Mersun uusi C-sarja, kuvia

386 kommenttia
145791013
  • Kova vouhotus tästä uudesta mersusta. Toki se on pitkä ja omaa pitkän akselivälin sekä on erityisesti teknisesti ja lisävarustevalikoimaltaan upea ja innovatiivinen auto. Tuosta sisustasta on myös kova kehuvyöry. Onhan se toki lisähintaan ihan upea, mutta ei se hinnat alkaean sisusta minusta niin kummoinen ole:



    http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w205/configurator/configurator_w205.html?tp_ccci=/dsc_de/globalse



    Kyllähän joku 3-sarjan BMW:kin on ihan erinäköinen sisältä fully up loadattuna. Olen istunut pari kertaa 3-sarjalaisessa (uusimmassa) jossa musta sisäkatto, Harman&Kardon-stereojärjestelmä, laajennettu ajotietokoneen näyttö, sport-penkit nahkaverhoiluin (Saddle Brown), kattoluukku, puulistat sisustassa, kallein ja isoin navigaattori, sport-automaatti erilaisella vakiosta poikkeavalla kepukalla, automaattisesti himmenevät peilit, kaikki penkkien säädöt sähköllä, M-sport nahkaratti ja valopaketti. Onhan se tuollaisena nyt aivan erinäköinen sisältä kuin suurin osa noista esittelyautoista ja teillä vastaantulevista liisareista.



    Eli kyllä 3-sarjastakin saa rahalla ihan laadukkaan. Sama koskee mersua. Ei ne kuvien autot (uusi C) ole millään vakiosisustalla. Minusta tuo vakiosisusta ilman mitään lisävarusteita ei ole mitenkään ihmeellinen.



    Näköjään tuo linkki ei avaa sitä hinnat alkaen sisustaa, mutta konfiguraattorilla sen saa kyllä näkyviin.

      
  • jaakkon78:

    Kova vouhotus tästä uudesta mersusta. Toki se on pitkä ja omaa pitkän akselivälin sekä on erityisesti teknisesti ja lisävarustevalikoimaltaan upea ja innovatiivinen auto. Tuosta sisustasta on myös kova kehuvyöry. Onhan se toki lisähintaan ihan upea, mutta ei se hinnat alkaean sisusta minusta niin kummoinen ole:

    http://www.mercedes-benz.de/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w205/configurator/configurator_w205.html?tp_ccci=/dsc_de/globalse

    Kyllähän joku 3-sarjan BMW:kin on ihan erinäköinen sisältä fully up loadattuna. Olen istunut pari kertaa 3-sarjalaisessa (uusimmassa) jossa musta sisäkatto, Harman&Kardon-stereojärjestelmä, laajennettu ajotietokoneen näyttö, sport-penkit nahkaverhoiluin (Saddle Brown), kattoluukku, puulistat sisustassa, kallein ja isoin navigaattori, sport-automaatti erilaisella vakiosta poikkeavalla kepukalla, automaattisesti himmenevät peilit, kaikki penkkien säädöt sähköllä, M-sport nahkaratti ja valopaketti. Onhan se tuollaisena nyt aivan erinäköinen sisältä kuin suurin osa noista esittelyautoista ja teillä vastaantulevista liisareista.

    Eli kyllä 3-sarjastakin saa rahalla ihan laadukkaan. Sama koskee mersua. Ei ne kuvien autot (uusi C) ole millään vakiosisustalla. Minusta tuo vakiosisusta ilman mitään lisävarusteita ei ole mitenkään ihmeellinen.

    Näköjään tuo linkki ei avaa sitä hinnat alkaen sisustaa, mutta konfiguraattorilla sen saa kyllä näkyviin.




    Olen kyllä eri mieltä. Kaupan esittelyMersut olivat jokseenkin vakiovarusteilla ja kyllä se laatutaso oli aivan toista luokkaa, kuin Bemarilla ja Audilla. Perstuntumalla heittäisin, että laatutaso oli BMW 5 sarjan ja A6 Audin tasoa. Toki kaikkia näitä voi muokata rahalla, mutta edelleen Mersu pysyy selvästi tyylikkäimpänä, moderneimpana ja kalleimman näköisenä.

      
  • Audihan on aina ollut kaukana BMW ja Mersun laatutasosta siinä olen Ajattelijan kanssa samaa mieltä. Johtuu varmasti runsaasta Volkkarin ja Skodan tekniikasta. No eipä Audi muutenkaan kilpaile samoista asiakkaista premium merkien kanssa. Vai onko joku joskus kuullut että ilman taloudelisia ongelmia joku olisi siirtynyt premium merkistä etuvetoiseen Audiin?



    Oman kokemukseni mukaan edes hyvin varusteltu Audi A8 ei ole laadulta lähelläkään perus C Mersua tai 3-sarjan Bemaria.

      
  • Ennen kuin ketju menee provoilun takia lukkoon, huomio kääntöympyrästä/akselivälistä.



    W204/W205

    akseliväli 2760 / 2840 +2.9%

    kääntöympyrä 10.84 / 11.22 +3.5%



    Akselivälin kasvun ei välttämättä tarvitse kasvattaa kääntöympyrää, joka on absoluuttinen ketteryyden mitta.

      
  • NHB:

    740 GLE:

    Miksi ihmeessä minun pitäisi verrata autoni kulutusta maantie- tai kaupunkikulutukseen...

    En kyllä tunnista oikein mitään tuosta kirjoitukseen viestiini liittyväksi.


    Pahoittelen korrelaatiovirhettäni kompressoidessani sitaattejani liikaa. Yllä olevaa kirjoittaessani ajatukseni olivat vielä aiemmassa postauksessasi, jossa sanoit näin

    NHB:

    Jos ei aja kaupunkiajoa, niin on aika turha väittää pääsevänsä lähellä EU-syklin keskikulutusta.


    Totta kai voi, jos tankkikirja kertoo, että talvisen kinoksessa sutimisen ja kesäisen ilmastoinnin pyörittämisen lopputulos 100.000 km ajon jälkeen osuu normilukemaan? Miksi kahta samanlaista kulutuslukemaa pitäisi väittää eri numeroiksi, vaikka ne eri tavoin on saavutettukin?



    Teoriassa eri normilukemien mittaustavan ei edes pitäisi kiinnostaa minua huomattuani, että joko maantie-, kaupunki- tai yhdistelmälukema kuvaa oman normista poikkeavan ajotapani kulutusta hyvin.



    Tähän saakka yhdistelmälukema kuvannut meidän perheessä toteutuvaa vuosikeskiarvoa oikein hyvin. Jos jonkun muun todellista kulutusta kuvaa pelkkä kaupunkiajolukema, maantielukema, tai vaikka 2 * kaupunkilukema, on hänelle tuo normiluku hyödyllinen.



    *********************************************************



    Mutta nyt tullaan mittaustavan ongelmaan:



    NHB:

    Pyysin vain miettimään, kuinka todennäköistä on, että Mersusi kuluttaisi 50 prosenttia enemmän kuin nuorin perillisensä. Itse en pidä tuota missään suhteessa todennäköisenä.
    ...
    50 prosenttia on tajuttoman paljon näissä asioissa.


    Omat otantani ovat vuosilta 1999, 2000, 2004 ja 2008, jotka ovat normikulutuksien osalta historiaa.



    Normilukemien valossa tosiaan näyttää, että 2008 C220 CDI kuluttaa puolet (=50 %) enemmän kuin 2014 C220 CDI.



    Minustakin tuo näyttää aika hurjalta, mutta uutta autoa ajamatta minulla ei ole aiheesta parempaakaan tietoa.



    Tämän keskustelun seurauksena syötän exceliini bensamoottoristen tiedot. Kunpa tietäisin, kuinka tarkasti voin luottaa uusien Mersujen vanhoja malleja alempien normilukemien kuvaavan omaa ajoani jatkossa ?

      
  • mikahe:

    W204/W205
    akseliväli 2760 / 2840 +2.9%
    kääntöympyrä 10.84 / 11.22 +3.5%

    Akselivälin kasvun ei välttämättä tarvitse kasvattaa kääntöympyrää, joka on absoluuttinen ketteryyden mitta.


    Samaa mieltä, etenkin kun W204 ei ole alemman keskiluokan takavetoiseksi mikään ketteryyden huipentuma.



    Mercedes mainostaa, ettei 4Matic kasvata kääntöympyrää. Periaatteessa se on hyvä juttu, mutta sen kääntöpuolena on, että takavetoisessakin on etuvetoisen kääntöympyrä :frowning:



    Mittakaavaksi pizzaleikkurin kapeille renkaille suunniteltu 740 GLE:



    akseliväli: 279

    kääntöympyrä: 9.9

      
  • VeeAaaGee:

    Vai onko joku joskus kuullut että ilman taloudelisia ongelmia joku olisi siirtynyt premium merkistä etuvetoiseen Audiin?


    En lähde arvailemaan motiiviasi mielestäni hieman erikoiseen rinnastukseen?



    Mutta tuntemieni BMW kuljettajien olisi varmaan vaikea siirtyä ihan mihin tahansa etuvetoiseen, vaikka se olisi kuinka ylivoimainen laadun tunteeltaan, mitä ikinä se sitten onkin?



    Minunkin olisi, vaikken ajakaan BMW:lla. Mutta minä olenkin kontrollifriikki, joten minua voinee ideologisesti pitää naamioituneena Bemarikuskina :smile:



    Mutta vertailussasi on kyse vähän muustakin. Kuka oikeasti haluaa BMW:n ilman suoraa kuutosta? Mersun ilman tähteä? Tai Audin ilman quattroa?

      
  • VeeAaaGee:

    Audihan on aina ollut kaukana BMW ja Mersun laatutasosta siinä olen Ajattelijan kanssa samaa mieltä. Johtuu varmasti runsaasta Volkkarin ja Skodan tekniikasta.


    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.

      
  • ritsa:

    VeeAaaGee:
    Audihan on aina ollut kaukana BMW ja Mersun laatutasosta siinä olen Ajattelijan kanssa samaa mieltä. Johtuu varmasti runsaasta Volkkarin ja Skodan tekniikasta.

    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.




    Bemarilla on ollut aina rivinelosia ja kutosia ja on edelleen ainoastaan turbot ovat tulleet takaisin mitkä Bemarissa oli jo ensinmäisenä Eurooppalaisena valmistaja yli 40 vuotta sitten.



    90-luku oli ainut vuosikymmen kun turboa oli vain dieseleissä.

      
  • peräöljy:


    Bemarilla on ollut aina rivinelosia ja kutosia ja on edelleen ainoastaan turbot ovat tulleet takaisin mitkä Bemarissa oli jo ensinmäisenä Eurooppalaisena valmistaja yli 40 vuotta sitten.


    Älä, karvalakkimalleissa on kaikissa nelosmoottori, vasta 3-litrainen on kuusisylinterinen. Aiemmin sai 2.0, 2.5 ja 2.8-litraiset kutosilla. Kutoskoneen äänet ja ominaisuudet on hieman eri luokkaa.

      
  • Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.




    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.

      
  • Ajattelija2013:

    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.


    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.


    Kyllä niillä äänillä vaan on iso merkitys, Formula ykkösissäkin alkoi heti kauhea valitus että missä äänet ja Formulat on pilalla jne. Top Gearissa jaksetaan hehkuttaa hienoista moottoreista ja äänistä, ilmeisesti asia kiinnostaa kun katsojaluvut ovat parinsadan miljoonan luokkaa. Ja kun otetaan turbot pois noista nykyisistä rivinelkuista niin eivät pärjää missään vanhoille rivikutosille, korkeintaan polttoaineen kulutuksessa mutta BMW:n statuksen ollessa kyseessä se ei liene kovin tärkeä asia.

      
  • ritsa:

    peräöljy:

    Bemarilla on ollut aina rivinelosia ja kutosia ja on edelleen ainoastaan turbot ovat tulleet takaisin mitkä Bemarissa oli jo ensinmäisenä Eurooppalaisena valmistaja yli 40 vuotta sitten.

    Älä, karvalakkimalleissa on kaikissa nelosmoottori, vasta 3-litrainen on kuusisylinterinen. Aiemmin sai 2.0, 2.5 ja 2.8-litraiset kutosilla. Kutoskoneen äänet ja ominaisuudet on hieman eri luokkaa.




    Näinhän se on, mutta 20i ja 28i on ihan eteviä nelarikoneita. Molemmissa turbo ja vieläpä ns. kaksikanavainen vaikka yksi ahdin. Molemmissa padoissa mukavasti tehoa ja vääntöä, mutta suoraa kutosta paremmilla co-päästöillä ja pienemmällä kulutuksella. Taitavat pestä tehoillaan ja väännöillään osan vanhoista kuutoskoneista.



    35i ja 50i taitaa olla bemarin mallistossa enää ainoat suorat kutoset bensamoottorit. Molemmat taitaa olla myös turboahdettuja, eli vapareita ei ole enää nekään.



    Käy ajamassa 20i tai 28i moottorilla varustettu bemu. Saatat yllättyä noista moottoreista positiivisesti. Äänet toki on mitä on tai niitä ei periaatteessa edes ole.



    Niin ja minä haluan bemuni nelariturbona ja xDrivenä. Näköjään aika moni muukin haluaa myyntilukujen perusteella bemunsa näin.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.


    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.

    Kyllä niillä äänillä vaan on iso merkitys, Formula ykkösissäkin alkoi heti kauhea valitus että missä äänet ja Formulat on pilalla jne. Top Gearissa jaksetaan hehkuttaa hienoista moottoreista ja äänistä, ilmeisesti asia kiinnostaa kun katsojaluvut ovat parinsadan miljoonan luokkaa. Ja kun otetaan turbot pois noista nykyisistä rivinelkuista niin eivät pärjää missään vanhoille rivikutosille, korkeintaan polttoaineen kulutuksessa mutta BMW:n statuksen ollessa kyseessä se ei liene kovin tärkeä asia.




    Höpö höpö. Mitä tekemistä formuloilla on asian kanssa? Tai edes TopGearin testaamilla superautoilla. Nyt puhutaan melko tavallisista henkilöautoista. Eikö sinun logiikan mukaan Bemarien myyntilukujen pitäisi romahtaa. Käsittääkseni on käynyt päinvastoin. Uudet turbokoneet menevät kuin kuumille kiville. Ja miksi ihmeessä kutoskonetta pitäisi verrata turbottomaan neloskoneeseen? Hienot äänet ovat toki plussaa, mutta harvaa ihmistä ne kauheasti kiinnostavat, muut ominaisuudet menevät edelle.

      
  • jaakkon78:


    Käy ajamassa 20i tai 28i moottorilla varustettu bemu. Saatat yllättyä noista moottoreista positiivisesti. Äänet toki on mitä on tai niitä ei periaatteessa edes ole.


    Olen ajanut ja itsekin ajan bensaturbolla mutta se ei ollut pointti. Turbomoottorit ovat niin paljon vapareita vahvempia että aion jatkossakin pysyä niissä mutta nelosmoottori ei koskaan pysty samaan äänissä eikä värinättömyydessä.

      
  • Ajattelija2013:

    ritsa:
    Ajattelija2013:
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.


    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.

    Kyllä niillä äänillä vaan on iso merkitys, Formula ykkösissäkin alkoi heti kauhea valitus että missä äänet ja Formulat on pilalla jne. Top Gearissa jaksetaan hehkuttaa hienoista moottoreista ja äänistä, ilmeisesti asia kiinnostaa kun katsojaluvut ovat parinsadan miljoonan luokkaa. Ja kun otetaan turbot pois noista nykyisistä rivinelkuista niin eivät pärjää missään vanhoille rivikutosille, korkeintaan polttoaineen kulutuksessa mutta BMW:n statuksen ollessa kyseessä se ei liene kovin tärkeä asia.


    Höpö höpö. Mitä tekemistä formuloilla on asian kanssa? Tai edes TopGearin testaamilla superautoilla. Nyt puhutaan melko tavallisista henkilöautoista. Eikö sinun logiikan mukaan Bemarien myyntilukujen pitäisi romahtaa.


    Kuka tässä myyntiluvuista puhui? VeeAaaGee puhui Audin laatutasosta ja tekniikasta joka on otettu Skodasta. Bmw on siirtynyt samalla säästölinjalle.



    Mitä tekemistä Formuloilla on asian kanssa? Miksi esimerkiksi Ferrari ja Mersu panostaa miljardeja kilpailuun? Tuskin hyväntekeväisyyden takia, eiköhän se ole myös mielikuvamyyntiä. Autourheilulla on aina myyty autoja. Win on sunday, sell on monday.





    Eikä Audin laadussa ole edelleenkään mitään vikaa niin kauan kun puhutaan komponenttien asennustoleransseista ja viimeistelystä, ainoastaan itse komponenteissa on säästetty. Samoin tekee lähes joka merkki.

      
  • Kuka tässä myyntiluvuista puhui? VeeAaaGee puhui Audin laatutasosta ja tekniikasta joka on otettu Skodasta. Bmw on siirtynyt samalla säästölinjalle.

    Mitä tekemistä Formuloilla on asian kanssa? Miksi esimerkiksi Ferrari ja Mersu panostaa miljardeja kilpailuun? Tuskin hyväntekeväisyyden takia, eiköhän se ole myös mielikuvamyyntiä. Autourheilulla on aina myyty autoja. Win on sunday, sell on monday.


    Eikä Audin laadussa ole edelleenkään mitään vikaa niin kauan kun puhutaan komponenttien asennustoleransseista ja viimeistelystä, ainoastaan itse komponenteissa on säästetty. Samoin tekee lähes joka merkki.




    No VAG-Jullesekoilijan kommenteista ei nyt kannata välittää yhtään mitään.



    Mutta me puhuimme moottoreista ja niiden äänistä. Kuten jo totesin, jos kuutoskoneen äänimaailma ihmisiä kauheasti kiinnostaisi, niin eikö Bemarin myynnin olisi pitänyt romahtaa?



    Formuloiden tai TopGearin asiat eivät mielestäni tähän liity mitenkään.

      
  • ritsa:


    Olen ajanut ja itsekin ajan bensaturbolla mutta se ei ollut pointti. Turbomoottorit ovat niin paljon vapareita vahvempia että aion jatkossakin pysyä niissä mutta nelosmoottori ei koskaan pysty samaan äänissä eikä värinättömyydessä.




    Itse väitän kyllä, että värinöissä ollaan jo tasoissa. Ainakaan mitään värinöitä en kuskin penkiltä havaitse. Millä tavalla kutoskone parantaisi tilannetta?

      
  • jaakkon78:

    35i ja 50i taitaa olla bemarin mallistossa enää ainoat suorat kutoset bensamoottorit.


    50i on V8, aiemmin myös V12.

      
  • Ajattelija2013:


    Mutta me puhuimme moottoreista ja niiden äänistä. Kuten jo totesin, jos kuutoskoneen äänimaailma ihmisiä kauheasti kiinnostaisi, niin eikö Bemarin myynnin olisi pitänyt romahtaa?

    Formuloiden tai TopGearin asiat eivät mielestäni tähän liity mitenkään.


    Se jää nähtäväksi, aivan samoin kuten Formuloiden suosio. Aivan varma asia on että kovimmat kutoskone fanaatikot katselevat muualle. Bemarin uudet koneet ovat vasta muutaman vuoden olleet myynnissä, niiden suorituskyky paikkaa kadonneita ääniä mutta kestävyys jää nähtäväksi, kutoskoneita kun pidettiin erittäin luotettavina.

      
  • NHB:

    ritsa:

    Olen ajanut ja itsekin ajan bensaturbolla mutta se ei ollut pointti. Turbomoottorit ovat niin paljon vapareita vahvempia että aion jatkossakin pysyä niissä mutta nelosmoottori ei koskaan pysty samaan äänissä eikä värinättömyydessä.


    Itse väitän kyllä, että värinöissä ollaan jo tasoissa. Ainakaan mitään värinöitä en kuskin penkiltä havaitse. Millä tavalla kutoskone parantaisi tilannetta?


    Jos vaihtoehtoina olisi samantehoinen neloskone vs kuutonen, kumman valitsisit jos hinta pysyisi samana? Minulle valinta on helppo.

      
  • ritsa:



    Itse väitän kyllä, että värinöissä ollaan jo tasoissa. Ainakaan mitään värinöitä en kuskin penkiltä havaitse. Millä tavalla kutoskone parantaisi tilannetta?

    Jos vaihtoehtoina olisi samantehoinen neloskone vs kuutonen, kumman valitsisit jos hinta pysyisi samana? Minulle valinta on helppo.


    Valitsen sen auton, mikä tarjoaa paremman kokonaisuuden. Sylinterien määärä ei sinällään ratkaise minulle oikein mitään. Milloin vastaat kysymykseeni värinöistä?





      
  • Se jää nähtäväksi, aivan samoin kuten Formuloiden suosio. Aivan varma asia on että kovimmat kutoskone fanaatikot katselevat muualle. Bemarin uudet koneet ovat vasta muutaman vuoden olleet myynnissä, niiden suorituskyky paikkaa kadonneita ääniä mutta kestävyys jää nähtäväksi, kutoskoneita kun pidettiin erittäin luotettavina.




    Mikä jää nähtäväksi? Sinä puhuit äänen merkityksestä BMW asiakkaille. Näiden muutamien vuosien aikana ihmiset ovat kyllä varmasti ehtineet tutustua neloskoneiden äänimaailmaan ja kauppa käy ennätystahtia. Suoraan sanottuna en ymmärrä, että mitä ihmettä oikein höpiset.



    Kutoskone fanaatikko voi katsella muualle, mutta kuten jo totesimme, niitä kutoskonefanaatikkoja ei taida paljoa olla. Ei ainakaan myyntiluvuista päätellen. Ja onhan edelleenkin olemassa 35i moottori, jota tosin myydään erittäin vähän Suomessa, koska neloskone riittää useimmille.



    Formuloiden tai TopGearin suosio ei edelleenkään liity asiaan yhtään millään tavalla.



      
  • Minulla E39 Bemun keulalla kakspuolikas vaparikuutonen ja onhan se juhlallinen kone ajaa. Ei värise ei, hiljainen tasainen surina, kuin sähkömoottori. Ei ole turboviivettä ja koska ahdinta ei tarvitse odottaa, niin voimaa on kohtalaisesti jo tyhjäkäynnillä paljon alle 1000 rpm. Ei tarvitse paljoa vaihdekeppiin koskea, kun voimaa löytyy käytännön ajotilanteisiin vaikka millä kierroksilla. Toki vasta kieroksia käyttämällä auto liikkuu rivakammin ja BMW:n tyypillinen urheilullinen, ehkä hieman karkeakin, murina tulee koneesta esiin.





    Mutta jos otetaan verrokiksi tuo Audi A4 1.8 TFSI, niin ei senkään mylly mitään ääntä kabiiniin pästä, puhumattakaan värinöistä. Hiljaisempi A4 B8 Audin kone on kuin E39 Bemarin kuutonen! Tämä tosin voi johtua siitä, että Bemarin pata makaa hyvin takana, melkein matkustamon puolella. Audin kone on todella edessä, joten ovat saaneet enemmän äänieristystä mahtumaan rintapeltiin. Audin ahdettu kone on selvästi krantumpi vääntämään aivan minimikierroksille, mutta kun ahdin herää niin kulku on mukavan voimakasta ja vaivatonta. Kone ei juurikaan pidä melua vaikka kuinka vedättäisi kierroksilla, joka sopii ainakin minulle. Hieno auto.





    Mitä tulee Bemarin uusiin ahdettuihin nelosiin, niin kokemusta on vain lyhyestä koeajosta F30 mallilla ja sen äänieristys jätti paljon toivomisen varaa. Karkea 4-pyttyinen bensa ei juuri aiheuttanut ostokuumetta ja diesel-mallin naputus oli aivan uskomattoman voimakasta matkustamoon. Toki 5-sarjalainen on sitten jo hyvin eristetty ja moottori ei pahemmin häiritse edes dieselinä.

      
  • Ajattelija2013:


    Kutoskone fanaatikko voi katsella muualle, mutta kuten jo totesimme, niitä kutoskonefanaatikkoja ei taida paljoa olla. Ei ainakaan myyntiluvuista päätellen. Ja onhan edelleenkin olemassa 35i moottori, jota tosin myydään erittäin vähän Suomessa, koska neloskone riittää useimmille.


    Jostain syystä sitä tosiaan myydään aika vähän. Mahtaisiko hinnalla olla jotain tekemistä asian kanssa? Voit katsoa katalookista paljonko hinta hyppää kun otetaan verrokiksi vaikkapa entistä 2.8 litraista vastaava. Joka on neloskone nykyään.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:

    Kutoskone fanaatikko voi katsella muualle, mutta kuten jo totesimme, niitä kutoskonefanaatikkoja ei taida paljoa olla. Ei ainakaan myyntiluvuista päätellen. Ja onhan edelleenkin olemassa 35i moottori, jota tosin myydään erittäin vähän Suomessa, koska neloskone riittää useimmille.

    Jostain syystä sitä tosiaan myydään aika vähän. Mahtaisiko hinnalla olla jotain tekemistä asian kanssa? Voit katsoa katalookista paljonko hinta hyppää kun otetaan verrokiksi vaikkapa entistä 2.8 litraista vastaava. Joka on neloskone nykyään.




    Ei se hintaero nyt niin dramaattinen ole suhteessa auton kokonaishintaan, etteikö aito kutoskonefanaatikko sitä voisi maksaa. Mutta onhan se totta, että hintaero on järjetön, sillä rahalle ei juurikaan saa vastinetta, koska kutoskone ei moniakaan nykyisin kiinnosta.



    Vertaa sinä puolestasi Bemarin aikaisempaa myyntiä nykyiseen myyntiin. Onko laskussa, kun kutoskoneet ovat vähentyneet?



    Jätit vastaamatta, että mikä jää nähtäväksi? Onko Bemarin myynti siis pudonnut, kun kutoskoneet ovat vaihtuneet neloskoneisiin? Mikäli se äänimaailma kauheasti vaikuttaisi, niin näinhän olisi käynyt.

      
  • Ajattelija2013:


    Jätit vastaamatta, että mikä jää nähtäväksi? Onko Bemarin myynti siis pudonnut, kun kutoskoneet ovat vaihtuneet neloskoneisiin? Mikäli se äänimaailma kauheasti vaikuttaisi, niin näinhän olisi käynyt.


    Sinulle tämä myynti tuntuu olevan tärkeä asia vaikka kyseessä oli alunperin laatu ja säästötoimenpiteet, sinä otit myynnin esiin en minä, miksi?



    Moottoreiden kestävyys jää nähtäväksi, koska pienistä koneista otetaan paljon tehoa. Myynnin osalta varmasti ne jotka haluavat kuutoskoneen eikä rahaa ole 80.000e laittaa autoon etsivät jotain muuta. Myyntiin vaikuttaa moni muukin asia kuin ääni, ensimerkiksi Bmw:n tämän hetkiset tarjoukset sekä se että se on suosittu Leasing auto, nämä yleensä tosin edustavat sitä hintahaitarin halvempaa päätä.



    On siis vaikea sanoa tekemättä Gallupia omistajilta mitkä asiat vaikuttivat ostopäätökseen ja oliko auton ostaja valmis luopumaan jostain tietystä asiasta halvemman hinnan ansiosta.

      
  • NHB:


    Valitsen sen auton, mikä tarjoaa paremman kokonaisuuden. Sylinterien määärä ei sinällään ratkaise minulle oikein mitään. Milloin vastaat kysymykseeni värinöistä?


    Väitän että kuutoskone käy nelosta tasaisemmin, voit olla eri mieltä, se ei ole kiellettyä.

      
  • ritsa:


    Moottoreiden kestävyys jää nähtäväksi, koska pienistä koneista otetaan paljon tehoa. Myynnin osalta varmasti ne jotka haluavat kuutoskoneen eikä rahaa ole 80.000e laittaa autoon etsivät jotain muuta. Myyntiin vaikuttaa moni muukin asia kuin ääni, ensimerkiksi Bmw:n tämän hetkiset tarjoukset sekä se että se on suosittu Leasing auto, nämä yleensä tosin edustavat sitä hintahaitarin halvempaa päätä.




    Ei kai noissa Bemarin nykyisissä peruskoneissa mitään niin ihmeellisiä litratehoja ole, että niiden vuoksi olisi syytä epäillä kestävyyttä. Samanlaisia on nähty jo pitkään monilla merkeillä, eikä tehot näytä rikkovan muidenkaan valmistajien moottoreita.

      
  • NHB:


    Ei kai noissa Bemarin nykyisissä peruskoneissa mitään niin ihmeellisiä litratehoja ole, että niiden vuoksi olisi syytä epäillä kestävyyttä. Samanlaisia on nähty jo pitkään monilla merkeillä, eikä tehot näytä rikkovan muidenkaan valmistajien moottoreita.


    Kovin skeptinen en asian suhteen ole itsekään, uskon aika vakaasti että mitään Vag:n kaltaisia turbo ongelmia tulee mikäli ei ole tehty vastaavia suunnitteluvirheitä, tekniikka itsessään on jo melko vanhaa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit