Mersun uusi C-sarja, kuvia

386 kommenttia
1568101113
  • ritsa:

    Ajattelija2013:

    Jätit vastaamatta, että mikä jää nähtäväksi? Onko Bemarin myynti siis pudonnut, kun kutoskoneet ovat vaihtuneet neloskoneisiin? Mikäli se äänimaailma kauheasti vaikuttaisi, niin näinhän olisi käynyt.

    Sinulle tämä myynti tuntuu olevan tärkeä asia vaikka kyseessä oli alunperin laatu ja säästötoimenpiteet, sinä otit myynnin esiin en minä, miksi?

    Moottoreiden kestävyys jää nähtäväksi, koska pienistä koneista otetaan paljon tehoa. Myynnin osalta varmasti ne jotka haluavat kuutoskoneen eikä rahaa ole 80.000e laittaa autoon etsivät jotain muuta. Myyntiin vaikuttaa moni muukin asia kuin ääni, ensimerkiksi Bmw:n tämän hetkiset tarjoukset sekä se että se on suosittu Leasing auto, nämä yleensä tosin edustavat sitä hintahaitarin halvempaa päätä.

    On siis vaikea sanoa tekemättä Gallupia omistajilta mitkä asiat vaikuttivat ostopäätökseen ja oliko auton ostaja valmis luopumaan jostain tietystä asiasta halvemman hinnan ansiosta.




    Älähän nyt sentään ala valehtelemaan. Me kirjoitimme alunperin nimenomaan kutoskoneen ominaisuuksista ja sen äänimaailman merkityksestä potentiaalisille asiakkaille nelosturboon verrattuna. Emme ole keskustelleet mistään muusta, vaikka sinä nyt yrität kovasti kääntää keskustelua ties mihin. Bemarin yleisestä laadusta en ole sanonut sanaakaan. Se tuskin on mikään säästötoimenpide, kun vanhoja kutoskoneita korvataan uusilla nelosturboilla, mutta siitäkään emme kyllä ole keskustelleet sanallakaan. Ja kasvava myynti nimenomaan osoittaa sen, että sillä kutoskoneen äänimaailmalla ei ole ollut juurikaan merkitystä.



    Tässä muistin virkistykseksi keskustelumme aloitus.



    ritsa:
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.

    Ajattelija2013:
    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.

    ritsa:
    Kyllä niillä äänillä vaan on iso merkitys, Formula ykkösissäkin alkoi heti kauhea valitus että missä äänet ja Formulat on pilalla jne. Top Gearissa jaksetaan hehkuttaa hienoista moottoreista ja äänistä, ilmeisesti asia kiinnostaa kun katsojaluvut ovat parinsadan miljoonan luokkaa. Ja kun otetaan turbot pois noista nykyisistä rivinelkuista niin eivät pärjää missään vanhoille rivikutosille, korkeintaan polttoaineen kulutuksessa mutta BMW:n statuksen ollessa kyseessä se ei liene kovin tärkeä asia.




    Tästä keskustelumme lähti. Mitään galluppia on turha tehdä. Jos myyntimäärät kasvavat huimasti, vaikka kutoskoneista on pääosin luovuttu, niin on täysin selvää, että se kutoskone ei ole kovin korkealla ostajien kriteereissä. PISTE.



    Formulat ja TopGear eivät asiaan liity mitenkään. Etkä vieläkään vastannut, että miksi ihmeessä noista neloskoneista pitäisi ottaa turbo pois, jos niitä kutosiin verrataan Todella ihmeellinen väittämä, kuten tuo formulajuttukin.

      
  • Keskustelu lähti tästä:



    VeeAaaGee:

    Audihan on aina ollut kaukana BMW ja Mersun laatutasosta siinä olen Ajattelijan kanssa samaa mieltä. Johtuu varmasti runsaasta Volkkarin ja Skodan tekniikasta.


    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.







    Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kuinka paljon jotain merkkiä myydään, mutta VeeAaaGee:n jatkuva Audin parjaaminen alkaa ärsyttämään sen verran että ajattelin mainita muidenkin niin sanottujen laatuautojen säästötoimista. Näyttää olevan todella arka paikka.

      
  • Vielä muistin virkistämiseksi mitä SINÄ sanoit:



    Ajattelija2013:

    Eikö sinun logiikan mukaan Bemarien myyntilukujen pitäisi romahtaa.
      
  • Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kuinka paljon jotain merkkiä myydään, mutta VeeAaaGee:n jatkuva Audin parjaaminen alkaa ärsyttämään sen verran että ajattelin mainita muidenkin niin sanottujen laatuautojen säästötoimista. Näyttää olevan todella arka paikka.




    Keskustelit tuosta VAGin kanssa ja minä jo totesinkin, että tuon jatkuvasti trollaavaan pellen kanssa ei kannata keskustella mistään. Hän ei edes pyri asialliseen ja asiapitoiseen keskusteluun.



    Mutta me kaksi keskustelimme vain kutoskoneista verrattuna nelosturboihin. Minä en ole puhunut mistään muusta.



      
  • ritsa:


    Väitän että kuutoskone käy nelosta tasaisemmin, voit olla eri mieltä, se ei ole kiellettyä.


    Kymys kuului, että millä tavalla tuo värinättömyys näkyy, kun neloskonekaan ei aiheuta mitään tuntuvaa värinää. Nykyiset tasureilla varustet neloset eivät pahemmin tärise.

      
  • ritsa:

    Vielä muistin virkistämiseksi mitä SINÄ sanoit:

    Ajattelija2013:
    Eikö sinun logiikan mukaan Bemarien myyntilukujen pitäisi romahtaa.




    Niinpä! Et ole edelleenkään vastannut. Jos kutoskone olisi kovinkin tärkeä asia potentiaalisille ostajille, niin eikö myyntilukujen olisi pitänyt romahtaa?

      
  • Ajattelija2013:

    Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kuinka paljon jotain merkkiä myydään, mutta VeeAaaGee:n jatkuva Audin parjaaminen alkaa ärsyttämään sen verran että ajattelin mainita muidenkin niin sanottujen laatuautojen säästötoimista. Näyttää olevan todella arka paikka.


    Keskustelit tuosta VAGin kanssa ja minä jo totesinkin, että tuon jatkuvasti trollaavaan pellen kanssa ei kannata keskustella mistään. Hän ei edes pyri asialliseen ja asiapitoiseen keskusteluun.

    Mutta me kaksi keskustelimme vain kutoskoneista errattuna nelosturboihin. Minä en ole puhunut mistään muusta.


    Minä olen puhunut säästötoimenpiteistä eri merkeillä, sinä siirryit myyntilukuihin. En vielä tiedä että miksi.



      
  • ritsa:

    K
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.



    Minua ei voisi vähempää kiinnostaa kuinka paljon jotain merkkiä myydään, mutta VeeAaaGee:n jatkuva Audin parjaaminen alkaa ärsyttämään sen verran että ajattelin mainita muidenkin niin sanottujen laatuautojen säästötoimista. Näyttää olevan todella arka paikka.




    Tuskinpa vaparikutosen korvaaminen uutta tekniikkaa olevalla ahdetulla nelosella on mikään säästötoimi.

      
  • Ajattelija2013:

    ritsa:
    Vielä muistin virkistämiseksi mitä SINÄ sanoit:

    Ajattelija2013:
    Eikö sinun logiikan mukaan Bemarien myyntilukujen pitäisi romahtaa.


    Niinpä! Et ole edelleenkään vastannut. Jos kutoskone olisi kovinkin tärkeä asia potentiaalisille ostajille, niin eikö myyntilukujen olisi pitänyt romahtaa?


    Ainoastaan jos niitä on merkittävä määrä, minä en tiedä paljonko sellaisia ihmisiä on jotka ovat valmiita ostamaan tiettyä merkkiä siitä huolimatta että joku moottorityyppi vaihtuu, tiedätkö sinä. Sen kuitenkin tiedän että niitä on. Aivan samoin kuten on niitä jotka vaihtavat merkkiä sen takia että eivät halua esimerkiksi kutoskoneen kalliimpia huoltokustannuksia.

      
  • Minä olen puhunut säästötoimenpiteistä eri merkeillä, sinä siirryit myyntilukuihin. En vielä tiedä että miksi.




    Älä valehtele. Minä en ottanut mitään kantaa säästötoimenpiteisiin.



    Minä kommentoin kirjoituksestasi vain kutoskoneisiin liittyvää väitettä. Totesin, että harvaa ihmistä kauheasti kiinnostaa kutoskoneen äänimaailma tavallisessa autossa. Sinä taaseen väitit, että se ihmisiä kiinnostaa. Jos kiinnostaisi, niin Bemarin myyntiluvut olisivat romahtaneet. Mutta Bemarin myyntiluvut ovat kasvaneet voimakkaasti. Kutoskoneella ei siis ole paljoa merkitystä tavalliselle auton ostajalle. Piste.



    Tässä uudelleen ensimmäinen vastaukseni sinun kirjoitukseesi. Puhunko mitään säästötoimenpiteistä? Ja tähän sinä vastasit kiistämällä väitteeni, sekä höpöttämällä jotain formuloiden äänistä ja TopGearista.



    ritsa
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.

    Ajattelija
    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.
      
  • NHB:

    ritsa:

    Väitän että kuutoskone käy nelosta tasaisemmin, voit olla eri mieltä, se ei ole kiellettyä.

    Kymys kuului, että millä tavalla tuo värinättömyys näkyy, kun neloskonekaan ei aiheuta mitään tuntuvaa värinää. Nykyiset tasureilla varustet neloset eivät pahemmin tärise.


    Ei tärise, olenko väittänyt että ne on jotain katujyriä, en! Fakta vaan on se että mitä enemmän sylintereitä sitä tasaisempi käynti.

      
  • NHB:


    Tuskinpa vaparikutosen korvaaminen uutta tekniikkaa olevalla ahdetulla nelosella on mikään säästötoimi.


    Väitän tässäkin tapauksessa että kuutoskoneessa on enemmän osia ja sillä myös valmistuskustannuksia.



    Tällä tarkoitan vain turbottomia versioita. Turbot tulevat joka tapauksessa on sylinterien määrä mikä tahansa, vain niillä saadaan päästöt ja kulutus alas.

      
  • Ajattelija2013:

    Minä olen puhunut säästötoimenpiteistä eri merkeillä, sinä siirryit myyntilukuihin. En vielä tiedä että miksi.


    Älä valehtele. Minä en ottanut mitään kantaa säästötoimenpiteisiin.


    En valehtele, ja tiedän. Aloit puhua myyntiluvuista.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:
    Minä olen puhunut säästötoimenpiteistä eri merkeillä, sinä siirryit myyntilukuihin. En vielä tiedä että miksi.


    Älä valehtele. Minä en ottanut mitään kantaa säästötoimenpiteisiin.

    En valehtele, ja tiedän. Aloit puhua myyntiluvuista.




    Niinpä. Ja se liittyy oleellisesti keskustelemaamme asiaan. Toisin kuin formulat ja TopGear. Me keskustelimme siitä, kiinnostaako asiakkaita kutoskone. Jos nelosturboja myydään enemmän kuin aikaisemmin kutoskoneita, niin siinä on täysin selvä todiste, että kutoskone ei ihmisiä kauheasti kiinnosta, kunhan moottorin ominaisuudet ovat muutoin kunnossa.

      
  • Ajattelija2013:

    Me keskustelimme siitä, kiinnostaako asiakkaita kutoskone.


    SINÄ siirryit keskustelemaan siitä.

      
  • kun Bemari pari vuotta sitten vaihtoi 2 litraisen nelipyttyisen vaparin samankokoiseksi nelipyttyiseksi turboksi paljonko Bemari säästi. Ritsa varmaan tietää jos turboihin kerran siirryttiin säästösyistä?



    E90 320i N43B20 125 kW vapari

    F30 320i N20B20 135 kW turbo

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:
    Me keskustelimme siitä, kiinnostaako asiakkaita kutoskone.

    SINÄ siirryit keskustelemaan siitä.




    Miksi taas valehtelet? Sinä otit puheeksi kutoskoneiden korvaamisen nelosturboilla. Tähän minä totesin, että harvaa ostajaa kiinnostaa, onko pellin alla kutoskone vai neloskone, kunhan ominaisuudet muuten ovat kunnoss, kuten ne Bemarilla ovat. Ja siihen sinä väitit vastaan, selittämällä jotain formuloista, joka ei liity asiaan mitenkään. Minä totesin, että myyntiluvuista voi päätellä, että kutoskone ei ole ollut mikään ostokriteeri.



    Nyt tajusit olevasi väärässä ja nyt vänkäät jotain aivan ihmeellistä

      
  • Toki minä myös kovasti epäilen, että nelosturboihin siirtymisellä ei todellakaan olla säästetty mitään. Olisi varmasti ollut halvempaa valmistaa niitä vanhoja kuusipyttyisiä vapareita. Mutta tästä en ole kenenkään kanssa keskustellut vielä toistaiseksi, enkä asiasta mitään tiedä. Kunhan epäilen.

      
  • Ajattelija2013:

    ritsa:
    Ajattelija2013:
    Me keskustelimme siitä, kiinnostaako asiakkaita kutoskone.

    SINÄ siirryit keskustelemaan siitä.


    Miksi taas valehtelet? Sinä otit puheeksi kutoskoneiden korvaamisen nelosturboilla. Tähän minä totesin, että harvaa ostajaa kiinnostaa, onko pellin alla kutoskone vai neloskone, kunhan ominaisuudet muuten ovat kunnoss, kuten ne Bemarilla ovat. Ja siihen sinä väitit vastaan, selittämällä jotain formuloista, joka ei liity asiaan mitenkään. Minä totesin, että myyntiluvuista voi päätellä, että kutoskone ei ole ollut mikään ostokriteeri.

    Nyt tajusit olevasi väärässä ja nyt vänkäät jotain aivan ihmeellistä


    Mitä ihmettä tällä kaikella on tekemistä sen kanssa että pienemmät kuutoskoneet on korvattu neljä sylinterisillä moottoreilla?? Nyt selkeä vastaus?

      
  • Mitä ihmettä tällä kaikella on tekemistä sen kanssa että pienmmät kuutoskoneet on nyt korvattu neljä sylinterisillä moottoreilla?? Nyt selkeä vastaus?




    Öööö....miksi sitten alunperin aloit vänkäämään vastaan, kun totesin, että harva kaipaa kutoskonetta. Todellakin, nyt selkeä vastaus kiitos.

      
  • Ajattelija2013:

    Mitä ihmettä tällä kaikella on tekemistä sen kanssa että pienmmät kuutoskoneet on nyt korvattu neljä sylinterisillä moottoreilla?? Nyt selkeä vastaus?


    Öööö....miksi sitten alunperin aloit vänkäämään vastaan, kun totesin, että harva kaipaa kutoskonetta. Todellakin, nyt selkeä vastaus kiitos.


    Se ei ilmeisesti vielä selvinnyt. Säästäminen.Ei myynti eikä vaikkapa joulupukki liity asiaan mitenkään. Meneekö perille?

      
  • Se ei ilmeisesti vielä selvinnyt. Säästäminen.Ei myynti eikä vaikkapa joulupukki liity asiaan mitenkään. Meneekö perille?




    Onko Bemarin ostaminen säästämistä? Mitä ihmettä oikein sekoilet? Miten säästäminen tähän liittyy? Miten säästäminen liittyy siihen, että harva kaipaa kutoskonetta?



    Keskustelumme alkoi tästä. Kerrotko miten säästäminen liittyy asiaan?



    ritsa:
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.

    Ajattelija2013:
    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.

    ritsa:
    Kyllä niillä äänillä vaan on iso merkitys, Formula ykkösissäkin alkoi heti kauhea valitus että missä äänet ja Formulat on pilalla jne. Top Gearissa jaksetaan hehkuttaa hienoista moottoreista ja äänistä, ilmeisesti asia kiinnostaa kun katsojaluvut ovat parinsadan miljoonan luokkaa. Ja kun otetaan turbot pois noista nykyisistä rivinelkuista niin eivät pärjää missään vanhoille rivikutosille, korkeintaan polttoaineen kulutuksessa mutta BMW:n statuksen ollessa kyseessä se ei liene kovin tärkeä asia.

      
  • Ajattelija2013:

    Se ei ilmeisesti vielä selvinnyt. Säästäminen.Ei myynti eikä vaikkapa joulupukki liity asiaan mitenkään. Meneekö perille?


    Onko Bemarin ostaminen säästämistä? Mitä ihmettä oikein sekoilet? Miten säästäminen tähän liittyy? Miten säästäminen liittyy siihen, että harva kaipaa kutoskonetta?


    Ei näköjään mene perille.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:
    Se ei ilmeisesti vielä selvinnyt. Säästäminen.Ei myynti eikä vaikkapa joulupukki liity asiaan mitenkään. Meneekö perille?


    Onko Bemarin ostaminen säästämistä? Mitä ihmettä oikein sekoilet? Miten säästäminen tähän liittyy? Miten säästäminen liittyy siihen, että harva kaipaa kutoskonetta?

    Ei näköjään mene perille.




    Ei todellakaan mene perille. Keskustelumme alkoi tästä. Kerrotko miten säästäminen liittyy asiaan?



    ritsa:
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.

    Ajattelija2013:
    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.

    ritsa:
    Kyllä niillä äänillä vaan on iso merkitys, Formula ykkösissäkin alkoi heti kauhea valitus että missä äänet ja Formulat on pilalla jne. Top Gearissa jaksetaan hehkuttaa hienoista moottoreista ja äänistä, ilmeisesti asia kiinnostaa kun katsojaluvut ovat parinsadan miljoonan luokkaa. Ja kun otetaan turbot pois noista nykyisistä rivinelkuista niin eivät pärjää missään vanhoille rivikutosille, korkeintaan polttoaineen kulutuksessa mutta BMW:n statuksen ollessa kyseessä se ei liene kovin tärkeä asia.
      
  • Ajattelija2013:

    ritsa:
    Ajattelija2013:
    Se ei ilmeisesti vielä selvinnyt. Säästäminen.Ei myynti eikä vaikkapa joulupukki liity asiaan mitenkään. Meneekö perille?


    Onko Bemarin ostaminen säästämistä? Mitä ihmettä oikein sekoilet? Miten säästäminen tähän liittyy? Miten säästäminen liittyy siihen, että harva kaipaa kutoskonetta?

    Ei näköjään mene perille.


    Ei todellakaan mene perille. Keskustelumme alkoi tästä. Kerrotko miten säästäminen liittyy asiaan?

    ritsa:
    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.

    Ajattelija2013:
    Harva tuota kyllä minään negatiivisena asiana pitää. Ok, äänimaailma ei ehkä ole niin hieno, mutta kyllä uusi 28i moottori muutoin pesee vanhat kuutoskoneet mennen tulleen. Edes vanha x30i moottori ei sille pärjää, vaikka huipputeho on jonkin verran korkeampi.

    ritsa:
    Kyllä niillä äänillä vaan on iso merkitys, Formula ykkösissäkin alkoi heti kauhea valitus että missä äänet ja Formulat on pilalla jne. Top Gearissa jaksetaan hehkuttaa hienoista moottoreista ja äänistä, ilmeisesti asia kiinnostaa kun katsojaluvut ovat parinsadan miljoonan luokkaa. Ja kun otetaan turbot pois noista nykyisistä rivinelkuista niin eivät pärjää missään vanhoille rivikutosille, korkeintaan polttoaineen kulutuksessa mutta BMW:n statuksen ollessa kyseessä se ei liene kovin tärkeä asia.


    Niin? Mitä et ymmärtänyt. Kutoskoneen äänet on paremmat, uskallan väittää näin. Kuutiotilavuus määrittää tehon määrän, sylintereistä riippumatta. Molempiin moottoreihin voidaan laittaa turbot ja tehot pysyvät edelleen samoina jos ahtopaineet on samat. Kuusisylinterinen käy silti edelleen tasaisemmin. Se on siis sivistyneempi moottori, suomeksi parempi.



    Ja kalliimpi.

      
  • Niin? Mitä et ymmärtänyt. Kutoskoneen äänet on paremmat, uskallan väittä näin. Kuutiotilavuus määrittää tehon määrän, sylintereistä riippumatta. Molempiin moottoreihin voidaan laittaa turbot ja tehot pysyvät edelleen samoina jos ahtopaineet on samat. Kuusisylinterinen käy silti edelleen tasaisemmin. Se on siis sivistyneempi moottori, suomeksi parempi.




    Kutoskoneen äänet ovat paremmat. Sen kirjoitin heti alussa. Mutta harvalle asiakkaalle tämä on mikään kovinkaan merkitsevä seikka, kunhan muut ominaisuudet ovat kunnossa. Myyntimäärät todistavat tämän. Vaikka Bemari on korvannut useimmat kutoskoneensa saman teholuokan neloskoneilla, niin Bemari myy enemmän kuin koskaan. Mitään muutahan en ole missään vaiheessa väittänyt.



    Ja tottakai suuremmasta turbokutosesta saadaan enemmän tehoa kuin turbonelosesta. Miten se taas liittyy mihinkään minun kirjoittamaani? Ja taas jätit vastaamatta, miten säästäminen liittyy siihen, että kutoskoneen äänet eivät kauheasti kiinnosta ostajia.

      
  • Ajattelija2013:


    Ja tottakai suuremmasta turbokutosesta saadaan enemmän tehoa kuin turbonelosesta. Miten se taas liittyy mihinkään minun kirjoittamaani? Ja taas jätit vastaamatta, miten säästäminen liittyy siihen, että kutoskoneen äänet eivät kauheasti kiinnosta ostajia.


    Öö... kirjoitin samankokoisista moottoreista.

      
  • ritsa:

    Ajattelija2013:

    Ja tottakai suuremmasta turbokutosesta saadaan enemmän tehoa kuin turbonelosesta. Miten se taas liittyy mihinkään minun kirjoittamaani? Ja taas jätit vastaamatta, miten säästäminen liittyy siihen, että kutoskoneen äänet eivät kauheasti kiinnosta ostajia.

    Öö... kirjoitin samankokoisista moottoreista.




    Ja mitä tuolla tarkoitat? Oletko sitä mieltä, että Bemarin olisi pitänyt alkaa tekemään kuusipyttyisiä turbomoottoreita ja korvata niillä esimerkiksi aikaisemmat n. 170-230 hv vaparikutoset? Juttusi menevät vain entistä sekavammiksi.



    Pointtina siis oli alunperin, että nykyiset 20i ja 28i turbokoneet siis korvaavat erinomaisesti aikaisemmat 170-270 hv vaparikutoset. Ja juuri kukaan ei niitä vaparikutosia kaipaa, kun tarjolla on erinomainen nelosturbo. Ainoa asia missä hävitään, on äänimaailma, mutta harva ostaja sille mitään suurta merkitystä antaa. Jos antaisi, niin myyntimäärät olisivat romahtaneet. Tämä oli koko keskustelumme pointti.

      
  • ritsa:

    Eihän Bemarikaan ole se sama mitä joskus oli, kutoskoneetkin on korvattu halvoilla rivinelkuilla.
    ...
    Tällä tarkoitan vain turbottomia versioita. Turbot tulevat joka tapauksessa on sylinterien määrä mikä tahansa, vain niillä saadaan päästöt ja kulutus alas.


    Missäs BMW:n malleissa näitä "halpoja" turbottomia neloskoneita on?



      
  • Ajattelija2013:

    ritsa:
    Ajattelija2013:

    Ja tottakai suuremmasta turbokutosesta saadaan enemmän tehoa kuin turbonelosesta. Miten se taas liittyy mihinkään minun kirjoittamaani? Ja taas jätit vastaamatta, miten säästäminen liittyy siihen, että kutoskoneen äänet eivät kauheasti kiinnosta ostajia.

    Öö... kirjoitin samankokoisista moottoreista.


    Ja mitä tuolla tarkoitat? Oletko sitä mieltä, että Bemarin olisi pitänyt alkaa tekemään kuusipyttyisiä turbomoottoreita ja korvata niillä esimerkiksi aikaisemmat n. 170-230 hv vaparikutoset?


    Nyt alat löytää jyvän, juuri tätä tarkoitan. Mikä olisi muuttunut siitä mitä tällä hetkellä on tarjolla?



    Otetaan kaksilitrainen versio, laitetaan molempiin turbot. Molemmista lähtee sama vääntö ja sama teho. Mikä siis muuttui? KAKSI SYLINTERIÄ. Se tarkoittaa suurempaa lohkoa ja imusarjaa, enemmän sytytystulppia, suurempi pakoputkisto jne.



    Minusta tämä kuulostaa hieman arvokkaammalta kuin nelisylinterisen version kanssa.

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit