Toyota GT 86

115 kommenttia
13
  • Liikkeessä tuota tuli koeistuttua, mutta en käynyt ajamassa, kun ei ole aikomusta hankkia sellaista. Toki mieli olisi tehnyt, mutta joku kohtuus pitänee koeajoissakin pitää (Tosin ei tuota luultavasti olisi edes vielä saanut koeajoon).



    Auto on todellakin pieni. Kuskin paikalle mahtuu minun mittainen juuri ja juuri hyvin, mutta takapenkille ei jää silloin ollenkaan jalkatilaa. Eli kyseessä on käytännössä 2 paikkainen auto.



    Sisustus on kivan ja urheilullisen näköinen ja istuimen saa kerrankin riittävän alas. Kuskin paikka vaikuttaa kaikin puolin olevan kunnossa, pientä ahtautta lukuunottamatta.

      
  • Joo koeistuttu on ei ajettu. Tulee kuulemma kilpiin vasta elokuun lopussa.

    Pistin tilaukseen itselleni. Maalis-huhtikuussa tuloo..GT86



    Samalla käynnillä otin viikonlopuksi yaris hybridin koeajoon ja tilaukseen meni sekin.



    Metallivalkoisena ja style varusteilla saa vasta helmikuussa.Kuka vielä kehtaa väittää ettei autot mene kaupaksi kun tuollaiset toimitusajat on!



    Nyt on siis vielä ajettava reilut puolvuotta nykyisillä volvolla ja IS:llä.



    No kaiken näköistä koppanaa olikin jo "ykkösautona" tässä välissä ja taas mennään vahvasti japanilaisiin takas.

    On se vaan mukavaa kun muistaa tankata ja pitää ilmaa renkaissa niin se on sillä selvä.

      
  • Onnea vaan uuden auton johdosta. GT86 on uuden Lexus GS:n ohella harvoja japseja, jotka jaksavat itseäni kiinnostaa. Hienon auton olet varmasti hankkinut!



    Mitä tuohon kestävyyteen tulee, niin eipä tuosta sakemannista ja jenkistä mitään ylenmääräistä harmia ole ollut. Väitän, että tuon jenkin ylläpitokulut ovat reippaasti pienemmät kuin vastaavan nousevan auringon tuotteen.



    Itsekin olen ihan hilkulla hupikotteron vaihdon suhteen. Pitääpä katsoa, mitä saavat hierottua tarjoukseksi.

      
  • Varmasti jenkki onkin huoleton peli!



    No kyllä ne sakemannitkin pelitti ihan ok.



    Mut pientä harmia kuitenkin (mitä noiden kanssa ei tod.näk.tule). Talvella ei lähtenyt aina tulille ja toisessa oli can-väylässä jotain "vittuilua" päällä. Milloin siinä nelirinkulassa paloi mikäkin vikavalo ja pakkohan nekin oli kuntoon laittaa.



    En kehannut ottaa GT:ä lanseerausvärillä (oranssi)vaan tulee mustana. Voi olla vähän huono väri tojoon (naarmuuntuu), on meinaa aika heikot lakat olleet yleensä noissa.

      
  • Onnea vaan autolle täältäkin. Järkyttävän pitkä toimitusaika kyllä sulla, kaverille pitäisi oranssi yksilö tulla ilmeisesti syyskuun alussa (oli aluksi luvattu elokuun alkuun kun on joskus loppukeväästä jo tilattu). Sit ainakin pääsee ajamaan jos ei liikkeessä viitti koeajolla käydä.



    Teknikens Värld:in ja TM:n SCOTY 2012 -vertailussa GT86 oli kai pärjännyt hyvin kun vasta TV:n seuraavassa numerossa esiteltävässä top kuutosessa kerran oli.

      
  • GT86 tuli pitkän odottelun jälkeen koeajettua viime viikonloppuna. En lähde kirjoittaan mitään varsinaista koeajoraporttia, mutta nostan nyt joitain eniten omaan mieleen jääneitä juttuja esiin.



    • Koko: Auto on oikeasti pieni, paljon pienempi kuin kuvien perusteella kuvittelin. Kaupunkiajossa ja tiukoilla mutkapätkillä luulisin pienuuden olevan etu, vaikka keulan ulottuvuuden arviointi on vähän hankalaa. Saksalaisiin autoihin jos on tottunut niin myös sisätilojen mitoitus vaikuttaa varmasti hiukan kutistetulta ainakin jos on itse isokokoinen. Takaistuimelle sopii 160 cm pituinen kohtuudella jos edessä ei istu pitkä ihminen, mutta pää kolisee mutkissa helposti takalasin sivulla olevaan pilariin eikä varpaille ole juurikaan tilaa istuimen alla.

    • Alusta: Mulla ei ole mitään varsinaista urheiluautokokemusta, jos nyt vertaan ajamiini perheautojen sporttisempiin malleihin niin sanoisin että GT86:n alusta on varmasti tiukimpia mitä olen ajanut. Enkä tarkoita tällä että alusta olisi kohtuuttoman epämukava, mutta positiivisella tavalla jämäkkä se kyllä on. Auton tyyppi huomioiden korkeahkot 215/45R17 renkaat kuitenkin suodattavat asfaltin karkeutta melko hyvin eikä rengasmelu ollut Michelin Primacy HP -renkain ollenkaan paha. Koeajolla ei ollut sopivaa mutkapätkää tarjolla, mutta alusta tuntui siltä että autoa heittelis mutkiin todella mielellään.

    • Ohjaus: Ohjaus tuntui todella välittömältä ja nopealta. En tiedä montako kierrosta laidasta laitaan tulee, voi olla että ohjaus ei ole juurikaan nopeampi kuin joissain muissa uusissa autoissa, mutta auton ohjautuvuus oli mun skaalalla aika mielettömän nopeaa. Siis ei ainoastaan renkaat käänny nopeasti vaan myös koko auto kääntyy. Ohjauksen tunnokkuutta oli vähän vaikea arvioida kun en ajanut pidon rajoilla asti, mutta sen perusteella mitä tuosta nyt sai vaikutelmaa tuntuu että kunhan ohjauksen nopeuteen tottuu niin se myös kertoo riittävästi siitä mitä renkaissa taphtuu. Sitä en sitten tiedä onko ohjaus liiankin nopea moottoritienopeuksissa.

    • Vaihteensiirto: Koeajoin manuaalia ja sen vaihteensiirto oli mun skaalalla aikalailla täydellinen. Vaihdovälit on erittäin lyhyet ja täsmälliset. Tällä olisi todella ilo kepittää radalla tai mutkatiellä. Toki taas pitää muistaa että en ole ajanut "oikeita" urheiluautoja. Kierrosten nosto/sovitus alapäin vaihdoissa oli aluksi vähän hankalaa, tuntui että moottori ei reagoi pieneen välikaasuun kovinkaan herkästi vaikka muuten kaasuvaste on tosi herkkä.

    • Moottori: Moottorissa ei ole liikaa tehoa ja luonne voi olla hiukan tasapaksu, mutta kyllä se silti mun mielestä herää kierroksilla eloon. Kaasuun vastaavuus on erittäin välitöntä eikä kierrosherkkyyttä voi moittia. En vedätellyt 300 km ajettua autoa ihan rajoittajaan asti, mutta täyskaasukiihdytyksessä äänet oli paremmat kuin etukäteen kuvittelin. Aktiivisessa ajossa kierrokset pitää pitää jossain 4500rpm yläpuolella. Matka-ajossa eli viitosella tai kuutosella suomalaisissa nopeuksissa moottorista ei kuulu juuri mitään.




    Kaikenkaikkiaan auto ylitti oma odotukset nimenomaan siinä millaisen tunnelman se ajettaessa luo. Perheautosta tai edellisen sukupolven Celicasta ollaan kaukana.



    image



    image



    image

      
  • Miten etupenkille sopi? 90-luvun Celicaan en sopinut edes etupekille ilman nukkuma-asentoon säädettyä penkkiä.

      
  • Itse kävin istumassa GT86:ssa. Mittaa on 189cm ja hyvin mahduin istumaan. Ei tullut tunnetta että pää olisi katossa kiinni.

      
  • Joo, ei ollut 180cm aika pitkäjalkaisena mitään ongelmaa etupenkillä. Ratin vedin niin lähelle kuin vain sai ja melko hyvin sen saikin lähelle.



    Olen kyllä hyvin mahtunut tuohon 90-luvun viimeiseen Celicaankin.

      
  • 192 senttisenä etuistuin piti laittaa takaistuimeen kiinni ja hiukset olivat katossa kiinni, mutta silti ajoasento oli hyvä ja tilat riittävät. Tunnelmaa voisi verrata mukavaan kädenmyötäiseen hansikkaaseen, kun joku muu auto on rukkanen.

      
  • GT:n sisaren kulutusta moitittiin korkeahkoksi, mutta pari numeroa aiemmin täsmälleen samoihin kulutuksii yltävää Civic 1.8i kehuttiin taloudelliseksi.

      
  • Style66:

    GT:n sisaren kulutusta moitittiin korkeahkoksi, mutta pari numeroa aiemmin täsmälleen samoihin kulutuksii yltävää Civic 1.8i kehuttiin taloudelliseksi.




    No oli kyllä muutenkin niin läpeensä epäneutraali tuo BRZ:n koeajo että harvoin näkee vastaavaa. Kaikki mikä tuossa on hyvää olikin toimittajan mielestä jollakin ihmeellisellä filosofialla "liian hyvää". Kaikesta näki, miten toimittajaa kiukutti kun alla ei ollut keskieurooppalaista sukuperää oleva etuvetoinen turboahdettu auto. Surullista.

      
  • Saakelin vanha ketju mut laitan silti. Peugeot RCZ vs. GT86 vs. Golf 7 GTI



    http://m.youtube.com/watch?v=KCWTo74XvZM



    Golf hitain tuossa porukassa vaikka tehokkain vehje ja TM:n ylistämä ajettavuus.



    Vähän samanlaiset fiilikekset jäi itsellä kun näin video kuvaa Alastarolta, jossa RS focus ja Gt86 kellotti aikoja, Focus jäi 105 hv ylivoimasta huolimatta useamman sekunnin/kierros.

      
  • Ryne:

    Saakelin vanha ketju mut laitan silti. Peugeot RCZ vs. GT86 vs. Golf 7 GTI

    http://m.youtube.com/watch?v=KCWTo74XvZM

    Golf hitain tuossa porukassa vaikka tehokkain vehje ja TM:n ylistämä ajettavuus.

    Vähän samanlaiset fiilikekset jäi itsellä kun näin video kuvaa Alastarolta, jossa RS focus ja Gt86 kellotti aikoja, Focus jäi 105 hv ylivoimasta huolimatta useamman sekunnin/kierros.




    Golf 7 GTI esiteltiin vasta kuluvan vuoden keväällä Geneven näyttelyssä. Toimitukset lienevät alkaneen noin vuosi myöhemmin kuin minkittämäsi video on lisätty tubeen. Eli videolla on edellisen sukupolven Golf. Nykyinen Golf on testattu GT-86:tta nopeammaksi jo useilla radoilla. Performance paketti kasvattaa eroa.



    http://fastestlaps.com

      
  • Olisi mielenkiintoista tietää, mikä aiheuttaa ihmisessä sellaisia patoutumia, että muutamat keskustelijat eivät kirjoita mitään muuta, kuin arvostelevat (usein varsin kyseenalaisesti) jotain yhtä automerkkiä. Ryne ei ole kirjoittanut juuri koskaan mitään muuta, kuin valittanut VAG-tuotteista. Experience ei ole kirjoittanut juuri mitään muuta, kuin haukkunut Volvoa. Julle kymmenien nimimerkkien kanssa on jo ihan oma lukunsa, mutta se meneekin jo vitsin puolelle. Enemmän siis ihmettelen esimerkiksi Ryneä ja Experienceä, jotka periaatteessa osaisivat ehkä kirjoittaa jotain järkevääkin jostain aiheesta.



    Vaikka siis Rynen mielestä VW: n tuotteet olisivatkin maailman surkeinta tavaraa, niin mikä vimma ajaa häntä tänne ruikuttamaan niistä jatkuvasti. Tai hakemaan niistä negatiivista tietoa jatkuvasti. En voi ymmärtää.



    Itse pidän esimerkiksi Renaultia ehkä maailman epähaluttavimpana, rumimpana, tulsimpänä ja kaiken kaikkiaan melko huonona autona, enkä voi ymmärtää, kuka sellaista ostaa. Mutta mitäpä minä siitä välitän. Ei ole mitään tarvetta tonkia Renault tunkiota ja toitottaa täällä mielipidettäni päivästä toiseen. Renault ei itseäni siis kiinnosta pätkääkään ja siksi se on ehkä viimeinen auto, josta edes yritän keskustella. Rynen ja Experiencen kohdalla tilanne on juuri päinvastoin. Ihmetyttää siis, mikä on motiivina tuollaiseen jatkuvaan ruikutukseen merkkien osalta, joiden ei heitä pitäisi lainkaan kiinnostaa.

      
  • No voi hyvän tähden! Onhan minulla ollut itselläkin monta vw- yhtymän autoa, muistaakseni 6kpl (TT, A3, A4, A6 ja Golf 5 niin ja aikanaan Cordoba).Niissä oli hyvätkin puolet, kuten kulutus , ajettavuus noin yleensä ja ns. laaduntuntu pl. Seat.





    Kuitenkin päälimmäisenä jäi mieleen lähinnä paskat ominaisuudet, paikallinen merkkiliike, takuuasiat, ihmeelliset viat jne. Niin miksi niistä ei saisi kirjoitaa? Onko nuo tuotteet Ajattelijan mielestä arvostelun yläpuolella? Suurin paskuushan noissa liittyy maahantuojaan sekä ynseään merkkiliike verkostoon.



    Autoissahan saa minun puolesta olla vaikka kuinka paljon vikoja jos ne hoidetaan kuntoon ilman, että asiakas maksaa tuotekehityksen. Henkilökohtaisesti en ymmärrä kuinka esim. Vw voi olla niinkin suosittu auto suomalaisten keskuudessa, jotka yleiseti nuukaa ja tarkkaa kansaa. Eikö suomalainen vaan uskalla tunnustaa erehtyneensä kun kyse on jostain hieman kallimmasta hankinnasta. Asuuhan moni hometaloissakin ihan tyytyväisenä.

      
  • Niin ja joo. Niin näytti olevan 6 golf, noita ei vaan erota nopealla vilkaisulla.

      
  • Kuitenkin päälimmäisenä jäi mieleen lähinnä paskat ominaisuudet, paikallinen merkkiliike, takuuasiat, ihmeelliset viat jne. Niin miksi niistä ei saisi kirjoitaa? Onko nuo tuotteet Ajattelijan mielestä arvostelun yläpuolella? Suurin paskuushan noissa liittyy maahantuojaan sekä ynseään merkkiliike verkostoon.




    Toki arvostella saa jos aihetta on, mutta esimerkiksi sinä et ole tainnut koskaan kirjoittaa mistään muusta aiheesta, kuin VW:n surkeudesta. Siitä sitten riittääkin kymmeniä viestejä. Mielestäni se on vähintäänki erikoista. Ja naurettavintahan tässä on se, että useimmiten kirjoittelusi on valetta ja väärää tietoa, kuten jälleen kerran NHB osoitti. Onhan se aika huvittavaa, että juttujesi mukaan tunnet VW:n tuotteet kuin omat taskusi aina elektroniikan komponentteja myöden, mutta videolla et edes erota uutta Golfia vanhasta! NOLOA! :snotty:



    Viimeksi minun kanssani kiistelit VW Golfin ja A4 Audin muka samasta vaihteistosta ja silloinkin juttusi olivat aivan puutaheinää. Aluksi Multitronic oli mielestäsi sama kuin DSG, vaikka kyse on täysin eri idealla toimivista vaihteistoista ("variaattori"/kaksoiskytkin). Tämän jälkeen A4 Audin s-tronic oli mielestäsi tismalleen sama kuin Golfin DSG, joka sekin on puutaheinää, vaikka kaksoiskytkinvaihteistoja molemmat ovatkin.



    Kirjoitat täällä siis VW:n tuotteista kuin mikäkin asiantuntija, vaikka dementoitunut isoäitinikin ymmärtää ja tietää tuotteista enemmän kuin sinä. Valehtelet kaikenlaisia satuja, joiden todenperäisyyden tarkastaminen kestäisi noin minuutin googlella, kuten tiedot vaihteistosta, tai tuo viimeinen mutuilusi kierrosajoista. Kaikki tämä herättääkin kysymyksen, mikä on motiivisi tuolle jatkuvalle usein valheisiin perustuvalle ruikutukselle.



    Experience ei sentään suoraan valehtele Volvosta, vaikka kovin epäloogisia hänenkin juttunsa usein ovat. Hänkään ei muistaakseni kirjoita koskaan oikeastaan mistään muusta aiheesta, kuin Volvon "surkeudesta". Mielestäni se on omituista.



    Autoissahan saa minun puolesta olla vaikka kuinka paljon vikoja jos ne hoidetaan kuntoon ilman, että asiakas maksaa tuotekehityksen. Henkilökohtaisesti en ymmärrä kuinka esim. Vw voi olla niinkin suosittu auto suomalaisten keskuudessa, jotka yleiseti nuukaa ja tarkkaa kansaa. Eikö suomalainen vaan uskalla tunnustaa erehtyneensä kun kyse on jostain hieman kallimmasta hankinnasta. Asuuhan moni hometaloissakin ihan tyytyväisenä.




    Minun mielestäni autossa ei saa olla paljoa vikoja, vaikka ne hoidettaisiin takuun puolesta kuntoonkin. Itse vaihtaisin nopeasti merkkiä, jos autossani olisi usein vikaa. Ja näin olenkin tehnyt erään merkin osalta. Mutta sinähän tässä se hölmö olet ollut, kun Audi ja VW ovat kokemuksiesi mukaan aivan paskoja, mutta olet kuusi kertaa niihin kuitenkin muka sortunut. Syytät siis muita siitä, mitä oman tekstisi mukaan itse olet. :lol:



    PS: Vaikka uusi GTI Golf olisi ollutkin hitaampi kuin Toyota, niin entä sitten? Perheauto vastaan "urheiluauto" ei ehkä ole kovin mielekäs lähtökohta. Minusta on suorastaan omituista, jos kyseinen paljon hehkutettu Toyota tosiaan häviää perheauto Golfille.

      
  • Merkki vaihtuikin ja nopeasti. Nuo kaikki autot ovat eri ajoilta eivät ne ole peräkkäin olleet, Cordoba 1996, A6 2001, A4 2004, Golf 2007 ja A3 2009. Välillä tuli kokeilutua muita merkkejä ja sit taas Audia/vw josko viat olisi korjattu,no ei olleet.



    Edelleenkin se stronic ja dsg on "sama"laatikko,vai kumositko jossain ettei tule samasta tehtaasta ja samojen paskojen suunittelu kriiterin alta? Et kumonnut!





    Alkuperäisen juttuni pointti tähän ketjuun oli se, että ei se teho ja turbon tuoma vääntö näköjään aina ole kaikki kaikessa oli se merkki mikä hyvänsä.







      
  • Missäs kirjoituksessani se multitronic oli sama kuin dsg? Stronic ja dsg kylläkin mutta multitronic? Ei jaksa kollata läpi sitä keskustelua mutta jos joku jaksaa niin hyvä.



    Miksi pitäisi kirjoittaa hyvää vagin laitteista jos niissä ei oikein sitä löydy? Kyllä voin kirjoittaa huonoa muistakin mistä omaa kokemusta, mietitäänpä oikein.



    Volvo V50: saatana kallis 120tkm huolto n.1600€ (dpf vaihdetaan ja kusta lisätätään tankkiin). Hyvää noissa oli kulutus ja polttimoiden vaihto eteen, umpiot sai 10 sekunnissa irti.



    Mondeo mk2: koiranluita eteen sai olla vaihtamassa aina kun renkaitakin itsellä oli diesel koneinen ja käyntiin saanti pakkasilla oli yhtä helvettiä.



    Lexus IS d- cat: ratin pituus säätö oli aivan liian lyhyt ja auton välitykset olivat saatanan pitkät.



    MB E w211: kori kulahti takaovien takaa helman/kaaren välistä paljaalle pellille. Verhoilu matsku penkeissä ja jopa avantgardessa oli keinonahkaa. Ksenon umpioiden muoviset linssit kului liian helposti. Huolettavuus autossa oli kuitenkin huippuluokkaa ja helmojen maalauskin meni takuuseen.



    Auris hybrid 2: tässäkin surkean lyhyt ratin säätö ja ehkä pehmeähköt penkin sivut. Hyvä kulutus 4-4,5 litraa ja huoltovapaa hybrid järjestelmä. Lisää huonoa oli muuten surkean pieni takalasi ja sen pyyhin (onneksi kamera taakse).



    Urban Cruiser 4wd diesel: vakio nopeuden säädin ns. Jälkiasententeinen paska, takaperästä meni stefa ja vuoti öljyä jo 35tkm kohdalla.



    Lexus is bensa: hidas vaihteen vaihto automaattilaatikkossa.



    Volvo S80: mittaristo meni paskaksi ja olisko ollut CEM yksikkö kun pyyhkijät ja vilkut sekosi. Korjaus kuitenkin yllättävän halpa muistaakseni n.150€. Liukkaat nahkapenkit varsinkin talvella. Niin ja vanteisiin kerty helposti lunta ainakin taakse ja täristi niin, että paikat lähti hampaista.



    Opel vectra: kauhein ikinä, en viitsi edes kirjoittaa vikalistaa koska se olisi todella pitkä.



    GT86: olematon kone kun alle 2500rpm. Paska ajotietokone. Ikkuna tiivisteiden väliin menee helposti vettä kun painepesurilla pesee. Ei radion säätimiä ratissa (kuulemma tietoinen valinta jotta olisi enemmän retro). Ei peruutus kameraa vaikka jo esim. yariksessa vakiona.



      
  • Kinasit silloin usean viestin ajan, että A4 Audin tietyssä mallissa on sama automaattivaihteisto kuin Golfissa. No siinä A4 Audissa on multitronic vaihteisto ja Golfissa siis DSG :lol:



    Tämän jälkeen jankkasit ja jankkaat näemmä edelleen, että A4 Audin ja Golfin s-tronic ja DSG vaihteistot ovat samoja. Aika erikoista, sillä rakenne on hyvinkin erilainen. Tämän lisäksi Audin vaihteisto on noin kaksi kertaa painavampi. Ahaa, siis saman vaihteiston kriteeriksi riittääkin nyt se, että niitä valmistetaan samalla tehtaalla. Aika mielenkiintoinen määritelmä samanlaisuudelle. :lol: Olenkohan ikinä kuullut mitään idioottimaisempaa?



    Ja lopuksi, meidän suurista suurin VW-asiantuntija Ryne ei erota linkkaamassaan videossa vanhaa Golfia uudesta, vaikka satujesi mukaan tiedät kaiken näiden autojen tekniikasta aina elektroniikkaa myöden! :lol:



    Haluatko Ryne vielä hauskuuttaa meitä asiantuntijakommenteillasi. :lol:

      
  • Mitä tää liittyy GT86 keskusteluun?



    No vastataan nyt kuitenkin.



    Niin ja A4: sta ei saa sinun mielestä stronic vaihteistolla vaan vain ja ainostaan multitronicilla. Sinunko mielestä kyseessä täysin eri laite kun sen suunnittelee samat ihmiset, se tehdään samassa paikassa ja osittain samoista osista (huom. Osittain). Eli sinun logiikalla Lumian 800 ja 900 aivan eri vehkeet. Onko idioottimaisempaa kuultu?



    Mitäköhän sinä itse tiedät autoista? Kaiken mitä googlesta löytyy ja mitä Audi myyjä on kertonut niinkö? Olet varmaan työsuhdeautoilja tmv.



    Montako autoa olet purkanut/koonnut elämäsi aikana?



    Miksi en saisi kritisoida vag-yhtymän tuotteita? Siksikö, että sinua ja NHB:tä alkaa harmittamaan? Kait minä saan kirjoittaa mitä mieltä olen jos tehdas on suoltanut kaikki paskansa minulle,muillahan ei ole ollut mitään vikoja Audeissa. Google kylläkin tuottaa ennätys määrän osumia sanoilla audi+vika, hah hah.



    Onko sinun mielästi laadukasta, että esim se minun TT:n espin merkkivalon palaminen johtui ilmamassa mittarista? Mitä noilla on tekemistä keskenään? Ensin merkkiliike tutki sitä 5-6 kertaa ja vaihtoivat pituus- ja sivuttais kiihtyvyysanturit, jarrupolkinen katkaisimen, espin katkaisijan jne. Sitten vihelsin pelin poikki kun heidän mielestään vika oli sittenkin ecussa hinta-arvio n.1500€. Toinen huikeasta kehityksestä kertova on ne surullisen kuuluisat ovenkahvat jotka eivät toimineet joulukuun ja huhtikuun välillä ollenkaan. Samat kahvat oli 96 cordobassa ja kymmenvuotta uudemmassa golfissa.



    Entäs ne rispaantuvat sisustat, joista sinä et ollut ikinä kuulutkaan. TT, golf ja A4 ja A6 oven kahvoista, valokataisijasta ja mankasta kuoritui ne nahkamaiset pinnat irti jo 100tkm kohdalla. Itse piti nuokin korjata.



    Lisää premium laadusta kertoi se kun A4:n peilit ja keskuslukko alkoi elämään omaa elämää. Merkkiliike tutki tätäkin, tulos ei vikaa vaikka lukko rallatti ja peili ajeli itsestään ja lopulta poltti moottorin siitä. Vika oli kuskinoven johtosarjassa. Takuu ei tietenkään korvannut koska oli umpeutunut jo 3kk aiemmin. Eikun purkamaan koelaudan pääty ja alaosa sekä kuskin ovi. Sivuleikkureilla johdot (muistaakseni 9kpl) veks ja kolvaamaan uutta tehtaan liittimiin. Tuokin kertoo premium laadusta kun joutuu vaihtamaan oven avaamista (pakkasella)kestävät johdot itse.



    Nämä viat ovat ainostaan jäävuoren huippu noilta saksalaisen insinööritaidon näytteiltä.



    Niinkuin sanottu vikoja on muissakin ja jos jokinlaista mutta ei sellaista, että lähes hulluksi tulee niinkuin audilla/audeilla ajaessa.



    Eli minä kirjoitan just tasan haluamallani tavalla vag-yhtymän tuotteista, koen olevani siihen oikeutettu ja tavallaan velvolllinenkin, jotta joku voisi ottaa vahingostani (6 kertaisesta) kenties opiksi.



    Eli ole sinä apina hiljaa jos ei ole muuta tietoa kuin google ja se audin takatukka!



    Tämä on keskutelu GT86:sta eikä mistään premium moskasta. Mene sinä jankkaamaan sinne pienet premium autot palstalle, tässä puhutaan nyt laatuautosta eikä pelkästään laatuauton tunnusta.

      
  • Ryne:


    Alkuperäisen juttuni pointti tähän ketjuun oli se, että ei se teho ja turbon tuoma vääntö näköjään aina ole kaikki kaikessa oli se merkki mikä hyvänsä.




    Tuossa Tojossa ja Mk 6 Golfissa ole huipputehoa melkein saman verran, mutta Golf on selvästi raskaampi. Nykyisenkään Golfin huipputehon ja painon suhde ei liene ainakaan Tojoa parempi, mutta silti Golf on nopeampi käytännössä kaikessa. Eli olisiko se laaja tehoalue sittenkin ihan kiva juttu?



    Ryne:


    Henkilökohtaisesti en ymmärrä kuinka esim. Vw voi olla niinkin suosittu auto suomalaisten keskuudessa, jotka yleiseti nuukaa ja tarkkaa kansaa. Eikö suomalainen vaan uskalla tunnustaa erehtyneensä kun kyse on jostain hieman kallimmasta hankinnasta. Asuuhan moni hometaloissakin ihan tyytyväisenä.


    Eipä tuo taida olla ainoastaan suomalaisten piirre. Volkkari on hyvin suosittu melkein kaikkialla Euroopassa ja Kiinassa.

      
  • VW-uskovaiset jatkavat täyden hutun jauhamistaan...



    GT86:sta ei ole koskaan tehty maksimoimaan kierrosaikoja, joten siinä on samat renkaat kuin Priuksessa. Todella kapeat eikä pitoa ole juuri ollenkaan. Mutta käytös on hyvä. Renkaat kun vaihtaa niin vauhti muuttuu paljon, ja vielä enemmän pienillä alustan säädöillä, ja vielä enemmän jos/kun kone ahdetaan jne. jne..



    GT86:een ei laitettu epäluotettavampaa ja kalliimpaa ahdettua konetta jostain syystä, todennäköisesti strategisista syistä kuten se ettei se ole olellisin asia useimmilla markkinoilla. Nykyinen GT86:sen kone on mielestäni aivan TÄYSIN surkea jo pelkästään sen KAMALAN äänen vuoksi, mutta onneksi se on sen auton ainoita huonoja puolia ja kokonaisuus on siten silti aivan eri luokkaa kuin mikään VW:nin tekele jotka ei ole koskaan kiinnostaneet ketään oikeasti autoista ja ajamisesta kiinnostuneita edes Suzuki Swiftin verran.



    Eurooppalaisten näkökulmasta varsinkin, ja varmasti monien muidenkin mielestä tuon koneen pitäisi olla ahdettu tai sellainen pitäisi olla myöskin tarjolla. Japanilaiset jostain syystä eivät ahdettuja tarjoa niin paljon ainakaan vielä, ja muutenkin tarjoavat vähän eri moottorivaihtoehtoja. Jotenkin tuon auton tapauksessa osa minusta on tyytyväinen siitä, sillä se vain tarkoittaa että ostajakunta rajoittaa nämä arkitaunot pois (voivat leikkiä urheiluautoilijoita estämällä ohituksia ja liikennevalokisoissa diesel Skodillaan ja ahdetuilla perusPassateillaan jne.) ja oikeasti ajettavuuteen vaikuttaviin asioihin keskittyvät ostavat näitä.



    GT86 ei voisi juuri olla enemmän erilainen kuin Golf: se ei ole surkeinta mahdollista designia vain halvan autoluokan massatuotannon vuoksi, maksimoimaan mainoslauseet ja täyttämään harmaimpien tavisten paikasta A paikkaan B -likkumisen tarpeet keskittyen 10 minuutin ensivaikutelman tuomaan taviksen 'tunteeseen' 'jämäkkyydestä'. Todellisuudessa laskut kasaantuvat, pikkuviat vaivaavat jonkin verran tai jopa aivan mielettömästi jo alusta alkaen ja sitten pitkällä tähtäimellä VW:n 'laatu' paljastuu oikein kunnolla. VW:n 'hienostuneisuus' on vain ja ainoastaan VW:nin ostaneiden omassa päässä, todellisuudessa Golfin sisustus ei paljon pakettiautosta eroa ja on ihan samaa kuin muissa perusetuvetoisissa. Ja ajamisen kannalta ennenkaikkea: VW:nin jo perustaltaan ajettavuuden kannalta TÄYSIN väärin suunitellut autot on vielä kaiken lisäksi viimeistelty totaalisen elottomiksi, tylsiksi autoiksi ja sen huomaa jo arkiajossa.



    Ainoa valonpilkku taviksille on se että jossain lehdessä joku ammattilainen on saanut leveiden renkaiden (ja tehtaan tekemien vakiosta poikkeavien, agressiivisten rengaskulmien) ansiosta puristettua kohtuullisen kierrosajan yhden kerran (ennenkuin kaupasta saatavista eroavat testiautoon laitetut 'hassut' renkaat on kuluneet loppuun). Nykyään jotenkin kummasti ratatesteissä VW:n toimittamien autojen eturenkaat (jotka kutne mainitsin on vakiota poikkeavilla rengaskulmilla) kuluvat parissa kierroksessa, tuntuvat olevan kumman pehmeätä kumiseosta...



    Samaan aikaan 'eksoottisella urheiluautolla' jonka käytännöllisyys ei useimmille lopulta juuri eroa Golfiin nähden, hoituu kaikki melkeinpä murto-osalla kustannuksia ja ennenkaikkea vaivaa säästäen. Huollon kanssa asioiminen on todella miellyttävää ja tapahtuu harvoin.



    Huomaa sen eron, kuinka VW:nin omistajat maksimoivat vain markkinointipotentiaalin, lobbauksen PR-työssä ja (tietämättömien) asiakkaiden ensimmäisen parin minuutin vaikutelmien luomiseen. Kaikki muu onkin automaailman huonoimpia. Ei ihme että VW on nyt miljardipanostusten jälkeen kovassa laskusuunnassa kun rahaa voi VW:nin itseään aatelisiksi pitämät, massiviset egot omaavat omistajat kerätä investointeihin mutta sillä halveksunnalla tekniikkaa, asiakkaitaan ym. kohtaan on aika loogista että tulokset ovat huonot ja firma menestyy lähinnä kotimaassaan, Kiinassa (investointien ja 'suhteidenluonnin' takia) ja aivottomien minä-myös trendipelle naapurinseuraaja muka-laatu ostavien idiottien maassa nimeltä Suomi.

      
  • Ajattelija2013:

    Kuitenkin päälimmäisenä jäi mieleen lähinnä paskat ominaisuudet, paikallinen merkkiliike, takuuasiat, ihmeelliset viat jne. Niin miksi niistä ei saisi kirjoitaa? Onko nuo tuotteet Ajattelijan mielestä arvostelun yläpuolella? Suurin paskuushan noissa liittyy maahantuojaan sekä ynseään merkkiliike verkostoon.


    Toki arvostella saa jos aihetta on, mutta esimerkiksi sinä et ole tainnut koskaan kirjoittaa mistään muusta aiheesta, kuin VW:n surkeudesta. Siitä sitten riittääkin kymmeniä viestejä. Mielestäni se on vähintäänki erikoista. Ja naurettavintahan tässä on se, että useimmiten kirjoittelusi on valetta ja väärää tietoa, kuten jälleen kerran NHB osoitti. Onhan se aika huvittavaa, että juttujesi mukaan tunnet VW:n tuotteet kuin omat taskusi aina elektroniikan komponentteja myöden, mutta videolla et edes erota uutta Golfia vanhasta! NOLOA! :snotty:

    Viimeksi minun kanssani kiistelit VW Golfin ja A4 Audin muka samasta vaihteistosta ja silloinkin juttusi olivat aivan puutaheinää. Aluksi Multitronic oli mielestäsi sama kuin DSG, vaikka kyse on täysin eri idealla toimivista vaihteistoista ("variaattori"/kaksoiskytkin). Tämän jälkeen A4 Audin s-tronic oli mielestäsi tismalleen sama kuin Golfin DSG, joka sekin on puutaheinää, vaikka kaksoiskytkinvaihteistoja molemmat ovatkin.

    Kirjoitat täällä siis VW:n tuotteista kuin mikäkin asiantuntija, vaikka dementoitunut isoäitinikin ymmärtää ja tietää tuotteista enemmän kuin sinä. Valehtelet kaikenlaisia satuja, joiden todenperäisyyden tarkastaminen kestäisi noin minuutin googlella, kuten tiedot vaihteistosta, tai tuo viimeinen mutuilusi kierrosajoista. Kaikki tämä herättääkin kysymyksen, mikä on motiivisi tuolle jatkuvalle usein valheisiin perustuvalle ruikutukselle.

    Experience ei sentään suoraan valehtele Volvosta, vaikka kovin epäloogisia hänenkin juttunsa usein ovat. Hänkään ei muistaakseni kirjoita koskaan oikeastaan mistään muusta aiheesta, kuin Volvon "surkeudesta". Mielestäni se on omituista.

    Autoissahan saa minun puolesta olla vaikka kuinka paljon vikoja jos ne hoidetaan kuntoon ilman, että asiakas maksaa tuotekehityksen. Henkilökohtaisesti en ymmärrä kuinka esim. Vw voi olla niinkin suosittu auto suomalaisten keskuudessa, jotka yleiseti nuukaa ja tarkkaa kansaa. Eikö suomalainen vaan uskalla tunnustaa erehtyneensä kun kyse on jostain hieman kallimmasta hankinnasta. Asuuhan moni hometaloissakin ihan tyytyväisenä.


    Minun mielestäni autossa ei saa olla paljoa vikoja, vaikka ne hoidettaisiin takuun puolesta kuntoonkin. Itse vaihtaisin nopeasti merkkiä, jos autossani olisi usein vikaa. Ja näin olenkin tehnyt erään merkin osalta. Mutta sinähän tässä se hölmö olet ollut, kun Audi ja VW ovat kokemuksiesi mukaan aivan paskoja, mutta olet kuusi kertaa niihin kuitenkin muka sortunut. Syytät siis muita siitä, mitä oman tekstisi mukaan itse olet. :lol:

    PS: Vaikka uusi GTI Golf olisi ollutkin hitaampi kuin Toyota, niin entä sitten? Perheauto vastaan "urheiluauto" ei ehkä ole kovin mielekäs lähtökohta. Minusta on suorastaan omituista, jos kyseinen paljon hehkutettu Toyota tosiaan häviää perheauto Golfille.




    'Ajattelija2013' on aivan uskomaton nettiriitelijä jolla ei ole oikeasti mitään sanottavaa autoista muutoin kuin oman merkkinsä uskomaton propaganda ja muiden vastainen järjetön mariseminen. Ei ole tuolla idiootilla edelleenkään mitään osaamista jolla oikeasti mitään väittää, ja perus kirjoittaminenkin on surkuhupaisaa itsensänolaamista taustalla olevan perus älykkyyden puuttumisen takia.



    Ihme harrastus.

      
  • Putput:


    GT86:sta ei ole koskaan tehty maksimoimaan kierrosaikoja, joten siinä on samat renkaat kuin Priuksessa. Todella kapeat eikä pitoa ole juuri ollenkaan. Mutta käytös on hyvä. Renkaat kun vaihtaa niin vauhti muuttuu paljon, ja vielä enemmän pienillä alustan säädöillä, ja vielä enemmän jos/kun kone ahdetaan jne. jne..




    GT-86: 215/45 17

    Golf GTI: 225/45 17



    Tojo taitaa olla vähän keveämpi noista, joten puntit ovat rengaskoon suhteen varsin tasan. Rakentamalla nopeuden rajana on sitten vain rakentajan osaaminen. En tiedä oletko kokeillut uutta GTI Golfia, mutta siinä on kyllä parannettu paljon niitä asioita, mista Volkkareita kritisoit. Luulisi tuosta edes hieman jotain hyvääkin löytyvän.

      
  • Putput:


    Nykyinen GT86:sen kone on mielestäni aivan TÄYSIN surkea jo pelkästään sen KAMALAN äänen vuoksi, mutta onneksi se on sen auton ainoita huonoja puolia ja kokonaisuus on siten silti aivan eri luokkaa kuin mikään VW:nin tekele jotka ei ole koskaan kiinnostaneet ketään oikeasti autoista ja ajamisesta kiinnostuneita edes Suzuki Swiftin verran.




    Ensimmäisellä sivulla taidat kuitenkin haukkua urpoiksi niitä, jotka eivät ymmärrä tuon TÄYSIN surkean koneen loistavuutta. Mitä nyt äänet ovat ainoa miinus. Niin ja tietysti se bokserikoneiden yleinen lyhytiskuisuus, mistä tämä kone maksaa ihan hirmu paljon...

      
  • 'Ajattelija2013' on aivan uskomaton nettiriitelijä jolla ei ole oikeasti mitään sanottavaa autoista muutoin kuin oman merkkinsä uskomaton propaganda ja muiden vastainen järjetön mariseminen. Ei ole tuolla idiootilla edelleenkään mitään osaamista jolla oikeasti mitään väittää, ja perus kirjoittaminenkin on surkuhupaisaa itsensänolaamista taustalla olevan perus älykkyyden puuttumisen takia.




    PutPut, mukavaa että sinäkin olet palannut keskusteluihin. Huvittavampaa kirjoittajaa ei nettimaailma tunne. Sinähän se olet tunnettu asiallisesta keskutelukyvystä. Et koskaan riitele kenenkään kanssa. Kirjoituksesi ovat todella sivistyneitä ja älykkäitä, kuten nämä kaksi viimeistä viestiäsikin osoittavat.



    Sekin on täysin totta, että Golf on ehkä luokkansa surkein auto. Golfin testi- ja myyntimenestyshän johtuu vain siitä maailmanlaajuisesta salaliitosta, jota sinä meille aina herkeämättä selvität. On se hienoa, että joku sentään on asioista perillä. No Priuksen rengastus meni nyt vähän pieleen, mutta se onkin ainoa asia, mitä et automaailmassa tiennyt. Sekin on varmasti totta, että Golfia myydään vain Kiinassa ja Suomessa. Esimerkiksi Saksassa Golfia ei varmasti myydä juuri lainkaan.



    Sen verran voisin vielä kysyä, että onko se PutPut mielestäsi epäasiallista, että korjaan Rynen tekemiä lukuisia asiavirheitä. Etenkin, kun Ryne kirjoittaa tänne kuin tietäisi VW:n tuotteista kaiken, ja silti hän ei edes erota uutta Golfia vanhasta. Ja Golfin/Audin vaihteistonkin kanssa hän sekoili lukuisia kertoja ja tarina muuttui aina kun hän jäi sekoiluistaan kiinni. Olenko minä siis riidanhaluinen, jos kyseenalaistan väärien tietojen kirjoittelun? Jos joku kirjoittaa "totuutena" asioita, joiden virheellisyyden jokainen voi minuutissa tarkastaa netistä, niin mielestäni tällaisen kirjoittajan juttuja ja motiiveja on ehkä syytä kyseenalaistaa.





      
Kirjaudu kommentoidaksesi.

Kommentoiduimmat artikkelit