä.

      
  • NHB:

    Mitä sitte tekee takaveto kiihdytyksessä, jossa neliveto etsii pitoa? Kiihtyy eleettömästi kuin juna kiskoilla?


    No ei tietenkään, vaan sutii vaatien vastaohjausta. Käytöshäiriöhän tuokin tavallaan on.



    Tilanteessa on tosin kaksikin eroa siihen, mitä kuvasin ohjauksen vetelyllä.



    NHB:

    Jos tuo häiritsee, niin kai sitten takavetobemareiden herkkyys urien hakemiseen häiritsee myös.


    Minä itse päätän mikä minua ajaessa häiritsee tai ei häiritse. Luonnollisesti arvostan sinunkin vapauttasi omaan mielipiteeseesi, silläkin uhalla, että se poikkeaisi omastani.



    Jos oikein tarkkaan luet yllä olevat postit, huomaat etten ohjeistanut kenenkään muun mielipidettä yhtään minnekään. Kunhan kerron havainnoistani koeajolla ja erityisesti korostin, että havainnoista voi itse kukin tehdä omat johtopäätöksensä.



    Pariakin sellaista takavetoBemaria olen ajanut, joissa uraherkkyys ei häiritse minua lainkaan. Talvirenkailla pyörivässä F10:ssa en edes huomannut koko piirrettä, vaikka erityisesti sen etsimiseen kiinnitin huomiota.

      
  • 740 GLE:

    Ajattelija2013:
    740 GLE:

    Onko kesäkeli sinun perusteesi nelivedolle?

    Ei. Mistä sinä sellaista sait päähäsi?

    740 GLE:
    Minun perusteluni katuauton nelivedolle on kuitenkin talvi eikä rata, kuten vihjaat.

    Mitä ihmettä taas selität? Missä minä olen tuollaista vihjannut?

    Leikkasit näppärästi sitaatistasi pois omat tekstisi, joihin vastasin.

    Muistutus siitä, miksi tässä keskustellaan jopa sinun mielestäsi epäolennaisuuksista. Avainsanat alleviivattu ja ne ovat kaikki sinun tekstiäsi:

    17.2.2014 kello 19:41 Ajattelija2013 kirjoitti:
    Ja mitä siihen ajotuntumaan tulee, niin ainakin joissain testeissä on todettu, ettei kesäkelillä eroa takavetoiseen edes huomaa, ei ainakaan negatiivisessa mielessä. Eri asia sitten on, jos menee radalle sutimaan, mutta moniko uuden 5-sarjan Bemarin ostava sellaista harrastaa.


    Ajattelija2013:
    Olet siis sitä mieltä, että suuri osa uuden 5-sarjan Bemarin ostajista vie autonsa radalle. Kovasti epäilen. Ehkä sinä kuitenkin olet hyvin hyvin harvinainen poikkeus.

    En todellakaan ole, enkä mielestäni niin sanonutkaan. Minä puhun omasta kokemuksestani enkä kesäisestä lehtijutusta tai kuvitelmastani rata-ajon merkityksestä tai siitä ketä siellä radalla sinun mielestäsi saattaisi käydä.




    Hienosti alleviivattu. Nyt kun vielä kääntäisit aivot päälle, niin ehkä huomaisit, että en todellakaan kirjoittanut mitään sellaista, mitä sinä väität. Itse asiassa kirjoitin juuri päinvastoin.



    Neliveto hankitaan nimenomaan talven vuoksi. Tuossa alleviivatussa osiossahan korostan, että kesäkelillä nelivedosta voisi periaatteessa olla haittaa takavetoon verrattuna. Mutta esimerkiksi uuden 3-Bemarin testeissä on todettu, että nelivetoa ei juuri takavedosta erota kesällä ainakaan negatiivisessa mielessä, eli sitä haittaa ei juurikaan ole ollut.



    Normaalisti testit kuitenkin ajetaan yleisillä teillä, joten aivan äärimmäisyyksiin autoa ei testeissä viedä. Lopuksi siis vielä totesin, että radalla moni pitää enemmän takavedosta ja siellä se ero nelivetoon varmasti näkyisi, mutta juuri kukaan uuden BMW:n ostajista ei radalla aja, joten tälläkään ei ole juuri merkitystä.



    Missään en siis kirjoittanut mitään sellaista, mitä sinä 740 väität. Itse asiassa kirjoitin juuri päinvastoin.



    Ja vielä, kyllä sinä tässä nyt siihen suuntaan kirjoitat, että rata-ajolla olisi paljonkin merkitystä 5-sarjan Bemarin ostajalle.Mutta hyvä jos et ole tätä mieltä.



    Ajattelija2013:
    Eri asia sitten on, jos menee radalle sutimaan, mutta moniko uuden 5-sarjan Bemarin ostava sellaista harrastaa.

    740
    Päinvastoin. Öljyä sylkevän huonokuntoisen pommin vieminen radalle olisi vastuutonta muiden harjoittelijoiden terveydellä leikkimistä!!!

    Minä vein uudehkon autoni radalle selvittääkseni miten se toimii. Tuo on tosin valitettavan harvoin mahdollista, koska moottoripyöräni kuljetustila ei mahdollista auton kuljettamista ratapäivällä mukana.
      
  • 740 GLE:

    inspektor70:
    En tiedä, mitä ajatella, jos joku tilaa uuden autonsa kaksivetoisena, jos muutaman satasen panostuksella sen saisi nelivetoisena. Tuossa joku aika sitten istuin uuden 5-sarjan taksin kyydissä ja kuskilla vielä kitkat alla. Jäinen tie ja pulverilunta pinnassa, kun kuski kehui, ettei tarvitse edes nastoja, kun ajaa varovasti. Meinasin todeta, että eipä muutoin taida pystyä ajamaankaan, kun vauhtia ei saa yli 30 kuin hinaamalla hiukankaan ylämäkeen ajaessa. Ehkä se tieto asfalttikaarteissa toimivasta urheilullisesta ohjaustunnosta helpottaa olotilaa tientukkona pyöriessä.



    S-Klassenkin osalta näen perustelun ajaa vajaavetoisena ja kitkarenkain, vaikka en itse välttämättä tekisi niin. Eikä se peruste ole ohjaustuntuma.




    Mitäs joa vain ostat itsellesi sellainen kuin haluat ja annat muiden tehdä samoin?

    No niinhän minä teenkin, mutta näillä sivuilla on näköjään mielipiteen ilmaisu välillä rajoitettua.



      
  • Eiköhän yllä olevaa keskustelua lukemalla selviä, kenellä on vaikeuksia tajuta, miksi joku muu ajaa sellaisella autolla ja renkailla kuin ajaa.



    Itse noudatan siteeraamaasi ohjettani, eikä se estä minua keskustelemasta autojen ominaisuuksista, joille jokaisella on omat painoarvonsa.

      
  • Mersu on ollut ensimmäisissä testeissä ja autoa on kehuttu erinomaiseksi. Enkä voi edelleenkään olla ihastelematta ulkonäköä sekä etenkin sisustuksen laatua ja tyyliä, joka todella vie tämän luokan sisustuksen uudelle tasolle.



    Tässä video. Sivuilla on myös kirjoitettu testi toisella moottorilla.



    http://www.autocar.co.uk/car-video/video-can-new-2014-mercedes-c-class-lead-compact-exec-class

      
  • 740 GLE:

    Eiköhän yllä olevaa keskustelua lukemalla selviä, kenellä on vaikeuksia tajuta, miksi joku muu ajaa sellaisella autolla ja renkailla kuin ajaa.

    Itse noudatan siteeraamaasi ohjettani, eikä se estä minua keskustelemasta autojen ominaisuuksista, joille jokaisella on omat painoarvonsa.




    No hyvä kun otit esille tuon painoarvon. Jos painotus on tuolla tiellä liikkuessa ylipäätään turvallisuus ja varmuus, niin en kyllä ymmärrä, miksi kukaan ostaa tänne pohjolaan kaksivetoista autoa, jos saman auton saa nelikkona olemattomalla panostuksella. Se on siis mielipide, niin kuin kitkojen käyttäminenkin. Ja siihen mielipiteeseen vaikuttaa, missä, mihin ja miten ja kuka autoa käyttää. Autoahan voi käyttää vaikka vaimo tai lapset, jolloin painotus on jotain muuta kuin hyvä ohjaustunto, ohjauksen vetelemättömyys tai (hallittu ? ) sopiva yliohjautuvuus. Ja jos rata-ajot ovat olleet tai ovat edelleen intohimona, älkää siirtäkö näitä himoja tuonne liikenteeseen. Välillä valitettavasti tuntuu siltä, että täällä ei todellakaan voi kertoa mielipidettään, vai eikö nämä palstat ole tarkoitettu kaikille mielipiteiden kertomiseen ?





      
  • inspektor70:

    740 GLE:
    Eiköhän yllä olevaa keskustelua lukemalla selviä, kenellä on vaikeuksia tajuta, miksi joku muu ajaa sellaisella autolla ja renkailla kuin ajaa.

    Itse noudatan siteeraamaasi ohjettani, eikä se estä minua keskustelemasta autojen ominaisuuksista, joille jokaisella on omat painoarvonsa.


    miksi kukaan ostaa tänne pohjolaan kaksivetoista autoa, jos saman auton saa nelikkona olemattomalla panostuksella. Se on siis mielipide, niin kuin kitkojen käyttäminenkin. Ja siihen mielipiteeseen vaikuttaa, missä, mihin ja miten ja kuka autoa käyttää. Autoahan voi käyttää vaikka vaimo tai lapset, jolloin painotus on jotain muuta kuin hyvä ohjaustunto, ohjauksen vetelemättömyys tai (hallittu ? ) sopiva yliohjautuvuus.




    Hyvin sanottu, nelikko on ilman muuta paras ratkaisu Suomeen ja varsinkin kun esim. BMW tarjoaa käytännössä nelikkoa jatkuvasti 2-vetoisen hintaan.



    Samoin nuo kitkarenkaat. Itsekin olen sellaisilla ajellut ilman ongelmia ja huomasin että automaattisesti sitä otti niillä hieman enemmän kelivaraa kuin nastoilla. Mutta kun nykyään autolla on muitakin käyttäjiä, on nastat ollut aivan selviö valinta.

      
  • Nyt se odotus sitten päättyy, viikonloppuna yksi mielenkiintoisimmista uutuuksista on ensiesittelyssä Suomessa ja koko Euroopassa.



      
  • Entä jos ei vaan yksinkertaisesti tarvi nelivetoa? Itse ajelin koko 90-luvun nelivedolla ja sen jälkeen on ollut sekä etu- että takavetoisia enkä ole näiden viimeisten 13 vuoden aikana varsinaisesti tarvinnut nelivetoa kertaakaan. Aina on päässyt siihen suuntaan ja silloin kun on ollut menossa ja tiellä on pysytty.

      
  • slowgear:

    Entä jos ei vaan yksinkertaisesti tarvi nelivetoa? Itse ajelin koko 90-luvun nelivedolla ja sen jälkeen on ollut sekä etu- että takavetoisia enkä ole näiden viimeisten 13 vuoden aikana varsinaisesti tarvinnut nelivetoa kertaakaan. Aina on päässyt siihen suuntaan ja silloin kun on ollut menossa ja tiellä on pysytty.




    Jos tuosta haluaa vääntää, niin sille voisi perustaa oman ketjunsa. Mutta aika harva kai nelivetoa TARVITSEE, mutta kyllä se niin paljon talviajoon lisämukavuutta tuo, että itse en enää kaksivetoista tule ostamaan. Ja Bemarin tapauksessa kun sen saa lähes ilmaiseksi, niin miksi joku sen pois jättäisi? No myyntiluvuista päätellen juuri kukaan ei sitä enää pois jätäkään, mikäli se on mahdollista hankkia sillä olemattomalla lisähinnalla.

      
  • inspektor70:

    Jos painotus on tuolla tiellä liikkuessa ylipäätään turvallisuus ja varmuus, niin en kyllä ymmärrä, miksi kukaan ostaa tänne pohjolaan kaksivetoista autoa, jos saman auton saa nelikkona olemattomalla panostuksella.


    Annatko jotain evidenssiä olettamastasi nelivedon turvallisuuslisästä?



    Minulle neliveto lisää mukavuutta, ja BMW nelivedosta löysin sitä paljon, etuvedon vetelystä huolimatta.



    inspektor70:

    Autoahan voi käyttää vaikka vaimo tai lapset, jolloin painotus on jotain muuta kuin hyvä ohjaustunto, ohjauksen vetelemättömyys tai (hallittu ? ) sopiva yliohjautuvuus.


    Jos olet samaa mieltä yksilökohtaisista painotuksista, älä viitsi sovinistisesti leimata kaikkia naisia tuntemiesi (vaaleahiuksisten) yksilöiden perusteella.



    Vaikka arvelenkin käsityksesi rataharjoittelusta poikkeavan omastani, voin kertoa, että viime kesän ratapäivillä en enää pystynyt seuraamaan poikani menoa. Rouvaltani olen yksittäiskokeessa ottanut pataan taloudellisuusajossa, vaikka ajan ympärivuotisena keskiarvona alle EU-normilukeman.



    Ja nukun takapenkillä rauhallisesti aivan sama kumpi ajaa mökille päin lumimyrskyn läpi.



    inspektor70:

    Välillä valitettavasti tuntuu siltä, että täällä ei todellakaan voi kertoa mielipidettään, vai eikö nämä palstat ole tarkoitettu kaikille mielipiteiden kertomiseen ?


    Minun mielestäni vääntö alkoi kertoessani havaintoni etuvedon vetelystä, joka sai vastaansa julmetun älämölön, vaikka erikseen vielä kerroin vain ymmärtäväni miksi JOKU MUU voisi valita vajaavetoisen, vaikka itse en niin tekisikään.



    Ensin yritettiin selkeästi olemassaoleva asia kieltää, sitten se määriteltiin asiattomaksi ajamalla nelivetoa radalla ja kesällä, jolloin pito riittää eikä nelivedon parhaat puolet tule kovin korostetusti esille. Lopulta kerrottiin minun vääristä arvoistani, ks. yllä.



    Mutta vetelee se xDrive silti. Kyse on siitä, kuinka tärkeänä tätä pitää.

      
  • Lisää Ceen hintatietoa alkaa selvitä ja löytyi ainakin itselleni omaa päätöstäni vain vahvistava yksityiskohta. Hinnat-alkaen mallit näyttävät selkeän eron alemman ja ylemmän keskiluokan välillä:



    Halvin C180 (1.6 bensa) 40.704 €

    Halvin E200 (2.1 CDI) 47.791 €



    Mutta oikeasti kumpaakaan ei myydä Suomessa kumpaakaan kuin muutama hassu kappale, etenkään jälkimmäistä. Kauppaa käydään pääasiassa automaattivaihteisilla dieseleillä:



    C220 CDI 49.386 €

    E200 CDI 50.919 €



    Eli kermat kuoritaan ensin kaksiturboisen CDI:n ja 7G-Tronicin yhdistelmällä ja myöhemmin tulee rinnalle halvempi dieselvaihtoehto.

      
  • Sisältä siisti, ulkoa vähempi.

      
  • Kylmät tyypit otettu, kun on kielletty antaa ajoon tänään.

    Autossa oli AMG sisä- ja ulkopaketit joihin menee pelkästään n.6000€. Tuon AMG ulkopaketin kanssa tulee run flat renkaat.

    On hyvän näköinen ainakin tuolla AMG ulkopaketin kanssa.

      
  • Samoin kävin kurkkaamassa ja istumassa. Oli kyllä hieno laite. Nyt vaihtuu merkki piiitkästä aikaa, ja on kyllä aikakin :smile:



    Mulle toi AMG- varustelu ei ole tärkeä.

      
  • finman:

    Kylmät tyypit otettu, kun on kielletty antaa ajoon tänään.
    Autossa oli AMG sisä- ja ulkopaketit joihin menee pelkästään n.6000€. Tuon AMG ulkopaketin kanssa tulee run flat renkaat.
    On hyvän näköinen ainakin tuolla AMG ulkopaketin kanssa.




    Kokenut myyjä heittää aina tuon saman "kielletty antaa ajoon tänään" kun huomaa että pyytäjän varallisuus ei riitä pyydettyyn autoon.

      
  • Ajattelija2014:


    Kokenut myyjä heittää aina tuon saman "kielletty antaa ajoon tänään" kun huomaa että pyytäjän varallisuus ei riitä pyydettyyn autoon.




    Siinä on sitten hän tehnyt suuren virheen. Tiedän muutaman tapauksen lähipiiristä, jossa myyjä on tehnyt tuollaisen virhearvion ja jopa soiteltu perään, että tulisitko uudestaan käymään, kun on selvinnyt kuka siellä kävi.



    Eikö sitten ole erikoista se, että hän toivotti tervetulleeksi huomenna taikka sunnuntaina ajamaan?

    Ilmeisesti sillä kai on vaikutusta tuossa, että huomenna on euroopan laajuinen lanseeraus?





    Toisaalta en edes ostaisi tuota nyt vaan odottelisin farmarin , uuden vaihdelaatikon ja muita moottori vaihtoehtojen tuloa.





      
  • Tankki 41 l

    kääntöympyrä 11.22 m (RWD)



    Kehitys on kehittynyt taaksepäin

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit