Takamoottori-Twingo

8 kommenttia

Kiinnostava uutuus Renaultilta tämä uusi takamoottori-Twingo. Ja ajoitus varsinkin hauska kun BMW perustelee omaa etuvetoaan tilankäytöllä, osin samalla perusteella Renault mainostaa takamoottoria.



Tästä kun saadaan RS-versio tuotantoon...



http://www.renault.fi/uutiset/-/asset_publisher/BpC3/content/id/605104

http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Renault-Twingo-2014-first-official-pictures/

  
  • Tilankäytön kannalta olennaista on se, että mootori ja vetävä akseli ovat samassa päässä. Bemarin etumoottorinen etuveto on tuon suhteen etevämpi kuin etumoottoriset takavetobemarit. Samoin takamoottorinen takaveto on varsinkin pikkuautossa hyvä tilankäytön suhteen. Twingossa taitaa suuntaviivat tulla Mersun suunnalta. Samalle pohjalle kun rankennetaan uusi Smartkin.

      
  • Olet tietenkin täysin oikeassa tässä. Siitä huolimatta takamoottoria ei ilmeisesti ole nähty kovinkaan houkuttelevana ratkaisuna viimevuosikymmeninä, smartia lukuunottamatta. Hienoa kuitenkin että Renault saa nyt massasta erottuvan pikkuauton markkinoille.

      
  • Takamoottori sopii nykyaikaiseen pikkuautoon mielestäni tosi hyvin. Siitä lähtien kun itse ostin ekan smart Roadsterin 2007 olenkin ihmetellyt, että miksei niitä ole kukaan tehnyt, mutta nyt näyttää siltä että siihen suuntaan ollaan menossa. RS Twingo on varmasti yhtä kiva ajettava kuin smart Roadster ja jos/kun rellun 0,9 kolmisylinteristä turbokoneesta otetaan joku 150 hv niin se myös kulkee mukavasti.



    Vielä kun smartilla tajuaisivat tehdä uuden kaksipaikkaisen Roadsterin RS Twingon koneella niin siinä sitä olisi hupi/käyttökulut suhde todellakin paikallaan. No ainahan voi haaveilla.

      
  • Kustannukset lienevät yksi syy siihen, miksi etumoottori on suosittu. Kaikilla valmistajilla on paljon valmiita palikoita ja osaamista etumoottoriauton valmistamiseen. Takamoottorinen pikkuauto on uusi tuote.

      
  • No onhan BMW:lläkin jälleen tuotannossa alle nelimetrinen takamoottorinen malli. Edellinen taisi olla 1960-luvun BMW 700.



    Koskahan nähdään Fiat 500:n ja Kuplan paluu juurilleen aidoiksi takatuuppareiksi? Twingokin voitaisiin nimetä 4CV:ksi tai Dauphineksi. :smile:

      
  • Aijai, maukas paketti! Rellun sportti-osaston versio on kova jos vanhat merkit paikkansa pitää. Saa nähdä kuinka vinkeä peli tämä on talvella :smile:

      
  • Nyt kyllä vilpittömästi toivon että tuote on hyvä, varsinkin suomessa Renaultin mallisto on ollut täysin mitätön jo hyvän aikaa. Keskivertoautoilija tuskin on laillani innostunut tästä mallista kun takaveto on ainoastaan "hankala" jne.



    Nykyinen Twingohan on aivan kauhea olemukseltaan kun vertaa edeltäjään tai kilpailijoihin. Tuhannen taalan paikka. Tosin myyntimäärät näissä on aina pieniä, merkin haluttavuudelle tekee kuitenkin vain hyvää.

      
  • FARwd:kin sen jo sanoi: 4CV nouskoon haudasta! Tässä uutuudessa on vikana vain muotoilu, kuin mikäkin Fiat 500. Mittasuhteetkin ovat aika tarkkaan isopapan kaltaiset. 100 KW , piikkipyörät alle ja jäälle, mikähän vekotin pysyy perässä?

      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit